Blog

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2021-03-03

2021.03.03.-án olajcsere Alsóvadászon. 177305km. Az előző olajcsere 163954km-nél volt. Az olaj Selénia WR 5W30, a szűrő gyári. Gázolajszűrőt is cseréltek.
Munkadíj 10000Ft.

 

Már délután rátettem a töltőt az akksira úgyhogy nem volt akadálya a motor átforgatásának.
A feladatot az indító motor kapta. A cél hogy az olajnyomás amennyire lehet felépüljön és az elinduló motor terhelése ne okozzon gondot.
A próba előtt kivettem a fő biztosítékokat és az indítómotor kapcsoló szálát ide dugtam be. Olyan könnyedén pörgette át a motort hogy elsőre nem is hittem el hogy minden stimmel. Nem tudom hogy a háromszor kb 10 másodperces tekeréssel mennyire sikerült feltölteni a hidrotőkéket, de hangjuk nem volt. Felvettem videóra hogy később jókat röhöghessek ha valami nem stimmel. De úgy néz ki hogy stimmelt minden :-)
Holnap még egy kicsit "nyektetem" a rendszert mielőtt beindítom a motort.
Felkerült az új kipufogó tömítés.
Visszakerült az alu vízcső tartó.
Visszaraktam a vezérműszíj burkolatokat.
Felkerült a hosszbordás szíj is.

 

Újra átnéztem a balansz szíj pozíconálását és korrigáltam rajta. A feszítő meg tudja viccelni az embert, mert "elviszi" a beállítást. Végül összejelöltem a szíjat a kerékkel és egyel odébb tudtam tenni. (1.kép) Jó lesz.
Következő lépésként visszaraktam a két segéd burkolatot. Itt megint szóba kerül Giovanni és rokonsága mert a szétszedésnél ki tudtam venni amíg fel volt rakva vezérműszíj, de visszarakni már nem. Szóval le kellett venni a szíjat. Szerencsére a rögzítők még fenn voltak.
Itt jött el az a pont amikor kézzel átfordítottam a főtengelyt. (Ehhez persze le kellett venni a balansz szíjat, mert nem ment rá a dugókulcs.) Gond nélkül átfordult kettőt, a vezérműtengely pozíciói stimmeltek. Videóra is vettem a nagy eseményt.
Visszakerült a szelepfedél is. Eddigi tapasztalataim alapján NEM tettem rá pasztát. A jó tömítés a kritikus helyen több tömítőélet tartalmaz és működik. Az elring ilyen, szóval bizalmat kapott.
Visszatettem a nívópálcát is, természetesen új tömítéssel (7.kép).
Feltöltöttem kb. 4,5 liter olajjal a motort. Ennek az olajnak nem lesz sokáig dolga, de ami lesz az annál fontosabb. A motornak kb. 50 km-t kell megtennie vele. Ki kell mosni mindazt amit a projekt alatt beletettem. Segédolajat, koszt, csodaport, hónolási maradékot. Fel kell töltenie a hidrotőkéket egy "életre" és be kell koptatnia a gyűrűket. Szóval nem lehetett valami lowcost olajra bízni hanem csak ugyanarra ami később is használva lesz.
Végül visszaraktam a termosztátot. Mivel nem volt új tömítésem bevetettem a Reinz pasztát. A próbaút alatt ki fog derülni hogy működik-e.

 

Tegnapelőttelőtt megegyeztem PHuBi-val gyertya témában.
Megjött a szett a fiatalkatreszek.hu-ról.

A legnagyobb tétel az olajfogyasztás projektben. Mivel igazából nem is része a projektnek nem fogom beleszámolni költségekbe.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-03-01

Ebayen rendendelt mosószettem megérkezett.
Párnapig távol voltam mivel szüleimnek segítettem költözni, mire haza értem a fényszórómosós lökhárító nem épp úgy volt ahogy én hagytam, törötten várt. Most vagy megint kereshetek lökhárítót vagy a meglévőt hegesztetem és fenyeztetem.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2021-02-03

Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2023.februárig.
Km.: 99.194.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-03-03

Ez csak egy teszt, természetesen azért is lett így beállítva a "kamera"...még hiányzik pár dolog.
Az irányjelző lesz használva és ahogy látszik irányjelzés közben elalszik a menetfény. Még megkapja a relét, hogy lekapcsolódjon a menetfény, ha a tompítottat felkattintom.

videó a "mókolásról" :-)

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-11-29

A hétvége alatt átestem egy igazoltatáson, amit sajnos nem úsztam meg szárazon, ugyanis a sors úgy akarta, hogy adakozó hangulatomban legyek és a pénztárcám tartalmát a rászoruló rendőrökre hagyjam. A büntetés oka pedig az utólagosan beépített Xenon egyik égője okozta. Alkalomadtán pislogásba kezdett, de pár határozott saller mindig észhez térítette. Jelen esetben is ez volt alkalmazva, de sajnos menet közben adta meg magát és este pedig csak jómagam és az árnyékom járt a rend éber őrei közelében. Egy szó mint száz, meg kell javítani.

Az előző égő cserém óta maradt egy használható darabom pont ilyen vészhelyzetekre. Rutinos mozdulatokkal kis is cseréltem, de sajnos a pislogás nem hagyott alább. Jött a B-terv: csatlakozók, kábelek, testek. Kiderült, hogy az égőnek semmi baja viszont volt egy érintkezési hiba az egyik kábelnél amit orvosoltunk is, illetve áttisztítottuk a csatikat is. Azóta teszi a dolgát, ahogy kell !

Miközben ezt oldottuk, figyelmes lettem a hűtőtartályban lévő folyadék mennyiségére, ami riogatóan kevés volt. Közelebbről megvizsgálva feltűnt, hogy a tartály egyik pipája meg van repedve és ott ereszti el a folyadékot. Ezt egy egyszerű ragasztással és egy új acél bilinccsel oldottuk meg.

>> Autóápolásgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-02

Alul és felül is megfürdött a motortér. Egy flakon Brigeciol bánta.

 
>> Egyébatosz069 // Alfa Giulietta QV 1750 TBi // 2021-03-02

2019 augusztusában jutottam az autohoz, és azért nem írtam rola semmiféle bejegyzést, mert tényleg nem történt vele semmi. (de amúgy történt ...:D )
Na de a lényeg.
Ausztriából érkezett, az első tulajától vásároltam, aki nagyon gondját viselte az autonak ,vezetett szervizkönyv, összes kulcs és minden nem szervizben történt beavatkozásról van számla és kis "cetli" az akkumlátor mellett egy kis tasakban, dátumozva és km állással vezetve és hogy mit is cseréltek.
Szvl egy nagyon klassz állapotú gép ez.

Ennek ellenére, vásárlás után feltünt, hogy a fűtés nagyon nem hajlandó működni. De csak az utas oldalon volt zimankós hideg. A Vezető oldalon csak szokatlanul hűvös volt.
Nem, nem a zsilip mozgató motor volt rossz. A Fűtőradiátor volt eldugulva. Kicseréltem és lett fűtés.

Ezen kivül hogy mi történt vele ?
semmi! kötelező szervizek, meg a saját hülyeségem :D

Vettem rá egy Faceliftes hűtőmaszkot, mert az jobban tetszik. kapott egy értelmezhető méretű kipufogóvéget, a gyári az nagyon kis pisztolycső egy ilyen autohoz, és egy Maxton első toldatot.

De persze a szoftverezés sem maradhat érintetlen. rengeteg potenciál van a motorban, így hozzá kellett nyúlnom.
Készitettem egy saját programot, majd kicsit később vásároltam mellé egy Airtec intercoolert hogy kitartó maradjon minden körülmények között.
Így sikerült elérni a gyári 235le/ 360nm helyett 410nm és 280 lóerőt, stabilan.
A programot még akkor készítettem rá amikor megvettem az autot, szvl kb 30.000km tesztüzem van benne, és eddig tökéletes. Rengeteg időm ment bele, hogy megfejtsem ennek a vezérlőnek a lényegét és logikáját. Rengeteg diagnosztikai kör, és tesztelés hogy a vége ez legyen.
Olajat nem fogyasztja, turbó köszöni jólvan, szvl minden happy.

Most érkeztünk el arra a pontra, hogy a gyári kuplung nem hajlandó tovább menedzselni ezt a kicsivel több forgatonyomatékot, ugyh most egy kuplungozás fog következni olajcserével egybekötve.
Az olajcserével egybe pedig, az olajszivattyú szívókosár tömítése is ki lesz cserélve nehogy bajlegyen az olajnyomással egy óvatlan pillanatban.