Blog >> hátsó

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-19

Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.

Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.

Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)

Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)

Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-10-02

A csere a képek alapján rég elérkezett. Viszont kívülről sajnos ezt nem lehetett észrevenni. Tárcsa pöpec vastag volt (mervet volt :-) ), betétek is annak "tűntek", de csak ott volt a kis ördög, hogy néha megálláskor koppant valami bal hátul... Hát a képen látszik mi volt az. Szép lett volna, ha ez valahogy megszorul, kirepül akármi.
ATE került a helyére, ahogy szokott. Betét, tárcsa.

Felkészül:
-Generátor szabadonfutó (még mindig)
-Kormányt néha nehéz tekerni, eddig nincs ötlet, hogy az előző okozza-e
-Leömlő csavar, mivel egy meglógott vagy eltört
-Alapjárat ugrándozik néha. Ez is szép játék lesz. Remélem a fentivel összefügg és semmi több
-Klímahűtő csere

>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2020-02-26

A napokban sorkerült egy nagy szervízre, ami magába foglalta:
- vezérlés csere vízpumpával
- hosszbordás szíj+görgők cseréjére
- hátsó féktárcsa csere
- hátsó fékbetét csere
- jobb hátsó külső parkszenzor csere

A vezérmű szettet vízpumpával és görgőkkel együtt az audocról rendeltem így jelentős összeget sikerült megspórolni.

Vezérlésszett: Continetnal CT1105WP2 - 38000 FT
Hosszbordás szíj és görgők: Ezt a szerelő intézte

Továbbá ki lettek cserélve a hátsó féktárcsák és betétek

Hátsó féktárcsa: Brembo 08.9364.21 - 14000Ft/db
Hátsó fékbetét: Brembo P23109- 11100Ft/ szett

A parkszenzort az e-bayről rendeltem már jó régen, mert 20°C alatti hőmérsékletben egyszerűen csak síppon nem érzékel. Rendeltem 4 db-ot így most van tartalék is.

Parkszenzor - OEM: 735393479 - 2050 Ft/ db + fényezés

Km: 217611

>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-04-30

Már az autó megvételekor sem működött a jobb hátsó ablakemelő, így az olajcsere után gondoltam vetek rá egy pillantást. Egy léc darabbal kitámasztott ablak fogadott. Vettem is egy utángyártottam és beszereltem. Nem nagy mutatvány. Mostmár működik szépen. 135RON Km. mint olajcserekor. 126190

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-03-22

A határolóknak már megvételkor kattogó hangjuk volt, eddig bírtam eljött hát a csere ideje.

>> Tuning és extraVTR146 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-01-08

Kapott egy új fa utánzatú váltó fejet, mivel ez tökéletesen passzol többi elemhez, a színét és mintáját tekintve. Régi fa váltó fej meg bekerül a TS-be.
Először is kupak le az aljáról, 12es fúróval felfúrni a belsejét, majd egy rossz váltó fej beáldozása (kopott), el vágni és rá helyezni az alját. Én itt rá is ragasztottam, bár szorosan fogta, és végül mehet fel a helyére.
Így a váltó szoknya is rögzíthető rá.

És még kettő dolog javítva.
Az egyik a kilométer óra és egyben a sebesség mérő nem mindig működött az utóbbi 2 hétben. Leginkább nem ment. A jeladó csatlakozóján volt egy kicsi sérülés, erre gondoltam a hiba okának, úgy hogy cserélve. Utána próba, de nem mozdult ki. Cseréltem jeladót is és újra próba. Most már működött, de így utólag belegondolva, lehet hogy az első próbán nem eléggé gyorsultam fel vele, csak nekem tűnt úgy a kis utcában és becsaptam saját magamat vele. Most már mindegy is :)
A hátsó ablak mosó csőve szétjött a csomagtartó csatlakozásánál, most kapott egy hosszabb csövet toldásképp hogy ne feszüljön.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-30

Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.

Album

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-03-17

Berohadt a tengely, szét kellett szedni. Csináltam ilyet 10 éve, olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Tengelyt meg kellett tisztítani a rozsdától, kapott friss zsírt és most jó.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-22

Budapestre rendeltem a téli abroncsaim, így haza kellett azokat hoznom. Mivel 2 db nem fér be a csomagtartóba, a hátsó üléseket le kellett döntenem. A probléma akkor kezdődött, mikor kipakoltam és vissza akartam hajtani a háttámlákat. Csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot sikerült, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudtam visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogta és nem engedett.
A probléma egyébként triviális volt. Annyi, hogy az a műanyag gomb, ami van a biztonsági övön, lepattant és ezért, mikor ledöntöttem, engedte teljesen visszacsévélni az övet. Viszont, a szerkezet úgy van kialakítva, hogy ha nem függőlegesen áll (azaz háttámla normál állásban), akkor blokkol, tehát az övet nem lehet kihúzni. Így szépen megfogta ott lent.
A javítás azonban nagy szívás volt, szét kellett borítani hátul mindent, háttámlát szétszedni, ülőlapot felvenni... El is tört az egyik bolha, amit majd pótolnak.
A szerelő visszaragasztotta a műanyag gombot és összerakott mindent. Azonban több órájába telt a dolog, ami 5 ezer forintos óradíj mellett nem csalt mosolyt az arcomra. De most már legalább jó.
Az 1-2. képen látható az említett műanyag gomb, a 3.-on pedig, hogy mennyire kell lazának lennie a háttámla előre döntött állapotában a középső biztonsági övnek.