
SD2025-03-21 13:50:09 // 38718
SD2025-03-21 13:44:53 // 38717
megvan chat-GPT meg mondta hogy a .image file-ok valójában .gz zipek, és utána pedig SVG lesz belőle ha kitömöríted:)
Ha megvan a pakk szívesen exportálom amibe akarod:)
pl. pdf?
Ha megvan a pakk szívesen exportálom amibe akarod:)
pl. pdf?
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-21 12:02:42 // 38716
Gondolom túl egyszerű volt hozzáférni. Én simán a kormány alatt benyúlva "vakon" húztam ki, és raktam bele a hosszabbító szettet. Semmiféle bontás nem kellett hozzá, és innentől egy 10 másodperces feladat széthúzni és rátenni a bridge-t.
RomeoOne2025-03-21 10:45:39 // 38715
Ha leállítás előtt kiveszed üresbe, akkor is gyújtás rajtamarad. Ez párszor megviccelt még az első évben. Én úgy emlékszem, hogy akkor is, ha ezzel az üresben maradós leállítással csinálod, akkor is. Akkor csináltam, amikor futóműbeállításon voltam. Odébb gurítottuk, aztán kicsit később megint gurítani kellett volna és akkor már be kellett indítanom újra hozzá, mert levette a gyújtást és reteszelt.
Shadin2025-03-21 08:30:39 // 38714
Nem marad gyújtáson, hogy idővel visszaáll-e normál állapotba azt nem néztem.
pettinke2025-03-21 08:01:48 // 38713
nem, az csak azért kell, hogy ki tudjad húzni a műszeregységet a helyéről, mert mögött van az SGW.
(korábban a lábtér fölött volt, de "kedves ajándékként" átrakták oda fentre)
(korábban a lábtér fölött volt, de "kedves ajándékként" átrakták oda fentre)
RomeoOne2025-03-21 07:53:30 // 38712
De nem marad úgy. Ha jól emlékszem, ha így állítod le, akkor rajtamarad a gyújtás. Ha nem történik semmi, elveszi a gyújtást egy idő után és akkor reteszel a váltó.
SD2025-03-21 07:45:15 // 38711
SD2025-03-21 07:42:36 // 38710
SD2025-03-21 07:41:31 // 38709
wow!! akkor alfi is egyedül ki tud állni?:D más kérdés hogy akarom-e mert van vagy 2cm a tükrök mellett, csukva:D:D:D
Shadin2025-03-20 14:51:53 // 38707
1. - Connect the bleed pipe to the internal valve of the front left brake calliper. Open the valve, slowly press the brake pedal down fully three or more times, until there are no more air bubbles in the hose through which the oil flows into the container. Close the bleed valve to the prescribed torque.
Shadin2025-03-20 14:07:40 // 38706
Na de a kérdés, hogy kell benne a nyergek cseréje után folyadékot cselélni és légteleníteni? :-)
SD2025-03-20 13:40:36 // 38705
vajon akkor mikor ki van kapcsolva az autó van fékerő?:)
illetve... ami régi vágyam ha megcsinálnám a váltó reteszelő kioldó mechanikát az utastérből oldhatóra, és ki tudnám lökni a garázsból az autót motor indítás nékül..
persze akkor a kézit sem rakhatom automatára mert azt sem lesz addig hajlandó oldani..
vagy ugye ezt a vágyat el is lehet ereszteni:D
illetve... ami régi vágyam ha megcsinálnám a váltó reteszelő kioldó mechanikát az utastérből oldhatóra, és ki tudnám lökni a garázsból az autót motor indítás nékül..
persze akkor a kézit sem rakhatom automatára mert azt sem lesz addig hajlandó oldani..
vagy ugye ezt a vágyat el is lehet ereszteni:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-20 12:50:42 // 38704
Igen, pont azt mondja amit írok. Ha normál módban működik, akkor nincs összeköttetés. Ha hiba van, összenyit és lábbal fékezel, amihez jó nagy pedálerőre lesz szükség. Normál üzemben nincs közvetlen visszajelzés a fékköröktől, csak a szivattyú nyomását modulálj a talpad alá egy szolenoid program függvényében.
SD2025-03-20 11:28:31 // 38701
Én néztem valamilyen sematikus ábrát ahol meg pont az jött ki hogy valójában szervótlan módon megvan az összeköttetés a fék és a kerék közt, de by wire állítja be az erőjhatást, de fallback, akár lábbal is tudjál fékezni, ezért is van fékvezeték meg minden, külöben lehetne villanymotor akár a kerékben is.. ami markolgatja a tárcsát?
őőő megpróbálom megkeresni
őőő megpróbálom megkeresni
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-20 10:34:45 // 38700
Ha jól értem a rajzokat, normál üzemben hidraulikusan le van választva a fékpedál a fékkörről. A fékpedál egy főfékhengert működtet, ami "kétoldalas". Méri az elmozdulást és a nyomást az egyik oldalon. Ezek az adatok mennek az ABS elektronikába.
A féknyergekhez menő fékkörökben a nyomást egy elektromos pumpa állítja elő, és egy szolenoid vezérli ki. Vagyis te lábbal nyomod a főfékhengert, az ECU kiértékeli ,és ennek megfelően vezérli ki a féknyergekre a nyomást. A főfékhenger és a fékkörök közt elektromos összeköttetés van.
Arról, hogy legyen pedálérzet, egy szimulátor gondoskodik. Ezért van a főfékhenger másik oldala. A pumpánál lévő hidraulika nyomásból egy szolenoidon keresztül tud a főfékhenger dugattyúja mögé kivezérelni. Ez visszafelé nyomja a dugattyút.Ezt is program vezérli, azt érzed, amit a program kivezérel a pedal feel simulatornak.
Ha a rendszer meghibásodik, akkor van az, hogy a főfékhenger direktben is képes összenyitni a fékkörökkel.
Szóval normál esetben amit érzel a talpad alatt, azt egy program állítja elő. Így ha puhul is a fék, azt a computer érzi. És eldönti, hogy hagyja hogy észrevedd, vagy rákompenzál és te semmit, de semmit nem veszel észre. Biztos van az a pont, ahol szól, hogy elmelegítetted. :-)
A féknyergekhez menő fékkörökben a nyomást egy elektromos pumpa állítja elő, és egy szolenoid vezérli ki. Vagyis te lábbal nyomod a főfékhengert, az ECU kiértékeli ,és ennek megfelően vezérli ki a féknyergekre a nyomást. A főfékhenger és a fékkörök közt elektromos összeköttetés van.
Arról, hogy legyen pedálérzet, egy szimulátor gondoskodik. Ezért van a főfékhenger másik oldala. A pumpánál lévő hidraulika nyomásból egy szolenoidon keresztül tud a főfékhenger dugattyúja mögé kivezérelni. Ez visszafelé nyomja a dugattyút.Ezt is program vezérli, azt érzed, amit a program kivezérel a pedal feel simulatornak.
Ha a rendszer meghibásodik, akkor van az, hogy a főfékhenger direktben is képes összenyitni a fékkörökkel.
Szóval normál esetben amit érzel a talpad alatt, azt egy program állítja elő. Így ha puhul is a fék, azt a computer érzi. És eldönti, hogy hagyja hogy észrevedd, vagy rákompenzál és te semmit, de semmit nem veszel észre. Biztos van az a pont, ahol szól, hogy elmelegítetted. :-)
SD2025-03-19 15:01:07 // 38699
Fogaszd egészséggel:)))
Shadin2025-03-19 14:51:51 // 38698
Shadin2025-03-19 14:50:55 // 38697
GT V6-on is. De mondjuk a QV nyergénél nem az alátát a lényeg sztem :-(
SD2025-03-19 14:33:19 // 38696
Juteszembe.. QV-n pont alátéttel van megoldva:D
SD2025-03-19 13:14:49 // 38695
400 db screenshot és vagy 50 pdf után kicsit megfáradtam:D azok hol vannak?:D
Shadin2025-03-19 12:41:39 // 38694
A kapcsolási rajz képek problémakörét oldd meg lsz....
Shadin2025-03-19 12:40:42 // 38693
Remélem a Mille Miglia '25 felé már az új fékeket tesztelem.
Stelvio-n én néha kevésnek éreztem amim van, tudást és féket is :-(
Sztem RVD 280Le-höz is jobb a nagy fék, biztos ami biztos, még, ha 100 kb-mal könnyebb is mint a Q4 :-)
Stelvio-n én néha kevésnek éreztem amim van, tudást és féket is :-(
Sztem RVD 280Le-höz is jobb a nagy fék, biztos ami biztos, még, ha 100 kb-mal könnyebb is mint a Q4 :-)
Shadin2025-03-19 12:37:33 // 38692
Ugye milyen jó játékot adtam? ;-)
Piritu - 1.000.0002025-03-19 11:41:39 // 38691
A Gossglockner-en lefelé se lehetett érezni semmit, csak büdös volt , de nagyon.
SD2025-03-19 11:37:31 // 38690
SD2025-03-19 11:24:33 // 38689
én amikor mátrában kiautóztam kicsit 40-50 perc kanyargás.. akkor jöttek pattogó fém hangok már a fék felől, de érezhetően nem nyúlott, de valahogy ráérezve eddigi tapasztalataim alapján akkor elkezdtem azért kímélni, és nem vágtam szét:)
Nehezebb kisebb fékes autón ugyan ezen úton már két kanyar után nyúlott:P
De a brake by wire az valójában wire nélkül is brakel.. csak a wire adja a rásegítést ha megnézed a rendszert, tehát, lehet érezni pont ezért elég jól.
Nehezebb kisebb fékes autón ugyan ezen úton már két kanyar után nyúlott:P
De a brake by wire az valójában wire nélkül is brakel.. csak a wire adja a rásegítést ha megnézed a rendszert, tehát, lehet érezni pont ezért elég jól.
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-19 10:58:20 // 38688
Az jó kérdés, hogy brake by wire megoldásnál érzékeled e ha nyúlik a fék. A Transzfogarason a 330/320-as szépen teljesített nagyon, semmi lanyhulás, puhulás, pedig szaga már volt néha. Majd Shadin megmondja hogy érez e előrelépést, de szerintem a 100 kilóval nehezebb és 80 lóval erősebb Veloce nem véletlenül kapott nagyobb féket.
Nekem eddig a legjobb fékem, az tuti.
Nekem eddig a legjobb fékem, az tuti.
SD2025-03-19 10:31:33 // 38687
diagnosis and testing: áááá ebben ennyi minden el tud romlani?:D
SD2025-03-19 10:22:26 // 38686
Shadin2025-03-19 09:11:36 // 38685
Jaja lesniffeltem az egész site-ot :-)
Sajnos elég béta, a képek nem tudnak megjelenni böngészőben, mindig le akartja tölteni a .image kiterjesztésű képeit. Offline eLearn-nél erre volt az SVG viewer, itt is kellene valami hasonló...
Sajnos elég béta, a képek nem tudnak megjelenni böngészőben, mindig le akartja tölteni a .image kiterjesztésű képeit. Offline eLearn-nél erre volt az SVG viewer, itt is kellene valami hasonló...
SD2025-03-19 09:05:42 // 38684
akarod mondani elnyúlik esetleg:D
SD2025-03-19 09:04:08 // 38683
Na és lefényképezted az összeset?:)
Shadin2025-03-18 16:02:53 // 38679
Az első betét is nagyobb, a hátsón meg csak az erőkar. Alátét a Mcgyver-nek kell. Nagy nyereg plusz 20 Le 😎
RomeoOne2025-03-18 15:47:14 // 38678
Több anyagon eloszló hő miatt kevésbé melegszik fel és jobban is tud hűlni. Nem esik be a fékpedálod a Mátrházától lefelé megküldve a 3. kanyarban.
SD2025-03-18 15:18:21 // 38677
és valami mérés, felület, fékerő bármi, miben több a 330-as, fékbetét pl: nagyobb vagy csak az a sugárirányban nem egész 1cm erőkar? Mert akkor 10% fékerő különbség sincs.. azt pedig két alátéttel meg tudom oldani:)
Shadin2025-03-18 15:03:07 // 38676
Nyilván nekem sem jön be, ha neked sem :-)
eLearn lenne...
eLearn lenne...
SD2025-03-18 14:54:53 // 38675
503, fénképezd le mert nem gyün be
Shadin2025-03-18 14:30:45 // 38674
Van két felesleges S/S disable kütyüm, ha érdekel valakit.
Egyik Kínai, a másik Stuff4Car.
Egyik Kínai, a másik Stuff4Car.
Shadin2025-03-18 14:28:48 // 38673
Néha Service unavailable 503-at dob, de van mikor működik...
RomeoOne2025-03-18 13:51:40 // 38671
Nekem mindenre hibát dob.
Shadin2025-03-18 13:47:16 // 38670
SD2025-03-18 11:52:04 // 38669
és akkor átállítod a computerben is:)
Na akkor most már bevallhatod a QV fék is csak szoftveres mók?
A nyergeken, futó alkatrészeken kívül?
Na akkor most már bevallhatod a QV fék is csak szoftveres mók?
A nyergeken, futó alkatrészeken kívül?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.