Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 15:56:37 // 17923
Kiváncsi vagyok, hogy bejön e. Nekem sokkal szimpatikusabb az apró részletekig legózható konfig. És úgy gondolom hamarabb is csábul el az ember egy kis plusz költekezésre, ha nem egymilla csomagban egy Veloce belső és kész, hanem 300 az ülés, 70 a deréktámasz, 200 hogy fűthető és elektromos legyen. 70 egy választható fabetét, 200 egy más színű bőr, még 100 egy tetőkárpit. Lehet többet költ az ember a végére. És egy biztos, hogy sokkal elégedettebben nyomja meg a végén az entert. Nem marad ott az, hogy egy kisebb vagyonért végül is kompromisszumos maradt.
Mi az életért kell a sperr diffihez az állítható futóművet hozzálinkelni? 750e volt egyben anno amíg lehetett választani. Adják külön 400-ért az egyiket, 400-ért a másikat.
És akkor még azt hagyjuk is, hogy a telefontükrözést viszont extraként kell megvenni. Na pl az viszont a minimum szint, ne 100e felárért legyen már benne szerintem. Mindenki tudja, hogy filléres elektronika, nem kéne hogy tétel legyen.
Nekem a BMW konfigurátora attól függetlenül, hogy sosem ülnék ilyen autóba, tetszik. A felszereltségek tartalma számomra logikusabb, valahogy pont olyan dolgokat tartalmaz, ami kéne. Se többet, se kevesebbet. Jobban ismerik a potenciális vevőkör igényeit. Ha nem bmw lenne az a hármas touring amit konfigoltam, hanem mondjuk egy Alfa, akkor igen közel állnék a vásárláshoz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 15:43:52 // 17922
A Ron's Rides rendszeresen mutat be különböző felszereltségű Giulát, volt köztük RWD sportüléssel, náluk a Sprint felszereltség pl elérhető. Lehet hogy csak volt..
Én azt érzem, hogy már csak ilyen megkötésekkel (gyártás optimalizálás) bírnak árban úgy ahogy versenyképesek maradni. Itt nálunk nagyon olcsó, cserébe nincs mozgástér konfigurációban. A bmw-t nem néztem külföldön, de nem tartom kizártnak, hogy nyomják lefelé az árat.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 15:34:16 // 17921
Igen, hasonlót írtunk :-)
denil12020-11-26 15:03:24 // 17920
Mármint jó látni, hogy egyetértünk?
Igen, szerintem jó látni.
RomeoOne2020-11-26 14:38:28 // 17919
Valahogy eltűnt az üzenet második fele. Szóval annyit írtam még, hogy látható, hogy kivezetnek egy csomó felszereltségi szintet, "kézenfekvőbbé" teszik a palettát. Valószínűleg a konfigurálási lehetőségeket is szűkítik. Ez nem feltétlenül jelenti, hogy alacsony felszereltségek lesznek, lehet ott azt ki is vezetik egy az egyben.
RomeoOne2020-11-26 14:36:47 // 17918
Igen, akkor még lehetett. Aztán itt van a USA MY21 stratégia: link
Kazes☻2020-11-26 14:23:46 // 17917
Mármint, hogy szerinted. ;)
Giuntini2020-11-26 14:22:50 // 17916
Én Erhard Stelviójából indultam ki, hogy a 200 lovasban teljes sport belső van.
Az USA-ban nincs alapfelszereltség. Azok teljes extrasorral rendelkeznek, másképp senki nem venné. Ezt Feri felé szántam.
RomeoOne2020-11-26 14:22:20 // 17915
Akkor még lehetett, már nem :/
denil12020-11-26 14:20:29 // 17914
1 perc eltéréssel gyakorlatilag ugyanazt írtuk le.
Jó látni,h a saját szeretett márkánk mellé azért reálisan is tudjuk értékelni az esetleges hibákat.
leopop32020-11-26 14:19:57 // 17913
100% ban igazad van ezt én így gondolom.
Kazes☻2020-11-26 14:18:31 // 17912
Na, ezt jól megkaptam! XD
leopop32020-11-26 14:18:25 // 17911
Jaja ezt a videót láttam és igazad van neked is és a videóban a csávónak is sajnos. Én azt is hozzátenném hogy szerintem a 147 is hozzátett ehhez a rossz hírnévhez.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-26 14:18:01 // 17910
miért nem? én is a 200 lovashoz vettem a Veloce csomagot... egy fapad mindig szarabb lesz egy összehasonlító tesztben, mint egy extrázott ez nem kérdés...csak szánalmas
RomeoOne2020-11-26 14:12:10 // 17909
Régebben sokkal konfigurálhatóbb volt, biztos, hoyg lehetett Veloce ülést meg a bőrborítást is kérni. Furcsa, hogy ezt pont elveszik az idő előrehaladtával és nem bővítik. Mondjuk az USA-ban még ennél is jobban szűkítik az opciókat, ahogy olvastam.
RomeoOne2020-11-26 14:10:42 // 17908
Mert Te már öreg vagy, de a fiatalok ezt nézik meg :D
Nem baj az, ha rendesen el van mondva ez az Alfás történelem olyan csomagolásban is, amit ők is megnéznek, mert valahogy el kell ültetni bennük is a dolgot.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 13:54:40 // 17907
Emil, nézd meg a konfigurátort, vagy az árlistát. A 200 lovast nem tudod felszerelni. Nem tudod megvenni hozzá a sportos üléseket, sem semmiféle belső pluszt, pl bőr borítást, fabetétet, kinek mi. Külön rákérdeztem az ülésekre januárban amikor voltam tesztelni és árajánlatot kérni. Egy nyomorult fekete tetőkárpitot sem lehet Super szinten beletenni. BMW-t meg tényleg elegánsat lehet konfigolni 15-ből. És bőr van az ajtó panelon is, nem az a rettenetes színes műanyag.
Kazes☻2020-11-26 13:54:24 // 17906
Engem inkább idegesített ez a fickó... no, meg a végére nagyon kellett az a taliga. : /
Giuntini2020-11-26 13:36:31 // 17905
Tulajdonképpen egyetértek az előttem szólókkal, csak Gyurira bálaszolol. HA MEGNÉZED A KÉPEKET EZ A 2019-ES VADONATÚJ 3-AS!
Nincs ezen mit ragozni, az új infotaiment-el, és az újításokkal kellett volna a Giuliát a 3-as ellen küldeni! Ja akkor nem volt még? Akkor ezt vastag betükkel kellett volna szedni!
A másik! A németeknél szokás, hogy szinte az alap modellekhez lehet rendelni mindent. Ez tök felesleges! Aki takarékoskodik a motor teljesétménnyel, az Alfánál nem fog rendelni sportüléseket, sportfutóművet!
A 200 lovas benzinest már símán fel lehet hozni Veloce szintre!
A Veloce TI meg tömör gyönyör, ott már igazi luxuscsomagok jönnek a képbe!
Egy 150-160 lovas flottadízelbe nem kérnek sportfutóművet! Ezért nevetséges ez az összehasonlító teszt!
Ez csak reklám a BMW-nek!
RomeoOne2020-11-26 13:25:21 // 17904
Egyébként egy nemrégi video-ban, talán pont itt volt linkelve, azt fejtette ki a fazon, hogy pont a nagy számban eladott 156 volt, ami jócskán hozzájárult a rossz hírnévhez:

ALFA ROMEO - Everything You Need to Know | Up to Speed
(Amúgy kva jó videó, érdemes végignézni annak, aki nem látta, és nem gond, hogy angol)

Szóval voltak problémái jócskán a 156-nak és ezt nagyban rontotta az eladott nagy darabszám, mert a márkaszervizek nem tudtak már lépést tartani az alkatrészigénnyel és hosszú várakozási idők alakultak ki garanciás autók javításánál. Meg a használt árakat is lenyomta.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 12:28:37 // 17903
Inkább is-is. A BMW mint márka is a 30 évvel ezelőtti minőségből, hírnévből él, az Alfát ma is ez húzza le. Amíg ki nem hal a mi generációnk is, ez így is marad.
Ezen túl egyszerűen nincs kínálat. Hiába jó a technika és a minőség. Plusz apróságokon elvérzik, mert nagyon Alfa akar lenni. Értem én, hogy nem lehet mindent IS.
Valahol spórolni kell. Az Alfa technikát ad, vezetési élményt. A láthatatlan helyeken ad prémiumot. A karbon kardánaban, a Giorgio platformban, a futóműbben, az alu elemekben, amultair motorokban. Valhol el kell vennie, hogy árban versenyképes legyen. ÉS tapintható helyekről veszi el, nem tud mást tenni. Kicsit olcsóbb műanyagok, fura ajtópanelek, nem igazán jó ülések, kevesebb zajcsillapítás, hiányzó vezetéssegések, led lámpa és pláne hiányzó kombi.
Azt az apróságot felejtették el autóépítési buzgalmukban, hogy megváltozott a világ. Az autózás élményéért ma már kevesen vesznek meg bármit. Illetve megváltozott az elvárt élmény is, nem feltétlenül a hagyományos értékeket keresik az emberek. Azt se tudják már hogy milyen az..
denil12020-11-26 12:27:18 // 17902
Szerintem egyfelől bonyolultabb a válasz, másfelől sajnos pont beleillik azokba a piaci / társadalmi folyamatokba ami a szemünk előtt zajlik.

Ha a brandet nézzük, akkor az szoros összefüggésben áll a bizalommal és elköteleződéssel. Bizonyára neked is van olyan márka mondjuk akár a kerti gépeknél, akár a háztartási gépeknél amit favorizálsz. Miért?
Azért mert korábban jó tapasztalatod volt velük, vagy mert sok olyan ember él körülötted akiktől hallottad, hogy ez vagy az jó. Ha sokan mondanak olyat ami egy irányba mutat, hajlamos vagy megelőlegezni a bizalmat még akkor is ha nincs konkrét tapasztalatod. Ha pedig van, akkor aztán főleg egyértelmű a választás. De mivan akkor ha vmelyik márknál rossz tapasztalatod lesz? Bármennyi jó is volt előtte, azonnal megrendül a bizalmad és még ha nem is állsz át másik márkára, sokkal kritikusabban nézed,h vajon vegyél e azonos márkából bármi mást.

Ugyanez igaz a kapcsolatokra is. Bizalmat építeni nagyon nehéz, elveszíteni elég 1db rossz döntés és egy pillanat múlva már ott sincs.

Ez történt az Alfával is. A korai 20-as évektől kezdve egy hatalmas márkaépítés volt, aztán az 70-es évek utáni évtizedekben a politika és a piac közbeszólt de túlélték és még gyártottak jó autókat, de valójában az a sok jó évtizednyi pozitív tapasztalást elég volt lerombolni 2-3 rossz típussal a 80-as / 90-es években. Visszaszerezni pedig azóta sem sikerült, lásd eladási számok és az emberek fejében élő "szarolasz".

A Giu ami platformját és műszaki megoldásait tekintve egy zseniális remekmű, a teljes szaksajtó istenítette, feltűnő volt, hogy Mo-tól kezdve, Németországon át, Hollandia, Brit, Amerikai sajtó ( én ezekbe futottam bele ) mind egyöntetűleg mondta,h nagyon eltalált autó lett, formája ismét olaszosan jó, de ami a lényeges,h műszaki megoldásai és ebből fakadó vezetési élménye viszont a kategóriatársai fölé helyezik őt. Egyöntetűleg lehetett érezni, hogy a szaksajtó drukkol ennek az autónak és ez jó érzés volt.

Mégis mi történt?
Az törént, hogy rosszak lettek az eladási számok annak ellenére is, hogy sokan akik német prémiumot vettek, most először elgondolkodtak azon,h olaszt vesznek. Az a baj ( nekünk baj, a világnak meg természetes folyása ), hogy manapság az autónak teljesen más igényeknek kell megfelelni és a legutolsó helyen van a vezetési élmény. Ma már csak inkább az X és Y generáció aki még keresi ezt az élményt, a Z és a lassan felcseperedő Alfa generációnak az autó inkább egy kütyü és eszköz ami elvisz A-ból B-be, lehetőleg automatic pilottal. A mi szeretett márkánk egy olyan hagyományt vitt tovább amit mi imádunk és szeretünk, de a világ elhaladt mellette és már nem erre van igény. Ezért emelik ki mindenhol az Infotainment és tsait mint problémát.
A vezetési élmény mindig is egy szűkebb réteg érdeklődési köre volt, de lehetett rá piacot építeni. Manapság már nem lehet, mert nincs rá kereslet. Ma az a lényeg, hogy legyen digitális a műszerfal, legyen benne LEDes fényszóró, meg sok-sok kütyü amit lehet nyomkodni az autóban, lehetőség szerint gesztusvezérléssel és touchpaddal.

Ebben sajnos mind nincs otthon az Alfa és ez okozza a vesztét.
Ebből a szempontból a Stellantis lehet egy előremenekülés, ahol majd néhány kevésbé alfás Alfa modell majd lehetővé teheti azt,h közben gyártsanak továbbra 1 max. 2 modellt ami viszont az olyan benzinvérűeknek fog szólni mint mi. Ha nem, akkor az Alfának örökre végre.

I've spoken.
leopop32020-11-26 12:00:16 // 17901
Ne csodálkozz Vezess.hu cikk ezek mind ilyenek 😂😂
VKG699!!! (4x156+75)2020-11-26 11:56:32 // 17900
A Giuliát kb 6 millióért vennék meg újban.

Lehet, hogy befőttesgumi hajtaná, de lehet, hogy meg kellene próbálni.
VKG699!!! (4x156+75)2020-11-26 11:55:50 // 17899
Szerintem ennek a vélt, vagy valós árversenyhez semmi köze. (Az eladási számoknak legalábbis).

Azért veszik meg a béjemvét, mert béjemvé, és azért nem veszik meg az Alfát, mert Alfa.
Pont.

Az, hogy ez 30 évvel a talán legszarabb korszak (rohadós és elektronikailag is megbízhatatlan autók) után miért van így, miközben a 159 és a Giulietta sem rosszabb (sőt..) megbízhatóságban egy bármilyen dajcsnál, azt nem tudom. Az tény, hogy 97-től 2005-ig önmagában a 156-ból eladtak majdnem 900 ezret... és akkor még ott a 147, a 166, mint valóban fogyó típusok.

Pedig akkor aztán még friss "seb" lehetett a bontóból kimentett 33-as-75-ös, ami aztán mindent csinált, csak jó nem tudott lenni többet.
Ehelyett mostanra fogyott el a levegő.

Szerintem nagyon fura. De az olaszoknál se fogy. Tényleg azt lehet mondani, hogy az Alfa a kutyának nem kell. Szerintem több 5 GT Bmw készült 1 év alatt, mint amit az Alfa összesen legyárt 3 év alatt...
Pedig az igazi büntetés...

Elkeserítő.
Az is az, ahogy egyébként az újságírók gyalázzák az Alfákat, legalábbis 10/8... de hát ez van.

Utolsó mohikán a Giulia, attól tartok.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 10:46:42 // 17898
Piritu írta lentebb, hogy a bmw is frissítés előtti. Az infotanment és kütyü részt pedig nyugodtan át lehet ugrani. Nyilván nem fair play díjas a cikk, nem is a BMW-t védem, de azért ne járjunk csukott szemmel se. A BMW ezekkel a gumikkal szerel, az Alfa miért nem? Nyilván nem a fék gyenge az Alfán, hanem a gumi. De ha ezt adják, ezzel tesztelném én is.
Amúgy egy 150 lovas 318d-t Sport Line csomaggal 13.5M-ra hoz a konfigurátor ,ebben már egy normális szín is van, rendes sport félbőr (nyilván mű) ülések, sportkormány, sötétedő tükör, tolató radar, riasztó, automata váltó, LED lámpa, LED ködfényszóró stb.. És magadnak variálhatod, hogy világos műbőr, színes bőr, fabetét, amit akarsz, egészen az M sport futóműig. Amit kérsz beleteszik.
Konfigurálj egy Giuliát. 160 lovas dízellel, csak egy klíma csomag, hogy legyen hátul levegő kivezetés, telefontükrözés, tolatóradar , plusz sötétedő tükör és egy metál szín, és 13.1M. Az egy dolog, hogy egy LED fényszóróval, rendes ülésekkel, gumikkal és egy riasztó rendszerrel mínuszban vagyunk, egye fene. De a legfájóbb, hogy itthon semmit, de semmit nem is tudsz beletenni a beltérbe. Kapsz egy egyen alap belsőt osz't szevasz. Ez így hogy versenyképes?
Norby2020-11-26 08:05:02 // 17897
Legalább annyit odaírhattak volna a végén, hogy a tesztelt modellek ára:.......

De még azt sem.
Giuntini2020-11-25 23:13:14 // 17896
Szóval azért az M Sport felszereltség nem ugyanaz mint a Super. A BMW alap ülései semmivel sem jobbak mint a Giuliáé! Ez a teszt úgy lett volna ferr, ha a Giulia is sportülésekkel, nagyobb fékekkel, és ugyanúgy Michelin Pilot Sport gumikkal van felszerelve, mert a béjemvé ezeket ezekkel a gumikkal szereli. Ez az éppen kijött új BMW, és szánt szándékkal egy régebbi technikával hasonlították össze. Ha a 2020-as Giulia lett volna, az a reális, sportcsomaggal. Így ez a teszt nem igazán hiteles.
Piritu - 1.000.0002020-11-25 20:56:47 // 17895
Örülök hogy megvan :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 17:45:43 // 17894
viszont nálunk a multiairnél nincs szűrő...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 17:34:48 // 17893
meg van a fékolaj tartály ott van az ABS kocka tetején alig volt rátekerve a sapka :((( viszont gondolom géppel cserélték ki az olajat mivel ez a levélrács sosem volt még leszedve, tehát felülről nem öntöttek bele olajat... remélem nem csak kiírták a cserét...
Bilux2020-11-25 17:03:27 // 17892
igaz Giulietta de az ABS frissítésre nekem azt mondták nagyon sokáig tart mert utána kalibrálni is kell valamit. Na most ezzel megvezettek vagy tényleg így van?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 16:15:05 // 17891
A sima olajcsere is 2.5 óra ...
Csabi2020-11-25 16:08:26 // 17890
Gondolom a fékolaj csere volt a nagyobb idő...no de mennyi? 3óra? :)
Szabolcs 1592020-11-25 15:50:56 // 17889
Nekem is ennyi volt, mert az abs is frissítették
Giuntini2020-11-25 15:38:03 // 17888
Nagyon szépen köszönöm Édesanyám temetésére küldött koszorút! Köszönöm az együttérzéseteket!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 14:27:43 // 17887
rekord született, olajcsere + szűrők és fékolaj csere 4 óra ...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 12:23:21 // 17886
Vagyis jah érted úgy is :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 12:16:22 // 17885
Ez tuti nem 200 nyiha
RomeoOne2020-11-25 12:06:11 // 17884
Az Visconti lesz, mint Várkonyi új autója :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 12:02:48 // 17883
Ez félhomályban alul olyan feketés ződ :)))
RomeoOne2020-11-25 11:54:12 // 17882
De nálad sosem tudni, hogy milyen egzotikumoknak jutsz a közelébe :D
RomeoOne2020-11-25 11:52:26 // 17881
Verde Montreal. De meglepne, ha olyat láttál volna, egyelőre az olaszoknál fut néhány tesztautó abból :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 11:40:32 // 17878
Élőben jó sötét zöld az új szín
RomeoOne2020-11-25 11:38:17 // 17877
Gumi, az ABS programozása, a futómű stb. Rengeteg dolog befolyásolhatja. El tudom pl. azt képzelni, hogy lágyab futómű miatt nagyobbat bólint a kocsi, ergo jobban előreterhel. Az nagyobb nyomóerő és nagyobb tapadás az első tengelyen. Közben meg egy ilyen setup a kanyarban jobban elvérzik. Persze lehet, hogy hibás dolgokat feltételezek, de szerintem ez is olyan dolog, hogy egyik oldalon javítod valamival, akkor máshonnan elveszel valamit. Kompromisszum.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-25 10:51:07 // 17876
A gumin nagyon sok múlik az biztos...nem igazán ültem új 3 ban meg delej Giuban sem nincs összehasonlítási alapon. A fék viszont nagyon jó éppen megpöccinted már reagál, beletaposol vinnyetta lesz a légy a szélvédő belső felén :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-25 10:37:01 // 17875
Nem tudhatod, hogy chippelve volt e esetleg a bimmer is. Szerintem amúgy nem rövid a váltóáttétel a 159-ben, 6-osban 220-nál még nincs 4e a fordulat (Q-tronic). A KKK turbó inkább a szűk keresztmetszet :-)

Az összehasonlító cikk pedig azért több ponton reálisnak tűnik. Persze a bmw már a bevezető képen is elöl van és nagyobb, mintegy sugallva a konklúziót. De nem mondhatjuk, hogy a kritikák egytől egyig hazugságok. Hogy miért gyorsul 9-et a gyári adat 8.2 helyett, az jó kérdés. Lehet rosszul volt felgumizva? Sose tudjuk meg, de erre utal, hogy a "Bridgestone gumik ridegen hangosan gördülnek".

Az ülés jogos kritika, a motor nyers hangja szintén. Mindkettőt állítható futóművel próbálták, és a Giuliáról már olvastam ezt, hogy talán jobb a sima, az a középút, ami kényelmes is és sportos is. Ha pedig autópályán a bmw a nyugisabb, kiegyensúlyozottabb az azért nem mellékes, egy ilyen dízelnél ez hangsúlyos szempont. Szóval részemről érezhető részrehajlás mellett azért néhol jogos.
Piritu - 1.000.0002020-11-25 09:52:57 // 17874
Azért a 330-ban nagyobb volt a ménes a 2,4-nél. 200 felett már erősen a teljesítmény számít.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.