Az én valós válaszom hogy most lép abba a korba a Giulia mint típus amikor már nem csak a szent révület lesz jelen, hanem valós használati érték kerül előtérbe.
Benéz egy-egy darab átlag használt autó árba és jönnek a ügyesebb és kevésbé ügyes megoldók is.
Ez egészen addig fog így menni amíg már végül az lesz az érdem ha valakinek van egy nem széthajtott darab:) de ez még vagy 10 év addig nehéz lesz:D
Mindenkinek boldog lejtmenetet, én továbbra is abban bízom hogy összességben egy sportos használatra tervezett autóban van némi tartalék amit ügyesen használva évtizedekre ad örömet és még használati értéke is van:)
Aki igazán tudatosan vette az ki fog tartni:)) És persze ha nem derül ki hogy fenttarthatatlan:D:D:D
Ennyi kéem kapcsolja ki:D
SD2025-08-22 08:14:13 // 39956
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
G-MANN🍀2025-08-21 22:54:34 // 39952
Utólag is gratula az új autóhoz! 😊
Gondolom gariban cserélik majd a csomagtér alsó részét, egy vicc, hogy ilyen.
Oldalsó elemet én egyszer "határozottan" a helyére igazízottam, utána maradt is ott sokáig.
Gondolom gariban cserélik majd a csomagtér alsó részét, egy vicc, hogy ilyen.
Oldalsó elemet én egyszer "határozottan" a helyére igazízottam, utána maradt is ott sokáig.
Peti16V2025-08-20 21:03:18 // 39951
Nálam 3 beállítás létezik, le lehet venni a hangot, vagy a villogást, vagy mindkettőt.
Piritu - 1.000.0002025-08-20 18:35:42 // 39950
Nekem nem ad hangot, akkor ez valami új huncutság….
Peti16V2025-08-20 17:19:25 // 39949
Más: segítsetek, hogyan lehet tartósan kikapcsolni a táblafelismerő hangjelzését? Idegesítő, hogy indulás után minden alkalommal ki kell lőni a menüben…
Nem zavarna, ha jól működne, de össze-vissza olvassa a táblákat, és a legnagyobb hibája, hogy mindig az utolsó sebességkorlátozást tartja érvényesnek, tehát ha kifordulok egy 30-as utcából, akkor egészen a következő tábláig 30-cal lehet menni szerinte, mivel nálunk nem divat az 50-es tábla.
De tegnap például a Pongrácz úton 130-at írt ki 😀 De hogy ezt milyen tábláról értette félre 🤔
Nem zavarna, ha jól működne, de össze-vissza olvassa a táblákat, és a legnagyobb hibája, hogy mindig az utolsó sebességkorlátozást tartja érvényesnek, tehát ha kifordulok egy 30-as utcából, akkor egészen a következő tábláig 30-cal lehet menni szerinte, mivel nálunk nem divat az 50-es tábla.
De tegnap például a Pongrácz úton 130-at írt ki 😀 De hogy ezt milyen tábláról értette félre 🤔
Peti16V2025-08-20 16:35:21 // 39948
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-08-20 09:07:08 // 39944
SD2025-08-20 09:02:46 // 39943
Lehet venni titániumból is, az könnyebb, de nem occó:D
Alu hőtágulása elhangolná nem jó.. duplája mint az acél.
A fő gond hogy alacsony fordulaton kiegyensúlyozatlan a motor sztem.
Alu hőtágulása elhangolná nem jó.. duplája mint az acél.
A fő gond hogy alacsony fordulaton kiegyensúlyozatlan a motor sztem.
SD2025-08-20 08:47:30 // 39942
Mennyit eszik a QV méret kerékkel országúton?
theBanyai2025-08-20 07:05:15 // 39941
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-19 20:38:01 // 39940
ChatGPT nélkül is megmondom neked, hogy 0.5mm+0.05-rel nagyobb a kar furata mint az aktuátor csapja.
A bronz persely jól hangzik de.. egy kopó alkatrészt viszel a rendszerbe, ami ezentúl biztosan egy cserélendő dolog lesz ki tudja hány km-enként.
Tehát nem vagyok meggyőződve arról hogy ez a megoldás előrelépés. Egy ilyen kart fillérekből legyárttatok, lézervágással, persely nélkül, aztán annyi..
A bronz persely jól hangzik de.. egy kopó alkatrészt viszel a rendszerbe, ami ezentúl biztosan egy cserélendő dolog lesz ki tudja hány km-enként.
Tehát nem vagyok meggyőződve arról hogy ez a megoldás előrelépés. Egy ilyen kart fillérekből legyárttatok, lézervágással, persely nélkül, aztán annyi..
SD2025-08-19 17:19:37 // 39939
🔧 Acél/öntvény furat
Olcsóbb, egyszerűbb.
Szobahőn tipikus hézag: ~0,15–0,20 mm átmérőben (≈0,08–0,10 mm radiálisan).
Hátrány: nehéz pontosan tartani öntvényben, torzulhat, és kopásnál a ház sérül.
🟤 Bronz betét
CNC-vel precízen megmunkálható → stabilabb illesztés.
Tipikus hézag: ~0,10–0,12 mm átmérőben (≈0,05–0,06 mm radiálisan).
Jobb súrlódási viszonyok, nem ragad be, a kopást a cserélhető betét veszi fel.
Plusz előny: kissé csillapítja a zörgést, rezgést.
Összefoglalva: acél furat = olcsó, de pontatlanabb és kopásérzékenyebb, míg a bronz persely = drágább, de pontosabb, tartósabb és szervizbarát.
Olcsóbb, egyszerűbb.
Szobahőn tipikus hézag: ~0,15–0,20 mm átmérőben (≈0,08–0,10 mm radiálisan).
Hátrány: nehéz pontosan tartani öntvényben, torzulhat, és kopásnál a ház sérül.
🟤 Bronz betét
CNC-vel precízen megmunkálható → stabilabb illesztés.
Tipikus hézag: ~0,10–0,12 mm átmérőben (≈0,05–0,06 mm radiálisan).
Jobb súrlódási viszonyok, nem ragad be, a kopást a cserélhető betét veszi fel.
Plusz előny: kissé csillapítja a zörgést, rezgést.
Összefoglalva: acél furat = olcsó, de pontatlanabb és kopásérzékenyebb, míg a bronz persely = drágább, de pontosabb, tartósabb és szervizbarát.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-08-18 10:30:39 // 39937
-50 +850 fokra?:D
Szerintem pont ezért teszik a bronz betétet az alfissimo-nál mert ha betűröd 0,2-re meg fog szorulni. Most hajtva patent, settenkedve laza:D
Szerintem pont ezért teszik a bronz betétet az alfissimo-nál mert ha betűröd 0,2-re meg fog szorulni. Most hajtva patent, settenkedve laza:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-18 06:56:37 // 39936
Szerintem érdemes volna megmérni a wg. aktuátor pöckét. Biztos azonos pl. egy 19-es és egy 21-es autón? Nálam 7.95mm és 8.5 az összekötő rúd (lemez) furata. Belül meg sem mértem.
Már ott járok, hogy lehet hogy tervezek én magamnak egy szorosabb tűrésűt. Jobb a gázreakció úgy.
Már ott járok, hogy lehet hogy tervezek én magamnak egy szorosabb tűrésűt. Jobb a gázreakció úgy.
SD2025-08-17 19:09:11 // 39935
indítsuk el a szavazást: íme már 8 a létszám csökken a szállítás/fő díj, lassan indulhat a rendelés:)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
attila_l (QV ha van)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
attila_l (QV ha van)
SD2025-08-17 19:02:18 // 39934
Ha elektronikusan nem állít azt látod, telerentyűzés belül az utastérben és mozognia kellene
szana82025-08-17 15:59:35 // 39933
A lámpában a clip-ek épek. Viszont az állító csavar az gatya. Valaki megpróbálta beállítani és lenyalta a belsejét. Így nem lehet normálisan állítani vele mivel az imbusz elfordul benne. Viszont van egy másik csavar lent amivel szintén lehet állítani. De ahhoz meg racsnis villás kell. Szóval az majd egy következő kör.
szana82025-08-16 20:33:45 // 39932
Nos megnéztem a lámpát kocsit jobban. Az a két csavar nálam semmit nem csinál. Hiába tekerem komptól koppig egy mm-t sem megy se lentebb se fentebb. Illetve a 3 szint köztül bármelyiket állítom belül a tekerővel, semmi. Se oldalra se le se fel. Olvastam a giuliaforums-on hogy a 17-19 közötti Giulia-knál ki szokott akadni a kis gömb a helyéről ami mozgatja a mechanikát. A fasza az hogy mind a két lámpa ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-15 17:50:06 // 39931
Na ma is eltöltöttem egy órát az autómmal, mert rohadtul kéne hétfőn. De ez bizony nem fog feléledni. Dokumentáció nélkül "fekete doboz" visszafejtéssel próbálkoztam, el is jutottam valameddig. Most kéne egy gyári diag, hogy lássam hol járok elvárt vs ppozíció jeladó feszültségben. De igazából szívás az egész.
A wastegate aktuátor kalibrációt ki tudtam nullázni, és rájöttem, hogy ezután minden gyújtás ráadásnál tanul. Elmegy zárási végállásba, konkrétan áramot mérhet. Amikor a zárási áram megnő,mert mechnikailag már nem megy tovább, akkor onnan elmegy a nyitásinak megfelelő feszültségig. Kb 50 gyújtás fel-le után szépen arrébb mászott a nyitási pozíciója egy olyan állásba, ahonnan már nem változott tovább. Feltételezem ez a beállt végső kalibráció. Kb 5-10 lépésenként fotóztam és néztem, hogy megy e még arrébb (plusz meg is pöttyöztem). Mikor úgy nézett ki hogy jó, járt álló helyben hiba nélkül percekig. Na ez után képes volt megint menni 1 km-t, majd visszadobta a kódot.
Az aktuátor megy, 0-100% közt gyönyörűen szabályoz, aztán gondol egyet és check engine. Egyszerűen nem tudom elcsípni, hogy mi okozza. Szóval megszívtam, hétfőn sem lesz autóm, a kedvem pedig exponenciálisan megy el az egésztől.
A konklúzióm kicsit az, hogy kibaszott egy kín lesz ez az autó ahogy öregszik, nem oltimer...:-(
A wastegate aktuátor kalibrációt ki tudtam nullázni, és rájöttem, hogy ezután minden gyújtás ráadásnál tanul. Elmegy zárási végállásba, konkrétan áramot mérhet. Amikor a zárási áram megnő,mert mechnikailag már nem megy tovább, akkor onnan elmegy a nyitásinak megfelelő feszültségig. Kb 50 gyújtás fel-le után szépen arrébb mászott a nyitási pozíciója egy olyan állásba, ahonnan már nem változott tovább. Feltételezem ez a beállt végső kalibráció. Kb 5-10 lépésenként fotóztam és néztem, hogy megy e még arrébb (plusz meg is pöttyöztem). Mikor úgy nézett ki hogy jó, járt álló helyben hiba nélkül percekig. Na ez után képes volt megint menni 1 km-t, majd visszadobta a kódot.
Az aktuátor megy, 0-100% közt gyönyörűen szabályoz, aztán gondol egyet és check engine. Egyszerűen nem tudom elcsípni, hogy mi okozza. Szóval megszívtam, hétfőn sem lesz autóm, a kedvem pedig exponenciálisan megy el az egésztől.
A konklúzióm kicsit az, hogy kibaszott egy kín lesz ez az autó ahogy öregszik, nem oltimer...:-(
quash2025-08-15 14:35:12 // 39930
Az utolsó töltésnél nem raktak bele UV festéket?
Ha igen, akkor csak meg kell lámpázni, és látszik hol ment el.
Nekem egyetlen gond volt idáig Giuval, az pont ez, elment a gáz.
Az egyik klima csonk lett cserélve.
De egy év múlva ismét gond volt, de mivel akkor már benne volt a festék, egyértelműen látszott hogy az egyik klima cső, csatlakozó mellett ment ki.
A cső cserélve lett, azóta nincsen probléma.
Ha igen, akkor csak meg kell lámpázni, és látszik hol ment el.
Nekem egyetlen gond volt idáig Giuval, az pont ez, elment a gáz.
Az egyik klima csonk lett cserélve.
De egy év múlva ismét gond volt, de mivel akkor már benne volt a festék, egyértelműen látszott hogy az egyik klima cső, csatlakozó mellett ment ki.
A cső cserélve lett, azóta nincsen probléma.
Sporter2025-08-15 12:42:51 // 39929
Sziasztok!
Klímagáz szivárgással kapcsolatban volt már valakinek gondja? Tavaly töltettem fel, mert kb. a fele mennyiségű gáz hiányzott, (akkor a nyomáspróbán nem mutatkozott gond, de nyilván valahol elszivárgott), viszont most megint nem hűt. Feltételezem, hogy valamelyik csőcsatlakozás vagy tömítés elöregedése produkálhatja.
Klímagáz szivárgással kapcsolatban volt már valakinek gondja? Tavaly töltettem fel, mert kb. a fele mennyiségű gáz hiányzott, (akkor a nyomáspróbán nem mutatkozott gond, de nyilván valahol elszivárgott), viszont most megint nem hűt. Feltételezem, hogy valamelyik csőcsatlakozás vagy tömítés elöregedése produkálhatja.
leopop32025-08-15 09:07:32 // 39928
Igen azt gondoltam mert írtad valamelyik nap hogy használod.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-14 16:58:46 // 39926
Én már azon gondolkozok, hogy engem le is vehetsz a listáról, nem létező turbóhoz nem veszek kart egyelőre :-( ÁFÁ-val vagy 56e Ft, értelmetlen ráköltenem egyelőre.
leopop32025-08-14 15:34:58 // 39925
Ja nem tudtam, zsír 😁
Shadin2025-08-14 15:08:41 // 39924
Gyerek használja, de megvan persze.
Shadin2025-08-14 15:07:58 // 39923
Neeem, mert akkor kell nagyfék, meg minden IS :-)
leopop32025-08-14 14:57:40 // 39922
Még megvan a Mitod is?
SD2025-08-14 14:47:04 // 39921
indítsuk el a szavazást: íme már 8 a létszám csökken a szállítás/fő díj, lassan indulhat a rendelés:)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-08-14 13:41:14 // 39919
A MiTo-m MAir 135Le és nagyon király :-)
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-08-14 09:38:54 // 39916
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-13 22:39:25 // 39914
Óó.. nekem egy szavam sem.lehet, Chili egy viccesen bosszantó autó. Jópáran jártak úgy ma, hogy látva az agyig pakolt piros kicsikocsit, nekiálltak tolni hátulról az autópályán. Ha ha, ez legtöbbször nem jött össze 😆
2000km-t mentünk egy hét alatt, jó volt vele autózni. Szépen falta kilométereket, nem volt fárasztó..Az ülése nagyon jó hosszú távon is. Telepakolva is jó kis erős, mindenre elég volt.
2000km-t mentünk egy hét alatt, jó volt vele autózni. Szépen falta kilométereket, nem volt fárasztó..Az ülése nagyon jó hosszú távon is. Telepakolva is jó kis erős, mindenre elég volt.
Shadin2025-08-13 18:05:25 // 39913
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-08-13 17:19:23 // 39911
Magamnak semmiképpen nem állítom. Az előző kocsiban is utána kellett állítani az izzó csere után mivel ki kellett venni a lámpa testet. Hiába tekerem lentebb az állítót még úgy is magas.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-08-13 16:51:02 // 39908
szana82025-08-13 16:35:04 // 39907
Felfelé világít. Nekem is mindig villognak este. Itt a vadkeleten inkább nem írok jellemzőket a szerelők nagyrészére. Vagy nincs műszere vagy nem vállalja mert nem tudja, meg lehet software-ezni kell, van aki alfát alapból nem vállal. Szóval szívás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
730
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Spider
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV