na igen ez a hülye kar, ezt hallom szerintem halkan bemelegedéskor.. utána valszeg a hőtágulás miatt megfeszül jobban, de gondolom ezért is van lötyögősre véve
minden esetre hogy ilyen rezonanciák vannak az MA egység magasságában, az nagyon nem örömteli mert abba is sok kicsi alkatrész kalimpál..
SD2025-05-14 11:00:25 // 39167
SD2025-05-14 10:58:22 // 39166
Az elmondás alapján és a hang intenzitása alapján most hogy hallottam a felvételt ez egy kisebb alkatrész kell hogy legyen és nem a motor belsejében.
Létezik a turbo-hoz utángyártott aktuátor kar.
Elvileg akkor megszűnik a rezgés, valószínüleg kicsit jobban megfeszíti a szerkezetet.
Az egyik hogy mafa a fém baszcsi tud zörögni, emiatt WarbiRunnernek vezműláncot cseréltek annyira ilyesztő hangja tud lenni.
Én jelenleg két ehhez kapcsolódó hangot ismerek:
- ha nyomatékból gyorsítok, van egy fúvóka szerű mélyebb hang, itt gondolom hogy a turbo szelep lehet a ludas valamiféle hanggadással, ha jobban meghajtom akkor elmúlilk, vagy akkor már nem figyelek rá, de persze lehet kipu kifúj bármi...
- mikor elindulok hideg autóval akkor ahogy eléri a kb. 2 egység olajhőfokot ha 2000-2500 alatt van a motor ad egy daráló szerű hangot ami nem változik a gázadástól csak a motor fordulattól, először én is a multiair rendszer szelepnyitására gondolta, de utána inkább a rezgő még nem meleg lötyögő karra gyanakszom, de mindeképp elkerülöm ezt a hülye hangot rakom azonnal manuálba..
Létezik a turbo-hoz utángyártott aktuátor kar.
Elvileg akkor megszűnik a rezgés, valószínüleg kicsit jobban megfeszíti a szerkezetet.
Az egyik hogy mafa a fém baszcsi tud zörögni, emiatt WarbiRunnernek vezműláncot cseréltek annyira ilyesztő hangja tud lenni.
Én jelenleg két ehhez kapcsolódó hangot ismerek:
- ha nyomatékból gyorsítok, van egy fúvóka szerű mélyebb hang, itt gondolom hogy a turbo szelep lehet a ludas valamiféle hanggadással, ha jobban meghajtom akkor elmúlilk, vagy akkor már nem figyelek rá, de persze lehet kipu kifúj bármi...
- mikor elindulok hideg autóval akkor ahogy eléri a kb. 2 egység olajhőfokot ha 2000-2500 alatt van a motor ad egy daráló szerű hangot ami nem változik a gázadástól csak a motor fordulattól, először én is a multiair rendszer szelepnyitására gondolta, de utána inkább a rezgő még nem meleg lötyögő karra gyanakszom, de mindeképp elkerülöm ezt a hülye hangot rakom azonnal manuálba..
szana82025-05-14 09:28:08 // 39165
Amire tudok gondolni hogy esetleg a hővédő lemez ér bele valahol valamibe. Már szóltam itt a Kornya szervizbe, hogy ha viszem vezérlés cserére (még ebben a hónapban) nézzenek majd rá.
szana82025-05-14 09:23:09 // 39164
Igen, én is úgy hallom, de nem tudom mi lehet. A tengely-t megnéztem én is kicsit lötyög nekem is. De mondom ami fura hogy üresben nem csinálja. Legalábbis amikor próbáltam nem hallottam. Az olajok most voltak cserélve 2 hete. Az összes.
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-14 09:21:01 // 39163
Ez ilyen magasabb frekvencia, lehet hogy valami más.
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-14 09:17:48 // 39162
A multiair modulhoz képest a turbó? Nem tudnám megmondani melyik a jobb hír. Az enyém lassú gurulásnál, 1500-as fordulaton zörög így, mint a videón a Stelvio padlógáznál. Újkora óta hallom ezt a hangot, négy év alatt nem sikerült elérnem még, hogy márkaszervizben, gariban megoldják. Két helyen is nekiálltak keresni a hibát, ami felesleges volt, mert nyilvánvaló, hogy a wastegate tengelye lóg. Erről van szó.
Ha valóban ezt a hangot hallod, a jó hír benne, hogy évekig működhet gond nélkül így. Zörög és kész. Nyilván az idővel, kilométerekkel kopik tovább a tengely, és már turbónyomás hibát okoz.
Ha gondolod összefuthatunk valahol zörgést hallgatni :-)
Ha valóban ezt a hangot hallod, a jó hír benne, hogy évekig működhet gond nélkül így. Zörög és kész. Nyilván az idővel, kilométerekkel kopik tovább a tengely, és már turbónyomás hibát okoz.
Ha gondolod összefuthatunk valahol zörgést hallgatni :-)
szana82025-05-14 09:11:28 // 39161
szana82025-05-14 06:15:56 // 39160
Lehet. Majd megyek egy kört vele és megnézem még egyszer. Ez jó vagy rossz hír ha ilyen a hagja?
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-13 22:28:56 // 39159
Domoszló felől talán Detk volt a következő lakott terület? Vagy 6 km volt a rossz rész.
carver2025-05-13 22:23:34 // 39158
nem Gyönygyöspata - Szurdokpüspöki volt véletlenül? Mert az is ilyen...
carver2025-05-13 22:19:41 // 39157
most kéne megint az a szerkesztés funkció...
a 70 az persze 35 mert téli gumi is van...
a 70 az persze 35 mert téli gumi is van...
carver2025-05-13 22:17:28 // 39156
hát akkor te többet örömködsz mint én mert nekem 70 alatt sem rongyolódott le az istenadta pedig tudod hogy veled ellentétben nekem nem jön be. Meg egyébként is, én is kétszélest akarok! Anyuuuu!
Nem baj most már csak a kora miatt is nyugdíjba kell vonulnia, így már a praktikus agyféltekémnek is meg tudom magyarázni miért kell egy új szett 😅
Nem baj most már csak a kora miatt is nyugdíjba kell vonulnia, így már a praktikus agyféltekémnek is meg tudom magyarázni miért kell egy új szett 😅
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-13 22:16:05 // 39155
Amúgy, hogy floodoljak, zseni ez az autó ..A Mátrában sikerült a gps-nek bevinni egy borzalmas hepehupás,.megsüllyedt szélű összevissza gyűrt útra. Meg is jegyeztem, hogy most a 159-cel sírnék. És megfordulni sem tudnék, max kitolatni 2 km-t 🤣
A Giulia végiglibegett rajta, szépen puhán átsurrant a bazi nagy gödrök felett, sehol nem ért le, de még a zabszem se volt a seggemben tőle, annyira simán oldotta meg. Mindezt 5 személy + csomaggal. Egész hihetetlen érzés volt.
A Giulia végiglibegett rajta, szépen puhán átsurrant a bazi nagy gödrök felett, sehol nem ért le, de még a zabszem se volt a seggemben tőle, annyira simán oldotta meg. Mindezt 5 személy + csomaggal. Egész hihetetlen érzés volt.
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-13 22:07:51 // 39154
A négy éves élettartam pont jó lenne a négyévszakosnál. Évi 10e km, szerintem 40e alatt lejárom a mintát róla. Egyelőre elodáztam a problémát, ezt a szezont a Goodyear még kibírja.
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-13 22:04:51 // 39153
Amikor lehalt a topic épp azt akartam kérdezni, hogy tudtok e marós mestert aki féknyereg konzilt készít emberi áron.Egy ismerősömnek kellene, szeretne nagy féket😄
Itt már úgyis többen benne vagytok ebben a témában, hátha...
Remélem most nem pusztul meg a fórum motor a kérdéstől 😅
Itt már úgyis többen benne vagytok ebben a témában, hátha...
Remélem most nem pusztul meg a fórum motor a kérdéstől 😅
carver2025-05-13 22:04:44 // 39152
Ha nem jársz téli körülmények között akkor nem kell téli gumi, ez egyszerű. A mindenre jó gumi nem lesz nagyon jó semmire de
1. a különbségek tényleg egyre kisebbek
2. attól még lehet vele öröm az autózás mert ahogy mondtad nem a 1,2 mp lefaragása a cél a Kakucs ringen egy bizonyos kerékhőmérsékletnél, hanem a mindennapi betevő, kiszámítható élvezet.
És erre biztos hogy fogsz találni 4 évszakost ami jobb mint valamelyik nyári.
Vagy nem. Az a baj hogy a gumit nem lehet kipróbálni, és ha nem tetszik visszadni. A gumitesztek alapján is kicsit szerencse kérdése, egy adott méretben/évjáratban tesztelt gumi más méretben/évjáratban simán teljesen más eredményt hoz.
A 4 évszakosból is el fog párologni a veccer, 4 évesen az sem lesz jobb mint egy új nyári vagy 4 évszakos.
Vredestein Quatracot ne vegyél, a második autón az van, nyikorog, vizes aszfalton nem tapad. Ja, persze teljesen más méretben.... De volt itt elég ajánlás ami jobb lehet.
Ha kipróbáltál valahol (vagy valaki kipróbált/ismer) egy pont olyan méretű gumit és bejött akkor szerintem vedd meg. Minden más az javarészt szerencse kérdése.
1. a különbségek tényleg egyre kisebbek
2. attól még lehet vele öröm az autózás mert ahogy mondtad nem a 1,2 mp lefaragása a cél a Kakucs ringen egy bizonyos kerékhőmérsékletnél, hanem a mindennapi betevő, kiszámítható élvezet.
És erre biztos hogy fogsz találni 4 évszakost ami jobb mint valamelyik nyári.
Vagy nem. Az a baj hogy a gumit nem lehet kipróbálni, és ha nem tetszik visszadni. A gumitesztek alapján is kicsit szerencse kérdése, egy adott méretben/évjáratban tesztelt gumi más méretben/évjáratban simán teljesen más eredményt hoz.
A 4 évszakosból is el fog párologni a veccer, 4 évesen az sem lesz jobb mint egy új nyári vagy 4 évszakos.
Vredestein Quatracot ne vegyél, a második autón az van, nyikorog, vizes aszfalton nem tapad. Ja, persze teljesen más méretben.... De volt itt elég ajánlás ami jobb lehet.
Ha kipróbáltál valahol (vagy valaki kipróbált/ismer) egy pont olyan méretű gumit és bejött akkor szerintem vedd meg. Minden más az javarészt szerencse kérdése.
Kazes☻2025-05-13 21:41:46 // 39151
Profik vagytok, na...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-13 21:07:53 // 39150
Nem véletlenül ilyen hangot hallottál?
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-13 21:02:14 // 39149
Ez elég vicces 😄
RomeoOne2025-05-13 20:26:39 // 39148
Látatlanban is ugyanazt csináltuk :DDD
szana82025-05-13 20:06:07 // 39147
Találtam egy videót ahol pont ilyen hangja van igaz ez nem giulia: https://youtu.be/6iYMHwa98aw
Nekem hirtelen padló gázas gyorsításnál van ez.
Nekem hirtelen padló gázas gyorsításnál van ez.
RomeoOne2025-05-13 13:14:02 // 39146
teszt
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-12 20:50:49 // 39145
Teszt 2
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-12 20:50:24 // 39144
Teszt.
szana82025-05-12 19:59:00 // 39143
Ma hazafelé jövet a pályán észrevettem egy fura hangot. Mintha fogaskerekek darálnának. Ez akkor van mikor hirtelen nagyobb gázadás van pl. padló gáznál visszavált és egy 2-3 mp-ig van ez a hang. Kérdeztem a szerelőt azt mondta ez normális a multiair meg a szelep nyitás változik annak van ez a hangja. Ez másnál is így van vagy kezdjek aggódni. Ha rendesen gyorsítok nincs semmi hangja.
SD2025-05-12 07:02:59 // 39142
Nekem most jelzett be hogy egy egységnyivel a max alatt van.
Most 10ezernèl járok szervíz óta tehát aktuális :)
Talán tavaly nyáron kért még 2-3 decit az olasz nyárban tetőbox stb:))
Így akkor nekem olyan 0,5l / 10k
Most 10ezernèl járok szervíz óta tehát aktuális :)
Talán tavaly nyáron kért még 2-3 decit az olasz nyárban tetőbox stb:))
Így akkor nekem olyan 0,5l / 10k
Morfiusz Cédula2025-05-10 17:40:57 // 39141
Azt jó tudni. Eddig inkább olyanok hozzászólásait olvastam, akiknek nem kellett utána tölteni. Valamennyit nekem is fogyott két olajcsere között még az eset előtt, de kb teliről lement fél közelébe.
Köszi!
Köszi!
Morfiusz Cédula2025-05-10 17:39:27 // 39140
Igen, én is észrevettem, hogy nem mindig konzisztens amit mutat. Ezért is töltöttem először óvatosan csak pár decit bele.
A 159-ben állandóan bennem volt a para a lehetséges hengerfej repedés miatt (2.4 jtd) , úgyhogy ott állandóan nézegettem a motorház alá. A Giuliánál meg csak akkor nyitottam ki, ha nagy ritkán ablakmosót kellett bele rakni. Meg nem fordult a fejelmben, hogy ilyen baja lehet 70 ezernél.
A 159-ben állandóan bennem volt a para a lehetséges hengerfej repedés miatt (2.4 jtd) , úgyhogy ott állandóan nézegettem a motorház alá. A Giuliánál meg csak akkor nyitottam ki, ha nagy ritkán ablakmosót kellett bele rakni. Meg nem fordult a fejelmben, hogy ilyen baja lehet 70 ezernél.
Morfiusz Cédula2025-05-10 17:35:32 // 39139
Fiat Kelet-Pest. Oda hordtam végig a kötelezőkre.
Peti16V2025-05-10 14:04:01 // 39138
Ezt cáfolnám, nálam két olajcsere között (15e) belement kb. 1,5 liter, már az első olajcsere után is, és utána végig. A másik céges (Stelvio) később kezdte csipegetni, kb. 60e után.
Sajnálom ami az autóddal történt, remélem könnyen orvosolni tudják!
Sajnálom ami az autóddal történt, remélem könnyen orvosolni tudják!
SD2025-05-09 13:13:58 // 39137
Az olaj jelzést mindig körültekintően kell kezelni.
Egyszer bejelzett nekem hogy fél alatt van, aztán visszament majdnem max-ra..
ha akkor rálöttIntettem volna fél litert akkor az magával hoz egy tultöltés miatti előrehozott olajcserét is:/
De a hűtővizet meg kell nézegetni néha az hasznos tud lenni.
Most olvastam egy külföldi topic-ban, szervízben nem zárták le rendesen a mocitetőt és a szerelő felcsukta a szélvédőre próbaúton..szélvédő plusz mocitető, fél évet mondtak neki:P
Egyszer bejelzett nekem hogy fél alatt van, aztán visszament majdnem max-ra..
ha akkor rálöttIntettem volna fél litert akkor az magával hoz egy tultöltés miatti előrehozott olajcserét is:/
De a hűtővizet meg kell nézegetni néha az hasznos tud lenni.
Most olvastam egy külföldi topic-ban, szervízben nem zárták le rendesen a mocitetőt és a szerelő felcsukta a szélvédőre próbaúton..szélvédő plusz mocitető, fél évet mondtak neki:P
RomeoOne2025-05-09 10:56:34 // 39136
Melyik szerviz?
Morfiusz Cédula2025-05-09 10:53:24 // 39135
Igen, ez is igaz lehet. Mindenesetre hamarosan kiderül mi okozta, majd megosztom a fejleményeket.
Illetve hamarosan nem, mert a szervíz azt mondta, hogy a hónap végéig nem tudnak vele foglalkozni, csak ha esetleg addig lemondás miatt felszabadul kapacitás. Meglátjuk.
Illetve hamarosan nem, mert a szervíz azt mondta, hogy a hónap végéig nem tudnak vele foglalkozni, csak ha esetleg addig lemondás miatt felszabadul kapacitás. Meglátjuk.
Morfiusz Cédula2025-05-09 10:50:19 // 39134
Szerintem valamely kombináció lesz, csak nem kell mindent kicserélni a hűtőkörben. Biztos van már akkor erre protokolja a gyárnak, ahogy olvasom meg hallom azóta, sajnos nem egyedi az eset, még ha szerencsére nem is túl gyakori.
Én egyébként kevésbé félek attól, hogy a kenés nem volt megfelelő. Olajnyomásom végig volt és az olajnyomás lámpa sem villant fel egy pillanatra sem. Jobban aggódom az esetlegesen nem kielégítő hűtés miatt.
Ami máris tanulság lehet ebből az itteni Alfás közösségnek, ha fogy az olaj, rögtön nézzetek rá a hűtőkörre, hogy nem jelent-e meg olaj benne. Elvileg már egészen kevés is megjelenik a hűtővíz tetején. Különösen nyanakodjatok, ha addig nem fogyasztotta az olajat. Ahogy olvasom a fórumokon, ezekre a motorokra normál esetben nem jellemző az olajfogyasztás.
Én egyébként kevésbé félek attól, hogy a kenés nem volt megfelelő. Olajnyomásom végig volt és az olajnyomás lámpa sem villant fel egy pillanatra sem. Jobban aggódom az esetlegesen nem kielégítő hűtés miatt.
Ami máris tanulság lehet ebből az itteni Alfás közösségnek, ha fogy az olaj, rögtön nézzetek rá a hűtőkörre, hogy nem jelent-e meg olaj benne. Elvileg már egészen kevés is megjelenik a hűtővíz tetején. Különösen nyanakodjatok, ha addig nem fogyasztotta az olajat. Ahogy olvasom a fórumokon, ezekre a motorokra normál esetben nem jellemző az olajfogyasztás.
Liquid2025-05-09 08:56:12 // 39133
12.3V volt benne "nyugalmi" állapotban és onnan nem indult be? Akkor az szerintem halott (cellazárlatos vagy ilyesmi).
Amúgy sajnos ezek nem képesek teljesen feltölteni magukat, időnként rá kell segíteni. Még 12.0-val is indulnia kellene, az alatt már nyüszíthet különböző hibákkal de még ott is indulna.
Amúgy sajnos ezek nem képesek teljesen feltölteni magukat, időnként rá kell segíteni. Még 12.0-val is indulnia kellene, az alatt már nyüszíthet különböző hibákkal de még ott is indulna.
Shadin2025-05-09 08:05:32 // 39132
Van akkuteszterem Százhalombattán vagy valahol félúton :-)
SD2025-05-08 22:56:39 // 39131
Csak annyiból számít, ha pl. Cellazárlatos az akksid akkor most jól megterhelted a generátort.
De ha nem pukkadt szét és továbbra is megvan a 14V akkor nincs gond.
Igazából a bizonyságot nyert hogy az akksi hamar merül nem tartja a fesz-t akor én mielőbb kukáznám mert még 155-ón egyszer nekem vitte a generátort is a szar akksi.
De a Giulia intelligens szerkezet, a festültség ingadozást a sok számítógép miatt nem tolerálja, én mindig csepptöltőzök (my22) eddig ok.
Lehetne gond az indító relék sora is ami a jobb elsö kerékjárat elött van de most az első az akku.
Legkózelebb ha hetekre magára hagyod előbb mérés aztán tóltés és utána indítás, ez egy új akksinál nem gond de ha régi az nem fogja viselni.
De ha nem pukkadt szét és továbbra is megvan a 14V akkor nincs gond.
Igazából a bizonyságot nyert hogy az akksi hamar merül nem tartja a fesz-t akor én mielőbb kukáznám mert még 155-ón egyszer nekem vitte a generátort is a szar akksi.
De a Giulia intelligens szerkezet, a festültség ingadozást a sok számítógép miatt nem tolerálja, én mindig csepptöltőzök (my22) eddig ok.
Lehetne gond az indító relék sora is ami a jobb elsö kerékjárat elött van de most az első az akku.
Legkózelebb ha hetekre magára hagyod előbb mérés aztán tóltés és utána indítás, ez egy új akksinál nem gond de ha régi az nem fogja viselni.
denil12025-05-08 20:33:45 // 39130
nem tudom,h megoldódott e, de végül sikerült bebikázni.
12.3V körül megpróbáltam beindítani, felesleges volt, le is szívta az akksit megint 7-8V környékére.
Aztán jött a szomszéd, szintén diesellel és azzal sikerült beröffinteni a másodjára, aztán mentem vele az M5-ön egy magas fordulatosat.
Egyébként a mai autóknál ez számít?
Mármint még mindig van összefüggés a generátor töltése és a fordulatszám között vagy ez csak bennem maradt meg még a régebbi autók kapcsán?
Mindenesetre 2x is beindítottam, pöc-röff, a töltés 13 alatt van picivel, de ráraktam csepptöltőre, mert jól láthatóan a generátor nem töltötte fel teljesen.
12.3V körül megpróbáltam beindítani, felesleges volt, le is szívta az akksit megint 7-8V környékére.
Aztán jött a szomszéd, szintén diesellel és azzal sikerült beröffinteni a másodjára, aztán mentem vele az M5-ön egy magas fordulatosat.
Egyébként a mai autóknál ez számít?
Mármint még mindig van összefüggés a generátor töltése és a fordulatszám között vagy ez csak bennem maradt meg még a régebbi autók kapcsán?
Mindenesetre 2x is beindítottam, pöc-röff, a töltés 13 alatt van picivel, de ráraktam csepptöltőre, mert jól láthatóan a generátor nem töltötte fel teljesen.
Shadin2025-05-08 15:12:48 // 39128
Remélem megoldódik!
denil12025-05-08 14:54:03 // 39127
Köszönöm a gyors válaszokat!
A teljes történethez hozzátartozik,h először olyan 4-5V körül volt, azzal csinálta ezeket a fura dolgokat. A legfurább,h a gyújtást sem tudtam levenni, már majdnem ott tartottam,h leveszem valamelyik pólusról a kábeleket, de aztán végül sikerült a töltés mellett legalább ennyit elérnem,h le tudtam venni ( közben folyamatosan villogott minden a műszerfalon ).
Mivel egy egyszerű automata Lidl-ös automata töltőm van, ( hasonló mint a CTEK ), ami képes regenerálni is, gondoltam hátha majd segít, de mivel 6V alatt volt a feszültség, úgy érzékelte,h ez egy 6V-os akksi és 7V után megállt.
Aztán ráálltunk egy diesel autóval, azzal fel tudtunk tolni 11V-ig, és most már a töltő is úgy érzi,h ez egy 12V-os akksi és most tölti. Megvárom,h vajon mi lesz ha teljesen feltölti, de akkor is kérdés marad,h vajon ez egy egyszeri probléma volt, vagy haldoklik az akksi.
Köszi az albumhoz a linket, hasznos :)
A teljes történethez hozzátartozik,h először olyan 4-5V körül volt, azzal csinálta ezeket a fura dolgokat. A legfurább,h a gyújtást sem tudtam levenni, már majdnem ott tartottam,h leveszem valamelyik pólusról a kábeleket, de aztán végül sikerült a töltés mellett legalább ennyit elérnem,h le tudtam venni ( közben folyamatosan villogott minden a műszerfalon ).
Mivel egy egyszerű automata Lidl-ös automata töltőm van, ( hasonló mint a CTEK ), ami képes regenerálni is, gondoltam hátha majd segít, de mivel 6V alatt volt a feszültség, úgy érzékelte,h ez egy 6V-os akksi és 7V után megállt.
Aztán ráálltunk egy diesel autóval, azzal fel tudtunk tolni 11V-ig, és most már a töltő is úgy érzi,h ez egy 12V-os akksi és most tölti. Megvárom,h vajon mi lesz ha teljesen feltölti, de akkor is kérdés marad,h vajon ez egy egyszeri probléma volt, vagy haldoklik az akksi.
Köszi az albumhoz a linket, hasznos :)
quash2025-05-08 14:12:24 // 39126
Nekem a szívócsövem egyik rögzítő csavarja tűnt el!
Sosem volt megbontva!
Sosem volt megbontva!
Shadin2025-05-08 14:08:39 // 39125
Én 4,5V-ról hoztam vissza az akkut a minap CTEK 5.0 Recond funkcióval, sőt az eredetit amit cseréltem okosan azt is visszahoztam az életbe.
Itt megtalálod a válaszokat:
https://photos.app.goo.gl/BBEERPSo24swdBM6A
Itt megtalálod a válaszokat:
https://photos.app.goo.gl/BBEERPSo24swdBM6A
Zselé2025-05-08 13:33:43 // 39124
Nem lenne érdemes ráengedni egy csepptöltőt 1-2 napra? Nekem volt olyan autóm, ahol a 4V-ra merített akkut is visszahozta az élők sorába és használják boldogan évek óta
denil12025-05-08 13:17:22 // 39123
Sziasztok!
2.5 hétig állt az autó vakáció miatt és ma nem indult be. Egyértelműen akksi, először csak simán tekert felet és utána elsötétült minden, utána már a következő alkalomnál nagyon csúnya relé hangok jöttek és villogott minden. Szerintem simán kisült az akksi, tegnap a riasztóm küldött is smst,h alacsony az akku feszültség ( 11.4V ), de gondoltam máig kibírja amikor menni akarok vele.
Mivel a gépkönyvben nem találtam, meg tudná valaki mondani,h milyen való bele és kell e valamit csinálni csere után? Azt tudom,h tekergetni kell a kormányt, mert jelenleg minden létező hibát kidobott, de ezen kívül valami más?
Ajánlott akksikat elfogadok, eddig sosem kellett cserélnem ( MY21-es modell ).
Benzines, Q4 Veloce.
köszönöm előre is.
2.5 hétig állt az autó vakáció miatt és ma nem indult be. Egyértelműen akksi, először csak simán tekert felet és utána elsötétült minden, utána már a következő alkalomnál nagyon csúnya relé hangok jöttek és villogott minden. Szerintem simán kisült az akksi, tegnap a riasztóm küldött is smst,h alacsony az akku feszültség ( 11.4V ), de gondoltam máig kibírja amikor menni akarok vele.
Mivel a gépkönyvben nem találtam, meg tudná valaki mondani,h milyen való bele és kell e valamit csinálni csere után? Azt tudom,h tekergetni kell a kormányt, mert jelenleg minden létező hibát kidobott, de ezen kívül valami más?
Ajánlott akksikat elfogadok, eddig sosem kellett cserélnem ( MY21-es modell ).
Benzines, Q4 Veloce.
köszönöm előre is.
zgi5212025-05-08 10:14:42 // 39122
én el nem tudom képzelni, hogy a mai minőségellenőrzés és robotmunka mellett előfordulhat rosszul meghúzott csavar. persze minden lehet, de hogy általánosítsunk, mint a 80-as években. háát..
sztem ha ilyen okozná az előbb előjött volna. inkább gondolok anyaghibára, mintsem Giovanni hibájára, aki szignózza a munkáját, visszakereshető, ha egy garis motorprobléma előáll.
sztem ha ilyen okozná az előbb előjött volna. inkább gondolok anyaghibára, mintsem Giovanni hibájára, aki szignózza a munkáját, visszakereshető, ha egy garis motorprobléma előáll.
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-08 10:13:06 // 39121
Rákerestem, az olajhűtő hibáját írják legtöbb helyen, konkrétan elreped. Körültekintően kell nekiállni a javításnak. Ki kell olvasni, hogy volt e túlmelegedés pl. amit az ECU tárolt. Az olaj a hűtőkörben okozhat melegedést pillanatok alatt. Egy repedésen levegőt is szívhat a hűtőkör, az pedig képes légbuborék formájában olyan helyeken beszorulni, hogy melegedést okozzon.
Szerencsés, hogy garanciában javítható, mert nem kis munka. Az olajat valahogy el kell távolítani a hűtőkörből teljesen.. Nem tudom mi a hivatalos módszer, átmosás, vagy minden cső cseréje (fűtés csövek is, termosztát is), vagy a kettő kombinációja. Remélhetőleg időben észrevetted a dolgot, és maga a motor nem sérült a kevés olaj miatt.
Sajnálom hogy így jártál, és nem megnyugató az ilyet olvasni :-(
Szerencsés, hogy garanciában javítható, mert nem kis munka. Az olajat valahogy el kell távolítani a hűtőkörből teljesen.. Nem tudom mi a hivatalos módszer, átmosás, vagy minden cső cseréje (fűtés csövek is, termosztát is), vagy a kettő kombinációja. Remélhetőleg időben észrevetted a dolgot, és maga a motor nem sérült a kevés olaj miatt.
Sajnálom hogy így jártál, és nem megnyugató az ilyet olvasni :-(
zgi5212025-05-08 10:10:16 // 39120
ahogy említettem a Mito 2x volt veztech. kínzáson. A hajtott kerekeken látszott némi igénybevétel, de nem láttam számottevőbbnek, mint bármely más autó, más típusú gumiján.
Morfiusz Cédula2025-05-08 08:40:12 // 39119
Csak az olajfogyasztás nőtt meg, az első utántöltés után még egyáltalán nem is gyanakodtam. Inkább csak bosszantott. Volt már egy-két olyan autóm a múltban, amibe olajat kellett két olajcsere között tölteni. Amikor nem sokkal utána megint jelzett, az már gyanús volt, a második utántöltés után kezdtem el nézegetni, hogy nem folyik-e valahol láthatóan, akkor vettem észre az olajat a tartályban.
Egyébként semmi fehér füst, három henger nem volt, szépen járt. Soha nem állítottam le túl melegen. A szervízes srác is mondta a telefonban, hogy esetleg az olaj hűtő/melegítő vagy akármi.
Amiatt aggódom most, hogy az eredeti probléma egy dolog, de milyen egyéb járulékos gondokat okozhatott, hogy pl a hűtővíz olajos lett, az azért nem egy ideális hűtőközeg...
Most kicsit utánaolvastam más fórumokon, ezt a nem jó nyomatékot amivel az olasz péntek délután már nem akart sokat bajlódni. Durva, hogy a gyárban esetlegesen rosszul meghúzott pár csavar, gyakorlatilag potenciálisan gazdasági totálkárossá tudja változtatni az autódat.
Egyébként semmi fehér füst, három henger nem volt, szépen járt. Soha nem állítottam le túl melegen. A szervízes srác is mondta a telefonban, hogy esetleg az olaj hűtő/melegítő vagy akármi.
Amiatt aggódom most, hogy az eredeti probléma egy dolog, de milyen egyéb járulékos gondokat okozhatott, hogy pl a hűtővíz olajos lett, az azért nem egy ideális hűtőközeg...
Most kicsit utánaolvastam más fórumokon, ezt a nem jó nyomatékot amivel az olasz péntek délután már nem akart sokat bajlódni. Durva, hogy a gyárban esetlegesen rosszul meghúzott pár csavar, gyakorlatilag potenciálisan gazdasági totálkárossá tudja változtatni az autódat.
SD2025-05-07 21:37:32 // 39118
és a gyilkolást hogy viseli?
tehát pl. egy pálya nap vagy az ízes kanyarodások nem darálódik jobban?
mert nekem a nyári szegény ha még EcoContact is azért csak kibírta eddig..
De a télit megette a 2 év már a végét járja, pedig azzal "csak közlekedtem" :)
szóval a téli az nekem lassan meghal, a nyári még bírja..
a 4 évszak ezen a téren mit mutat?
tehát pl. egy pálya nap vagy az ízes kanyarodások nem darálódik jobban?
mert nekem a nyári szegény ha még EcoContact is azért csak kibírta eddig..
De a télit megette a 2 év már a végét járja, pedig azzal "csak közlekedtem" :)
szóval a téli az nekem lassan meghal, a nyári még bírja..
a 4 évszak ezen a téren mit mutat?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.