Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552021-10-27 09:39:24 // 3361
Az akkumulátorok töltése lesz a gátja, hogy az elektromos autók elterjedjenek. A töltőhálózat kiépítése lehetetlen világszinten. Egy-egy régióban, városban talán.
Zsolt1552021-10-27 09:35:16 // 3360
Vagy például a vízerőművek duzzasztója előtt a lelassult folyóban és kialakult víztározóban, tóban, állóvízben - az előző állapothoz képest - felgyorsulnak a szerves anyagok - állatok, növények - lebomlása.
A szerves anyagok lebomlását a köznyelveben rothadásnak hívják.


A rothadás során metán és kén-hidrogén gázok szabadulnak fel, amelyek - mivel a levegőnél könnyebb gázok - a légkörbe jutnak és felerősítik az üvegházhatást.
Az építést megelőző állapothoz képest ez többszörös növekedés, ami igen jelentős környezetszennyezés.


De persze az így termelt elektromos áram "zéró kibocsájtású", "zöld energia" és az építkezés során sem keletkezett semmilyen szennyezés.
Zsolt1552021-10-26 11:17:39 // 3359
Ez a Tram-Tarin egy érdekes eset. Már az elnevezése is az, két szempontból is.

A Tarm-Train szó szerinti jelentése: VillamosVasút.
Van magyar neve is, de azt valamiért nem használjuk. Vannak emberek akik műveltebbnek akarnak látszani azzal, ha létező magyar szavak helyett, idegen szavakat használnak és ragoznak magyarul. ("mítingelünk" "printelünk" "brifingelünk" ...) Kíváncsi vagyok, hogy a Jánosnosokat még így hívják, vagy már "John"-nak kell őket szólítani.
:-)))

1, A műszaki kialakítása alapján:
- Szerintem az nem villamos vasút, ami jelen esetben az út 85-90%-át dízelüzemben teszi meg. Az EU nem adott pénzt egy új vonal kiépítésére, mert van vasúti pálya a két város között. Mondták, hogy a villamosításról is magyar államnak kell gondoskodni. Arra meg nem volt pénz, ezért inkább hybrid, mint villamos vasút.

2, Az elnevezése:
- Az a vasút amely csak egy régió vagy egy kisebb térség közlekedési igényeit szolgálja ki, azt Helyi Érdekű Vasútnak, röviden HÉV-nek hívják. Az első HÉV vonalak kialakítását a Magyar Országgyűlés foglalta törvénybe az 1800-as évek második felében. Azóta így hívják őket. Csak valamiért nem akarjuk használni, mert az angol valahogy jobban hangzik, tetszik mint a magyar.

Az hogy már annak a kis szakasznak az energiaellátása is gondot okoz, amit a városban tesz meg, az meg a tervezés és a kivitelezés erős hiányosságait mutatja.

Legfeljebb a városokban is dízelüzemben megy majd. :-//

A Szegeder" szerint a 32 kilométeres távolság TraimTrain"-nel 40-49 perc, míg az autóbusszal 32-35 perc a teljes menetidő a két város között. Igaz, nem egy helyről indulnak és nem egy helyre érkeznek.

Az elgondolás viszont nagyon jó. Végre Magyarországon is eljutottak oda, hogy ilyen jellegű - városközpontok közötti - kötött pályás kapcsolatokat hozzanak létre. Németországban például ez már évek óta tökéletesen működik.
Liquid2021-10-14 22:43:38 // 3357
hihetetlen mekkora a sötétség és mindenhez is értés a kommentek között :D
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-07 19:12:40 // 3354
Pedig a Vissza a jövőbe 1. részében tök jól működött az, hogy terroristáknak ígéred meg, hogy atombombát építesz nekik, de a vége fluxuskondenzátor...

Vagy lehet, hogy ez nem jön be annyira gyakran? :D
RomeoOne2021-10-07 18:17:54 // 3353
Nem a járőr fogja kiszúrni, hogy "Te, az egy ott atomreaktor", hanem azok a nemzetközi szervezetek meg titkosszolgálatok, akik a nukleáris anyagok útját követik nyomon. Nagyon komoly szabályok vonatkoznak erre. Pl. a friss üzemanyag tárolót úgy kell megtervezni egy atomerőműben, hogy az egyetlen bejáraton kívül, ahol a be- és kiszállítás van, máshol ne lehessen fizikailag kivinni nukleáris anyagot. Akkora ajtókat kell felszerelni és olyan kanyarokat beletenni a folyosókba, hogy akárhogy legózva se tudj kivinni egy fűtőelemet, mert geometriailag nem férne ki. Meg egy rakás ilyesmi szabály... :D
IAEA - Safeguards explained
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-07 17:57:57 // 3352
Na ne, te nem tudod, hogy minden rendőrőrsön van egy atomfizikus??? :D Van amelyiken kettő, ahol nagyobb a veszélye annak, hogy atomerőművek keletkeznek... :DD
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 17:43:07 // 3351
Mert szerinted bárki rájön, hogy hogy működik? XD Aszondod elektronyos pocokriasztó. :-)
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-07 17:30:12 // 3350
Őő igen?? :D :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 14:20:35 // 3347
Hozzájuk vagyok szokva XD Szerintem jó az a 10kW. Amíg kicsiben csinálod, nem tudnak mit kezdeni a ténnyel. Ha már nagyban, akkor érdekekbe ütközöl, aztán az már más pálya.
RomeoOne2021-10-07 14:05:39 // 3346
Megpróbálhatjuk, de sztem elég hamar kopogtatnának fekete öltönyös alakok az ajtóinkon 😅😅😅 De ha belekezdünk, akkor ne ilyen kis piti 10 kW-osat csináljunk, hanem tudjon vagy 100 MW-ot. Aztán nyitunk egy gyorstöltő hálózatot :DDD
Kazes☻2021-10-07 12:39:19 // 3345
Most jöttek rá, hogy kevés lesz a szegedi áramfejlesztő a tram-trainhez
És mi lesz, ha csak egy háztömbben lakók állnak át villanyautóra egy lakótelepen? Itt a környékünkön még nincs ilyen, de mégis előfordultak már komolyabb ellátási gondok, nagy szerelések voltak... persze hosszas áramszünetekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 10:06:38 // 3344
nana... majd az elektromos autó mindent is megold :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 09:29:50 // 3343
Az lesz a szép, amikor elszállnak az energiaárak. Egy tél alatt elhordják az összes erdőt tüzelőnek, és döglünk bele újra a szmogba. Szuper lesz.
Feri, nem lökünk össze egy mini reaktort, mint a Kilopower? Üzemanyagot szerzel, a kritikus gépészeti anyagokat hozom Kínából. :-)
Piritu - 1.000.0002021-10-07 09:15:02 // 3342
volt már rá pár példa :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 09:03:16 // 3341
akkor 7 évig még ingyen termel majd ha marad a 44ft/kw bár ahogy látom nem marad szóval gyorsul a visszatérülési arány :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 08:50:18 // 3339
élő szerződést nehéz hódosítani egyoldalúan...
Selmak2021-10-07 08:46:40 // 3338
2035 ben Eu rendelet miatt az is meg fog szűnni.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 08:42:37 // 3337
inkább a bővítésen gondolkodom meg még pár inverteres klíma aztán a gázt minimálra csökkentem ha az is elszáll...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 08:41:14 // 3336
éves elszámolásban vagyok szóval sokat segít 4 éve nincs áramszámla :D :D :D
Selmak2021-10-07 08:38:13 // 3335
Télen nem sokat fog rajtad segíteni a napelem.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 08:35:11 // 3334
ni kivi vagyok itthon is mikor szabadulnak el az energia árak... talán most kezd értelmet nyerni a napelem...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-03 21:50:54 // 3333
Az emberi gondolkodás ... a morál nem változik és a szemlélet ez van belénk kódolva, ez a genetikánk...ez a vesztünk 🤣🤣🤣
carver2021-10-03 21:44:38 // 3332
sajnos ez a lényeg, a technológia óriási léptekkel fejlődik, de az emberi gondolkodás csigalassúsággal...

Nem egy életbiztosítás. Lehet a természet tényleg megoldja, végül is ember nélkül is elvolt pár milliárd évig....
Zsolt1552021-10-03 09:20:23 // 3331
Vannak olyan területek ahol tökéletesen használhatóak az elektromos meghajtású autók.
A jelenlegi akkumulátorok mellett pont az a mobilitas veszik el, amit az autózás jelent. Az energia felvétele jelenleg a legnagyobb gond. :-))
Zsolt1552021-10-03 07:58:52 // 3330
Víz az egyensúlyhoz van bőven. Csak az ilyen arányban növekvő népességhez nincs. Lehet, hogy 3-4 milliárd emberhez elég volt. Viszont az elmúlt 30 évben megduplázódott a lakosság száma.

Vízerőművek is egy érdekes történet. Ma már alacsony hatásfokkal áramot termelnek, viszont az utána lévő szakaszon szárazságot okoz(hat)nak.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-02 22:56:04 // 3329
Erre mondják, hogy a természet megold mindent, mindig az egyensúlyra törekszik, mi emberek lassan 10 milliárdan vagyunk és még többen leszünk, majd a természet beavatkozik nem tűri a túlszaporodást..
Kazes☻2021-10-02 22:48:47 // 3328
Ettől talán nem is kell félni, mert az egyre több vegyszerhasználatunktól, egyre több méh pusztul el és ha elpusztulnak a méhek... ugye tudjuk mi következik.

Igen, sajna... mindig csak pénz. :(
Liquid2021-10-02 22:00:06 // 3327
zöldülni kell, de pont az elektromos autó az ami nagyon nem zöld, legalábbis a jelen formájában igen messze van tőle.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-02 21:49:02 // 3326
Pedig el fog fogyni a víz...és háború is lesz... ezt az elektromos autó sem változtat egyre nagyobb a CO2 kibocsátás...az ember önpusztító, mindig csak a pénz
carver2021-10-02 20:24:34 // 3325
azért kell zöldülni, mert ha nem zöldülünk nem csak a vízerőművekben nem lesz víz hanem a csapban sem.

Lásd Egyiptom és Etiópia közti feszültség a vízerőmű(vek) / vízhiány miatt. Ott belekóstolhatunk hogyan fajulhat akár háborús helyzetig is a vízhiány...

Arról meg már régóta cikkeznek, hogy Magyarország ilyen szempontból Európa egyik legveszélyeztetettebb országa..
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-02 20:21:16 // 3324
Kb minden évben feltalálják az új akkut... egyszer biztos csak addigra a magfúzió is működni fog 😁
carver2021-10-02 20:08:00 // 3323
ez csak kicsit rondább mint az első Prius volt...

De a szilárdtest akku jó dolog, emlékszem valaki itt is vehemensen érvelt amellett, hogy az energiasűrűség határa miatt zsákutca az elektromos autózás... És a szilárdtest akku még csak nem is forradalmian új dolog több mint 100 éve ismert technológia.
Zsolt1552021-10-02 06:46:34 // 3322
Isaac Asimov 50 évvel ezelőtti látomása – rólunk…
Az 1964-es New York-i világkiállításon.

A jövő otthona

"... Asimov szerint 2014-re az ablak elveszíti a funkcióját, mivel a fény az egész fal felületén elhelyezett panelekből fog sugározni. Ezt az elképzelést egyelőre elektromos áram nélkül a magyar szabadalmú üvegbeton üvegszálas technológiája valósítja meg, amely a külső fényt a falakon keresztül vezeti a belső térbe. ...

... A 2010-es években Asimov szerint a világ a gépesítés olyan szakaszába ér, ahol az ember a munkát végző gépek programozásával tervezésével és fejlesztésével foglalatoskodik. ...

... A jövő autója természetesen Asimov szerint is a föld felett lebeg, olyannyira, hogy a fúvókák által levegőben tartott járművek akár befüvesített autópályán is haladhatnak. ..."


Régen is sok fikció volt. :-)))
Zsolt1552021-10-02 06:39:58 // 3321
Ez inkább hybrid, mint tisztán elektromos.

"... és az akkumulátorait a beépített gázturbina is tudja tölteni. ..."

"... A ma még nem létező légitaxik piacának azt a szegmensét célozza a Honda eVTOL, ..."
Egy nem létező piacra készült egy terv. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-01 11:00:36 // 3319
hja és majd mikor Hévízről meg Zalakarosról eltűnik a termál akkor az lesz a baj na meg a környezetterhelés ... de hát ződ az elektromos autózás :DDD
Liquid2021-09-29 22:04:28 // 3317
* nem, még a feltételezés is sértő :)
De ez már önmagában megér egy misét: "...egyre szélesedik. Peking már annyira elmérgesedett..."
A cikk többi része is hasonlóan megalapozott..
Mint ahogy írtam, a kínaiakra sokmindent lehet mondani de azt hogy hülyék és saját magukat szivatnák, na azt nem. Biztos bezárnának bármit is ami pénzt hoz, kilóra építik az erőműveket és pont ők azok közé tartoznak akik ésszel kezelik a villanyosítást.
De biztos én látok rosszul valamit :)
Kazes☻2021-09-29 20:53:34 // 3316
Csak a címet olvastad... ;)
Liquid2021-09-29 20:48:50 // 3315
Na ez aztán igazán hiteles forrásnak tűnik. A kínaiakra mindent lehet mondani kivéve azt hogy hülyék..
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-29 15:29:55 // 3313
Nem egy friss cikk, most jött szembe. Az EU-ban valószínűleg egységesen lehet majd elektronyosítani, ami egy izgalmas lehetőség.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak