Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552024-06-12 12:21:38 // 4102
Kócosw2024-05-17 21:12:44 // 4099
meg kivagunk némi erdőt es oda telepitjuk a helyére őket...
Kócosw2024-05-17 21:09:47 // 4098
Németországban az egyik varos nem varta meg ezt leallitotta a villanyos busz beszerzeseket es ujra kiirja a tendert dizel buszokra.
köszönjük Emese...
Selmak2024-05-16 14:52:00 // 4097
Németországban jelenleg drágább tölteni mint tankolni. szöveg...
Kazes☻2024-05-07 14:39:31 // 4095
Csak nehogy olvassák a városháziak, mert még lemásolják az egészet... balhéstól! : /
Liquid2024-05-07 14:16:18 // 4094
biztos valami romkocsma--értelmiségi intézte :)
Piritu - 1.000.0002024-05-07 08:12:46 // 4093
Nem tudta senki hogy fűtéssel kevesebbet megy? Nálunk egy szem villanyautó van a cégnél, egy eGolf. Aki csak megy vele TUDJA hogy ha bekapcsolja a fűtést (vagy a klímát) akkor sokkal kevesebbet tud vele menni.
Kazes☻2024-04-18 15:00:21 // 4086
„Nos, semmi új nincs a nap alatt, csak valamiért mégiscsak fontosabb volt a belsőégésű motorokra bízni a világ haladását…” - meg aztán készültek a további háború(k)ra... vellannyal az nemigen ment volna. : /
Liquid2024-04-18 14:55:36 // 4085
Egyetértünk :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-18 14:11:04 // 4084
Bizonyos célokra volt működőképes. Mint ahogy ma is, csak a mai hype közepedte ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni. A postának helyi viszonylatban teljesen jó volt, és szerintem sokan emlékeznek a pályudvarokon rohangáló sárga elektromos csomagszállítókra is. Sokat fejlődött, főleg az akkumulátor technológia, de a bizonyos céloket még mindig jó volna szemelőtt tartani. Ez a mai technológiai kizárólagosság nagyon nagyon beteg.
Liquid2024-04-17 21:49:58 // 4083
Mindenki gyártott akkoriban elektromos gépet (autót, teherautót, taxit mindent is), csak akkor (se) volt működőképes alternatíva.
Selmak2024-04-11 11:39:39 // 4081
Kandó Kálmán ezalatt halkan felsír a kriptájában.
Kazes☻2024-04-10 11:08:54 // 4080
Persze, csak nem úgy pumpálják... 😏
Zsolt1552024-04-10 10:06:17 // 4079
Nem zsákutca, hanem ez is csak egy meghajtási mód. Bizonyos rész feladatokra jó.
tirex2024-04-10 07:11:41 // 4078
HVO dízel nagyon terjed Ausztriában, az autógyártók is nagyon támogatják, nem akarják
elengedni a belsőégésűt…
Kazes☻2024-01-30 15:35:56 // 4075

Ezekre? Simán...! :)
Zsolt1552024-01-30 10:52:04 // 4074


Akkor az oroszok vagy 70 évet rávertek a mai nyugatra.

:-DDD
tirex2024-01-30 06:06:40 // 4073
Ez egy vicc
Kazes☻2024-01-21 12:55:08 // 4071
Mi jön még?! :)
Piritu - 1.000.0002024-01-20 20:02:08 // 4070
Zsolt1552024-01-20 10:30:36 // 4068
carver2024-01-19 22:22:58 // 4066
Mondtam hogy kevesebb a károsanyagkibocsátása az elektromosnak :D
Kazes☻2024-01-19 19:59:28 // 4065
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-16 17:42:00 // 4063
A cégek így már elég jó csomagot kapnak.
Gondoljunk csak bele. Több gyártó ígérgeti a 10 milla alatti kis elektromos autóit idénre. Ha csak 40kWh-s, máris 7.2 egy új autó. Az a mai világban nagyon nagyon olcsó. Plusz cégautó adó mentesség. Ha meg véletlenül valaki piacra dob 10 milla környékén netán egy 42kWh-s akksicsomagos autót, az fog fogyni.
Kazes☻2024-01-15 21:52:47 // 4061
Liquid2024-01-14 22:04:22 // 4059
Nagyon is energiaár függvénye. Hányan adnák el az ev-t, ha nem lenne a szaldós elszámolás, és akkor még nem beszéltünk a céges áram árról, ami ugye kissé magasabb mint a lakossági. És még mindig csak a kerterházasoknál tartunk, ionity? Jövedéki adó?
Mindenki szajkózza hogy milyen rohadt olcsó az üzemeltetése az ev-knek, ez részben igaz, de mivel a szakemberek képzése és a megfelelő infrastruktúra beszerzése nem olcsóbb, sőt... ezért ez sem feltétlenül igaz. Ha meg csattanás van akkor gtk szinte azonnal.
2., 3. 4. autónak (ahogy nálunk is van az I10) nagyon is jó lenne, de ahhoz még igen sokat kell olcsósodni.
A Mazda féle range extenderben látok fantáziát, ami megoldja a mindennapokat, és ha kell el lehet menni vele para nélkül akárhová.
carver2024-01-14 20:20:51 // 4058
LOL ez a Very Long Rage verzió :D
Kazes☻2024-01-14 17:10:11 // 4057
Oh, pardon... valami kis hiba a matrixban. :)


carver2024-01-14 16:02:45 // 4056
eszerint nem lettek könnyebbek 2005 után sem: autók átalagos súlyának változása 1970-2020 (BMW, BW, Volvo)

hatótáv para: igen vsz igazad van, ez biztos közrejátszik

EV-k üzemeltetés olcsóbb: szerintem ez nem az energiaár függvénye, egyszerűen kevesebb az energiaveszteség, egyszerűbb a technológia. Ha éppen sokba kerül az áram (nálunk ugye Európa nagyrészével szemben ez sokkal nagyobb mértékben és sokkal tovább tart) akkor a benzin/dízel is drágább. És a fogyasztás még csak egy része a fenntartásnak, az alacsonyabb szervízköltség infláció esetén növeli a drága áram miatti kisebb előnyt.

Égő autók: az hogy mi kap még lángra az égő autó mellett az nem a hajtáslánctól függ :) De igazad van, elektromos autót eloltani... Hát még kevésbé szeretnék tűzoltó lenni amikor el kell oltani...

Bírja-e a hálózat: a videóban az egyik szereplő az angol áramszolgálttó képviselője és ő maga mondta hogy azok akik ezzel riogatnak nem számolnak azzal (vagy csak okosan elhallgatják) hogy az áramszolgáltató folyamatosan fejleszt, bővít beruház. És a ledlámpás átállás meg egyébként is érezhetően csökkentett a fogyasztáson. És ha ezt a (75 éve) rothadó, szakadék szélén álló kapitalista országok is meg tudják oldani akkor mi simán meg tudjuk csinálni...

Károsanyag kibocsátás: szerintem annyira azért annyira nem bonyolult. Az erőművi energia előállítása és szállítása szerintem jó közelítéssel kiszámítható, a kőolaj kitermelése, szállítása, finomítása, szállítása is. Az autók fogyasztása ennél is egyszerűbb. Az autó előállítása sem lehetetlen feladat, egy kevesebb alkatrészből álló autó előállítása pedig biztosan kevesebb károsanyag kibocsátással jár, mint ahogy a kevesebb szervízelés, ritkább csere, utántöltés (olaj, váltóolaj, fékpofák) megintcsak. A legnagyobb kérdés az persze még mindig az akku sorsa, de erre is egyre több megoldás alakul ki, pl a kiszerelt autó akkukból remek otthoni szigetüzemű rendszert lehet építeni. És hát lássuk be a belsőégésű autók reciklálása sem annyira tökéletesen megoldott dolog.

Amire talán gondolsz az EV-k esetében a gumielhasználódás valóban lehet nagyobb a nagyobb átlagos súly miatt, de a mostanában gyárott EV-k súlya (különösen amit EV-nek terveztek) már nem tér el lényegesen (10-15%) a belsőégésűektől Giulia 200, BMW3 A4: 1530-1590kg Tesla 3 1765kg Ioniq 6 1775kg.

Felhasználási mód: ez nem kérdés, 2024-ben az extrém felhasználásra még nem alkalmas az EV de 2010 óta 3,5 szeresére emelkedett az elektromos autók átlaghatótávja miközben a magasfeszültségű rendszerek megjelenésével a töltési idő drasztikusan csökken. És mindez 10-15 év után, a belsőégésű motor meg közel 150 éves...

Szóval nekem nincs bajom az elektromos autókkal, most még nem veszek, de 2-3 év múlva nagyon valószínű. Egy dolgot azonban soha a benzinszagú életben nem fogok megszokni/megszeretni: a hangjukat...
carver2024-01-14 13:40:55 // 4055
ez nem egészen így van.

Ahol az elektromos autó második harmadik, ott egyébként is 2-3 autó lenne. Belsőégésűt kiváltani nem pazarlás. Én is a régi Jazzünkkel járok a városban amikor tehetem mert a Giu 11 litert fogyaszt városban a Jazz meg 6,5-7,5 litert. És belefér a 270-es karácsonyfa. És nem sajnálom ha összesározza a kutya. Stb, stb...


Ha egyszer lesz (és lesz) napelemünk, én is lecserélem a Jazzt elektromosra.
carver2024-01-14 13:35:50 // 4054
ez a link nem stimmel , ez a cikk a Hyperloopról szól.

Egyébként nálam elmúlt a kezdeti lelkesedés a hidrogéhajtással kapcsolatban mióta megnéztem ezt:

Hydrogen will not save us. Here's why.

Egyébként józan paraszti ésszel is rájöhettem volna, hogy hogy a fenébe lenne értelme valaminek amihez (rengeteg) elektromos energiát kell előállítani hogy szétválaszd és öszesűrítsd, sok dízelt kell felhasználni, hogy eljuttasd a töltőállomásig, csak hogy utána visszalakítsd elektromos árammá (és mindeközben rengeteg energiát pazarolj és égess el) hogy végül azzal hajtsd a tulajdonképpen elektromos autót (tudom, kétféle hidrogénhajtás van).
Kazes☻2023-12-27 10:58:47 // 4053
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak