Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kazes☻2019-11-18 00:53:14 // 1632
+1 a fenntarthatóbb világunkért.
droberto2019-11-15 20:14:22 // 1631
ott22172019-11-14 13:32:05 // 1630
https://www.vezess.hu/hirek/2019/11/06/keszen-van-a-vizbol-keszulo-uzemanyag
Sok szakember állítja, hogy a villanyautó, csak egy mellékvágány.Ezt az üzemanyagot a németek fejlesztik /gondolom a német autógyártók segítségével/ .Nem gondolom, hogy nagyon örülnének annak, hogy a kínai akkugyártóknak legyenek kiszolgáltatva ,márpedig a bányák, ahol az alapanyagokat termelik ,nagyrészben kínai tulajdon, vagy kínai koncessziós joggal rendelkezik. Biztos vannak dolgok a háttében amit estleg nem is sejtünk, de majd az idő kiforja. Addig / meg azután is/én meg simogatom a benzinfaló-környezetszennyező V6-omat. :):):)
Liquid2019-11-13 15:27:49 // 1628
Így van. Az a nagy baj szerintem, hogy az összes autógyártó kinyilatkoztatta, hogy nem fog újabb nemvillany modelleket tervezni, főleg dízelt nem mert az maga az ördög. Ezzel együtt y villany meg még nincs ott, hiába szeretnék a német sötétzöldek. Ergo, hamarosan nem lesz mit megvenni annak akinek dízellel kéne járnia.... :(
Nyilván ez a sötétebb fajta lehetséges forgatókönyv, de jelenleg errefelé tartunk. Kíváncsi vagyok meddig marad ez az irány.
Kazes☻2019-11-13 15:14:15 // 1627
Ez a másik szélsőség... Nem azt mondta, hogy álljon vissza, vagy, hogy mindenki csak dízellel járjon. De minden esetre felhívta a figyelmet, hogy a mai villanyautózás még kiforratlan, kvázi túl hamar lett piacra dobva tömegével meg pláne és nem jó a reklám... sőt... gondolt itt az energiahordozókra, ill. a villanyáram előállítására.

És olvasd hozzá a 1597.hsz cikkét...

Egyáltalán nem a fejlődés ellen, vagy pont a villanyautó ellen... hanem az észszerűség mentén... és úgy kéne, hogy működjön minden és mindenki.
RomeoOne2019-11-13 14:10:45 // 1626
Senkit nem fog érdekelni. A gépezet már nagy nehezen elindult egy új irányba, ezt már nem fogja senki visszafordítani. A dízel éra elmúlt. Nem fog eltűnni a dízel, szó sincs róla, csak most már nem fog boldog-boldogtalan dízellel járni, hanem visszaáll egy normál részarányra és az fog dízelezni, akinek tényleg szükséges. Nem baj ez szerintem, az sem volt normális, hogy a személyautók több, mint fele dízel.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 14:09:44 // 1625
inkább 19 mihály a 3-as... jah a magyar átlag simán meg fogja venni nem pénz a keresetekhez képest... csak azt nem tudom mi a fxért 14 év az autók átlag életkora itthon :DDD
elmondom a 19 mihály még a "szar" nyugaton is a lóvésok kiváltsága ...
RomeoOne2019-11-13 14:05:09 // 1624
Jó az észrevétel, de ez már messzire vezet. Ugye a Tesla azért nem feltétlenül a népautó kategóriába akarja célozni magát, de az alap 3-as, amikben ugyanezt megkaphatod, az messze nem kerül ennyibe. Ugye, amit Vályi is tesztelt az iphone kereskedővel, arra olyan 21-22 milla körüli árat mondtak, de az már a csúcsváltozat. Az alap szerintem 15-17 környéke lehet. Ez sem a népautó kategória még, de már szó sincs kőgazdagokról.

Nem tudom, hogy ezek a funkciók mikor terjednek el, de szerintem sosem lesz igazán azon az árszinten, mint a mai "olcsó" autók. Ugye, a hírek arról szólnak, hogy a kisautó piac már nem éri meg, mert kicsi rajta a haszon, ha bele kell pakolni mniden modern technológiát. Mert akkor már nem olcsó, pedig ezen a piacon olcsónak kéne lenni. Kivonul ebből a szegmensből i Fiat is, nem lesz 500 meg Panda. Nem lesznek olcsó autók, mert már nem lehet olcsó autót gyártani. Amiben modern technológia van, az nem olcsó, amiben meg nincs, az nem kell a kutyának sem.

Na innen megközelítve mondom azt, hogy egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy lesz olcsó villanyautó, önvezetéssel meg minden szarral a mai árakhoz viszonyíva olcsón. Meg úgy en bloc, lehet, hogy másféle autó sem.
Kazes☻2019-11-13 13:39:03 // 1623
A 1616.hsz.-ben a PSA egyik új vezíre már mondja a tutit... csak hallják is meg! :)
Liquid2019-11-13 13:34:45 // 1622
mire a tömegekhez jutna, addigra lesz jövedéki adó a villanyon, nem lesz ingyenparkolás, meg kedvezmények, meg elegendő töltő se, sőt áram se :D
Kazes☻2019-11-13 13:13:38 // 1621
No, de komoly vezető támogatás sőt, önvezetés, nagy és pontos navigáció, szerviz igénytelenség („csak gumi kell rá, meg ablakmosó”) stb... pont ez kellene a nagyobb tömegeknek... nem (csak) a kőgazdagoknak... helló!
:)
Liquid2019-11-13 12:58:54 // 1620
De van szükség arra, hogy egy egy családi szedán legyorsuljon egy sportkocsit? (egyszer)
Amúgy a Dodge Daemon kb. tudja, de biztosan van olyan Ferrari amit le tud nyomni mondjuk egy M5 vagy Giulia QV, vagy akármi.
Igen ájfon effekt. Magyarul drágán megveszed a közepes vasat, csak mert menő.
Az ára olyan oldalról irreális, ahogy a Nepper is mondta: a Passat 6x különb és negyedébe kerül, ráadásul 120-szal kell menni ahhoz, hogy eljuss a töltőig. Innen nézve irreális az ára.
Ha az innováció felől nézed akkor nem drága.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 12:58:01 // 1619
jah és a másik Tesla ahol nincs szerviz... sajnos van 20e km-ként ajánlott 40e-nél kötelező ahhoz képest, hogy ugye nincs olaj meg szűrői stb, 700eur egy szerviz... ingyé van na ...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 12:54:21 // 1618
milyen A8 kategória??? Szerintem nem ültél még A8-ban, ez kb olyan volt, mint ha a Dusterre azt mondanád Stelvio kategória ... áhhh
Pont egy Passat kategória de még az sem, mivel az jobban össze van rakva, jobb az anyagminőség, mindig azt mondják az okosok, hogy 40%-kal kevesebb anyagból áll egy elektromos, mint egy belső égésű, akkor ezen mi a tököm a 38 mihály???
Egy új S kategória kb ennyi de mindennel felpakolva, egy E osztály a fele... miről beszélünk? Pont ezért van ezekből oly kevés a németeknél is, mert a kutyának nem kell ennyiért de még Svájcban sincs igazán, pedig ott van lóvé....
RomeoOne2019-11-13 12:06:16 // 1617
Nem tisztem védeni a Teslát, Musk kocsmai szintű nagyotmondásától a víz kiver, de azért érdemes ezt objektívan megnézni és nem úgy, hogy mindenáron azt akarjuk látni, hogy miért szar.

Nem hiszem, hogy túlzottan irreális lenne az ára. Csak hát ez nem egy Passat kategória, nem oda kell hasonlítani.
Ez egy Audi A8 árszintje, felsővezetői autó. Méretre mondjuk csak A6, de amit tud, az simán felrepíti a magasabb kategóriába.
Én, akivel beszéltem és ült benne, az mind odáig volt tőle. Kicsit ilyen iphone hatás szerűnek látom a dolgot. Mondjuk iphone-om sincs, de mindenhol azt látom, hogy aki egyszer iphone-ra váltott, többet nem akart androidot látni.
Engem meglepett egyébként a Nepper reakciója, szerintem még őt magát is. Ő azért kicsit farral állt neki ennek a dolognak, de azért eléggé átjött a video végén, hogy le van tőle nyűgözve, még annak ellenére is, hogy jól kifárasztotta ezzel a hosszú úttal.

Ezt a Tesla v Ferrarit hasonlítást egyébként én sem szeretem, mert egyébként kb. mindenhogy elveri a Ferrari. 1-2x tud csak legyorsulni egy Ferrarit. De fordítsuk meg a dolgot. Mutass olyan autót, ami 38M-ba kerül és akár 1x is el le tud gyorsulni egy Ferrarit. És nem egy sufnituning célgép, hanem egy teljes értékű autó. Nem tudok ilyenről.
Kazes☻2019-11-13 11:17:47 // 1616
Óriási tévedés a dízelautók visszaszorítása: nő a környezetszennyezés
No, csak lesz ebből valami... hogy ne csak a parasztvakítás legyen!
Liquid2019-11-13 09:13:47 // 1615
Úgy értette, hogy nem tudott rendesen menni, mert sok volt a terelés, meg nagy a forgalom. Ezek nélkül nagyobb lett volna az előny.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 09:12:36 // 1614
jah az sem kevés, főleg ha másnap is kéne dolgozni nem mind1 8 órát alszik az ember vagy csak 3at.... itt jön ki a világi mondás "az idő pénz" vagy inkább megfizethetetlen ...
Liquid2019-11-13 09:08:52 // 1613
Írtam is hogy a hatótáv nekem alapvetően megfelelne. Az ár az ami irreális jelenleg. Meg az lesz érdekes, hogy miként akarják majd pótolni a jövedéki adó kiesést.
Zolibácsi2019-11-13 09:07:21 // 1612
Passat előnye nem jött ki? 5 óra plusz alvás idő azért elég szerintem
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 09:03:08 // 1611
kis országunkban viszont teljesen élhető itt ritkán megy az ember 400km felett egyhuzamban csak az autó ára irreálisan magas azaz nem tudom hány átlag ember tudna kiégetni 30x millát egy autóért....
Liquid2019-11-13 08:45:13 // 1610
Pont most vitattuk meg a kolegákkal. Amúgy egy egészen korrekt video volt. Ő is hangsúlyozta, hogy a Passat előnye nem jött ki. Ez a Ferrarikat reggelizés nagyon vicces. :)
1-2x egyenesben, aztán mehet tölteni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 06:57:26 // 1609
Azért vicc amit írtam, mert régen rengeteget jártam ezezn az úton igaz hajnalban pont a forgalom miatt és bizony akkor nem ilyen 'csekély' a különbség ha nem sokkal jobban nyílik az olló... na meg ez a Ferrarit reggelezik.. 1x? Kint azok 200-250 mennek :))) Még egy gondolat, ha már most majdnem annyi tölteni, mint egy delejt mennyi lesz, ha már rátolják a jövedéki adót, mint egy benyás?
Kazes☻2019-11-12 23:54:31 // 1608
Nesze neked (új áron) 38 millió! :)
Liquid2019-11-12 23:52:45 // 1607
na az az ami megfizethetetlen, meg a Nepper mosott-szarral felérő arca :)
Kazes☻2019-11-12 23:51:30 // 1606
És az sem mindegy, hogy a másik fickó mennyivel többet aludt! :D
Liquid2019-11-12 23:51:02 // 1605
Elismerésként hozzáteszem, hogy nekem alapvetően megfelelne, mert munkaügyben max. 300km-t kell abszolválni egy nap, de azt is csak pár hetente, Mo-on bárhova elugrani megfelelne. De városba nagy és kib. sokba kerül, sose térül meg. El tudom képzelni, hogy eljön az idő, de nem hiszem hogy olyan gyorsan itt lesz, mint ahogy vizionálják/erőltetik.
Kazes☻2019-11-12 23:49:01 // 1604
Szvsz azért is mennek úgy akármerre is, mert még (ahogy a másik videóban is volt) nincs elég töltő és ezen logisztikázni kell. A kopasz is bemutatta, hogy otthon simán kiírta a kütyü, hogy 8 és fél óra a töltés, aztán elkezdett felfelé számolni... ha valami közbejön és hirtelen el kell ugrani kicsit messzebbre, akkor mi van! :)
Liquid2019-11-12 23:47:22 // 1603
Attól függ honnan nézzük :)
Ha onnan, hogy végülis hazaért, és nem került többe mint a Passat-tal, akkor nem teljesített totál szarul. De ha onnan nézzük, hogy egy 40 millás, csak árában prémiummal szüttyögni kell, hogy ne legyen 2x annyi az út, és 1250Km-en 4x kell tölteni 40-60 percet (nem fullra töltés, hanem optimális, ráadásul superchargeren), akkor de, szarul teljesített.
Szóval jó ez a villanyozás az eUp meg hasonlók szintjén, ha majd csak kicsit lesz drágább mint egy Panda.
RomeoOne2019-11-12 23:37:16 // 1602
Nem vagyok meggyőzve hogy jó az elektromos autózás hosszú utakra

De ezt nem is mondta senki :D A nepper is korrekten elmondta az elején, hogy kipróbálják egy olyan használatban próbálják ki, amire egyáltalán nem ajánlott. És ahhoz képest nem teljesített totál szarul.
RomeoOne2019-11-12 23:36:12 // 1601
Na folytatva itt a dízel vs Tesla tesztes videóról a diskurzust...

Én nem igazán szeretem a Becsületesneppert. Én valami részrehajlóbb videót vártam volna tőle azután, amit az előző videóban leművelt, de nem hogy egyszerűen korrekt volt, szerintem kimondottan jó volt ez a videó.
Tehát abban az üzemmódban próbálták ki a Teslát, amire egyáltalán nem való és mégis... azért nem vérzett el csúnyán.
Ami érdekes volt, hogy a Nepper sem értette, hogy miért mennek ezzel 100-110-el, miközben még 130-nál sem szívja nagyon az akksit. Tehát lehetne vele normál tempóban menni, főleg, hogy amúgy sem 1000 km-ekre mennek vele az emberek.
A legvalószínűbb megoldást is elmondta. Ez az amit már itt is említettek (konkrétan Erhard: "ver a víz, mikor a fórumon a Józsi 15kmrel többet tudott elmenni, mint te", még most is hangosan felröhögök, amikor ez a mondása eszembejut :DDD ), hogy valahogy beleviszi az embert egy olyan játékba, hogy legyen minél nagyobb a hatótáv. Hogy tornázza minél feljebb... Persze már akit bele lehet vinni.
Ha lenne egy ilyenem, tuti veretném neki pályán 160-al mindig, 120 km-nél úgy sem gyakran megyek messzebbre. Ha meg 1000 km-re kell menni, akkor egyébként is ragaszkodom a repülőhöz.
Ha egyszer az Alfa ilyet csinál majd, azért meg tudok majd vele barátkozni szerintem. Majd, egyszer, de nem most még :DDD
Liquid2019-11-12 23:25:09 // 1600
Megnéztem a Nepper videoját. Nem vagyok meggyőzve hogy jó az elektromos autózás hosszú utakra :) Konkrétan a 26e ft vs. 23e ft + 4.5 óra 1250km-en. Ja és közben 125-130-cal ment csak, hogy gazdaságos maradjon. Ez így még mindig csak egy drága vicc, úgy hogy a Passat ami negyedébe kerül, 6x különb minőségben. :)
Nincs is ezzel baj, csak ne erőltessék arra amire nem jó.
liusz2019-11-12 19:40:29 // 1599
Bocs, így helyes, amit mondani akartam:kollégák utanaszámoltak és azt látták a napelem előállításakor több CO2-t szabadítanak fel, mint amennyit a várható élettartama alatt megtakarítana.
liusz2019-11-12 19:34:28 // 1598
Kollégák utanaszámoltak és azt látták a napelem előállításakor több CO2-t használnak fel, mint amennyit a várható élettartama alatt megtakarítana.
Kazes☻2019-11-12 18:10:43 // 1597
Kazes☻2019-11-11 13:27:22 // 1596
Így már értem, thx! Egyszer volt hozzá szerencsém, elég is volt... nem ment végig. :)
droberto2019-11-11 13:22:52 // 1595
86. Bocsi.
Kazes☻2019-11-11 13:21:05 // 1594
1568? Az én voltam. De van itt annyi minden link, hogy passz... én abban videót nem linkeltem. :)
droberto2019-11-11 13:16:13 // 1593
Nézd meg a 68-as hszban említett agyalágyult videóját.
Kazes☻2019-11-11 12:14:56 // 1592
Mi adja az abszurditását...tán kötelező céges és/vagy falu program?! :)
droberto2019-11-11 11:03:26 // 1591
A felvetés igen, de az ok az abszurd.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-11 10:52:14 // 1590
én eddig megmentettem 67 db fát, 2600kg CO2-őt 1,5 év alatt :DDD azt nem tudom mennyi co2-vel járt a 10db napelem ...
Kazes☻2019-11-11 10:50:01 // 1589
Jó ötlet! :)
droberto2019-11-11 10:45:47 // 1588
Délután én is ültetek két fát, hogy az én és a kis autóm is CO menetesek lehessünk.
RomeoOne2019-11-11 08:20:12 // 1587
Legalja az az ember. Amikor meg Vályival van egy videóban, akkor hallgat, mint szar a fűben, ott le van oktatva
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-10 22:53:03 // 1586
Mikor a Blogger H. Bandi akarja kioktatni Hanula Barnát... ahh ez is egy igazi sötét ződ és mennyi követője van...
sztane2019-11-10 19:56:20 // 1585
Végül is kétszer álltam meg útközben, illetve Egerben míg ügyet intéztem addig voltam a töltőnodafelé az M0-ás mellett Maglódon s Decathlonnnál és visszafelé az M7-en a Váli völgyi Ionity-n töltöttem, s mindkét helyen elmentem mosdóba, vettem egy kv-t ettem egy szenyót és toltam tovább a pályán 135-ös tempomattal 22 fokra állított klímával, folyamatos mellső,hátsó ablaktörlővel. Ugyanolyan tempóval, mint korábban a Brerával
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-09 22:33:30 // 1584
ez is egy érdekes téma az biztos, a növény termesztés sem annyira kímélő üzemmód, ha csak nézzük az öntözést, a permetezést stb... na meg ahhoz, hogy még több szántóföld legyen erdőket kéne még kivágni...
ott is meg vannak a betegségek gomba, penész stb...
egy biztos a húsfogyasztás túl van tolva
RomeoOne2019-11-09 22:20:25 // 1583
Nem a BN-600-as hulladéka lesz üzemanyag. Hanem az atomreaktorok kiégett üzemanyaga, amit használat után hulladékként kezelnek most, azt a BN-600 típusú (ez konkrétan az orosz, nátriumhűtésű) reaktor fel tudja használni üzemanyagként is. De ez összetett kérdés. A zárt üzemanyagciklus, azaz az üzemanyag fentebb leírt visszaforgatása az atomenergia szent grálja, de enélkül is nagy potenciál van az egészben.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak