Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-06-28 09:17:13 // 2354
Ro-La?!? 🤔☺
tirex2020-06-25 19:36:05 // 2353
Közúti fuvarozást vasütra? Lehetetlen.
Kazes☻2020-06-25 09:29:10 // 2352
Így van és most is milyen jó már a körúton az a remekbe szabott kerékpárút a jobb sávon, vagy épp az Üllőin... de nyilván van máshol is. : /
Kazes☻2020-06-25 09:26:40 // 2351
Teljesen egyetértek + ez a „a közúti fuvarozást áttereljék a vasútra” - egyik régi vesszőparipám. :)
Zsolt1552020-06-25 07:04:40 // 2350
Vagy itt van a Kerékagy.

"... Az est egyik kérdése az volt, hogy Budapest miért nem vált olyanná közlekedés és kerékpározás szempontjából, mint Amszterdam vagy Koppenhága ..."

Arról például elfelejtkeznek, Hollandia közel 80%-a a tengerszint alatt fekszik és az átlaghőmérséklet +2 és és +17 fok között van.
Tehát lényegében teljesen sík terület, és a hőmérséklet ingadozása is alacsony. Így az esős napok kivételével szinte az év minden napján sík területen lehet egy kiegyensúlyozott időjárás mellett tekerni.
De meghívnak döntéshozó embereket a fórumra. Aztán végül olyan emberek döntenek közlekedési dolgokban - mint a BKK volt vezetője vagy a Főpolgármester - akik még egy B kategóriás jogosítvánnyal sem rendelkeznek.
Zsolt1552020-06-24 21:48:43 // 2349
"... de kifulladni látszik a jelenlegi formájában ..."

Inkább a jogalkotók olyan jogszabályokat, rendeleteket alkottak, amelyekkel zsákutcába vitték a gyártókat.

Ennek ellenére azért nagyot léptek a gyártók a környezetvédelem terén.
Zsolt1552020-06-24 21:40:40 // 2348
" ... De a másik oldalon sem egy hangos zóld kissebbség miatt gyártanak elektromos autókat, mert a (hangos) zóldeknek autójuk sincs. ..."

Nem azért gyártanak. Próbálnak egy technológiát bevezetni a piacon. A Teslát elnézve - üzletileg - nem nagy sikerrel, mert egyenlőre a vesztesége jobban növekszik, mint az eladott autók darabszáma. Legalább is ha nem trükköznek a számokkal. Mert az elektromos autózást csak igen erős adótámogatással lehet fenntartani.
Adótámogatást kap:
- a gyártó
- a vevő
- végül az áramra a használója.

Miből fizetik? A befizetett adókból.Cserébe kevesebb jut az oktatásra vagy egészségügyre. A hagyományos autózást igen magas adóterhek terhelik. Ha teret kap az elektromos, akkor az a pénz is kiesik. Tehát még többet kell betenni, hogy fenntartható legyen.
Ha annyira érdekelné az EU vezetőit a klímavédelem, akkor például miért nem tesznek arra erőfeszítéseket, hogy a közúti fuvarozást áttereljék a vasútra? Mert az útdíjakból nagyon sok pénz folyik be, amiről nem akarnak lemondani.



"... Egy radikális kissebségre az európai parlament sem mozdul rá mert ők is akkor kapnak nyugdíjas állásokat Brüsszelben ha sokan szavaznak rájuk. ..."


Azokra nem is, hanem a befektetőkre, akik ezeket a csoportokat mozgatják már igen. Az EU-ban az elvárt államháztartási hiánycél 2% évente. Ez azt jelenti, hogy ha 100.-Ft a költségvetés, akkor 2.-Forintnál nem lehet nagyobb ideális esetben ez a hiány. De azt 2.- Ft-ot is ki kell valakinek fizetni! Így jön be a képbe a hitel. Mert az országot ugye finanszírozni kell.
Majd a következő évben, majd az az utániban is, aztán az a sok 2.-Forint a végén már tetemes összeg lesz, amit ugye vissza kell(-ene) fizetni. De kicsi az esély, mert a sima működést sem tudják finanszírozni, hiszen azért van a hiány és azért kell mindig újabb hitel.
Ekkor jönnek a "kérések" az állami vezetőkhöz, hogy ha nem tudják visszafizetni, akkor találjanak ki egy olyan dolgot, amiből visszajön a pénzük. Az emberek meg örülnek, mert azt hiszik, hogy egy ipari termék vásárlásával megmentik a bolygót.


"... a (hangos) zóldeknek autójuk sincs. ..."

De minden más technológiai vívmányt igénybe vesznek a céljaik eléréséhez. Repülő, hajó, vonat, autóbusz, taxi, "haver autója", stb.
Zsolt1552020-06-24 21:08:51 // 2347
Nem az a kérdés, mekkora a csoport, hanem kik támogatják őket abban, hogy mások meghallják őket. A lakosság számához képest, jellemzően elhanyagolható a számuk. Aki a médiát felügyeli, az ...
Ha egy új technológiát vezetnek be, akkor ahhoz egy új háttéripar kell és az nagyon-nagyon-nagyon sok pénzt hoz annak, aki felépíti és üzemelteti. Persze, hogy egy pár befektetői csoportnak érdeke a piac újraosztása. Így megindul a médiában és a kormányoknál a lobbizás.

Példa: Megépült a Ferihegyi Repülőtér a 1940-es években, majd ~1950-ben átadták. Akkor még több kilométeres körzetében nem volt semmi, nem hogy lakóház.
Később akik odaépítkeztek vagy beköltöztek oda, azok tudták, hogy egy már évek óta működő és folyamatosan fejlődő nemzetközi repülőtér mellett fognak élni. Ráadásul ahol repülőgépek szállnak folyamatosan le és fel.
Most meg előadták a "nagyhalált" a médiában, hogy elértéktelenednek az ingatlanjaik, meg stb. Ők költöztek oda. Vagy hajnali 2 és 3 között nézték meg az ingatlant a vásárlás előtt?
Egy kis csoport, akikre ráerősített a média.


"... Ezért is nem fér a fejembe hogy hogy a p-be nem gondolta végig náluk senki hogy mi lesz a következménye annak ha leállítják az atomerőműveket... ..."

Fukusima után tüntettek páran, aztán hogy a médiában ne legyen visszhangja, meg a kancellár is "zöld pártinak" tűnjön, azt adta, amit a zajos kisebbség követelt. Mert ha nem teszi meg, akkor a Zöldpárti szavazókat nem tudja a koalícióban tartani és az erősödő jobb oldal többségbe kerülhet a Bundestag ban.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-24 14:32:18 // 2346
Az elektromos autózásra az autóiparnak és még több kapcsolódó iparágnak van szüksége. Az autóipar rengeteg K+F feladattal látta el a világot, kiterjedt beszállítói láncot látott el, eladható terméket gyártott, szépen pörgött, de kifulladni látszik a jelenlegi formájában. Megtelt a piac, a jelenlegi formájában az autózás maga is fenntarthatósági kérdéseket vet fel. Az elektromos autózás (és az önvezetés is) egy menekülő ág, egész távolinak tűnő iparágaknak is. A félvezetőipar is kapott egy lökést pl, ezt közelről is látom. Mennek a teljesítmény elektronikával kapcsolatos kutatások, fejlesztések, új anyagok, annak a méréstechnikái, ugyanígy az akkumulátor fejlesztéssel kapcsolatos szerteágazó projektek. Amik persze kapják az EU-s, állami és ilyen-olyan pénzeket, hígy gerjesztődik tovább a folyamat. Erre a vonatra felült a világ, meglátjuk hova megy :-)
A nyitott vevőközönség majd meg lesz, arra pont ott vannak a megfelelő gondolkodásmódot befolyásoló praktikák (mondjuk úgy marketing :-)), politikai szinten meghozott szigorítások, kedvezmények, stb.
Liquid2020-06-23 23:24:43 // 2345
Pedig van erős szerepe a marketingeseknek (mivel nincs más választásuk az EU normák miatt) meg a sötétzöld cikkíroknak, bloggereknek, meg politikusoknak is.
Az egyik kolegám is a célcsoport tagja (30 körüli libsi, be van tojva, hogy meghalunk holnap klímakatasztrófában) csak neki nincs elég pénze, nálunk nyugatabbra meg sokaknak van.
A másik meg hogy sikk lett zöldnek lenni, és mivel vannak drága villanyautók így a pénz meglétét is ki lehet mutatni egyúttal.
Szóval sok a behülyített, akinek pénze is van álzöldnek lenni. És ez nem jó :(
carver2020-06-23 22:37:20 // 2344
Németországban mindig voltak ilyen olyan radikális csoportok de ők kevesek lennének ahhoz hogy miattuk egy ország le (vagy fel)építsen egy egész iparágat. A Castor transportok körüli cirkuszban kicsúcsosodó atomenergia ellenességet biztos meglovagolta egy (pár) ebben érdekelt lobbi, ország, párt stb de bár a kormányok, pártok mindenhol profin manipulálják az Istenadta népet azért mindig kell valami "hangulat" amire lehet építeni.

A hangulatot viszont - szerintem - egyértelműen Csernobil teremtette meg. Csak a németek kevésbé megalkuvók / inkább szabálykövetők (nem kívánt rész törlendő) mint a magyarok, ha csinálnak valamit akkor azt következetesen csinálják.

Amikor pl a Shell elsüllyesztette a Brent spart akkor a németek tényleg nem tankoltak hetekig a Shellnél. A magyarok nagyívben lesz nem foglalkoztak vele.

Ezért is nem fér a fejembe hogy hogy a p-be nem gondolta végig náluk senki hogy mi lesz a következménye annak ha leállítják az atomerőműveket...

De a másik oldalon sem egy hangos zóld kissebbség miatt gyártanak elektromos autókat, mert a (hangos) zóldeknek autójuk sincs. Egy radikális kissebségre az európai parlament sem mozdul rá mert ők is akkor kapnak nyugdíjas állásokat Brüsszelben ha sokan szavaznak rájuk.

Úgyhogy sajnos ennyivel nem lehet elintézni a villanyautó kérdést, akár tetszik akár nem kell hogy legyen európában egy szélesebb, fizető és szavazóképes bázis aki nyitott a villanyautózásra, mert ezt nem a marketingesek tolják...
carver2020-06-23 21:54:59 // 2343
és ez nagyon jól van így, maradjon is így :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-22 19:59:45 // 2342
Svájc jóléti állam, ott is alig van, itthon meg...szinte nulla..több új Alfát látok szfvárott, mint elektronyost ...
tirex2020-06-22 17:23:51 // 2341
Mindenki veszi a villanyos kocsikat mert azmilyen menő, nagggyyon gizda. Kb mint a Suvok, mekkora őrület lett az is, hihetetlen.
RomeoOne2020-06-17 10:56:48 // 2339
Ha lenormálod az átlagfizetésekkel és az EU nyugatabbik felét hasonlítod össze, Németország továbbra is nagyon vadul ki fog emelkedni. Ha lesz időm, majd összedobok egy ilyet.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-17 09:24:30 // 2338
tényleg sötétzöld a legtöbb odaát, amíg a legtöbb politikusaik szerint az áram a vezetékben lakik és a koboldok bányászata nem is olyan káros addig nincs miről beszélni :DDDDDD
Zsolt1552020-06-17 07:49:05 // 2337
".... , átálltak szénerőműre hogy ne szennyezzék a környezetet rádioaktivitással lol ..."

Nem bántásból mondom, de van egy megfelelő, vagy legalább is minimális háttértudással sem rendelkező, magát zöldnek (vagy inkább sötétzöldnek) nevező erősen radikalizálható csoport, amelyik valamilyen lobbiérdek mellett politizál.
Az a lényeg, hogy minden ellen tiltakozzanak.
Viszont a gazdasági és technológiai fejlődés minden találmányát elfogadják és használják a saját kényelmük érdekében.
carver2020-06-16 22:36:36 // 2336
Ha statisztikát látok mindig Chruchill mondása just eszembe (csak azt a statisztikát hiszem el amit én hamisítottam). Ha mellétesszük az átlagfizetéseket mindjárt máshogy néz ki az ábra...
carver2020-06-16 22:26:06 // 2335
erről már beszéltünk, Németország nem mérvadó, nem is értem, már a németek se a régiek, átálltak szénerőműre hogy ne szennyezzék a környezetet rádioaktivitással lol

Erről az a Dr Bubó jut eszembe amikor a csőrmesternek szerelmi bánata volt és Bubó úgy gyógyította, hogy eltörte a kezét, így nem azzal foglalkozott
RomeoOne2020-06-16 21:18:15 // 2334
Zsolt1552020-06-13 15:44:11 // 2333
Egy német tanulmány szerint egy Tesla jobban szennyezi a környezetet, mint egy C220 D Mercedes.

"... 10 éves életciklus esetén a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását. A 220 D esetén ez 73-98 gramm. ... "
Piritu - 1.000.0002020-06-13 14:58:57 // 2332
..vagy Kína közli - mint a telefontöltőknél - hogy csak egyféle csatlakozóval lehet a terméket forgalmazni Kínában. Onnantól mindenki azt fogja használni hogy ne veszítse el a piacot :-DD
Liquid2020-06-13 14:39:26 // 2331
szép utópia, csak annyit nem fog kibírni az aksi, meg ha au USB-ből indulunk ki akkor majd egy 30 év múlva lesz tán valamiféle szabvány... a töltésre :)
Kócosw2020-06-13 14:35:12 // 2330
meg majd egyik a fejlesztesben előbbre jaro ceg siman atdobja a technologiat masiknak csakhogy standardot gyarthasson mindenki...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 14:05:43 // 2329
Nincs egyfajta USB szabvány... vagy bármi :)))
carver2020-06-13 13:10:33 // 2328
ok, az akkuk gyártása nem túl környezetbarát folyamat. De mi van akkor ha az akkukat be tudod tenni a következő autódba is. Meg az azután következőbe is. És annyival kevesebbet kéne fizetned az új autóért?

2.000.000 km vagy 16 év egy akksival....
Zsolt1552020-05-23 09:42:55 // 2326
Az már annyira nem "fontos". Egy időben a szépségversenyen, az volt az elvárás, hogy azt tartsák a versenyzők "fontosnak". Most már a környezetvédelem az. Változnak az idők, változnak az elvárások.
Mint a Beépített szépség című filmben.
"...
- Mi tart fontosnak?
- .... ja és még a világbéke!
.... "

:-DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-23 09:08:52 // 2325
Tudom meg világbéke 2000 éve :)))
Zsolt1552020-05-23 09:07:39 // 2324
Lesz feladat, ha 2025 vagy 2030-ra csak elektromos autót akarnak forgalomba helyezni egyes országokban.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-22 22:23:48 // 2323
Ahogy terjed az elektronyos úgy kezd elszállni a lila köd... elégedetlen ügyfelek...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-21 19:03:21 // 2322
Jah majd elmegy a következő repcsivel :)) Ahhh...
Liquid2020-05-21 16:48:28 // 2321
Hehe :) Ez jó vicc :)
Zsolt1552020-05-21 16:34:14 // 2319
Ha bőven van ideje az utasnak, akkor nincs gond,.mert akkor meg tudja várni a töltéseket.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-21 16:03:04 // 2318
s akkor ne beszéljünk egy hirtelen bécsi repülőtér vagy debreceni kiruccanásról :DDD
Zsolt1552020-05-21 14:29:49 // 2317
Az biztos. Anno a Green Taxisoktól hallottam, hogy egy 8 órás műszakból sokszor 2-3 óra kiesik a töltések miatt.
De volt olyan is, akinek az utasának a Repülőtéri Gyorsforgalmihoz másik taxit kellet hívni, mert fűtés és világítás miatt annyira lesett a töltöttségi szint , hogy már a reptérre való kiérés sem volt biztos.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-21 08:32:23 // 2316
taxisoknak bőkezűbbek bár ott meg kapufa az egész a töltési idő miatt addig áll, hosszabb menet meg lehetetlen...
Zsolt1552020-05-21 07:54:54 // 2315
termékeivel. = termékeikkel
Zsolt1552020-05-21 07:51:32 // 2314
Igazából csak 11 m.Ft alatt adnak igazi támogatást - 2,5m.Ft - míg 11 és 15 között csak 0,5m.Ft az állami kedvesség. De ez az összeg is csak a keret erejéig, ~1000 darab autóra és 5 milliárd Forintig áll rendelkezésre.

Lényegében csak a legolcsóbb Renault Zoéra vagy egy Citroen C-Zerora van a személyautók közül támogatás. A Nissan Leaf vagy az e-Golf árában a 0,5m.Ft már nem dob sokat.

A Tesla csak a szavaiban bátor, mert még a használtautóit is Euroban árulja az éppen aktuális árfolyamon. Gondolom Ők sem bíznak nagy üzletben a termékeivel.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-20 22:56:04 // 2313
Nah kíváncsi vagyok mennyi új Tesla és egyéb drága vasaló fog fogyni kis hazánkban hogy 15 millió felett megszűnik a támogatás...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-19 23:01:25 // 2312
Hetente mennél izotópos érfestésre biztos jót tenne... nem hiába ajánlott évente max 1x menni pl röntgenre
carver2020-05-19 21:32:44 // 2311
az 5G pár max pár kilométerre megy el a GSM telefonok akár 30 km-re is. És ehhez kellett megfelelő teljesítmény is így a sugárzás erőssége jóval nagyobb volt régen. Ilyen szepmontból szerintem kizárt hogy az 5G károsabb lenne mint a régi GSM telefonok 30-35 évvel ezelőtt és én nem tudok bizonyított halálesetről ami a GSM telefonok sugárzására lenne visszavezethető.

Másik kérdés a frekvenciatartomány de a napsugárzás is okozhat bőrrákot, igazából minden frekvenciának van potenciálisan káros hatása, inkább a sugárzás erősségére érdemes koncentrálni. Csakúgy mint a sok csoki is ártalmas meg a sok víz is, meg a sok rádioaktív sugárzás is, de egy izotópos érfestésbe még senki nem halt bele...
Zsolt1552020-05-19 09:37:19 // 2310
Jó levegőn még tömeget oszlatni is sokkal könnyebb! :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-19 08:58:05 // 2309
én a helyükben az összes nyugdíj alapot ebbe tolnám a svéddel együtt, nem baj ha nincs nyereség de a föld megmenekül és nyugdíj sem kell :DDD
Zsolt1552020-05-19 08:50:09 // 2308
Lehet szólni kellene Merkelnek, hogy ne Tesla gyárat építsenek Németországban, hanem a Dysont támogassák.. Igaz, hogy Anglia már nem EU tag, de lehet nagyobb lehetőség van benne.
Vagy felhívni Gretát, hátha tud tenni valamit.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-18 16:01:36 // 2307
Valakinek sikerül hosszú távra befektetők et találnia másoknak a bukta marad... 1000 km-et megtevő elektronyos
Zsolt1552020-05-18 07:56:33 // 2306
megsemisítése = megsemmisítése :-))
Zsolt1552020-05-18 07:55:20 // 2305
"... egy rendes autógyártó nem tudja azt mondani a részvényeseknek, hogy mi most 10 évig masszívan bukóban leszünk, öntsétek az Isten pénzét is ide, mert kiröhögnék. ..."

A hagyományos - benzin, dízel - üzemű autók a teljes életciklusuk során túl vannak adóztatva, míg az elektromosautók csak az adókedvezményket kapnak. Csak ez tartja őket életben több, mint tíz éve.
Lényegében egy elektromos autót bármennyiért le lehet gyártani, mert majd az állam nem csak adótámogatást ad rá, hanem a használatára is ad kedvezményt, hogy eladható legyen.
Úgy, hogy az az autó is egy ipari termék amelynek a gyártása, használata, majd a megsemisítése is környezeti terhelést jelent.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak