Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Kazes☻2024-04-09 23:37:07 // 4077
RomeoOne2024-02-22 17:24:34 // 4076
Kazes☻2024-01-30 15:35:56 // 4075
Zsolt1552024-01-30 10:52:04 // 4074
Kazes☻2024-01-29 23:59:53 // 4072
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2024-01-20 16:00:03 // 4069
Zsolt1552024-01-20 10:30:36 // 4068
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552024-01-18 19:47:21 // 4064
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-16 17:42:00 // 4063
A cégek így már elég jó csomagot kapnak.
Gondoljunk csak bele. Több gyártó ígérgeti a 10 milla alatti kis elektromos autóit idénre. Ha csak 40kWh-s, máris 7.2 egy új autó. Az a mai világban nagyon nagyon olcsó. Plusz cégautó adó mentesség. Ha meg véletlenül valaki piacra dob 10 milla környékén netán egy 42kWh-s akksicsomagos autót, az fog fogyni.
Gondoljunk csak bele. Több gyártó ígérgeti a 10 milla alatti kis elektromos autóit idénre. Ha csak 40kWh-s, máris 7.2 egy új autó. Az a mai világban nagyon nagyon olcsó. Plusz cégautó adó mentesség. Ha meg véletlenül valaki piacra dob 10 milla környékén netán egy 42kWh-s akksicsomagos autót, az fog fogyni.
Kazes☻2024-01-16 17:32:55 // 4062
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2024-01-15 21:15:41 // 4060
Liquid2024-01-14 22:04:22 // 4059
Nagyon is energiaár függvénye. Hányan adnák el az ev-t, ha nem lenne a szaldós elszámolás, és akkor még nem beszéltünk a céges áram árról, ami ugye kissé magasabb mint a lakossági. És még mindig csak a kerterházasoknál tartunk, ionity? Jövedéki adó?
Mindenki szajkózza hogy milyen rohadt olcsó az üzemeltetése az ev-knek, ez részben igaz, de mivel a szakemberek képzése és a megfelelő infrastruktúra beszerzése nem olcsóbb, sőt... ezért ez sem feltétlenül igaz. Ha meg csattanás van akkor gtk szinte azonnal.
2., 3. 4. autónak (ahogy nálunk is van az I10) nagyon is jó lenne, de ahhoz még igen sokat kell olcsósodni.
A Mazda féle range extenderben látok fantáziát, ami megoldja a mindennapokat, és ha kell el lehet menni vele para nélkül akárhová.
Mindenki szajkózza hogy milyen rohadt olcsó az üzemeltetése az ev-knek, ez részben igaz, de mivel a szakemberek képzése és a megfelelő infrastruktúra beszerzése nem olcsóbb, sőt... ezért ez sem feltétlenül igaz. Ha meg csattanás van akkor gtk szinte azonnal.
2., 3. 4. autónak (ahogy nálunk is van az I10) nagyon is jó lenne, de ahhoz még igen sokat kell olcsósodni.
A Mazda féle range extenderben látok fantáziát, ami megoldja a mindennapokat, és ha kell el lehet menni vele para nélkül akárhová.
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2023-12-27 10:58:47 // 4053
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
tirex2023-12-20 07:41:47 // 4051
15perc töltési idő? Én 30 másodperc alatt töltök 60 liter benyát szintén 500 km-re, úgyhogy még van mit behozni.😂
Kazes☻2023-12-19 16:30:38 // 4050
Kazes☻2023-11-24 09:59:24 // 4049
Kazes☻2023-11-12 23:41:23 // 4048
Csabo222023-11-11 17:06:49 // 4047
Hibridnek sokkal több értelme lenne, mert a megállót elhagyva el tudna indulni elektromotorral, nem füstölné össze a megállóban maradtakat. tudna belső égésű motor nélkül is araszolni. megállóba behajtáskor a fékezési energia nem a levegőben kötne ki, hanem az akksiban.
Szóval ésszerűen használva igenis kiváló az elektromos (hibrid) technilógia.
Vszeg pár ember jót szakitott ezeken a(z értelmetlen) tisztán elektromos buszokon. vagy vmi észlény kitalálta h ez márpedig jó.
Az utóbbi 4-500 évben mikor volt nekünk jó? mellesleg...
Szóval ésszerűen használva igenis kiváló az elektromos (hibrid) technilógia.
Vszeg pár ember jót szakitott ezeken a(z értelmetlen) tisztán elektromos buszokon. vagy vmi észlény kitalálta h ez márpedig jó.
Az utóbbi 4-500 évben mikor volt nekünk jó? mellesleg...
Liquid2023-11-10 22:25:17 // 4046
Céges áron a 100kwh fogyasztás milyen dízelnek fogyasztásnak felel meg?
Plusz jön a 6l a fűtésre.
Plusz jön a 6l a fűtésre.
Kazes☻2023-11-10 20:39:30 // 4045
Kazes☻2023-11-07 19:08:47 // 4044
Kazes☻2023-10-30 19:16:27 // 4043
Zsolt1552023-10-30 14:39:10 // 4042
Egy élelmes vállalkoźó elindított mobil töltő szolgáltatást. 🙂
Zsolt1552023-10-26 08:55:31 // 4041
Liquid2023-10-25 21:44:54 // 4040
"Persze egy használt autó lecserélése egy másik hasonló használt autóra más eset, de új autó vásárlása esetén benzinest vagy dízelt venni szerintem már kockázatos,"
miről beszél ez? :)
miről beszél ez? :)
Kazes☻2023-10-25 20:00:29 // 4039
Kazes☻2023-10-16 19:36:11 // 4038
Zsolt1552023-10-16 13:59:12 // 4036
Az esetek ~90-95%-ban egy elektromos autó második,.harmadik vagy negyedik jármű egy családban.
Ergo: luxus, felesleges pénzkidobás, környezetszennyezés vagy a föld szükségleteinek felesleges pazarlása.
Ergo: luxus, felesleges pénzkidobás, környezetszennyezés vagy a föld szükségleteinek felesleges pazarlása.
Zsolt1552023-10-16 13:54:49 // 4035
Az elektromos hajtás is csak egy az eddigiektől eltérő hajtasi mód. Ennyi. Semmi több.
Liquid2023-10-15 22:03:46 // 4033
Lényeg hogy mindent arra és ott kell használni ahova és amire való.
Liquid2023-10-15 22:03:09 // 4032
Ehhez sajnos gyenge vagyok angolból, meg lusta is...
Csak pár gondolat:
A belsőégésűek nehezek voltak (nem lettek) 2005 körül, aztán elkezdtek könnyebbek lenni. A pluginek nehezek.
"- az elektromos járműveik 0,2%-ánál fordult elő hogy lemerült az akksija. A belsőégésűeknek 2,6%-nál fordult elő hogy kifogyott az üzemanyag"
Ez szerintem abból fakad, hogy az újdonság varázsa és a hatótáv-para miatt sokkal jobban figyelnek a "telítettségre".
"- EV-k üzemeltetése 31%-kal olcsóbb mint a belsőégésűeké"
Ez nagyon energiaár függvénye, Mo pl. teliáras céges villannyal nem olyan egyértelmű.
Feleségem cégénél az ügyvezetőnek van EnyaQ-ja, nagyon durván számolva 8-9l körül fogyaszt, úgy hogy hosszabb utakra intéznek helyette valamit. Oké kis cég nem erős pozíciók, egy darab ev.
"- egyetlen EV sem gyulladt ki (a 165.000-es flottát üzemletető cégnél sem) de egy belsőégésű járművük kigyulladt"
Soha nem az volt a probléma hogy nagyobb eséllyel gyullad ki, szerintem bőven kisebb az esély, de ha kigyullad akkor a szomszéd város is leég
A hálózat bírja, de ebből se lehet levonni komoly következtetéseket, mert egyrészt elenyésző az arány, másrészt nagy cégeknél a telephely azért el van látva amperrel. Ez sokkal inkább a magánszemélyek tömeges evésedésénél fog előjönni. (ha előjön, márpedig a mérnök énem azt mondja igen :) )
A károsanyag kibocsátás olyan dolog ahol kizárt hogy tisztán lássunk, ahhoz túl bonyolult az egyenlet. Az tény hogy a gumikból eredő szennyezés vizsgálata nagyon új dolog és hozhat még érdekes eredményeket.
Nagyon nem mindegy hogy az adott üzemeltető milyen körülmények között dolgozik. Nyilván nem napi 800km-t autózó területi képviselők alá raknak autót, mert az nem megy, így nem tudnak erről tapasztalattal se szolgálni. Persze ez a kisebb hányad, de egy érdekes szelet.
Csak pár gondolat:
A belsőégésűek nehezek voltak (nem lettek) 2005 körül, aztán elkezdtek könnyebbek lenni. A pluginek nehezek.
"- az elektromos járműveik 0,2%-ánál fordult elő hogy lemerült az akksija. A belsőégésűeknek 2,6%-nál fordult elő hogy kifogyott az üzemanyag"
Ez szerintem abból fakad, hogy az újdonság varázsa és a hatótáv-para miatt sokkal jobban figyelnek a "telítettségre".
"- EV-k üzemeltetése 31%-kal olcsóbb mint a belsőégésűeké"
Ez nagyon energiaár függvénye, Mo pl. teliáras céges villannyal nem olyan egyértelmű.
Feleségem cégénél az ügyvezetőnek van EnyaQ-ja, nagyon durván számolva 8-9l körül fogyaszt, úgy hogy hosszabb utakra intéznek helyette valamit. Oké kis cég nem erős pozíciók, egy darab ev.
"- egyetlen EV sem gyulladt ki (a 165.000-es flottát üzemletető cégnél sem) de egy belsőégésű járművük kigyulladt"
Soha nem az volt a probléma hogy nagyobb eséllyel gyullad ki, szerintem bőven kisebb az esély, de ha kigyullad akkor a szomszéd város is leég
A hálózat bírja, de ebből se lehet levonni komoly következtetéseket, mert egyrészt elenyésző az arány, másrészt nagy cégeknél a telephely azért el van látva amperrel. Ez sokkal inkább a magánszemélyek tömeges evésedésénél fog előjönni. (ha előjön, márpedig a mérnök énem azt mondja igen :) )
A károsanyag kibocsátás olyan dolog ahol kizárt hogy tisztán lássunk, ahhoz túl bonyolult az egyenlet. Az tény hogy a gumikból eredő szennyezés vizsgálata nagyon új dolog és hozhat még érdekes eredményeket.
Nagyon nem mindegy hogy az adott üzemeltető milyen körülmények között dolgozik. Nyilván nem napi 800km-t autózó területi képviselők alá raknak autót, mert az nem megy, így nem tudnak erről tapasztalattal se szolgálni. Persze ez a kisebb hányad, de egy érdekes szelet.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2023-10-14 21:36:53 // 4028







