Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

FRC2005-07-12 12:55:40 // 181
téves! ha már ötközöl és robban akkor az mindeggy hogy gáz vagy benya! Sőt a gáznak magasabb a robbanás foka!!!!! Nekem a 2.0TS kipörgeti a 200at, töbször tesztelem már.... benyán 215km/h. Es egyre több új autóba szerelnek LPG-t olaszoknál még finanszírozzák is a dolgot, sőt belgiumban és hollandoknál is....
joe752005-07-12 12:32:38 // 180
Az odáig rendben van, viszont egy öngyújtónyi gázzal fel lehet gyújtani az autót, elég ha a csövekben levő gáz belobban, akkor a mágnesszelep már lezárhat, tök mindegy. Ill. annyiban nem hogy a tartály nem robban be, de a kocsid kiég, főleg ha nincs nálad oltó berendezés, vagy nem vagy olyan állapotban hogy kezelni tudd azt.
joe752005-07-12 12:28:57 // 179
Tele van kompromisszumokkal a dolog. :)
tom1642005-07-12 12:28:13 // 178
Itt valami komoly bibi lehetett, ugyanis a gázos rendszert úgy méretezik, ha a csö teljes keresztmetszetén folyik a gáz, akkor automatikusan lezár a mágnesszelep, mivel törést feltételez. Az autó ugyanis egyszerűen nem tud annyi gázt felhasználni, amihez a maximális csökeresztmetszet kellene! Én nem végeztem semmilyen gázos tanfolyamot, csak utánajártam mielött beszereltettem a gázt az OFF gépbe!
2005-07-12 12:25:56 // 177
Ha a pótkerék tartály helyére teszed nem csak a pótkerék ugrik hanem az emelő is. 260 km egy tankolással? Elég kevés.
BFMSE2005-07-12 12:19:55 // 176
Letezik potkerek tartaly, es akkor nem foglalja el a csomit, csak a potkereknek nincs helye. A baj az, hogy nem mindenhova fer el a potkerektartaly (szuksegpotkerek helyere nehezen). A masik gond, hogy a potkerek tartaly kb 40 liter. Ezt kb 80%-ig toltheted. Ez 32 liter. 12l fogyasztasnal ~260 km teheto meg egy tankolassal. Ez nem tul nagy hatotav, bar egyre tobb gaz kut van.
2005-07-12 11:57:40 // 175
És mennyit fogyaszt a 8 voltos JTD? Biztos nem 8-10 litert. Meg aztán volt csomitartód nincs csomitartód abból a nem sokból ha berakod ... ha valaki egyedül utazik lehet, hogy érdemes de ha pakkolva van egy-két babakocsi, kis autó nagy autó, happy meal .... Meg aztán hogy néz ki egy PB palack a csomagtartóban? A Fiat megoldás "szimpatikus" ott legalább eldugták.
joe752005-07-12 11:43:28 // 174
Mondjuk ha beleteszel egy 2.0 TS -be gázt akkor kb. a 115 LE-s 1.9 JTD dinamizmusát kapod, azokat meg már 2-3 milláért megkapod. Valaki írta is hogy neki 190-ig megy gázzal a 2.0 TS 156. Annyit megy a 8 voltos diesel is.
2005-07-12 11:30:47 // 173
Uhh sajnálom.
2005-07-12 11:29:52 // 172
Valahogy nem szimpi nekem ez a gázos téma. A legmodernebb zsír új dízelek pl. 1.9 MJTD nem eszik 8-10 L-t viszont van benne 150 ló és pár száz NM nyomaték. Ugyanez a gázos autókról nem mondható el viszont tényleg 7-8 millába kerül. Ha körbenézel nem találsz túl sok gázos autót szal szerintem nem annyira népszerá az új autók körében mint a korosabbaknál. Sokat a Fiat gázos autóiból sem adtak el pedig az gyárilag olyan.
joe752005-07-12 11:15:41 // 171
De azzal, de azon alig volt sérülés.
BFMSE2005-07-12 11:06:00 // 170
Nem kisteherautoval utkozott? Gondolom az is szerepet jatszott abban, hogy a masik fel meguszta.
joe752005-07-12 10:42:20 // 169
A legszomorúbb az hogy az autó azért néz ki ennyire szarul mert szabályosan elolvadt a tűzben. Maga az ütközés nem volt ennyire nagy, mutatja az is hogy a vétkes sofőrnek és autójának alig lett baja. Pontosabban a szembejövő sofőr sértetlen maradt. Persze lelkileg biztos sérült.
joe752005-07-12 10:29:48 // 168
Ez úgy hangzik mint ha elvégeztél volna egy autógáz deeler képző tanfolyamot ahol kiégették az agyadat, és új programmal töltötték fel. :) A tartály itt sem sérült a balesetben. viszont a gázcsövek, a reduktor meg a tököm tudja még mi az igen. És nem kell ahhoz felrobbannia a tartálynak, hogy a baleset miatt sérült rendszerben levő gáz begyulladjon és emiatt lángra kapjon az egész. Ez azért ugye könnyen belátható...
joe752005-07-12 10:25:43 // 167
Perdix. Fakadj sírva. Ebbe nem fusi volt a gáz, hanem engedélyezett szabályosan bekötött rendszer. De Te ettől csináld csak, csupán a mérlegelés miatt tettem be. A legszörnyűbb az hogy a képen látható autó gazdája személyes ismerősöm volt, és ez a dolog múlt csütörtök délután történt vele.
BFMSE2005-07-12 10:18:13 // 166
Ez eleg nyomos erv a gaz ellen. :(
perdix1552005-07-12 10:15:15 // 165
Joe: Jó hogy beraktad. Íme a bizonyíték arra, mit tud okozni a helytelenül beszerelt, pg palackból átfejt, vagy akár a régebbi típusok szintén gányolással beszerelve. Íme ez a vége.....Ez a múlt..... És eljött a jövő....a modern gázbefecskendező gázrendszerek révén, a tökéletes biztonság, a tökéletes kényelem, a kompromisszummentes közlekedés ugyanannyi lóerővel, ja és a szemtelenül alacsony fogyasztás már gázzal is, hiszen ezen rendszerek már személyre szabottan beálítható és akár 1 L-rel is kevesebbet fogyaszt, mint benzinnel. És akkor nem b eszéltünk a mi körzetünkben 125 Ft-os autógázról, abból is max8-10 L-t eszik...... Szvsz max a legmodernebb zsírúj dízelekkel veszi fel a fogyasztást, úgy hogy mindkét csoport Alfában ülhet, de amíg a modern dízelek 7-8 Millio Ft-be kerülnek, addig ez a beavatkozás a negyvenedébe kerül....... Ja és a lényeg: a gázbefecskendezős modern rendszereknél az egész rendszer kis időráfordítással kivehető, és egy másik autóba ismét beszerelhető. Szóval nem buktad, ha vasat akarsz cserélni, és azt esetleg nem fizetik ki. Kiszerelteted és kész..... Üdv: Perdix155 PS: Biztonság: sokkal bizonságosabb, mint a benzin, vagy gázolaj tank, ha belédrohannak, és teli vagy üzemanyaggal: előbb robbansz fel, mint a modern gázos kolléga, előbb hidd el nekem....
joe752005-07-12 08:48:17 // 164
Autógáz Fiatban:

Viszont elötte olcsón közlekedett! R.I.P. :(
GEORGE2005-07-11 23:36:12 // 163
Igen, én is azt mondom, hogy szerelési hiányosságok voltak! De mi van továbbra is a motorvezérlővel?? teleirja hibaüzenetekkel a hibatárolóját!!! és idővel megbolondul! Ugytudom erre még nincs megoldás vagy igen????
Tom122005-07-11 22:58:30 // 162
Én nem mondtam, hogy baj van a "szagával", csakt az volt a téma, hogy van-e külömbség... Van, de engem különösebben nem zavar... Mindenki azzal jár, amivel akar.:) Én maradok ilyen "földhöz ragadt benzinégető", a kormot is csak a felniken viselem el, habár a leendő 2.4-es MJTD paraméterei fölöttébb csábítóak...:))
bb182005-07-11 13:33:25 // 161
sztem amiket leirtál nagy része szerelési gond ( légszüröház, szivattyu stb) , nem forditottak kellö figyelmet a beszerelésre, vagy hiába a több éves gyakorlat attol még koklerek voltak.
bb182005-07-11 13:30:43 // 160
és akkor mi van? azt is meg lehet mondani szagra hogy katalizátoros vagy sem. senkit nem érdekel. ha nem akarod szagolni menj el onnan. én nem éreztem belül a gázszagot.
bb182005-07-11 13:28:15 // 159
csak tájékoztatásul a félreértések elkerülése végatt!!! az autok motorját ugy tervezik, ( immár több mint 30 éve ) hogy a saját belsö olajzási rendszerük elég kell hogy legyen minden üzemelési körülmény között ( kivétel skoda s 120-ig, p126 ) ugyanis a tervezésnél nem vették figyelembe az olom ( olomtetraklorid ) kenö hatását. ha olommentessel jársz vagy gázzal szinte mindegy. nem kell nekik felsö kenés. ettöl független a hozzá ajánlott olaj ami nem a kenés javitását hivatott ellátni, hanem az égés folyamán keletkezö savas gyököket megkötni és közömbösiteni. a hozzáértők talán meg tudnak erösiteni. tehát: miért is kopik jobban gázzal ?
tom1642005-07-11 12:30:53 // 158
Nekem volt gázos gépem, szóval tapasztaltam milyen. Klassz! A teljesítményvesztés nem gond, ha valaki nyomni akarja, akkor visszakapcsol benzinre! Amikor araszolsz a Hegyalja úton, kb. 5 km/órával, akkor észre sem veszed, hogy 150 helyett csak 120 lóerőd van, tankoláskor viszont OK a gáz. Szerintem az átlagember, de még az átlagalfás sem használja ki mindennap a kocsija max. teljesítményét, ha igen akkor meg ott a benya. Gázos alfát még én sem nem láttam, de Lancia Delta Integralét igen!
Wikicica.2005-07-11 12:24:29 // 157
ja és súlyadókedvezményről beszéltem.
Wikicica.2005-07-11 12:23:50 // 156
igazad van, csak akkor jár adókedvezmény, ha már a gyárból jön ki alternatív üzemanyagfelhasználóként a gép, tehát "vegyes" felhasználásúra nem ját. Nekem is benzin-gázas a gépem és nem ját kedvezmény!
ghosty92005-07-11 12:10:02 // 155
"Szerintem a sulyadora gondolt" Na igen, pedig a gondolatmenetebe az egyebfajta adokedvezmenyek is beleillenenek. Azt pedig a gaz ketsegkivul kap (csak errol a szoveg melyen hallgat). :-)
perdix1552005-07-11 11:57:43 // 154
Ha van katalizátor, akkor jár a + kedvezmény. Na emberek, már megyek is gázosítani.
BFMSE2005-07-11 11:55:32 // 153
Szerintem a sulyadora gondolt, de azt hiszem csak a tisztan gazuzemu autora jar adokedvezmeny.
ghosty92005-07-11 11:42:28 // 152
"Jár-e adókedvezmény gázüzemű gépkocsik után ? " Persze, hogy jar. A gaz azert olcsobb annyival, mint a benzin, mert kevesebb benne az ado, nem?
joe752005-07-11 11:37:40 // 151
Ezt a képet majd jó alaposan dugd el ha eladó lesz a kocsid! :)))))
perdix1552005-07-11 11:37:27 // 150
Szevasz Sparky! Jó hogy megérkeztél!
joe752005-07-11 11:36:20 // 149
Azonban az autógáz kedvező árának köszönhetően igen jelentős üzemeltetési költségmegtakarítás realizálható. Ja önmagukhoz képest, de nem a dieselekhez képest!
BFMSE2005-07-11 11:31:07 // 148
8 ig leforgattad? :))) Ennek nem kellene letiltani 7 korul? Bar ha gazzal mentel akkor azert nem tilt.
Sparky2005-07-11 11:29:54 // 147
Nekem gázzal kb. 190 km/h-ig pörög.
FRC2005-07-11 11:23:34 // 146
szerintem igenis, hogy tud menni az autó LPG vel.... ezt én készítettem a saját autóm forulatmérőjéről....

FRC2005-07-11 11:19:43 // 145
a cikkeket a http://www.lovato.hu/ -ról másoltam ki!!
FRC2005-07-11 11:18:45 // 144
Jár-e adókedvezmény gázüzemű gépkocsik után ? Annak ellenére, hogy környezetvédelmi szempontból a gáz üzemmód kisebb terhelést jelent, a jelenlegi hazai jogszabályok szerint csak a tiszta gázüzemű gépkocsik kapnak 50 %-s súlyadó kedvezményt az önkormányzatoknál. A tiszta gázüzemű autó olyan gépkocsit jelent, mely benzin vagy egyéb üzemanyaggal történő üzemeltetésre alkalmatlan, tehát nem rendelkezik benzintartállyal. Az ilyen gépkocsi igen ritka. Ha az autó rendelkezik katalizátorral akkor már így is jogosult az adókedvezményre, a gázüzem további adómérséklésre nem jogosít fel. A gázüzemű gépkocsik nagyobb megbecsülést érdemelnének kiemelkedő környezetvédelmi paramétereik miatt. Azonban örülhetünk annak, hogy nem sújtják egyéb "büntető adó"-val, mint annak idején a még takarékosan üzemeltethető gázolajos gépkocsikat az úgynevezett diesel adóval.
FRC2005-07-11 11:18:05 // 143
Jár-e teljesítmény változással és fogyasztás növekedéssel a gázüzemű átalakítás ? Mivel a gázüzemanyag fűtőértéke alacsonyabb így azonos feltételek mellett a gépkocsi motorjának teljesítménye kb. 10 %-al csökken. Tehát azonos teljesítmény eléréséhez több üzemanyagra van szükség gázüzemben mint benzinüzemben. Ez mintegy 15 %-os fogyasztásnövekedést jelent literben számolva. A túlfogyasztás mértéke pozitív és negatív irányban is jelentősen függ a motor állapotától, főleg a gyújtórendszer tekintetében és a vezetési stílustól is. Azonban az autógáz kedvező árának köszönhetően igen jelentős üzemeltetési költségmegtakarítás realizálható.
joe752005-07-11 11:18:03 // 142
Fusi rendszereket már a 80-as években szereltek Ladákba, meg ami akkor volt. Gázpalack a csomagtartóban, gumipókkal lerögzítve és had szóljon. Jó sokan meg is pusztultak vele. Hivatalos beszerelés is több mint 10 éve van itthon, és kiépített kúthálózat is rendelkezésre áll. (ehhez képest mégsem terjedtek el a gázos verdák ) Én vezettem hivatalos gázos autót, ami nekem lejött lehet hogy egyedi jelenség, de pl. ha padlógázt adtam akkor nem akart menni. 3/4-ed gázra gyorsúlt, persze közel sem úgy ahogy szerintem kellett volna. Ha valaki hát én sokat megyek, szeptember óta van meg a dieselem, de szeptemberre több mint 50e km lesz benne. A benzines autóimmal is hasonló futásteljesítményem volt. Akkor sem kellett a gázos verda, meg most sem. Főleg úgy hogy a dieselek oda fejlődtek ahova. Szerintem egy Gázos 2000 ccm-s autó ha itthon "bolti" áron tankolunk bele még mindig drágább üzemeltetésű mint a diesel, cserébe elveszik a csomagtartó, át kell alakítattani és nem is megy. De azért gázosítsatok, ha az nektek jó! :)
FRC2005-07-11 11:17:12 // 141
Érezhető-e gázszag az átalakított járművekben ? Általában azt mondják a szkeptikusok, hogy a gázautó mindig büdös. Egy megfelelően átalakított jármű esetében nem érezni gázszagot sem az utastérben sem a gépkocsi körül. A gépkocsik az átalakítás után minden esetben egy kötelező szivárgásellenőrzésen esnek át, melyről hivatalos okirat is készül, az úgynevezett TANUSÍTVÁNY mely garantálja, hogy gépkocsi nagynyomású rendszere gáztömör, szivárgásmentes. Azonban ha a gépkocsit - jogszabályellenesen - háztartási PB gázzal töltik fel (akár palackról, akár telepített tartályról), akkor még szivárgásmentes gépkocsik is lehetnek gázszagúak. Ennek oka, hogy a háztartási PB gázokba sokkal nagyobb mennyiségű illatosító anyagot (etilén-merkaptán) töltenek. Az előbb említett TANUSÍTVÁNY további fontos információkat is tartalmaz : feltüntetik a beszerelt alkatrészek típusát és engedélyszámát, valamint az átalító műhely engedélyszámait is. Így ha ilyen TANUSÍTVÁNY-t kapunk a gépkocsihoz nyugodtak lehetünk, hogy az átalakítás során képzett szakemberek engedélyezett terméket építettek be. A gázrendszer ellenőrzése és a tömörségvizsgálat legalább évenkénti elvégzése feltétlenül javasolt.
FRC2005-07-11 11:16:15 // 140
Károsítja-e a motort a gázüzemanyag? Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes benzin vásárolható így a mai korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakítása, a szelepülékek és a szeleptányérok illetve szelepvezetők anyagának helyes megválasztása lehetővé teszi az ólom elhagyását. Régebben a benzinhez adalékolt ólom az előbb említett, illetve a kenőolajjal közvetlenül nem érintkező alkatrészek másodlagos kenését biztosította. Tehát azoknál a régebbi évjáratoknál amelyek csak ólmos, illetve kenőadalékkal "kezelt" ólommentes benzinnel üzemeltethetőek ajánlatos az átlagosnál sűrűbben használni benzinüzemben a gépkocsit. Ez körülbelül 10-90 %-os benzin-gáz arányt jelent, vagyis minden 90 km megtétele után javasolt 10 km-t benzinnel közlekedni. Az előbb említetten kívül a gázüzemmódnak csak pozitív hatása van a motorra melyek a következők: Mivel az autógáz eleve gáz halmazállapotú -szemben benzinnel mely a legjobban elporlasztott változatában is apró cseppek formájában kicsapódik a hengerfal oldalára-, nem oldja fel az olajfilmet, és így nem hígítja fel a motorolajt. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, főleg a legkritikusabb, hideg motorhőmérsékleten.
FRC2005-07-11 11:13:37 // 139
Gázautóról / Gázautó előnyei / Gazdaságos Az autógázok felhasználása a környezetvédelmi előnyök mellett az energiahordozók ésszerű kihasználását jelenti. A gáz üzemanyagok az úgynevezett alternatív üzemanyagok közé tartoznak, a hagyományos járművek hajtására viszonylag egyszerű átalakítással felhasználhatók. Köztudott, hogy a nyersolaj készletek sokkal kevesebb időre elegendőek a Föld lakói számára mint a gázkészletek. Az autógáz használata kíméli a világ kőolajkincseit. Az LPG motorhajtóanyagként történő használata különösen előnyös, mert a világ pébégáz termelésének 40%-a a kőolajlepárlás melléktermékeként keletkezik. A gázautók elterjedését számos országban kormányprogramok ösztönzik (pl. Németország). Magyarországon a benzin és gáz arányát figyelembe véve 30-40%-os költségmegtakarítás érhető el. A kisebb olajfogyasztás és a kétszeres olajcsere periódus miatt jelentős költségmegtakarítás érhető el. A sokkal kedvezőbb gáz-üzemanyag és levegő keveredésének köszönhetően a motorkopások mintegy 30-40%-kal csökkennek, így nő a gázos motor élettartama
FRC2005-07-11 11:12:26 // 138
A gázautókról téves hiedelemként terjedt el, hogy robbanásveszélyesek, használatuk során veszélyben van annak vezetője és környezete egyaránt. Ez természetesen nem igaz. A gázautók robbanásait igazoltan csak az otthoni házilagos szerelések által elkövetett szakszerűtlenségek okozták. A gázrendszer minden egyes alkatrésze gyártási vagy behozatali engedéllyel rendelkezik, teljesítik az ENSZ-EGB67 előírásait, ami azt jelenti, hogy a Magyarországon átalakított gépkocsik műszaki színvonala az európai előírásoknak is megfelel. A gázrendszer legkritikusabb alkatrésze a gáztartály minden esetben a lehető legvédettebb helyen kerül elhelyezésre, anyaga szilárdsági méretezéseken átesett szívós acél, ami azt jelenti, hogy ütközésnél komoly deformációra képes kiszakadás, robbanás nélkül. A gázrendszer minden esetben gáztömören kerül kialakításra, melyről hivatalos igazolást ad az átalakítást végző szakszervíz. Az átalakításokat végző szakszervizek az elmúlt évek során kellő tapasztalatot szereztek, valamint megfelelő műszerezettséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a lehető legbiztonságosabban végezzék el az átalakításokat.
BFMSE2005-07-11 11:11:39 // 137
Azert vicces, hogy a chip tuningrol mindenki csak jokat ir , a gazrol meg rosszat, mert nem gyari... A chip tuningnal egy turbos autonal sokkal nagyobb terhelesnek van kiteve minden, pl a turbo 200 helyett forog 230 e ford/perc, de az nem baj, mert attol jol megy az auto. A gaz az baj, mert tonkremegy minden... Szoval eleg furcsa a hozzaallas. Persze akinek sok negativ tapasztalata van attol ertheto, de aki meg kozelrol nem latott gazos autot, nem tudom miert ellenkezik ilyen vadul. Azert mert nem gyari?? A chip tuning gyari? A computerbe belenyulni nem ugyanolyan felelotlenseg? Es mondjuk szivo motornal sztm semmi ertelme de mind1 :) Eleg sok gyarto gyari gaz-benzin uzemu autot is arusit, igaz alfaba meg nem lattam, de pl volvoban igen, es azert a volvo nem egy gagyi kommersz auto, azt el kell ismerni. Gazrol annyit, hogy ha teljesitmenyt akarsz, es kis fogyasztast, akkor jo megoldas. Ha csak kedvezo fogyasztas erdekel, akkor dizelt kell venni. (kiveve ha van minimum 4-5 milliod egy jo dizel kocsira, ami jol megy es keveset fogyaszt!) Gazrol meg egy ket dolog: Tenyleg tobbet fogyaszt, de nem veszesen. A 10 % realis adat, es a teljesitmeny is csokken egy kicsit, nem forog ki olyan intenziven az auto motorja, de mindennapi hasznalatra teljesen jo. Bar en 1,8-as motort nem gazositanek, inkabb 3.0 v6, mert ott mar tenyleg olyan a fogyasztas, aminel erdemesebb) A gazrendszereknek is tobb fajtaja van: Karbis autohoz mas kell, es injektoroshoz is mas kell. Injektorosnal van hengerenkenti gaz, de az eleg draga (4-500 e ft) ott nincs telj. csokkenes. Egyebkent lehet azt is csinalni, hogy gazra optimalizalni a kocsit, es akkor gazzal fog jol menni. Kb 200 e ft egy normal gaz szett injektoros kocsiba, de az olyan mint egy kozponti injektoros auto. Ez a legelterjedtebb. A lada es egyeb kocsikban levo gaz szettnek koze nincs egy ma kaphato injektoros autoba beepitett gaz szetthez. Osszegezve, sztm a gaz lehet egy alternativa, ha valaki sokat megy, es benzines autoja van, nincs penze draga dizel kocsira, es nem akar egy "elavult" dizellel menni, ami jol fogyaszt de nem megy. Persze a benzinesnel en hangsulyozom, hogy minimum 2,5 l re gondolok, mert ott van akkora teljesitmeny ami elbirja a -10% ot, ugy hogy az elvezet megmaradjon.
FRC2005-07-11 11:11:32 // 136
A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhető a motorba jutó levegővel. A legjelentősebb előny, hogy az autógázok egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sűrített földgáz döntő része metán, (CH4) amely a legegyszerűbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltő hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemű autók kipufogógázában nem találhatók. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentősen. A gáz levegő jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetően az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból előnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésű katalizátoros járműveknél is igazolhatók. Különösen előnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélő üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.
ghosty92005-07-11 11:08:47 // 135
En ezt ugy ertelmezem, hogy azonos teljesitmeny mellett +20-25% fogyasztasnovekedes, tehat ha 10%-os telj.csokkenes lesz, akkor kb. 10-15% fogyasztasnovekedesre lehet szamitani. Nemmellesleg mindenhol ezt is lehet hallani... :-)
FRC2005-07-11 11:08:36 // 134
Az autógázok tulajdonságait a hagyományos üzemanyagokkal szemben az alábbi táblázat mutatja be.

Sparky2005-07-11 11:08:05 // 133
Ebben teljesen igazad van, Joe. De még igy is olcsóbb, mint a 270 körüli benzin.
joe752005-07-11 11:03:32 // 132
Jó mert Te szabadkán hozzájutsz 88 ft-ért . itthon meg 160 Ft körül van literje az autógáznak ha jól tudom. Az azért elég jelentős különbség.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak