Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Selmak2023-01-10 19:22:57 // 3926
Mostani EU környezetvédelmi jogszabályok annyira kötik a gyártók kezét, hogy pl olcsóbb a z ipari szennyvizet tisztítás után úja felhasználni, mint hogy kiengedd a lefolyóba. Egy stewardest, pilótát magasabb ionizáló sugárzás ér mint egy atomerőművi dolgozót, mert az erőművi sugárvédelmi előírások olyan magasak, mégis az atomerőművekkel riogatnak a sötétzöldek nem repülőgépekkel, pedig jóval többen dolgoznak repülőn mint atomerőműben. A sötétzöld lobbi mindig valamelyik gazdasági csoport érdekében lobbizik. Naperőmű, szélkerék erőltetése az atomerőmű ellen, kinek is jó, a gázipari óriásoknak, mert egyértelmű hogy kell a tartalék a megújulók mellé, persze ilyenkor mint említettem az akku rögtön előkerül mint messiás, hogy nem is kell gázturbina mert majd jól eltároljuk akkuban a nyáron megtermelt energiát. Ilyenkor persze az akku előállításnak és újrahasznosításnak környezetterhelése nem is létezik. Majd ugyanez a sötétzöld telipofával hergel az akkugyár ellen ha annak megvalósítása szóba kerül.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 19:07:15 // 3925
Ja, hergelés nincs, csak kérdések és bizalmatlanság. Persze állítják a fejesek, hogy mindenféle tanulmányokat végeztek, felmérés és szabályok és ezerféle ellenőrzés, alig fogyaszt vizet és nincs környezetterhelés. A baj az, hogy a nép már elvesztette a bizalmat. Ennek sok oka van, többek között politikai amiben mindkét lényeges oldal erősen nyakig benne van. Ne is feszegessük itt, fészbúkra való. Hogy ki kit fizet megint lényegtelen kérdés.
Valóban probléma volt Debrecenben a munkahely. Ez a probléma elmúlt, de nem tudnak leállni, jönnek a gyár monstrumok, így az új probléma a munkaerő lesz. Valamint az együttélés az ukrán, román, afrikai, arab munkavállalókkal. Minden negatív felhang nélkül mondom, de ebből feszültség biztosan lesz.
Nem tudtak megállni a középúton sajnos. És ez ugye ahogy Kazes is mondja, droidoknak ad munkát. Miközben az oktatás már csak droidokat képez. Elkötelezzük magunkat végletesen a kiszolgáló szerepben, hogy az majd gazdasági fellendülést hoz, és boldogságot a népnek. Értem a tervet, csak ezt már túlhaladt az idő. Ha már keletre nézünk, kicsit meresszük a szemünket jobban, hogy kell egy kiszolgáló ipart tudás alapú társadalommá alakítani. És ennek segítségével egy pici, függésben lévő országot valódi középhatalommá, sérthetetlen bástyává alakítani. Lásd Tajvan. Ha Kína nekimegy, összeomlik minden IS.
Valóban probléma volt Debrecenben a munkahely. Ez a probléma elmúlt, de nem tudnak leállni, jönnek a gyár monstrumok, így az új probléma a munkaerő lesz. Valamint az együttélés az ukrán, román, afrikai, arab munkavállalókkal. Minden negatív felhang nélkül mondom, de ebből feszültség biztosan lesz.
Nem tudtak megállni a középúton sajnos. És ez ugye ahogy Kazes is mondja, droidoknak ad munkát. Miközben az oktatás már csak droidokat képez. Elkötelezzük magunkat végletesen a kiszolgáló szerepben, hogy az majd gazdasági fellendülést hoz, és boldogságot a népnek. Értem a tervet, csak ezt már túlhaladt az idő. Ha már keletre nézünk, kicsit meresszük a szemünket jobban, hogy kell egy kiszolgáló ipart tudás alapú társadalommá alakítani. És ennek segítségével egy pici, függésben lévő országot valódi középhatalommá, sérthetetlen bástyává alakítani. Lásd Tajvan. Ha Kína nekimegy, összeomlik minden IS.
Selmak2023-01-10 17:58:32 // 3924
Az egészben az "érdekes" hogy sötétzöldek messiásként hirdetik a villanyautót, kilobbizták hogy 2035től belsőégésű motorral szerelt személyautót ne lehessen forgalomba hozni, de amikor az egész lelkét alkotó akku kellene gyártani, a messiásból hirtelen a megtestesült gonosz lesz. Az is érdekes hogy sötétzöldnek rögön megint messiás az akku, ha felveted neki hogy a napelem és szélkerék csak időszakosan termel, a fogyasztás meg nem ehhez igazodik, holott az akkugyártás környezetterhelés régóta köztudott. A hergelés oka más, valószínűleg külföldről fizetik őket, mert másoknak is jól jött volna a CATL gyár.
Kazes☻2023-01-10 14:55:53 // 3923
Lakosságnak szava nincs... egyszer én is próbálkoztam a közelünkbe épített bótta'... de még a kerítés/paraván építést sem tudtuk elérni, pedig volt aláírás gyűjtés is. 😒
Kazes☻2023-01-10 14:52:40 // 3922
Micsoda igények, kérem szépen! 😀 Tessék csak örülni a zöldmezős beruházásoknak... világrengető innováció... és felszippant jó sok munkanélkülit... droidnak... ölöm é bódottá.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 11:41:55 // 3921
A lakosságnak eléggé nem tetszik, de megakadályozni..hogy ? XDD
Nem bánnám, ha vinnék innen a francba az akku gyárat. Épp elég a BMW. Inkább parkokat építsenek beton szörnyek helyett, vagy a természetközeli pihenő zónákba normális szolgáltatásokat. Vagy mondjuk járhatna hétvégén is a villamos XDDDD
Nem bánnám, ha vinnék innen a francba az akku gyárat. Épp elég a BMW. Inkább parkokat építsenek beton szörnyek helyett, vagy a természetközeli pihenő zónákba normális szolgáltatásokat. Vagy mondjuk járhatna hétvégén is a villamos XDDDD
Zsolt1552023-01-10 10:18:01 // 3920
Lassan az lesz a kérdés, hogy a lakosság megakadályozza az építkezést vagy sem. Vagy erőből csak azért is megépítik.
Zsolt1552023-01-08 02:24:07 // 3919
Régebben olvastam valahol, hogy az USA hadserege nagyobb szennyező, mint az EU.
De azért az EU-ban sem csak 3 hengerest gyártanak. Van igény és kínálat a "nagymotoros" autókra.
De azért az EU-ban sem csak 3 hengerest gyártanak. Van igény és kínálat a "nagymotoros" autókra.
Kazes☻2023-01-06 22:09:08 // 3918
Selmak2023-01-06 11:54:50 // 3917
Nyilvánvaló hogy a cirka 500 milliós EUCCCP fogja megmenteni a klímát a 7.5 Mrd helyett.
Kazes☻2023-01-05 23:12:03 // 3916
Kazes☻2022-12-29 00:51:16 // 3915
Selmak2022-12-28 16:54:15 // 3914
Szilárdtest akkuknak máig nem sikerült kiküszöbölni azt problémáját, ami a redox reakciók következményeképpen fellépő térfogatváltozás és következményes elektróda delaminizáció okoz, azaz a rétegek szétválnak és széttöredeznek. Vékony réteg azaz pár nanométeres tecnológiával ez kiküszöbölhető de az aktív réteghez képeset 10-20x vastagabb hordozót igényel és akkor megint ott vagyunk ahol part szakad, mert az akku nagy részét passzív, nem töltést hordozó anyag fogja kitenni.
Csabo222022-12-27 23:57:58 // 3913
Abban mondjuk én sem hiszek.
Viszont az ésszerű elektromos autózásban igen. (1400-1500 kg max tömegű, 25-30 kwh kapacitású akksival szerelt kis/közepes méretű gépek)
A tesla model x, skoda enyaq és mustang e méretű elektromos autókban rohadtul nem. Hogy ezeket a piac keresné-e? nemtom. ha le se gyártanák őket, az lenne a legjobb és akkor hiába is keresné a piac :)
Viszont az ésszerű elektromos autózásban igen. (1400-1500 kg max tömegű, 25-30 kwh kapacitású akksival szerelt kis/közepes méretű gépek)
A tesla model x, skoda enyaq és mustang e méretű elektromos autókban rohadtul nem. Hogy ezeket a piac keresné-e? nemtom. ha le se gyártanák őket, az lenne a legjobb és akkor hiába is keresné a piac :)
Kazes☻2022-12-26 21:53:25 // 3912
Kazes☻2022-12-23 14:06:28 // 3911
Liquid2022-12-10 17:53:30 // 3910
Ez igaz, sokan tesznek így. A vélemény mögött nem kell legyen semmi, azért vélemény, egy szubjektív valami. Viszont valóban sokan osztják az észt a fizika minimális ismerete nélkül, általában zöld szemüvegen keresztül.
Csabo222022-12-10 14:51:43 // 3909
Elolvastam igen. Vettem rá a fáradságot 😉
Sokan tapasztalat (tudás) nélkül osszák az igét, mondanak véleményt, stb. Ez a fő problémám.
Sokan tapasztalat (tudás) nélkül osszák az igét, mondanak véleményt, stb. Ez a fő problémám.
Kazes☻2022-12-09 23:24:28 // 3908
Liquid2022-12-09 18:47:05 // 3907
El is olvastad amit írtam? :)
Nem használtam elektromos kistehert, és és autóbontót se üzemeltetek, de nem ülök háttal a lovon :) Hogy jön ez ide?
Igen azt is tudom, hogy a belső égésű motor hatásfoka csapnivaló, az elektromosaké meg jó, de azt is rontja az hogy az áram olaj/gázerőművel van előállítva és mint tudjuk létezik a töltési veszteség fogalma is.
A lényeg hogy a jelen technikai háttér (nem az álmok, hanem az utcán lévő) és az áram szállításának / tárolásának / kellő mennyiségben előállításának problémái miatt nem jó mindenre, ennyi. Főleg úgy hogy mint írtam a céges energiaár kissé magasabb a lakosságinál. Nagyon nagyságrendi számolással és hiányos infókkal számoltuk, a feleségem főnökének céges villanysuvjának a fogyasztását és olyan érték jött ki aminél az előző dízel kombija jelentősen kevesebbet evett. A jelenlegi árakkal jó, de az csak dec.31-ig érvényes.
Nem használtam elektromos kistehert, és és autóbontót se üzemeltetek, de nem ülök háttal a lovon :) Hogy jön ez ide?
Igen azt is tudom, hogy a belső égésű motor hatásfoka csapnivaló, az elektromosaké meg jó, de azt is rontja az hogy az áram olaj/gázerőművel van előállítva és mint tudjuk létezik a töltési veszteség fogalma is.
A lényeg hogy a jelen technikai háttér (nem az álmok, hanem az utcán lévő) és az áram szállításának / tárolásának / kellő mennyiségben előállításának problémái miatt nem jó mindenre, ennyi. Főleg úgy hogy mint írtam a céges energiaár kissé magasabb a lakosságinál. Nagyon nagyságrendi számolással és hiányos infókkal számoltuk, a feleségem főnökének céges villanysuvjának a fogyasztását és olyan érték jött ki aminél az előző dízel kombija jelentősen kevesebbet evett. A jelenlegi árakkal jó, de az csak dec.31-ig érvényes.
Csabo222022-12-09 18:32:16 // 3906
Használtál már elektromos vagy plug-in autót (kistgk-t) értelmezhető ideig?
Bontottál már autót?
Tudod hogy egy belső égésű autónak mekkora a hatásfoka?
Bontottál már autót?
Tudod hogy egy belső égésű autónak mekkora a hatásfoka?
Kazes☻2022-12-07 15:29:03 // 3905
Biztos ami biztos! :)
Piritu - 1.000.0002022-12-07 14:08:10 // 3904
Kazes☻2022-12-06 12:14:03 // 3903
Korlátozhatják az e-autók használatát az energiaválság miatt
Érdekes a Stellantisra vonatkozó rész... is.
Érdekes a Stellantisra vonatkozó rész... is.
Liquid2022-12-06 10:40:17 // 3902
A gyár nyilván a profitot hajtja, mert mit kellene hajtson? Abból él, abból fizeti a mindent, pl. a munkásokat is. Azt gyártanak amire van igény, az mindegy hogy az igény erőltetett vagy valós. Az akku mérete azért van "túltolva" (amúgy nincs, mert még így is kicsi a hatótáv), hogy valamelyest kompenzálja a hátrányt, persze ez másik dologban még nagyobb problémákat hoz, nevezetesen a súly... 15 éve mekkora pampogás volt ha egy autó 1500kg feletti volt, a 159-et mennyit fikázták érte (pedig nem is volt kirívóan túlsúlyos) erre most ott tartunk hogy ha egy élhető méretű családi villanybatár csak 2.2tonna, akkor már tapsolunk.
Liquid2022-12-06 10:35:45 // 3901
Hááát ebben nem értünk egyet :D Az hogy "jó" illetve "jobb" erősen szubjektív, egyén és felhasználási terület függő. Nagyon nem mindegy kinek és mire jó vagy jobb. Nekem pl. másodiknak jó lenne de az ára miatt kiesik a "jobb" kategóriából. Sokszor előfordul hogy egy pusztán műszakilag jobb dolog, az életben nem jó, mert drága, túl bonyolult, nem bírja a gyűrődést ésatöbbi. A való életben sokszor jobban használhatók a műszakilag 1-2 lépcsőfokkal lejjebb álló dolgok. Ez az egyik, a másik meg az hogy pénzügyileg "jó"-e- Pl. a Concord igen jó cucc volt műszakilag, még használhatóságra is, nagyon nem érte meg :)
Az elektromos autó igen jó bizonyos felhasználási módokra, bizonyos területeken, de nagyon nem mindenhol. Pénzügy: az aktuálisan eldurrant energia árak mellett céges felhasználásban pl. simán többet fogyaszt (nem is kicsivel) egy elektromos mint egy dízel.
Tehát a magasabb vételárat nem kompenzálja az olcsó "tankolás", vagyis ebben az esetben nem jobb -> nagyon nem egyértelmű ez a kérdés.
Ennek még érnie kellene. Leginkább az energia ellátottságot kellene először megoldani, aztán a hatótávolságot és töltési időt, és ha ezek megvannak, akkor lehet tolni a szekeret.
Jelenleg az van hogy tolják a szekeret, aminek beragadt az egyik kereke, a másik meg hiányzik, ellenben igen drága fából készült, és csak 2 hordó fér el rajta a 4 helyett :)
Az elektromos autó igen jó bizonyos felhasználási módokra, bizonyos területeken, de nagyon nem mindenhol. Pénzügy: az aktuálisan eldurrant energia árak mellett céges felhasználásban pl. simán többet fogyaszt (nem is kicsivel) egy elektromos mint egy dízel.
Tehát a magasabb vételárat nem kompenzálja az olcsó "tankolás", vagyis ebben az esetben nem jobb -> nagyon nem egyértelmű ez a kérdés.
Ennek még érnie kellene. Leginkább az energia ellátottságot kellene először megoldani, aztán a hatótávolságot és töltési időt, és ha ezek megvannak, akkor lehet tolni a szekeret.
Jelenleg az van hogy tolják a szekeret, aminek beragadt az egyik kereke, a másik meg hiányzik, ellenben igen drága fából készült, és csak 2 hordó fér el rajta a 4 helyett :)
Csabo222022-12-06 09:45:36 // 3900
Ha nem a profitot hajtanák a gyárak, nem esnének át a ló túloldalára az akksik méretével akkor elfogadható lenne a szennyezés.
De még így is sokkal jobbak mint a belső égésű motorral hajtott gépkocsik.
De még így is sokkal jobbak mint a belső égésű motorral hajtott gépkocsik.
Zsolt1552022-12-05 22:55:16 // 3899
A lényeg, hogy az elektromos autók nem szennyezik a környezetet.
Zsolt1552022-12-05 22:52:36 // 3898
Akkor már Holodának sem lehet hinni.:-((
Csabo222022-12-05 09:06:11 // 3897
Nagyon jól fogunk vele járni, ott az egész megye környezete agyon lesz szennyezve.
Selmak2022-12-04 16:43:06 // 3896
Az éves gyártási kapacitása akkuból lesz annyi, amibe PAKS II éves termelését bele lehetne tölteni, nem a gyártás energia szükséglete.
Zsolt1552022-12-03 17:19:13 // 3895
Magyarországra települ vagy terveznek telepíteni valami kínai akkugyárat. Állítólag akkora lesz vagy várható az energiaszükséglete, mint amit Paks2 tud előállítani.
Kazes☻2022-12-02 23:07:33 // 3894
Liquid2022-11-25 22:32:09 // 3893
Ha annyi 1$-om lenne ahányszor valami startup, vagy angol tudósok előjöttek ezzel, hogy már majdnem készvan, kurva gazdag lennék :) A másik gondom ezzel, az hogy egy dolog hogy ha tényleg sikerül megoldani és ésszerű áron sorozatgyártani, mi a jóisten haragja fogja a villanyt odavinni? Mert mondjuk egy 100Kw/h-s aksit felrottyantani 100%-ra pár másodperc alatt ahhoz azért kell amper nemkevés.. Tudom pesszimista vén boomer vagyok :D Vagy csak nem szivárványt rajzoltam fizika / elektrotechnika órán :D
Kazes☻2022-11-25 22:04:22 // 3892
Selmak2022-11-25 10:30:49 // 3891
Csak engem emlékeztet a 33 Stradale-ra?
Kazes☻2022-11-09 10:59:15 // 3890
Kazes☻2022-10-20 11:11:39 // 3889
Kazes☻2022-10-18 21:55:25 // 3888
Föckös2022-10-15 18:51:20 // 3887
pont jól látod! az energiát tárolni, elosztani kell, és ez nincs ingyen.
vannak módok akkukon kívül is a tárolásra, de hatalmas beruházásokat igényelnek.
vannak módok akkukon kívül is a tárolásra, de hatalmas beruházásokat igényelnek.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-15 14:07:48 // 3886
És a mindenki alapvetően jár tévúton majd, mert az alapvető méretezési problémán csak épp valamennyit segít az akku. Napon belül jobban elosztja a felhasználást, azonban az évszakos változással pont úgy semmit nem kezd. Tehát vagy télen lesz jó a rendszer (orbitális nyári túltermeléssel) vagy nyáron.
farki2022-10-14 23:44:42 // 3885
Eddig senki, de tegnaptól már mindenki…
Kazes☻2022-10-14 19:33:46 // 3884
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-14 14:53:58 // 3883
Az ilyen rendszerek elterjedését várom, bár lehet olcsóbb ez sem lesz..
Piritu - 1.000.0002022-10-14 12:49:06 // 3882
Sziget rendszert használ valaki otthon?
Liquid2022-10-14 11:35:32 // 3881
Milyen fejlesztés az ami kellene hozzá?
Így laikusként nem igazán látom hogy irgalmatlan akkuk nélkül hogy tudná felvenni a hálózat a véletlenszerűen jelentkező többletet, és hogyan tudná visszaadni, amikor mindenkinek kell.
Így laikusként nem igazán látom hogy irgalmatlan akkuk nélkül hogy tudná felvenni a hálózat a véletlenszerűen jelentkező többletet, és hogyan tudná visszaadni, amikor mindenkinek kell.
Liquid2022-10-14 11:33:18 // 3880
Ezt mondom évek óta, hogy a napelem addig tud rezsicsökkenteni amíg csak kevés van belőle egy adott területen.
Föckös2022-10-14 11:20:36 // 3879
"A döntésre senki nem számított, mondta a Világgazdaságnak Szenyán Endre, az A1 Solar ügyvezető igazgatója. "
nem, mi???
mindenki számított rá, és mindenki tudta, hogy a rendszer alkalmatlan, fejleszteni kell.
így viszont könnyebb lesz, nem kell fejleszteni, azaz előre megyünk, nem hátra....
nem, mi???
mindenki számított rá, és mindenki tudta, hogy a rendszer alkalmatlan, fejleszteni kell.
így viszont könnyebb lesz, nem kell fejleszteni, azaz előre megyünk, nem hátra....
Selmak2022-10-14 08:31:39 // 3878
Föckös2022-09-28 15:23:14 // 3877
Hát szerintem itt sem úgy lesz a "2023 év végéig" kiterjesztett szaldós elszámolás, ahogy a jópolgár gondolja. Valahogy szépen csendben csökkent az áramdíj, és emelkedett a rendszerhasználati díj. Innen logikus lépés lenne az, hogy amikor a napelem tölt, akkor kifizetik az "energiadíj"at , szaldó alapon, viszont ráterhelik a rendszerdíjat.
Hozzáteszem, kereskedelmi alapon nem létezik ingyen energiatárolás, és elosztás, így pont a kormány döntése lesz, hogy ezért akar e majd díjat levonni, vagy sem.
Hozzáteszem, kereskedelmi alapon nem létezik ingyen energiatárolás, és elosztás, így pont a kormány döntése lesz, hogy ezért akar e majd díjat levonni, vagy sem.