Blog

Blogajánló

Milyen az élet a Giuliával egy 159-es után? tdemeter blogja erre is kitér, és alaposan kivesézi új autóját. Tovább

//

Giulia, 3-as BMW vagy Jaguar XE? WebM, az Alfa Amore és AlfaCity programozója minden vetélytársat kipróbált, aztán győzött az olasz vér :) Blogja az új autójáról! Tovább

//

Na ez megint egy csodálatos szervizelés lett :) Az egész úgy kezdődött, hogy beletört 1 darab tőcsavar a fejbe, a leömlő leszerelésekor. Nem pánikoltam, volt már ilyen, gondoltam belefúrok, majd csavarkiszedővel kihajtom, mint anno. Hát az égieknek valami más tervük volt velem, de az fix, hogy nekik összejött. Megfúrtam a beszakadt csavart, szépen sikerült is 2,5-ös fúróval átszaladni rajta, majd emeltem a méretet lassan, majd oda jutottam, hogy 6,5 mm.... na itt lett egy aprócska probléma. Ahogy kivettem volna a fúrót megnézni, hogy mit csinálok, megfeszítettem a furatban és beletört. Itt kezdődött a szentségelés és minden égi hatalmasság emlegetése. Szünetelnem is kellett a munkát egy éjszakára, úgy eldurrant az agyam.
Másnap szépen leengedtem a hűtővizet, levettem a csövet a kipufogó nyílások felől, csináltam még egy kis helyet. 1,5--2 óra szórakozás után mindenféle eszközzel sikerült kivarázsolnom a beletört fúrófejet és a csavar maradékát.
Ismét egy jóbaráthoz fordultam, HeliCoil-nak nevezik. Mivel nem sikerült teljesen középre fúrnom, így 2 választásom volt: vagy felfúrom a menetet M10-re, de akkor megakadok a melóval, mivel csak sima M8-as tőcsavarom van, vagy menetjavítót alkalmazok és újra M8-as menetet varázsolok a fejbe. A második lehetőségnél maradtam, felfúrtam a javítókészletben lévő fúróval, majd belevágtam a menetet, majd menetrögzítővel beletekertem a betétet a fejbe. Annyira gázos volt a menet első 2-3 mm-re, hogy nem mertem ragasztó nélkül alkalmazni a betétet. A biztonság kedvéért még M8-as menetfúróval átszaladtam a javított részen, de fasza lett.
A leömlő kegyetlenül deformált volt. Meg is lett csiszolva síkra, maradt még kb 1-2 tized mm a két végén, lehetett volna jobb is a csiszolgatás. Ezután minden faszán ment, ahova kellett oda tömítőt kapott, ahova zsír kellett, azt kapott. Indításnál érdekes volt, hogy egyre kevesebb zavaró hangot hallok a motortérből és füst sem lebben ki a motortér szellőzőnyílásain. Egyébként nem készültem régóta erre a történetre, 2016 decemberétől várt a polcon az új leömlő sortömítés :D
A következő projekt a kipufogórendszer átdolgozása lesz.

 
>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2019-04-19

Eladva! Remélem új gazdájának legalább annyi örömet szerez majd mint nekem...
Most ugyan Alfa Romeo nélkül maradtam, de szívben alfás vagyok. Remélem a jövőben lesz még lehetőségem újra birtokolni egyet!

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-19

Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.

Album

>> Szervizmate59 // Alfa 159 Sw // 2019-04-18

Új projektorok a lámpába, új bosch abs jeladó, gyári új szervó cső
Km.: 236500

 
>> Tuning és extraPiritu // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-18

PHuBi születésnapjára megjött a rendelt LED csomag. Nekiálltam hogy kicseréljem a felső féklámpában az izzókat.
Nos nem jött össze, mert sokkal kisebb izzó kell bele. Ment minden vissza a helyére.

Közben rájöttem hogy miért nem nyereséges az Alfa gyártása.
Ennél az egy lámpánál is millió féle alkatrész van.
Csak a felcsavarozáshoz 5 alkatrész oldalanként:
- csavar
- alátét 2 db
- gumi alátét
- önzáró (!!) anya
Az összefogató csavarok alatt szilikon alátét van. Külön gumi tömítés a két fél között és gumiharmonika a csatlakozón.
Más gyárak egy fél autóba raknak ennyi alkatrészt :-)

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-18

Kormanybol kapott facelifteset, mert a gyari 4 agu borzaszto ronda. (Kozepkonzolbol pedig az FL elotti jobb szerintem, az FL nem illik a GTVhez)
A kormanyt atvarrattam, es alakittattam. Alul picit lecsapattam, perforalt es sima bort kapott, illetve sarga varrast.

A szonyeg sargaval van himezve, es sarga cernaval szegve, full sarga szegely talan tulzas lett volna.
Valtogomb, valtoszoknya megrendelve.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-04-17

Ki volt a másik rendesen, hallani a különbséget, nem kicsit...

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-04-17

Ma visszakerültek a nyárigumik. Úgy tűnik, hogy a hátsó rozsdafoltoknak jót tett a zsír, mert nem nagyon jöttek vissza, mindenesetre ezúttal kapott egy kis rézpasztát is biztos ami biztos alapon.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-17

330 000 km

Rászántam magam és rendeltem az Aliexpress-ről egy Androidos fejegységet. Sokan rendeltek már innen az Amore-ról is és a legtöbben meg vannak vele elégedve, úgyhogy én is rászántam magam. Jópofa cucc, egyszerű volt beszerelni, a GPS antenna és a mikrofon vezetékezése volt kicsit több idő, de egy délelőtt alatt ezzel együtt beszereltem. Nem hardcore audiofileknek készült, de a gyárinál nem rosszabb a hangminőség (jobb) és funkcionálisan nagyon jó ár/érték arányú, elég sokat tud. 300 USD-t fizettem a kínai eladónak érte, ennyit simán megért, azt bánom, hogy nem cseréltem hamarabb. A gyári egységet a Blu&Me-vel együtt, kiszereltem.