Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
A kormánygépre rá kellett már újra nézni miután nyáron a fedél négy csavarjából kettő meglazult. Ez nem egy ismeretlen probléma a Burman kormánygéppel szerelt korai 105-ösöknél. Az amúgy a 1750gtv-vel bevezetett megerősített váznyúlvány sem bizonyult elég jónak. Idővel a ponthegesztések ugyanúgy fellazulnak, a kormánygép tekeredik-csavarodik használat közben, ahogy a váz gyengül, egyre jobban. 2017-ben ezt észrevettem, kapott szakasz hegesztéseket a fáradt részeken, de a kormánygép háza is megkapta a plusz terhelést.
Indokoltnak láttam, hogy újra belenézzek.
Tehát kioperáltam. Ehhez a kipufogó leömlőket is le kell szerelni, hogy kiférjen, illetve a kormányoszlopot pár vezeték lecsatolasával is ki kellett emelni.
Pozitív hozadéka a dolognak, hogy így legalább a kipufogórendszert lefesthetem, igény a jövőre esedékes ot vizsgára.
A kipufogó a klasszikus 4-2-1 szerinti. 4x34, 2x38, 1x47mm átmérővel. Lehet rajta még javítani, mert a leömlő hosszak nem egyformák, de azért így sem rossz. 118 (majd 122) lovat 1.8-ból nem sokan kínáltak széria autón akkoriban.
A leömlőknél vegyszeres rozsdátlanítás mellett döntöttem.
18x1.5 is felkerült, lehet rendesen légfelesleget mérni.
A kormánygép összeszerelését, beállítását szakemberre bíztam. Kellett még csapágycsésze az orsóhoz, nem volt egyszerű felhajtani. Szerencsére sikerült szerezni, így lehet, hogy még újra 57 évet ki fog bírni.
Próbakör megvolt.
Folyt.köv.




Rendeltem a kulcsáruházból tartalék kulcsot, ma megérkezett. Nem pont olyan mint a képen, de célnak megfelel. Már csak másoltatni kell a mintát a tollra, és egy chipet kell bele klónozni.
Hétvégén belestem az autó motorterébe. Határozottan csepeg a termosztátból a fagyálló. Ebből már vettem újat, alkalom adtán cserélem. A kiegyenlítő tartály peremén is felfedeztem némi fagyállót, de itt nem találok rendellenességet, viszont mint ha több folyadék hiányozna a tartályból, mint ami elcsepeghetett a termosztátnál. a kocsi alá nézve, a vezérlés alatt van egy kisebb tócsa. Lehet a vízpumpa is elfosta magát így idő közben. Vezérlés cserénél ezt sajnos nem cseréltem. Már ebből is megvettem az újat. Már csak hűtőfolyadékot kell vennem frisset, és mehet a rendbetétel...
Update 02,05:
Voltam kulcsmásolónál, és ott szembesítettek, hgy a nyers kulcs még sem olyan mint a gyári. Némileg eltér a toll, és ezért nem is másolták át a mintát. Közben Aliexpressen találtam kulcsot (Type C azonos az enyémmel), csak itt a minimum rendelés 10db. Ennek viszont csak úgy lenne értelme, ha kilencet meg eladnék belőle...




Hétfő reggel, munkába menet a vasúti átjárón áthajtva irgalmatlan csattanás jött előröl. Félreálltam, és láttam hogy a bal eleje teljesen le van ülve. Első körben a rugótányér lerohadásra gondoltam, de meglepődésemre a rugó tört ketté. Szerencsére még nem voltam olyan messze otthonról, és csak alászedve ért bele a kerék a dobbetétbe, egyenesben nem, ezért 30-al vészvillogóval hazagurultam. A 6 évvel ezelőtti akksi cellazárlatot leszámítva ez volt az első alkalom, hogy nem tudtam oda eljutni az autóval ahová indultam. Végül is már 17 éves lesz idén, ezért megbocsátom neki. Örülök, hogy városi tempónál történt és nem autópályán, többször nem is szeretnék esélyt adni hogy hasonló történjen, ezért mindkét első rugót és mindkét lengéscsillapítót cserélem. A lengéscsillapítók egyébként még tökéletesen működtek, illetve sokkal kevésbé voltak szétrohadva, mint a hátsók, de így legalább egy ideig nem lesz vele gond. Kayabát választottam mindenből. Tökéletes, a gyári magasságra állt be az eleje.


Vasárnapi program gyanánt egy teljes polírozáson esett át a kocsim, ez is a Bányai’s Garage műhelyében készült. Nagyon látványos a változás, karcok jelentős része a múlté, szép fénye lett és a fekete műanyagok is le lettek ápolva. Kár lesz vele kimenni a latyakba.






Bányai’s Garage munkáját tükrözik a képek, a 18”-os QV felnik lesznek a kocsi alatt nyáron és már csak a jó időt várjuk.



Megkezdődtek az esztétikai javítások is, mivel a fényszóró teljesen be volt ködösödve és valami kínai szar izzót raktak bele (aminek burkolata szabályosan beleolvadt a búrába), semmi fénye nem volt a lámpáknak, kb életveszélyes volt. A Bànyai’s Garage jóvoltából teljesen fel lettek újítva, ki lettek takarítva, vettünk bele új izzókat is. Polírozva, lakkozva kerültek vissza. Nem volt kis munka a szétszerelése, és az egész.




A Szervíz előéletében nem találtam bejegyzést a Differenciálmű olajcseréjéről, ezért rendeltem a gyári specifikációnak megfelelő olajat. Fiat 9.55550-DA9
Már nagyon ráfér a csere..