Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-10-27

Mikor valamelyik Alfacityn Ákos megmutatta, hogy milyen wartburg hangon szól a csomagtér ajtó előszőr sírtunk a nevetéstől, majd belegondolva inkább elszomorító.

Nagyon nem kéne ilyen hangot kiadnia, akkor tudtam ,ha lesz Giuliám, elsők között fogom ezt orvosolni, amit a gyár nem tudott kispórolt.

Lebontottam a kárpitot, 1tábla 50x50-es zajcsillapító lapot beleszabtam, kárpit vissza, készen vagyunk. 15perc munka, ég és föld a különbség, össze sem lehet hasonlítani. Nincs többé kongás, és wartburg hang.

A csoportban van aki megnézte, az övé nem ad ki ilyen hangot, az 2019-es évjárat, lehet rájöttek ,hogy eléggé színvonal alatti volt kongásgátló nélkül.

 
>> SzervizKraher // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. // 2021-10-26

Az első futómű már egy ideje hangokat hallatott, legfőképpen bal oldalról. Az ellenőrzés során kiderült, hogy a szilentek és gömbfejek is kissé elhasználódtak, így ha már csere, akkor a mindkét, azaz bal és jobb oldali alsó és felső lengőkarok cseréje mellett döntöttem. Ez mellett kapott új stabilizátor összekötőket, valamint féltengely gumiharangokat. Ha már szerviz, akkor a kézifék kötél mindkét oldali cseréje is megtörtént valamint az olajkönnyezés miatt két szelepfedéltömítés cseréje is időszerűvé vált.
Km: 209417

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2021-10-26

Már régóta nyikorgott az egyik szilent, ezért most kicseréltem. A gömbfejnek semmi baja nincs.

Az új darab FastOriginal.

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-26

Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)

>> EgyébGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-26

Réges-régen (kb. 15 éve) egy olyan cégnél dolgoztam ahol az autóflotta menedzselése is a feladataim közé tartozott. A sok leadott autó az udvaron várta a sorsát. Többnyire Fordok és Volvók voltak, de néha 1-2 izgalmasabb típus is befutott.
Így került hozzánk egy visszaadott, zöld facelift előtti 166-os 2.0TS. Egyszer kipróbáltam, és utána amikor csak tehettem ezzel mentem. A mai napig emlékszem rá, hogy egészen más dimenzió volt mint bármi amit addig vezettem. A kanyart ahol nagyobb tempónál az összes többi autó tolta ki az elejét, ez úgy vette be nyikkanás nélkül, mintha semmi se lenne természetesebb. Azt hiszem, ez volt az a pillanat, ahol átértékeltem amit addig (mások elmondása alapján) az olasz autókról, és főleg az Alfáról gondoltam.

Sok-sok álmodozás után végül tavaly érett meg bennem igazán az elhatározás, hogy szeretnék venni egy Alfát, amíg még lehet autózni, és nem önvezető elektromos autók lesznek csak az utakon.
Már egy ideje nézelődtem HaHun, jóautókon, és persze az Amorén. Benzinest szerettem volna, lehetőleg erős motorral. Először a 159-es berlinákat néztem, mert árban egész jónak tűntek. Persze ha már 159 akkor csakis a 2.2 JTS jöhetett szóba. 3-4 darabot megnéztem kereskedésekben, de elég lerúgott állapotban voltak, többnyire a széria elejéről. Mivel jelenleg van egy családi autónk meg egy kis városi, a feleségem felvetette, hogy még egy nagy autó (ami ráadásul háromszor öregebb a mostaninál) nem biztos, hogy jó ötlet. Esetleg nézzünk valami kisebbet.
A Giulietták nagyon tetszettek, de kívül estek a költségvetésünkön.
A MiTo viszont belefért volna, és ha beválik akkor a városi autót le tudta volna váltani, és akkor egyszerre lehetett volna napi használós és hobbiautó is. El is mentünk megnézni egy 155 lóerős változatot, ami mint kiderült bizományban volt a kereskedőnél. Az ára az egekben. Mondtam egy összeget, ami nagyjából a reális értéke volt az autónak, de kiröhögtek. Ennek kb. 9 hónapja már, és azóta is árulják azt a MiTót, immár 350 ezer forinttal olcsóbban. Sajnos kevés itthon az erős MiTo mert a legtöbben a 77 lóerős junior változatot hozzák be, meg a kisebb multiaireseket (twinair is előfordul néha). Én a 120 vagy a 155 pacis változatot szerettem volna. A MiTohoz közel árultak egy képről nagyon szépnek tűnő szürke GT-t. Gondoltam megnézem, mert nem adják drágán. Kár volt. A 12 éves téligumik leeresztve, az akkui lemerülve, és a belseje agyonkopva. Viszont amikor beleültem, ebben éreztem a legjobban magamat az összes eddigi típus közül. Ráadásul kupé forma, hátulra befér a gyerek (felnőtt is), és relatíve nagy a csomagtartója.
Pár hónapot pihentettük a dolgot, aztán az egyik nap feltűnt egy hirdetés amiben egy kék GT-t árultak egészen közel. Gyorsan elszaladtunk megnézni. Szép állapotban volt kívül-belül. Mivel a feleségemnek is nagyon tetszett, meg nekem is, a következő munkanap visszamentem egy autóvizsgálóval aki rákötötte az OBD-re a tabletjét, végignézte az autót, mentünk vele egy kört és azt mondta, hogy jó (de pár dologgal foglalkozni kell majd). Gyorsan leraktam érte a foglalót és utána 5 hétig nem tudtam aludni az izgalomtól. 5 héttel később átvettem, megtankoltam és hazajöttem vele.

>> Tuning és extrahpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2021-10-26

Meguntam a gyertyafényes éjszakai vezetéseket, ezért rendeltem egy pár Aliexpress-es Ronan biLED projektort. A csere jó sok mérést, tervezést igényelt, illetve le kellett gyártanom a távtartókat és az adapter lemezeket hogy a gyári projektor helyére bemenjen, de megérte, mert plug and play lett a cucc, a gyári lámpán semmit nem kellett faragni. Tökéletesen illeszkedik, és a fényerő különbség is ég és föld.

 
>> Szervizpettinke // Alfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2021-10-26

első fék tárcsa-betét csere, ha megöltök sem emlékszem, mikor, és mennyi km-nél, mert elfelejtettem beírni :-) valamikor szeptember? október?

most éppen a riasztó beltéri érzékelőre panaszkodik, állítólag erre volt visszahívás akció is, majd holnap a szerviz megmondja, mit tesznek vele.

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2021-09-28

Olaj+szűrők csere
Első futómű teljes felújítás, jobb féltengely csere, hátsó stabilizátor csere
4db continental contisport gumi
259.000 km

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2021-10-26

Ezt is elértük. 😃

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-10-26

176 600 km-nél kapott egy új Gates vezérlésszettet és Skf hosszbordás vezetőgörgőt az autó. Viktor Reinz főtengelyszimering is beépítésre került, mert megvétel óta szivárgott enyhén. Na az új szimeringgel folyt az olaj. Tördelném szilánkokra a kezét annak a csodaembernek aki így szétbarmolta a fészket a múltban. Szerencsére az anno csapágyasként hozott motoron szép álapotú volt az öntvény, megkapta azt, Ajusa tömítéskészlettel. Persze ehhez olajteknő megint le, így komplett olajcsere is lett, a szokásos Motul 8100-Mann Filter páros. Felraktam a téli kerekeket is, illetve találtam egy repedést a szelepfedélen, fémragasztóval ki lett kenve. A munka dandárját újfent TZolinak köszönöm!