Blog

Blogajánló

Milyen az élet a Giuliával egy 159-es után? tdemeter blogja erre is kitér, és alaposan kivesézi új autóját. Tovább

//

Giulia, 3-as BMW vagy Jaguar XE? WebM, az Alfa Amore és AlfaCity programozója minden vetélytársat kipróbált, aztán győzött az olasz vér :) Blogja az új autójáról! Tovább

//
>> Egyébmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-06-19

Ilyen kevés még sosem volt. Nagyon ráérős lettem, vagy mi... :D

Szép napnak indult, de vontatás lett a vége.
Kocsikáztunk egyet a GTV-vel, majd egyszer gondolt egyet és nem akart beindulni. Forgatta az önindító, de semmi. Szerencsére nem voltunk mesze otthonról, hazamentem a laptopért és az adatkábelért, kiolvastam a hibát. Fordulatszám érzékelő végzetes hiba :-(
Gyors telefon Pisti haveromnak, aki elvontatott a műhelyébe. A főtengely jeladó adta meg magát. Ha már szerviz, akkor cseréljünk olajat is, meg a jobb első-külső féltengely gumiharang is elöregedett, azt is ki kellett cserélni.

km állás: 113.464km

>> SzervizAlfaboooy // Alfa 146 2.0 TD // 2019-06-18

Klíma cső javítva, + 1 tömítés is ludas volt. Szivárgás kereső spray-el mutatta baját. Idővel kiderül hogy jó vagy sem. Előtte negyed óra alatt elvesztette a nyomást. Most egy óra elteltével még meg maradt.
A fényszóró mosóhoz is bejött a 'b' terv, és a motorról felfelé a tartály vízszintje felett van egy 'Y' elágazás, aminek az egyik fele a szóró fejekhez folytatódik, a másik egy vak vágány amibe csatlakoztatva van egy vissza csapó szelep, és így már csak akkor jön a víz a szóró fejekből ha a motor dolgozik, és nem szívja ki az összes vizet a tartályból, mivel levegőt enged neki, amikor nincs nyomás. Más motort is próbáltam, de abban sem volt záró szelep, igaz az nem ehhez a típushoz való volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az másképp működött.
A beázás is megszünt úgy néz ki, kB 10 liter víz a szélvédőre öntöző kannából és semmisem folyt be az utas térbe.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2019-06-18

Olajcsere, levegő és pollen szűrő csere.
Autóház Budaörs
Km: 29.853

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2019-06-18

Ékszíj- és görgők kicserélve avagy bátyám szavaival élve madárfészek eltávolítva. Köszönöm :)

 
>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2019-06-18

A tegnap napon (2019.06.17.) 307 498, majdnem pontosan most raktam bele én az 50 ezredik kilométert. Ez innentől drasztikusan csökkeni fog, mivel már egy éve zárt helyen parkol, mivel van járkálós autó :). Szóval vigyázunk rá.

Szeptember végén pedig ha minden igaz megjönnek a végleges felnik rá :) az legyen meglepi.

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa GT 2.0 JTS Black Line // 2019-06-17

Ma meghozzta a futár a Colombo Bariani vezérműtengelyeket. Mr. Bariani 45 munkanapra vállalta a legyártást, és így is lett.
Az installáció valószínűleg az őszre tolódik.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-06-17

A forma ami 25 éve nem unalmas, nem avul el. Szerethető, szép, és ugyanúgy kilóg az átlagautók szürke tömegéből mint 25 éve. És hogy emellett praktikus és funkcionális, ez teszi igazán jó használati tárggyá. Akkor kicsi prémiumszerűség volt, sokaknak újonnan elérhetetlen álom. Ma egy különc megoldás a napi közlekedésre az átlagba belesimulni képteleneknek. Akik szívük mélyén tiltakoznak az ellen amivé az autózás lett és akik nem tudják elengedni az érzést amit egy öreg olasz autó adni tud. A régi harc pora már elült, Fiat éra előtt, vagy után? Ahogy haladunk az időben, úgy kopik, vész el állandóan valami. Jön helyére valami új, amit vagy befogad az ember vagy idegenkedve kerülgeti. Így volt ez akkor, így van most is. Ezeknek a műalkotásoknak a szépsége, hogy ha valamelyik egyszer rabul ejt, nem ereszt. Éveken, évtizedeken keresztül . Mindegy, hogy egy Alfetta, egy 75, vagy 155. Amelyik belopta magát a szívedbe, az meghatároz onnantól mindent amit az autókról gondolsz. Egy viszonyítási pont, amin semmi nem változtat. Ha egyszer az ablakon kikönyökölve a virágzó gesztenyefák illatában szabadon autózva megérintett a gép ember összhangja akkor az ott beléd ég. Nem akarsz elszigetelt bunkert, suv-ot, dodzsemet, repülőt, semmit. Csak egy igazi Alfát.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-13

2 Magneti Marelli teleszkóp a motorháztetőhöz.
Levegőszűrő (UFI)
Pollenszűrő (Filtron)

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-08

Kezdjük azzal hogy az autónak 3 féltengely gumi harangja ki volt szakadva. Bal oldalon külső belső, jobb oldalon csak a belső. Emellett piros rugók voltak a kocsi alatt, amik legalább 5-6 cm-t ültették az autót. Veszélyes élet ez egy olajteknőnek...
A megoldás: féltengely gumiharangok cseréje, balos külső féltengely csukló csere (kattogott), és futómű felújítás.
Kapott 4 új gátlót (Magneti Marelli), H&R rugókat (hála ezeknek kb 3 centit magasabb lett), két felső lengőkart előre (TRW), 4 toronycsapágyat, 4 lengéscsillapító porvédő+ütközőt, előre 2 új stab pálcát. Meg egy új ablakmosó szivattyút.