Blog

Blogajánló

Milyen az élet a Giuliával egy 159-es után? tdemeter blogja erre is kitér, és alaposan kivesézi új autóját. Tovább

//

Giulia, 3-as BMW vagy Jaguar XE? WebM, az Alfa Amore és AlfaCity programozója minden vetélytársat kipróbált, aztán győzött az olasz vér :) Blogja az új autójáról! Tovább

//

Január 15.-én vettem meg az autó kereskedésből 159 1.9 Jtdm 150le elég nyomott áron.
Gondoltam próbáljuk meg, elmentem megnéztem beleszerettem hibái ellenére is (check engine, légzsák,-visszajelző, nem húzott rendesen szarul indult, külsőleg is voltak hibái), de elhoztam, mert amit akartam hogy legyen benne az benne volt, gondolok itt: Multikormány, tempomat, plüss belső, digit klíma, xenon, parkradar, színe.
Kezdjük el akkor a nagy szervizelést szépen sorban😊😥:
Elhoztam egyből gépre dugtam:
1. Map szenzor
2. Légtömegmérő
3. Folytoszelep ház
4. Egr
5. Dpf
6. Légzsákvezérlő
7. Flap szelepek
8. Gázpedál érzékelő
Hát kicsit elkeseredtem mit ne mondjak 😥
De úgy voltam vele akkor álljunk neki.
Elsőlépesek vezérlés csere, vízpumpa, olajcsere szűrők cseréje!
Utána hibakódok megszüntetése, de sajnos eközben jött még egy kis meglepetés beesett a kuplung, hálisten csak kinyomó csapágy csere kellet.
Na szoval miért nem megy az autó, hát egyértelmű dpf miatt ugyhogy azt kiuktattuk, egrt lefalaztuk, flap szelepek, folytoszelephaz, légtömegmérő, map szenzor csere, porlasztók bemérése, izzítógyertyák cseréje, gázolaj szűrő, önindító csere, termosztat, légzsákvezérlő csere. Hibakódok eltüntek!

Akkor nézzük a futóművet, hát sajnos itt se jártam sajnos szerencsével 😥
-Alsò, felső lengőkarok (Ruvile)
-Féltengely csere
-Motortartóbak csere
-Tárcsák, betétek csere elöl hátúl (Textar)
Na hát akkor meg is lennénk ezzel is! De még nincs vége 😥😁

Nem működik a xenon, nem ég a tolató lámpa szuper akkor álljunk neki!
Trafó csere, égő csere, valtókapcsoló csere!

És asszem így ennyi a 9 hónap alatt.

Persze amikor a főbb dolgok megvoltak volt kis szépítgetés is az autón!
Külsőleg kis fényezés kavics felverődések javítása, maszk feketére fújása, fekete fehér embléma elöl hátul, kormányon.
Angel eyes, ami szerintem nagyon jól mutat.
Nyitott rendszer, duplakipufogó, chip +30le (180le), popcorn leszabályzás.
Ablakok sötétítése!
19" felnik!

Ez az èn kis rövid történetem!
Köszönöm ha elolvastad!

 
>> EseményGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-09-21

Alfa találkozó, autósmozi, kell ennél több? :)

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-10-13

Vadi új Pirelli téli gumikat vettem, 2019-es évjáratot sikerült kifognom.

 
>> EgyébPiritu // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-10-13

Az utolsó tankolásnál Júlia meglepett. 991,2 km-re 66,12 litert kért (menet közben rá lett tankolva), ami 6,67liter/100km-es fogyasztásnak felel meg. A comp 6,9-et jósolt a végén. (A kép egy kicsit korábbi állapotot tükröz.) Autópálya, autóút és némi város (ami az átlagsebességet rontotta jól láthatóan), a sebességhatárok olaszosan vett betartásával. A 159 2.0 mjet anno kb. ugyanennyivel teljesítette ugyanezt a távot...
Az biztos hogy a tempomat jelentősen csökkenti az étvágyat. Lábbal szinte lehetetlen lenne ezeket az értékeket hozni.

- tankolások száma: 17 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 8.426 km
- életkor: 61 nap
- össz. menetidő: 118,45 óra (11,14 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 674,14 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,34 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 138,14 km/nap
- mozgásban töltött idő: 8,09 %

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-13

Kihasználtuk a jóidőt, kapott egy fullos mosást egy nemrég épült nagyon jó mosóban és egy belső takarítás bőrápolással.
Utána pedig egy jó barátommal csináltunk képeket. Volt egy kép a neten amit muszáj volt nekünk is megcsinálni 😆

>> EseményBiagio // Alfa 159 Tbi // 2019-10-12

Ma élvezkedtem kicsit a kocsival. 7.4 mp lett a legjobb időm 0-100km/h-ra. Minden gyári, semmi tuning és téli gumival !! :) (tudom, nem ez a legpontosabb mérési mód)

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-10-12

A hónap elején új rekorder született a 156-os személyében, ugyanis soha egy autóm sem volt még két és fél évnél hosszabb ideig a birtokomban. Eddig az E36 tartotta a rekordot - a cabriót most hagyjuk, mert az naptári napokat tekintve kicsit több, mint három évig volt meg, de a három szezon, amiben használtuk, hunyorítva is épp csak kiad másfél évet - mostantól viszont minden egyes nap az Alfa előnyét növeli.
S hogy mi történt az elmúlt negyed évben mióta utoljára írtam róla? Egyszer csak ismét gyanús, beázás szerű foltokat láttam a tetőkárpit hátsó részén, így eldöntöttem, hogy ideje nyugdíjazni a régi, már szilóval mókolt antennát. A talp természetesen gyári, a szár pedig egy univerzális darab lett.
Aztán hozta a formáját a "szarolasz", és produkált egy valódi meghibásodást is. Történt ugyanis, hogy nem mindig volt hajlandó - eleinte csak három-négy villanásnál hosszabban, aztán már egyáltalán - irányjelezni. Rendeltem egy új indexrelét, majd gondoltam pikk-pakk kicserélem. Szorgosan tapogattam a biztosítéktábla környékén, de sehol nem sikerült kitapintanom a kattogást. Jobb híján rákerestem az interneten, s kiderült, hogy ez a szerencsétlen Giovanni konkrétan ez a szar köré tervezte az egész 156-ost. Lassan megszoktam már, hogy a motortérben is kis híján minden apró beavatkozást avval kell kezdeni, hogy legalább két három útban levő vackot eltávolítsak, de hogy egy indexrelé cseréhez konkrétan le kelljen venni a kormánykereket, a burkolatokat, és a szöghelyzetérzéklőt is, az már finoman szólva is vicc kategória (méghozzá elég szar vicc).
Igaz ezek után sokkal nagyobb volt az örömöm mikor végre újra üzembiztosan tudtam jelezni a kanyarodási szándékom. Persze valami az új utángyártott darabbal sem kerek, hisz evvel az elakadásjelző csak gyújtás nélkül működik az elvárásoknak megfelelően. Járó motornál csak akkor villog, ha az irányjelzőkart is kirakom jobbra, vagy balra, de ezt már elengedtem, emiatt nem fogom szétszedni még egyszer...
Aztán ha már így belejöttem, gondoltam levezetésként újrabandázsolom a motortéri kábelköteg mára már viharvert szakaszait. Az előbbiek fényében ezt már a kisujjamból kiráztam.
Akárcsak a bal oldali "A-oszlop" takaró patentjainak pótlását. Ezek még az első beázások keresése idején törték el, azóta csak amolyan átmeneti megoldással voltak rögzítve, de most újra itt is fixen a helyén van minden.
Augusztusban elvittem, hogy kicentrírozzák a kerekeit, amit nagyon jól tettem, mert azon felül, hogy végre ismét simán fut az úton, találtak egy lassú defektet, amit javítottak is a jobb hátulján (csak megjegyzem, hogy úgy néz ki azóta ismét összeszedtem még egyet...).
Ráérő időmben amolyan átmosás gyanánt leszívtam és újratöltögettem a szervóolajat a tartályból, egészen addig, amíg szép tiszta nem lett, felfrissítve ezzel a rendszerben levő folyadékot.
Aztán történt egy kis baleset, a helyi gépi mosóban (tudom, hülye aki oda viszi, de gondoltam ebben már túl nagy kárt úgysem tehet - már ami az esztétikát illeti) elhagyta magát a vezető oldali külső tükröm. Egy roppanást követően bárminemű ellenállás nélkül kezdett mozogni előre, hátra, s még egy kicsit felfelé is. Rémlett, hogy itt a blogon olvastam már ilyenről, majd bebizonyosodott, hogy velem is ugyanaz történt. A tükör tengelyét felülről rögzítő körmös alátét kiugrott a hornyából. Gyorsan visszakerestem a már említett posztot, s egy kis egyengetést követően magam is visszanyomattam az alátétet a helyére egy satu és a megfelelő átmérőjű dugókulcs segítségével. Alapvetően jól ment minden, leszámítva, hogy a tükörlap nálam elrepedt a szétszerelés közben, így annak, és a belső háromszöget rögzítő fém patenteknek végül új állta helyét. Azóta sokkal masszívabb a tükröm.
Régóta zavartak már a csálén álló hátsó légbeömlő rostélyok is, de szerencsére sikerült újra összepattintanom a mechanikájukat, így újra rendezetten, együtt mozog minden itt is.
Végül a héten elérkeztünk az autó számomra legzavaróbb problémájának megoldásához, az általam már több alkalommal is karosszériatömítővel és nylon darabokkal javítgatott fenéklemez kihegesztéséhez. Végig drótkorongozták az alját, s legnagyobb meglepetésemre abszolút nem volt vészes a helyzet.
A már általam is ismert három tenyérnyi lyuknál kellett csak a fémet pótolni, napi használatú, ma holnap 18 éves 156-os létére meglepően jól tartja magát a karosszériája. Természetesen kapott új réteg alvázvédőt is, így remélhetőleg nem csak a következő műszaki vizsgáig fog kitartani a napokban elért állapot.
Aztán ha emiatt pár napra már úgyis le kellett tennem az autót, kicseréltettem a mára már idegtépően nyekergő, s néha már kopogni is "látszó" felső lengőkarokat két új TRW-re. A beavatkozás közben kiderült, hogy a jobb első gumifékcsövem kis híján ki van szakadva (olyan, mintha valami megvágta volna), így ahelyett is kapott egy újat a gép.
Persze így, hogy fent ismét feszes lett a futómű, apró koppanások formájában már jelzik a januárban cserélt belső stabilizátor szilentek is, hogy szeretnének ők is nyugdíjba menni. Ez már a második garnitúra mióta nálam van az autó, és egyik sem bírt ki többet egy évnél, így esélyes, hogy egy komplett rúd lesz a végleges megoldás, hisz feltehetően az is már jócskán megkopott az eddig megtett kilométerek alatt.
Mire mindez lezongorázódott, megérkezett az Aliexpresszről rendelt szivargyújtó helyére szerelhető voltmérős USB aljzat. Több helyen láttam már, és nagyon tetszett, nem beszélve arról, hogy ezzel végre ki tudtam küszöbölni azt, hogy a mára már eléggé viseltes szivargyújtóból rosszabb úton állandóan kiugráljanak a csatlakozók. Ahogy visszakaptam az autót be is szereltem, és egyelőre nagyon tetszik, főleg hogy valamilyen szinten azért nyomon tudom követni a generátor töltését is ezután.

>> Szervizsparco // Alfa GT 1.9 JTD // 2019-10-12

Kapott egy pár Brembo tárcsát+ Valeo betéteket hátra.
+ egy Contitech hosszbordás szíjat, valamint a kézifékbowdenek is ki lettek cserélve.

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-12

Összeraktam és kicseréltem a festett tükröt is és a jobbos helyzetjelző izzót, ami párnapja égett ki.
Izzó Bosch H6W