Blog >> jts

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-12-09

Kis csúszással ugyan (a covid miatt), de kész lett a hengerfej. Nem volt komolyabb baja, csak az olajsár. A szelepfészkeket is rendberakták.

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-11-23

Már amikor megvettem az autót volt egy kis szaga, meg füstje, de nem vészes. Égéskimaradást mutatott a diagnosztika. Aztán új trafókkal meg új gyertyákkal se lett jobb, és a víz is elkezdett fogyni ha kicsit meghajtottam. Így most szét lett szedve, a hengerfej, megy a gépműhelybe, én meg mélyen a zsebembe nyúlok. Kapni fog új tömítéseket, új műanyag vízcsövet, vezérlést, balansztengely szíjat, mindent. Amiből lehet, gyárit. Egyelőre nem írok költséget, mert a szerelés és a síkolás árát még nem tudom.
De legalább ki lesz pucolva a hengerfej és rendbe lesz rakva.

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-26

Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)

>> EgyébGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-26

Réges-régen (kb. 15 éve) egy olyan cégnél dolgoztam ahol az autóflotta menedzselése is a feladataim közé tartozott. A sok leadott autó az udvaron várta a sorsát. Többnyire Fordok és Volvók voltak, de néha 1-2 izgalmasabb típus is befutott.
Így került hozzánk egy visszaadott, zöld facelift előtti 166-os 2.0TS. Egyszer kipróbáltam, és utána amikor csak tehettem ezzel mentem. A mai napig emlékszem rá, hogy egészen más dimenzió volt mint bármi amit addig vezettem. A kanyart ahol nagyobb tempónál az összes többi autó tolta ki az elejét, ez úgy vette be nyikkanás nélkül, mintha semmi se lenne természetesebb. Azt hiszem, ez volt az a pillanat, ahol átértékeltem amit addig (mások elmondása alapján) az olasz autókról, és főleg az Alfáról gondoltam.

Sok-sok álmodozás után végül tavaly érett meg bennem igazán az elhatározás, hogy szeretnék venni egy Alfát, amíg még lehet autózni, és nem önvezető elektromos autók lesznek csak az utakon.
Már egy ideje nézelődtem HaHun, jóautókon, és persze az Amorén. Benzinest szerettem volna, lehetőleg erős motorral. Először a 159-es berlinákat néztem, mert árban egész jónak tűntek. Persze ha már 159 akkor csakis a 2.2 JTS jöhetett szóba. 3-4 darabot megnéztem kereskedésekben, de elég lerúgott állapotban voltak, többnyire a széria elejéről. Mivel jelenleg van egy családi autónk meg egy kis városi, a feleségem felvetette, hogy még egy nagy autó (ami ráadásul háromszor öregebb a mostaninál) nem biztos, hogy jó ötlet. Esetleg nézzünk valami kisebbet.
A Giulietták nagyon tetszettek, de kívül estek a költségvetésünkön.
A MiTo viszont belefért volna, és ha beválik akkor a városi autót le tudta volna váltani, és akkor egyszerre lehetett volna napi használós és hobbiautó is. El is mentünk megnézni egy 155 lóerős változatot, ami mint kiderült bizományban volt a kereskedőnél. Az ára az egekben. Mondtam egy összeget, ami nagyjából a reális értéke volt az autónak, de kiröhögtek. Ennek kb. 9 hónapja már, és azóta is árulják azt a MiTót, immár 350 ezer forinttal olcsóbban. Sajnos kevés itthon az erős MiTo mert a legtöbben a 77 lóerős junior változatot hozzák be, meg a kisebb multiaireseket (twinair is előfordul néha). Én a 120 vagy a 155 pacis változatot szerettem volna. A MiTohoz közel árultak egy képről nagyon szépnek tűnő szürke GT-t. Gondoltam megnézem, mert nem adják drágán. Kár volt. A 12 éves téligumik leeresztve, az akkui lemerülve, és a belseje agyonkopva. Viszont amikor beleültem, ebben éreztem a legjobban magamat az összes eddigi típus közül. Ráadásul kupé forma, hátulra befér a gyerek (felnőtt is), és relatíve nagy a csomagtartója.
Pár hónapot pihentettük a dolgot, aztán az egyik nap feltűnt egy hirdetés amiben egy kék GT-t árultak egészen közel. Gyorsan elszaladtunk megnézni. Szép állapotban volt kívül-belül. Mivel a feleségemnek is nagyon tetszett, meg nekem is, a következő munkanap visszamentem egy autóvizsgálóval aki rákötötte az OBD-re a tabletjét, végignézte az autót, mentünk vele egy kört és azt mondta, hogy jó (de pár dologgal foglalkozni kell majd). Gyorsan leraktam érte a foglalót és utána 5 hétig nem tudtam aludni az izgalomtól. 5 héttel később átvettem, megtankoltam és hazajöttem vele.

>> EgyébNGC // Alfa GT 2.0 JTS // 2020-08-12

Még új az élmény. Kényelmes, a váltó kicsit szokatlan, de össze fogunk barátkozni. Nyekereg a csomagtartó. Lesz majd egy kipufogó csere, nekem kicsit hangos és feltűnő. 150ezer km van benne. A nevén még gondolkozom.

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Letisztítottam a kipufogóvégeket mert nagyon piszkosak voltak.
Már kinéztem mi lesz a gyári helyett Superspint hihetetlen milyen hangja van annak :)
Előtte utána képek.
Végre lehet látni a króm kipufogóvégeket :)

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Vezérlést cseréltettem a kocsiba mert használtautó vételnél ezt szokás cserélni, illetve mert már csörgő hangja volt meg volt nyúlva.
Végre sokkal szebb hangja lett az autónak :) Bár nem volt olcsó

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Új hűtő kellett a kocsiba mert az előző folyt el volt korrodálva, negyedik felvonásra meg is találtuk hogy hol folyik több helyen is, nagyon idegesítő egy probléma volt, egy-két hűtőcsövet kellett még cserélni de most már végre jó :)
Gyertyák is cserélve lettek :)

>> EseményAMEE // Alfa 159 1.9 JTS // 2019-10-09

Nos! Nem mondhatnám, hogy az első élményeim az első autóm megvásárlása után csodálatosak lennének, viszont erről nem az autó tehet. Az autót Budapesten vásároltam kereskedésből, tekintve hogy abban az árkategóriában amennyit rátudtam szánni, kb kelet Magyarországon alig volt eladó BERLINO alfa (talán már bánom kicsit, hogy nem engedtem a kombi felé is). A blog végén majd megtaláljátok, hogy melyik kereskedésből ne vegyetek autót.

Legalább 7-8 alfát néztem meg Budapesten és 1-et itt Egerben, ez utóbbi volt a legelső, hogy mielőtt elhatározom magam azért mégis csak lássam mire vágyom. Az egri eléggé lelakott volt és 5 sebességes én mindenképp 6 sebességeset szerettem volna, de így is beleszerettem. Tudtam, ha nem is pont az-az autó, de én 159es alfát akarok. Ezután jött Budapest ahol a többi alfát néztem. Itt sem volt túl nagy a választék, az én szívem eleve a benzines felé húzott, több megfontolásból is, annak ellenére, hogy ez is egy olyan szegmense volt az autóvásárlásnak, amiben mindenki szembeszállt velem. Viszont kb. csak dízelesek voltak. Kapásból 4-5 db-on látszott, hogy rohadt régóta ott vannak, a belseje totál lelakva, az alja rohad. Aztán volt 1-2 ami olyan állapotban volt mint amit végül megvettem, cserébe rosszabb felszereltség, ugyanakkora ár, de cserébe még csak nem is benzines. Ezen kívül egy másik benzineset néztem meg, az már kiesett a budge-ből illetve sokkal nagyobb volt a motorja, nem akartam akkora motort már, pedig az patika állapotban volt, igaz csak rápillantottam.

Tehát végül maradt ez. Nos, a kocsi újra van fényezve, habár állítólag nem törött sehol, ennek ellenére már volt rajta egy-két karc. A vaj vászonbelső elég koszosnak tűnt ott és akkor (egy porszívózás után már ezerte jobb lett). Őszintén első pillantásra WÁóó volt, mikor jobban megnéztem, hát enyhén szólva sem voltam elájulva. Őt sem tartották ott éppen jól. Viszont az első belső volt, ahol valami nem volt betörve/beszakadva (kopva már annál inkább), a motor jól nézett ki, és indításra is jó hangja volt (hát igen, itt jött elő az a gond, hogy közöm nincs a kocsikhoz). A próba úton semmi gond nem volt, szigorúan tartott, a váltó jól működött, a kocsi jól ment, a kijelzők működtek. Igazából itt vezettem először Alfa 159-et és olyan letaglózó élmény volt, annyira elégedett voltam a vezetési élménnyel és úgy voltam vele, hogy mindenki a műszaki állapotára panaszkodik, inkább az legyen rendbe, majd talán kozmetikázom.

Ez volt a második autó amit megnéztem, és utána jött az a sok borzalom, amit már fentebb megemlítettem. Nem tagadom, ez volt életem első autója és nem számítottam arra sem, hogy életem első autója egy ilyen csoda lehet. Így hát türelmetlen voltam. A többi autó után így hát az sem tántorított el, hogy újra van fényezve, de már karcos (felmerül a kérdés, hogy hogyan?), nem dohányosnak volt hirdetve, de egyértelmű volt a szag (hiteltelen eladó), azt sem tudták, hogy olaszból vagy németből hozták-e be, majd csak megfejtették, hogy németből. Az autóban 127 000 km volt, 2005ös autóban!!! Még az egyik kolléga már telefonkor bevallotta, hogy ez nem valószínű, a másik élőben gond nélkül hülyének nézett (valahol az is voltam). Végül megvettem.

3 hetet kellett rá várni, mire elhozhattam, közben facebookon pont felugrott egy poszt, ahol szintén egy új belépő hazaúton lerobbant. Hát reméltem, velem nem lesz ilyen. S akkor itt kezdődtek a gondok. Amikor Pestről elindultam, kb. el se akartam hinni az egészet. Aztán Budapest és Eger között félúton megálltunk és indításnál jött is az Engine Check. Jó, nem biztos, hogy nagy a baj. Kértem időpontot szerelőhöz, azt mondták, hogy addig az 1 hétig használhatom. 1-2 nappal később indulnék nem otthonról és nem indul. Hát elhihetitek, hogy rohadtul megijedtem. Szerencsére a facebookon kértem segítséget, és valaki benyomott egy teljesen elképzelhetetlen megoldást, amivel eltudtam indulni.

Ne aggódjatok, mindjárt vége a sztorinak. Végül elkerültem a szerelőhöz, kiderült, hogy ami miatt nem tudtam indulni, az nem olyan nagy gond, ki kellett cserélni az első féktárcsákat, fékbetéteket, olajat cseréltettem, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és a belső csomagtartó gomb sem működött. Ezért fizettem összesen 112 668 FT-ot. Egyébként Egerben egy kifejezetten Alfa specifikus szerelőnél voltam, akit többek között is ajánlottak, Menyhárt Lászlóról van szó. Igazából korrektnek tűnt, nem fogadott el "borravalót" sem, a műhelye is tisztának és rendezettnek tűnt, az árakat viszont nem tudom megítélni, hogy mennyire reálisak, a kocsival is gyorsan végzett.

Szóval mikor mentünk a kocsiért, úgy voltunk hogy ezek nem olyan nagy dolgok, kopó alkatrészek, most kicseréljük és jó ideig elvagyunk, a szerelő is megnyugtatott, hogy ez a kocsi rendben van ám ha karbantartják és nem kell azokra a rémhírekre adni. Na de ez után jött csak a nagy pofon. A motorhibát a vezérműlánc miatt dobta ki, amit már cserélni kell. Magyarul a 127 000 km-el hirdetett alfa valószínűleg nem csak a naivan hitt 200 000 km-en, de az is lehet, hogy 300 000-en van túl. Illetve a vezérműre nekünk egy 250-300 000es árat mondott, amit majd tőletek szeretnék megkérdezni. Na és ezt hallani lehetett volna, de mit mondtam, nem értek az autókhoz, de tanulom. Azt tanácsolta, hogy a kereskedőt hívjuk fel, aki olyan bullshitelést lenyomott, hogy a pofám leszakadt. Ezután felkapva a vizet kicsit kikértem magamnak az incidenst, majd rám csapta. A szerelő szerint ez eltitkolt hiba, ami után kötelező vállalni a felelősséget, de ügyvéddel egyeztetve nem éri meg.

Egy szó mint száz, nem volt gördülékeny az indulás, a vezérműlánc még nem lett megcsináltatva, mert erre az összegre nem számítottam (ez kétségtelenül az én hibám), illetve nekem lehet esni, hogy miért nem vittem szervizbe, emiatt többekkel is összevesztem, viszont könyörgöm. Ne nekem kelljen már igazodnom a tisztességtelen hazug kereskedőhöz, egy tolvajhoz. Aki még pofátlan módon elkezdi magyarázni, hogy ez természetes és az egyébként 1 400 000 ft-os alfám, ami így 1 800 000 körül lehet, egy teljesen jó ár a legalapabb felszereltséggel, sima vászon belsővel. Viszont én mostanáig tartom, hogy azért mert ő hazudott, nem én vagyok az hibás.

Így hát senkinek nem ajánlom hogy a Cár-Páti nevezetű kereskedésből vásároljon. Ennyiért már lehet egy bőr belsős jobb aflát vehettem volna, így, hogy már csoportban is látom hirdetéseket, nem mondom, kicsit fáj a szívem, ennek ellenére a kocsit imádom, és remélem amint rendbe lesz téve, egy ideig hasonló kaliberű problémára nem kell számítanom. A történtek ellenére is hiszek a kocsimban, a márkában.

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-07

Új első hátsó emblémákat kapott Bella mert a hátsónak a nap kivette a színét az első meg már nem volt szép.
Előtte utána képek.