Fórum >> Típusok >> Giulietta

bega19862020-11-23 09:38:49 // 12346
Nem hangzik jól. Nekem eddig 25ezer km alatt 2x fordult elő, hogy szintén hidegben, hidegindulás után 1-esből 2-esbe váltáskor rántott egy picit. De nem igazán volt rángatás, csak éreztem a váltást, egyébként meg nem szoktam érezni. Majd írd meg a fejleményeket, remélhetőleg nincs nagy baja.
Botond12222020-11-23 00:06:09 // 12345
2 es 4 fokozat reggel hidegen rángatva vált.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-22 22:23:54 // 12344
Köszi Gyuri, azon lehet segíteni ha nem elég :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-22 22:22:35 // 12343
Szia Gerorge! Akkor ezek szerint csak fejegység cserével megoldható... mondjuk nem tudom minek az asszonynak én sosem nézem elég a csipogás...
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-22 21:50:48 // 12342
Tudtommal egyiken sincs GPF, mivel szívócső befecskendezéses, nem kormol. És tényleg nem, csillog villog a kipufogó :-) Lehet ezért lett ilyen 'elavult' konstrukció, az olaszok frappánsan megoldották a kormolás témát XD A faceliftesek szoftvere vissza van véve, a 120 ló az tényleg 'csak' annyi.
GEORGE2020-11-22 21:44:03 // 12341
Szia Erhard. Én ezt fogom megrendelni.

https://www.car-interface.com/vendita/en/interfaces-a-v-video-alfa-romeo/263-video-interface-for-alfa-romeo-giulietta-radionav.html

A te évjáratodhoz való is van.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-22 19:16:02 // 12340
Üdv érdeklődnék, hogy a 2016-17-től lévő 1.4TB 120 lovasnál az EU6-nál már van részecske szűrő vagy nélküle tudja és a gyári navis fejegységhez lehet e tolatókamerát aplikálni?
bega19862020-11-21 12:38:43 // 12339
Csak kíváncsiságból kérdezem, baj van vele?
GEORGE2020-11-18 14:46:06 // 12338
Sziasztok!

Ma a Lurdyban volt kerék cserén az MHR-898 (a számban nem vagyok biztos) fehér Giulietta-s cartárs. Esetleg itt van köztünk?
Kérdezni szeretnék tőle.
Botond12222020-11-17 21:00:19 // 12337
Sziasztok tudtok ajánlani egy jó TCT váltó szakembert? Lehetőleg Budapesten vagy környékén...Köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-17 12:10:13 // 12335
Húú gyerekek... ez a Giulietta, ez kész.. Megvolt az első kedvenc útvonalon haza autózás. Körben az erdőn keresztül, 10p kerülő. Ez milyen tíz perc volt :-) A kis hullámos, hepehupás úton olyan magabiztosan ment, nem rázott, nem döccent, rendesen kisimította az utat. Sokkal jobbnak érződött az út, mint eddig bármikor. Ugrik bele a kanyarokba és menne , de nagyon. Kéri a gázt, harap, és súlytalanul kanyarodik. Orrtolás.. az mi? XD Nagyon jó érzés vele gyorsan menni.. Az utolsó kanyarnál lenéztem mennyivel megyünk.. hát azta. Kicsit meglepett hol jár a mutató. Az pedig nagyon, hogy ez a futómű mennyire jól dolgozik egyenetlen úton. :-))
Jimmi T.2020-11-15 18:39:17 // 12334
Ez a Giulietta hála a Romeo Ferraris csapatnak , a WTCR összetett versenyében bronz érmes lett . Öröm volt nézne az év folyamán azt ahogyan ment :-)
bega19862020-11-14 13:18:21 // 12333
A tükörremegéshez:
Ki lett cserélve a jobb oldali motortartó bak és megszűnt. Olyan szépen jár mostmár, hogy szinte észre se veszem hogy jár a motor. Érdekesség, hogy mint kiderült létezik megerősített motortartó, valószínűleg az eredeti gyengére sikerült. Az eredeti kör alakú, ez kocka. Hosszabb csavar is kell hozzá. Remélem ez már tartósabb lesz.
Kazes☻2020-11-01 10:24:51 // 12332
Hipp - hipp, hurrá! :)
Jimmi T.2020-11-01 10:04:36 // 12331
és felcsendült az olasz himnusz Aragonban .
a Giulietta és a Romeo ferraris tiszteletére :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-31 18:45:43 // 12330
Jimmi T.2020-10-31 18:25:44 // 12328

Aragonban megnyerte az időmérőt a Giulietta
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-24 20:06:39 // 12327
Én már rendesen irigylem az asszony Giuliettáját XD Szuper kis autó, olyan igazi vidám olasz. 😀
Zolibácsi2020-10-24 19:28:45 // 12326
Ma mentünk egy laza 400 km-t asszony giuliettajaval. Azon kívül hogy az ülés pozíciót nem tudom beallitani rendesen, mindig meglep hogy milyen jó kisautó. Olyan vígan viszi a 180-200 at. Stabil az úton. És a legtöbben lehuzodnak előle :) persze volt egy két próbálkozó aki kíváncsi volt 200 felett is. Üdv minden alfasnak akikkel találkoztunk ma
Josh.812020-10-19 15:30:15 // 12325
Sziasztok!
Próbáltam visszakeresgélni és olvasni, de meggyőző választ nem találtam,ezért infót kérnék..;
-A 18"-os 235/40 méretű gumi elfér 'kényelmesen' a Giuliettán, a szélessége miatt ET41-s felnivel?
Aki használ ilyen méretet, legyen kedves megírni, hogy használható-e a 225/40 R18 helyett..
'És akinek ilyen van, milyen széles felnin használja egyébként ezt a 235-ös méretet; 7,5-8J?'
Előre is köszönöm a válaszokat,sziasztok
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 14:05:55 // 12324
Hát lehet a 2.4 orra bazi nehéz, de engem nem motivál. Próbáltam már sokszor és mindenhogy, tolja az orrát és lustán szedi össze a farát. Viszont bekacsolt VDC-vel szépen rajzol fánkot, ha jókor húzok bele kézifékkel :-) Egyébként a vezetéstechnikai tréningen is hasonlót tapasztaltam. Simán a vizes körforgóban szépen lehetett orrtolásból keresztbe csúszás felé billenteni, jól kontrollálható a határtartományban, semmi hirtelen mozdulatot nem tesz :-) Ahogy csúszósabb lesz a szitu, úgy jön előtérbe az orrtolás, és nekem egyszerűen szokatlanul lassú ahogy a farát aztán nagy nehezen utána lehet billenteni. A rántópadon is ez jött ki, másodpercekig megy keresztbe, full alászedett kormánnyal, mire nagy nehezen átbillen a súlypont. Az egyik próbálkozáskor gázzal inzultáltam keresztbecsúszás közben, hogy végre mozduljon már meg visszafelé. Rám is szóltak :-)
A 146 ehhez képest adrenalin bomba volt, azzal konkrétan körberajzoltam a körforgalmat havon, és ha elmértem a tempót, soha nem orral akart belfúródni az út szélébe, hanem az oldalával sordódott le. És meglepő módon a TD volt jobb, nem kicsivel, gondolom a könnyebb motor/váltó miatt. A Giuliettát még nem tudom, nagyot kanyarodni lehet vele, a határait nem feszegettem még igazán. Viszont az orra annyira pihe könnyű.. nagyon vágytam már erre :-)
szelod92020-10-15 13:16:43 // 12323
Persze, kompromisszum. Nem ez a fő szempont az autóvásárlásnál :D

159-ben párszor kinyomtam teljesen, télen és esőben. Olyan íveket lehetett rajzolni vele, hogy a BMW-sek megirigyelnék. Meglepően jól el lehetett tenni keresztbe, aztán ellenkormányzás és gázzal kiszedni. A Giulietta pont akkor fogja meg, amikor el kellene kezdeni összeszedni. Szóval ilyen szempontból jól van hangolva a D mód. A-ban pedig sosem használtam és valószínűleg nem is lesz rá szükség.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-14 16:58:20 // 12322
Akkor helyes :-) Értem az igényed, nekem ez már apró komprimisszumnak tűnik. A 159-ben kikapcsolható.. csak minek XD
Kazes☻2020-10-14 16:49:39 // 12321
Ilyen Ződikéshez igen hasonlító esetem nekem is volt mostanság, kettő is... majd, ha lesz újabb verda, akkor majd hasonlítom ahhoz is! :D
szelod92020-10-14 16:36:23 // 12320
Voltam a februári tréningen, és élveztem is. Rájöttem, hogy az autó határai mit engednek és hogy mennyivel sokkal többre képes, mint azt a hétköznapokban ki lehet autózni ésszerű keretek között.

A 146-os esettel kapcsolatban pedig csak annyit, hogy nyílván nem mindig járnék kikapcsolt elektronikával, mert jól tud jönni, sőt. De van az a helyzet, pillanat, körülmény amikor jól esne ha ki lehetne nyomni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-14 15:16:43 // 12319
Majd legközelebb gyere el a vezetéstechnikai tréningre :-) Tanulságos. Jól van az úgy. A 146-ban nem volt semmi elektronika, nagyon érezhetők voltak a határok, de volt olyan szitu, amikor azért megizzadtam, hajszálon múlt, hogy megoldottam, lényegében hagynom kellett kipörögni az autót, hogy ne legyen baleset. És gyorsan sem mentem, nem rallyztam, csak simán rászaladtam egy vizes szakaszra 40-nel kanyarban, és váratlanul ott állt előttem a sor. Ahol soha nem áll sor, de most épp valamiért igen. Fékre farolt, volt vagy egy ezred másodpercem kitalálni, hogy mi legyen. Ha taposom a féket, rossz irányban farol ki, telibe verem a szélsősávban a sort. Ha leszállok a fékről, telibe verem a sort a belsőben. Így lett az hogy leléptem a fékről, átlendült a fara, aztán beleléptem a fékbe, így kifordult az autó az üres szembe sávba. Ezt egy VDC megoldja, és inkább legyen.. :-)
szelod92020-10-14 11:47:10 // 12318
Nekem hiányzik a teljesen kikapcsolható elektronika. Pont amikor kezdődne a bugi, akkor nyúl bele mindig. Amikor már egy kicsit kellene ellenkormányozni, vagy igazán uralni akkor belefog. Nyílván a biztonságos autózás volt a fő szempont, de nem bántam volna, ha ki lehetne kapcsolni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-14 11:45:10 // 12317
Nekem a várakozásaimat messze felülmúlta :-) Pont a sok kis finomság miatt egy egész más kategória mint amire számítottam. Egy viszonylag modern, összerakott, használható autóba becsomagoltak egy rakat igazi olaszautóságot. Vagy hagyományos autóságot. :-) És érződnek a mérnöki munkaórák is rajta, ki van találva, jó műszaki összhangban van mindene.
forrasr2020-10-14 09:38:08 // 12316
Ár-érték arányban egy igazán jól "megkomponált" kis autó a Giulietta, van benne élményfaktor is annak aki értékeli az ilyen kis finomságokat.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-13 17:10:14 // 12315
Aha.. megnéztem a manualban. :-)
D mód" VDC és ASR: olyan beavatkozsi határértékek, melyek lehetővé tesznek egy szórakoztatóbb és sportosabb vezetési módot..."
Hát akkor ezt is baromi jól csinálja, mert úgy érezni, hogy elektronika beleszólása nélkül vezetek. De ha baj van, akkor azért ott figyel.
Öcsi2020-10-13 16:44:50 // 12314
Tudtommal A-ban és D-ben van, N-ben nincs.
Öcsi2020-10-13 16:42:26 // 12313
Alulról a harmadik képen látszik, hogy számozottak az erek. Autóban én még nem láttam ilyet, na de én nem vagyok autóvillamossági szer. ő már biztosan látott. Viszont sok szekrényt kötöttem ( pl. PLC ) amibe 4- - - 36 eres 1,3 mm2 keresztmetszetű számozott kábel ment.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-13 16:40:30 // 12312
Egy kérdés. A Giuliettában van VDC? Vagy kipörgés gátló? Esőben most rendesen ésszel kellett a gázt nyomni, mert kipörög simán 3-masban is. Nem éreztem hogy erőlködne az elektronika XD A piktogram sem villogott asszem. Mostanában csak D-ben használom, úgy tudok szépen váltani, és valahogy így kellemes vezetni. Az N darabos picit.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-13 15:18:35 // 12311
Én is furcsának tartom, lehet a képeken már egy javított példányban cserélik a fekete drótokat a javítókészletre. Nem tudom.. de majd megtudom, efelől nincs kétségem XD
poteka2020-10-13 15:12:52 // 12310
Nem létezik, hogy gyárilag az összes egyszínű legyen. Túrtam már bele néhány kábelkorbácsba, de ilyet még nem láttam - maximum utólagos vagy kereskedő által beépített riasztó környékén.
A kapcsolási rajzon is vannak színek jelölve.
Mi van, ha nem egy, hanem egyszerre 2-3 kábel törik el? Nem kezdeném el találomra összekötni őket.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-13 12:05:32 // 12309
Ennyit a színekről XDD Így tényleg tökmindegy.
szelod92020-10-13 11:02:08 // 12308
Itt van egy jó kis útmutató a javításról.
poteka2020-10-12 15:30:15 // 12307
Azért egy jobb villanyászboltban lehet kapni méterre jó minőségű gyengeáramú vezetéket akár 8-10 színben. Csíkos nyilván nincs, oda én olyat vettem, ami a kábel alapszíne volt.
A köteget elnézve inkább kicseréltem az összeset, beleértve az ablakfűtés vastagabb kábelét és az antenna koaxkábelét is (az autó a hátsóablak-fűtés gőzölt hálóját használja antennának is).
Kb. bő 15-20 centit vágtam ki és kb. 30-at toldottam vissza eltolt forrasztásokkal, zsugorhüvellyel és a köteget betekerve fekete szigetelőszalaggal. A lényeg, hogy a forrasztások ne essenek egybe és ne azon a részen legyenek, ahol nyitásnál hajlik a kábel (a gumiharangban ne legyen forrasztás).
Azért jó hosszabbra hagyni, mert gyárilag egyrészt szar a kábel minősége (hidegben törik a műanyag burkolata és réz is kevés van benne), másrészt gyárilag rövidre van szabva, teljesen kinyitott csomagtérajtónál megfeszül.
A készen kapható javítókészletek ha jól emlékszem sarukkal dolgoznak, azzal csak az a baj, hogy jóval vastagabb lesz a javított köteg és nehéz visszatenni a helyére, illetve a sarus csatlakozókat nehezebb úgy szigetelni, hogy ne érjenek egymáshoz és a kasztnihoz. De ha valaki ragaszkodik a sarukhoz, akkor a javítókészletet is előállíthatja 1-2 ezer forintból egy óra alatt.
Kazes☻2020-10-12 11:31:52 // 12306
Olyannal dolgoznak, amilyet rendelnek... és olyat rendelnek, amilyet kikalkulálnak és a többi és a többi! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-12 11:27:25 // 12305
Na akkor nem kérdés a forrasztás, pláne annak ismeretében, hogy milyen vezeték minőséggel dolgoznak újabban az autóiparban. A lányomnak nyakláncot csinálni sem adnám oda.. XD
Öcsi2020-10-12 10:59:42 // 12304
A neten 18000 és 35000Ft között van 1db vezeték köteg (Meat&Dorina, Vemo stb). A bal o. drágább, mert itt 13db vezeték van, és a cső, a jobb o. csak 8db, ebből 1 árnyékolt.
Ha lenne a közelben egy szerelő, aki csinált már ilyet, én szivesen el vinném hozzá.
Kazincbarcika mellet lakom, a közelben az nálam 100km-en belül van.
Öcsi2020-10-12 10:48:43 // 12303
2016-ban vettem az autót ( 2010-es), már az első évben hozott egy hibát, jobb oldali tolatólámpa nem világít. Ekkor még nagyon új volt minden, de a fórumon a vezeték szakadást valószínűsítették. Igazuk volt. Itt még ez volt az első javítás. Ezután a hátsó ablaktörlő nem működött (2017), ezt is javítottam. Majd következett a baloldal. A csomagtartó nem nyílt ki a jelvényről, ezt is javítottam, közben találtam olyan vezetéket még egyet, ami el volt szakadva. Ezt is javítottam , azóta jelzi a műszerfalon, ha nyitva marad a csomagtartó. A bal oldalon már volt 3 forrasztás, amit még az előző tulaj csináltatott. Nyilván nem szín azonos vezetéket használok, mert nincs csíkos vagy pettyes vezetékem itthon. Szilikon vagy gumi szig. vezetékem van.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-12 10:01:07 // 12302
Persze hogy mindegy, én is olyan vezetékkel oldottam meg, ami volt. Egyenként elvágtam-betoldottam mindet. Azért elegánsabb ha szín azonos, még ha nem is látszik :-) Plusz könnyebb megcsinálni, nem kell egyesével toldani a vezetékeket, nem tudod összekeverni forrasztáskor. De tény, hogy óriási jelentősége nincs :-)
berobbantam2020-10-12 05:20:33 // 12301
Nekem is eltört a 156-on.Abba cserélhető.Van egy stekker a csomagtér ajtóba egy másik a kalaptartó alatt.De én is forrasztottam.Csak épp gumi szigetelésű vezetéket használtam műanyag helyett.Ez pont az a hely ahol szerintem tökmindegy a vezeték színe.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-11 21:10:26 // 12300
Attól függ :-) Hogy pl. mennyibe kerül. A 159-nél megforrasztottam, de nyilván nem volt színazonos vezetékem. Szóval a javító készlet előnye, hogy színazonos lesz vele minden kábel a javított szakaszon. Nyilván ha drága, értelmetlen, de pár ezrest megérhet. :-)
Jimmi T.2020-10-11 12:26:41 // 12299
Egyetértek , nekem két-három évente olyan 5000 ft hogy villamos Béla megforrassza vagy kiváltsa az éppen aktuális szakadást .
Marcika2020-10-10 20:45:53 // 12298
Hello!

A csomagtartó átvezető kábeleire gondolsz?

Nekem nincs benne tapasztalatom, de minden infó infó - hátha:

Nekem a szerelőm azt mondta megvehetem, de szemfényvesztés a javítókészlet. Autóvillamossági szerelő váltotta ki szakszerűen a hibás szakaszokat, jóval olcsóbb volt, gyorsan készen volt vele.
Öcsi2020-10-08 10:45:36 // 12297
Egy kis segítségre lenne szükségem. A hátsó vezetékkötegeket akarom cseréltetni, hol rendeljem? Van-e különbség a 2.0 vagy más típusok között? Az árban nagy szórások vannak. Köszi előre is!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak