Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2021-07-19 17:05:11 // 145034
AZ mindegy... ők szeretik! XD
VTR1462021-07-19 16:53:02 // 145033
Köszi :DDD néha néha fárasztó, de szeretem csinálni ;-)
Kazes☻2021-07-19 16:35:14 // 145032
Nálad jó 146-osnak lenni! :D
VTR1462021-07-19 16:23:44 // 145031
... és mindig lehet rajtuk mit csinálni :)) sosem lesz vége :D inkább szépészeti dolgokban mint fényezés.. a többi oké :))
VTR1462021-07-19 16:20:54 // 145030
Ez is az a felnis ami már ritkaság számban megy, de ott 3 autón is akadt ilyen felni :)
Kazes☻2021-07-19 13:58:31 // 145029
Nálunk csak kettő. :)
Kazes☻2021-07-19 13:58:11 // 145028
Fogyunk... : / de VTR cartársnak négy is van! :D
Kau2021-07-19 13:34:48 // 145027
800-ból 14. Fogyunk sajna... Úgy nézem ez a fehér is külföldi.
JCsabi2021-07-19 13:33:01 // 145026
Ő nagyon szép volt.
VTR1462021-07-19 13:30:54 // 145025
Én végignéztem az összes alfát, 145-ből 6 db volt, 146 - ból pedig 8 db. 800 alfa volt jelen kb. Az az utolsó infó ;-)
Kau2021-07-19 12:34:10 // 145024
Mennyi 145-146-os volt Alfacityn? Képeken nem is láttam.
VTR1462021-07-18 23:51:38 // 145023
Mondjuk ez igaz :DDD
Kazes☻2021-07-18 15:53:50 // 145022
Nem, te beleálltál! 😜😅🤣
VTR1462021-07-18 09:20:42 // 145021
Óóó.... :D én még nem futottam bele a city-s képekbe :)))
Kazes☻2021-07-17 23:13:52 // 145020
Hehe...
:)
KrisztiánL752021-07-15 10:01:48 // 145019
Rendben. Akkor megvan, hogy merre nézelődjem. Köszönöm.
127_sud2021-07-14 14:55:07 // 145018
Szia, Ha a minőség számít akkor vegyél gyárit, például gyújtógyertyából és vezérlésből is jó áron van gyári. Én is tudnék de gyári szelepfedél tömítésem is van olcsón ha alu. szelepfedeles az autó. Amúgy az SKF/Gates vagy nagyon sok másik gyártónak is jó a terméke. Egy gyári vezérlés készlet vízpumpával kb. 50000Ft.
KrisztiánL752021-07-14 12:48:43 // 145017
Sziasztok!
Elértük a 200000km-t. Alfa 145, 1.4B. 16V, 103LE. Pár dolgot cseréltetnék a motorban és a véleményeteket, tanácsaitokat kérném. Milyen gyártótól vásároljam a következő anyagokat: vezérmüszíj+ görgők, szelepfedél tömítés, vízszivattyú, olajszűrő, gyertyák.
A minőség számít.
Előre is köszi a válaszokat.
VTR1462021-07-11 08:07:18 // 145016
Igen, valószínűleg találkozni fogunk :) nem leszünk most olyan sokan mint szoktunk egyébként...
DennisBeru2021-07-11 07:00:21 // 145015
Szuper, mi is ott leszünk. Igaz végül nem az a spoiler került fel amiről beszélgettünk. De felismersz az tuti... 🤣
VTR1462021-07-10 20:40:07 // 145014
Én azt nem is néztem... :/
VTR1462021-07-10 20:39:31 // 145013
Mi megyünk ;-)
Kazes☻2021-07-10 19:19:05 // 145012
Balesetesbe tettem be... szegény (ek)... ☹️
DennisBeru2021-07-10 11:00:20 // 145010
Ahogy olvastam sajnos nincsenek túl jól.
Más témában érdeklődnék.
Jön innen valaki Alfa City-re jövőhéten?
Kau2021-07-10 07:35:37 // 145009
Hát ez tényleg kemény :(
VTR1462021-07-10 01:48:03 // 145008
VTR1462021-07-10 01:44:47 // 145007
.
VTR1462021-07-10 01:42:57 // 145006
VTR1462021-07-09 10:26:57 // 145005
Köszi szépen :))
Kazes☻2021-07-08 23:57:38 // 145004
Rudi...
misike762021-07-08 15:35:01 // 145003
Sziasztok! Annyira lóg a bal első ajtó, hogy még kell emelném, hogy be tudjam csukni. Erre tudtok valami megoldást?
marci912021-07-01 11:04:04 // 145002
Bevallom, már több donort nem szeretnék. Szétkapjuk mindkét váltót aztán meglátjuk, hátha sikerül a kettőből egyet összehoznunk és akkor kap új csapágyakat. Ahol pedig megforgott a csapágykülső, azt kimaróztatom és nézek túlméretes csapágyakat hozzá.
Persze nyilván jobb lenne egy keveset futott, gyári váltó, de erre én már semmi esélyt nem látok :/
Kazes☻2021-06-30 21:39:06 // 145001
Levadásztad... Grat! :D
Kau2021-06-30 20:05:57 // 145000
Happy 145K! :)

Kau2021-06-30 20:05:12 // 144999
Néha ki lehet fogni olcsón donor autókat a facebookon is. Bontanak többen is 145/146-ost.
marci912021-06-30 11:41:37 // 144998
Köszi!
Igen, ezektől félek én is. Szeret az Alfa az évek alatt variálni apróságokon.
Sajnos sehonnan nem tudok szerezni egy jobb állapotú, keveset futott 1.6 TS váltót :(
Ha esetleg tudtok ilyet, ne kíméljetek. A felújítás emiatt sajnos elhúzódik most.
kertecs2021-06-30 07:44:11 // 144997
Biztos nem egyszerű eset feltenni egy 147 váltót, ha egyáltalán fel lehet: abban hidraulikus a kinyomócsapágy. A kapcsolószerkezet is biztos más.

156-ba tettem 147 váltóját, cserélni kellett a kapcsolórészt, és kiderült más az áttételezése, így most többet forog 5-ben... mondanom sem kell, természetesen 1.6 TS mindkettő.
Kau2021-06-29 11:51:39 // 144996
Kicsit megfagyott a topik.
Kérdezz rá Alexandrora.
marci912021-06-27 16:53:42 // 144995
Sziasztok!
Bajban vagyok. A Mifitől vásárolt 1.6 TS 146 váltót szétszedtük, mert megforgott benne a nyelestengely csapágy, de bizony kiderült, hogy komoly kopások voltak benne.
Szerintetek honnan tudnék jó állapotú, keveset futott váltót szerezni? Illetve felmegy rá a 147-esé?
Köszi!
NorbertOSr2021-06-24 02:32:09 // 144994
Nem vagyok sértődékeny típus, de ti meg nem olvastok és értelmeztek rendesen pl. szövegértés...
Ez sem zavart, hisz azért is válaszoltam annyit, mert láttam, hogy átugrotok olyan dolgokon, amit már előtte leírtam, vagy következik abból...
Pl.. "Hogy egyértelműbb legyen a problémám:..." kezdetű hsz.-embe világosan leírtam, hogy a motor, - bár nem a logikailag tűnő menüben, de egy másik menüben lévő Bosch vezérlővel működik. A lékzsák is hasonló dolog lehet.
Erre te meg leírod, hogy hova kell kötni a kábelt, meg hogy szükséges a plusz tápellátás stb.... :)
Már ne is haragudj, de ha mindezt én nem tudom, akkor, hogyan a pi---ába írhattam le mindezt, azaz, hogy a motor diagnosztika működik?
A másikotok meg megint leírja nekem ugyan azt, hogy ha régóta olvasgatok itt, akkor tudhatnám, hogy egy adott típust teljesen más típusnál van kilistázva és szerinte nézzem meg, hogy melyik az enyém... :)
Mindezt azután írja, hogy előtte én ezt világosan le írtam és tudom, hogy melyik az én Bosch vezérlőm amelyikkel működik.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy itt többek közt mindenki hobbista stb, de ezért írtam a posztjaim végére, hogy olyan valaki írjon akinek ezzel az adott típussal volt már konkrétan dolga.
Mindegy... A helyzeten nem változtat, hogy magyarázkodnom kell, mert ti nem olvassátok figyelmesen amit írtam szépen sorba. Pedig akkor kiderülne, hogy szerintem én biztos nem írtam felesleges dolgokat, s amit leírtam abból meg lehetne következtetni, hogy feleslegesen ne írj olyat ami az előző hozzászólásomból kiderül, hogy evidens.
Félre ne értsetek én beszélgetni szeretek és nem kötekedni, de a tények makacs dolgok...
A lényeg, hogy találtam egy OBD, ECU szakembert, s bár ezt a típust ő sem ismeri, viszont óvva intett, hogy tovább lépjek az Y gomb megnyomásával, mert tényleg van olyan típus, ahol szükség van a szimulációs ellenállásra. Mert valamiért ez a lékzsáktípus először tesztelni szeretné az ECU-t, s majd utána ajánlja a légzsák hibatáriló törlését.
Azaz sajnos ennél a típusnál a lékzsák hibatároló törléséhez kellenek ezek a dolgok...
Nem viccből jelenik meg a figyelmeztetés!
Szóval szerintem elég tanulságos sztori, s nincs más út, mint szakszervizbe autókázni ezzel a gonddal :(
Esetleg valami komolyabb feladatot keresek nekik, s ezt meg úgy mellékesnek xD
UI.: Nem kell mindjárt egymásnak esni
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 20:52:19 // 144993
Értem, meg is lehet sértődni hogy evidens dolgokkal kezdtem, szakmai ártalom nálam biztos, rengeteg felesleges karaktert lehet leütni úgy, hogy a túloldalon, sokszor ezer km-ekre a főkapcsoló sincs felkapcsolva. 😉 Nem tudhatom, hogy mit és hogy raktál össze, aa próbálkozók 99%-a már ezeken elbukik. Javaslom azonosítsd be a vezérlődet típus szerint. Nem nagy ügy leolvasni a dobozáról, két típusszámot már találsz is az előzőleg belinkelt blogomban, ezzel közelebb kerülhetünk a megoldáshoz.
Piritu - 1.000.0002021-06-23 20:24:12 // 144992
Ha tényleg izgat a kérdés nézd meg hogy milyen vezérlő van ténylegesen a kocsiban. Az általad írd TS'98 simán lehet a facelistes verzió amit - ha jól emlékszem - az év vége felé adtak ki. Az ePER megmondja hogy mikor gyártották a kocsidat, a forgalmi adatai nem mindig fedik a valóságot.
A 97-es TRW légzsákvezérlőre nekem se sikerült anno a Spidernél csatlakozni, csak a gyári Examiner tudott, semmi más. Szóval lehet hogy az van benne.
A MES tud vezérlő keresést, végigfuttatva megmondja hogy mit lát.
Kau2021-06-23 19:43:57 // 144991
Erre reagálnék én.
Azt írtad, hogy már régóta olvasod a fórumot. Akkor tudnod kell, hogy egyikünk se ebből él. Nem vagyunk autószerelők, csak lelkes tulajok. Esetleg találkoztunk már ilyen vagy ehhez hasonló esettel és megírjuk, hogy mi mit tennénk. És ez ingyen van.
Azt is látnod kellett, hogy néha a legegyszerűbb dolog a megoldás. Sokan már a kábelezésnél elakadnak. Warbi is ezért kérdezte ezt. Mások a programmal bajlódnak.
Volt akinek az volt a gond, hogy átkapcsolta a kábel kapcsolóját Airbag állásba, pedig azt sem kell!
Hogy a kérdésedre is próbáljak válaszolni, én már olyannal is találkoztam, hogy a 146-os pl. a 155-ös légzsákjával kommunikált. Megpróbálhatsz más típust csatlakoztatni.. Nyitni nem fogod a légzsákot, max kiírja, hogy a kapcsolódás sikertelen. Ha kapcsolódik más típuséval, azzal engedi kitörölni a hibát is.
NorbertOSr2021-06-23 19:06:06 // 144990
Olyan dolgokat írsz ami evidens...
Az én típusomhoz nem csak a MY 97-es TRW vezérlőt adték ki, s ezért nem is kommunikál vele, mert a másik a jó, de ezt már leírtam az előző hsz.-ba
Ha nem értenék ennyit hozzá, s nem lennék biztos a dolgomban, akkor leírtam volna kérdésnek, hogy mit hova kellene dugni és miért.
A kábeleket hivatalos helyről vásároltam a szoftverrel együtt, s talán másokkal ellentétben én elolvastam a helyes beüzemelést és még videókat is néztem, hogy mit hova, s miért.
Azt is írtam, hogy a motor diagnosztika nem éppen a nekem logikus könyvtárban lévő típussal, de megtalálva a helyes típust tudtam diagnosztizálni és minden funkció működik - nyilván a motor térben lévő csatlakozón. A lékzsák csatija meg evidens, hogy nem ugyan az és előtte beazonosítva lekaptam a kárpitot az anyósülés elől és nyilván oda csatlakoztattam.
Szóval ezen nem kell rugózni, mert jó helyre van dugva minden.
Inkább győződj meg arról, hogy az általam leírt típusnál mi is a helyzet.
Szóval még mindig várom az olyan kolléga válaszát, aki konkrétan tudja a tutit..
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 17:50:19 // 144989
Ja, és amint a képen is kivehető, a 3 pólusú csatinak egy +12V-ra lesz szüksége az akksiról, ehhez valószínű hosszabbítani kell a kábelét, vagy találni pluszt az utastérben.
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 17:48:50 // 144988
A MY 97-es TRW vezérlőhöz tudnia kellene csatlkozni. Hol próbálod rádugni? A 146-nál külön csatlakozója van a légzsáknak az utastérben az anyósoldali műszerfalbetét alatt.
Ha átkapcsolós interfészed van, NE kapcsold át airbag állásba, a K vonalon tudod kiolvasni a légzsákvezérlőt is, ugyanis az OBD-ről Fiat 3 pólusúra alakító kábelen csak a táp és a K-line van.
NorbertOSr2021-06-23 16:53:01 // 144987
Hogy egyértelműbb legyen a problémám:
A szoftver verziója teljesen mindegy, hisz a legújabb verzióban, azaz a 4.7R3-asban sincs taglalva ilyen, az újítások - javítások ecsetelésénél.
Kipróbáltam az előző 4.6-ost is odáig, s ugyan az a sztori...
Szóval nekem a 146 '98-as főmenü lenne az autó típusom, de abban a
Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS'98) verzió van csak, s azzal nem is kapcsolódik.
Viszont a sima 146-os főmenüben kiválasztva a
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) verziót, már kapcsolódik és működik a motordiagnosztika minden funkciója.
Szóval csöppet sem mindegy az ECU megfelelő típusa, mert a szoftverben - az én esetembe - pl. amint tapasztalható pont nem ott van a megfelelő, ahol nekem lennie kell..
A Lékzsáknál is ez a helyzet.
A 146'98-as főmenüben lévő egyetlen egy típussal;
TWR Airbag MY97 nem csatlakozik.
Viszont a sima 146-os főmenüt kiválasztva már kétféle lehetőséget listázik ki a szoftver;
- TWR Airbag MY97 (ezzel ugye nem csatlakozik)
- TWR2 Airbag (ami piros feliratú és kiválasztva azonnal figyelmeztetést ír ki)
Tehát, nyilván - sajnos - az utóbbi lesz az autóm megfelelő kapcsolatához való, de szerintem nem véletlen, hogy pirossal jelölik és figyelmeztet a kapcsolódáskor, mielőtt tovább lépnék az Y gomb megnyomásával...
Fogalmam sincs, hogy mi fog történni, (talán lefuttat azonnal egy kiértékelő tesztet, s csak azután írja ki a dolgokat, s csak azután lehet törölni a hibát...? Mert nem szeretném, ha kinyitná a lékzsákokat...) hisz ez gondolom egy speciálisabb fajta, s kíváncsi vagyok olyan valaki válaszára, aki tényleg szembesült már ezzel a problémával egy 98-as gyártású 146 1.6-os TS modellel...
NorbertOSr2021-06-23 16:03:04 // 144986
Szoval mellekelek par kepet, hogy mennyire nem logikus...
A motordiagnosztika menuben pl. hiaba 98-as gyartas a jarganyom, de abban a menuben nem csatlakozik az ECU.


Viszont a sima 146-os menuben, meg csak egyetlen egyel csatlakozik, ami mukodik, de az meg nyilvan teljesen mas Bosch vezerles verzio, mint ami a 146 98-as menuben van.


Szoval a lekzsaknal is az a helyzet, hogy az egyikkel nem is csatlakozik a TRW AIRBAG MY 97...


Viszont a piros TRW2 AIRBAG tipusnal irja ki a figyelmesztetest...

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak