Fórum >> Típusok >> 145-146

Attika012023-02-02 20:27:45 // 145487
Ha szűrős nyomásszabályzó van benne, annak a dugulás szokott ilyet produkálni, erre még nem dob hibát. Vagy nekem a tűzfalig visszakellett bontani a szabályzó aki a vezetékét, mert ott volt megtörve. Járó motornál ha mozgattam, változott az alapjárat, illetve le is állt.
Coyote2023-02-02 13:43:11 // 145486
Nos úgy néz ki üzemanyag rendszer probléma lesz. Elvégeztem egy kis tesztet kíváncsiságból. Üresen elpörgettem 3000-es fordulatig. Elengedve a gázpedált rögtön annyira leesett a fordulat, hogy le is fulladt. Utána elég nehez tért magához, sokszor lefulladt egymás után, majd rendbe jött egyszer csak. Ezután kimentem a forgalomba, hirtelen gyorsítás után 2000-es fordulat felett érezhetően pillanatnyi megtorpanás és lassú gyorsulás. 2000-es fordulat altt hamar össze szedi magát.

Nos akkor már csak az a kérdés, hogy injektor gond vagy a nyomástartó szelep? Egyik sem lesz olcsó mutatvány.
Coyote2023-02-02 09:53:46 // 145485
A CR nyomásszabályzót tavaly cseréltem amikor beszéltünk róla. Mondjuk akkor is hasonló tüneteket produkált. Lehet hogy csak ennyit bírt volna a szelep? No majd hétvégén neki esek és amit tudok azt leellenőrzöm aztán majd meglátjuk. Bégülis a hátsó és első lökös közt bármi lehetséges. Csak bíztam benne, hogy van valami konkrét dolog ami ezt okozhatja mert mindent kicserélni nem épp olcsó dolog sajnos. Annyiból már vehetnék egy másik 46-ost 😁
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-02 09:51:50 // 145484
Dízelnél nem ennyire kritikus a LMM, mert légfelesleggel megy, nem pontos levegő/üzemanyag aránnyal. Az alapjáratot lényegében az injektor nyitás és az üzemanyag nyomás határozza meg. Alapvetően nyomásszabályzási hiba, injektor hiba, vagy a nyomást valamiképpen befolyásoló mechanikus hiba lehet az oka az ingadozásnak.
Az utóbbi tényleg lehet egy repedt kisnyomású üzemanyag cső, generátor szabadonfutó (hirtelen megfogja a motort, és lassan korrigál rá). Elektromos oldalon lehet elsősorban nyomásszabályzó szelep a cr pumpa oldalában, vagy annak az elektromos körében valami, akár testelési hiba ami a pwm jelet torzítja. Ha nincs hibakód, akkor az azt jelenti, hogy maga a szabályzás még hibahatáron belül működik, tehát első körben ezeket a külső tényezőket kell végignézni amik korrekcióra kényszerítik a rendszert.
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-02 09:41:31 // 145483
Amit még nézz meg, az a generátor szabadonfutó. Ha az beragad, akkor képes ingadozásokat okozni. Tipikusan azt csinálja, hogy pl megállsz egy lámpánál, és ledobja a fordulatot egész alacsonyra, majd visszakorrigál és beáll 900-ra. El tudom képzelni, hogy több dolog adódik itt össze, akár egy rossz testelés is még pluszban, vagy gyengébben teljesítő cr nyomás szabályzó szelep.
Coyote2023-02-02 09:30:19 // 145482
Az LMM-et nemrég tisztítottam amikor cseréltem az olajat. Fura mód a levegőszűrő felöli oldalon elég koszos volt. A csöveket megnézem még ma, bár legutóbb amikor leszedtem az olajcsere miatt nem láttam rajta semmit, de kitudja……
Kau2023-02-02 09:23:24 // 145481
Szia! A levegőcsövet ellenőrizd le, főleg a harmonikás részen, hogy nincs-e kirepedve, nem szív-e falsot. Az az LMM-et befolyásolhatja, így lehet ingadozás. Érdemes a légtömegmérőt kitisztítani (szigorúan csak hidegen)! Ha már azt takarítod, a pillangószelep környékét is érdemes áttörölni ;)
Ezek miatt sokszor van ilyen ingadozás...
Coyote2023-02-02 08:56:39 // 145480
Azt nem tudom, hogy van e rajta chip. Meg próbálok valahol itt a közelben nézni valakit aki tud nyomást mérni nekem.
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-02 08:46:48 // 145479
Szia! Kéne nézni egy rail nyomást, hogy tartja e rendesen a cél nyomást (330Bar, ha chipelve van) alapjáraton.
Coyote2023-02-02 08:28:06 // 145478
Azt a csövet már cseréltem még tavaly valamikor. Annyit még hozzá tennék, hogy meleg motornál sokkal rosszabb. Akkor szinte lefulladásig esik le a fordulat.
V.Tomi.145-1462023-02-02 08:11:09 // 145477
Javítom, fl TS csőre cseréltem, ott viszont ugyan úgy egy van mint a JTD-n.
V.Tomi.145-1462023-02-02 08:08:17 // 145476
Mi nálunk akkor ingadozott mikor a tűzfalnál az ezüst színű fém cső megrepedt, ami az alváztól jön felfelé. Csere lett a vége. Jobb első kerék mögött ha alánézel láthatód is, nekünk ott cseppent le a gázolaj minimálisan. JTD-n egy cső van ott csak, ha esetleg az a hiba akkor mondom hogy az fl előtti Alu fedeles TS dupla csöves (oda-vissza megy a benzin), abból az egyik cső jó a JTD-re, én is azt tettem fel. Általában ott lent a hajlításnál megreped ugyan úgy mint a fékcső is szokott. Van rajta egy gumi burkolat, de a gázolaj úgy is elárulja ha ott a gond.
127_sud2023-02-02 07:54:06 // 145475
Sok oka lehet de egy rossz a feszültségszabályzó is okozhatja, találkoztam már én is ilyennel. Meg persze 1000 más miatt is ingadozhat az alapjárat.
Coyote2023-02-02 05:56:07 // 145474
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni ingadozó alapjárat ügyben.
A jelenség a következő: hidegen és melegen is csinálja. Beindítom az autót majd egy kis idő után elkezd folyamatosan ingadozni a fordulatszám egy pillanatra. Ha ráadok valami plusz fogyasztót pl fűtés akkor a jelenség erősödik és megnő az ingadozás mértéke.
Most cseréltem akksit mert úgy gondoltam, hogy amiatt lehetett, de sajna nem.
Van valakinek valami tippje vagy találkozott valaki ilyennel már?

Köszönöm.
V.Tomi.145-1462023-01-25 00:28:14 // 145472
Kazesnak
V.Tomi.145-1462022-12-26 21:54:11 // 145471
Kellemes ünnepeket!
Kazes☻2022-12-24 23:51:02 // 145470
VKG699!!! (4x156+75)2022-12-24 14:41:13 // 145469
(Kurvából nem lesz Madonna... előre hízik a medve nővére, tünetmentes lettem, de maradtam ronda... :DDD Ha már Prosectura)
Coyote2022-12-24 13:39:14 // 145468
Áldott békés karácsonyt kívánok mindenkinek 🎄
Kazes☻2022-12-13 21:26:35 // 145467
Grat! Lassú munkához idő kell, de úgy tűnik megérte...! :)
DennisBeru2022-12-13 12:48:49 // 145466
Elkészült a belseje... Majd 1 év alatt sikerült, mert vagy a szaki vagy én megcsúsztunk. De megérte 🥰
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-25 14:49:33 // 145465
Baltába vágtad a kecskédet :-)
Jó lett a videó, egy dologban nem értek egyet. Itt még pont visszafordulhatsz, kiszállhatsz ha akarsz. Eddig aprópénzbe került. Kb az utolsó kiszállási pontnál jársz. De látszik a lelkesedéseden, hogy ez csak elméleti kérdés, ez már eldőlt. Megértem, be tud szippantani a dolog.
Amikor a küszöbnél jártok, a küszöbspojler futarolását felügyeld! A kasznisok kevésbé precíz szerszámokkal dolgoznak hogy finoman fogalmazzak. A kasznisom, aki hibátlanul feltette a 155 küszöböt, vastag táblalemezből megerősítette a belső küszöböt, mindezek után nekiállt volna egy fordulatszám szabályzás nélküli 230V-os béna fúróval úgy, hogy a patentok végével felkarcolja a furatok helyét. Szerinted? XD
Sőt, ha igazán jót akarsz, részt veszel a beltér összerakásában is, mert akármilyen jó nevű, megbízhatónak modott kasznis rakja is össze, ezt a részét szívből gyűlöli és túl akar esni rajta. Nem fog szólni, hogy eltört pár patent, vagy hiányzik pár csavar. Ilyen szinten csak drága és magasan profi restaurátor műhelyekben foglalkoznak vele. És ezalatt egyik ismert hazai Alfás felújítgató műhelyt sem értem...
Minél több feladatot hagysz rájuk felügyelet nélkül, annál valószínűbb, hogy egy csörgő-zörgő, kicsit itt-ott ferde hézagokkal összerakott autód lesz.
Én még a hátsó lököst is leszedettem és tekertem egyet a felfogató konzolján, mert ugye állítható, szépen be lehet állítani a hézagot. A kasznisnak meg "jóvótazúgy".
Az egy nagyon jó irány, hogy mindent kibeleztek az autóból és úgy fényezteted. Teljesen szétszedve is menj, és nézd át. A kipufogódobok fölött, kapargasd meg a padlólemezt, kívül, belül, a hátsó kerékívet, mindent. Iszonyat bosszantó, ha rászánsz pénzt, időt, és két év múlva valahol kirügyezik.
A belső küszöbrész erősítését pedig csak javasolni tudom. Nagyon megmerevíti az autót. Felparkolsz egy padkára, vagy megemeled, és simán nyílik-csukódik az ajtó, ha jól van megcsinálva.
A küszöbök aljába pedig valószínűleg kell majd pár gumidugó. Ha bármi kis bizbasz kell, rengeteg maradt, szólj! Gumidugók, gyári csavarok, zsanérok, patentok, minden frinc-franc.
Halesz2022-11-25 12:27:22 // 145464
Sziasztok!

Folytatódik a történet, azaz itt van a Projekt Alfa 145 új része!

https://youtu.be/CRY90R0GRbE
Kazes☻2022-11-10 09:10:37 // 145463
Nincs mit, kíváncsi vagyok sikerül -e nektek is. :)
kékalfa 1562022-11-09 21:46:39 // 145462
Köszönöm!!
Kazes☻2022-11-09 11:13:13 // 145461
Ha jók az értesüléseim Halesznak sikerült szereznie újat, szvsz nála érdeklődj. :)
kékalfa 1562022-11-07 22:26:41 // 145460
Üdv mindenkinek, egy kérdés.
Valakinek egy alsó hötötartó elfekvöbe esetleg?
Valami nem tul rozsdás.
Ja, még egy kérdés, baloldali küszöböt , kőlsöt belsöt lehet még valahol szerezni?
A fiam 45 ösére kéne ,kicsit elfáradt a bal hátulja.
V.Tomi.145-1462022-10-26 08:23:27 // 145459
Alu fedeles TS esetén ez amit küldtél a jobb első sárvédő alatt van. A víz kiegyenlítő tartálynál látszik is hogy két db kék cső megy a sárvédő alá be. A jobb első műanyag dobot ha leveszed akkor ott lesz felette. Ahogy néztem képeken neked ez a fajta lehet. A műanyag fedeles TS-en pedig a szívósor alatt helyezkedik el. Ha van másik akkor a cseréje szerintem nem egy szivatos feladat, csak picit bontani kell hozzá. Hiba alapján erre gondolnék én is hogy ez lehet a rossz benne
IZT2022-10-24 20:04:45 // 145458
Az még lemaradt a kommentből hogy persze attól hogy elsőre néha nem indul kedvére nem biztos hogy ez a szelep hibás de mint mindannyian gondolom ti is úgy vagytok, vagyunk vele hogy elsőre a biztosan rosszat csere, majd jön a folyamat következő résztvevője mert pl már a gyertyák sem mai darabok benne, lehet főtengely jeladó hiba persze azt nem scanneli be az EQU ról semmi...
Már az injektorok csatlakozóira is gondoltam a gumiborításra, aztán vezmódosító csörgés az maradt de közben lehet már a szelepek nem engedik át az olajat és formálom a sonkát a veztengelyen azért csörög.
Tényleg nem tunningolni nem kirakatba akarom csak egyszerűen szeretem ha minden rendben megy és nem indítok el egy láncreakciót amit már nem tudok megállítani, bár már lehet ezt le kell így nyelni...
Lövök pár képet az érintőleges vizsgálatokból meg persze prezentálva a nem túl gyakori használatot de már nagyon a szívemhez nőtt a kocsi.
IZT2022-10-24 19:48:45 // 145457
Szerintem esélyes hogy egyre gondolunk így néz ki ez a szelep
Alapjáratingadozásra nekem is mindig a légtömegmérőt írják de azt meg nem dobja hibának...
Nem tudom mi lehet nem értek hozzá csak szeretnék! :D Legszívesebben a generátor csere óta kicseréltetném az összes kábelköteget amit csak lehet az autóban de már csak nagyon limitált szériában láttam pl egy töltőkábel köteget egy Brit bontóban valami őrült elrakta 1997 típushoz :D
Ha ezt cserélted, nehéz volt 1 től 10 ig? Felülről vagy alulról fértél hozzá?
V.Tomi.145-1462022-10-22 22:39:25 // 145456
Lehet hogy nem jót mondok, de így amit írsz nekem az ugrik be ami a jobb első sárvédő alatt van. Ott a tanktól jön előre felé egy üzemanyag cső , majd elektromosan vezérli és onnan rámegy a motor szívótorkára. Nekem is csinálta ezt hogy másodjára állt be az alapjárat és elsőre leállt, én kicseréltem az alapjárati motort de úgy sem lett jó, majd vissza a másik és próba alapon egy kicsit befújtam olajjal, hátha csak leragad és nem nyit időben. Most azóta elsőre elindul. Néha egy 2-3 másodperces alapjárat ingadozás van, az előtte is előfordult, meg ha beülők már a járó motornál az autóba akkor kicsit megugrik az alapjárat majd vissza is engedi. Na ez az amire szerintem nem fogok rájönni hogy hol lehet esetleg érintkezés hiba vagy valami. Nekem hibát nem dobott semmire sem.
IZT2022-10-21 17:51:44 // 145455
Üdv mindenkinek!

Tudnátok lőni képet vagy körülbelül megmondani hol lehet az üzemanyagszellőztető szelep TS blokknál??? Láttam videót a 147 esnél de abból sem derül ki mert persze egy kiszedett blokkon mutatja meg a cserét az illető.
Vagy annyit hogy érdemes-e kicserélni ha állandón a hibáját dobja ki a multiscan. Rá akarok jönni miért van az hogy néha nincs kedve elsőre indulni de ez kb 1 hónapba egyszer ha van csak több variánsra gondolok ezért lenne fontos.

Köszi előre is
Hakuna2022-09-15 20:16:28 // 145454
Koszi!
Ez nemikeg megmagyarazza miert szar amiota csak nalam van...
Eleve forrasztott volt mindjg.
marci912022-09-13 12:46:30 // 145453
Szia!
Én csak egyszerűen lehúztam a régi szövetet, lemostam róla a szivacs maradványokat, vettem új szövetett kárpitboltban, ami hasonló (nyilván nem lehet ugyanolyan) és a fújós ragasztóval ráragasztottam, a sarkokat szépen betömködtem. Nekem nem hiányzik az, hogy nem puha :)
DennisBeru2022-09-12 18:29:20 // 145452
Köszönöm, én is erre gondoltam, csak nem akartam barbár melót, ha nem jönne össze a dolog. Ezért voltam kíváncsi, ki hogyan oldotta meg.
Köszönöm
berobbantam2022-09-12 18:24:54 // 145451
Szia.
Én 156-on cseréltem az ajtókárpitba csak betétet.Gyárilag az is pontokban van forrasztva.Jó snicerrel le lehet vagdalni a pontoknál.A másikat rányomtam habosított kétoldalúval,majd hátulrol körbefujtam ragasztó habbal.Nem esett le és nem is zörgött.Nem is állt csúnyán.
DennisBeru2022-09-12 15:49:26 // 145450
Értelek, köszönöm. De magát a felületet amin van a kárpit nem lehet kibontani valahogy? Mert akkor rendesen alá lehetne rakni az új kárpitot nem csak körbe ragasztani. Az egy külön elem ami ha jól látom pontokon oda van olvasztva több helyen.
Coyote2022-09-12 15:26:24 // 145449
Nekem annó úgy csinálta a kárpitos barátom, higy elvittem hozzá az ajtó belső burkolatát. Leszedte a régi kárpitot, letisztította a felületet, ragasztott rá egy vékony szivacsot majd azt is befújta ragasztóval és arra rakta a kárpitot. Nagyon szép lett az eredménye.
DennisBeru2022-09-12 14:23:15 // 145448
Sziasztok!
Ajtó kárpitot cserélnék a kocsin, kérdésem az lenne, hogy jön ki a szövetbetét (csak olvasztássa?) illetve hogy lett visszaszerelve: ragasztva, csavarva, vagy mi a módszer?
Köszönöm
Piritu - 1.000.0002022-09-10 20:43:31 // 145447
Valahol azt olvastam hogy a vezetéken keresztül jut el az érzékelőbe a "referencia oxigén" - ha forrasztjuk elzárjuk a levegő útját.
Hakuna2022-09-10 19:54:08 // 145446
Erről mér lekéstem, mert eltört az egyik kábel a stekkernél. Forrasztva amúgy működik, csak túl rövid a kilógó szál, ezért inkább ráforrasztok egy másikat. De kiszedve szebbe lenne, mint pillanatforrasztóval, ha amúgy a kiszedés nem szemműtét végbélen keresztül...
[k i z z o]2022-09-10 14:10:07 // 145445
Miért nem szabad?
VKG699!!! (4x156+75)2022-09-09 21:05:11 // 145444
Lambda kábelt nem szabad forrasztani.
Hakuna2022-09-09 19:09:19 // 145443
Üdv Urak!
Van valakinek ötlete, tapasztalata, infografikája, robbantott ábrája, stb. arról, hogy a lambda szonda "belső" tehát a motortér mögötti kábele hogyan kígyózik és hova csatlakozik?
Tehát arról, hogy hogyan lehetne kiszerelni és átforrasztani a stekkert?
Előre is köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-28 20:49:54 // 145442
Légmennyiség mérőre kéne ránézni, vagy a map szenzorra. Az utóbbit venném ki előbb, hogy nem nagyon szuttyós e.
Kazes☻2022-08-28 14:59:58 // 145441
Akkor profi vagy! 🤣
V.Tomi.145-1462022-08-28 14:08:55 // 145440
Előtte pár méterre jutott eszembe hogy le kellene fotózni :D
Kazes☻2022-08-28 12:25:40 // 145439
Na ugye, hogy van megoldás... ügyes vagy, köszi, nagggyon szuper! 🤩😃
V.Tomi.145-1462022-08-28 11:35:01 // 145438
Kazes. Asszony vezetett úgy hogy sikerült lefényképezni :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak