SanyiJTD - főkép
>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-23

Eddig csak helyben mozogtam az autóval, akkor is éreztem, hogy nem oké, kicsit hosszabb távon egyenesen katasztrófa, G-szem hiba azonnal kijött, ami 17essel nem érződik. Brutálisan más volt az autó viselkedése, mikor felkerült írtam a postba, hogy nem tetszik, így attól függetlenül, hogy a G-szem cserélve lesz, nem kerülnek vissza.

Oly’ annyira, hogy rögtön el is adtam. Egy laza 350 km-t utaztak érte :)

Visszakerült a 17-es, hiába nézett ki jól a Ti vel, nem ér annyit.

Így már értem az előző tulaj is miért vette le és adta el (főleg eladás előtt) a szintén 19-es Ti-t.
Csak ő azt mondta, hogy azzal “kényelmetlen” volt, nehéz lett volna megmondani az igazat :)))

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-04-22

Felkerült a plexi click rendszámrögzítés. Eddig ragasztva volt, de így levehető a rendszám, jobban mutat a fotókon. A mindennapokba minimálisan bénább, mint ragasztva, ennyi kompromisszum belefér.

Végre bekerült a VDO olajhőmérő. Ez egy minőségi cucc.
Szereztem egy bontott szellőzőt abba faragtam bele. Nem kevés időt raktam bele, először besüllyesztettrm, de nem tetszett ahogy állt, plusz volt egy perem ami először úgy gondoltam nem zavar, aztán mégis 🤷🏻

Kivettem, újraterveztem, műanyag hegesztettem (Giulia diffúzor volt a hozaganyag😆), csiszoltam, alapoztam majd lefestettem lökös , struktúrás festékkel.

Az olajszűrő sandwich régebben felkerült már a szenzorral, most jutottunk el a kábelezésig. Frankón működik, mondjuk ezért a pénzért működjön is :) Nem hat természetellenesen, szerintem jó. Az A oszlopra csak végszükség esetén raktam volna, szerencsére befért a szellőzőbe. A világítását nem kötöttem be, felesleges.

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-20

Bal első fényszóró hol világított, hol nem. Nekiálltam nyomozni, és két eloxidálódott tűzősaru volt az izzón , szigszalaggal betekerve. A saru érintésre porladt szét. Javítani 5 perc -lenne- , de a vezetékhez nem lehet hozzáférni a fényszóró kivétele nélkül.
Tehát , kerék, dobbetét le, a nagyon sok éve nem mozgatott lökhárító csavarok közül 2 nagy nehezen kijött, harmadik dr. flex vette kezelésbe. Cserélve átmenő csavarra.

2 lökös tartó a 4ből rozsdás volt, levettem, homokszórtam, lefestettem. Ha már ott matattam…


Lámpa kint, javítás 5 perc :) Lökhárító szereléssel 1.5 óra.

Ha már a dobbetétbe bújtam kivettem a kürtöt, mert nem szólt. Biztoítékját egy ideje ellenőriztem. Az egyik saru oxidos volt, illetve mikor vettem ki szétesett így akkor már a belseje is ki lett pucolva, , réz kommutátor felcsiszolva. Összeraktam, működik :)

Az feltűnt, hogy nagyon racing piros, és kicsit toyota yarisosan bénán kürtöl, valszeg nem gyári már :D

Valamelyik nap észerevettem, hogy a bal hátsó lámpa nem világít.

Sejtettem, hogy a hiba az átvezető kötegben lesz.
Igazam lett, 2 szál el volt szakadva, jópár szálnak a szigetelése már öregszik. A 2 szálat újra forrasztottam, zsugorcsöveztem. El ne felejtsem, a kötegbe gányolt plusz vezetéket is kiszedtem a francba, valószínű innen kapta a Jedit a “remek” ledes tolató fény amit pár postal elöbb szórtam ki az autóból.
A sérült szigetelések szigszalaggal voltak szigetelve, ezeket én is csak újra tekertem, mert már el volt rajtuk öregedve. Egy helyzetjelző is ki volt égve, és a dupaszálas helyzetjelzője is, mindkettőből kapott újat.
Elöl-hátul megfelelő a világítás az autón. :) És mostmár tudok dudálva szitkozódni 😆

 
>> AutóápolásAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-06

3 lépcsős polírt kapott az autó. Iszonyat karcos és hologramos volt. DeWalt forgó gyapjú korongal kezdtem (igényeltem a powert 🤣), Makita excenterrel folytattam. Koch Cemie és Labocosmetica pasztákat használtam.
Labocosmetica Cupido nano sealent-el zártam. 16 órát dolgoztam rajta.

>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-02

Megjöttek a tehermentesítők, és rákerültek a Conti gumik.

A gumi kicsit nagy rá (225/45R19) /35 lenne a váltója, de az meg nagyon kicsi oldalfalú, egy szép ültetést igényelne, ezzel most kitölti a kerékjáratot ami miatt jól néz ki ,de nem annyira optimális. Az autó viselkedése nem tetszik ezekkel a kerekekkel, pár dolgot még kicserélek a futóműben, kap egy beállítást, ha továbbra sem tetszik, eladom a szettet,és kap egy 17-es gyárit nyárinak.

Amúgy elég dög :)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-03-29

Mikor a kipuffogót csináltam észleltem, hogy az egyik stabilizátor porvédője totál tönkrement, a másik jó állapotú volt, de más fajta. Így zavarta a szemem és cseréltem párban Febire. Ami fura, hogy elég feszes volt a kiszakadt porvédős is, a másik meg főként. Na mindegy , nyugodtabb a lelkem :D

Kicseréltem a stabszilentet is, nem volt vészes állapotban, de a cseréje nem vészes így ha ott matattunk, cserélve lett.

Le lett festve a stabrúd visszaszerelés előtt.
Haladunk tovább :)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-03-25

Vásároltam egy félig leharcolt 159 Ti szettet amit újrafényeztem, rendeltem bele központosítót, ha azok megjönnek, gumizás után fel tud kerülni.
A 159Ti-nkről maradt 4db jó állapotú Continental SportContact5 azt tervezem rá.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-03-25

Veloce diffuzornak indult, de mivel levehető horgos az autó (amit mondjuk soha az életben nem használtam, de egy komoly extra nem tervezem megszüntetni) kicsit vágni kell a lökös betétet a felszereléshez, es szerintem a veloce diffuzor szárnyába bele kellene vágni. Facebookon szembe jött egy gyári “sima” dupla kipuffos, így le is csaptam rá.
Ma gondoltam egy 20perc alatt feldobom, amiből lett 4 óra. :D

A prizmákat hátulról tartja egy miniatűr kereszthornyos csavar amit ki kell szedni , mert a prizmák alatt fogja torx a betétet. Ezt kiműteni akna nélkül nem sikerült ezért ráálltam és kivettem. Mindkettő kipuffogóvéget felpolíroztam, aztán a következő probléma az előző tulaj beletörte a végekbe az alsó rögzítô csavart, ami amúgy egy tervezési hiba, indokolatlanul hosszúra hagyott amúgy gyenge, talan m4-es vékony csavar ami kapja a nedvességet és törik , mint a ropi. Én sikeresen ki tudtam szedni a sajátomból, így egy másikat kellett keresni mellé. (ezt szeretném cserélni 2db új, egyformára)

Egy újabb probléma, hogy minden lemezanyát levettek róla így azt is túrni kellett, de megvannak.

Végezetül ki kellett vágni a vonóhorog helyét, amit dekopirral végeztem, mert a flex(sarokcsiszoló) olvasztja a műanyagot…
Szerintem mérföldekkel jobb dupla véggel, nem is szabadott volna szimplàval kiadni.

Végül egy alapos mosást kapott (a betét), az autó esővert :)aztán 2 körön APC jól bedolgozva ecsettel , végezetül Labocosmetica Hydra műanyag sealent, látványos :)

Agyérgörcsöt kapok , hogy állandóan elforgatja a képeket.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-03-09

Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.

Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁

Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.

Ja, a kipuffogón lett igazítva még.

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-03-08

A váltóolaj csere nem volt tervezett. Megörvendeztette a garázsom padlóját egy literrel.
Nagyon pipa voltam, másnap megemeltem ,és alánéztem ,hogy felmérjem a károkat.
A féltengely csúszott ki kb. 2mm-el. Nem igazán értem ,hogy ez ,hogy történt meg.
De még szerencse ,hogy itthon.

Levittem a műhelybe aknára, kivettük a féltengelyt. A seeger gyűrűt nagynak találtam, azt gondoltam valami nem rávalóval szerelték össze.

Pár napig szomorkodott az aknán, majd 5 boltot végigjárva sem lehetett venni rá új seegert.

Közben ePerben ki cikkszámoztam, gyári van rajta. Csak ennek van ilyen formája, rendelni minimum 5öt lehet gyáriba, vagy ebayről angliába... Mivel gyári és látszólag nincs baja ezért összeraktuk újra, ugyanazzal. Kapott friss váltóolajat. Egyelőre jónak tűnik.
Szerencsére aki előzőleg szerelte mindent zsírral rakott össze ahogy azt én is szoktam és szeretem így a szerelés meglepetésektől függetlenül, jól sikerült.

A szervóolaj tartályba nagyjából a puncs puddingra emlékeztető valami volt.
Az életben nem láttam még ilyet...

Vettem 2l automata váltó olajat, 1literrel átmostam, majd feltöltöttem.
A puncs puddingból meggylevest lehetett elérni. :D
Totális rendszer átmosás kéne neki, franc tudja hány liter menne a kukába ,hogy meg tudjuk őrizni az automataváltó olaj színét, de erre most nem fogok sort keríteni. Nem tudom mi az úristent öntött bele valaki ,valamikor.