5 éve van nálam, még én is ezzel vettem, ki tudja akkor mennyi idős lehetett. Elkezdett szarakodni, még azért indított, de inkább kapott egy ugyan ilyet. Bizonyított!
A régit feltöltöm és megörökli a 146.
Az akkus cégnél a melyiket vegyem Exide vagy Banner-t egyértelműen ezt ajánlották. Kíváncsiság képpen kérdeztem rá.
72Ah, 650A 35.000ft volt.


+35 lóerő +100nm
Manky Dyno & Chpituning munkája, távírásban.
Én szedtem le és raktam fel, én diagoltam élő adatokat. Pár éve (kb. 10 :D) már így nyomjuk :)
Kihajítottam ezt a nem belevaló áruházi szutykot. Megérkezett a vastag, méretre gyártott szőnyeg. Semmi piros szegély meg hasonló. Csak visszafogottan :)
Örömteli , hogy állandóan átforgatja a képeket.
Következőnek a légzsák embléma fog a gumiszőnyeg után menni.
Az agyatlanok kifeszegették az eredetit, jól tönkre téve, így cserélek légzsákot. (Már megvettem)



Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő ,olajleeresztő csavar,ablaktörlő lapátok cseréjét a mai napon megcsináltam.
Továbbá vettem rá egy magneti marelli motorvédő burkolatot, mert hiányzott.
278.206km






Önindítót levettük, mert indítás után fémes hangja volt valószínű lassan húzott vissza a bendix . Szétkaptam, kitakarítottam, megcsiszoltam a kommutátort, újra zsíroztam a fogaskereket, le homokszórtam és lefestettem (ezeket már sajnos nem fotóztam)
Kihúztuk a féltengelyeket, kerestük az erős gyorsításkor rázás okát. A belső csuklók be voltak már rágódva. Mindkét oldal csere, FAG szett került bele, zsírral, új porvédővel, bilincsel.
Külső csuklók jó állapotúak, így azt nem cseréltem. A gumiharangot is pár ezert km-el ezelőtt cseréltettem, újszerűek.
Haladunk tovább. Szívás van vele ezerrel, ha megoldódik , jön a post külön.






Mindenek előtt takarítással kezdünk. Mindig!
40perc ózonos fertőtlenítés az első.
Műszerfalról , összes kárpitról lecsutakolva az ocsmány fényes szilikon!
Bőr ülések, kárpit betétek tisztítva, ápolva.
Egykori beázás nyom eltávolítás az A oszlopról.
Biztonsági övek mosószeres forró vízbe áztak 1.5h/oldal, utána átkeféltem.
Még a belekövült rágót is ki tudtam szedni :)
Összes padlószőnyeg , csomagtér kárpit tisztítása vizes takarító géppel.
Az új, prémium plüss szőnyegek gyártás alatt vannak, így kirepülhet a nem belevaló gumi hulladék.
Illetve rendeltem pár bontott dolgot a beltérbe, hogy a nem tetsző átalakításokat elkezdjen vissza gyáriasítani.
Tisztításhoz Labocosmetica Ductile-t 1:10ben, Labocosmetica Glicot használtam.
Bőrhöz Labocosmetica Derma Cleaner 2.0
Nagyon tudom ajánlani ezt a Thomas gépet .Brutál mit ki lehet szívni a kárpitokból a megfelelő vegyszerekkel, kefével fellazítás után.
Nagyjából minden tizen éves autó után így néz ki a tartály, hát még a huszon éves nagyvad után. Nagy meglepetés nem volt :)







Belekerült az autóba a Motul RBF660.
A különbség jól látszik a régi és új között. 5éves 10.000km-t használt Textar fékfolyadék.
Felkerültek a semi slickek TW100-as.
Vezérműtengely jeladót cseréltük, a hiba nem szünt meg -hurrá-
Egy ezer éves bukót kicsit a kocsihoz szabtam, jó móka volt :)
Folyt. köv.
szerk. : cserélve lett 8db gyújtógyertya is.








Marketplace-en találtam egy halálraítélt 46-ost. A szárny miatt felhívtam. Megegyeztünk. Elmentem érte, leszereltem, végül megvettem az ajtókárpitokat és a géptetőt is. Az enyémen szarrá volt repedve a gitt. Meg tudtam volna csinálni, de ez egy sokkal jobb állapotú alap, így azt inkább ki lett hajítva.


Vissza került a kitakarított belső. Eredetvizsga, aztán a nevemre vettem. Aug. 1-ig kivonattam, addig talán lesz időm helyre rakni. A GTV mellett nem fér ez most bele.
Már letéptem a kb. 5éves “illatosítót” 😁



Vétel után irány friss benzinért, aztán egyenesen a műhelyhez.
Belseje fél óra alatt kipattant.
Volt cigaretta hamu, cigaretta szag, kicsi penész :D
Első-hátsó ülések, kalaptartó, és csomagtér kárpitot vizes kárpittisztítóval kitakarítottam. Hátsó lábtérnél valahol beázott, a padlószőnyeget felvettem, az alatta levő zajcsillapító lap is vizes volt. Eléggé aggasztó volt, hogy elrohasztotta-e a padló lemezt,illetve mióta lehet ilyen. Szerencsére hibátlan, kiszárítás után vissza került a helyére.
Januári 15fok szépen megszárította az üléseket.
A padlókárpit is ki lett tisztítva, a kívülről nem nyíló jobbos ajtó megjavítva.
A lista még borzasztó hosszú.
És még most sem tudom mire fogom használni ezt az autót. 😅





