Fórum >> Típusok >> MiTo

DKori2022-11-25 20:10:49 // 6715
Igem, MiTo-nál. :) Fura ez az egész, én már 2005-ben se értettem, hogy a Grandenál is 1.2 8v 65LE (ez még ok, hisz belépő modellek a kisautók közt anno ~60LE körül mozogtak és inkább ez az önmagához képest nyomatékos és stabil motor, mint az OFF-ok féle háromhengeres ezres pörgetve 60LE körül tudó darabok...) meg 1.4 8v 77LE motorok jelentek meg, amikor már bőven ott volt készen az 1.2 16v 80LE és az 1.4 16v 95Le (persze ez utóbbit alkalmazták Grandeban is)...szóval, hogy a 80Le környéki teljesítményszinthez minek kellett nekik egy "új" fejlesztés 1.4 8v (Euro norma végett az 1.2 16v-t is reszelhették volna, vagy szoftveresen butítják az 1.4 16v-t ahogy a MiToban is tették). Mondjuk bevált motor lett az is ez tény. :)

Esetedben meg gondolom mindegyik 1.4 16v 77Le 6 sebességes (minek variálták volna...ott volt a polcon a 95Le-sé), a 8v-k meg 5ös váltót kaptak.
Giuntini2022-11-25 19:25:40 // 6714
2011 márciusban volt a váltás, akkor lett 8V a 16V helyett, ugyanakkora teljesítménnyel. Az enyém az utolsó 16V-k egyike.
DKori2022-11-25 16:07:31 // 6713
Pedig ott még az is árnyalja a képet, hogy a Grande 77Le az minden esetben 1.4 8v (alul önmagához képest nyomatékosabb), tehát más karakter nem a 95 (vagy pláne 105) lovas "butított" változata.
zgi5212022-11-25 16:00:05 // 6712
volt 77 lovas Grandenk az olyan volt erzesre ,mint ez a Mito N mode -ban.
ez viszont a 6. sebeseggel jot tesz az atlagfogyinak!
D-ben kifejezetten agilis, a peres 17’ gumikkal meg kanyarvadasznak mondhato ;-)
DKori2022-11-25 14:38:21 // 6711
Igen, ugyanez az 1.4 16v szívó motor nem MultiAir formában, különböző Euro besorolásokkal létezett 95 (Stilo, Grande Punto, MiTo) és 90 (pl Bravo II) lóerős változatban, sőt 100LE-sben is (Panda 100HP). Ugye a MultiAirrel nem jut be lényegeswn több levegő, "csak" precízebben irányítható a folyamat >>> papíron, illetve stopperrel padlógázon szvsz nem annyira hatalmas a különbség (látod 10LE), érzetre viszontehet agilisabby mindenki ezt mondja/tapasztalja. :))

Ui. a T-Jettel is ez van, hisz van T-Jet 120, 150 meg 155LE-vel, eőt Abarth 500ban 180al (!) is, ehhez képest a MultiAir turbók 135 (Bravo II, MiTo...) vagy 170 (MiTo QV) lóerősek >>> ott se hatalmasak de azért számszerűek a különbségek
Selmak2022-11-25 11:23:10 // 6710
Vagy annyi se, mert a 1.4 TB rendszeresen többet tud mint 120 LE, ha 135 LE multiairt meg elég jól elvágták szoftveresen 135 LE körül.
zgi5212022-11-25 09:11:09 // 6709
a mulitair csak 10 loero plusz? 😮
zgi5212022-11-25 06:35:52 // 6708
a mulitair csak loero plusz? 😮
DKori2022-11-24 21:57:39 // 6707
Szeretik variálni a dolgokat azt tudjuk. :)

Neten fellelhető egy 2012es magyar árlista pdf-ben, e szerint akkoriban a Distinctive-ben és QV-ben alap volt a DNA kapcsoló, alatta feláras (1.3 mJTD-hez nem rendelhető), a Start-Stop viszont az összesben benne volt...vannak azért ebben érdekességek, pl 185/65 R15 az alap acél kerékméret (nem 195/55 R16?!), belépőszinten feláras az elektromos és fűthető tükör (nemár, még a Grande Puntokban is alap volt 2005-től végig az elektromos tükör...), és mindegyik (!) szín feláras :D nincs 0 forintos (what?!), az OK, hogy az extra pasztellek is fizetősek nem csak a metál, de "alap pasztellként" mutat egy fekete színkódot és mellette az ára 28e FT XD szóval fenntartással kezelem :)
Giuntini2022-11-24 20:32:51 // 6706
Az utolsó 77 lovasokban sincs DNA kapcsoló, szerintem ezekben teljesen felesleges is. Viszont az enyém a 77 ló ellenére 6 sebességes!
DKori2022-11-24 18:10:26 // 6705
Szerintem felszereltség és/vagy motorváltozat függő is...egyik barátom (egyébként hozzá került anno a GT-m, most egy kereskedőnél eladó ahonnan hozta a MiTo-t :( ) nyár végén vett egy 2008-as 1.4 16v (még nem MultiAir) 95 lovas Distinctive MiTo-t, DNA van neki benne, Start-Stop emlékeim szerint nincs.
Giuntini2022-11-24 16:37:44 // 6704
2011 március
zgi5212022-11-24 12:47:16 // 6703
ez mikor gyártás, a mienk 2010 -es és mindenkettő "boldogít"..
Giuntini2022-11-24 10:33:45 // 6702
Nincs start-stop, de még DNA kapcsoló sem.
Kazes☻2022-11-24 09:10:30 // 6701
Tanúsíthatom... nálunk most van egy. 😀
DKori2022-11-24 09:07:34 // 6700
Igen, elején nekem is 10w-40-et kapott, majd áttértünk mi is az 5W-40-re (előbbi ugye csak félszintetikus). Minimálisan csipegette jobban, és szebb hangja volt vele. :)
zgi5212022-11-24 09:00:19 // 6699
gondolom a start stop -ot kilövöd..hogy némileg csökkenjen az ebből fakadó terhelés, kopás..
zgi5212022-11-24 08:57:29 // 6698
szia, köszi az infókat!
a srácaim használják a gépet, nagy megelégedéssel.
a leírtak egyike sem áll fenn szerencsére,a fogyasztás városban 7 körül
kint azonnal 6 ra esik :)
133e van az autóban épp most konstatáltam, mikor a cartársnak írtam
az olajcsere óta megtett km -eket.
Giuntini2022-11-24 08:55:38 // 6697
Az is hozzátartozik az igazsághoz hogy az olajelőírás os változott. A Puntóhoz ugyanezzel a motorral Selenia 20k-t írt elő ami 10W40 míg a MiTo-hoz, a 77 lovashoz is Selenia Start ír elő, ami 5W40, és már mindegyik PE olaj. Nagyon vékonyak ezek az olajak.
Viszont olajcsere után észrevehetően új erőre kapott a motor, halkabb is lett, pedig 12000 km-t mentem el vele. Közben kétszer utána töltöttem egy litert. Csöri azt mondta, hogy teljesen normális, pláne a sok indítózást is figyelembe véve. A motor a nap 6-8 órájában megállás nélkül dolgozik.
Ez is egy óriási különbség a 159 és a MiTo között! A 159 vigyáz rám, a MiTo-ra viszont nekem kell vigyáznom.😊
DKori2022-11-24 08:39:49 // 6696
Csipegetni hajlamosak az 1.4 16v Fiat konszern szívóbenzinesek az olajat, amíg a mértéke nem drasztikus (nem füstöl kéken, nem jár egyenetlenül, nem büdös, ne ugrik meg a fogyasztása, nem ~2-3 tankolásonként kell lesegetned a szintet mert annyira fogy) addig nemigen van gond, ezek egyszerűen ilyenek, hogy nem mennek el két olajcsere közt szintcsökkenés nélkül. Szerintem estetetekben sincs aggodalomra ok, nem az öregedés/fáradás jele. :)

Volt 1.4 16v Stilom, 74e km-es korában is pont annyira csipegette az olajat (~6-7000kmen a maxról a min közelébe lement...már tudtam kb mikor kell lesegetni..) mint 200e felett.
zgi5212022-11-24 06:49:08 // 6695
ez kb 4500 km magassaga volt.
nem orszaguton cirkalva, igen ez foleg varosi
rovidebb utak jellemzoen.

sajnos kicsit csepeg is, ezt majd meg kell nezetnem.
ez par deci veszteseg is lehetett.
Giuntini2022-11-23 18:55:57 // 6694
A kérdés, mennyit mentetek vele olajcsere óta?
zgi5212022-11-23 16:41:41 // 6693
ok. ertem koszi! tolmacsolom a fiataloknak..
Giuntini2022-11-23 16:25:00 // 6692
Az 1,4 16V motorok szeretik csipegetni az olajat! Húgom Puntója ugyanezzel a motorral újkorától is csipegette. Figyelni kell a szintet.
Én nem vagyok mérvadó, Csöri mondta hogy a sok indítás, a rövid távok nem kedveznek az olajfogyaaztásnak.
zgi5212022-11-23 16:11:23 // 6691
Giuntini

mester! az reális, ha a tavaszi olajcsere óta fél litert most után kellett töltenem a multiair -be? (Selenia 5W-40)
említetted anno, hogy sűrűn kell csekkolni, de ma be is jelzett az olajszint indulás előtt.
a pálca kb. fél szintet jelzett. (fél liter max- ra tolta fel)

köszi
Kazes☻2022-11-23 09:58:55 // 6690
Akkor minden kircsi... boldogság! :)
GT Ɨ|ѯ2022-11-21 14:35:03 // 6689
Pár Mito szombatról:-)

Autoclassica Milano

szeretik őket / ők is / nagyon
zgi5212022-11-21 14:23:47 // 6688
ergonómiai szempontból talán a szintén 77lovas Grandeval tudom párhuzamba hozni, de
mivel alacsonyabban ülsz, illetve pontosabb és agilisabb a kormánymű, futómű, jobb a fék (hátul tárcsa) így Mito győz természetesen. (most a mi +28 pacinkat leszámítom :-) )
Giuntini2022-11-19 17:16:01 // 6687
Nem magyon kellett! Csak a lemezfelni gondolkodtatott el! Egyébként így ahogy most van, alsó hangon 2,2-2,3 millió...
Nagyon megszerettem ezt a kis autót! Első Alfa amit vezettem a Szd volt! Tudom, a boxer motor más tészta, de karakterében ez a kis egyszerű MiTo 77 lovával nagyon visszahozza azt az érzést!
A különbség a 159 és a MiTo között egyszerűen megfogalmazható! Az előbbi egy életen át vigyáz rád, az utóbbiira neked kell vigyáznod😊
Kazes☻2022-11-19 15:55:22 // 6686
Ugye - ugye... aztán úgy kellett rábeszélni, hogy egyáltalán számításba vedd! 😉😀
Kazes☻2022-11-19 15:54:09 // 6685
Ok, világos.
Giuntini2022-11-19 15:06:51 // 6684
Nekem egyébként ez a kis autó egyre inkább a jó öreg Alfasudot juttatja eszembe. A kis motorteljesítmény, a hörgő -durrogó kipufogóhang, szerintem hozza az Alfasud érzést..
Giuntini2022-11-19 14:51:32 // 6683
Azt mondta hogy megegyezik a Grande Puntóval, elképzelhető a kormánymű másképp van áttételezve természetesen elektromosan. Az biztos hogy közvetlenebb mint a Puntóé!
Kazes☻2022-11-19 13:38:37 // 6682
Futómű/kormányműre mit mondott?
Giuntini2022-11-19 13:34:08 // 6681
Tegnap megejtettem a szervizt Csöeinél, olajcsere és vezérlés csere vizpzmpával. Csöri utána elment próbakörre, azt mondta nagyon egyben van az autó. Vigyázok is rá, pedig eszméletlen sokat megyek vele városban.
Giuntini2022-11-17 17:40:21 // 6680
Nem tudom. Holnap megyek Csörihez olajcserére és vezérműszíj cserére, megkérdezem.
Kazes☻2022-11-17 17:27:11 // 6679
A futóműben nincs esetleg különbség... pl. lengőkar?
Giuntini2022-11-17 09:40:01 // 6678
Érdekes dolog igazolódott be tegnap a MiTo korményművével kapcsolatban. Tegnap este megosztott ételkiszállítás volt, a Foodpandás kolega egy Grande Puntóval jött. Az Attila úton egymás mögé álltunk, átadtuk a cuccot és mindketten visszafordultunk az Attila úton (szabálytalanul). Szemben parkoló autók, a srác a Granse Puntóval simán megfordult, nekem vissza kellett tolatni a manőver közben, hogy meg tudjak fordulni. Tehát a MiTón a kormányművet is áthangolták a Grande Puntóhoz képest. Nemrégiben vezettem Droberto varacskos kéthengeresét és ott is rögtön észrevettem hogy a MiTo kormánya mennyivel közvetlenebb a Puntóénál.
SD2022-11-15 10:05:31 // 6677
Sziasztok friss Giulia tulajként és nem friss alfásként, jöttem tüzet szítani:)))

Szóval a Giu fórumban elkezdtük körbejárni a MultiAir kérdéskört, és azok az autók elég újak még hogy nagy tapasztalat legyen belőle, elvileg más is maga az egység.

Ettől függetlenül van pár eset ahol már gariban cserélték, és van ahol pont lejárt a gari.
Minden esetben ingadozó alapjárat és missfire előzte meg.

A kérdésem az hogy nektek akik már több tapasztalattal bírtok mi gyilkolja meg a MultiAir egységet?

Amit eddig olvastam találtam:
- ritka vagy nem megfeleleő olajcsere
- MultiAir szűrő csere elhanyagolása

Ezen kívül nálatok kinek pusztult meg az egység?
- Aki állandóan tiltáson forgatta
- Vagy aki nyomatékból röfögteti

Mik az élethosszabbító praktikáitok:
- sűrűbb olajcsere?
- egyéb trükk?

Ha megdöglött van-e már aki diagnosztizálja, javítja, mik a jellemző hibák?
Törkik, kopik, menet szakad, szelenodik megy el?

Javítható-e?
Érdemes-e pl: egy rosszat elrakni?
Most a Giuliákon a márkaszervít csak cseréli és ott 1m+ a mutatvány.
Nem sűrű eset de előfrodult már.

[img1

Plusz egy bónusz kérdés, az egység egyik oldalán van egy golyós szelep, ami pont az olajstapka alatt van, annak a funkciója csak a csere utáni feltöltés, vagy olajcserénél is le lehet vele ereszteni az egségből az olajat?
Anna☀2022-11-12 12:10:51 // 6676
Köszi szépen,mindenképp megmutatom akkor majd szakembernek az a biztos :((
DKori2022-11-11 21:47:11 // 6675
Szia!

A Blue & Me firmware frissítése (az valóban ilyen kódgenerálós feltöltős dologgal ment régen azon az oldalon...) és a nyelvcsomag cseréje két külön dolog >>> ha az utóbbit szeretnéd, írj rám mailen (a Te e-mail címed élő?), lehet tudok segíteni! ;)

(egyik barátom ősz elején vett egy MiTo-t amin német nyelvű volt a Blue & Me, neki meg tudtuk csinálni az "angolra váltást", plusz szépen párosodik az - Androidos - telefonjával, szinkronizálja a telefonkönyvet, a MediaPlayer pontban streameli róla a zenét, szóval műxik ahogy kell :) )
Giuntini2022-11-11 21:35:26 // 6674
Teljesen elektromos a koormánymű, ha az megadja magát, akkor nem tudod tekerni. At kell nézetni, ahogy Peti mondta bármi lehet...
pettinke2022-11-11 17:19:28 // 6673
így nehéz tippelni a fotelból, de valahol a kormányműben / első futóban valamilyen gömbfej / csukló / szilent megadta magát.
érdemes lenne szervizben átvizsgáltatni, rángassák meg, halgassák meg.
jago2022-11-11 17:09:11 // 6672
Köszi az infót! Akkor sajnos marad egy darabig az FM transmitter. :(
Anna☀2022-11-11 14:26:05 // 6671
Sziasztok,
Nem tudom van e közületek valaki aki tapasztalt hasonlót vagy tudja-e mi lehet a probléma forrása, de lenne egy kérdésem. Nagyobb illetve dinamikusabb kormánymozdulatoknál ilyen súrlódó/kopogó/zörgő hangot hallani és egyértelműen a kormány generálja. Állóhelyzetben és menet közben (jó pár km után ) is. Nem a hideg az oka mert most pl elég jó idő van és most is csinálja. Van valakinek ötlete?
pettinke2022-11-11 10:17:41 // 6670
az a baj, hogy oda először fel kellett tölteni egy fájlt, amit a te autódból olvas ki, majd annak alapján generált külön neked egy frissítést - szóval ha valaki le is töltötte korábban, akkor jó eséllyel a te autóddal nem megy, mert nem egyezik az azonosító.

amúgy sajnos a B&Me felett eljárt az idő... telót USB-n nem szeretett soha felismerni, csak pendrive-ot, de még úgy is elég kényes az MP3-akra, és BT-on telóval csak kihangosítóként megy, zenét nem játszik. keresnék inkább valami frissebb fejegységet.
jago2022-11-11 09:53:39 // 6669
Sziasztok! Tegnap vettem át a kis autót, nagy a boldogság, a Brera után teljesen más élményt nyújt. :) Viszont van egy kis problémám: frissíteni szerettem volna a Blue&Me-t, mert németül beszél, és nem ismeri fel a telefonomat USB-n keresztül. Viszont kb egy hete lelőtték a blueandme.net oldalt véglegesen. Sajnos sehol nem találtam megoldást arra, hogy honnan lehetne beszerezni a szükséges fájlokat. Van esetleg ötletetek? (Alfa MiTo Progression1.4 T-Jet 2009) Válaszotokat előre is köszönöm.
zgi5212022-10-28 09:25:02 // 6668
tavasszal nálunk is megtörtént.. kíváncsi leszek meddig tart majd..:o
szebb lett sokkal, mint volt. bár nem tökéletes munka.
a sarkokban még lehetett volna ügyeskedni.
én vásároltam erősebb fényű izzókat, és a menetfény is kapott "kéket".
magamtól nem cseréltem volna, de az egyik kiégett és a boltos javasolta,
hogy az erősebb fényű tompított kicsit kékes, és a sárga menetfény elüt majd, cseréljem azt is. (látszik is a képen a kék izzó a mentfénynél :-))

igaza volt. :)
Giuntini2022-10-28 08:24:47 // 6667
Fel lettek polirozva a lámpák, olyan mint az új! A világítás drasztikusan jobb lett!
GT Ɨ|ѯ2022-10-24 14:45:50 // 6666
elkelt
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak