Fórum >> Típusok >> MiTo

Rolee19862023-03-17 21:25:53 // 6732
Sziasztok. Mito 1.6 JTD egr-t szeretném kitakarítani, de sajnos szégyenszemre nem találom. Tudna esetleg valaki képpel, linkel segíteni? Neten sem találtam érdemi információt sajnos. Köszi előre is…
DKori2023-03-15 17:59:40 // 6731
Sziasztok!

Help! Jóbarátom Alfa MiTojában nem tudunk AlfaOBD-vel a műszerfalhoz csatlakozni, pedig van sárga adapter kábelünk de nem megy vele. Az interface egy Bluetooth-os OBDII adapter, motorvezérlő simán megy vele. Sárga kábel lehet a rossz? Vagy nem USB-s OBDII-vel eleve nem lehet az átalakító kábelekkel csatlakozni?
Giuntini2023-03-12 12:50:26 // 6730
MiTo-m kuplungcseréssé érett. Nem csúszik, de pár hete észrevettem, jogy felkeményedett a kuplungpedál, pár napja kinyomva elkezdett randa hangot is adni. Valszeg a kinyomócsapágy, 24-én viszem le Csörihez.
Piritu - 1.000.0002023-02-15 19:12:44 // 6729
A használatija szerint van elzáró csak nem úgy néz ki mint a többinél és máshogy kell visszakapcsolni.
A többi könyvében ott van hogy hogyan néz ki a mechanikus kapcsoló, itt nincs mechanikusra utalás.
zgi5212023-02-15 18:50:20 // 6728
akkor nem ertem :)
van ezen kivul mechanikus kapcsolo is?
holnap megnezem mar vilagosban..😃
zgi5212023-02-15 18:49:12 // 6727
tolem pedig kapott ma egy Mito cartars egy kartyanaptart!😀


na jo egy Giulia is 🙃
Piritu - 1.000.0002023-02-15 18:48:38 // 6726
arra válaszoltam hogy van :-)
zgi5212023-02-15 18:43:17 // 6725
lasd 6717 hsz!
Giuntini2023-02-15 09:57:23 // 6724
Tegnap a MOM parknál álltam a kis MiTo-val, mikor jöttem ki a Foodpandás táskámmal, látom egy ember áll a kis autóm mellett és nagyon nézi. Mikor odaértem, azt mondta, csak nézegeti a kis autómat, mert gyönyörű szép. Megköszöntem, erre mondta hogy ő is Alfás, jelenleg Giuliája van. Egy kicsit beszélgettünk. Jó dolgok ezek!
Piritu - 1.000.0002023-02-10 18:58:57 // 6723
Használati utasítás 75. oldal:
tirex2023-02-10 18:51:23 // 6722
Közben visszakerestem az akkori beírásomat, jelezte a műszerfal, áthúzott üzemanyagkút volt a hibajel. Ott írta Piritu hogy neki az összes Alfájában volt, akkor valószínűleg van a Mitoban is. Köszi
tirex2023-02-10 18:42:50 // 6721
Na most ebben nem vagyok biztos. Én egyszer porszívózáskor megütöttem és lezárt, viszont az egy tök egyszerű kapcsoló az oldalán meg a tetején van gomb. Megnyomtam a tetején a gombot és kész. Előtte viszont szívtunk 3 napot, a fórumról adta valaki az infót mi a teendő. Nem jelezte sehol hogy aktiválódott.
zgi5212023-02-10 10:05:14 // 6720
ez jó kérdés, még a Punto II. -ből emlékszem ilyen kapcsolóra az anyósülés oldalán, az A oszlopon, lábnál..

megnéztem a Grande és Mito user manual -t és szerintem ez már sw -es megoldása került.

ha erre gondoltál:
alfa1562023-02-10 06:26:00 // 6719
A miénk 77 LE és van benne DNA.
tirex2023-02-05 14:26:56 // 6718
Bocs. a 159ben a VEZETŐoldali ülés előtt van.
tirex2023-02-05 14:26:12 // 6717
Üdv. tudja valaki esetleg hogy a Mitokban van-e boruláskapcsoló mint a 159ekben. A 159ben az utasoldali ülés előtt van a szőnyeg alatt.
zgi5212023-01-28 10:36:35 // 6716
bal szélső összekötő lesz a ludas a szerelő szerint..
valszeg ez meg a gyárban szerelt szerinte.

milyen tipus a preferalt a cserehez?
jövő héten javítja.
DKori2022-11-25 20:10:49 // 6715
Igem, MiTo-nál. :) Fura ez az egész, én már 2005-ben se értettem, hogy a Grandenál is 1.2 8v 65LE (ez még ok, hisz belépő modellek a kisautók közt anno ~60LE körül mozogtak és inkább ez az önmagához képest nyomatékos és stabil motor, mint az OFF-ok féle háromhengeres ezres pörgetve 60LE körül tudó darabok...) meg 1.4 8v 77LE motorok jelentek meg, amikor már bőven ott volt készen az 1.2 16v 80LE és az 1.4 16v 95Le (persze ez utóbbit alkalmazták Grandeban is)...szóval, hogy a 80Le környéki teljesítményszinthez minek kellett nekik egy "új" fejlesztés 1.4 8v (Euro norma végett az 1.2 16v-t is reszelhették volna, vagy szoftveresen butítják az 1.4 16v-t ahogy a MiToban is tették). Mondjuk bevált motor lett az is ez tény. :)

Esetedben meg gondolom mindegyik 1.4 16v 77Le 6 sebességes (minek variálták volna...ott volt a polcon a 95Le-sé), a 8v-k meg 5ös váltót kaptak.
Giuntini2022-11-25 19:25:40 // 6714
2011 márciusban volt a váltás, akkor lett 8V a 16V helyett, ugyanakkora teljesítménnyel. Az enyém az utolsó 16V-k egyike.
DKori2022-11-25 16:07:31 // 6713
Pedig ott még az is árnyalja a képet, hogy a Grande 77Le az minden esetben 1.4 8v (alul önmagához képest nyomatékosabb), tehát más karakter nem a 95 (vagy pláne 105) lovas "butított" változata.
zgi5212022-11-25 16:00:05 // 6712
volt 77 lovas Grandenk az olyan volt erzesre ,mint ez a Mito N mode -ban.
ez viszont a 6. sebeseggel jot tesz az atlagfogyinak!
D-ben kifejezetten agilis, a peres 17’ gumikkal meg kanyarvadasznak mondhato ;-)
DKori2022-11-25 14:38:21 // 6711
Igen, ugyanez az 1.4 16v szívó motor nem MultiAir formában, különböző Euro besorolásokkal létezett 95 (Stilo, Grande Punto, MiTo) és 90 (pl Bravo II) lóerős változatban, sőt 100LE-sben is (Panda 100HP). Ugye a MultiAirrel nem jut be lényegeswn több levegő, "csak" precízebben irányítható a folyamat >>> papíron, illetve stopperrel padlógázon szvsz nem annyira hatalmas a különbség (látod 10LE), érzetre viszontehet agilisabby mindenki ezt mondja/tapasztalja. :))

Ui. a T-Jettel is ez van, hisz van T-Jet 120, 150 meg 155LE-vel, eőt Abarth 500ban 180al (!) is, ehhez képest a MultiAir turbók 135 (Bravo II, MiTo...) vagy 170 (MiTo QV) lóerősek >>> ott se hatalmasak de azért számszerűek a különbségek
Selmak2022-11-25 11:23:10 // 6710
Vagy annyi se, mert a 1.4 TB rendszeresen többet tud mint 120 LE, ha 135 LE multiairt meg elég jól elvágták szoftveresen 135 LE körül.
zgi5212022-11-25 09:11:09 // 6709
a mulitair csak 10 loero plusz? 😮
zgi5212022-11-25 06:35:52 // 6708
a mulitair csak loero plusz? 😮
DKori2022-11-24 21:57:39 // 6707
Szeretik variálni a dolgokat azt tudjuk. :)

Neten fellelhető egy 2012es magyar árlista pdf-ben, e szerint akkoriban a Distinctive-ben és QV-ben alap volt a DNA kapcsoló, alatta feláras (1.3 mJTD-hez nem rendelhető), a Start-Stop viszont az összesben benne volt...vannak azért ebben érdekességek, pl 185/65 R15 az alap acél kerékméret (nem 195/55 R16?!), belépőszinten feláras az elektromos és fűthető tükör (nemár, még a Grande Puntokban is alap volt 2005-től végig az elektromos tükör...), és mindegyik (!) szín feláras :D nincs 0 forintos (what?!), az OK, hogy az extra pasztellek is fizetősek nem csak a metál, de "alap pasztellként" mutat egy fekete színkódot és mellette az ára 28e FT XD szóval fenntartással kezelem :)
Giuntini2022-11-24 20:32:51 // 6706
Az utolsó 77 lovasokban sincs DNA kapcsoló, szerintem ezekben teljesen felesleges is. Viszont az enyém a 77 ló ellenére 6 sebességes!
DKori2022-11-24 18:10:26 // 6705
Szerintem felszereltség és/vagy motorváltozat függő is...egyik barátom (egyébként hozzá került anno a GT-m, most egy kereskedőnél eladó ahonnan hozta a MiTo-t :( ) nyár végén vett egy 2008-as 1.4 16v (még nem MultiAir) 95 lovas Distinctive MiTo-t, DNA van neki benne, Start-Stop emlékeim szerint nincs.
Giuntini2022-11-24 16:37:44 // 6704
2011 március
zgi5212022-11-24 12:47:16 // 6703
ez mikor gyártás, a mienk 2010 -es és mindenkettő "boldogít"..
Giuntini2022-11-24 10:33:45 // 6702
Nincs start-stop, de még DNA kapcsoló sem.
Kazes☻2022-11-24 09:10:30 // 6701
Tanúsíthatom... nálunk most van egy. 😀
DKori2022-11-24 09:07:34 // 6700
Igen, elején nekem is 10w-40-et kapott, majd áttértünk mi is az 5W-40-re (előbbi ugye csak félszintetikus). Minimálisan csipegette jobban, és szebb hangja volt vele. :)
zgi5212022-11-24 09:00:19 // 6699
gondolom a start stop -ot kilövöd..hogy némileg csökkenjen az ebből fakadó terhelés, kopás..
zgi5212022-11-24 08:57:29 // 6698
szia, köszi az infókat!
a srácaim használják a gépet, nagy megelégedéssel.
a leírtak egyike sem áll fenn szerencsére,a fogyasztás városban 7 körül
kint azonnal 6 ra esik :)
133e van az autóban épp most konstatáltam, mikor a cartársnak írtam
az olajcsere óta megtett km -eket.
Giuntini2022-11-24 08:55:38 // 6697
Az is hozzátartozik az igazsághoz hogy az olajelőírás os változott. A Puntóhoz ugyanezzel a motorral Selenia 20k-t írt elő ami 10W40 míg a MiTo-hoz, a 77 lovashoz is Selenia Start ír elő, ami 5W40, és már mindegyik PE olaj. Nagyon vékonyak ezek az olajak.
Viszont olajcsere után észrevehetően új erőre kapott a motor, halkabb is lett, pedig 12000 km-t mentem el vele. Közben kétszer utána töltöttem egy litert. Csöri azt mondta, hogy teljesen normális, pláne a sok indítózást is figyelembe véve. A motor a nap 6-8 órájában megállás nélkül dolgozik.
Ez is egy óriási különbség a 159 és a MiTo között! A 159 vigyáz rám, a MiTo-ra viszont nekem kell vigyáznom.😊
DKori2022-11-24 08:39:49 // 6696
Csipegetni hajlamosak az 1.4 16v Fiat konszern szívóbenzinesek az olajat, amíg a mértéke nem drasztikus (nem füstöl kéken, nem jár egyenetlenül, nem büdös, ne ugrik meg a fogyasztása, nem ~2-3 tankolásonként kell lesegetned a szintet mert annyira fogy) addig nemigen van gond, ezek egyszerűen ilyenek, hogy nem mennek el két olajcsere közt szintcsökkenés nélkül. Szerintem estetetekben sincs aggodalomra ok, nem az öregedés/fáradás jele. :)

Volt 1.4 16v Stilom, 74e km-es korában is pont annyira csipegette az olajat (~6-7000kmen a maxról a min közelébe lement...már tudtam kb mikor kell lesegetni..) mint 200e felett.
zgi5212022-11-24 06:49:08 // 6695
ez kb 4500 km magassaga volt.
nem orszaguton cirkalva, igen ez foleg varosi
rovidebb utak jellemzoen.

sajnos kicsit csepeg is, ezt majd meg kell nezetnem.
ez par deci veszteseg is lehetett.
Giuntini2022-11-23 18:55:57 // 6694
A kérdés, mennyit mentetek vele olajcsere óta?
zgi5212022-11-23 16:41:41 // 6693
ok. ertem koszi! tolmacsolom a fiataloknak..
Giuntini2022-11-23 16:25:00 // 6692
Az 1,4 16V motorok szeretik csipegetni az olajat! Húgom Puntója ugyanezzel a motorral újkorától is csipegette. Figyelni kell a szintet.
Én nem vagyok mérvadó, Csöri mondta hogy a sok indítás, a rövid távok nem kedveznek az olajfogyaaztásnak.
zgi5212022-11-23 16:11:23 // 6691
Giuntini

mester! az reális, ha a tavaszi olajcsere óta fél litert most után kellett töltenem a multiair -be? (Selenia 5W-40)
említetted anno, hogy sűrűn kell csekkolni, de ma be is jelzett az olajszint indulás előtt.
a pálca kb. fél szintet jelzett. (fél liter max- ra tolta fel)

köszi
Kazes☻2022-11-23 09:58:55 // 6690
Akkor minden kircsi... boldogság! :)
GT Ɨ|ѯ2022-11-21 14:35:03 // 6689
Pár Mito szombatról:-)

Autoclassica Milano

szeretik őket / ők is / nagyon
zgi5212022-11-21 14:23:47 // 6688
ergonómiai szempontból talán a szintén 77lovas Grandeval tudom párhuzamba hozni, de
mivel alacsonyabban ülsz, illetve pontosabb és agilisabb a kormánymű, futómű, jobb a fék (hátul tárcsa) így Mito győz természetesen. (most a mi +28 pacinkat leszámítom :-) )
Giuntini2022-11-19 17:16:01 // 6687
Nem magyon kellett! Csak a lemezfelni gondolkodtatott el! Egyébként így ahogy most van, alsó hangon 2,2-2,3 millió...
Nagyon megszerettem ezt a kis autót! Első Alfa amit vezettem a Szd volt! Tudom, a boxer motor más tészta, de karakterében ez a kis egyszerű MiTo 77 lovával nagyon visszahozza azt az érzést!
A különbség a 159 és a MiTo között egyszerűen megfogalmazható! Az előbbi egy életen át vigyáz rád, az utóbbiira neked kell vigyáznod😊
Kazes☻2022-11-19 15:55:22 // 6686
Ugye - ugye... aztán úgy kellett rábeszélni, hogy egyáltalán számításba vedd! 😉😀
Kazes☻2022-11-19 15:54:09 // 6685
Ok, világos.
Giuntini2022-11-19 15:06:51 // 6684
Nekem egyébként ez a kis autó egyre inkább a jó öreg Alfasudot juttatja eszembe. A kis motorteljesítmény, a hörgő -durrogó kipufogóhang, szerintem hozza az Alfasud érzést..
Giuntini2022-11-19 14:51:32 // 6683
Azt mondta hogy megegyezik a Grande Puntóval, elképzelhető a kormánymű másképp van áttételezve természetesen elektromosan. Az biztos hogy közvetlenebb mint a Puntóé!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak