Blog

Sajnos a legutóbbi membrán csere a szelepfedélben nem jött be, az utángyártott litván membránnal még jobban nyomta ki magából az olajat, mint a gyári szakadttal. Így kénytelen voltam venni egy gyári új szelepfedelet, amire 4 hetet vadásztam, mire feltűnt 3 darab a fiatalkatreszek.hu webshopban. A szelepfedél cseréje össze lett kötve egy olajcserével és már szaladhat is tovább az autó. Azóta már ment több, mint 1000 kilométert és szerencsére száraz a szelepfedél

Km: 207500

>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-06-19

Szerettem volna valami dekort az autóra. Az előző kettőn felirat volt, most nem arra vágytam, ráadásul olyat akartam ami nem feltűnő. Azt hiszem sikerült megoldani. Alfa logó került az autóra, és bár fekete színben is biztosan jól nézett volna ki, de úgy döntöttem, hogy legyen inkább matt szürke. Élőben jól néz ki, fotón nem igazán adja vissza a látvány.
Meg a szárny és az üvegtető közötti szürke rész kapott fényes fekete fóliát. Így vizuálisan lett hosszabb a tető, kecsesebbé téve a szárnyat.
A munkát Kiszely Máté követte el.

>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2025-06-19

Mai napra Zsolti és Andris szervezett egy kis fotózást a 916 osok 30 éves jubileumára. Egy páran összejöttünk és jól elbeszélgettünk és készült egy pár szép fotó a Kápolnásnyéki kastély udvarában. Természetesen utána nem maradhatott el egy kis össze ülés egy bisztróban. Jó volt így hét közben is összefutni egy kis alfázásra. Megtett táv 220 km.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2025-05-10

Idén is beneveztünk és eddigi legjobb eredményünkel végeztünk mint mi mind a Spideres csapat.Megtett táv kb 350 km. Természetesen minden rendben volt a hangulattal és a bátyókával is.

 
>> EseményFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2025-06-18

Ma elértük ezt is kicsivel több mint 5 év kellett hozzá. Még olyan mint az új!

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2025-03-29

38500 km nél lekerültek a téli gumik és újra felkerült a nyári az 6. szezont kezdik meg még bőven jó 22072 km-ről folytatják útjukat. Téli kerekekbe 2000 km került így 17500 az eddig megtett táv.

 
>> Szervizystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-06-18

Szakadt tanksapkazsinór cseréje ha másnak is aktuális, akkor ez jó hozzá:
Klatty

A csere egyszerű. A tanksapkáról a gyűrűt le lehet pattintani. A zsinórt tartó 2 kis pöcköt ki lehet tolni. Az új gumit berakni kicsit passzentos, de csavarhúzó segítségével kivitelezhető.
Éppen elég hosszú, bár nem tudom a gyári mekkora volt, hozzám már szakadtan került.

>> Tuning és extraB3WiN // Alfa Giulia 2.0 Q4 Tributo // 2025-06-17

Végre a hétvégén rászántam magam és beépítettem végre a dashcam-et. Már pár autónál végeztem ilyen műveletet, így nem kezdőként álltam neki. Egyedül, ami változatosságot okozott, hogy Julisban a bizti tábla az anyós oldali lábtérben van, míg az eddigi autóknál ez a kormány alatt volt, emiatt a dashcam elhelyezését újra kellett gondolnom. Igazából ez is okozta a legnagyobb fejtőrést. Végül az anyós oldali napellenző mögé került be. Részemről az volt a cél, hogy minél nagyobb látószöge legyen a kamerának, de belülről ne takarjon ki sok látóteret, illetve vezetékből is minél kevesebb látszódjon. Két hely között vacilláltam, vagy az előbb említett pozíció vagy a belső visszapillantó alatti rész, de utóbbi esetben sokat kitakart volna a szélvédőből, illetve a kábelek is feltűnőbbek lettek volna. Tudom, hogy létezik hozzá Ali és társain olyan megoldás, amivel az elsőszélvédő szenzortakarójába építhető be a kamera, de azt minőségileg nem ismerem, így én inkább maradtam a jól bevált típusnál.

Szükséges anyagok:

- Dashcam: 70mai A810 +RC12 hátsókamera szett (ebből már van 3 a családban, én nagyon meg vagyok vele elégedve)
- Hardwire kit a parkolóüzemmód aktiválásához
- Memóriakártya: Sandisk 00121585 64GB SD micro Extreme (SDXC Class 10 UHS-I U3)
- 2db biztosíték osztó + 2db 3A-s biztosíték, amelyeknek a mérete Mini
- A kábelek befűzéséhez 1-2 műanyag spatula (pl. patent kiszedő), de pl. a dashcam-hez is jár gyárilag 1 db
- Szigszalag (lehetőleg ződsárga)
- 1-2 gyorskötöző
- textil bandázsszalag

Lépések:

1. A bizti tábla felkutatása. Az anyós oldalon ki kell venni a szőnyeget, majd két db műanyag csavaros patent után le lehet venni a bizti tábla takaróját. A bizti táblán az alsó sor az állandó betápos fogyasztóké, a felsők pedig gyújtás után kapnak csak naftát.

2. Bontás. Az anyós oldalon az első és hátsó ajtók kédergumiait kell félig lebontani, a tetőkárpi felőli részét lekell húzni a karosszériáról, így lesz elég helyünk a hátsó kamera vezetékének az elvezetéséhez. Ez jár igazából a legnagyobb bontással... huh :D

3. Betáp vezetékezés. Első körben a tápot húztam be a bizti táblától a kameráig. A biztosítékoktól kiindulva van bőven hely a vezeték számára, hogy nagyobb erőfeszítés nélkül át tudjuk fűzni az A oszlop irányába, majd itt a lehúzott kédergumi nyomvonalába simán végig lehet vezetni a vezetéket egészen az A oszlop és tetőkárpit találkozásáig. A tetőkárpit és a szélvédő találkozásánál van bőven hely, de ha a csatlakozó mérete megkövetelné, akkor egy műanyag spatulával lehet rajta annyit feszíteni, hogy minden is átférjen.
FIGYELEM! Az A oszlop és a tetőkárpit csatlakozásánál figyeljünk arra, hogy a függönylégzsák főlőtt és NE alatt vezessük át a vezetéket, ne legyen ebből később probléma, ha szükség lenne a légzsákra (de ne legyen).
Ezután, ha itt átfűztük a vezetéket, akkor már nyert helyzetünk van. A tetőkárpit alá begyömöszölhető a vezeték nagy része, csupán az fog kilógni ami a tetőkárpittól lejön a kameráig. Kapcsolódó képek: 2-3

4. Hátsó kamera vezetékezés. Ezután jöhet a hátsó kamera vezetéke. Ez ott kezdődik, ahol az előbb abbahagytuk, azaz a tetőkárpiton keresztül átdugjuk az A oszlopon a vezetéket, szintén figyelve, hogy a légzsák fölött tegyük ezt meg. Ezután az első ajtó felső részénél a tetőkárpit mentén eljutunk a B oszlopig. Itt egy gyorskötöző és az elhagyhatatlan ződsárga segítségével átfűzhetjük a takarót a B oszlop belső takarója mögött, majd a vezetékkel a hátsó ajtó felső részének mentén eljutunk a C oszlop belső takarójáig. Itt sem kell bontani semmit, egy műanyag spatulával egyszerűen begyűrhető a kábel a takaró alá a tetőkárpit találkozásánál, majd az oszlop takaró végénél a hátsó ablak mentén elrejthetjük a kábelt a tetőkárpit alá. Kapcsolódó képek: 4-8

5. A hátsó kamera felrögzítése. A kamrához kapunk egy átlátszó öntapadós lapot, ezt kell a szélvédőre ragasztani figyelve arra, hogy a hátsó szélvédőben lévő fűtőszálakra ne takarjunk rá. Egy plasztikkártya ilyenkor a segítségünkre lehet, hogy a légbuborékokat kiszorítsuk a lap alól. A felragasztás előtt célszerű legalább belülről letakarítani a szélvédőt. Ha ezzel megvagyunk akkor fel is ragaszthatjuk a kamerát, majd be kell állítani a kamera szögét, illetve a kilógó vezetéket be lehet gyűrni a kárpit alá. Kapcsolódó képek: 9

6. Első kamera felhelyezése. Ez egy az egybe megegyezik az előző ponttal. Kapcsolódó képek: 1

7. Állapot visszaállítás. Én mindig az A oszlop alatti részben a műszerfal mellett szoktam elrejteni a túl hosszú vezetékeket, így a hátsó kamrától indulva annak a vezetékét enyhén kifeszítve elrejtem az ajtóknál a tetőkárpit alá, majd visszahelyezem a kédergumikat. Itt is figyelve, hogy a vezeték ne legyen a légzsák útjában. Az első ajtónál az A oszlop alatt a túl hosszú vezetékrészeket összecsavarom textil bandázsszalaggal, hogy az esetleges kopogásokat megszüntessem, majd a kédergumi alá rejtem. A tápkábelt pedig a bizti táblánál kötözöm össze a szalaggal és ott rejtem el. Precíz kábelmenedzsment :P

8. A táp bekötése. A hardwire kitre rá kell krimpleni a két biztosíték osztót, illetve egy szemes sarut a test részére. A testnek nem találtam jobb megoldást, így az alsó bizti tábla rögzítőcsavarra erősítettem rá, a gyári anyát lecsavartam, majd kapott egy alátétet, a sarut, egy rugós alátétet, végül ment vissza a gyári anya. A táp fix részét a bizti tábla alsó sorába az F36-os 15A helyre kötöttem be, ami a Connect rendszerért, Klímáért, stb. felel. Az ACC vezetéket pedig a felső sor F94-es 15A helyre kötöttem be, ami a hátsó ablak fűtésért felel. Tipp: A csomagtartóban lévő bizti táblánál található meg a biztosíték kiszedő csipesz :) Kapcsolódó képek: 10

9. Végső simítások. Végül visszaszereltem a biztosíték takarót és visszaraktam a szőnyeget. Ezután beszereltem a memóriakártyát és beüzemeltem a készüléket.

Ui.: Sok képet nem készítettem, mert a dögmelegben ehhez már nem volt erőm, de a netről "loptam" párat, amikkel szemléltetni tudom a dolgokat.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

A kiegyenlítőtartály kupakja alatt szivárgott a víz. Nem ott ahol túlnyomás miatt el kéne engednie, hanem a menetnél. Kicseréltem a kupakot, de ez sem segített, a hibakép ugyanaz maradt. Rendeltem egy új tartályt Alfistiről 129 EUR-ért. Sajnos már nem lehet akárhol kapni.