Blog

>> Szervizgiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-07-05

A Laptiming forgatáskor nagyon hideg szeles idő volt és egy üres olajos hordót az autó mellé fújt a szél. Ahogy elindultam, rögtön hozzá is ért a jobb első sárvédő.
Újabb fényezés javítás következett, amit ismét szuperül megoldott a fényezőm.

 
>> Eseménygiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-05-19

Az autót beválogatták a Laptiming műsorba, ahol nagyon jól teljesített, úgyhogy egy újabb álmom vált valóra.😍
47:330-as időt ment, sokkal durvább autókból álló mezőnybe érkezett. (Pl.BMW M6, CLS63, Audi RS3, Type-R Civic, Megane RS Trophy)
A forgatás jó hangulatban telt, a parkolóban elszenvedett kár ellenére is, hatalmas élmény volt.

 
>> Szervizgiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-04-11

Februárban egy hétvége alatt 2x is megsérült az autó. Nekitoltak a jobbos visszapillantónak egy bevásárlókocsit, majd a mosóban leborotválták az első lökhárító jobb sarkát.

 
>> Eseménygiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-04-05

Nagyon nagy élmény volt, bár a Sportcontact7-tel a vizes műgyantán gyakorlatilag esélytelen voltam.😬 Majd ősszel télivel újrapróbáljuk.😉

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2025-07-27

- teletankolások száma: 140 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 79.502 km
- életkor: 979 nap
- össz. menetidő: 1.142,55 óra (47,61 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,40 Ft/km
- átlagos napi futás: 81,21 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,86 %

 

A klíma nem igazán működött rendesen. Kevésbe fújt hideget, nagy melegben pedig időnként lekapcsolt menetközben a klímakompresszor.
Elsőre csak a klímagáz mennyiségét ellenőrizték. Sajnos közel a fele hiányzott. A töltés megtörtént, valamivel hidegebbet is fújt, de az állandó ki-be kapcsolás probléma megmaradt.
Következő lépés a klímahűtő tisztítása lett volna, de leszerelés után kiderült, hogy menthetetlen, cserélni kell.
Nissen klímahűtőt kapott. A szerelés Csepelen a K&B Autójavító Kft. műhelyében történt.

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-07-24

Szokásos kör az Autó Néronál.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-07-26

Műszakira készülve ennyi javítani valót találtam még. Kissé be vannak repedezve, ezért kicseréltem. Az autó viselkedésében nem várok semmi változást.

 
>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2025-07-28

20 éves lett a vas. Ebből 17-et velem töltött. Nem ment sokat mert céges kocsi is volt közben, 70000-rel vettem, most 170000 van benne. 486000 Ft volt a szervíz, javítások, gumicserék összköltsége.A műszaki díja nincs benne. Ebben munkadíj nincs, kivéve a gumist, de szervízben sose járt. Ez így 28600 Ft/év. Szerintem nem olyan rossz. A kuplung-kettőstömegű még eredeti, az még megdobhatja. De összességében ez egy jól eltalált verda, a motor megbízható, sose hagyott ott. Egyszer tűzkarikákat cseréltem az út szélén a horvátoknál, de onnan is lábon jött haza. Ja, és a karosszéria 20 évesen olyan állapotú, hogy a vizsgákon gond nélkül átmegy.
Úgyhogy marad a kicsike, előre a végtelenbe, és tovább!😄

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-08-05

Újkora óta hallom a hangot. Finom zörgésként indult, sosem szerette a fülem, de nem csináltam felhajtást belőle. Minden évben a kötelező szervízen megemlítettem. Meg is nézték nekem mindannyiszor. Először üzemenyag szivattyú zörgésként azonosították, következő évben olajszivattyú láncot cseréltek a gyár javaslatára. A gyár kapott videót, és kiírták a cserét. Mondanom sem kell, nem az volt. Akárhol, akárhányszor mondtam, hogy lóg a wastegate, megkerülték a témát. Nézegették a wastegate összekötő rudat.. de ezen már ezerszer túl vagyok, ha az lett volna, már rég nem zörögne.
A szomszéd Tomi egyből vágta rá, hogy wastegate. A BMW guru Geri szintén. Több ismerősöm és jómagam is 99% biztosan azt gondoltuk, hogy wastegate hiba. Évek óta tudom, hogy vagy garanciaidőn belül eljutunk a diagnózisig, vagy lesz egy turbójavításom zsebre.
Érden korrekt módon álltak a dologhoz, egy évvel a téves lánccsere után, bekérték az autót egy egész napos átvizsgálásra. Én elmondtam, hogy szerintem mi lesz a gond, és elfogadták amit mondok, tehát valóban ott kezdték a vizsgálódást.
Én nem mertem lehúzni a wastegate csatlakozóját, hogy kézzel kinyissam, és úgy meghallgassam, hogy zörög e. Féltem, hogy beírja a hibát, és nem bírom törölni.
Nos, pontosan ez történt. A szervízben megpróbálták így beazonosítani, hogy valóban a wastegate zörög e. Betárolta a hibát, és többé nem is lehet törölni.