Blog

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-07-25

Ez a történet egy kicsit messzebbről indul. Még május végén történt, hogy az M6-oson haladva, egyszer csak minden előzmény nélkül felgyulladt a műszerfalon a karácsonyfa, de úgy, hogy minden hibát kiírt és még váltó sem működött, 6-osban ragadt. Szerencsére épp egy lehajtó előtt voltam, lekanyarodtam a pályáról. Amikor elértem a kereszteződéshez, muszáj volt megállni, de lejjebb váltani még mindig nem tudtam. Ekkor a lefulladás határán, kitette magát üresbe. Gondolom valami lefulladás elleni védelem. Innentől viszont már vissza tudtam rakni D-be és ment a váltó.

Egyből valami elektronikai dologra gondoltam, mert az szokott ilyen tüeneteket okozni. Az út szélén sok mindent nem tudtam csinálni. Kiolvastam az ELM327-es adapteremmel, a hibakód P0562 - "Alacsony rendszerfeszültség" (1. kép). Ránéztem az akksi csatlakozásokra, rendben voltak. Generátor hibára gondoltam még, ha esetleg lemerült az akksi, azt viszont jeleznie kellene a műszerfalon, ha nincs töltés. Jobb híján továbbmentem, bízva abban, hogy nem áll meg alattam. Mert egyébként nem maradt vészmódban az autó.

Nem is tért vissza a hiba, csak úgy 2-3 hét és jó 1000 km múlva, de kevésbé drasztikusan. Csak jött egy check engine és egy 5 percig vészmódban volt. Néhány újraindítás után a sárga tengeralattjáró lámpa is elaludt a műszerfalon. Hibakód ugyanaz. Ezt követően azonban kezdett egyre rendszeresebb lenni a dolog. Mivel július első felében már esedékes volt a 4 éves szerviz, így felhívtam előtte Horváth Laciékat Érden, hogy begurulnék egy hibaolvasásra és állapítsák már meg mi a baj. Ha megvan, akkor a nagyszerviz során ezt is orvosolni lehet.

Így is volt, a hiba oka azonban hosszas keresés után sem lett meg. Kapott az autó egy akkumulátor-menedzsment szoftver frissítést, át lettek nézve a csatlakozások, de semmi elektronikai hibára utaló nyomot nem sikerült találni. Mikor visszakaptam az autót, indítás után egyből be is dobta a hibát. Szaladtam is be a szervizbe, hogy most olvassák ki gyorsan. Jött a diag.-os srác, mutatta a hibakódot: C0047-00. Viszont leírást semmit nem adott hozzá a gyári műszer, egyik nyelven sem. Abban maradtunk, hogy beszél az importőrrel, hogy mi lehet ez a hiba. Az én kiolvasóm által korábban jelzett P0562-t nem mutatta.

Itt már kezdett kellemetlen deja-vu-m lenni, mivel Budaörsön is így kezdődött a dolog, aztán mekkora szívás lett belőle. Elkezdtem feltúrni a netet és egyetlen találat adódott a C0047-00-re, az pedig végül a részecskeszűrő nyomásszenzor hibájára vezette vissza a dolgot. Tehát ugyanaz a szenzor, amivel átvételkor is probléma volt.

Ezt kissé furcsálltam, mivel a tünetei nem annyira hasonlítottak az akkori tünetekre, ráadásul nem is ugyanazt a hibakódot dobta. De elég meggyőzőnek tűntek a bizonyítékok. Elküldtem a szerviznek, hogy mit találtam. Igyekeztem minél jobban alátámasztani, mert aki beszélt már szervizessel, az tudja, hogy tikkelni kezd a szemük, ha az ügyfél azzal kezdi, hogy "Azt olvastam a fórumon, hogy...". Az info viszont a Stellantis IOP Service Manual-jából származott, annak elég meggyőzőnek kell lennie (2-3. kép).

Amikor vittem a nagyszervizre, ránéztek erre a szenzorra is, el volt törve. Na, ez megkönnyebbülés, akkor meg is van a hiba. Az alkatrészt megrendelték, viszont Olaszországból érkezik, csak a következő hétre ér ide. Addig pihent egyet az autó a garázsban.

Később megbeszéltünk egy péntek délutáni időpontot a cserére. Szerencsére viszonylag jól hozzáférhető helyen van a szenzor, gyorsan végeztek a munkával.
Indítás után minden rendben volt, nem jött vissza a check engine figyelmeztetés. El is vittem az autót letesztelni a Bajna-Héreg szakaszon, oda-vissza (4. kép). Tökéletes, ismét.

>> Autóápolásliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-07-18

A vezető oldali első ajtón voltak enyhe, a lakkfelszínt érintő horzsolások, karcok. Becsiszoltam, kifényesítettem.

A sárvédő alján színnel bedörzsöltem az aprócska lyukakat, a felesleget levitte a polír .

A bal oldal nagyon rendben lenne, de a napon két karc még észrevehető . Majd később.

 
>> Egyébliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2025-07-23

317879km

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2025-07-23

A klíma rendszer átnézésre került, cserélve lett egy O gyűrű és fel lett töltve a gáz. Át lett nézetve az autó egy hosszú, 2000 km-es németországi út előtt. Kiderült, hogy a főtengely szíjtárcsa ismét cserére szorul a hosszbordás szíj automata szíj feszítőjével együtt. Vélhetően a lassan csere érett kettős tömegű okozza, hogy most már másodszorra kell őket cserélni 1-1,5 éven belül. Így cserélve lett a főtengely szíjtárcsa és a szíj feszítő is, valamint az első-felső lengőkar szilent is. Kettőstömegű és kuplung felkészül...

 
>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-07-22

Lezajlott a teljes folyamat, minden a helyére került. Az autó azóta is hibátlanul működik. Néha roppan valamelyik csukló még, ha olyan állapotba kerül, elviszem majd újra, ebben is maradtunk. Egyelőre nagy a boldogság. Bár húzós ára volt.
Remélem még sok-sok kilométert megyünk majd együtt.

 
>> EseményBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2025-07-22

Mint minden évben , most is meglátogattuk a Szalki szigetet. :) Nagyon jól éreztük magunkat, láttunk sok szép autót, találkoztunk sok ismerőssel.
Köszönjük a szervezőknek a fáradtságos munkát :) Megérte !
Jövőre is megyünk mindenképpen de már sátorral ! :)

 
>> AutóápolásBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2025-07-22

Tavaly csak , bőrápolást kapott a vas, ezért úgy gondoltam hogy itt az ideje egy kicsit alaposabb tisztításnak is. Meg is rendeltem gyorsan az Auto Glym leather cleaner-t. Ez a cucc tök jó. Kárpitra fújva kis ecsettel felhabosítottam és gyönyörűen kihozta a piszkot . jo alapos tisztítás után letöröltem , majd mehetett a tavalyról már ismert balzsam. az eredmény tökéletes. megérte rászánni az időt.
Most már szép tiszta , és matt a bőrkárpit. minta új lenne . :)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-07-21

Újragondoltam a motortér designját.
Kapott uj tűzfalszigetelést is.

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-07-12

Idén is részt vettünk Alfacityn.Haleszéknak köszi a szervezést,Koziéknak meg hogy becsövezhettem hozzájuk a sátorba meg hogy pecsételhettem 😁

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2025-07-20

Holnap lesz 5 éve, hogy megérkezett hozzánk Chili, nagyon megszerettük és nagyon bevált. Napi használatú autó, kell vele foglalkozni, hogy jó formában maradjon. Ma is csinosítottam rajta, kipöttyöztem 3 kavicsfelverődést amit találtam rajta, kapott egy motortér tisztogatást (nedves rongyos törlést, én nem mosok motort). A rendszám dolog mellett még volt egy dolog ami rég zavart. A két első oldalsó index be volt ragasztva, mert valaki letörte a rögzítőfüleket róla. Nyilván amikor a jégeső után javították, ide nem telt az igényességből. Mostanra elkezdett itt-ott elengedni a ragasztás, nem nézett már jól ki.
A két gyári új index lámpa persze 3 éve a fiókban pihen... nosza most ezt is kicseréltem. Megnyugtatóan normálisan néz ki végre a helyén a két irányjelző.
Ezen kívül az éves szokásos pollenszűrő csere, klíma tisztítás is megvolt. Fél órás munka, megéri.
Ezzel kapcsolatos tapasztalat: A Febi aktív szenes(nek kinéző) pollenszűrő egy nagyon más minőségi kategória, mint amiket eddig használtam. Vastagabb, plusz réteg van az aktív szenes szűrőanyagon, robosztusabb az egész. Kicsit nehéz begyűrni a helyére, mert vastagabb is. Viszont befér, és egész biztosan komolyabban szűr, mint a gyári dobozos amit eddig használtam.

Utolsó képen a két doboz cucc amit még beépítésre/betöltésre vár.

U.i. A Firanto javítóstiftet nagyon tudom javasolni! Van ecsetelős része a nagyobb plezúrokhoz, és egy hajszálvékony fém cső vég is van rajta, kavicsfelverődést pöttyözni. Nagyon jól, könnyen használható, és pontos a szín.