Blog
Minden nagy nyári út előtt előveszem a szokásos listát. Már az útiterv excel fájlban is benne van a csomagolandók listájával együtt.
Mivel az idei Nagy Túra 2025 elmaradt, most került elő a kabriós őszi kirándulás előtt.
• Klímatöltés - mindig hiányzik, most 420 gr kellett bele.
• Kocsimosás - idén holnapután lesz egy polír is.
• Ablakpucolás - nagyon nem a kedvencem, ezért van külön a listán.
• Belső takarítás - ez se a kedvencem...
• Műanyag ápolás - motorház, utastér műanyagai. A műszerfal ápolása se a kedvencem.
• Ülés bőrének ápolása - most is a Sonax trutyijával kentem be.
• Ablakmosó feltöltés - csak félig szoktam, mert 5 literes a tartály.
• Világítás ellenőrzése - ez még hátravan, mert a DRL a polír után kerül vissza.
• Keréknyomás ellenőrzése - elöl: 2,7 bar hátul:2,5 bar pótkereket nem elfelejteni(!): 4,2 bar
• Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése – 120Nm-re szoktam húzni a gumis ajánlására. A mintázatot se árt ellenőrizni.
• Emelő, kerékkulcs és kerékcsavarok a pótkerékhez - az emelő és kulcs a motorházban jobbra elöl, a többi a csomagtartóban a pótkerék feletti rekeszben.
• Szervóolaj ellenőrzés – ha jó, akkor szép piros. - TUTELA GI/A
• Fékfolyadék ellenőrzés: szín (víztiszta), szint, víztartalom a Parkside-os műszerrel max 1%
• Fékbetétek és tárcsa ellenőrzése - a túra előtt ki is szoktam takarítani, ez most a nyári túra előtt megvolt.
• Hűtővízszint ellenőrzés – PARAFLU UP kell bele, de ha kevés kell csak ioncserélt vizet szoktam beletölteni.
• Motorolajszint ellenőrzése, ha kell feltöltés maximumra – 10W60
• Motorolaj bekészítés - akku mellé vagy a tetőhidraulika mellé teszek 1 litert.
• Váltóolaj szint ellenőrzése - a feltöltő csavar a szint.
• Hosszbordás ékszíj feszesség ellenőrzése - kézzel húzva a felső részt érezni lehet a feszítőt.
• Szerszámkészlet bekészítése - akku mellé kerül a szokott csomag.
• Tartalék alkatrészek – elektromos vezeték, csőbilincs, kábelkötegelő, drót, alátétek, csavarok, szigetelő szalag, stb.
• Izzókészlet ellenőrzése – a csomagtartóban pótkerék feletti rekeszben van a helye.
• Defektjavító készlet + kompresszor - szintén ott. Az idén a spré mellé vettem egy "hurkás" javító szettet is.
• Navigáció felrakása – Itt általában az iGO-s navit szoktam feltenni. A menetvonalakat előre felkészítem. Most valószínűleg a google lesz a főszereplő telefontükrözéssel.
• Tartalék navigáció + navitöltő bekészítése - Most ez lesz az iGO.
• USB töltő + USB töltőkábelek berakása mindenhez. Ja és egy pót szivargyújtó töltő is.
• Elemlámpa
• Rádió USB feltöltése zenével, rádióba betenni - nincs kellemetlenebb mint a cseh nyelv és zene a rádióban :-)
• 2 db sárga mellény - kötelező
• Tűzoltó készülék berakása - olaszban kötelező tartozék
• KKL kábel berakása – PC & MES a ruhás csomagba. Ha van, akkor nem kell. Ha nincs, akkor igen. Anno németben a 159-hez kellett volna, de nem volt ott. Szerviz lett belőle...
• Kamera (dashcam) memóriakártyák törlése, kamera felrakása, kameratáp tesztelése.
• Alfás maci - mindig velünk van.
• Alfás esőkabát - néha jól jön.
Bekerültek a gátlók, rugók, lengőkarok.
Jó magas lett, nyilván borzasztóan nem tetszik, viszont álom volt úgy végigmenni a fekvőrendőrön ,hogy nem húzta végig a kipuffogó rendszert. :D Majd megszokja a szemem. A nyomtáv szélesítőket is levettem. Hááát, hátra azért lehet vissza rakom, de egyelőre így marad, kérek időpontot műszakira, mert már Májusban lejárt, aztán autózunk vele egy nagyobbat, mert idén még csak 40km-t ment.
Lemostam alaposan ,mert 6 hónapja mostam utoljára.



Szokásunkhoz híven idén ősszel is megkerültük a Balatont.
A 84-esen érkeztünk és Edericsnél mentünk fel a 71-esre.
Kicsit körbenéztünk a keszthelyi boltokban és tovább álltunk.
Szomorúan tapasztaltuk hogy vége a szezonnak, az éttermek nagy része már bezárva.
Aztán Balatonföldváron a Kukorica Csárdában megebédeltünk. Itt is olyan érzésünk olt hogy azt esszük ami a polcon van még. Ettől függetlenül remek ebédet kaptunk.
A következő pont a tankolás volt, mert a negyedet jelző vonal alatt volt a szint. 52,38 liter fért a tankba, bő 31e Ft...
Gondoltuk átkelünk a komppal, de a sort látva inkább megkerültük az északi végét a Balcsinak.
Alig találtuk meg a szokott kilátót Balatonvilágoson, de aztán meglett.
Balatonfűzfőn sikerült találkoznunk valami biciklis csapattal. Szembe jöttek és természetesen keresztezték pát helyen az utat, itt ilyenkor leállították a forgalmat. Gyakorlatilag a nagy körforgalmig állt a sor. Izgalmas lehetett a sorban pöfékelő autók mellett biciklizni...
Természetesen a Tihany kör se maradhatott el. Itt még nagyobb tumultus volt a kompnál.
Zánka után fordultunk le a 71-esről Tapolca felé.
Majdnem teljes volt a kör.
368 km-t mentünk, nagyobb részt nyitott tetővel.




A múlt szombati armageddon esőzésben sajnos a teremgarázsunk is beázott. Úgy tűnik, hogy a garázs lépcsőház és Giulietta alatti része van a legmélyebben, mert a víz ezeken a helyeken állt meg kb. 15 cm mélységben.
Szerencsére a szekrényt nem érte el a víz, az szárazon maradt. A társasházkezelő nem áll a helyzet magaslatán, mert a vihar után 6 nappal sem sikerült még kiszivattyúzniuk vizet, pedig már többször és többen szóltunk nekik.





PHuBi ma reggel sikeres vizsgát tett :-)
113.414 km
Jutalmul fel lett töltve a klíma.
13 éve van/vannak ültetett autóim. Mára elég volt, így rendeltem gyári magasságú rugókat, új lengéscsillapítót, és nekiálltam visszaemelni az autót.
A hátsó lengőkarokban 1-1 szilent nem volt túl rózsás állapotban, de mind a négyet cserére ítéltem akkor már.
2db-ot lehetett rendelni másik kettő Mercedes/Jaguar szilent, 0,4mm-el nagyobb a szilentház, leköszörültem, bekerült a fagyasztóba és így a helyére is csusszant a préssel.
Így leírva jó gyors volt ,valóságban azért pár óra elment vele :D
A saját lengőkarom jó állapotban volt ,de azért homokszórás 2k epoxy , fekete bázis és lakkozást kapott. Szilentezés előtt (akkor volt rá időm)
Nyilvánvaló volt ,hogy 1-2 helyen picit sérül majd a lakk a préseléskor, de annyi baj legyen ott lejavítottam aztán kész.
Toronycsapágyakat is le homokszórtam, és cink bevonatot kapott, ha már egyszer szét volt szedve... Gátlókat felszereltem az új rugókkal még várják ,hogy a helyükre legyenek téve.
A hátsó rugó alsó gumiját lehet kapni ,azt vettem újat, a felső csak külföldről rendelhető horror összegért, így azt a donor autóból kapta meg ami tökéletes állapotú volt.








2025. augusztus 30-án rendezte meg az Abarth Club Austria szokásos, éves találkozóját. A helyszín idén is Forchtenstein (Fraknó) Badestausee volt. A rendezvényen nem csak Abarth, Fiat, hanem Lamborghini, Ferrari, Lancia és szép számmal Alfa is volt.
Útvonal: Budapest - Sopron - Neusidler (Nezsider) - Rust (Ruszt) - Mattersburg (Nagymarton) - Forchtenstein (Fraknó) - Rosenbrunn - Schwartzenbach - Kobersdorf - Eisenstadt (Kismarton) - Sopron - Budapest
Videó az egyik legszebb útszakaszról












0
673
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10