Blog >> felni
Apró esztétikai deficitnek tartottam már az elejétől fogva, hogy a szép sötét felnikben ott kandikált, szinte világítva, a fémszínű szelepszár. Volt pluszban 4 db ilyen szelepszáram a másik (azóta eladott) felniszettem TPMS készletéből, gondoltam, azokat lefújom feketére és gumicserekor azokat rakatom vissza. Ez meg is történt, Plasti Dip-pel, "folyékony gumival" (amit ajándékba megkaptam Erhardtól) tüsszentettem le azokat. Az elképzelésemmel azonban 2 probléma is akadt.
1. Amikor mentem gumicserére, akkor otthon felejtettem a fekete szelepszárakat.
2. Gumicserekor nem opció leszedni TPMS szenzorokat, ha nem akarom cserélni azokat (mint utólag számomra kiderült).
Akkor jöjjön az alternatív megoldás: a helyükön lesznek lefújva. Mivel nem valódi festékről volt szó, hanem egy gumis bevonatot képző anyagról, amit száradás után simán le lehet húzni, ha nem tetszik, ezért bátrabban vágtam bele a projektbe. Így nem kellett attól félni, hogy a fényezett felnit összecseszem, ne adj' Isten az autó karosszériájára is ráködölök.
A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, pont azt hozta, amit vártam. Elrejti végre a felniben a szelepet, sokkal homogénebb így az egész, ha ránéz az ember.
(Közelről persze nem egy műremek, de közelről úgyis csak én látom, mikor nyomást állítok.)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113373t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113374t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113375t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113376t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113377t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113378t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113379t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113380t.jpg)
Defekt a bal hátsó gumiban. Sikerült szögbe menni és sajnos későn vettem észre, így a gumi kuka lett, nem javítható. Párban csere 225/40-18 Michelin Cross Climate 2 gumira. Az új kerekeket előre rakattam fel, az elsőket pedig hátra. Az egyik felni sérült volt, így ezt görgőzni kellett.
A szerelést a Római-Gumi Kft. végezte.
Nyári szettem nem volt! Viszont sikerült egy Cartárstól nagyon szép felniket venni még dobozban. Egyik kedvenc Giulietta felnim!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000106/0000106461t.jpg)
Momo Reds K2 és gumik, szerelés
Ideje volt egy szett új nyári guminak, Hankook Ventus s1 evo2 lett a választott a Ti felnikre. Ezzel egyúttal a felniket bevitettem az Otto Fuchs felnigyárba, hogy teljesen megújuljanak. Valamint rendeltem gyári felniközepeket is. Igen, én is látom, még egy szett kerékcsavarra is szükség lesz. :)
Hankook Ventus s1 evo2 235/40 R19 204000 Ft
Felni felújítás 40000 Ft
Felniközép 11500 Ft
Gumiszerelések (le/fel) 26000 Ft
Km: 171886
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000106/0000106095t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000106/0000106096t.jpg)
Bár mindenki odáig van a "karikás Q" felnikért (árlista szerint: Lusso), nekem sosem dobbantotta meg annyira a szívem. Szép, azt elismerem, ráadásul kimondottan passzol a Giulia formájához, de nem fogott meg. Azonban be kellett látnom, hogy birtokolni kell egy ilyen felniszettet egy Giulia Q mellett...
Azért nagyon nem éreztem sietősnek a dolgot, de kíváncsiságból kértem egy árajánlatot Budaörsről. Volt egy elképzelésem, hogy körülbelül milyen árra számíhatok, ahhoz képest meglepődtem, mikor megkaptam. Jóval jobb árat kaptam, mint a legoptimistább becslésem, ami tartalmazta a kétszéles Q felniket (elöl 8,5", hátul 10") és a 4 TPMS szenzort hozzájuk.
Nem is volt tehát kérdéses, elfogadtam az ajánlatot. Most már van 2 felniszettem az autóhoz. Egy nyári és egy té... Micsoda? Télre minek felni, úgysem venném elő a kocsit, amikor olyan idő van, hogy tényleg téligumira lenne szükség. A Corsa gumik meg úgyis lekopnak egy bő szezon alatt, tehát, akár évente tudom váltogatni a felniket. Nyári szett 1 és nyári szett 2 ;)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104879t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104880t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104881t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104882t.jpg)
Kicseréltük a régi, kifakult és széthulló logókat szép újakra. A klasszikus, régi, arany színűt választottuk. Felkerültek a felnihez illő, ezüst színű, színes logós szelepsapkák. A kulcsház matrica is megszépült, illetve a beltér egyetlen apró hibáját is eltüntettük. :)
100 és 110 km/h sebességek között rázott az autó eleje, így szükséges volt a futómű beállítása és a felnik centírozása.
Amikor az autót vettem, az előző tulaj adott hozzá 4 db Zender Siena felnit. Az egyik 3 helyen volt hegesztve, mindegyik padka nyomos. Hamar kiderült, hogy a hegesztett helyett kell néznem egy másik darabot, ami szinte lehetetlen. Árultak egy darabot, de 5x108 osztókörrel. Aztán egyszer csak feltűnt 1 db 5x98-as, hamar le is csaptam rá. Németországból jött, kis időbe telt mire megkaptam. Összesen 3 darabot kellett görgőzni. Idén elvittem őket egy felni polírozóhoz, aki felpolírozta a peremeket. Ezután fényezés következett, erre is sikerült a megfelelő szakembert megtalálni. Ezután Nanolex Si3D BC kerámia alapozóval és Si3D kerámiával kezeltem őket. Visszaragasztottam a kamu csavarokat, amiket a fényezés miatt ki kellett szednem belőlük. Vettem bele 4 db gyári új Alfa Romeo felni kupakot is. Ezután jött a gumiszerelés, felkerültek a korábban a TS-en használt Continental PremiumContactok. Majd nem ment fel a kerék, mert elől beleért a féknyeregbe. Kellett gyártatnom 3 mm-es nyomtávszélesítőt, így lesz az ET28-ból ET25. És végre sikerült őket felszerelni.
A gumikban felszereléskor 13.353 km volt.
Az autó km állása: 199.089 km.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102909t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102910t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102911t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102912t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102913t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102914t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102915t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102916t.jpg)
03.09. Most már a felnik is megvannak a nyárra. (5x110_8J_R18_ET38)
A téliek adatai: (5x110_7.5J_R18_ET41)
03.10. Ma megejtettem a főpróbát a gumizás előtt, biztos ami biztos. ET41 helyett ET38, elvileg 3mm-el kilyebb lesz a kerék, és majdnem így is van. Mivel a felni szélessége is különböző, így annyiból változott, hogy a kölső széle a felninek 9mm lett kijebb, és a belső széle 3mm-el beljebb...
03.11 jöhet a nyár, gumik a felnikre felkerültek...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000101/0000101001t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000101/0000101021t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000101/0000101024t.jpg)