SD - főkép
>> EseményAlfa Giulia Super // 2024-04-22

Izgalmas készülődés előzte meg a versenypályás debütálását a gépsárkánynak.

Ugye a játszósgumit eljátszottuk, így maradt az utcai:P
Spoiler: utólag visszagondolva az a gumi (8 éves) ezt ki sem bírta volna.

Szóval közeledett a nap, mindenki rakta fel a nyárigumit, még slick-eket is nézegettem, de az időjárás jelentés nem tűnt jónak, lehűlést és esőt is jósoltak.

Így maradtam abban magammal, hogy nézzük meg mi lesz, télit már vissza nem rakok:D

Reggel 2 fok volt nálunk és deresedtek az autók, az előzőleg gondosan figyelt guminyomásom 2.2 bar-ra esett, nekem olyan 2.4-2.7 közt érzi jól magát.

Kabalából azért elvittem két plusz gumit, meg az emelős szettet, azért nagyon komoly versenyzőnek néztem ki:D:D:D vagy csak simán idiótának:D:D:D

A szervezők nagyon kedvesek voltak, bepakolhattam a lomjaimat egy helyi garázsba a trackday idejére:)

Utána indult a nap:

- vészfékezés, majd vészelkerülés forgó váltásban, utána cél fékezés, és a vészelkerülés sebességének növelése
- ezek után szintén két csoportban a pálya megtanulása, óramutató irányával egyező, tehát a laptiming műsorokkal ellentétes irányban
- aztán laptiming irányban is tettünk pár kört oktatói felvezetéssel, folyamatosan cseréltük az autókat az oktató mögött, így mindenkinek juttot egy kis saját idő, hogy elmondhassa az oktató ki mit javítson:)
- ezek után szabadedzés következett
- majd a mért körök

Egészen új dolgokat tanultam meg az autóról, ennyire sosem eresztettem el a súlyát közúton eddig, nem éreztem hogy így megfogott volna az elektronika.

Olyat persze éreztem hogy kis belekorrigálás után lekorlátozta a gázt, de elsőre mindig ezt csinálja.

Itt viszont meg lehetett vadítani az autót, szerintem a program úgy működik, hogy első megcsúszásra nagyon vadul reagál, minden relé dolgozik mindent kisimít, de ha ezzel az erővel nem estél be az árokba, akkor úgy veszi játék van és ereszt a határokon:)))

Na ez történt itt is:
- Elsőre 60km/h-val vettem a jávor tesztet, ez tankönyvi példaként az autó át ugrott a másik sávba majd vissza mintha minden nap ezt csinálná
- Utána próbáltam 65-el, itt már elvittem 2cm híján egy bóját, de másodszorra ez is sikerült, utána mivel utolsó lehetőség volt legyen akkor 72:))) Na itt kidobta a farát, és éreztem ahogy keresztbe befog a fék, és összeszedi nekem a kipördülő autót:))) És nagyon gyorsan még a visszatérés előtt visszaadta az irányítást amivel így gond nélkül befejezhettem a gyakorlatot:)

A vészfék szépen ment itt most 70km/h-ról gyakoroltuk párszori próbálkozás után 1m-en belül tudtunk célfékezni.

Ezek után az oktatók örömére is jöhetett a pálya tanulás.

Közben kicsit szeles, és nem túl meleg idő, de folyamatos napsütés volt, így délre már a guminyomás volt a határ amivel spórolnom kellett, mert már 2.9-nél jártam és romlott a tapadás.. Kb. 0.2-bar-t kieresztettem mindből, így újra a 2.7 környéki nyomással lehetett nyikorogni:)

Itt kell hogy elmondjam az oktatók:
- rendes gyors autókkal jöttek, Corvette és Challanger
- nagyon pozitívak voltak és odafigyelve oktattak
- mindenkinek személyre szabott tanácsokat adtak

Az idő tehát jó, a gumi jó, a pálya ismert jöjjön a mért idő:)

Itt volt meglepetés, azt tudtuk hogy a Giulia nagyon tudja, de hogy egy kicsit pöckölt Veloce és egy Diesel viszi a pálmát erre nem gondoltunk:)

Én is teljesen elégedett vagyok, a mezőnyben lekisebb gumival és leggyengébb autóval de sok lélekkel a középmezőnyben végeztem:)))

Szóval a kis Super kitett magáért.

Külön köszönet az oktatónak aki igazított az ülés pozíciómon, igazából az kb. jó volt, de a kormányt eddig teljesen betolva használtam, és 3-5cm-et kérte hogy húzzak ki azóta még jobb lett az autó, hihetetlen élmény ahogy kanyarban vállal rátámasztok a B oszlopra, és tökéletesen elérem a kormányt közben (194cm) bal lábbal beleszorítom magam az ülésbe és egyé válva az autóval rázókőről rázókőre repülve vesszük a kanyarokat.

Ez tényleg nagyon más világ, mint az utcai közlekedés:)

ui: a plüss állatok nem is a gyerekek miatt kellettek hanem feleségem miatt, aki így már elhitte hogy a napközben arra is fogok figyelni, hogy egyben hazahozzam magam és az autót:D A gyerekek kicsit bizalmatlanul adták oda a játékaikat, nem a legjobbakat kaptam kölcsön:D:D:D Hiába aki ennyi nővel él, az megtanulja a leckét:D:D:D

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2024-04-06

Nyilván idén is elmentem vezetéstechnikai trénignre, mert mikor máskor mozgassam át Giulia őnagysága tagjait:)))

Saját magam örömére azt az önszívatást találtam ki, hogy vittem két szett gumit.
Tervek szerint alakult minden:
- délelőtt a gyári 17" gumikkal mentem
- délután pedig egy kicsit használt de annál érdekesebb QV 19" szettel

Nyilván mi érdekelt, határ helyzetben mi lesz a különbség a mindenki által szidalmazott "ampera kerék" és az egekig magasztalt kétszéles QV kerék közt:))))

A felnit ugye megvettem, az jól jöhet még, a gumi az felejtős, de jó állapotú, játszani kiváló, gondoltam én:)

De menjünk sorba:

Délelőtt kiskerék, vészfék 5m, szlalom 46sec, velem párhuzamosan idén is feleségemmel váltottuk egymást, ami remek szórakozás, lassan talán rákap erre is:)))

A körpálya már érdekesebb téma volt mert idén volt bátorságom kiiktatni az elektronikát az 5 sec akku levétel, mondhatni legális megoldással mivel így semmilyen módosítást nem igényel az autó. És így biztonságos keretek közt hol próbáljam ezt ki aszfalton, ha nem a Hungaroring melletti Grupama tanpályán:)

Szóval végre megbizonyosodtam hogy is viselkedik júlia ha nincs megzabolázva a természete, mindenféle elektronikák által. Hozzá teszem ezesetben az elektronikus differenciálzárat imitáló fékezgetés sem működik tudtommal, tehát teljes nyitott differeciál, az adottság hátsókerék, 200 ló kb. 1400-1500kg és gyííí

Most sokkal jobb szórakozásnak tűnt ez mint havon bár most benne volt az, hogy tényleg minden irányban volt 30m-em csúszni.

Tekinteve hogy már több mint egy évve alázattal tanulom ő Giuliaságát, azt hiszem eljött ennek a tesztnek az ideje, és láthatóan működött, teljesen kontrollált kvázi drift mutatványokat tudtam vele körzőzni. Egyszer be is pördültem, de megerősített hogy bizony ez az autó futóműből tudja amit tud. Az elektronika a napi használhatóságot segíti:)))

De tovább a nap eseményeiben:

Délben a kétrészes képzés felénél, egy önálló kerékcserét is bemutattam, krokodil, térdre és hajrá fél óra alatt megvolt:)

Így a délután folyamán már a QV szettel és a kétszéles Michelin Pilot Super Sport gumikkal próbálgathattam az autó tudását.

A fékút ugyan úgy 5m, a szlalom 47sec, de persze már fáradtabbak is voltunk.
A hegyre felkapaszkodás és a rántópad viszont siralmas volt ezekkel a gumikkal...
A gyantán annyira csúszott az autó hogy szinte irányíthatatlan volt.

Maga a 19"-es lét a vártnak megfelelően alakult, az autó agilisabb, a játékossága megmarad, talán ami szintén tapasztalat hogy az elektronika mintha többet avatkozna be, vagy én vállalok többet, szóval szögletesebbek voltak a átmenetek, vagy tockos vagy menés:)

Persze hozzá kell tenni hogy ez a gumi afféle adomány volt mert 2018-as szerelés volt egy 500le 5literes Lexus-on aminek gazdáját meggyőztem ha egyben akarja látni az autóját sürgőesen cserélje le ezt a gumit, és adja nekem játszani:))) Nem volt könnyű, de beadta a derekát:) Sőtt még a barátnője derekát is:D:D:D elhatárolódom:D Szóval nem kell semmi rosszra gondolni csak tetkót kellett terveznem ellenszolgáltatásként:)

Szóval visszatérve a gumira, kicsit meg volt már keményedve nyilván, és amúgy is nagy felületű soportos nyárigumi volt, ezért a rántópad és a hegyre kaptatás feladta a leckét.

Végül sikerült megoldani mindent, és jó teszt is volt, hogy nem a gumi mérete hanem a minősége és kora dönti el mit vállalhat a sofőr.

De itt is jött a balesemény a végkifejlet:
Mivel érezhetően esetlenebb volt az autó a rántópadon és többször kontrollálhatatlanul megpördültünk, feleségem ilyedtében látva hogy 40-el megyünk be, ráfékezett pont a rántópadon, ennek köszönhetően a 40km/h-hoz mért rántási erő, ami megadja az autó kitörési vektorát, kb. 30km/h-nál kapott el minket, ennek köszönhetően nem ért ki az autó a rántópadból, hanem felbontotta a gumi oldalát mint a konzervnyitó...

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez kuka gumi volt eleve, és hogy ez az egész esemény nagyon kis sebességnél történt, ennek köszönhetően a felninek és az autónak semmi baja nem lett.

De továbbra is megerősítette bennem az állítást hogy a szar gumi a világ legnagyobb luxusa, mert az életed és az autód épségét kockáztatod vele!!!

Nekem itt most csak kb. két kör újabb rántópados mókába került, amiből kimaradtam hogy háromkeréken elslattyogjak a legközelebbi veszély mentesebb zónáig..
És egy újabb kerékcserébe, ami szerencsére ott várt, mert így egyszerűen visszakerült az eredeti gyári 17" kerék.

Bosszantó az egészben hogy ezt a 19" gumit még szerettem volna használni legalább két alkalommal, egy kakucsi nyiltnapon, és Alfacity-ben vagizni:)))

De hála égnek hogy nem ezeken az eseményeken vagy az oda vezető úton adta meg magát a gumi mert abból sokkal nagyobb baj is lehetett volna...

Nem tudom tényleg a rántópad ennyire veszélyes vagy a gumi volt ennyire kakukk, de a tanulság ugyan az, szar gumival ne menj sehova, mert ha nem bízol az autódban rossz döntést fogsz hozni, és végül ebből még nagyobb baj lehet.
(update: a rántópad 30km/h alatt letilt és nem ránt, tehát valójában nem veszélyes hanem nem szabad belefékezni)

Szóval egy szerencsés kimenetelű versenybaleset átélőjeként ez a véleményem:)

21798km, az átlagfogyasztás ma 15liter+ :)

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super // 2024-03-13

Piros indítógomb!
A tudomány jelenlegi állása szerint youtube mint tudásbázis alapján megtanulmányoztam eme 5 percnek hazudott beavatkozás kulcs momentumait.

A videón nem én vagyok, a spanyolom sem elég jó de végül sikerült:D

Na hát a modifikáció úgy 2 órát tartott 3 nekifutásban, mire megfelelő toll kupakot találtam amit hegyesre nyesve betuszkoltam fogyselymet majd először sikertelenül később negy örömömre sikerült kipattintani a helyéről a gombot:)

És végül az új piros tuning alkatrész tökéletesen passzolt, + 20 le :)))

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super // 2024-03-13

Előre látó módon vettem öngyógyuló vastag átlátszó ömtapadó gyerekvédelmi fóliát.
Ennek applikálása nem volt egyértelmű történet. Ugye a felület maga eléggé 3d tehát az anyag megnyúlik, buborékos lesz. Vissza kell szedni, akkor para hogy leszedi a fényezést.
Vegül az jelentette a megoldást hogy vizzel bespriccolva a megtosztított celületet megpróbáltam applikálni az elöre formára vágott ragasztó csíkokat.

Végül egy év távolságaból azt mondom az elgondolás működik. A gyerekek
Nem tapossák le a fényezést a küszöbről, a bevonat tartósnak bizonyult de nem szól bele az autó formatervébe.

A végeredményrôl majd csatllok a fotót.

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2024-03-07

Vettem egy nagy levegőt és windowst telepítettem parallels demora, vettem rá Assetto Corsa-t, content managert, és Kakucs pája modot.

Nem tudom ez beteges-e de én meg akarom ismerni egy kicsit a pályát mielőtt valóban oda jutok:)

A laptiming összes alfás videója után a függőség már adott, a virtuális verzió itt figyel...
Őőő nóómális? Neem egészen biztosan nem:D


Még nem döntöttem el hogy ezt a postot törlöm-e vagy maradjon itt örök mementó hogy hogy pusztítja el emberek életének jelentős részét, rabolja idejét egy igénytelen, hulladék szoftvergyártó.

Hát hogy a ..szomba lehet az hogy bekapcsolok egy rohadt szoftvert!!! Telepítem, működik, majd egy hét múlva meg nem, na ez a microsoft felahsználói élmény.
És mennyi ember idejét rabolják ezekkel a végiggondolatlan, működésképtelen funkciók tömkelegével..

Megmondom mi feküdte meg a windows gyomrát: egy G920 Logitech USB kormány, ezt elsőre felismerte működött majd soha többé, faxom fogja újratelepíteni.. meg tölteni ezzel az időt ennyit kár volt rá áldozni.

Egyszer tudtam kipróbálni a pályát az is valami:D mindezért vagy 4 órát telepítettem.. meg beállítottam:D Tökre megérte szerintem:D:D

Microsoft, örök talány, mit csinálnak, egymást kerülgetik a kávézóban, szoftverfejlesztés helyett???:D

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super // 2024-02-28

Néztem a felniket, láttam az árakat és egyszer csak beütött ez: egy Classico 19" QV szett a nagy, az etalon:)))

A sztori hogy egy Passat CC-re szerette volna feltenni egy csóka, de mivel a féke meg S8... így nem ment fel:)) Ezért meghirdette. És én biza lecsaptam rá és este már ott is voltam:)))

Pár karc van az első 8,5" páron, a hátsó 10" konkrétan új:)

Úgy vagyok vele hogy nem sietünk sehova, megvan "A" felni:)) Majd előbb utóbb lesz rá gumi is.. Tehát holnap:D:D:D

Megtámadtam egy kollégám akinek régi.. de jó gumi van a céges garázsban az autóján, hogy adja már el nekem, még gondolkozik:))) Update konkrétan nekem adta a Pilot Super Sport gumikat, jó... pár éjszakát rajzoltam neki segítség kép, tehát voltaképp bartel:) De baaaz Full milyen cucc lesz az autó alatt!!! :D

Nekem most még újat venni rá nem lenne okos dolog, mert hisz van 2 éves téli nyári szett az autón:)) 17" utcára családdal ez az ideális.

Update: Voltam ma reggel felnisnél, és azt mondta szűz felnik, nem görbe, nem tojás, nincs szétütve. Nagy kő eset le a szívemről!

Boldogság van:)

Tehát a tények:
Gumi: Michelin Pilot Super Sport 255 és 275/35 R19 igen túlméret link itt
Felni: QV Classico a szent grál:)))

Első tengely: széltében 5-5mm magasságban(kerület) 3-3mm tehát ennyi kell lejárni amintából:D
Hátsó tengely: széltében +- 1-1 cm pont a két gyári méret közt van, magasságban 3.5-3.5mm a kisebbik 265-ös gyári mérethez képest:)

Megáll az ész!!! Feleségem mikor megtudta:D:D:D jááájjj mit kaptam:D
Hát mekkorát fog ez mutatni:D

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2023-12-23

Esik a hó, az autó tisztán áll a száraz garázsban. Á nem vagyok én olyan gyerek… :P
Ellapátolom család bent… este van.. mindenhol szűz hó… a fene egye meg el kell menni csúszkálni:D

Előrelátóan a bejáróról bedobáltam az útra a havat hogy majd eltapossák az autók, és kifele tolatásnál ebben el is aladtam :D :D :D
Se elöre se hátra, semerre.. jó végül sikerült kihintáztatni, de azért ízelítőt kaptam ha felfekszik a hasak akkor annyi volt :D

Elmentem a környező utcákba, a meredekebbeket elkerültem:P
Amikor kb. éreztem hogyan viselkedik hóban, elindultam a RTL bigbráner studio mögötti kis parkolóba is hogy “forgalmotól elzárt helyen” is kipróbálgassam:)

Persze hogy ott marhult minden elsőkerekes autó:D kézifékkel.. de én nem nekik akartam megmutatni szóval.. egy dolog érdekelt hogy megfelellő távolságban legyek tőlük:D

Az elektronika mindenhol fog, nulláról indulva lehet kicsit bohóckodni de minél nagyobb a kerékfordulat és a tempo annál jobban tiltja a devianciát :P :D a téli bridgestone nagyon jól fog, gyorsul lassul az autó:)

Na de eljött az ideje a nagy kipörgés gátló kikapcsolás próbának ;)
Akkurátusan megálltam két fa közt, hogy ne tudjanak telibe verni a többi ott marhuló offok…
Motor leállít akksi saru levesz 1, 2, 3, 4, 5 vissza:)
Indítok sorban a hibaüzenetek, fényképező beszorítva az anyós fejtámla alá mehet a pörgés:D
Nem akartam túltolni mert sem padkát, sem az ott hagyott lakóautókat nem akartam telibekapni:P
De amire kiváncsi voltam azt megtapasztaltam.
Az autó tudja kb. A 80-90%-át futóműből annak ami élményt ad.
Tehát az autó a jó, nem elektronikus trükközés az a stabilitás amit tud:)

A hajtás kicsit lebutul, de a segg kidobós móka feledteti:)
Kb. Amikor másodszor visszakorrigálod az autót és koppon végálláson a kormány, innen ha legközelebb leállítod vissza is kapod a teljes hibamentes autót;)

Szóval élmény volt a javából, tiszta mocsok lett az autó:D
De a hó gyorsan olvadt meg kellett ragadni az alkalmat:)

 
>> SzervizAlfa Giulia Super // 2023-12-12

Visszaforgatva az idő kerekét mindig az utólagos gányolás a probléma:)

Van méretpontos hótálcám az autóban, nincs vele semmi gpond mindent összeszed és nem lesz kutyaszagú a kárpit, néha kiszóróm... ami meg mellé hullik az egy kis porszívózás és kész.

De ugye mindent összeszed, és az addig ott van...

Párszor már tapasztalatm nyáron nagyobb kavics is bekerül valahogy.. amivel aztán focizhatok míg ki nem dobom..

Na ez törént most is a tálcán ott gurult jobbra-balra egy kb. 8mm-es kavicska... aztán egy tempósab körforgalom kijáratnál beugrott a gázpedál alá.

Elősre azt éreztem hogy nagy eltt a gázpedál ellnállása, reflexből nyomtam egy erősebbet, hogy na mi lelte.. akkor pattant egy nagyot..
Na mondom ki szerez nekem új gázpedált év évgén ha ezt most eltörtem...
Lassan kb. 5% gázpedál állásig engedte így lenyomni erőltetés nélkül.. hazagurultam..
Majd otthon a telefont bedugva a lábtérben konstatáltam hogy egy meteorit fészkel a gázpedál mögött...

Ki is fociztam onnan a követ, sikeresen, de ha már ez történt meg kell vizsgálnom az egység sértetlen-e... így fogtam kiszereltem.. szerencsére semmi baja, valószínüleg csak a kő utgrott arrébb mikor erősebben összepréseltem.

Így némi plusz porszívózás és tisztogatás után visszament a helyére.

 
>> SzervizAlfa Giulia Super // 2023-10-26

Nem mondhatjuk nem tervezett szervíz látogatásnak mert pont hogy tervezetem:)

Szerencsére a Carnet Budaörs teljesen partner volt benne, diagnosztizálták az autót a kötelező szerviznél, megrendelték az alkatrészt és garanciában cserélték is mindkét oldali féltengelyt.

Azt csinálta hogy terhelés váltásra pattanás hangot adott, mikor elindultam hátra vagy elindultam utána előre, ezt kezdettől csinálta tehát nem kialakult meghibásodás, inkább gyári minőségbiztosítási probléma lehet az eredet.

Működés tekinetében semmi jele nem volt csak a hang, de ne is legyen 15 ezer km után...

De nem várjuk meg hogy ismert hibával lejárjon a gari szóval usgyi csere.

Done:)

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2023-10-14

Vessünk számot:)

15481km-et autóztam, ez sokkal kevesebb mint ahányszor beleültem volna szívem szerint:)
De sokkal több mint amennyit tervezetem egy évre, eszem szerint:)))

Élményben 1 év alatt többet jelentett mint az utóbbi 3 autóm az alfa 155 óta 8 év alatt.
Hibák száma nulla, igaz szent tehénként kezelem, de minek vesz az alfát aki nem:)))

Minőségi próblémák vannak, kis műanyagok ez az... de tudtam mit veszek:) Vannak fontos alkatréstek és vannak kevésbé fontosak:D Majd berakom egy dobozba ezeket:D

Nézzük a jó dolgokat, sokkal erősebb mint gondoltam, sokkal vadabb mint gondoltam és sokkal pukkasztóbb mások számára mint gondoltam:D

A harmónia és a színház továbbra is nekem szól, illetve mindenkinek aki benne ül. A gyerekek toábbra is felkiáltással rohannak ha kiderül hogy megyünk valahova.
És nagyon jókat alszanak a hátsó ülésen.

A csomagtartó bőséges igazából, aki ennél több cuccot akar vinni pár napra az magával tol ki:D
És ha meg több hétre indulunk ott a kupak, felkerül a csónak a tetőre és gyíí:)

Garanciális cserére lett kiírva a hátsó féltengely mivel menetirány váltásnál pattan.
Két olajcserét kapott eddig, néha nyüszít a fék:) Megfelelően kell használni:)))