Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> Tuning és extrajano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2024-04-26

Éééés igen, kaptam jó áron egy szett 17-es BL felnit.
2 órát kocsikáztunk érte, de ennyiért szerintem jó vétel volt.
Köszi a segítséget hozzá, még kerítek 4 gumit rá, aztán meglátjuk.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-26

Miután a hátsó futóművel végeztem nekiálltam szétszedni és felújítani a bal elejét.
A lengőkar hátsó szilentje, a stabilizátor szilentje ovális volt már. A kormányösszekötő gumiharangja meg volt tekeredve (feltehetőleg túl szorosan volt bilincselve és a futóműállításnál nem foglalkoztak vele), a külső féltengely gumiharang ki volt szakadva, de a csukló jó, a belső gumiharang kisebbik bilincse hiányzott, a gumiharang be volt repedezve, a belső csukló bordás része mozgott. Emellett sikerült találnom raktárkészletről sohasem használt lengéscsillapítót rugóval és kerékaggyal. Mivel ez 5 csavaros ezért nem tudtam felhasználni. A rugó elvileg keményebb mert ez feltehetőleg egy nagyobb motor verzióé, de beépítettem mert kíváncsi vagyok egy keményebb első futómű mit eredményez. (Elméletileg csökkenti az alulkormányzottságot).
Vettem egy új lengőkart, de a gömbfej nem lett jó, mert ezen a 13mmes kónuszos volt, de az autóhoz a 15mm-es kellett.
Az axiális csukló igazából nem volt csereérett és talán a kormányösszekötő is maradhatott volna, de a rögzítő csavart nem tudtam lelazítani és egyébént is ha már minden szét volt szedve jobbnak láttam ezt is cserélni.
A segédkeretet zsír/olaj és rozsdátlanítottam, majd Korant után kapott egy Hammerite-os festést. A kerékjáratban relatív kevés rozsda volt, javítani nem is kellett, csak rozsdátlanítani, alapozni és rücsizni. Ugyanazokat a Body termékeket használtam mint a hátsó futóműnél.
A féknyereg csúszói mozogtak, a gumik leszámítva hogy már festékesek voltak még jó állapotuak. A nyerget és a tartót piros Hammeritel festettem úgy mint hátul is. A fékbetétek különböző márkájuak voltk és minden tiszta rozsda volt. Feltehetőleg a kevés használat sem segített neki. Most új Brembo tárcsa és EBC Greenstuff került a helyükre.
A lengőkart/segédkeretet a karosszériához merevítő vas mindkét oldalon hiányzik, erre még "vadászom".
A költségek nagyrésze már szerepel a blogban mert amikor vettem beírtam. A lengéscsillapító (mindkét oldal) 300 EUR, a belső féltengelycsukló12600 HUF, a külső gumiharang (mert amit korábban vettem kisebb átmérőjű, mindkét oldal) 3000 HUF és a gömbfej (mindkét oldal) 12000 HUF jött hozzá. Természetesen vennem kellett további festékeket is.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-22

Ideje volt venni egy új ablaktörlő lapátot. Az előző már elég régi lehetett.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-05

Vettem ebay-kleinanzeigenről egy a monoblockhoz passzoló 4 csatornás erősítőt. Ez fogja aktívban hajtani a jelenlegi tervek szerint a Steg komponens szettet, ha egyszer eljutok addig.
A 159-esemben egy hasonló erősítő van, azzal elégedett vagyok, ezért kerestem újra ilyet.
115 EUR-ba került postával együtt.

 
>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-25

Mai nap megtörtént a hónap elején feltárt két hiba javítása.
Cseréltük az üzemanyag szivattyút a gyári Bosch alkatrészre (A: 51807864, B:0580200009). Így már megvan a gyári előírt benzinnyomásunk és remélhetőleg megszűnik a ritkán előforduló hidegindítási dadogás is ezzel.

A lyukas klímahűtőt pedig egy festett NRF hűtőre cseréltük (A: 55700406, N: 00035777).
Természetes újra fel lett töltve a rendszer is és ismét lehet majd hűsölni a nyári forróságban. :)

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-23

Érkezett ma is egy kis csomag.
Szelepfedél tömítés, üzemanyagszűrő, 2db stabilizátor pálca előre, olaj (Tutela gi/r) a tetőnyitó szerkezethez, 4db kapcsoló rudazat persely, ezt fórumban olvastam, hogy szeret kikopni. Jó ha van tartalékban...

A tetőmozgató a leirás szerint gondozás mentes, nem kell cserélni benne az olajat, de azért jó ha van benne megfelelő mennyiség. Úgy néztem, ez nálam bőven szint alatt volt. A tető pozícióba állítása után megkezdtem a feltöltést, kereken egy decit raktam bele, így emelkedett a két jel közé szint. Azt írta max jelzés fölé véletlenül sem szabad tölteni. Ezt követően átmozgattam, működik, ahogy kell...

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-23

Eddig csak helyben mozogtam az autóval, akkor is éreztem, hogy nem oké, kicsit hosszabb távon egyenesen katasztrófa, G-szem hiba azonnal kijött, ami 17essel nem érződik. Brutálisan más volt az autó viselkedése, mikor felkerült írtam a postba, hogy nem tetszik, így attól függetlenül, hogy a G-szem cserélve lesz, nem kerülnek vissza.

Oly’ annyira, hogy rögtön el is adtam. Egy laza 350 km-t utaztak érte :)

Visszakerült a 17-es, hiába nézett ki jól a Ti vel, nem ér annyit.

Így már értem az előző tulaj is miért vette le és adta el (főleg eladás előtt) a szintén 19-es Ti-t.
Csak ő azt mondta, hogy azzal “kényelmetlen” volt, nehéz lett volna megmondani az igazat :)))

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

Végre sikerült eljutni a Grandvoice műhelybe. Az új fejegység bekerült a helyére, közben kiderült, hogy az erősítő gyengélkedik, így az meg kiszerelésre került, javítása következik.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

A régi már majdnem 10 éves, és egyre inkább érezhető rajta a kor. Lassú, nem csatlakozik Wi-Fi-re, akadozik. Eljárt felette az idő, eljött a csere ideje.
Nem ragaszkodtam volna ismét androidos fejegységhez, de végül úgy alakult, hogy mégis azt vettem.

>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 156 2,4 jtd sw // 2024-04-22

nagyjából összeállt a rendszer, hátsó ajtóba még hangszórócsere, meg idővel a rodek is csere lesz kisebb méretre igy annak csak ideiglenes a helye.
Aktív rendszer, dsp a fejegységről beállítva.
Fej: kenwood KMM-358bt
első ajtók maradtak: Monacor dt284 magas + Kicker 40CWD84
hátsó ajtó még függőben
csomagtér: Audison sr1.500 +Alpine Alpine R-W12D4 új 40l zárt ládában; Rodek Rl2135 a két Kickernek elöl; Audison sr4.300 elöl a monacornak illetve majd a hátsó mélyközépnek amint lesz. Egyik kondi jött az autóval másik meg a mély+ 2 audison csomagban volt vásárláskor, igy beraktam mindkettőt. költségem 250e felett van már bőven :)