liusz - főkép
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-06-28

A reggeli hűvösben egy Kecskemét-Páhi-Kecskemét kört mentem. Aztán naplemente előtt egy kisebbet.
Sajnos Gábor nem tudott csatlakozni pedig ott a rendszám már a Giulia 1600 Superen.

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2025-06-28

Ellátogattunk az eplényi bringapályákra.
Kecskemét-Eplény-Balatonfüred-Kecskemét
316653km

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 // 2025-06-19

Kipróbáltam ezt a lakkgyalu izét. A motorfedélen volt egy mély, 8-10 milli nagyságú festékhiány. 2x bázis és 1-2x lakk, aztán kikeményedett a napon. Utána lereszeltem a dombot. Kis csiszolás, aztán kifényesítettem.
Hasonlóan kezeltem még vagy 5 kisebb bibit.
Tetszik. Keresni kell a javításokat.
(Azóta láttam egy másik technikát is ilyenfajta nagyobbacska sérülésre, de szerencsére nincs hol kipróbálni)

 
>> AutóápolásAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-06-16

Jegyzetelem, hogy maradjon nyoma.
Valami ért, aztán két napig lamentáltam rajta. Az évi 2-3 mosási alkalomból ellőttem egyet. Legutóbb talán tavaly kora ősszel történt ilyen. Vagány a fékportól szűrke felni, meg a bogárlepte homlokfal, mutatja, hogy nem csak a garázsban áll, volt benne munka míg ilyen lett, de így tisztán is nagyszerű ránézni.
Csak nagynyomásúval mosom, próbálom elkerülni az 'örvénykarcokat'. Aztán kis szárító próbakör.

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 // 2025-06-16

Bevetettem magam a hűvös garázsba. Sajna 6 éve szar ecsettel és festékkel javitottam a kis hibákat. Visszamostam ezeket és a neten tanult trükkök százaival átdolgoztam. Kb. 50-80 helyen, ebből 5-6 komolyabb bibi volt.
Fainul megvan már hol igényel bázist, hol csak lakkot ecsettel vagy ujjbeggyel bedörzsölve, hol csak kis csiszolást a karcon. Néhol durva polír másutt közepes kellett. Aztán az egészen átfutottam egy hologramossal.
Igaz ezt nem lehet befejezni csak abbahagyni, de brutál jól néz ki a verda. K...a macskák féknyomai is eltűntek.
A lakkozott pöttyök a motorfedélen most keményednek (jó lett volna a 2k cucc) mert majd ahol halszemes ott lakkgyaluval szépen megigazítom simára. Aztán még helyi csiszolás, polír.
Az első lökös és jobb hátsó ajtó alját kellene még kezelésbe venni. Majd egyszer. Az egy kb. ugyanekkora történet.
Csak egyszer van eredeti fényezés, kár, hogy a jobb hátsó ajtón meg a lökhárítókon már fedésben vannak.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-31

Átfésültem az autót zörgések tekintetében. Kesztyűtartóból kidobáltam a felesleges cuccokat, 13-as emerdzsenszi kulcs a térképtartóban szivacson utazik, tűzoltó flakonok az ülés alatt beszivacsozva, szerszámos-alkatrészes láda a csomagtartóban is kapott jobb rögzítést.
És megvan. Ennyi hiányzott.
Próbakör kis kerülővel.

 
>> EgyébAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-21

Nos, kezelésbe vettem a túra végén szerzett sérülést. Egy ideig abban ringattam magam, hogy a törött lámpa foncsorját egy régi azonos búrával összeépítem, de hagytam a dolgot. Halasztom a cikkszámhelyes vásárlást, a jövőre esedékes vizsgára legkésőbb. Az utóbbi években egyre jobban fogynak ezek az üvegbúrás lámpák az autón. Addig beépítettem egy korábban lecserélt jó foncsoros darabot.

A félkörömnyi fényezési hibát pengével felkitteltem , parafadugóra ragasztott papírral óvatosan helyileg becsiszoltam. Vastagon több rétegben ecsettel színeztem, majd csiszolom, lakkozom később, aztán csiszolás, polír . Ez az igazi restaurált autó… Sztem így vállalható lesz.

Aláereszkedtem, átnéztem. Valóban a kipufogón kell igazítani. Normál üzemben jó, de ha emelkedőn, rendesen benyomott pedál mellett megy huzamosan, mondjuk Stósz felett, utána bizony van hogy kopog alapjáraton. 3m hossz, delta 300 fok átlagban az bizony 10mm hossznövekedés a csövön. Az pont kopoghat a feltételezett helyen. Jó lenne megoldani a dolgot.

Kipróbáltam, jól megy.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-15

Kecskmét-Kocsér-Jászapáti-Eger-Balaton-3x-Ózd-Ragály-Imola-6x-Aggtelek-Tornanádaska-Rozsnyó-Szomolnok-Stósz-3x-Rozsnyó-Nyilas-Sedlo Grajnár-3x-Hollópatak-3x-Nyilas-Veszverés-2x-Henckó-Csetnek-Lubény-Szirk-Kövi-2x-Süvete-Özörény-Csoltó-Kövecses-Bánréve-Szilvásvárad-Felsőtárkány-Bükkszentkereszt-Eger-Jászapáti-Kocsér-Kecskemét

Sajnos nem sikerült korán induljak, Egerig soha nem látott forgalomban utaztam, így csak 9 előtt értem el az első dombokat Kerecsendnél. Balatonnál a szokásos ráhangolódás a járgányra. Később szépen felmentem a serényfalvai templomhoz, készítettem néhány képet és aztán csaptam a homlokomra, bizony az ebéd otthon maradt. Igazából Serényfalva után lehetett először megmordintani a kis négyhengerest. Kecsőnél felkoppantam a lezárt határátkelőnél, így egyben le is mondtam a kétnapos túráról, az aggteleki szállással együtt. Tornanádaska felé mentem, remek volt újra a Jósvafő, Szinpetri részen menni, jó pár túra alkalmával nem jártam arra.
Stósz ragyogó mint mindig. Nyilas felé egy nagyobb veterános csapattal találkoztam, öröm volt mindenkit üdvözölni, voltak legalább egy tucatnyian. Verseny Skodák, Rapid is, mogürtös? okker ezerkettes Lada, Ferrari, sokféle csodagép jött szemben, míg én ereszkedtem le a hágóról Nyilas felé. Nyilason a szokott helyen végre ételhez jutottam aznap először.
Hollópatak felé a kis bekötő kivételes, gyorsulás minden irányban, majd fel a hágóra, a világos aszfaltos rész is jó volt. Ősszel ott tapasztaltam, hogy a gumi kérdéses, de most nem éreztem rossznak. Már öt óra körül volt mikor kicsit szemerkélt az eső, de addigra itt már eleget kanyarogtam. Szerencsére a hegy túloldalán nem esett, kétszer is végig szaladtam a szerpentineken.
Már kezdtem érezni, hogy aznap volt elég kanyar, de a Rákos-Kövi nagy kedvenc igen meghozta a kedvem, kétszer fordultam.
Hétkor Süvetén vacsora a kerek templomnál. Kieszeltem, ha már ma hazamegyek, akkor milyen lenne megnézni a Bükköt éjszaka. Csodálkoztam is, hogy este 10 óra körül tizenöt autót, egy buszt és egy versenybringást is számoltam, de csak két őzet.

A kormánymű frankón működik, a gumik betörtek, eléggé megismertem mit tudnak, egyáltalán nem rosszak, sőt, lehet nagyszerűt autózni a géppel. Sokat szöszöltem Imolánál a kis kanyaroknál, csiszoltam a kanyartechnikát, tetszett. Őrület ez a gép, nem lehet megunni, ezekre az utakra való. Sajnos oda jutottam, hogy máshol már nem is nagyon szeretnék vele menni. Nyilván a köridő már nem kimagasló, de élményre nekem nagyon bejön. Csodálatosak a fiatalabb Alfák is, viszont határozottan érezni rajtuk, hogy az idővel egyre szűkülnek a vezetés közben ért ingerek köre. Egy ilyen öreg sportos járgányt kezelni nagyobb élményt jelent nekem, olyannyira, hogy alig akarok megállni, csak menni-menni vele a kanyarokban..szinte rogyásig.

982km, benyúlt a másnapba mire hazaértem
47844km

Sajnos megtörtént, ami mindig is benne volt a pakliban. Éppen azon örvendeztem magamban, hogy milyen szép a telihold világa, legalább jobban látok, aztán hoppá, korm … fé … bummm . Az első fényszóró bánta.

Kép 1,2 Serényfalván
Kép 3 Dénes felett
Kép 4 Nyilason az első szünet
Kép 5.Csetnek
Kép 6 Süvete felé
Kép 7 Süvetén a kerek templomnál
Kép 8 ugyanott
Kép 9 ugyanott cockpit & pilot cake
Kép 10 ...

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2025-05-08

Szivárgott a tömítés, szerelőm javaslatára hőcserélőt is leváltottuk egy újra. Persze a hozzá vezető gégecsövek (egy mérnöki bravúr, de egy sima gumicső olcsóbban javítható lenne) nem bírták a macerát. Szép nagy, nem várt összeg lett belőle.

 
>> SzervizAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-04

Az abroncs tanulmányozása mellett másik szálon is futott egy eseménysor. Nagyobb teljesítményen néha elerőtlenedett a motor. A tippeim: üzemanyagszűrő, gyújtás. Aztán megfordult a sorrend és először ránéztem a gyújtásra. Minden rendben a gyújtással, picit hangoltam, ha már ott matatok, jelenség megmaradt.
Az eltömődött szűrő gátolta a benzin bejutasát a karburátorba, hígította a keveréket. Felhasználtam az aranytartalékot. Kell venni. Jobb, ha évente cserélem tmk-ban.
Most már jó lesz, várják a hegyek.
46862km