liusz - főkép
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2024-04-12

Egy éve készült ez a kép szokatlan témával. Mennyivel nagyobb a 159!

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-04-12

Mérsékelt lelkesedéssel indultam el a szokásos Izsák felé vezető úton egy kis gurulásra. Végül nagy autózás lett belőle. A nyárias melegben az ablakot teljesen lehúztam, füldugó a bal fülembe, napszemüveg, kesztyű, aztán hajrá. Eszembe juttott Davide Cironi Alfa GTJ rövid videója, teljesen hozta az élményt. Remek kis sprint volt egy nagyszerű autózós autóval.
~40km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-03-24

Megjárattam újra. 20km felfűtés, aztán szaladhat. Sok még ebben a hidegben a 7 és fél liter olaj a hatalmas passzív hűtésű olajteknőhöz.
Jól szól a kis nord.
~50km
39318km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-03-24

Szembetűnő volt a különbség az egy héttel korábbi felvidéki túra helyszínéhez képest.
Átmozgattam, jól ment.
Csak ennyi maradt meg bennem: "az alföld tengersík vidékin"
~50km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2024-03-05

Tavaly szeptemberben volt, amikor az útvonal terve elkészült. Sikerült a társaságnak annyira elhúzni az időt, hogy a tél beköszöntött. Kicsit lassan ébredtünk idén, inkább a naptárt néztük mint az időjárást, szerintem simán el lehetett volna menni két hete is, de hát februárban(!), ilyen még nem volt, nem is gondol rá az ember. Végül Laci barátommal ketten tudtunk most részt venni.

Rétságon tankoltunk. Ipolyság, Egeg, Zsember, majd négyszámos utakon Bagyan és Bacsófalván keresztül jutottunk el Selmecbányára. Nem volt olyan klassz mint amit a gugli ígért. Kicsit döcögött, de a kanyarok elég jók arrafelé is. A Selmecbánya-Teplafőszékely-Szklenófürdő rész igazán tetszett, mentünk háromszor, olyan jó kanyarkombinációk voltak ott. Ekkor még az utak teljesen vizesek voltak az éjszakai esők miatt. Utána pár kilométert a Garam-völgyében kellett megtenni, majd Szénásfalu, Vihnye, Hodrushámor útvonalon mentünk. Sajnos már nem tudom beazonosítani az utak minőségét, de elég jó volt autózás szempontjából. Zsarnóca után az 512-esen haladtunk Pálosnagymező felé, kiváló volt az út, de vagy 10-15km hosszan egybefüggő lakott területen vezetett.
Az volt a nagyszerű terv, hogy ne kelljen a Nyitra lapos öntésterületén menjük, levágjuk Kicő felé az utat az 511-es hegyi úton. Nagyugróc után útzárba ütköztünk. Nem megfontolt, de gyors döntést hozva elhatároztuk, hogy a köves úton megkerülhetjük a felújítás alatt lévő 5km-es szakaszt. Mikor majdnem célba értünk egy sorompóba ütköztünk. Nem volt mit tenni, visszadöcögtünk és kerültünk a laposon Kicőig. Kistapolcsány, Ebedec, Nagyülés, Újbánya. Nem volt különösen emlékezetes, de jót autóztunk arrafelé is. Indulás előtti napon jól észrevettem, hogy Magasmart és Majere közötti út elég jó lesz és nem kell a Garam-völgyében menni Selmecbánya felé. Tévedtem, nagyon döcögött, de nem sajnáltuk végül azt a negyed órát, mert az 524-es Selmecbányáig nagyszerű. Forgalom továbbra sincs, csodás aszfalt, pazar kanyarok, hullámok. Elhatároztuk, hogy Szklenófürdőig kerülünk még egy negyedik oda-visszát mielőtt hazaindulunk. Majd mikor visszajutottunk Selmecbányára az 51-es és a 2538-as kereszteződésében hosszan beszélgettünk. Hét óra volt már mikor elindultunk hazafelé. Nekem óriási volt Selmecbánya után az erdei kacskaringós 524-esen tök sötétben autózni. Akkor már mindenki otthon volt, az út teljesen üres, lemaradtam, hogy Lacit ne zavarja a fényszóró.
Rétságon tankoltunk, összegeztük a napot. Selmecbánya és az onnan kivezető utak miatt érdemes eljönni errefelé, de csak ezért az Alföldről határeset. Ki is eszeltük, hogy egy kombinált útvonal a korábbi kedvenc túraútvonallal jó lenne.


Engem továbbra is nagyon szórakoztat a gépészkedés, a bal láb, jobb láb használata a féken, az sem zavart, ha párszor rosszul tippeltem és mégis vissza kellett volna kapcsolni kanyar előtt, de ott kellett tartani végül a féken a bal lábat. Néha pont az ellenkezője jött, jobb a féken sarokkal már készülök a gázon a visszakapcsolásra, de nem kell szúrni az alacsonyabb fokozatot, aztán vissza a balt. Tetszett, hogy sokáig vizesek voltak az utak.


Nagy tapasztalat, hogy a gugli utcakép csal. Nem azért mert friss vagy nem friss, hanem a kanyar és hullám kombinációt nem adja vissza és pont az ami miatt maradandó az autózási élmény vagy éppen csak egy jófajta hegyi úton hajtunk egyet. El kell menni az esélyes helyekre, meg kell tapasztalni. Az útminőség is csalóka, gyakran jobbnak látszik.



782km, őrület. Tavaly nagyon háttérbe szorult ez az autó, de ebben is van ’vitamin’. Fáin kis gép.

kép1 valahol Szklenófürdő közelében
kép2 ugyanott
kép3 döcögünk a kerülőúton
kép4 másik nézetben a kerülőút
kép5 ugyanott farakással
kép6 talán Maholányban a Zsitva partján
kép7 Magasmart és Majere között

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-03-01

Kmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kmét
69km
Ment ahogy kell menjen, nem lehet megunni.
Azok a derékszögű kanyarok..

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2024-02-16

Ez is elkészült. Mióta nálam van az autó nézegetem, mindig megakadt a szemem rajta. Horpadás volt, nincs a bal első ajtón. Rutinos szakember kipattintotta.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-02-13

Igazi tavaszi nap volt a télben. Nem tudtam ellenállni a csábításnak és kikerült a garázsból a járgány. Jobb híján egy izsáki oda-visszát mentem. Talán ez a környék legjobban autózható útja, mindig ide kanyarodok egy kis gurulásra. Remekül ment miután az olaj megmelegedett..

Nagy nap volt, mert előkerült még a kis Fiat is pár kilométerre (kerékfújás, aztán pöcc-röff) és a V6 is ment egy nagyobbacskát.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-02-05

A tavaszias idő és a száraz utak előhozták az autót egy próbakörre. Szombaton még kétszer megálltam, hogy minden rendben van-e a szelephézag állítás után, meg a szél is durván erős volt, így nem volt igazi az élmény. Vasárnap meg kellett ismételnem a kis gurulást. Minden rendben, nagyot ment a kis GTV.

97km
39081km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2024-01-28

Idei első kanyar. Repült.
~40km