Fórum >> Típusok >> GTV-GTA

[k i z z o]2020-01-25 07:35:40 // 100147
Lemaradt a lehetséges lehetőség:

https://hu.rs-online.com/web/c/csatlakozok/nyak-csatlakozok/jarmuipari-csatlakozok/?applied-dimensions=4294265464

De van a Link által is használt AMP34, abból 4 pár kell, de könnyebb kötni.
[k i z z o]2020-01-25 07:30:24 // 100146
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_reluctance_sensor

A két konnektor 2 x 64pin. Vagy egy ilyenbe kötném át a homlokfalon egy "kötődobozban" a dobozra szerelt belül leforrasztott konnektorokat használva, vagy simán megtoldanám és bevinném, mint ahol az én ECUm van lábtérig. Az első megoldást támogatja a szerelhetőség, a másodikat a kevesebb átmeneti ellenállás beiktatása. A második is igényelne egy kötőcsövet vagy ilyesmit, amiben el lehetne rendezni a dolgokat, de lehet nem egy helyen vágnék, hanem 8 x 15 -öt eltolva, és azokat lehetne jobban bandázsolni, egy kötegként tartani, nem lenne belőle egy nagyság.

A 75 kötegéhez egy ECUból nyertem ki konnektort, azt dobozoltam be, így a gyári köteggel használható piggyback lett.
Csontdaráló2020-01-25 03:30:05 // 100145
Semmi sem tart örökké, egyszer minden ecu megdöglik, amit használnak. Majd lesznek élelmes zsenik, akik viszont ennek ellenére életben tartanak pár ilyen kocsit. Kicsit kevesebb lóerővel, kicsit darabosabb működéssel, de menni fog.
liusz2020-01-23 08:44:09 // 100144
Az jó hír, hogy a toldás nem tűnik elvileg nagy feladatnak, ha van megfelelő csati. Egyébként mi a VR?
Azt még nem vágom, hogy mi alapján lehet azt mondani, hogy a hőterhelés hatásával ne foglalkozzunk.
Persze 185fokon volt jóváhagyva (amit valószínűleg sosem kap meg), mert az felelt meg a mondjuk 10 év vagy 300000km élettartam követelménynek x hónapig a gyorsított labor teszt során.
Ismereteim szerint az ecu HW-t két dolog tudja tönkre tenni. A forrasztás megszakadása, amit a forrasz anyag elöregedése, repedése, repedés terjedése okoz. Az anyag öregedésében, rideggé válásában a hőmérséklet és az üzemidő együtt játszik szerepet. A repedés elindulásában és terjedéséében a rezgés és az ecu felfűtések száma (azaz hidegindítások száma) játszik szerintem lényegi szerepet.
A másik gyenge pont a kondenzátorok és azok kiszáradása. Ennek hátterében leginkább a hőn tartást látom fontosnak, a hő és idő együtt öregíti ezt is. Magasabb hőmérséklet gyorsabb öregedést okoz. És a dolgok természetéből adódóan kicsit magasabb hőmérséklet gyorsított ütemű (jelentősebb) öregedést okoz. Ezzel tudnám indokolni, hogy a GTA-ban már döglenek az ecu-k, míg az euro3 2.5-ben ez még egyáltalán nem jellemző. A rezgés terhelés nagyjából ugyanaz lehet mindkettőnél, azonos típusú motor, ecu , azonos ráépítés a légbeömlőre stb.. Az akár 25%-kal nagyobb teljesítmény miatt a kipufogón is 25%-kal nagyobb fűtőteljesítmény jelenhet meg. Tehát gyorsabban öregedik az ecu forrasztása, kondenzátora a GTA-ban.
Az alacsony és magas feszültség problémáját már mint következmény látom, mert a HW konstrukció eredetileg tartalmazza a feszültség védelmet. Ezen elemek elöregedése szünteti vagy gyengíti meg a védelmet és dögleszti meg egy bikázás az ecu-t.
Azt nehéz megmondani, hogy a lent tárgyalt trükközéssel években mérve mit ér el az ember. Lehet, hogy a visszamaradt 2 év élettartamot tudja 4 évre változtatni, vagy csak 3-ra vagy 15-re. Az irány viszont szerintem akkor a legmegnyugtatóbb, ha rezgés és magas hőmérséklettől mentes helyre kerül az ecu.
[k i z z o]2020-01-22 19:31:23 // 100143
Jó a gondolkodás. Az ECUt a szivósorról kell levenni, nem a hőmérséklet az ellensége. Homlokfalon kell elhelyezni valahol. Kerámia hibrid technológiával gyártódott, 185 celsius fokon volt anno validálva, a vibrációt nem bírja: egy ami a kötegen jön, a másik a konnektorok saját rezgése. Sok hőt üzem közben a szívósor felé nem nagyon tud leadni, nem túl jól illesztett termikusan.

A hosszabb kábel az induktív szenzoroknál lehet baj (VR szenzor), az árnyékolást profin meg kell csinálni. Egyéb kapcsolt kimenete nincs az ME7.3.1 nek, ami 200Hz felett menne, a kábelek nem okoznak problémát, de én nem raknám utastérbe az ECUt e miatt.
liusz2020-01-22 10:25:55 // 100142
Én is bekapcsolódom, mert beleültettétek a bogarat a fülembe. Ha a GTA-k kezdenek dögleni az ecu miatt, az euro3 2.5 kis fáziskéséssel fogja követni. Szerintem az ECU HW ugyanaz mindkettőben csak mások a program paraméterek. Ugye? Ebben nem vagyok biztos, de miért lenne másmilyen.
A hőmérsékletet lehetne még azzal is csökkenteni, hogy a motorfedél kédert ki kell venni, azzal tud a szélvédő felé is szellőzni a motortér nem csak a sárvédők felé. Az egy jelentős keresztmetszet lesz, így nem kell vagdosni a motorfedelet. Igaz zajosabb is lesz a gép, de az lehet nem is baj...
Vibráció ügyben a tűzfal mögé vezetést látom én is a legjobb megoldásnak és egyben a hőügyeket is orvosolja. A hosszabb vezeték nem lesz elektromos zaj érzékenyebb? Mit kell ez ellen tenni szerintetek?
Rugalmas ecu felfüggesztés nem jó megoldás szerintem, mert a szívócsonk az egyetlen komoly hőelvonó, ha azt leszigetelném vibrációra, az hőszigetelne is egyben.
frusciante2020-01-22 09:15:13 // 100141
Ezen már gondolkodtam én is korábban. Viszont legbe-kiomloket faragni a GTAra nem lenne szívem.. egyszerűbb bevinni az ecut a kabinba. Illetve le fogom bandazsolni a leomloket. Sok kinti tulaj a leomlokben lévő katalizátorok megszüntetésére esküszik(ezzel is csak a hő probléma van kipipalva). elméletileg a gázok gyorsabb kiaramlasa miatt kissebb lenne a hő a motortérben viszont én egyenlőre felnek kiolni a katicat a kipubol egyrészt az esetleges szelepeges miatt másrészt meg az ecu megírása miatt... Most próbálok kitalálni vmit arra hogy csinaltassak vhol egy olyan csatit ami az ecunak van és azzal csinálni egy motorkabelkoteg hosszabbítót" és akkor nem kéne hebrakolni semmit a kabelkoteg is maradna gyári csak lenne rajta egy köztes rész
GT Ɨ|ѯ2020-01-22 07:35:07 // 100140
Selénia Racing 10w60, Mann, Ufi, stb. légszűrő amelyik szimpatikus, gyertya:NGK
pdenes2020-01-21 19:56:12 // 100139
Sziasztok!

Lassan hangolódok a tavaszi nagy felkészítésre, ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem, és nézzétek el nekem, mert tudom ez a legelcsépeltebb gyökér kérdések egyike,de muszáj feltennem :D 2.0 TS motorral szerelt GTV, 2004-es évjárat. Melyik olajat javasoljátok bele? Ha jól tudom alfánál a Selénia olajra szoktak esküdni, de lehet vakon repülök. Olajszűrőből, légszűrőből nagyjából mindegy melyiket, vagy ott is van konkrét bevált márka? Illetve szükséges lesz a gyertyákat is cserélnem, érdekelne ebből is a javaslatotok, melyiket érdemes, melyiket ne. Alfából még noob vagyok, szóval minden egyéb a témával kapcsolatos tanács is jöhet :)
Előre is köszönöm!
[k i z z o]2020-01-21 19:40:03 // 100138
Ebbe még melegebb van, mintha lenne konvekció. Az ECU ellensége a vibráció (saját és kábelen vezetett), nem a hőmérséklet.
VV62020-01-21 17:13:25 // 100137
Láttam, hogy többféle olasz autóhoz is van belőle.
Csontdaráló2020-01-21 17:06:43 // 100136
Ugye ez a flexicsövet helyettesíti. A harmonika része, ami mindig kiszakad, az nincs, ellenben elég rugalmas az egész, mivel szilikonból van. Meglátjuk. Ha beválik még az sem kizárt, hogy importálok pár darabot, hátha másnak is kell.
VV62020-01-21 16:54:00 // 100135
Eléggé atombiztosnak látszik!
Csontdaráló2020-01-21 16:23:17 // 100134
levelet kaptam life!

GT Ɨ|ѯ2020-01-21 08:41:34 // 100133
hát ez ki sem hűlt...:-)

ennyiért nem csoda
frusciante2020-01-21 08:25:36 // 100132
Már eladták... 60yuroert hirdettek új wiechers első felső merevitot. Valszeg az acél verzió volt de az is olcsó volt annyiért 47-56-gthez
VV62020-01-21 01:06:02 // 100131
Hol van, nem látni...
Csontdaráló2020-01-20 11:22:39 // 100128
valaki cserélt már tükörlapot GTV 916-on? Ahogy látom egy kerek alaplapra kell rápattintani az újat. De hogyan pattintom ki a régit? Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni
Csontdaráló2020-01-18 00:10:20 // 100127
Lehet, hogy hülyén hangzik, de vágni egy légbeömlőt a géptetőre és egy hűtőventilátort odacsavarozni alulról? Mint a vízhűtőé. Egy hőmérséklet jeladó vezérléssel megtámogatva. Az ECU alá lehetne tenni valami zselépárna megoldást és akár egy folyadékhűtéssel ellátni, mint a PC házakban. Elméletben működhet.
frusciante2020-01-17 21:47:05 // 100126
Egyébként a hő problémával az a gond H az egész motortérben iszonyat hő van főleg a hátsó hengersoron. A meleg levegő ezt a hopajzsot is körbeveszi és körülötte ott marad főleg ha mondjuk nagyobb dugoba állsz egy 30-40percet...
frusciante2020-01-17 21:43:09 // 100125
Ez egy jó megoldás de ezzel csak a melegedés problémáját oldod meg a rezonancia és az esetleges negvesseg ott marad. Szerintem be kell vinni a kabinba. Tudok műhelyt akik megoldják a kesztyűtarto alá beviszik. A motorkabelkoteget meghosszabbítjak és beviszik. Nekem van egy tarcsi kabelkotegem most annak járok utána H a fent lévő kabelkoteg végére hol tudnék csináltatni egy olyan anya csatit mint amilyen az ecun van és akkor a tarcsi kabelkoteggel megoldom úgy a hosszabbítást H a motoron lévő kabelkoteget nem kell hebrakolni ... Az a megoldás is jó amit a műhely csinál de ez igényesebb szerintem.
Huracan0072020-01-17 21:00:13 // 100124
A megoldás a melegedésre.
Csontdaráló2020-01-17 09:18:08 // 100123
gratula! Élvezd ki minden percét :)
GTA_Laci2020-01-16 23:12:41 // 100122
Köszönhetően egy tökéletes bontott motorvezérlőnek és egy tényleg hozzáértő szakinak újra életre kelt a GTA!!!! Öt hónap kényszerpihenő után -4 fokban pöccre indult!!!!
Kócosw2020-01-14 19:22:11 // 100121
kűggyed, igy darabokban is jo. 😎
Kazes☻2020-01-14 17:16:14 // 100120
Alfás felnőtt legó?! :)
Kócosw2020-01-14 16:29:23 // 100118
komoly ember vagyok ujabban 😁🤣
GT Ɨ|ѯ2020-01-14 16:16:38 // 100117
mostmivan? övmagasságot állították be:-)
Kócosw2020-01-14 15:44:01 // 100116
meg nem is a Buksi akarom mondani csajos topic :D
Csontdaráló2020-01-14 14:04:48 // 100115
102,5 euro, hogy pontos legyek
Csontdaráló2020-01-14 14:03:45 // 100114
Valakivel beszéltem anno, hogy gond a GTV 2.0 JTS motorhoz a szívóoldali flexicső beszerzése. Ma rendeltem egy ilyet. Meglátjuk, hogy megfelel-e, de szemre jónak tűnik. 35 körül volt postával, EU adószámmal vásárolva áfa mentesen.

Kócosw2020-01-13 12:26:39 // 100112
ez nem a pihent agyúak topic 😂🤣
Csontdaráló2020-01-13 09:35:47 // 100111
köszönöm ;)
GT Ɨ|ѯ2020-01-13 08:00:54 // 100110
én is:-)
GT Ɨ|ѯ2020-01-13 08:00:44 // 100109
ugye, hát:-)
frusciante2020-01-13 07:58:59 // 100108
Csak poénnak szántam...😉
Kócosw2020-01-13 07:54:58 // 100107
csodálkoznék is mikor nem is tudom ki volt a fő felbujto higy nekem ilyet ke venni... ugye? :)
GT Ɨ|ѯ2020-01-13 07:07:18 // 100106
Távol áll tőlem, csak gratuláltam neki:-)

A GT-hez is jó természetesen hiszen GT / A / :-D
Kócosw2020-01-12 20:42:14 // 100105
befert a rekeszbe uh jó lesz 😂
frusciante2020-01-12 20:33:09 // 100104
👌 Gt kartács csak irigykedik...😉😂😂 Jó az a gthez is....😉😎
Kócosw2020-01-11 19:29:09 // 100103
a kamu GTA ba 🤣😂
GT Ɨ|ѯ2020-01-11 15:21:09 // 100102
de szép, A GT-be:-))
Kócosw2020-01-11 14:03:15 // 100101
csak ideért...
Béci Ɨ|ѯ2020-01-10 19:26:38 // 100100
Pedig ott van a neve: R.O.D :-)

Asszem német gyártmány.
VV62020-01-10 18:40:38 // 100099
Szép felnik!
Csontdaráló2020-01-10 18:00:44 // 100098
Köszi! 😊 El, de akkor már a garázsba se tudok kimenni vele 😅😀😀
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak