Blog
Az autó terpesztett, ki kellett cserélni a hátsó szilenteket. Úgy gondoltam, ezt még idén megoldjuk, mielőtt elmegy az autó téli álomra. Hát, az az igazság, hogy ekkora összegre nem számítottam, kicsit sokkolt a vége. Ráadásul úgy néz ki, hogy még elől egy csonkállvány csere szükséges lesz. De az majd jövőre.
Az első ablaktörlők cseréje történt még meg, mert a jobb oldali már el volt szakadva. Bosch lapátok kerültek az autóra.
Ez a hétvége volt az utolsó lehetőség egy gömöri túrára, ha lehet hinni az időjósoknak. Későn nyolckor indultam bízva, hogy az eső elkerül. Az Alföldön összefüggő felhő takarta a Napot, Eger felé közeledve kitisztult. Korán örültem, mert mire Imolához értem, bizony az eső is eleredt. Nem erről volt szó kérem. Csak Gömörben futottak a záporok a radar szerint, nahiszen, belenyúltam. Kisakkoztam, hogy a Sajó völgyében haladt a zápor, a nyilasi szerpentineken jónak kell lenni az útnak. Szerencsém volt, ezért a délutánt a környéken töltöttem.
Óriási volt, szépen gördülékenyen, szinte magától vette a kanyarokat a kis Alfa. Belejöttem, érezni lehetett, hogy nem kell erőltetni a kormányt, helyén volt az ív, a sebesség, a fék, a súlypont mozgása. Egy ilyen szervó nélküli kormányrendszerű gépen hamar kiadja ha a kormányt nehezebb tekerni. A pedálokon is jó ütemben lépkedtem, szinte beszippantotta a visszakettest, visszahármast, dupla-kuplung gázfröccs azért kell hozzá, akkor gyors. Ha nem kell váltani inkább ballal lassítok. Ennek az autónak olyan pompásan hangolták össze a hajtásláncát, hogy öröm a gépészkedés. Ízig-vérig autózós autó, hibátlan. Vidám kanyarvadászat volt, szinte egyedül voltam a hegyen.
Az éjjelt megint szerény körülmények között töltöttem, most már határozott fagy is volt. Az autót jég borította reggel, vártam míg a Nap leolvasztja. Aztán hajrá.
Az év az 50-es szám jegyében telik nálam, így kíváncsian vártam hol ér majd az 50000. közös kilométer a járgánnyal.
Nos, igazi ajándék volt, pont az egyik kedvenc kanyaromnál, Imolán túl. Fék, átlendít, nagy gáz. Nem is lehetett volna szebben összegezni ezt az időszakot, igazi ünnepélyes pillanat volt.
Őrület ez a járgány, az autómobilizmus nagy korszakából.
délutáni autózós hangulat I
délutáni autózós hangulat II
a hágón
a fagyos reggel
jégvirág
50000
és a kanyar
Szalonnán
Martonyi főterén
Rakaca felé
úttalan utakon
Kőröstetétlenen
50372km












Október elején aktuális lett ismét az olajcsere.
Cserélve lett a levegőszűrő és az üzemanyagszűrő is.
Km óra állása: 278835 km


Újabb 10 ezer km.-en vagyunk túl, csak egy alap szerviz kellett, olaj, olajszűrő, levegőszűrő. (88100 km.)
2025 őszén az alábbiak lettek cserélve:
• Paraflu UP - 2 liter
• Termosztát O-gyűrű
• Termosztát - 55215006 (a víz hőfoka jelezte, csereérett)
• Gyújtógyertya - 55210685 + 4 db Bosch trafó a gyári száma szerint 552 299 59 - (trafó hiba miatt gyújtás problémát dobott az autó, ezért mind a 4-et kicseréltettem)
• Tágulási tartály - 50509771 (nem volt gondom, csak már nem tetszett a régi)
• Gyújtótrafó csatlakozó - 71752816 (az egyik viseltesebb állapotban volt, ha már trafót és gyertyákat is cseréltettem, ezt is)
• Olajbetöltő kupak - 55222036 (itt sem volt gondom, csak a korábbin - akkor csak azt lehetett rendelni - rossz az olaj jelölés, így nem bántja a szememet)
• Oldalindex jobb és bal - 50522993/994 (esztétikai okokból)
• Pollenszűrő - 50511785
• Levegőszűrő - 51854025
• Olajszűrő - 73500049
• Motorolaj - Selenia K-Pure 5W-40
alkatrész összesen 162.000 HUF
km: 156.547

0
380













