Blog

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-20

A középdob esett áldozatul a javításnak. Leszerelés után derült ki, hogy nem csak a cső szita, hanem a másik oldalán a becsatlakozás is majden teljesen körbe volt repedva a varrat mellett. Itt körbe varrtam, a cső pedig kapott foltot. Már hegesztettem körbe, mikor kiderült, hogy kicsi lett a folt, így kapott még egy kiegészítést. Nem mondanám, hogy büszke vagyok erre a foltozásra, de célnak megfelel...
Rámpán álláűsról is készítettem képet :)

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-19

Ma a jobb oldalon is sor került a g-szem cseréjére. Sokkal gyorsabban ment. Kapásból kinyomtam a közepét, és befűrészeltem két helyen, és könnyedén ki is jött. Bepréselés a satuban. A gyári g-szem közepét csak egy irányba lehet kinyomni, a tedgum-nak, viszont úgy néz ki, hogy mind két irányból peremezve van a háza, így bármelyik irányba távozna belőle a közepe, ha meg lenne nyomva...
Műtét sikerült, egyik oldalnon sem kottyan a kerék...
A gumik is ki lettek cserélve. Az egyik kerék szelepéből nem jött ki a szeleptű, így nekiálltak kicserélni a szelepet, de nem bírtak vele a gumisnál. Azzal riogattak, hogy hagyjam ott és holnapra megcsinálják. Én meg fogtam hazahoztam a felniket. Megfújtam kis csavarlazítóval, és próbáltam ütvecsavarozóval megindítani, de sajnos így nem ment. Így kifúrtam belőlük a szelepet, és irány vissza, hogy felrakják az új gumikat. Kapott új fém szelepeket is. Ezek már acél szelepek, nem bántam volna ha megmaradnak az eredeti alu szelepek...
Míg szerelés alatt volt, bal hátra a 147 Biohazard kerekét raktam fel, ez is jól állna neki :)

>> EseménySzimonetta // Alfa Giulietta 1.4 TB // 2024-04-19

Ma ismét alfas lettem 🤗🤗

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-18

Az volt a terv mára, hogy kicserélem a g-szemeket, és elviszem a két hátsó kereket a gumishoz. Ebből az teljesült, hogy a bal hátsó g-szemet kicseréltem. Über szo.ás, ha az embernek nincsen normális présgépe. Nekiálltam, ahogy a normál szilenteknél szoktam, menetes szár, meg megfelelő méretű krovafejek. Amibe kifele próbáltam nyomni, 42-es, és amivel ki az 30-as. Ez volt picivel 40mm átmérő alatt. Picit megindult, de nem igazán akart jönni kifele. Közben már apukám is jött segíteni (innen is köszönet érte :) ) A vége az lett, hogy a közepét kinyomtam, 17-es fejjel, és két helyen be lett fűrészelve, így a meggyengítés után már aránylag könnyen kijött... Visszafelé se volt leányálom, próbáltuk hűteni fagyasztó szprével a g-szemet, és melegíteni a lengőkart, de így is brutál nyomás kellett a bepréseléséhez "satuban". A visszaszerelés már nem olyan bonyolult, csak akna nélkül, kicsit körülményes tehermentesítés alatt lehúzni a csavarjait...
Közben felfedesztem, hogy a két hátsó kipufogó dob között, a cső olyan mint a szita...

>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2024-04-18

Nyári gumi vissza

180.500km

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-17

Ma megejtettem az olajcserét. Mintha egy kissé szórná az olajat. Idővel lemosom a motorteret, hogy ki lehessen deríteni, honan a szivárgás. Érdekes, hogy milyen rövidke leeresztó csavarja van. Alátétből korábban a 147-hez rendeltem többet is, de ott nem ilyen nagy átmérőjű a csavar. kettő rézalátéttel volt szerelve, ezekkel is raktam vissza.

Újabb tízezer km.-t tudtunk le a kis Juliskával, meg is kapta ami neki jár, Selenia 5W40 Star Pure Energy motorolajat, levegő, olaj és pollenszűrőt. Előírásnak megfelelően került bele négy új NGK gyújtógyertya. A sort a szokásos klíma fertőtlenítés zárta. (33682 km.)

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2024-04-17

Újabb 2 év műszaki. Újabb 2 év nyugi. :-)

km állás: 196.586km

 
>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2024-03-28

~156.600 km
A téliekbe most kb. 4000 km került, összesen ~22.800 km van bennük.
A nyáriak ~29.400 km-el kezdik a szezont.