Blog >> fék

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Már a megvételkor elhatároztam, hogy nem maradhat a gyári színű fék, TI-sítem.
Némi utánajárás (Shadin, leopop3) után a Motip RAL 3003 + Motip Clear Varnish Glossy + GT-féle matricák lett a nyerő. Nagy nehezen nekiálltam és megcsináltam 3 nap alatt. A 2. flakon festék gyári hibás volt, nem lehetett felrázni, persze hétvége volt így elhúzódott hétfőre, amikor ki tudtam cserélni. Sok molyolással lemaszkoltam, szerintem egész jól sikerült. A helyén festettem, szétszedni nem akartam. Ahhoz nem volt elég bátorságom, meg célszerszámom...
6 réteg festék aztán matrica majd 3 réteg lakk.
A 2. flakon festékből kevés kellett, a lakkból egy flakon is bőven elég.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-04-20

Már korábban vettem egy flakon fékolajat, így most fel is használtam.
Ráfért. A hátsó fékeknél, nagyon sötét olaj indult meg, de aztán szépen kitisztult. Az elsőknél, alapból elég tisztán indult meg.
óra állás: 148800Km

 
>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2021-04-18

Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.

A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt

Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.

Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)

Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.

Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-04-02

A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 159 Ti // 2021-03-29

Kapott 4 új gumit, mert totálisan kuka gumikkal vettem, és a fékek is eléggé le voltak már gyötörve róla, ezeket is cseréltem elöl-hátul. Elöl 330mm-t kapott.
Lecseréltem a fékfolyadékot is az egész rendszerben.
Vettem egy jobb első dobbetétet is, mert el volt törve és zavart. Autodoc-ról utángyártott, nem fűztem hozzá sok reményt, viszont kiválóan passzolt, és az anyaga is elég vastag, kemény. Így most műszakilag-esztétikailag is tip-top. Pár apróság van még tervben.
312.000 nél történt a csere.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-03-12

Autodoc-ról rendeltem féktárcsát, fékbetét. Korrekt ár, viszont a szállításra tíz napot rá kell számolni. Jó, hogy nem sürgősen kellett...

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-19

Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.

Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.

Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)

Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)

Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-10-23

Cseréltem a hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. A betétekben még lett volna, de a tárcsák már 2 tizeddel voltak a kopáshatár alatt, meg elég csúnyácskák voltak úgy egybevéve.
A jobb oldali nyeregbe az alsó csavart mintha már úgy ragasztották volna bele, látszólag nem most szakadt el, még is alig tudtam leveretni légkulcsal. A többi csavar meg simán indult villáskulcsal.
Beázás nyomait találtam a jobbos indexen. Szétszedtem kitakarítottam, de a krómozás is eléggé oda volt benne. Feltűnt, hogy valaki már megfúrta az alsó sarkát, hogy ki tudjon folyni belőle a víz. A beázási problémát kijavítottam de inkább vettem egy pár TYC füstüveges indexbúrát, és kicseréltem.
Eredetileg a jövő hétvégére terveztem a téliesítést, de a hajnali hidegek miatt előbbre hoztam. A téli szélvédő mosó folyadékot még februárban vettem. Ezt hétfőn már betöltöttem, mert kifogyott a tartály (Tök jó illata van :) ). A méretpontos gumiszőnyegek is bekerültek, bár a rögzítési pontjainak köze nincs a gyárihoz. Sajnos amit a szőnyegekhez kaptam rögzítőelemeket valahova elkevertem, de úgy tűnik nem csúszkálnak.
A nyári kerekeket úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Téligumiban meg nem tudni mennyi van. Mintázatra még elég jók. Nem is repedezett, viszont tíz évesek. Ezért a szezon után eldobós lesz.

 
>> SzervizVTR146 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-10-17

Akadt egy kis fék gond. Jobb hátsó fék be ragadt. Menet közben nem volt érezhető, de fel melegítette a felnit és volt egy kis szaga is. A csúszkás résznél egyik porvédő kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyéről. 2 db porvédő cserélve és kapott újra kenést. Első használatok után ellenőrizve lesz hogy megfelelően működik .

Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.