Blog >> brembo

>> Tuning és extraleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-05-03

Videót is csináltam róla belinkelem ide a Youtube videóm linkjét a féknyereg festés teljes menetéről!

Hogyan fess féknyereget otthon - Alfa Romeo Brera/159 Brembo 305 mm

Mivel Bella faceliftes így a kisebbik nagyfék van rajta a 305 mm 4 dugattyús Brembo.
Eszméletlenül jól fog de mindig is pirosra akartam festeni. Mert ez az óriási nyereg szürkén nem az igazi azt meghagyom a szürke német autóknak, ez pirosban néz ki igazán jól :))
Beszéltem előtte Shadin cartárssal, hogy mi a pontos menete majd Liquid cartárssal is a színről.
Végül RAL 3003 lett, és kellett hozzá még átlátszó lakk is illetve ugye a matrica a gyári helyére is. Ha valakinek kéne utólag nálam lehet kapni hozzá.
Minden ami a festéshez kell valamint használtunk azt videó leírásába tettem.
Nagyon szépen köszönöm Kertész Dániel barátomnak hogy segített a festésben igazából az ő érdeme én inkább csak videóztam 😅🤣🤣
Szerintem ég és a föld a különbség a szürke és a piros között 😍😍

Videót belinkeltem szokás szerint 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2021-04-18

Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.

A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt

Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.

Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)

Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.

Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-19

Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.

Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.

Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)

Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)

Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2020-07-14

Az első fékek cseréje már időszerű volt. 8 évesek voltak a tárcsák, kiszolgálták az idejüket. Jól bevált Car Sport lyuggatott, mart tárcsák kerültek fel ismét, 305 mm-es méretben. Fékbetét ügyében pedig az ATE Ceramic típusra esett a választás. Bízom benne, hogy be fog válni.
Pár apróság lett még rendbe rakva. Egy kipufogó rögzítő eltört, iszonyat hangok jöttek az autóból alapjáraton. Cserélve lett a jobb oldali tükörháromszög, na meg a légzsák hiba újra meg lett keresve. Valamint a jobb oldali első ajtóban lévő csipogó leesett a helyéről... Ezeken kívül mindkét lámpamosó kupakja hiány volt (egyiket elhagytam, a másik meg a kezemben maradt), így azok is meg lettek rendelve. Fényezés után fognak felkerülni az autóra.

>> Tuning és extraaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2019-06-30

Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.

A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.

Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.

Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.

Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 V6 // 2020-04-13

Megkapta az O.Z Superturismo LM felniket a TwinSparkról. Előtte kaptak egy matt grafit fényezést.
Korábban vásároltam a TwinSparkhoz CrossWagon első féknyergeket. Most lettek átfestve pirosra és megkapta őket a GTA (305->330 mm).

>> SzervizMr. Z // Alfa Giulietta 2.0 JTDm2 // 2020-03-19

Brembo Xtra 09.9365.2X tárcsa 330mm
EBC DP21536 green betét
EBC fékzsír
Motul DOT 5.1

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-12-13

160.000 Km

Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.

A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.

Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.

Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...

Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.

Bonus #3 pollenszűrő cserélve.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-07-20

Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.

Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.

Km állás: 82.000

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2018-04-15

Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.