Blog >> rozsda

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2021-04-18

Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.

A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt

Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.

Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)

Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.

Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-07-04

Igyekeztem feltárni minél több javítani való dolgot az autón. Illetve visszaraktam minden megbontott dolgot a helyére, mert úgy gondoltam, hogy este már gurulok vele egyet. Sajnos nem volt hajlandó beindulni. Menni viszont kellett, ezért nem is nyektettem sokáig.

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-10-02

Egy kis csemege. Leszakadt a küszöb spoiler, még szerencse, hogy 2vel mentem. A többi meg látható a képen...

Javítása november első hetében fog megtörténni. Addig ez ilyen marad... Kicsit undorító csak...

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-04-21

A motorháztető gumija ledörzsölte a zárhídról a festéket és felületi rozsda volt rajta, így ma szántam rá egy kis időt és megoldottam a problémát.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-12-22

Ugyanott lyukadt ki az alja, ahol 2 éve javította egy lakatos. Most már több információval rendelkeztem és találtam olyat, aki jól dolgozik.
www.valler.hu

A karosszériázáshoz gondotam veszek valami profibb rozsdátlanító löttyöt. Olvasgattam és végül a Permatex PTX81775 rozsdaátalakító mellett döntöttem. Leírás szerint fekete alapozó réteggé alakítja a rozsdát, amit lehet festeni.
Lekentem a bal első küszöbrész kívülről + az utastéri tálcákat belülről. A jobb oldali tálcák már megkapták cinkromátos alapozót is. Nagy szerencsémre egy héttel később tudtam csak folytatni a kezelést, amikor is feltűnt, hogy a cinkromát fel van hólyagosodva pár helyen. Megkapargattam és értelemszerűen a hólyagos helyeken nem tapadt a cinkromátos, mivel a permatex felpikkelyesedett. Igaz, hogy a rozsdát átalakította, de nem tapadt a felülethez. Aztán pár helyen megkapargattam még és szomorúan láttam, hogy ott is ez a helyzet, sőt pár helyen a pikkelyes réteg alatt megint barnult a fém. Boldog voltam nagyon, hogy gyakorlatilag csiszolhatom vissza az egész alját belülről, nem mertem ezt rajtahagyani. Maradt a jó öreg RO55.
Amikor ez kiderült, csináltam egy tesztet. Voltak kazánlemez darabok. Vettem kettőt, mindegyik rozsdás volt kb. ugyanúgy. Mindkét lemezt felcsiszoltam koronggal egy sávban (mindegyiket a hajlítás mellett), majd az egyiket lekentem permatex-szel két rétegben (előírás szerint min. két réteg kell), a másikat meg RO55-el 2-3 rétegben, úgy, hogy a következő réteget még teljes száradás előtt felvittem. Hagytam őket egy napot, majd megnéztem mi történt. A permatex-es lemezen fekete, kemény réteg keletkezett, amit megkapargatva bizony jó pár helyen ott volt a rozsda. Az RO55-s lemezen kefével eltávolítható fekete cafatok maradtak, ami alatt tiszta fém volt még ott is, ahol nem lett felcsiszolva.
Szóval a permatex legalábbis nem erre való... mondhatnám persze másképp is..:)
És az árak:
- Permatex: 16000HUF/liter
- RO55: 650HUF/liter
Nem mindegy... :)
Képek: bal oldal a permatexes (fekete felületű) lemez, jobb oldal RO55-s lemez (mindkét lemez olyan rozsdás volt, mint ahogy a bal oldalukon látszik)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-09-16

Ajj borzalom....költeni kell a TD-re :-)
A minap minden átmenet nélkül elkezdett berágni a fék. Morgós, fém a fémen hangja lett.
Hát ja..vasig kopott a jobboldal. Érdekes, mert 10e km-el ezelőtt, mikor elhoztam az autót, még vaskos betétek kandikáltak ki ha benéztem a nyereg résein.
Most szétszedve érdekes és nem szép látvány tárult elénk. A féktárcsa vastagságra még hagyján, de mintha megette volna a rozsda. A fényes felület alatt rozsda vájta kráterek.
A betétek anyaga is borzasztóan nézett ki. A jobb oldalon még volt 4mm, de az is elporladt. Egyébként fénykorukban Jurid betétek voltak, ami jó jel az autó szerviz előéletére nézve. Az egyik betéten egy 3/07 jelzés látszik, ami vagy 2007 március, vagy 2003 július lehet.
Ki tudja a gumik 90%-os állapotban 2004-esek voltak, azokat is az idő ette meg, nem a használat.

Ez mindenképp egy újabb bizonyíték, hogy az autó "sztorija" talán tényleg igaz, és éveket állt a szerviz udvaron. Ennek köszönhetően anyagában rohadt el a tárcsa és porladtak szét a betétek.

Előre új QWP tárcsák és Remsa betétek kerülnek. A hátsó fék revíziója is lehet hogy időszerű lenne ezek fényében, majd kerítünk rá állás időt.

A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.

Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...

Miután kiderült milyen ramaty állapotban van a jobb hátsó traktus, gondoltam, körül kellene még nézni a hátsó részen. Találtam is még pár javítani valót. :) Úgy gondoltam nem kellene tovább halogatni a dolgot, ezért elvittem karosszériáztatni.
Csináltak üregvédelmet is a hátsó részen. Az eredmény tetszik, remélem tartós is lesz. :)
Következő lépés tavasszal az alváz kezelés ill. utastér padlórész átnézése és javítása, ha kell.