Blog >> brembo

Ma megjöttek a fékcuccok... sok variáció után maradt a "gyári" Brembo. Kicsit azért próbáltam fejlesztést is belevinni ezért az "Xtra" széria (fúrt de nem mart viszont bevonatolt) mellett döntöttem majd elválik milyen lesz... A beszerelést majd a nyári kerekek cseréjekor ejtem meg a következő olajcsere szerviz alkalmával.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-12-16

Új kuplung (Valeo), főtengely és balansztengely szimeringek.
Új első felső lengőkarok (bal gyári, jobb TRW).
Új hátsó féktárcsa (Brembo) és fékbetét.
Légzsák lámpa világított, első övfeszítőket írta hibának. Kontakt hiba javítva, hibakód kiütve.
Ismét maximális elégedettség a Csörgő Autószervizzel.
Km: 179570

>> EgyébPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-10-04

Szokás szerint vannak elmaradásaim a blog vezetése kapcsán, amit most igyekszem pótolni időrendi sorrendben:

2017. 03. 02. Egy álom vált valóra 1 éve
Egész pontosan 2016.03.02-án vált valóra egy régi álmom, ezen a napon vettem meg életem első Alfáját, a Giuliettát. Majd 2016.03.15. napján lettem tagja az Alfa Amore közösségének.

2017. o5.30. Hátsó fékbetét + féktárcsa
Csereéretté vált a hátsó fékbetét és féktárcsa, így ismét meglátogattam a Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz csapatát. Brembo tárcsák és Brembo betétek kerültek beszerelésre, melyek szépen teszik a dolgukat! :) Km:174429

2017. 07. 08. AlfaCity
Ez volt életem eddigi első Alfa találkozója, úgyhogy már nagyon vártam. Többen kérdezték (köztük sok off-os autós), hogy na milyen volt? Csak azt tudtam nekik is mondani, hogy nem igazán tudom megfogalmazni, volt az egész rendezvénynek egy utánozhatatlan feelingje, amit sem szóban, sem képeken nem lehet szerintem kellően átadni. Részt kell rajta venni! Egyszerűen fantasztikus volt, gratulálok a szervezőknek! Legtöbb időt a tuning autók közelében töltöttem, így az – egyébként már régóta bennem lévő – elhatározás most tovább erősödött, hogy egy kicsit egyedibbé tegyem az autómat. Azóta is büszkén viseli az autó a rendezvényt népszerűsítő matricát. Jövőre is ott leszek az tuti!

2017. 07. 29-31. Bükk, 2017. 08. 12. Mátra - élményautózás
Május közepe óta nincs napi használatban az autó, ugyanis kaptam cégeset (bár nem Alfa, legalább az is olasz – Fiat Grande Punto 1.4), ezért amikor időm engedi, szeretek egy kicsit jönni-menni a Giuliettával, útba ejtve kedvenc helyeimet is. Július végén meglátogattam a rokonaimat, akik a Bükkben laknak, így az autó is meg lett hajtva az Eger – Szilvásvárad – Dédestapolcsány útvonalon.
2017. 08. 12. Ezen a szép nyári napon a Gyöngyös – Mátraháza – Galyatető – Mátraszentistván útvonalon éltem át, hogy mit is jelent a cuore sportivo.  Bár az én autómban „csak” az alapmotor van, a DNA kapcsolót D-be tolva sokaknak okozott meglepetést ;)

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-04-29

110km/h-nál erős fékezésre beremegett a kormány, és egyébként is elég nyúlósnak éreztem a féket. Szerintem amikor vettem, 50.000 km-rel ezelőtt jobban fogott.
30.000km-rel ezelőtt kerültek fel új tárcsák és betétek előre, alig kopott el a tárcsa/betét. Viszont foggalmam sincs, hogy milyen márjákú cucc volt. A hátsó tárcsa már igen kopott volt, a betéten is csak 2-3mm volt már csak.
Előre brembo max, hátra sima bremo tárcsa került fel, mindenhol brembo betétekkel.
Elöl kicseréltük a fékcsöveket is, hátul teljesen jó állapotban voltak.

km óra állás 102.000

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-03-04

Mikor megláttam ezt a képet (1.kép) eldöntöttem,hogy ha jön a jó idő átfestem a féket. Pirosan is szép volt, de most az igazi ehhez a barnás színhez!
Alfa Romeo felirat természetesen GT munkája! :)

Rá 2napra megkapta a nyári gumikat : 235/45R18-as méretben.

Km: 236300

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-02-04

Az autót a 20 küllős 17"-es gyári alufelnivel vettem. Valamikor tavaly nyáron fejbe ütött, hogy nekem ennél nagyobb felni kell majd, ezt meg meghagyom télinek.
Mivel az autón gyárilag a Brembo fékek vannak, ezért ez egy elég nagy feladatnak ígérkezett, mivel utángyártott felnit akartam, hogy egyedibb legyen. A Brembok lényegesen túlnyúlnak az agy síkján, ezért a legtöbb utángyártott felni nem fér fel a féknyeregtől.
A kutakodásom már körülbelül szeptember óta tartott. Leginkább olasz felnit szerettem volna, de megnéztem sokfélét. Sajnos Magyarországon nagyon szűkös a kínálat. Sokat kutattam, írtam közvetlenül a felnigyártóknak is, bár közölük egyedül a Tomason írt vissza, jelezve, hogy tudnak a problémáról, az ő felnijeik nem fognak felmenni a Brembo-s 159-re.
A performancealloys.com sales manager-e viszont rendkívül segítőkész volt. Rengeteget nézegettem a felniket, az sem segített túlságosan, hogy én is jó válogatós vagyok. Amikor találtam olyat, ami tetszett, akkor rákérdeztem nála és ő felvette a kapcsolatot a gyártóval, sokszor még aznap visszaírt, az eredménnyel. Sok esetben negatív volt a válasz, nem fog felmenni a fék miatt.
A választásom végül a NIU-ra esett (David Laidelli), akik jelezték, hogy a féknyereg ellenére is jó lesz a felnijük. Ez egy ízig-vérig olasz brand, de nem túl nagy gyártó, Magyarországon nem is elérhető.
Külön kiemelném, hogy központosító gyűrűt nem rendeltem, mindössze annyit említettem, hogy Brembo-s 159-re lesz. Ezeket később akartam megvenni itthon vagy legyártatni. Erre meglepetésemre nem csak ezeket küldték el a korrekt méretben, hanem küldtek 20 kerékcsavart is. Alig hittem a szememnek. Ez a vásárló megbecsülése :)
A kupakon a felirat: Prodotto con goglio in Italia - Proudly produced in Italy :)
Ma felpróbáltam a kocsira is, valóban elfér :)

A 4 felnit 770€-ért kaptam meg a szállítás pedig 80€ volt.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-03-22

Féknyeregfestés közben feltűnt, hogy a bal első fékcsövem kezdi a végét járni. Sajnos nem volt beakasztva a helyére (a képen már visszapattintottam), ezért hozzáérhetett a felni belső pereméhez.
Úgyhogy ma SOS-ben lecseréltük midnkét első fékcsövet.
TRW márkájúak kerültek bele (természetesen párban lett cserélve) + lelégtelenítettük utána mind a 4 féket Brembo DOT 5.1-es fékolajjal.
Lehet újra tiporni a féket :)

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-07-06

Kicseréltem az első Brembo féktárcsákat, mert válluk volt. FEBI Bilstein került a helyére az ATE betétekkel remélem jól kijönnek! Sajnos a fékfolyadék kupakot a biztosíték táblára tettem és mikor elmentem próba körre valószínű elhagytam. Csak egy óra múlva jöttem rá, de már nem találtam rá, csak egy másik sorstárs hűtővíz kupakjára. :D

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-03-10

Brembo Max féktárcsák és mellé Brembo betétekre cseréltettem az első fékeket. A régi fékbetétek már eléggé elkoptak és a tárcsákban is elég mély barázdák voltak láthatók, így ideje volt már a cserének.