Blog >> xenon

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-11-05

Egy évvel a bal cseréje után elpúzott a jobb is. Cseréje a napokban megtörténik.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-08-27

Nem találtam gyárit, így legyártottam magamnak, vélhetően így tartósabb is lesz.
A gyárik állandóan szétakadtak, kikopott a gömbfejük az évek során.
Elöl, hátul kicseréltem.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2020-06-19

Már régóta szinte nulla volt a látótávolság éjszaka.... Kicsit pislákolt is mindkét lámpa, na meg elég furcsa színe volt!
Kapott új izzókat, új xenontrafókat és Gyömrőn fel lettek újítva a foncsorok! Rájuk is fért, mert kicsit rozsdás volt a felületük, meg be voltak opálosodva(a képen látható). Ég és föld a különbség!!!!
A vezető oldali ajtóban cserélve lett az ajtóhatároló újra.... Ilyen szépen még sosem járt az ajtó 😅

>> Tuning és extraSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-03-07

Tegnap végre megérkeztek a xenon hatású halogén izzók. Beszerelni nagy szopó a lapát-kezű embereknek, legközelebb az asszony csinálja 😅

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-12-12

A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-24

Manapság, amikor már alacsonyabb szegmensekben is hódít a LED, a prémiumoknál pedig 600 méterre világító lézerfényszórókról és többezer szegmenses adaptív vezérlésekről cikkeznek, egy kissé elmaradottnak hangzik xenonnal indulni, még ha a nagyobbik, 35W-os változat kanyarkövető is, ill. fel van szerelve ledes kanyarfényekkel (SBL). Kevés infót találtam arról, hogy vajon mennyire érheti meg a felárát a 25W-oshoz képest, de szerencsére mindkét változat kapható az USÁ-ban is, ahol valamivel komolyabban foglalkoznak az ilyesmivel, az IIHS oldalán a töréstesztek mellett ezekről is találni méréseket (ld. headlights szekció).

A nagyobb változat sokkal jobban megvilágítja az útkanyarulatokat, ami nem meglepetés, viszont emellé a kisebb jobban is vakít, projektoros bi-xenon létére gyenge minősítést kapott. Fontos biztonsági felszerelésnek tartom a jó lámpákat, így ez a riport elég volt ahhoz, hogy a nagyobb mellett döntsek (valamiért az ilyen nagy amerikai független szervezeteknek hajlamos vagyok többet adni a szavára, mint az európaiaknak, de ebbe most nem megyek bele).

Az előző autóm is gyárilag xenonos volt, de nem projektoros. Ahhoz képest az Alfa erősebben és egyenletesebben világít, ez nem meglepő. Az automatikus távfény-vezérlés találati aránya nem 100%-os, de azért egész jól működik, a kanyarkövetés pedig valóban nagyon hasznos, és vicces is, amikor S kanyarokban gyorsan kell váltania a végállások között.

Ami meglepő, hogy az előző heti utazásomon egy bérelt autóval jártam, aminek ledes fényszórói voltak, és ahhoz képest is jobbnak érzem az Alfát. Úgy tűnik, a LED nem minden. Rá is kerestem a konkurens modellekre a fenti oldalon, és bizony még a nagyobb ledes csomaggal szerelt autók is egytől egyig gyengébben szerepeltek a Giuliához képest. Ez a megoldás pillanatnyilag a kategória élvonala, még ha nem is a legmodernebb technológiára alapozták.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-07-13

Újabb 2 év :)
Kéziféket kellett kicsit reszelni, mert túl nagy volt az eltérés -> hátsó tárcsa + betét csere lesz, kézifékkötelekkel együtt.
Az első xenon szint jeladó eltört, AlfaDepo-ból vettem bontottat 16.500-ért

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2018-01-09

Borzalmas volt a fénye a lámpáknak a jól ismert hiba miatt (szétégett foncsor). Első körben betettem egy xenon szettet, de nem lett jobb semmivel, plusz a szett is hibás volt, gyorsan visszakerültek a halogén izzók. A következő lehetőségeim voltak:

- simán berakok egy h7-es xenon szettet - fent említett okok miatt kilőve
- gyári xenon - macerás, drága, és valszeg ugyanúgy szét van égve mindegyik mint az enyém
- új gyári lámpa - drága
- depo-s vagy valamilyen utánygártott lámpa - 34000 forint darabja, kérdéses minőség, volt szerencsém már hozzá más autónál
- újra foncsorozás - valószínűleg ez a legköltségkímélőbb lehetőség, csak addig nem tudok járni az autóval
- projektorok cseréje

Az utolsó lehetőséget választottam. Utánajártam a témának és egy elég elterjedt Bosch projektor van benne alapból, Bosch E46 néven fut leginkább. Mivel ezek D2S foglalattal rendelkeznek ezért kellett rendelnem másik xenon csövet is, illetve kábelt is hozzá. Aliexpressről rendeltem mindent, a két projektor a két 4300k-s D2S cső, a kábelek, és a bixenon átalakító kábel összesen 28000 forintba került. Meglepően gyorsan, kb 15 nap alatt megjött a csomag.

Bár a projektor felfogatási pontjai nyilván egyeznek az előzővel, azért nem teljesen plug&play a dolog. Először is a D2S foglalat miatt hosszabb az egész cucc, tehát nagyobb lyukat kell vágni a lámpa kupakjára mert nem fér el a projektor. A másik probléma, hogy a bi-xenon mivolta miatt az alján található szolenoid hozzáér a lámpa házához. Feljebb lehet hajlítan, akkor passzentosan elfér, vagy pedig le is lehet róla szerelni.

Ezeket a nehézségeket viszont messze kárpótolta a végeredmény: tűéles (xenon) vetítési kép, és végre látok, még esőben is. A fényszóró, a bi-xenon miatt pedig brutális. A projektor tükör része valamilyen fémöntvényből készül, remélhetőleg ez jobban elvezeti majd a hőt, ez majd kiderül.

Sokan - jogosan, vagy nem jogosan - ellenzik az utólagos xenont, pl. a szintező automatika hiánya miatt, de egyrészt eddig senki nem villogott, hogy vakítanám, (nem is villoghat, hiszen tökéletesen látom hova világítok) másrészt új, sokmilliós gyári xenonos/ledes autók ugyanúgy vakítanak dimbes-dombos utakon mint bármi ami szembe jön. Az egész műveletet a két lámpa takaró bánta, ezeket leszámítva bármikor visszaalakítható a gyári vak verzió.

Linkek:
projektor
D2S kábel
H7 átvezető a bi-xenonhoz
porvédő sapi a lámpa hátuljára

Update: Az alis xenon cső nem sokáig húzta, a színhőmérséklete sem volt jó és a fényereje sem, vettem helyette 4150K-s Osram Xenarc Classicot.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.

- D1S xenon izzók cseréje (OSRAM 66140CLC)

101700km