Mutasd

>> Szerviz2025-07-02

Az autón egy ideje jelentkezett, hogy bekapcsolt klímánál idegesítő csörgés hallatszott. A kikapcsoláskor a zörgés megszűnt. Tavasszal a klímacsörgés magától eltűnt, ami örömteli. A klíma is eltűnt, no az nem az.
Gondoltam gáz problémák vannak, feltöltéskor kiderült, hogy a klíma nem hajt. A javítási metodika felvázolása az elektromos hiba, 10 filéres biztosíték és a teljes kompresszorcsere, rendszermosás, mindeniscsere spektrumon mozgott melyek végpontján 300.000 ft-os árcédula lobogott.
Mivel jelenleg a családi kasszából látványosan hiányozna ez a végösszeg, gondoltam én majd felderítem mivel is van dolgunk, hamár van helyem ahol tudok szerelni. A próbalámpa jelezte, az áram eljut a mágneskuplungba, a mágneskuplungot kimérve kiderült a tekercs sem szakadt. A kereket levéve és onnan megközelítve a klímakompresszor furcsa képet adott, az internetes videókban nagyon másképp festett. Egyszercsak megláttam a bölcsöben pihenő menesztő tárcsát, és innen egyértelmű volt a probléma, a tárcsát kellett egy megfelelő hosszúságú csavarral visszatenni, és forog a kompresszor. Ma voltam megtöltetni, van hideg, és nincs csörgés!!! TEKNOLOGIA!!!
Albejegyzés, a nap kicsit megszívta a motorháztetőt, azt is sikerült egy polírozógéppel gatyába rázni, illetve egy 40 fokos napon dobott egy hibakódot, de az meg a következő indításra magától elmúlt, uh jelenleg szép és jó a kocsi, mehet nyaralni!

 
>> Esemény2025-04-23

Eljött a műszaki ideje. Rég húzódó apró javításokkal felhoztam alfa állapotát a jeles napra.
-Xenon tompított jobb oldalon villogott, kapott egy új trafót, miután izzó, és trafó cserélgetéssel kiderült, hogy az a ludas. Dt xenon adta a trafót, ajánlom bárkinek. Közben a fényszórót is felpolíroztattam.
-A tavaly őszi indítási nehézségek, a tél, meg a mostani lámpajavítás együttesen megeszegették az akkut, kapott hát egy újat.
-Régebben a jobb hátulja találatot kaphatott, a javítás egy kicsit hanyag lehetett, vagy időközben lett elhagyva a gumidugó a küszöbből. Sajnos bevert a víz, mire kiderült, addigra átrügyezett a festéken. Ki lett lakatolva, illetve kapott új fényezést az elem-
Makulátlanul vizsgázott a jármű, 2 év letöltendőt kapott.

>> Szerviz2024-11-08

Mostanában sok volt az udvaron belüli átállás, minden komolyabb távolság megtétele nélkül, és egyszercsak nehezen indult az alfa, majd szinte egy méter után le is fulladt. Elsőre azt gondoltam elszoktam a kuplungtól és bénázok, de többé nem indult. Az önindító ványadtan tekert, majd egyáltalán nem. Gondoltam akksi, túlélt már 2 generátorhalált, 5 éves kb, ideje volt.
Azért feltettem töltőre illetve a cégnél bemérettem, mondták, hogy jó csak tölteni kell. Büszkén vittem haza, hogy megoldottam a problémát, hát a bánatot. Beleraktam és nem indult. Gondoltam, akkor önindító. Fel is hívtam frissen szerzett szerelőmet, aki SAAB-okon szociálódott, specialista, rokonmotor, és 2 saroknyira praktizál. Ő már telefonban jelezte, hogy ez nem önindító, de azért én hittem.
Átvontattuk az asszony puntójával. Majd gyorsan a szerelő leakasztotta a kipufogót, és csoda... beindult. A diagnózis DPF eltömődés, de az is tünet, szívosor a ludas vélhetőleg.
Lette egy jóképű szívósor javítás, DPF tisztítás, valamint hamár arra jártunk olajcsere, valamint az akku is kapott egy sárga lapot, hogy lehet, hogy meg fog pusztulni hamarost, mert a sok indítgatás miatt szaki szerint kevéssé tartja már magát.
Azért az elméleti oldalon felmerül, hogy az én autóm csak és kizárólag autópályán megy valamint országúton 75-25%ban, a legrövidebb táv 45km. Nem korai a DPF tömődés kicsit?
A szerelő belefogott egy eszmecserébe, mely szerint a lefalazott és szoftveresen kiírt EGR azért okozhat galibát, de ezt a részt nem dekódoltam teljesen.
Ami fix, a szívósort amúgyis terveztem megbontani, hogy lássuk, milyen állapotban van, a többi sajna extra lett.

 
>> Esemény2024-03-20

Új szett nyáribumit kapott a drága.

 
>> Szerviz2024-01-12

Költözés miatt kissé sajnos kitolódott az olajcsere ciklus 11500 km lett a szokott 10 helyett. Kárpótlásul az új lakhelyen felderített szerelő megcsinálta a komplett nagyszervízt, szíjjak, szűrők, olajak, vezérlés, vízpumpa. A srác jó választásnak tűnik, alapvetően Saabokra specializálódott, azok meg rokonfajtát képviselnek, a beszélgetésünk alapján ért a típushoz. Említette, hogy az önindítóm gyengélkedik, sajnos ezt magam is megerősíthetem, hamarosan sorra kerül

Szerk: Azóta kiderült, hogy az önindítónak nincs baja, kipufogó eltömődés és gyenge akku okozta a gyengélkedést, jelenleg pöcröff. (2025.04.23)

>> Szerviz2022-12-19

A tolatóradarom nedves időben köszöni szépen de nem akar működni, szárazság idején kiválóan. A javítási metódusból az a rész nem tetszett, hogy le kell szedni érte a lökhárítót, de végül, és főleg utólag nem mondanám drámásnak a műveletet. Hétvégén nekiugrottam, csomagtartó oldalzsebek bontásával kell kezdeni, majd a két hátsólámpa csavarjai. amelyikből a két belső... na azért ott nem volt természetes a mosolyom. A lámpák alatt van két nagyobb torx, a lökös végénkét oldalt alul felül 1-1 philips csavar, plusz a dobvédőlemezben 2-2 csavar. És a lökhárító lent is van. Innen gyerekjáték a csere. A hibás szenzor megtalálásától tartottam, de az is piskóta. Kikapcsolt motornál, és bekapcsolt tolatóradarnál füllel közelhajolva az érzékelőkhöz a jók kattognak, a rossz kussol. A visszaépítés igazán könnyen ment. A munkálatokhoz nagy segítség volt egy informatív videós csatorna, ahol elég sok egyéb alfás tartalom is elérhető, más típusokhoz is, jellemző hibajalenségek megszüntetéséhez. Merem ajánlani!
https://www.youtube.com/@arcgarage

Balkézről megvolt a helyzetjelző csere, bár nyele továbbra sincs az izzónak, és végre találtam jó ablaktörlőket (Magneti Marelli).

>> Szerviz2022-11-23

Kiégett az index izzóm bal elől. Kicseréltem, viszonylag gyorsan, rutinfeladat. A hibajel megmaradt. Mit ad isten, elment mellette a helyzetjelzőm. Mit nekem az, gondoltam kicserélem, az is megy rutinból. AZ olasz tudja, hogy mélyre kell nyúlni, és adott nyelet az izzóhoz, haesetleg az ember nem rendelkezik olyan újakkel mint E.T. a földönkívüli. Megfogjuk a kis fület fordít húz, a szerkezet klattyan és kijön. A nyél. Az izzó meg bent vigyorog. Az arcomon regöldülő könnycsepp sós léte ellenére fagy a lökhárítóra, gyermekbarát szitkozódásba fogok, majd önmarcangolásba, biztos rossz irányba mozdítottam, túl erősen toltam, húztam. Nézzük meg a másik oldalt, ott hogy van, vegyük ki azt, és nézzük meg... Óvatos, pihepuha, apró mozdulatokkal, finom, precíz bánásmóddal szakadt bele a másik oldali nyél is. Korhatáros káromkodás, macsakazabálóku**aanyja vizhangzik vissza a panelekről, miközben a csapat varjú felreppen. Vert hadként távozok. Alfa-Laczkó 2-0.

 
>> Szerviz2022-10-19

Az autó eleddig egészen második soros járműként üzemelt, aminek nyomán 2-3 hetente lett beindítva és inkább a hétvégi autópályázáok, és a családi nyaralások lettek a játszóterei. Sajnos ez magával hozza, hogy kevesebb a használat, az olajcserét nem is a km hanem a kor indokolja, illetve az első fékem befogva tud maradni pár kilométeren keresztül, amíg a rozsda el nem engedi. Olajcserére, fékfelújításra illetve jobb felső lengőkar cserére vittem Tamáshoz Jobbágyiba (ex alfa tulajdonos szerelő). A lengőkar kottyant, de mint kiderült törött is volt :S. Az autó a szűrőkön olajon túl kapott egy klímafeltöltést is grátiszba. A tolatóradarom jelenleg jó, arra nem tudtunk ránézni, de winter is coming... és akkor az egyik érzékelő vizet kap(hat)... foglalkozni kell vele.

 
>> Szerviz2022-08-16

Ismét leereszkedett egy hátsó ablakom, ezúttal a jobb oldali. Hál isten, vagy sajnos már van rutinom a dologban, az egyik cartársunk leírása alapján flottul megy a csere. Annyi eltéréssel, hogy én bátran feltekertetem az ablakot a végén, és a helyére ugrik minden. eddig 2-ből kettő volt a sikerarány. 1 óra alatt megvan a szerkezetcsere

>> Szerviz2021-03-06

Elérekezett a műszaki vizsga ideje, amire ráfűztem az olaj és szűrők cseréjét, meg egy átvizsgálást. A kocsi csont nélkül átment, A szerelőm viszont megküzdött a haspajzzsal, a csavarok belerozsdásodtak a menetbe. Hál isten a rozsda felületi, de lassan foglalkozni kell vele.