Blog >> xenon

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-09-08

Lecseréltük a fékolajat. A kuplungnál is kipumpáltuk a régit, elég érdekes trutyi jött ki. Tutela került bele, Elaforgtól vettem.
Marektól vettem tavaly 2 gyári xenon csatit egy xenonos GT-ből. Végre bekötöttük ezekkel a lámpákat. A régi sufni megoldásos már kezdte megadni magát. Ráadásul most bólint is gyújtás ráadásra. Legalábbis a balos. A jobbossal van egy kis probléma, ez még orvoslásra vár. Ki lettek dobva a kondenzátorok is, így most villanik a xenon reflektor kapcsoláskor. Úgyhogy van még meló.

Xenon csati: 6.000 Ft
Fékolaj: 3.000 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-31

Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.

A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.

Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.

Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.

A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.

>> Tuning és extraH@nß // Alfa 145 TS // 2016-04-24

Karácsonyra kaptam 1 xenon szettet, ekkor indult a lámpa mizéria természetesen a magasságállító miatt.
Mint sok sorstársamnak nekem is eltört a gyári állító. Beszerezni újat lehetetlen, a kocsi mindennapi használatban van, így küldeni sem tudtam a lámpákat javíttatni.
Maradt a gyártatok magamnak verzió.
Sok szívás után mikor már minden kész volt, rájöttem, h nekem ez a xenon dolog nem tetszik.
A kocsi jól néz ki vele, de nedves párás időben a halogén fénye számomra jobb.
Xenon ki halogén vissza, de legalább működik rendesen a magasságállítás. :)
(A xenon szett eladó ha vkit érdekel írjon! H1 xenon szett 4300K 55w kb 2 üzemóra)

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-03-26

A mai napon kaptam vissza a jószágot egy hetes kényszerpihenőjéből. Sajnos a lenkerék-kuplung összehangolás csak ma délelőtt lett kész, így a kocsi is csak délutánra lett összerakva. Most a kocsi végre (rekatíve) kussban van és nem játszik szovjet kávédarálós nótákat ha eleresztem a klungot. Na de ez nem minden, mert a kocsi a mai napon xenon fényszórós lett. Utólagos H7es xenon került bele és egy lámpamosó készlet az első lökhárítóba, Ez persze Dudás Zoltán nélkül nem sikerülhetett volna, mint sok minden más sem.
A következő projekt az lengéscsillapító csere lesz, melyeket németországból rendelünk majd meg. Első és hástó párt összesen 300€-ért be tudunk szerezni(szállítással együtt). Aztán áprilisban-májusban jön a nagyobb intercooler és lehet, hogy nyáron kipróbálunk egy H4es bi-xenon szettet is, de ez még messze van. Apropó, jövő héten kedden felkerülnek majd az új nyári gumik is. De erről majd kedden írok.

Persze tervezett ;)
DZ-ékhez ment az autó nagyszervizre, mert a telefonon megbeszéltek és az árajánlat is alátámasztotta a sok helyről hallott ajánlásokat. Ezt így utólag meg tudom erősíteni, minden rendben ment, aggódó hülyeügyfél-kezelésből is csillagos ötösre vizsgáztak :D
A következők cserélődtek: gyári vezérlésszett, vízpumpa, szűrők (olaj, levegő, pollen, gázolaj), Motul motorolaj, Tutela váltóolaj, Paraflu fagyálló, Bosch izzítógyertyák.
Emellett kértem egy megbontásos belenézést és ha szükséges, tisztítást, de szerencsére nagyon jó állapotban van a motor, így tisztítani nem is volt szükséges. Szép a hangja, halk is, nem inkontinens, szóval szerették és meghálálta.
Ugye az autót azzal a hibával vettem, hogy nem égett a gyári xenon jobboldalon. A probléma arra volt visszavezethető, hogy a fényszóró több helyen repedt volt, ezért megállt benne az eső- és mosóvíz, ami kiütötte a trafót. Az akváriumi állapotok megszüntetése érdekében a fényszóró elkerült a szervizhez közeli Hüllő Kft-hez, akik 5000Ft-ért befoltozták. A saját trafója menthetetlen volt, de szerencsére a vateráról vettem egy -amúgy szétgányolt- balos lámpatestet "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással -dobpergés- 12500Ft-ért, postával együtt. Szerencsére ennek a trafóját felcsattintva a kipofozott fényszóróra egyből fény gyúlt a szemében, így a szívemről is leesett a nagy kő. Ha már ilyen sikeresen abszolváltam a lámpa újraélesztését, akkor legyünk urak alapon -meg ne szopassuk se magunkat, se a szerelőt- rögtön kicseréltük az összes izzót mindkét fényszóróban, hogy ne kelljen ezért leszedni a lökhárítót a közeljövőben.
DZ-éknél az összes alkatrészért (izzók is) és a munkadíjért 185ezret hagytam, így jön ki a végösszeg.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.

Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.

Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-16

Érzésre túl közelre vetítettek a fényszórók, így hát ellenőriztem. Ugyan kicsit szűk a hely, a faltól a lámpa 2m-re van és ennek megfelelően 2cm-t ejtettem a lámpa tengelyéhez képest. Lejjebb világított, úgyhogy állítottam rajta.

Update:
Franc sem érti a lámpa vetítését, ha közel van a kép a falon akkor a bal oldali van feljebb, ha pedig távol, akkor meg a jobb oldali :-(

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-07-27

Találtam egy xenonos 156-ot, amit bontottak. Lecsaptam a km óra nullázójára, ezen nincs magasságállító, mint a halogénhez. Ráadásul a világítása is piros :)

>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2015-05-10

Muszáj volt idén is hozzá nyúlnom a géphez és most a lámákkal kezdtem. Uj Depo lámpa mind 2 oldalra, fekete foncsoros projektor és 55w-5000K Xenon. Brutál jo lett. egy extra matricával megspékelve....

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2014-11-13

5,5 év után kiégett a jobb első xenon izzó a GT-ben.

Gondoltam, hogy a bal oldali sem húzza már sokáig, illetve nem akartam, hogy a kor miatt az új másképp világítson a régi mellett, ezért mindkettőt cseréltettem. Osram izzók kerültek bele - gyárilag is azzal szerelték.