Blog >> izzócsere

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-07-28

Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.

- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak

A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.

Hátralévő feladatok még az autón:

- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.

- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.

- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.

- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.

- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-04-18

Érdekes módon 900km megtétele után se akart felvillani a csóróságjelző.
Mint kiderült nem is volt jó, így kicseréltem mindet, ha már egyszer szét van szedve.

>> SzervizTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2017-11-25

A belső fűtés/ventillátor szabályozó hármas gomb izzói nem működtek még nálam soha. A gyári izzó valami 3-4 ezer forint, azt sokalltam.
Aztán vettem a bátorságot és ebből rendeltem három darabot, ami gyorsan megjött (a posta több, mint az izzó).

Az itt látható módon meg jól kicseréltem őket és működik is.

- D1S xenon izzók cseréje (OSRAM 66140CLC)

101700km

>> EgyébMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-03-20

A hétvégén végre eljutottam addig, hogy kicseréljem a tompított és helyzetjelző izzókat.

Próbálkozásom tárgya a Philips Whitevision H7 és W5W, ami 60%-kal nagyobb fényerőt és fényesebb fehéret ígér.
Az első képen egy átlagos olcsóbb, melegfehér fényű izzó látható, mely az autóban volt. A második képen pedig már az új izzó van beszerelve. A kép nem hozza vissza, hiszen a körülmények és a fényviszonyok is változtak, de a Philips H7-ese tényleg kicsit fehérebbnek hat, éjszaka is talán jobb a fénye. W5W-nél viszont semmilyen különbséget nem tapasztaltam, a negyedannyiba kerülő melegfehér ugyanazt hozza, mint a drágább Philips. Nem úgy az küszöbmegvilágításnál és a hátsó beltéri lámpánál, ahol megint csak érezhető "fényesség" különbség a Philips javára.

Összességében el lehet mondani, hogy a Whitevision tényleg fehérebb némileg, de nem ad annyival fényesebb fehéret és nagyobb fényerőt, hogy megérje az árát. Ettől függetlenül ha már be lett szerelve, az élettartamát töltse ki az autóban :)

>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-08-24

Tegnap a hosszú hétvége után mire felértem Budapestre megadta magát a bal első tompított fényszóróm.
Ezért ma kapott egy Osram Nightbreaker unlimited H7-es izzópárt a kicsike. Azért nem egyszerű művelet kicserélni..., kicsit megszenvedtünk vele. Kíváncsian várom meddig bírja, remélem addigra elfelejtem, hogy kell kicserélni. :D
A fénykép kicsit csalóka, mert hideg fehér fénye van, nem meleg fehér, de a fényereje szépen látszik.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-10-04

A jobb oldali tompított fényszóróm egyszer csak megadta magát. Mindenféle elektronikus parajelenség rémképe villant át az agyamon, mivel egyéb elektromos hisztiket tapasztalok egy ideje, egyre erősödő mértékben. A pánik elhatalmasodása előtt egy józan pillanatomban szerencsére kiszedtem az izzót és megcseréltem a jobb oldalival.

Megnyugodtam, csak az izzó halt meg, úgyhogy gyorsan vettem egy párat: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%. El nem vagyok ájulva tőle, de megteszi.

>> Szervizgaborbarth // Alfa 147 Twin Spark 1.6 120 LE // 2011-03-14

Kiégett a jobb első tompított. H7-es. Ugyebár a kettőt együtt kell cserélni... a kettő izzó került 3000 Ft-ba és én magam cseréltem ki, elsőre egykicsit szenvedve.... de SIKERÜLT

>> SzervizAvion // Alfa 147 1.6 TS Distinctive 120 LE // 2011-01-12

Sikerült beszerezni minden szükséges alkatrészt így hát irány a szervíz!
A csere során sajnos kiderült, hogy van egy apró hajszálvékony repedés a vezérműtengely jeladón (holtpont jeladó, gyujtás jeladó, vezérműtengely érzékelő), hogy mitől repedt meg azt sajna már nem fogom megtudni (lehet a szerelő repesztette meg). Így nem akartam összerakatni, ezért gyorsan próbáltam felhajtani megfelelő alkatrészt, ebben Erhard volt nagy segítségemre (mint ahogy a többi alkatrész beszerzésben is), utólag is köszönöm neki!

Ami cserélve lett:
Vezérműszíj+görgők
Vezérlésmódosító
Vízpumpa
Hosszbordásszíj+feszítő- és vezető- görgő
Szelepfedéltömítés
Selenia 20K AR olaj + szűrő
vezérműtengely jeladó
Első-hátsó ablaktörlő
rendszámtábla izzó

km: 61.041

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-03-10

1. Vedd ki a 2db imbuszcsvart fent a befúvórácsoknál (kép 1)

2. A hamuzónál bal és jobb fent lévő csavarokat vedd ki (kép 2-3)

3. Pattintsd le óvatosan a középkonzoltól balra lévő kis textilbetétet. Ezt 3 különböző fajta patent fogja, a középkonzol felől kis fémpatent is tartja. Óvatosan, de határozottan kell feszegetni. Nekem kézzel lejött, és egy patent sem sérült. (Kép 4)

4. A fenti játék a jobboldali kárpitbetéttel, a patentok az autó hossztengelyével párhuzamosak, nem merőlegesek a kárpit felületére. feszegetéskor ezt jó tudni! (Kép 5)

5. Kombináltfogóba hajtogass kis bőrdarabot, és ezzel megfogva húzd le a tekerőkapcsolókat (Kép 6)

6. A Középső tekerő alatt (ventillátor fokozat) van egy rejtőző csavar, vedd ki! (Kép 7)

7. A hamutál belső hátsó csavarjai is jöhetnek. Ezek szivatósak, ajánlott mágnesezett csavarhúzó használata, különben a csavar beesik a kitudja hova...visszatétel szintén türelem és figyelem igényes, nekem ez a rész volt a neheze :-) (Kép 8)

8. A hamutartó kihúzható, a kábelezés kiengedi. Mögötte van még 2 csavar, ami alul fogja a középkonzol betétet. Ki velük! (Kép 9)

9. Óvatos de határozott mozdulatokkal kifordítható a középkonzol betét. A kábelezésre figyelj, csak ameddig engedi! Mögötte feltűnik a 2 kis izzó. Ha világít is az egyik, cseréld mindkettőt újra! Sima foglalat nélküli 1.2W-os rizsszemizzó való bele. (Kép 10)

10. Ezután fordított sorrendben pakold össze, javasolt meghúzni minden más hozzáférhető csavart amit csak észreveszel, meglepően nyekergésmentes lesz az autó :-) (Kép 11)

Ennyi. Az általam használt eszközök listáját lásd az utolsó képen. Sok sikert!