Mazi - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2018-06-18

Régen szerettem volna a műszerfalat/konzolt cserélni, miután a rádió környékén az előző tulaj jó pár repedést ejtett. A kormány már cserélve lett korábban - ezt ugyancsak előző tulaj kinyírta valamely vegyszerrel - , de a cserélt gyári 1-es kormány is használt volt, volt benne kábé 100 ezer kilométer.

Barna kollégám behozott egy törött TI-t bontani, amibe a szálcsiszolt fém konzol és díszlécek voltak. Ezeket gondolsan ki is szerelte és jutányosan el is adta nekem.
Kormány oldalon pedig egy cartárstól vettem ugyancsak jutányosan egy gyári kettest, melyen habár a kormányváltók helye benne van, de ez engem nem zavar és nem is látszik, csak kitapintható. Rá is mentem egyből.

A szombati nap délutánján kezdtem hozzá, a két belső díszlécet nagyon egyszerűen körülbelül 15 perc alatt ki is cseréltem Mindkettőt egy-egy csavar és patentok tartották.
Ezt követően jött a középkonzol, mely levételéhez a Youtube legalább két videoja segített. Nagyon egyszerűen lejött, ehhez a váltó körüli elem eltávolítása kellett. Sajnos az új elem automata váltós volt, így a nyílás más méret volt. A váltószoknya műanyag kerete nem volt méret, így anélkül a mostani jó állapotban lévő szoknyát ragasztottam rá a keretre, speciális csíptetéses rögzítés mellett. Tettem ezt azért is, mert a szoknya olyan állapotban van, hogy ezt a következő jó pár évben előreláthatóan repedezettség miatt nem kell cserélni.
A konzolt fordított sorrendben visszaszereltem, viszont a rádió teljes egészében nem rögzül a helyén, 1-2 millimétert kilóg. Erre később találok majd megoldást, a mostani pozíció sem gáz.

A kormány már neccesebb volt, mivel másfél órát szenvedtem, hogy ki tudjam pattintani a légzsákot szigorúan akksilekötés után. Youtube-on sok video van erről, viszont a probléma az volt, hogy a csavarhúzót nem dugtam be kellően, hogy a rögzítő fület benyomja. Erre az új kormányban való próbálgatás is rávezetett, fogóval forgatva a csavarhúzót a légzsák már ki is ugtótt egy oldalon. Megtéve ezt a másik oldalon, a légzsák kint is volt. Majd egy műanag takaró kézzel, majd a rögzító csavar csőkulccsal való eltávolítása után már le is lehetett venni a kormányt. Légzsáktartó ki, hogy a vezetéket át tudjam tenni, majd vissza, a kormányközépben pedig a kormánykapcsolók már be voltak szerelve. A művelet fordítva, és már a kormány is a helyén volt rögzíteni.

Maradt a kárpitban lévő díszcsík, ehhez már tapasztaltan a kárpit le. A díszcsíkok melegelnyomással voltak rögzíteni, ezeket levágtam, majd flexszel visszavágtam, alátétes csavarral rögzítettem. Jobb lett, mint új korában.

Összeségében 9 óra ráment, viszont a cserélt vagy visszahelyezett elemek nem zörögnek, a látvány pedig magáért beszél.

1. kép régi állapot
2. kép köztes a konzolról
3. kép kormányközép
4. kép a végeredmény

>> EseményAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2018-02-15

2017.02.12-én megvolt a kerek kilométeróra állás :)

>> AutóápolásAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2018-02-15

Miután a jobb ködlámpám besárgult, ezért gondoltam kicserélem. A csere egyszerű, burkolat csavarhúzóval lepattintása után 3 db csavar. Ha már úgy ködlámpa, akkor új izzók is, szép 4200k-s H1-esek. Brutál jól világítanak.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-12-21

A megkopott és sérült kuplung és fék pedál gumik helyett teljesen új, ugyancsak "logós" gumik. A csere könnyen ment, talán a fék pedálé még könnyebben :)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-14

Ha már ajtóhatárolók szerelése ma, gondoltam foglalkozok egy kicsit a hifivel is. 2 hete bent van már az új fejegység félig-meddig bekötve, gondoltam ma befejezem ezt a részét, illetve megnézem, hogy mit tudok kezdeni a csipogók kábelezésével a műszerfalban; ezt vészesnek tartottam, most sincs máshogy, talán kicsit árnyaltabban látom már a helyzetet. Minden esetre nem hozták meg a hangfalakat, remélem jövő héten itt lesznek és köthetem be őket.

De vissza a fejegységre. Van mindene, USB hosszabbító (2 slot, egy kábel a csomagban), GPS antenna, mely jelet nem fog, ha összekötözve csak be van szórva a fejegység 1 DIN-je alá, és persze a mikrofon, amely nem a csomag része, de tegnap az első műszaki boltba beszaladva egyből hozzám csaptak egy nem teljesen erre a célra való csíptetőset, de hát mit tegyek, jó lesz az is.

Először is a GPS antennával kezdtem. Mindenképpen valahova a műszerfal fölé akartam elhelyezni, először rá, majd átgondolva a helyzetet inkább az A oszlopon felvezetve a szélvédő jobb felső részére ragasztva. A művelethez kissé bontani kellett, de semmi nehézkes, fél óra alatt már a fejegységnél volt a GPS antenna kábel csatlakozója. Kesztyűtartó alatt mindenhol 100%-os takarásban vezetve a kábelt ilyen hamas meg lehetett csinálni. Egy gyors próba: az Navi nem sokat gondolkodott, egybőt talált jelet. Hurrá....

Akkor jöhet a mikrofon gondoltam, marad a sofőr oldali A oszlop teteje, majd ott ellóg a következő pár évben... De nem, ha már van csíptető, miért ne használjam? A kábel vezetése itt sem volt nehézkes, bár sok lehetőség nem volt. A biztosítéktábla mellett alatt kellett elvezetni. Máshol is lett volna hely, de sok időt nem szántam rá. Ez azt is jelentette, hogy a kormány alatti légzsák alatt kellett elvezetni, viszont ott precízen lehetett rögzíteni, és itt is a takaró kárpit még jön rá, így tökéletesnek tűnt. Pláne meg úgy is, hogy hely is volt a rádió mögé vezetni. Gyors próba, azaz egy barát felhívása, szépen működik, kettő megvan.

Gondoltam, ha ilyen könnyen bement ez a kettő, az USB kábelekkel nem lesz gond. Mivel nem volt otthon még egy USB hosszabbítóm, ezért gyorsan bolt, kábel vásárol (2 méretben volt, 0.5m és 1.8m, reménykedtem benne, hogy a 0.5-ös elég lesz).
Beszerelésnél gondolkodtam, hova is rakhatnám? Végül természetesen a kesztyűtató szemüvegtartó része nyert, sokan oda szokták a Yatourt rakni. Hát a rádióhoz fűzés szenvedés volt, egyszerűen az összekötegelt kábeleket nem lehetett normálisan a rádió mögé vezetni (mindig fölé sikerült), már-már azon agyaztam, mégis le kellett volna kapni az ezüst előlapot. Végül azért megoldódott, minden csatlakozó rádug, rádió visszanyom helyére (nehezen, de betalált), majd próba. Minden oké, a nap el is ment :)

A fejegységről annyit, eddig minden funkció szépen működik, ahogy azt a specifikációban leírták, a GPS memokártyán rajta a világ összes országának térképe, az Android rendszer gyors, már-már akadásmentes, de azért nem bugmentes; a nyelvet nem sikerült teljesen lefordítani, néha-néha becsúszik pár angol szó a magyarok közé, a kijelző meg eddig egyszer sötét maradt. Szerencsére az előlapon van egy reset gomb, megnyomása után nagyon hamar talpra áll a rendszer. Eddig meg vagyok elégedve a cuccal, kifejezetten a hangszórók meghajtása javult a gyárihoz képest, erőteljes különbség van. De ha már megrendeltük, ott is csere :) :)

Mivel a mai művelet alatt teljesen beletemetkeztem a munkába, teljesen elfelejtettem dokumentálni. Azért a végeredményről lőttem pár képet.

Két héten belül folytatódik a projekt :)

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-14

Ma nekiálltam beszerelni az első ajtóhatárolókat felbuzdulva a hátsók csendességétől. Gyorsan be is szereztem kettőt előre a héten, nem voltak vészesek még, de a nyilván az első ajtókat használom inkább, hűt azok ne legyenek rendben?? :)
A csere borzasztó egyszerű volt, ajtó részen két csavar ki, másik oldalon gumi eltávolít, két anyag le, majd az alsó burkolatok eltávolítása után (mindkettőt két-két műanyag anya tartja a helyén), határoló ki, új be, majd ugyanebben a sorrendben visszafelé a műveletsor elvégzése.
Eredmény: az elvárt, csendes, határozott határolás a közép- és végponton.

 
>> AutóápolásAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-08

A nagy hifiprojekt és ajtóhatároló projekt mellett azért nemcsak a funkcionalitásra, hanem az esztétikára is figyelek. Mivel az első embléma megfakult, néhol megkopott, ezért a csere időszerű lett.

Az előző tulaj is javított már rajta, amely nem volt előnyös, hiszen az embléma helyét síkra csiszolta és valami fehér díszléc ragasztó szerű anyaggal ragasztotta vissza az emblémát. Az 5 perces művelet így 20 percesre nőtt, amíg eltávolítottam az anyagot és megtisztítottam a felületet. A felragasztás már egyszerű volt, az eredmény magáért beszél.

Kis kitérő a projektek mellett, az ajtóhatárolók előre már megérkeztek a fejegységgel egyetemben, a hangszórók szerelési anyagai úgyszintén, már csak a hangszórók és a szabadidő hiányzik :)

Folyt köv...

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-01

Már régóta megvettem a hátsó ajtóhatárolókat, mivel a jelenlegik borzasztó hangosan kattognak a határolás pontjaiban. Ma eljutottam addig, hogy kicseréljem őket. Mit mondjak, könnyebben ment, mint gondoltam.

A kárpit eltávolítása után arra gondoltam, hogy az alumínium lapot is eltávolítom, de ahhoz bontanom kellett volna mindent. Ekkor jöttem rá, hogy a hátsó hangszórókat is cserélem, le tudnám mérni a beépítési mélységet, szusszanva egyet a nagy szerelésben.
Jó hír, a körülbelül 10cm-es hely van mögötte, ami a 4centis kiemelő keret mellett bármilyen hangszórót befogad.
Másik jó hír, hogy a 16cm-es rész kellő helyet biztosított, hogy a lapot ne kelljen bontanom és megoldjam az ajtóhatároló cseréjét ilyen módon.
A csavarok és anyák eltávolítása után nehezen lehetett az alkatrészt a kis nyíláson kifűzni, mivel a forgatható pánt alig fért ki a határoló rudazatának szánt nyíláson. Kis forgatgatással sikerült, majd mehetett be hasonló módszerrel az új, majd felcsavarozás. Kárpit visszaépítés után jöhet a próba; az alaktrész és vele együtt a nyitás/zárás teljesen zajmentes. Hurrráááá.
Nekiestem a másiknak is, mely már "rutinból" fele annyi idő alatt megvolt. Így a körülbelül másfél órát vett igénybe a teljes mutatvány. A végén azért kapott egy kis extra zsírt egy speciális Fomblin fejlesztés formájában. Pár kép a szerelésről.

Még egy dolog végére pont; a hangszóró cserénél hátulra nem fogok szenvedni komponens hangszóróval, hátulra csak kompenzációnak kell, hogy ne halljam a gyári rettenetet, így úgy döntöttem, hogy koax-ot fogok berakni. Egyszerűbb, gyorsabb, hangban kicsit kevesebb, de elegendő. Választásom - h már előre Hertz DSK 165.3 megy - egy Hertz DCX lesz. De erről majd egy következő blog bejegyzésben...

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-03-24

Ma végre eljutottam addig, hogy foglalkozzak a rádió témával. A rádió mostanában nem működött, csak be- és kikapcsolni lehetett, viszont semmi mást. Ez zavaró volt, mivel egyik csatornára sem volt állítva, így sistergés jött ki belőle, semmilyen gomb nem reagált a nyomkodásra. Ma kaptam egy cartárstól egy ugyanilyen rádiót, hogy megnézzem, ezzel lehet a gond, vagy tiltásom van a Body computerben. A berakás és kód után a csererádió egyből működött, a kormányvezérlő gombok is tették a dolgukat minden probléma nélkül Egyedül a rádió infót nem küldi ki a műszerfal kijelzőre, de annyi baj legyen. Most, hogy tudom, nincs baj, a kölcsönrádióval elleszek addig, míg az Androidos fejegységet be nem szerzem.

Persze ahogy jött a hang végre, a pulzusom is megemelkedett, majd vissza is állt azért hamar, mikor megint csak a középhang túltengést hallgathattam. Hát igen, a gyári még mindig kiábrándító. Így hangszórócsere is következik. Kiszedve az első csipogó rácsát lemértem a a tartó rész átmérőjét. Sajnos a kinézett komponens rendszerek (Hertz ESK, JBL GT, Kicx ICQ) így komoly és visszafordíthatatlan berhelés nélkül nem mennek bele, viszont a Hertz DSK-ja igen. Ez egy jobb fejegységgel meghajtva nekem elegendő hangzást adhat, erősítőben és ládában eddig sem gondolkodtam.

Áprilisban folytatódik a hifi projekt. :)

>> EgyébAlfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-03-20

A hétvégén végre eljutottam addig, hogy kicseréljem a tompított és helyzetjelző izzókat.

Próbálkozásom tárgya a Philips Whitevision H7 és W5W, ami 60%-kal nagyobb fényerőt és fényesebb fehéret ígér.
Az első képen egy átlagos olcsóbb, melegfehér fényű izzó látható, mely az autóban volt. A második képen pedig már az új izzó van beszerelve. A kép nem hozza vissza, hiszen a körülmények és a fényviszonyok is változtak, de a Philips H7-ese tényleg kicsit fehérebbnek hat, éjszaka is talán jobb a fénye. W5W-nél viszont semmilyen különbséget nem tapasztaltam, a negyedannyiba kerülő melegfehér ugyanazt hozza, mint a drágább Philips. Nem úgy az küszöbmegvilágításnál és a hátsó beltéri lámpánál, ahol megint csak érezhető "fényesség" különbség a Philips javára.

Összességében el lehet mondani, hogy a Whitevision tényleg fehérebb némileg, de nem ad annyival fényesebb fehéret és nagyobb fényerőt, hogy megérje az árát. Ettől függetlenül ha már be lett szerelve, az élettartamát töltse ki az autóban :)