Blog >> xenon >> izzó

Xenon izzót cseréltem. Ahhoz képest, hogy xenon van benne, úgy éreztem, hogy egy jobb fajta halogén is világít így. Ezért rendeltem egy pár új xenon izzót 5500K. Néztem pár videót az izzó cseréről, és ha már feszegetni kéne a dobbetétet a lámpa kivételéhez, inkább kivettem a dobbetétet, és onnan megoldottam a cserét. A jobb oldalon kellett még a légszűrőházról eltávolítani a szívócsövet a konnyebb hozzáféréshez. Kiszerelésnél derült ki, hogy nem is egyformák vannak bent, baloldalon Philips, jobb oldalon Osram volt. Az izzókat elég egyszerű kivenni/berakni, bajonettzáras megoldással vannak rögzítve.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-31

Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.

A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.

Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.

Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.

A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.

>> Tuning és extraDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2013-04-24

Made in china,ebayről 2 ezer forintért,meglátjuk meddig bírja.Kikerültek a 8000 Kelvinesek.Eladók!

Szerda délelőtt Pestországban észrevettem egy másik autó hátulján, hogy a jobb oldali lámpa halványabban világít, vagyis tiszta kéken. Először a trafóra gyanakodtam, hogy megadta magát, de amikor megcseréltem a két trafót, akkor lett biztos, hogy az izzó a hibás. Ma elmentem egy xenon üzletbe, vettem egy izzót, berakattam, és tíz perc múlva már ott sem voltam.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-29

Bal oldali Xenon izzó csere megtörtént, úgy döntöttem áldozok a munkadíjra, hogy ne én vágjam össze a kezem.
A H7-es 6000K-es Xenon izzó innen volt.
Részletes infó:
Kisüléses Xenon-fej, H1 H3 H7 HB3 HB4, 35W Minden utólagos xenon szetthez,valódi Philips (Siemens, Premium HID)

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2008-03-13

Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.

Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)

Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.

Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.

Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:


Fényszóró kivitel:

A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók



Hátsó lámpák kivitele:

A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index



Egyéb lámpák:

1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig