Tagok >> WebM >> Giulia 2.0 Super >> Blog
- Típus:Giulia 2.0 Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2018
- Színe:piros
Budaörsön megcsináltattam a soron következő kötelező szervizt. Olajcsere (Selénia), pollenszűrő, ellenőrzések, akksi diagnosztika, műszaki vizsga volt a terv, ehhez jött még menet közben egy hátsó fékbetét és tárcsa csere, gyári alkatrészekkel a vége 459e Ft lett. A tárcsa egy kicsit meg is volt égve, erre nem nagyon van ötletem, néhányszor voltam vele szerpentinen és az is előfordul, hogy sportosan vezetek, de alapvetően nem rémlik, hogy nagyon vészesen nyüstöltem volna, viszont megnéztem a leszedett tárcsát, és tényleg volt rajta egy kékes folt.
A jobb oldali kilincs komfort funkciója elromlott, arról az oldalról csak a kulcson lévő gombokkal lehetett nyitni/zárni az autót. Budaörsön megnézettem - a vezető oldalival kicserélve az elektronikát megjavult, úgyhogy rendeltek egy új kilincset és berakták azt. Munkadíjjal együtt 120e a vége.
Előjött egy típushiba is, csepegni kezdett a lámpamosó. Ezt komplett cserével orvosolják, de inkább nem kértem, mert nem szeretem ezt a funkciót, az egész autót összemaszatolja. Ablakot mindig úgy mosok, hogy előtte lekapcsolom a fényszórót, hogy ne lépjen működésbe. Utánanéztem, külön pumpája van, amihez a motortérben lévő biztosíték dobozban a T17-es relé tartozik, ezt kivettem. Egy darabig még csepegett (gondolom, hogy a csőben maradt folyadék), aztán ez elmúlt, remélhetőleg nem jön vissza a probléma, a bónusz pedig hogy nem kell többé a lámpát sem kapcsolgatni.
Öt éves az autóm, úgyhogy elvittem Budaörsre az esedékes dolgokra. Kapott olajat (Selénia), szűrőt, pollenszűrőt, fékolajat, ékszíjat, meg persze a szokásos átvizsgálást. Idén volt egy extra kérésem is, leszedettem körben az összes dobbetétet és a küszöböket, és kitakaríttattam az összegyűlt szmötyit. Kértem előtte-utána fotókat, hogy lássam, hogy mennyi gyűlt össze, meg hogy milyen állapotban van a fém. Nem volt durva kosz, de azért néha nem árt egy ilyen a hosszú távú állagmegóvás végett. Szerencsére rozsdának nyoma sincs. Összerakás előtt meg kellett várni, hogy teljesen kiszáradjon, így az volt a megegyezés, hogy náluk éjszakázik a gép, amiből végül valamiért három éjszaka lett - nem árulták el, hogy min bénáztak ennyit, de a lényeg, hogy végül minden jól sikerült, nem keletkeztek sérülések és minden úgy áll, mint előtte, úgyhogy bízom benne, hogy nem történt semmi rendkívüli. Az országúti asszisztenciát szerettem volna még meghosszabbítani, de azt mondták, hogy épp nagy változások közepette vannak, és nem tudnak most ilyen szolgáltatást adni csak új autóhoz. Elég bénán hangzik, nah mindegy, most enélkül fogok élni. Jah, meg ha már a bénázásokat sorolom, a szervizkönyvbe rossz kilométeróra-állást írtak - csak párszáz km az eltérés, úgyhogy nem mentem vissza emiatt, mindenesetre nekem egy kicsit bicegős ez az egész. A vége 362e Ft lett, utána még szokás szerint beugrottam az Autó Néroba egy ózonos klíma fertőtlenítésre, az azóta is egy 5-ös, valahogy elkerülte az infláció, és mellé mindig szuperbarátságosak. :)
Hamar elrepült ez az 5 év, szerencsére a gépen ez egyáltalán nem látszik, műszakilag és esztétikailag is teljesen rendben van, és a forgalomba sem szürkült bele a forma, ugyanúgy öröm ránézni, mint új korában. Szeretem ezt az autót, prémium, de nem fennhéjázó, sportos, de nem használhatatlan, hat az érzelmekre, de nem tesz tönkre. Pont jó! :)
A gyári Conti gumik profilmélysége 5 mm alá ment, még egy szezont ki lehetett volna szuszakolni belőlük, de igazából megérettek a cserére. Elégedett voltam velük, de a Michelinről talán még jobbakat olvasni, így ezúttal kipróbálok egy Michelin Pilot Sport 5 225/50 ZR17 98Y XL garnitúrát. Nem rajongok az erősített oldalfalért, de ebből a típusból nem is létezik nem XL-es változat. Még nem mentem vele sokat, de így elsőre jobbnak érzem az autó viselkedését, élénkebben reagál a kormánymozdulatokra és nagyon jól tapad (mondjuk ez utóbbi elég jellemző érzés, amikor új gumi váltja a régit). Cserébe mintha egy kicsit jobban rázna - valamit valamiért.
Épp kifogytam a samponból, úgyhogy rendelnem kellett, de előtte egy kicsit körbenéztem megint, hogy milyen termékeket kapni mostanában. Végül úgy döntöttem, hogy ezúttal nem Nanolex vonalon megyek, az első tapasztalatok:
ADBL Industrial Acid Cherry Foam: enyhén savas aktív hab kerámiázott autókra. Lassan megint itt a nyári szezon, talán segít valamit a vízkövesedés csökkentésében, más aktívhabokhoz képest nagy különbséget nem fedeztem fel, ill. annyit, hogy ez most épp cseresznye illatú. :)
ADBL Tangy Holo: ez is egy savas cucc, regenerálja a kerámiát, kifejezetten vízkő ellen fejlesztették ki. A Nanolex Reactivatinghez képest jobban habzik, ill. töményen sokkal sűrűbb. Nem tudnék győztest hirdetni, ill. ha ez tényleg jó vízkőre, akkor itt a pont, de ezt nem fogom tudni kétséget kizáróan kideríteni, hiszen sok körülmény változik.
ADBL Tire and Rubber Cleaner: gumi cuccok tisztítására van, az abroncsok oldaláról szépen oldja a koszt. A gumiszőnyegekre is rámentem vele, eddig ezeket csak vízzel tisztítottam, egyrészt mert ránézésre úgy is tiszták lettek, másrészt meg ugye az első beszállásig tart ez az állapot. Mindegy, most pár perc alatt lett 4 új gumiszőnyegem. :)
ADBL Vampire Light: a hátsó fékek keretén sajnos megjelent néhány felületi oxidáció, ilyet okozhatnak többek között a neutralizált sav alapú színváltós felnitisztítók is (festett fékekkel kellett volna rendelnem a kocsit..), úgyhogy kipróbálok egy ilyen kíméletesebb cuccot. Van benne korróziógátló adalék, elvileg kevésbé agresszív a tiszta fém felületekkel. A néhány érintett foltot bekentem RO-55 rozsdaátalakítóval, egyelőre eltűntek - meglátjuk, hogy visszajönnek-e.
Gtechniq W8: lassan itt a bogárszezon, korábban is használtam már ezt a PH semleges bogároldót, bevált.
Nem jellemző, hogy nagyon komolyan használnám a csomagteret, de változás van a levegőben, úgyhogy vettem egy gyári csomagtértálcát az Alfa Depóból. Kép alapján valami strapabíróbb anyagra tippeltem, de ez csak valami habosított cucc - nem tudom, hogy mennyire lesz tartós, mindenesetre a méret szépen passzol, és a felirat is a gyári kalligráfiával készült. :)
Négy éve került fel az autómra a kerámia bevonat, amit az előírásoknak megfelelően kezeltem, azaz csak PH semleges szereket használtam a tisztításhoz, érintéses mosást mindig kíméletesen, mikroszálas mosókesztyűvel fentről lefelé haladva végeztem, és a bevonatot regeneráló termékekről sem feledkeztem el (Reactivating Shampoo, WashCoat, Final Finish). Ennek meg is volt az eredménye, még mindig szépen dobta le magáról a vizet a felület, a tisztítása nagyon könnyen ment, és a mikrokarcokat is sikerült elkerülni. Sajnos egy dolog ellen nem tudtam védekezni, ez pedig a vízkő: a munkahelyemen a szabad ég alatt áll az autó, ami igénybe veszi a fényezést. Többször is előfordult, hogy a felforrósodott kasztnira minimális eső jött, ami arra sem volt elég, hogy lehűtse a felületet, majd folytatódott a napsütés. Ilyenkor a vízfoltok sajnos bele tudnak égni a felforrósodott, porózus szerkezetű fényezésbe, amit mosással nem lehet tökéletesen eltávolítani (ld. első kép). Úgy gondoltam, hogy mostanra eljött a rendbetétel ideje, habár utcai körülmények között nem annyira feltűnő a jelenség, de nem szerettem volna, ha évekig így marad, hiszen a hőterhelések során az ilyen anyagok a fényezésen egyre mélyebbre jutnak.
A megoldás a polírozás, ami után persze egy új bevonatot is kell applikálni. Végül nem az Autó Néroba vittem vissza, mert ott már más termékekkel dolgoznak, amikről nem sikerült túl sok érdemi információt megtudnom, így ezúttal a Zenith Detailingre esett a választásom. Jesse O'Connor nagy szaktekintély, mindent készségesen elmagyarázott, és nagyon szép munkát végzett: két napig dolgozott az autón, a polírozás után Zvizzer Graphene Ceramic Coat került fel, amire a gyártó 5 év/50e km tartósságot mond, ill. kértem egy kormány- és ülés bevonatot is, hogy a beltér is még sokáig szép maradjon. Minőségben abszolút kompromisszummentes munka, az autó újra makulátlan, a fényezésben szerintem meg is lehetne borotválkozni. :)