Pályanapon katalizátor és középdob helyett csak egy csövet használtam. Utcára visszarakom a katalizátort és a középdobot. Egyébként nem sokkal hangosabb a csővel sem, csak kicsit más a hangja.
A gyári katalizátor és a Ragazzon középdob volt az autó alatt amikor megvettem, de a csatlakozás már javítva volt. Viszont itt valaki 55 mm-es csövet használt, ráadásul rövid is lett, hiányzott belőle 3 cm, ami pasztával volt kitöltve, de így is kifújt. A 2.5 V6 kipufogója 60mm-es csőből van, ezért rendeltem hozzá 1 métert és 2 db kipufogó talpat. Kivágtam a régit, behegesztettem az újat. Viszont amire nem figyeltem eléggé az az hogy az előző verzió is ferdén állt és vagy a hátsó dob ütődik a lökhárítóhoz, vagy a középdob a hővédőhöz. Mivel ugyanabban a szögben próbáltam összerakni, ezért kb hasonló lett. Próbálok még igazítani rajta.
A középrész függesztője szakadt volt, kapott egy újat. Új tömítést kapott a katalizátor előtti és mögötti rész is.








Amikor a pályanapokon felraktam az Enkei felniszettet akkor a csavarokat is cserélnem kellett hosszú mozgókúposra. Gondoltam kipróbálom az utcai felnivel is a hosszú csavarokat hogy ne kelljen ebből is még egy szettet vinnem mindig, de sajnos hátul nem fér el. El is törtem a bal hátsó ABS jeladót. Már korábban megvettem a cseredarabot, de most jött el az ideje hogy ki is cseréljem.

Szeretném az autót leműszakiztatni és most kicsit utcán használni, ezért visszakerült a forgalmiba bejegyzett Eibach szett a Bilstein B14 helyére. A felső eltolt poliuretán szilentes lengőkart is cseréltem normál gumi szilentesre.


Elővettem újra az autót. Kb május óta nem ment, de lassan újra itt a tél. Az első szervíz egy váltóolaj csere volt, mert kb 70ezer km-el ezelőtt lett cserélve és egy ideje már terveztem. A leengedett olajnak kb olyan színe volt mint amikor beleöntöttem, fémreszeléket sem találtam.A fórumok alapján túl kell tölteni a váltót, ezért 2,8 liter olajat öntöttem bele. Egyelőre jól működik a híres M32-es váltó, pedig 282ezer km-nél jár az autó.

Az új nagyobb hűtő miatt a légszűrőházat nem tudtam a gyári helyére visszarakni, nyomtatnom kellett hozzá egy tartót. Mivel így magasabbra és közelebb került a motorhoz, és vissza kellett raknom a gyári levegőgyűjtőt és fojtószelepet az akksi miatt, a gyári szívócső könyök és fémcső most nem fér el. A fémcsövet nem akartam rövidebbre vágni, hátha szükség lesz még rá később, ezért rendeltem egy 76mm-es flexibilis csövet és nyomtattam PETG-ből egy adaptert hozzá. A légtömegmérő 70mm-es belső átmérőjű, ahogy a fojtószelep is, így a nyomtatott darab belső átmérője is 70 lett. A külső 78 és 74, így jól lehetett rögzíteni. Teljesen más lett a motor szívóhangja, jóval hangosabb, ami még tetszik is. Ettől függetlenül ez egy ideiglenes megoldás csak.

A korábban használt LiFePo4 akksi nem képes már elindítani a motort, ezért vennem kellett egy normál akkumulátort és a tálcával együtt visszakerült remélhetőleg csak ideiglenesen az autóba.

A Spider mellett a 156-os sem volt elfelejtve, csak egyéb projectek lefoglalták az időmet. Viszont sajnos a motor első indítása és garázsból kiállás után már nem akart indulni az autó. Egyszerűen az önindító nem forgatta át, a kábele viszont melegedett. Miután rájöttem hogy ez önindító hiba nem sok kedvem volt nekiállni a cserének és kicsit hátrébb sorolódott az autó.
Az önindító csere a 4 hengeresen sem olyan könnyű, de a V6-on egyszerűen nagy szívás. A tűzfal és a hengersor között van, alulról pedig útban van a segédkeret és a féltengely. Egyben még látni sem lehet, nemhogy kiszerelni. Én felülről kezdtem neki végül. Levettem a levegőgyűjtőt, a leömlőt, lekötöttem a motor billenésgátlós és a hátsó motortartóbakot. Így kicsit előre tudtam billenteni a motort (de tényleg csak 1-2 centit). A leömlőt így sem tudtam kivenni, csak lecsavaroztam alul-fölül és a tűzfalnál raktam mindig jobb-balra, ahol éppen kellett a hely. Az önindító belső csavarja a legnagyobb szívás. Hozzá nem lehet férni rendesen, még kiszedett akksi és akksitálca után a váltóbovdenek tartóit is le kellett csavarozni és a hővédő kivenni hogy valamennyire a fejét lássam és rá tudja tolni a túloldalról átfűzött 13-as racsnis kulcs fejét egy 20 centis hosszabbító szárral. Visszafele sem volt könyebb. Én nem vagyok profi, csak hobbiból szerelek, nekem ez kb 7 munkaórámba telt, mire végül mindent összeraktam. Kb ennyiből tudtam volna kivenni a komplett motort is, sokan nem is állnak neki a helyén a fórumok tanulsága szerint. Szerencsére nálam nem voltak a csavarok berohadva, ez könnyítette a munkát.

Jelentkeztem az Adorján Tomiék által szervezett kakucsos pályanapra. Ki akartam próbálni egy ilyen kisebb pályán is a Spidert így a kereket leszámítva gyári állapotban. Nem annyira gyors de élvezetesen vezethető autó, nekem továbbra is nagyon tetszik.
A Bridgestone Potenza Race gumik országúton is nagyon jók, de itt kellett rájönnöm hogy kb meg sem melegszenek. Viszont pályanapon az első kör második felétől kezdve hatalmasat tapadnak és a 7 perces menetekben végig bírták, abszolút nem melegedtek el. A fékkel sem volt semmi probléma, mondjuk nem is használtam ki 100%ban, de ezek a brembo útra betétek nagyon jók. Nekem a kis gyári úszónyerges fékek vannak fenn, de ilyen pályára ezek is elegek.
Fura volt nyitott tetővel menni pályanapon, de talán emiatt még nagyobb élmény volt. A pályán egy teljesen más vonalat használtunk, mint ami a megszokott, de ebben is volt két "hosszú" egyenes. Mivel nem váltottam vissza ezért ezeknek az elejét mindig nagyon alacsony fordulaton kezdtem, ami nem a legjobb egy TS (vagy akár bármelyik szívó) motornak, de nekem most az élmény volt fontos és nem a köridő.
Az autóval elégedett vagyok, az idő nagyon szép, napos, meleg volt, voltak kedves autóstársak és persze épített és gyors autók is. Élvezetes nap volt!







Tegnap a műszaki vizsgán egyetlen komoly hibát állapítottak meg, a 18-as kerék az új, átmérőben és szélességben helyes gumikkal nem megfelelő. Mára ezt kijavítottam és a kopott pályanapos 17-esekkel simán átment az autó. Ezen kívül szerintük is műszakilag nagyon jó állapotban van.
A műszaki felkészítés keretében átnéztem az autót és a bal hátsó stabilizátor összekötő egy ici-picit mintha lógott volna, ezért rendeltem egy újat. Hát nem biztos hogy ki kellett volna cserélni, de már mindegy.

0
555
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Találkozások
- Giulia
- Szerelőműhely
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
