Mutasd

>> Szerviz2023-11-09

Újra eltelt 10 ezer km és kb 1 év, ezért lecseréltem a motorolajat a szokásos Selenia Star Pure Energy 5W-40-re. Egy 5literes és egy 1 literest rendeltem az olajwebshopról. Olajszűrő már megvolt, mert egy korábbi rendelésbe belekerült.
Jelenleg 275 ezer km-nél tart az autó.

 
>> Szerviz2023-08-30

Az autóban egyre jobban lehetett érezni a benzin szagot. A szivattyú műanyag háza volt elrepedve. Az eredeti VDO-Siemens pumpa elég drága, ezért egy Delphi darabbal cseréltem.

 
>> Szerviz2023-07-11

A jobb első rugó eltört, ezért az olaszautobontotól vettem cseredarabot. Mivel érdemes párban cserélni (a színjelöléseknek egyezni kell), ezért megvettem mindkettőt egy elbontott autóból. Az enyémben barna-barna-sárga volt, ezek pedig barna-sárga-sárga jelölések, de mindegyik passzol az autómhoz.
Szinte hibátlan állapotú a rugó, toronyszilen, porvédő gumi és a lengéscsillapító is. A csere még várat magára, őszig kell meglennie, addig nem nagyon használom az autót egyébként sem.

 
>> Szerviz2023-04-26

Az Osram ultra life nagyon jó abból a szempontból hogy nem ég ki, nem kell cserélni, de viszonylag keveset látni vele. Rendeltem 5000K-es színhőmérsékletű H7-es LED-et helyette. Ezek is sokat fejlődtek az utóbbi időben, simán befér a kupak alá, hibát nem jelez, a fénye ugyanolyan határozott vonallal választja egy fényes és sötét részt, mint a halogén izzó.
Valamikor kiszedem a vetítőlencsét is egy tisztításra.

 
>> Szerviz2023-03-21

A hátsó ablaktörlő gumija a végén el volt szakadva. Sajnos az előző cserénél nem a hátsó ablakfűtés direkt emaitt kialakított pontjára lett állítva és feltehetőleg télen lefagyva egy elindulásnál elszakadt.

 
>> Szerviz2023-03-21

Miután a télen egy pakolás közben a fejemre csukódott a csomagtér ajtó, rendeltem 2 db Stabilus munkahengert. Ha jól tudom ez a gyári, szépen működik, csillapítva nyit az utolsó centiken.

 
>> Szerviz2022-07-28

A lejárt covid-műszaki után csináltattam egy hivatalosat, bár nyáron nem nagyon használom ezt az autót.

 
>> Szerviz2022-06-30

Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.

 
>> Szerviz2022-06-28

A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.

 
>> Szerviz2022-06-21

A két hátsódob látszólag szét volt nyílva a peremezésnél. Sajnos levételnél láttam már hogy ennél sokkal több bajuk van. A bemenő és a kijövő csövek is el voltak nyílva, az egyik oldalán is volt egy lyuk. Rendeltem 2 db Imasaf gyártmányú új-at.
Az Y cső a csatlakozásnál szintén lyukas volt, ezt a részt kivágtam és csőtoldóval áthidaltam.
A dobokat függesztő gumik kissé meg vannak nyúlva, az egyik oldal lóg is emiatt. Ez még cserére vár.