Csabo22 - főkép
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2022-02-19

Még az ezüst 147-re vettem egy garnitúra H&R coilover-t. Nem raktam be őket, megtartottam a Gt-re. Lindornál átnézettem őket, hátsók kaptak gyári új porvédőt és toronyszilentet. Első gátló - villa találkozást agyonkentem kerámiával, esélyt sem adva h összerohadjanak. Cseréltem a felső lengőkarokat (TRW) és a hátsó stabpálcákat (Meyle HD) is. A kocsival még nem mentem, remélem nem rontom el a gyári komfortos ugyanakkor sportos karakterisztikát egy élvezhetetlen coilover szettel, de majd kiderül...

 
>> AutóápolásAlfa GT JTDm Black line // 2021-12-04

A gyári alupedálokat megviselte az idő. Gondoltam felhasználom a fémipari ismereteimet és felujitom őket. Tökéletes nem lett, mert itt-ott maradtak az anyagban oxidpöttyök, de lényegesen jobb mint volt és nem is vettem le túl sokat a vastagságból.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2021-07-29

Ocsmány rozsdásak voltak, vettem hát egy pár tank rögzitő pántot ami hibátlan állapotban van. A felfogató csavarokat beáztatgattam rozsdaoldóba, majd 8as metszóval át is járattam, igy szerencsére nem törtek le a csavarok.

 
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2020-11-13

Manky-nál voltam, h ügyeskedjen bele a kocsiba még némi erőt, mert az előző 147-hez képest lomha a gép. Eléggé. Sikerült is. Alul ugyan nem lett vadállat, de 2500 körül már hátbaver. Alul nem is szoktam tolni neki, szóval pont izlésem szerint lett igy megirva az ECU.
Fogyasztás csökkent, kb fél literrel.
Az örvénylápátokat és a DPF-et is kiirta, EGR ugye maradt a csökkentett átfolyású vakoló lemez miatt. Csúcsteljesitményen egy nagyon minimál füst jön, de Manky szerint sokan örülnének ennyi füstnek már alapkonfiggal is :)
A botrány minőségű környékbeli utaknak köszönhetően a jobb felső lengőkar cseréjét előrébb kell sajna hozzam.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-10-31

80 fok fölé ritkán ment a mutató, de legalább 70 alá sem. jönnek a hidegebb idők, szóval inkább cseréltem a termosztátot. sajna behr-t nem kaptam, maradt a vernet. természetesen az összes bilincs rossz irányba nézett, nem is értem hogy a retekbe tudták úgy feltenni őket.
Mióta megvan a kocsi nem ment a szélvédő mosó. biztositékok jók, szóval adtam direkt +12V-ot a szivattyúra, de meg se mukkant. volt egy másik szivattyú egy Gt-ből de az is rossz, meg a csöcse is le volt törve. A 147-é más, azon 2 csöcs van, de a 2-ra húztam egy gumicsövet és ledugóztam. próba után úgy néz ki jó a rendszer, nem ereszt sehol.

 
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2020-09-18

Bár kifogástalanul működött és tiszta is volt a DPF, kiszedtem a kocsi alól mert úgy éreztem visszafogja a teljesitményt, és növeli a fogyasztást. Beraktam a CF3as katalizátort ami szintén kifogástalan állapotú, de sem menetdinamikában, sem fogyasztásban nem érzek különbséget. Majd talán a remap után lesz jobb a helyzet mint DPF-vel lett vna. Azóta világit a MCSF lámpa ugyebár az érzékelők hiánya miatt, szóval a remap alkalmával azokat is ki kell irni.
2 bilincset kellett vennem, a többi alkatrész a raktárból került ki.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-09-11

Kipörgetett magából némi zsirt a csillag háza a gumiharang találkozásánál, ezért ki akartam cserélni. Meg is tettem :)

 
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2020-08-19

A Gt-ről lespórolták a 147 szép ives, Alfa Romeo feliratos ablaktörlő karjait. Nagyon zavart, h ez a proli szar van fent rajta, igy hátramentem a raktárba és kerestem 1 pár Alfa 147es ablaktörlő kart. Csapágylehúzóval lekaptam őket, tengelyt szépen letkaritottam, aztán agyonkentem kerámiával. Csimpion lapátokat tettem fel rájuk. A balos kar picit eláll a szélvédőtől, talán azért, mert a Gt üvege élesebbeb van döntve mint a 147-é, de még belefér. Feldobtam a frissen felújitott váltógombot is ami alcantarával van vonva és piros cérnával van diszitve. A szoknyája is e szemléletben készült.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-08-18

Elég rozsdás volt a porvédő, sőt itt-ott lukas is, elhatároztam, h cserélem. A cumi ott kezdődött, h a fék csúszka fölső csvarja a fej alatt eltört. az alsó kijött szerencsére, igy a nyerget le lehetett venni (több hely) és aparáttal megmelegiteni, h kijöjjön a törött darab. A belső fékbetétet vezetőlemez nélkül rakták be a szakértők, szóval az szépen bele is rohadt a keretbe, kalapáccsl kellett kiverni. A porvédő rögzitő csavarja természetesen a 3szori melegités ellenére is beletört, szóval fúrásra majd menetfúrásra voltam itélve. Bontott, de tiptop (drótkorongozott) csúszka csavarokat raktam be kék Loctite-tal, majd kb 50 Nm-rel húztam meg, akárcsak a keret rögzitő csavarokat. Pótoltam a hiányzó betét vezetőlemezt, megkentem kerámiával, betétek füleit jól megreszeltem. egész jól mozog a betét. A tárcsa belső felét négertárcsával rozsdamentesitettem. Baszott sok meló volt, de legalább jó lett, tavaszig kibirja, akkor már nem lesz cumi szétszedni és perfektre megcsinálni.

 
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2020-08-16

Beszereltem a hét elején érkezett short shiftert. Eszméletlen jó, lényegesen rövidebb a váltókar útja és nagyon határozottan kattintja be a sebességeket a kar. Karesz hozott 1 csomag perselyt a másik gömb tengelyére, azt is beraktam. Rendeltem egy gyári kulissza felújitó készletet is, szóval beszereltem. Cseréltem a törött + sarun levő biztitáblát, a bal nyúlványra egy kábelköteg takaró műanyag is került.