Azért az elég nagy baj lenne ha kiderül hogy egy szuperszámítógép modellezi és tanítja, küldi fogadja az elkúródott adatokat, amik alapján új map-eket és vezérléseket tanulnak az egységek hogy valahogy elfocizzanak a gari idő végéig, a lekvárból készült szétkopó alkatrészeket?:D:D
Új ötlet: esetleg egy chiptuning szervízzel ha beszélsz?
Ott biztos mókolják a turbo vezérlést is, nem hiszem hogy egy hibrid turbo ugyan azzal a mappal megy mint egy gyári..
Squadra vagy Eurocomulsion, de az Etuners srác is csinál már saját chip-et
SD2025-07-29 18:24:32 // 39746
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-29 16:09:20 // 39744
Frissítés: a kikényszerített 1km az nem korrekció volt, hanem újratanult. Megfelelő számú és sorrendű csatilehúzás és mechanikus arrébb bazgatás után feladta és újratanult.
Ezt onnan tudom, hogy a MES 5.3-ban már van ilyen funkció, hogy reseteli az aktuátort és újratanulja. Lefutott, és méterre pontosan ugyanott, 1km múlva jött vissza a hiba.
Szóval a helyzet a következő:
Az autó azért volt jó, mert a 40e km alatt folyamatosan korrigálgatta az aktuátor tábláját. Valószínűleg a szervízben is sikerült pont úgy lehúzni a csatit és megmozgatni a kart, hogy ezt a sok km alatt adaptálódott táblát buktuk, és a wg már van annyira gatya, hogy nem bír újratanulni hozzá.
Aki a wastegate kar környékén piszkál, kínosan ügyeljen, hogy be ne indítsa az autót kihúzott csatlakozóval, vagy leakasztott karral. Annak hamar elkalibrálódás a vége. Szerencsés esetben 50 EUR és egy regisztrált MES gyógyítja, szerencsétlenebb helyzetben nem.
Ezt onnan tudom, hogy a MES 5.3-ban már van ilyen funkció, hogy reseteli az aktuátort és újratanulja. Lefutott, és méterre pontosan ugyanott, 1km múlva jött vissza a hiba.
Szóval a helyzet a következő:
Az autó azért volt jó, mert a 40e km alatt folyamatosan korrigálgatta az aktuátor tábláját. Valószínűleg a szervízben is sikerült pont úgy lehúzni a csatit és megmozgatni a kart, hogy ezt a sok km alatt adaptálódott táblát buktuk, és a wg már van annyira gatya, hogy nem bír újratanulni hozzá.
Aki a wastegate kar környékén piszkál, kínosan ügyeljen, hogy be ne indítsa az autót kihúzott csatlakozóval, vagy leakasztott karral. Annak hamar elkalibrálódás a vége. Szerencsés esetben 50 EUR és egy regisztrált MES gyógyítja, szerencsétlenebb helyzetben nem.
SD2025-07-29 15:13:12 // 39743
Ha ez megnyugtat már nem új az alfád, tehát ez megoldódott:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-29 14:48:35 // 39742
7.4-en áll a fogyi, azóta városoztam is kicsit, muszáj használnom. 280km ment bele vészmódban eddig. Egyébként kb pont egy 90 lovas szívó benzines feeling, csak nem mertem annyira megforgatni. Előzni is tudtam vele, viszonylag normálisan közlekedni is. Ehhez rá kellett jönnöm, hogy csakis M-ben szabad használni. Automata mód, N, az 1500-ról próbál gyorsítani nagyonkevés Nm-rel, vacak érzés. És amikor érzed hogy na, kezdi összekaparni magát, felvált. Kb használhatatlan. Szóval vészmódban ragadottak tessék M-be kitenni, és egész használhatóvá válik az autó XD
Legyorsultam vele valami kis kotla citroent XDD
Egyébként 1-2 órát rászántam, és arra jutottam, hogy valóban el van kalibrálva az aktuátorom. Sikerült némi korrekcióra kényszerítenem, de ezzel is 1km-t tudtam megtenni és visszaírta a hibát. Kéne egy gyári ECU reset, simán gyári szűz programmal felülcsapni az ECU-t, és 99% hogy tudnám használni turbócseréig.
Nyilván hívtam Nyíregyházát, mint legközelebb lévő márkaszervízt, hogy esetleg egy ECu resetet csinálnának e...Hopp ex márkaszervízt. Ők sem foglalkoznak már Alfával. A customer support tart a nullához, és ez engem a továbbiakban eltántorít ettől a márkától, bármilyen csodákat hoznak ki esetleg ezután. Bár ebben sem hiszek, de ki tudja.. Új Alfám 100% hogy nem lesz mégegyszer. Ennyi már legalább letisztult. Hajrá kedvenc márkám, csak így tovább, és roló le.
Iszonyat sok dolgom volna, és ebből a hétből már kettő nap ment el a használhatatlan autómra. Mer' én hülye megpróbáltam valahogy életre lehellni, de kéne gyári diag cucc. Az meg nem van.
Legyorsultam vele valami kis kotla citroent XDD
Egyébként 1-2 órát rászántam, és arra jutottam, hogy valóban el van kalibrálva az aktuátorom. Sikerült némi korrekcióra kényszerítenem, de ezzel is 1km-t tudtam megtenni és visszaírta a hibát. Kéne egy gyári ECU reset, simán gyári szűz programmal felülcsapni az ECU-t, és 99% hogy tudnám használni turbócseréig.
Nyilván hívtam Nyíregyházát, mint legközelebb lévő márkaszervízt, hogy esetleg egy ECu resetet csinálnának e...Hopp ex márkaszervízt. Ők sem foglalkoznak már Alfával. A customer support tart a nullához, és ez engem a továbbiakban eltántorít ettől a márkától, bármilyen csodákat hoznak ki esetleg ezután. Bár ebben sem hiszek, de ki tudja.. Új Alfám 100% hogy nem lesz mégegyszer. Ennyi már legalább letisztult. Hajrá kedvenc márkám, csak így tovább, és roló le.
Iszonyat sok dolgom volna, és ebből a hétből már kettő nap ment el a használhatatlan autómra. Mer' én hülye megpróbáltam valahogy életre lehellni, de kéne gyári diag cucc. Az meg nem van.
Kazes☻2025-07-29 13:40:01 // 39741
No, de rossz irányba mentél...! :P Avagy akkor már mindegy is volt... jól megy a gép, hadd szóljon! XD
SD2025-07-29 11:52:54 // 39740
Nem merted elvenni nehogy megtorpan a gép és nem tudsz visszagyorsítani a forgalom tempójára?:D
RomeoOne2025-07-29 11:01:04 // 39739
Bezzeg amikor visszajött az ereje... Az érdi felhajtóról úgy repültem be a kanyarban a belső sávba, hogy szerintem mindenki összeh.gyozta magát körülöttem a forgalomban :DDD De nem akartam a kotlák mögött ragadni és pont volt egy rés a kocsik között, amit nagy gázzal még meg tudtam csípni :D

Sokat panaszkodunk, hogy milyen amikor nem jó, de azért a legtöbbször jó a gép. Csak azt senki sem írja be, hogy ma is de jó volt :D Mondjuk nehéz is lenne írásban átadni. olyan ez, mint a szerelem. Ha érzed, tudod, ha nem, akkor úgysem lehet elmagyarázni milyen. De amúgy kurvajó. Vegyen mindenki egy Giulia-t, hogy rájöjjön xDDD

Sokat panaszkodunk, hogy milyen amikor nem jó, de azért a legtöbbször jó a gép. Csak azt senki sem írja be, hogy ma is de jó volt :D Mondjuk nehéz is lenne írásban átadni. olyan ez, mint a szerelem. Ha érzed, tudod, ha nem, akkor úgysem lehet elmagyarázni milyen. De amúgy kurvajó. Vegyen mindenki egy Giulia-t, hogy rájöjjön xDDD
SD2025-07-29 10:53:04 // 39738
Na most tegnap megtapiztam Warbi aktuátor karját. Nem röhög! :D
Hossz irányban nem lóg
oldal irányban az első felének van egy kis lógása, nagyobb mint az enyimen sztem.
a hátsó felének nagy billegése, amit nem tudok hogy a westgate tengely vagy csak a kar illesztése az aktuátor karhoz de ezt magamtól nem vettem észre csak mikor Warbi mondta.
Magasság irányban a csapokon tud mozogni valamennyit, nem keveset, 0.5-0.7mm
Utána csak sötét garázsban rámentem a pirosra, az legalább hideg volt :D
hossz irányban tizedes lógás
oldal irányban semmi elől
magasság irányban van valamennyi ok
hátsó rész amire Warbi panaszkodott talán nem annyit de nekem is mozog
40k km-hez közeledek (35k na...)
Most akkor gyárilag szarul van illesztve, és mehetnénk is turbo-t felújítani mielőtt szétveri a komplett servo-t mindent? Vagy ez ilyen azt kész?
vizuális alkatokbak ebben a videóban mutogatják
Hossz irányban nem lóg
oldal irányban az első felének van egy kis lógása, nagyobb mint az enyimen sztem.
a hátsó felének nagy billegése, amit nem tudok hogy a westgate tengely vagy csak a kar illesztése az aktuátor karhoz de ezt magamtól nem vettem észre csak mikor Warbi mondta.
Magasság irányban a csapokon tud mozogni valamennyit, nem keveset, 0.5-0.7mm
Utána csak sötét garázsban rámentem a pirosra, az legalább hideg volt :D
hossz irányban tizedes lógás
oldal irányban semmi elől
magasság irányban van valamennyi ok
hátsó rész amire Warbi panaszkodott talán nem annyit de nekem is mozog
40k km-hez közeledek (35k na...)
Most akkor gyárilag szarul van illesztve, és mehetnénk is turbo-t felújítani mielőtt szétveri a komplett servo-t mindent? Vagy ez ilyen azt kész?
vizuális alkatokbak ebben a videóban mutogatják
RomeoOne2025-07-29 10:34:19 // 39737
Enyém 1 literrel kevesebbet, mint amúgy. 12,5 körül.
RomeoOne2025-07-29 10:09:57 // 39735
Egyébként az a durva, hogy nem eszik sokkal kevesebbet így sem. Nem megy, cserébe azért fogy az üzemanyag.
SD2025-07-29 07:29:02 // 39734
Na és mennyi lett a fogyi? Pár ha pörgetted nem lesz 5l/100 :)
106Nm az erősebb mint a Hondám volt, és azzal megjártam olaszországot:D
Előzésnél klíma ki, mondjuk az forgott bármennyit, de bármynninélnvolt meg a 90ló nem 2-3k közöt.
Vedd ezt összehasonlítási alapnak hogy mennyire jó amikor jó.
A népek: szar benzinnel mennek, nem karbantartott belét húzó autókon, és igen még vezetni sem tudnak:)
Mikor 120-al közlekedtem miskolcra tapasztalndó a külföldi közlekedés lehetőségeit:D
Beállt mögém konvojozni egy kék focus, amúy egész kilturált volt az M3 amin meglepődtem, vagy elfogyott az emberek pénze vagy nem tom mi van…
123-ra állított tempomattal (ez az emausztria kompatibilis mód) tudtam biztonságosan előzni haladni:D és nem voltam
A leglassabb:D
Na hazafele már bele kellett kóstolni a 180-ba mikor egy Audi A5 (141 tempomat) és vagy 3x visszaelőzött aztán meg visszalassított 130-ra:D
Ez most ilyen nyár:) light nem feszülünknmeg, amúgy is augusztusra sok baleseti lehetőséget mond a csillagtudomány. Tessék vigyázni!
106Nm az erősebb mint a Hondám volt, és azzal megjártam olaszországot:D
Előzésnél klíma ki, mondjuk az forgott bármennyit, de bármynninélnvolt meg a 90ló nem 2-3k közöt.
Vedd ezt összehasonlítási alapnak hogy mennyire jó amikor jó.
A népek: szar benzinnel mennek, nem karbantartott belét húzó autókon, és igen még vezetni sem tudnak:)
Mikor 120-al közlekedtem miskolcra tapasztalndó a külföldi közlekedés lehetőségeit:D
Beállt mögém konvojozni egy kék focus, amúy egész kilturált volt az M3 amin meglepődtem, vagy elfogyott az emberek pénze vagy nem tom mi van…
123-ra állított tempomattal (ez az emausztria kompatibilis mód) tudtam biztonságosan előzni haladni:D és nem voltam
A leglassabb:D
Na hazafele már bele kellett kóstolni a 180-ba mikor egy Audi A5 (141 tempomat) és vagy 3x visszaelőzött aztán meg visszalassított 130-ra:D
Ez most ilyen nyár:) light nem feszülünknmeg, amúgy is augusztusra sok baleseti lehetőséget mond a csillagtudomány. Tessék vigyázni!
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 23:17:14 // 39733
Á nem, mégsem akkor 0v-ot lát az ecu, elég bagatell lenne, ha ezzel korrigálná a kalibrációját. Valamiért mégis elmászott. Próbálom kiagyalni, hogy hogyan piszkálhatnám vissza működőképes állapotba..
Kazes☻2025-07-28 21:47:05 // 39732
Mondod/írod ezt most... aztán mikor leesik az első hó, azonnal a kiserdő mellett ott pörögnél, mint a motolla! XD
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 21:43:00 // 39731
Arra jutottam, hogy valószínűleg lehúzták a csatit a szervízben, gyújtásra tették, és ez okozta a hibát..Ha beindították, és lehúzott csatival próbált fél perc múlva pozícióba állni a wastegate, lehet hibás értéket tanult, és most ezért szívok. Nincs valakinek egy Witech-hez hozzáférő ismerőse? Vagy valaki aki cserélt már turbót 2.0 motoron?
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 21:38:19 // 39730
Nem csapatásra kéne, kicsit sem. :-)
Liquid2025-07-28 20:43:37 // 39729
Egy ilyen bálna kupé pont nem csapatásról szól, persze csapatni Lada Samarával is lehet :)
Ízlések és pofonok.. :)
Ízlések és pofonok.. :)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 19:55:04 // 39728
Hazaküzdöttem a ződet. Tanulság: minden szart elvezetek XD
70 lóerővel a gödöllői emelkedőn a külső sávban előztem a sort. Eszembe jutott Feri, hogy így szokta. Na most én is. Nem mertem elvenni a gázt, mert megáll XD Úgyhogy kormányból oldaottam meg.
Hazafelé a Giuliával vészmódban is megtaláltam a használható üzemmódot. Az autó gyötrése nélkül 2ó45p alatt itthon.
Ha valaki vészmódban ragad, egy kis tapasztalat: N-ben működik, nagyon gyenge nyomatékkal. A normális közlekedéshez M-be ki kell tenni, és kézzel váltani. KOnstans 106Nm-re képes, így picit forgatva még ki is préselhető belőle egy kis lendület.
Valóban 150-nel képes menni, max, de emelkedőn lassul. 130 kb tartható vele.
A 4-es fele jöttem, így Szolnoktól kímélőben 90-100-zal hazajött. Előztem is vele, meg lehet minden vackot szokni :-)
Nagy tanulság, hogy ezzel a két lekotlott taligával is a gyorsak közt voltam az utakon. Az átlag autók irtózatosan gyengék, és vezetni sem tudják őket.
Egy E300-zal utak királya lennék. Mondjuk a Giuliával is, ha méltóztatna működni.
Tűzforrón itthon megnéztem, így is iszonyatosan lóg a wastegate tegely, mégis aktuátor hibát tárol csak, majd vészmód. Még nem állt össze fejben, hogy mi történt, de egy biztos, hogy jelenleg full szívó üzemben megy.
70 lóerővel a gödöllői emelkedőn a külső sávban előztem a sort. Eszembe jutott Feri, hogy így szokta. Na most én is. Nem mertem elvenni a gázt, mert megáll XD Úgyhogy kormányból oldaottam meg.
Hazafelé a Giuliával vészmódban is megtaláltam a használható üzemmódot. Az autó gyötrése nélkül 2ó45p alatt itthon.
Ha valaki vészmódban ragad, egy kis tapasztalat: N-ben működik, nagyon gyenge nyomatékkal. A normális közlekedéshez M-be ki kell tenni, és kézzel váltani. KOnstans 106Nm-re képes, így picit forgatva még ki is préselhető belőle egy kis lendület.
Valóban 150-nel képes menni, max, de emelkedőn lassul. 130 kb tartható vele.
A 4-es fele jöttem, így Szolnoktól kímélőben 90-100-zal hazajött. Előztem is vele, meg lehet minden vackot szokni :-)
Nagy tanulság, hogy ezzel a két lekotlott taligával is a gyorsak közt voltam az utakon. Az átlag autók irtózatosan gyengék, és vezetni sem tudják őket.
Egy E300-zal utak királya lennék. Mondjuk a Giuliával is, ha méltóztatna működni.
Tűzforrón itthon megnéztem, így is iszonyatosan lóg a wastegate tegely, mégis aktuátor hibát tárol csak, majd vészmód. Még nem állt össze fejben, hogy mi történt, de egy biztos, hogy jelenleg full szívó üzemben megy.
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 19:48:10 // 39727
MIért ne. Dogleg váltós, bal lent egyessel :-) Nekem megfelelne.
Kazes☻2025-07-28 17:19:55 // 39726
Úgy - úgy...! XD
RomeoOne2025-07-28 17:07:44 // 39725
Csak keményen xDD
Kazes☻2025-07-28 16:02:35 // 39724
Azé', hogy lehessen csapatni...! :D
Liquid2025-07-28 15:31:42 // 39723
Egy ilyen Merga kupéban miért jó a kéziváltó?
SD2025-07-28 15:14:38 // 39722
van 48 ezerért titánból is:)
SD2025-07-28 15:11:40 // 39721
Én azt gondolom hogy ez a fejlesztés hogy alapól nincs rugó, így meg lesz.
A bronz betét talán mellékes is, mert cserélhető, méretezhető, nem kell újra gyártani az egész kart.
Ha lenne benne gyárilag rugó nem zörögne, vagy ha van is.
A zörgés az anyagvastagságból van, ami az acél lap esetén standard, vagy maratni kellene ami meg gorror.
De a tengely meg nem az a méret, a bronz betét viszont tizedre állítható vastagság, ami valszeg nem is szorul meg úgy mint ha az acélt bepasszítanád, esetleg.. mert legrosszabb esetben is el tud fordulni egymásban a két anyag.
más hőtágulási együtthatóval gondolom.
A bronz betét talán mellékes is, mert cserélhető, méretezhető, nem kell újra gyártani az egész kart.
Ha lenne benne gyárilag rugó nem zörögne, vagy ha van is.
A zörgés az anyagvastagságból van, ami az acél lap esetén standard, vagy maratni kellene ami meg gorror.
De a tengely meg nem az a méret, a bronz betét viszont tizedre állítható vastagság, ami valszeg nem is szorul meg úgy mint ha az acélt bepasszítanád, esetleg.. mert legrosszabb esetben is el tud fordulni egymásban a két anyag.
más hőtágulási együtthatóval gondolom.
matt12342025-07-28 15:00:53 // 39720
Lehet még nem láttam csodát!
Nem értem, ha Wg tengely lóg hosszirányba és ez csörög (márpedig az csörög) miért oldaná meg ezt a lógást egy bronzbetétes irányítókar? Arra, hogy az irányítókar zörögni fog erre már az olasz is rájött be is rakott egy rugót a wg-kar és az irányító kar közé ezáltal feszítve van a kettö együtt. Nem is csörög.
M
Nem értem, ha Wg tengely lóg hosszirányba és ez csörög (márpedig az csörög) miért oldaná meg ezt a lógást egy bronzbetétes irányítókar? Arra, hogy az irányítókar zörögni fog erre már az olasz is rájött be is rakott egy rugót a wg-kar és az irányító kar közé ezáltal feszítve van a kettö együtt. Nem is csörög.
M
SD2025-07-28 12:05:52 // 39719
indítsuk el a szavazást:
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz
SD2025-07-28 11:58:59 // 39718
nevelés kérdése, nálunk nincs apelláta aki jön az elfér:D
Azért végül azt jó ötletnek tartom hogy nem vellany fityót vettünk asszonynak:D
Azért végül azt jó ötletnek tartom hogy nem vellany fityót vettünk asszonynak:D
Shadin2025-07-28 11:32:45 // 39717
5 felnőtt ember (sokkal) kényelmesebben fér el egy Golfban széltében. Gyerekek már nem kicsik, a párom ült kényszerűségből hátul küzépen, de a két másik felnőtt meg rácsúszott az oldalsó dombok miatt :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 11:31:28 // 39716
Vedd figyelembe, hogy Budapesten vagy. Ebben az országban minden csakis Budapesten, vagy onnan elérhetően van. Szívesen hordanám az autómat pl Várpalotára, de az már tényleg durván messze van.
Az én autóm nem megvigyázott próbál lenni, én ennyit megyek. Amúgyis újkora óta zörög. Régebben 35e-t mentem egy évben, ezt tudatosan leépítettem, és a világ is változik, nincs szükség már rá. Évente 10e km, ennyire vettem autót. Nem napi szükségletem autózni.. bocs közlekedni, hála a jó égnek. Ha nem Giuliám lenne, valószínűleg tényleg csak a mobilitásom fenntartására lenne egy akármim. Ezt még ad egy olyan pluszt amit komolyabb kategóriákban találni csak. Ára van, és mérlegre kell tennem, hogy meddig éri meg.
Az én autóm nem megvigyázott próbál lenni, én ennyit megyek. Amúgyis újkora óta zörög. Régebben 35e-t mentem egy évben, ezt tudatosan leépítettem, és a világ is változik, nincs szükség már rá. Évente 10e km, ennyire vettem autót. Nem napi szükségletem autózni.. bocs közlekedni, hála a jó égnek. Ha nem Giuliám lenne, valószínűleg tényleg csak a mobilitásom fenntartására lenne egy akármim. Ezt még ad egy olyan pluszt amit komolyabb kategóriákban találni csak. Ára van, és mérlegre kell tennem, hogy meddig éri meg.
SD2025-07-28 11:21:19 // 39715
indítsuk el a szavazást:
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
SD2025-07-28 11:19:41 // 39714
Nálunk a nagy ragaszkodik a középső helyéhez:D 10 éves és ott les:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 11:11:24 // 39713
Ezt nem tudom hogy csináljátok, a Giulia lábtere sokkal nagyobb hátul mint a Giuliettáé. 10 centikben mérhető. Szélességre dettó szűk a Giulietta, bár kétségtelen, hogy síkabb a hátsó pad, szóval jobban szélre lehet helyezkedni. A Giulia addig nagyobb, amg van aki középen a púpon elüldögéljen. Nálunk a kicsi még simán elvan ott.
Shadin2025-07-28 11:08:22 // 39712
Furcsa h azt mondjátok, h a Giulietta-ban hajtogatva lehet beférni.
3 autóval mentünk 5-en Maranellóban, meg korábban a Stelvio- ill. Milánóban, és mindig az volt a szitu, hogy a Golf 5 GTI-vel ill. Toyota valami 3 betűs Yaris fölötti típussal mentünk lokálisan, mert mindegyikben jobban elfért 3 ember a hátsó soron, mint a Deguban.
A KIS Stonic IS kényelmesebb hátul 3 főre mint a Degu...
3 autóval mentünk 5-en Maranellóban, meg korábban a Stelvio- ill. Milánóban, és mindig az volt a szitu, hogy a Golf 5 GTI-vel ill. Toyota valami 3 betűs Yaris fölötti típussal mentünk lokálisan, mert mindegyikben jobban elfért 3 ember a hátsó soron, mint a Deguban.
A KIS Stonic IS kényelmesebb hátul 3 főre mint a Degu...
SD2025-07-28 10:29:51 // 39711
indítsuk el a szavazást:
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
SD2025-07-28 10:08:00 // 39710
Teljesen őszintén én úgy vettem ezt a gépet hogy mire lejár a gari addigra legyen kifizetve, és onnan pedig használom amennyit bírja és engedi.
Az ott amikor ki lesz fizetve és 5 évesen látom mi merre hány méter, találok-e olyat akire rábízhatom ha nyűgje van, már vannak tippjeim.
Akkor az ott egy elhatárolódási pont, el kell dönteni, ok ennyi volt és ami ezután jön az már a saját vagyontárgyam, nem a biztosító és nem az Alfa Rakja helyre ha valami megkotlik.
De valójában azzal hogy vettünk egy nem csettegő méretű hanem 5 személyes napi járkálós villanyautót mellé ezt a döntés én már meg is hoztam, azt majd cseréljük.
Az alfa marad, ha bírom:D:D:D
Az ott amikor ki lesz fizetve és 5 évesen látom mi merre hány méter, találok-e olyat akire rábízhatom ha nyűgje van, már vannak tippjeim.
Akkor az ott egy elhatárolódási pont, el kell dönteni, ok ennyi volt és ami ezután jön az már a saját vagyontárgyam, nem a biztosító és nem az Alfa Rakja helyre ha valami megkotlik.
De valójában azzal hogy vettünk egy nem csettegő méretű hanem 5 személyes napi járkálós villanyautót mellé ezt a döntés én már meg is hoztam, azt majd cseréljük.
Az alfa marad, ha bírom:D:D:D
SD2025-07-28 10:04:15 // 39709
Igen ebben igazad van, de ilyen ember is 1000/1 aki megveszi és nem fél használni:D
Én a megvigyázós vagyok, de akár hogy mézem idén megközelíti a 40k-t azért ez sem kevés már 3 éves a gép.
Én a megvigyázós vagyok, de akár hogy mézem idén megközelíti a 40k-t azért ez sem kevés már 3 éves a gép.
SD2025-07-28 10:02:22 // 39708
indítsuk el a szavazást:
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Akit érdekel:
Warbi
SD
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.
Akit érdekel:
Warbi
SD
Zselé2025-07-28 10:02:00 // 39707
Nekem tök oké céges rohangálósnak.. most van benne 100k.
Azt látom, hogy pont azokkal a példányokkal szokott gond lenni, amit a gazdi próbál nagyon megvigyázni, keveset fut - emiatt még garis. A kevés futásból/sok állásból jöhetnek az akksi gondok, meg egyéb finomságok. Mivel keveset futott, ezért jó sokáig garis: lehet vinni márkaszervízbe... az meg valóban nem a legerősebb problémamegoldó láb.
Egy példa: elviszem 6-án a Protruck-hoz automata váltó és osztómű olajcserére. Ezt a műveletet a márkaszervíz NEM vállalja, megkérdeztem... :)
Az Alfázás nekem mindig arról szólt, hogy gombhoz a kabátot, azaz legyen jó szerelőd, ellátási láncod, mert amennyire örülsz neki, hogy kuriózum, annyira bánkódsz, hogy egy mezei Quick Fit szervíz azt se tudja, hol kell kinyitni.
Kellenek a kapcsolatok, ismeretségek. Idén 15 éve Alfázok, remélem minden gondját meg tudják oldani azok az urak, akikre most gondolok - és mindezt a minél távolabbi jövőben..
Azt látom, hogy pont azokkal a példányokkal szokott gond lenni, amit a gazdi próbál nagyon megvigyázni, keveset fut - emiatt még garis. A kevés futásból/sok állásból jöhetnek az akksi gondok, meg egyéb finomságok. Mivel keveset futott, ezért jó sokáig garis: lehet vinni márkaszervízbe... az meg valóban nem a legerősebb problémamegoldó láb.
Egy példa: elviszem 6-án a Protruck-hoz automata váltó és osztómű olajcserére. Ezt a műveletet a márkaszervíz NEM vállalja, megkérdeztem... :)
Az Alfázás nekem mindig arról szólt, hogy gombhoz a kabátot, azaz legyen jó szerelőd, ellátási láncod, mert amennyire örülsz neki, hogy kuriózum, annyira bánkódsz, hogy egy mezei Quick Fit szervíz azt se tudja, hol kell kinyitni.
Kellenek a kapcsolatok, ismeretségek. Idén 15 éve Alfázok, remélem minden gondját meg tudják oldani azok az urak, akikre most gondolok - és mindezt a minél távolabbi jövőben..
SD2025-07-28 09:58:12 // 39706
össze kéne szövetkezni többeknek, én vennék egyet:)
Kazes☻2025-07-28 09:56:18 // 39705
Van rá piac... asszem! :)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 09:54:14 // 39704
Igen, kéne vagy 10-et rendelni.
SD2025-07-28 09:51:51 // 39703
Igen látom én is ezt az ellentmondást hogy az alfa egy kiváló autó annak akinek van hozzá jó szakija, szereti figyelni bütykölgetni, és nem riad vissza tőle ha akár félre kell tenni, ami nem jellemző de előfordulhat ha valami nagyobb gebasz beüt. De napi céges rohangálósnak nem ok.
Na most erre jön még rá hogy ok, itt a közösség, imádjuk az alfákat, a Giuliák is be fognak kerülni arra az árszintre ahol megveszika. bütykölgetősek, és akkor jön a kigyulladás meg a hiba halomok.. még inkább zuhan a presztizs..
De ki fog venni új autót... én 1/1000 emberből vagyok aki egy régi 155 után azt mondtam hogy tudom, ismerem és igen most, talán életemben egyszer meglépem hogy megveszem ezt az új alfát, és lesz ami lesz megpróbáljuk együtt leélni a következő jópár évet.
De én nem veszek 3 évente újat, én nem fogok, évig 70 ezret beletenni, én nem fogom eltartani a márkát.. és ráadásul az összes bevonzott vásárló száma sem hozza be azt a beletett energiát és pénzt amiből lefejlesztették ezeket a csodákat, és pont ezért folyamatosan tettenérhető a néha nem értelmes mértékű spórolás... Ami pedig szintén az új és prémiumhoz szokott vásárlókat elriasztja..
Kevés olyan ember van aki autót akar és nem közlekedő edényt, még kevesebb aki ezt új korában hajlandó kifizetni.. és még ebből is leszalámizza a márkatapasztalat azokat akik nem eleve fejlövéses alfások:D
Hétvégén is megállok egy BMW-s garázsa előtt kérdezem itt állhatok-e pár percet?
Erre kérdezi, jó a gép? Mondom igen szeretem de új még miért ne lenne az.
Hát neki is volt, egy de aztán eladta nagyon drága volt. Mondom igen nekem is volt egy régebbi, aztán most meglett ez majd vigyázok rá:)
És rögtön bejött a kép: ahogy bevitte egy hozzá nem értő szervízbe ahol találomra cserélgették neki az alkatrészeket, és az már saját zsebre kigazdálkodhatatlan kategória.. még garanciálisan is fájdalmas..
Na ház igen..
Na most erre jön még rá hogy ok, itt a közösség, imádjuk az alfákat, a Giuliák is be fognak kerülni arra az árszintre ahol megveszika. bütykölgetősek, és akkor jön a kigyulladás meg a hiba halomok.. még inkább zuhan a presztizs..
De ki fog venni új autót... én 1/1000 emberből vagyok aki egy régi 155 után azt mondtam hogy tudom, ismerem és igen most, talán életemben egyszer meglépem hogy megveszem ezt az új alfát, és lesz ami lesz megpróbáljuk együtt leélni a következő jópár évet.
De én nem veszek 3 évente újat, én nem fogok, évig 70 ezret beletenni, én nem fogom eltartani a márkát.. és ráadásul az összes bevonzott vásárló száma sem hozza be azt a beletett energiát és pénzt amiből lefejlesztették ezeket a csodákat, és pont ezért folyamatosan tettenérhető a néha nem értelmes mértékű spórolás... Ami pedig szintén az új és prémiumhoz szokott vásárlókat elriasztja..
Kevés olyan ember van aki autót akar és nem közlekedő edényt, még kevesebb aki ezt új korában hajlandó kifizetni.. és még ebből is leszalámizza a márkatapasztalat azokat akik nem eleve fejlövéses alfások:D
Hétvégén is megállok egy BMW-s garázsa előtt kérdezem itt állhatok-e pár percet?
Erre kérdezi, jó a gép? Mondom igen szeretem de új még miért ne lenne az.
Hát neki is volt, egy de aztán eladta nagyon drága volt. Mondom igen nekem is volt egy régebbi, aztán most meglett ez majd vigyázok rá:)
És rögtön bejött a kép: ahogy bevitte egy hozzá nem értő szervízbe ahol találomra cserélgették neki az alkatrészeket, és az már saját zsebre kigazdálkodhatatlan kategória.. még garanciálisan is fájdalmas..
Na ház igen..
SD2025-07-28 09:42:13 // 39702
Nekem a két csavar ami 30 dollár volt meg is jött 30 dollár szállításért, úgy hogy nem az oldaálon választottam ki a futárt, hanem utólag egyeztettem velük kedvezményesen, levélcsomagként. Ha többen rendelnek akkor lehet jobb.
SD2025-07-28 09:38:24 // 39701
„Giuliáról egy 300 CE-re? Érdemes újragondolni.” by chat gpt:)
Teljesen érthető, ha a mostani meghibásodás (a turbószelep tengelyének holtjátéka miatt fellépő hibakód) bosszúságot okoz. Pláne, ha emiatt a nyaralás is más autóval kell történjen. Ilyenkor könnyű másik típusra vetni a szemet — például egy klasszikus kupéra.
A kérdés azonban az, hogy megoldást hoz-e egy 30 éves, technikailag elavult konstrukció, még ha elsőre nosztalgikus is a vonzereje?
A konkrét példány egy MERCEDES-BENZ 300 CE-24, amely kézi váltós, ami valóban egyes hibalehetőségeket kizár. Ugyanakkor ez az autó:
mechanikus befecskendezésű sorhatos motorral szerelt, amelyhez csak specialista szerelők férnek hozzá megfelelő tudással;
elektronikusan és anyaghasználatban sem hozza azt a szintet, amit a Giulia;
és mivel évtizedeket állt a szabad ég alatt, (a kereskedő ott rohasztja ezeket télen nyáron az M1-M7 mellett ott járok tudom) karosszériája, tömítései, kapcsolómechanikái fokozottan ki vannak téve a rejtett hibáknak.
A Giulia ezzel szemben egy korszerű, vezetéscentrikus sportlimuzin, amely:
precíz irányíthatóságot nyújt (elektromos szervóval és tökéletes súlyelosztással),
az egyik legjobb ZF8 automata váltóval szerelt a piacon,
és olyan élményt kínál, amely csak az olasz autókban érhető tetten: karakter, dinamika, arányok.
Ha egy régi kupét vásárolsz most 5 millió Ft körül, az a pénz egy szezonális használatú relikviába kerül, aminek a karbantartása időigényes és költséges lehet. Ráadásul szükséged lesz egy másik autóra is mellette, ha bármilyen rendszeres használatról szó van.
A kérdés tehát nem az, hogy tetszik-e a 300 CE formája. Hanem az: tényleg ezt szeretnéd vezetni, amikor utazol, vagy amikor élményt keresel?
A Giulia nem hibátlan. De még mindig egy modern, kifinomult autó.
A klasszikus Mercedes pedig már nem több, mint egy technikai időgép — aminek az órája gyakran megáll.
Teljesen érthető, ha a mostani meghibásodás (a turbószelep tengelyének holtjátéka miatt fellépő hibakód) bosszúságot okoz. Pláne, ha emiatt a nyaralás is más autóval kell történjen. Ilyenkor könnyű másik típusra vetni a szemet — például egy klasszikus kupéra.
A kérdés azonban az, hogy megoldást hoz-e egy 30 éves, technikailag elavult konstrukció, még ha elsőre nosztalgikus is a vonzereje?
A konkrét példány egy MERCEDES-BENZ 300 CE-24, amely kézi váltós, ami valóban egyes hibalehetőségeket kizár. Ugyanakkor ez az autó:
mechanikus befecskendezésű sorhatos motorral szerelt, amelyhez csak specialista szerelők férnek hozzá megfelelő tudással;
elektronikusan és anyaghasználatban sem hozza azt a szintet, amit a Giulia;
és mivel évtizedeket állt a szabad ég alatt, (a kereskedő ott rohasztja ezeket télen nyáron az M1-M7 mellett ott járok tudom) karosszériája, tömítései, kapcsolómechanikái fokozottan ki vannak téve a rejtett hibáknak.
A Giulia ezzel szemben egy korszerű, vezetéscentrikus sportlimuzin, amely:
precíz irányíthatóságot nyújt (elektromos szervóval és tökéletes súlyelosztással),
az egyik legjobb ZF8 automata váltóval szerelt a piacon,
és olyan élményt kínál, amely csak az olasz autókban érhető tetten: karakter, dinamika, arányok.
Ha egy régi kupét vásárolsz most 5 millió Ft körül, az a pénz egy szezonális használatú relikviába kerül, aminek a karbantartása időigényes és költséges lehet. Ráadásul szükséged lesz egy másik autóra is mellette, ha bármilyen rendszeres használatról szó van.
A kérdés tehát nem az, hogy tetszik-e a 300 CE formája. Hanem az: tényleg ezt szeretnéd vezetni, amikor utazol, vagy amikor élményt keresel?
A Giulia nem hibátlan. De még mindig egy modern, kifinomult autó.
A klasszikus Mercedes pedig már nem több, mint egy technikai időgép — aminek az órája gyakran megáll.
Kazes☻2025-07-28 09:36:40 // 39700
„Gondolom, nem gyalog” ;)
RomeoOne2025-07-28 09:21:37 // 39699
Nem tudom kinek lehet ezeket a dolgokat jelezni, vagy egyáltalán lehet e.
Felesleges. Nem arról van szó, hogy nem látják, hol a hiba. Tisztában vannak vele, egyszerűen csak ennyit hajlandóak belerakni. Ennyire van pénz, gondolom. A kereskedők/szervizek nem kapják meg az importőrtől a támogatást, az importőr meg valószínűleg nem kapja meg az anyacégtől a kellő motivációt, aztán ez csorog végig az egész láncolaton.
Az Alfa sosem nőtt fel a feladathoz, hogy az autón túl is olyan ügyfélélményt nyújtson, hogy az hasonlítson, mondjuk a német prémiumokéhoz. Amíg minden rendben a kocsival, addig ez nem is akkora gond, de ha valami beüt, akkor hamar rájössz, hogy komoly kompromisszumokat kell kötnöd. Ez sajnos ilyen. Vagy elfogadod és ezzel együtt szereted vagy más után nézel, ha megteheted. Nem hiszem, hogy ez változni fog. Örülnek, ha egyáltalán a víz felett tudják tartani a fejüket. Az Alfa stratégiája, hogy "Kívánatos autókat csinálunk, amit érzelmi alapon majd megvesznek, a többi meg majd lesz valahogy."
Én is BMW-t néznék, ha nagyon mást kéne választani. Bár abból eléggé hiányozna nekem az az olasz karakter és egyediség, amit nekem az Alfa nyújt. Amiben benne van, hogy "ez nem olyan, mint a többi". De ott még mindig van modellpaletta és készül olyan autó, amire az autót vezetni szeretők is rákívánnának.
Felesleges. Nem arról van szó, hogy nem látják, hol a hiba. Tisztában vannak vele, egyszerűen csak ennyit hajlandóak belerakni. Ennyire van pénz, gondolom. A kereskedők/szervizek nem kapják meg az importőrtől a támogatást, az importőr meg valószínűleg nem kapja meg az anyacégtől a kellő motivációt, aztán ez csorog végig az egész láncolaton.
Az Alfa sosem nőtt fel a feladathoz, hogy az autón túl is olyan ügyfélélményt nyújtson, hogy az hasonlítson, mondjuk a német prémiumokéhoz. Amíg minden rendben a kocsival, addig ez nem is akkora gond, de ha valami beüt, akkor hamar rájössz, hogy komoly kompromisszumokat kell kötnöd. Ez sajnos ilyen. Vagy elfogadod és ezzel együtt szereted vagy más után nézel, ha megteheted. Nem hiszem, hogy ez változni fog. Örülnek, ha egyáltalán a víz felett tudják tartani a fejüket. Az Alfa stratégiája, hogy "Kívánatos autókat csinálunk, amit érzelmi alapon majd megvesznek, a többi meg majd lesz valahogy."
Én is BMW-t néznék, ha nagyon mást kéne választani. Bár abból eléggé hiányozna nekem az az olasz karakter és egyediség, amit nekem az Alfa nyújt. Amiben benne van, hogy "ez nem olyan, mint a többi". De ott még mindig van modellpaletta és készül olyan autó, amire az autót vezetni szeretők is rákívánnának.
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 09:13:17 // 39698
Állítólag csak 100-zal megy, ami elég konkrét szívás lesz. Viszont felszerelkezve megyek, első dolgom lesz laptopra tenni és addig basztatom amíg életre nem kel. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 09:12:15 // 39697
SD! Alfissimotól mennyi a szállítási költség?
Itt a normális megoldás a wg. összekötő rúdra.
Itt a normális megoldás a wg. összekötő rúdra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
3
Vendég3
365
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Stelvio
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- 159
- Filmek
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV