B3WiN2025-08-25 18:28:36 // 39976
Szerinem a Carplayen keresztül el kellene indulnia a zenelejátszásnak, mindegy mi volt az előzmény. Az almához annyira nem értek, de szerintem megoldható ugyanez mint nekem Samsungon. Nálam van egy automatizmus beállítva a telefonon, hogy ha csatlakozik a telefon az autóhoz, akkor autómatán induljon el a spotify zenelejátszás és állítsa a média hangerejét maxra (hogy ne a telefontól függjön a hengerő, hanem az autóban tudjam állítani). Ezzel nekem minden egyes indítás során elindul a zenelejátszás. A rádióra nincs jobb ötletem. Esetleg próbáld meg leválasztani a telefont és újrapárosítani, hátha segít valamit.
Peti16V2025-08-24 23:23:47 // 39975
Carplayt használok (szégyenszemre szintén egy utólagos vezetéknélküli adapterrel).
Nálam vegyesen megy spotify, youtube és rádió, de mindegy mit hallgatok, ha telefonbeszélgetés közben szállok ki a kocsiból, akkor a következő indítás után néma a hangszóró, amíg rá nem bökök a menüben ismét.
Nálam vegyesen megy spotify, youtube és rádió, de mindegy mit hallgatok, ha telefonbeszélgetés közben szállok ki a kocsiból, akkor a következő indítás után néma a hangszóró, amíg rá nem bökök a menüben ismét.
B3WiN2025-08-24 20:57:29 // 39974
Na szuper örülök, hogy tudtam segíteni 😀 Igaz csak némítja, bár nekem az is elég.
Ha jól értem, akkor csak simán bluetooth-on csatlakozik a telód. Ez esetben nagy okosságot nem fogok tudni mondani, kb. ha 5 percig használtam ezt a funkciót 😅 Az első dolgom az volt, hogy vettem egy wireless andoidauto/applecarplay adaptert, így mindig azon csatlakozik a telóm, amiről megy a spotify. Ritkán hallgatok rádiót.
Ha jól értem, akkor csak simán bluetooth-on csatlakozik a telód. Ez esetben nagy okosságot nem fogok tudni mondani, kb. ha 5 percig használtam ezt a funkciót 😅 Az első dolgom az volt, hogy vettem egy wireless andoidauto/applecarplay adaptert, így mindig azon csatlakozik a telóm, amiről megy a spotify. Ritkán hallgatok rádiót.
SD2025-08-24 17:35:50 // 39973
Hangerő letekerése 0-ra:) azt hiszem azt megjegyzi:D
Erről jut eszembe hogy kb. 2200km-et mentünk szinte (90%) zene nélkül:D csak a supersprintet hallgatta a familia:D meg az adóvevőt ami a másik autóval volt összehangolva:D
És rendesen igazából jó a fogyasztás, jó a hang.. a kipufogóvég projekt is done:D
Hogy három lány aki kipufogót hallgat elenyésző “dualiba” mellett ezek milyen csajok lesznek?:D
Erről jut eszembe hogy kb. 2200km-et mentünk szinte (90%) zene nélkül:D csak a supersprintet hallgatta a familia:D meg az adóvevőt ami a másik autóval volt összehangolva:D
És rendesen igazából jó a fogyasztás, jó a hang.. a kipufogóvég projekt is done:D
Hogy három lány aki kipufogót hallgat elenyésző “dualiba” mellett ezek milyen csajok lesznek?:D
Peti16V2025-08-24 15:51:36 // 39972
Kipróbáltam, működik, ami szuper, de kár, hogy csak a hangjelzést veszi le. Jobb lenne a teljes OFF, de ez is valami. Látom, hogy lehet plusz funkciókat kitenni, de sajnos nagyon korlátozottak a lehetőségek, amit nem értek…
Mindenestre kösz, spóroltál nekem egy csomó tekergetés minden egyes beindításra 👏😀
Hátha erre is van gyorsgomb tipped: ha úgy állítom le a kocsit, hogy épp telefonon beszélek, akkor a következő beszállásnál néma a rádió. Most be kell másznom a menübe, majd vissza a rádió beállításhoz és ott FM, jó sok tekerés és kattintás. Esetleg erre egy egyszerűbb módszer?
Mindenestre kösz, spóroltál nekem egy csomó tekergetés minden egyes beindításra 👏😀
Hátha erre is van gyorsgomb tipped: ha úgy állítom le a kocsit, hogy épp telefonon beszélek, akkor a következő beszállásnál néma a rádió. Most be kell másznom a menübe, majd vissza a rádió beállításhoz és ott FM, jó sok tekerés és kattintás. Esetleg erre egy egyszerűbb módszer?
carver2025-08-24 14:50:50 // 39971
bármekkora összegben fogadtam volna hogy már jártál arra 😁
SD2025-08-24 14:15:44 // 39969
39k-ba kóstolunk az ősszel:D
Ismét megjárta a gépsas Riminit!
Ezúttal tetőbox nélkül hála a srvizio maccina-nak:)
Muter és fater lobogott utánam a HRV-vel:D
Nem várt mellék hatás ha egy 1.5 hondával konvojozol, a honda ki lett pörkölve:D
Az Alfa meg 6,2litert fogyasztott:D

Bevallom nyúl vagyok és vettem egy ilyen ponyvát 5ezerért annyit megért hogy erre csepegjen az úszógatyalé, meg a csikkek ebbe égjenek bele amit a nagyérdemű szálloda közönség termelt:P de legalább nem a közös zúzda parkolóban állt:D
ChatGPT kitúrta nekem hogy közterületen ha a rendszám nem látszik akár 250 eur bünti lehet szóval megigazgattam:D naponta:D
Ismét megjárta a gépsas Riminit!
Ezúttal tetőbox nélkül hála a srvizio maccina-nak:)
Muter és fater lobogott utánam a HRV-vel:D
Nem várt mellék hatás ha egy 1.5 hondával konvojozol, a honda ki lett pörkölve:D
Az Alfa meg 6,2litert fogyasztott:D


Bevallom nyúl vagyok és vettem egy ilyen ponyvát 5ezerért annyit megért hogy erre csepegjen az úszógatyalé, meg a csikkek ebbe égjenek bele amit a nagyérdemű szálloda közönség termelt:P de legalább nem a közös zúzda parkolóban állt:D
ChatGPT kitúrta nekem hogy közterületen ha a rendszám nem látszik akár 250 eur bünti lehet szóval megigazgattam:D naponta:D
carver2025-08-24 14:08:05 // 39968
Sziasztok,
rég jártam erre, egy kis útvonalajánló: tegnap az Ötschergräbenben túráztunk ami eleve egy felejthetetlen élmény, de a környékbeli utak önmagában is indokolnak egy rövid hétvégét a környéken! Mariazellből akármerre megy az ember hamisítatlan alpesi kanyarfűzögetés és mini Stelviók várják, mindenkinek ajánlom. Budapestről forgalomtól függően 4-4,5 óra és az a bizonyos Giuliás vigyor az arcon garantált! Pár konkrét útvonal a blogomban.

rég jártam erre, egy kis útvonalajánló: tegnap az Ötschergräbenben túráztunk ami eleve egy felejthetetlen élmény, de a környékbeli utak önmagában is indokolnak egy rövid hétvégét a környéken! Mariazellből akármerre megy az ember hamisítatlan alpesi kanyarfűzögetés és mini Stelviók várják, mindenkinek ajánlom. Budapestről forgalomtól függően 4-4,5 óra és az a bizonyos Giuliás vigyor az arcon garantált! Pár konkrét útvonal a blogomban.

G-MANN🍀2025-08-24 09:54:00 // 39967
De szuper, ezt én sem tudtam. Jól jön még ez az infó, ha megjön az ÁLOM! Mindent kikapcsolok majd, amit lehet 🤭)
Már elvonási tünetem van (bár nagy köszönet a két hónapja nálam lévő 2019-es Stelvio-ért, álom a céges Skodához képest😁)
Már elvonási tünetem van (bár nagy köszönet a két hónapja nálam lévő 2019-es Stelvio-ért, álom a céges Skodához képest😁)
Peti16V2025-08-24 00:29:48 // 39966
Dejó, kösz, erről a menüről nem is tudtam 😮
Ez jópár kattintást megspórol. Holnap kipróbálom 🤗
Ez jópár kattintást megspórol. Holnap kipróbálom 🤗
B3WiN2025-08-23 20:47:29 // 39965
Hát akkor passz, én zsigerből kikapcsolom, hogy ne csipogjon de amikor unatkozom, akkor szoktam figyelni, hogy pontosat mutat-e és jól szokott működni. Egy utcát nem szeret, ahol a bicikliseknek kirakott 10 es táblát állandóan megtalálja.
A takaró gombot hátrafele billentve bejön a gyors menü, vagy az érintőképernyő tetejét lehúzva és ott a második helyen gyárilag a csipogás némítása van. Igaz ez sem 1 kattintás de még mindig gyorsabb mint az assintant menüben.
Lsd. csatolt kép:
A takaró gombot hátrafele billentve bejön a gyors menü, vagy az érintőképernyő tetejét lehúzva és ott a második helyen gyárilag a csipogás némítása van. Igaz ez sem 1 kattintás de még mindig gyorsabb mint az assintant menüben.
Lsd. csatolt kép:

Liquid2025-08-22 21:57:34 // 39964
Azért ezt meg lehet ugrani könnyen némi leleményességgel. A 159-ből pl. kidobtam a térkitöltő idomot és készítettem egy oda való tárolót. Minden is elfért benne.
A Setlvioval csak azért nemcsináltam meg ugyanezt, mert itt alapból is értelmes tárolóhely van, még úgy is hogy sokat elveszik a gyári megoldással, de nekem elég :)
A Setlvioval csak azért nemcsináltam meg ugyanezt, mert itt alapból is értelmes tárolóhely van, még úgy is hogy sokat elveszik a gyári megoldással, de nekem elég :)
Peti16V2025-08-22 21:54:49 // 39963
Ezen semmilyen varrás nincs, valami olcsó ragasztóval bekenték az anyag két szélét és összepréselték. Nem csoda, hogy szétjött.
Az akku feletti helyet tényleg jobban kihasználhatták volna, ilyen kis csomagtérnél igenis lenne jelentősége annak a plusz helynek.
Az akku feletti helyet tényleg jobban kihasználhatták volna, ilyen kis csomagtérnél igenis lenne jelentősége annak a plusz helynek.
Peti16V2025-08-22 21:52:00 // 39962
Igen, van navi. Nagy ívben tojik a kereszteződésekre…
A két Giulia között egy OFF(fos) koreaival jártam (minden porcikáját zsigerből utáltam), na abban lényegesen okosabban és kevésbé zavaróan működött a táblafelismerő/figyelmeztető, de azt is inkább kinyomtam, viszont volt hozzá egy direkt gomb a kormányon (talán az egyetlen szerethető tulajdonsága volt 😄).
“Itt legalább gyors gombra tették, a felső gyors sávból könnyen kikapcsolható”
Ezt hogy érted? Én bemászok a menübe, és jó sok tekerés/kattintás, ami elég idegölő minden indításnál.
A két Giulia között egy OFF(fos) koreaival jártam (minden porcikáját zsigerből utáltam), na abban lényegesen okosabban és kevésbé zavaróan működött a táblafelismerő/figyelmeztető, de azt is inkább kinyomtam, viszont volt hozzá egy direkt gomb a kormányon (talán az egyetlen szerethető tulajdonsága volt 😄).
“Itt legalább gyors gombra tették, a felső gyors sávból könnyen kikapcsolható”
Ezt hogy érted? Én bemászok a menübe, és jó sok tekerés/kattintás, ami elég idegölő minden indításnál.
Peti16V2025-08-22 21:44:42 // 39961
Nálam most annyival jobb a helyzet, hogy ebben nincs HK hifi, aminek a mélynyomója belógott a kalaptartó alá, ezzel is leszűkítve a csomagtér magasságát. Sokkal jobban lehet pakolni, cserébe a hangzás sokat gyengült, de így is megüti a tűrhető szintet.
Peti16V2025-08-22 21:40:40 // 39960
Köszönöm! 🤗
Nem tudom cserélik -e majd, de gyűlnek a hibák, amiket majd meg kell mutatnom, lassan listát kell írnom, hogy semmit ne felejtsek el:
- fényezési hiba a mocitetőn és a csomagtérajtón (elől mintha egy zsírpettyen szétugrott volna a festék, hátul egy termetes koszdarabra ment a festék)
- dudor a tetőn a belső tükör felett (belülről kifelé van a dudor, csak összeszerelésnél keletkezhetett)
- mai találat: hiányzó patent v. csavar a levélrácson
- az említett csomagtérszőnyeg
Az előzőn semmi hasonlóval nem találkoztam. Most vagy nagyon kifogtam egy hétfői darabot, vagy a költségcsökkentés oltárán áldoztak a meón…
Nem tudom cserélik -e majd, de gyűlnek a hibák, amiket majd meg kell mutatnom, lassan listát kell írnom, hogy semmit ne felejtsek el:
- fényezési hiba a mocitetőn és a csomagtérajtón (elől mintha egy zsírpettyen szétugrott volna a festék, hátul egy termetes koszdarabra ment a festék)
- dudor a tetőn a belső tükör felett (belülről kifelé van a dudor, csak összeszerelésnél keletkezhetett)
- mai találat: hiányzó patent v. csavar a levélrácson
- az említett csomagtérszőnyeg
Az előzőn semmi hasonlóval nem találkoztam. Most vagy nagyon kifogtam egy hétfői darabot, vagy a költségcsökkentés oltárán áldoztak a meón…
Piritu - 1.000.0002025-08-22 11:17:22 // 39959
A kérdés nem az hogy beleférünk-e, hanem hogy minek lódítani? A Spider csomagtere 110 (!) liter, abba is beleférünk két heti cuccal...
"Gondolom úgy van meg a 480l ha kiveszed a pótkerék nem-hely ből a hungarocel töltő lomot:D:D:D" - Fém doboz van ott, nem hungarocell. Valami elektronika...
"Gondolom úgy van meg a 480l ha kiveszed a pótkerék nem-hely ből a hungarocel töltő lomot:D:D:D" - Fém doboz van ott, nem hungarocell. Valami elektronika...
G-MANN🍀2025-08-22 10:58:36 // 39958
Stelvioban itt jobb oldalon van egy tök jó nyitható rakodó hely...
B3WiN2025-08-22 09:33:01 // 39957
Nem tudod tartósan kikapcsolni, 2024-es eu szabályozás alapján minden motorindítással újra aktiválódik. Itt legalább gyors gombra tették, a felső gyors sávból könnyen kikapcsolható. Az off-os 2025-ös transitunkban, ehhez 4 almenübe kell belépni, hogy ki tudd kapcsolni a start/stoppal együtt...
Amúgy nálam nem olyan vészes a működése, pl. a kereszteződésekben is szépen tudja, hogy véget ért az adott sebességhatár és visszaáll az alap 50 vagy 90-es sebességre. A tiédben van gyári navi? Esetleg ennek a hiányára tudnék gondolni, ami miatt butább lehet.
Amúgy nálam nem olyan vészes a működése, pl. a kereszteződésekben is szépen tudja, hogy véget ért az adott sebességhatár és visszaáll az alap 50 vagy 90-es sebességre. A tiédben van gyári navi? Esetleg ennek a hiányára tudnék gondolni, ami miatt butább lehet.
SD2025-08-22 08:14:13 // 39956
Az én valós válaszom hogy most lép abba a korba a Giulia mint típus amikor már nem csak a szent révület lesz jelen, hanem valós használati érték kerül előtérbe.
Benéz egy-egy darab átlag használt autó árba és jönnek a ügyesebb és kevésbé ügyes megoldók is.
Ez egészen addig fog így menni amíg már végül az lesz az érdem ha valakinek van egy nem széthajtott darab:) de ez még vagy 10 év addig nehéz lesz:D
Mindenkinek boldog lejtmenetet, én továbbra is abban bízom hogy összességben egy sportos használatra tervezett autóban van némi tartalék amit ügyesen használva évtizedekre ad örömet és még használati értéke is van:)
Aki igazán tudatosan vette az ki fog tartni:)) És persze ha nem derül ki hogy fenttarthatatlan:D:D:D
Ennyi kéem kapcsolja ki:D
Benéz egy-egy darab átlag használt autó árba és jönnek a ügyesebb és kevésbé ügyes megoldók is.
Ez egészen addig fog így menni amíg már végül az lesz az érdem ha valakinek van egy nem széthajtott darab:) de ez még vagy 10 év addig nehéz lesz:D
Mindenkinek boldog lejtmenetet, én továbbra is abban bízom hogy összességben egy sportos használatra tervezett autóban van némi tartalék amit ügyesen használva évtizedekre ad örömet és még használati értéke is van:)
Aki igazán tudatosan vette az ki fog tartni:)) És persze ha nem derül ki hogy fenttarthatatlan:D:D:D
Ennyi kéem kapcsolja ki:D
SD2025-08-22 08:07:40 // 39955
A probléma valahol ott kezdődik hogy a nép nem a táskáját viszi el a bamutató terembe belepróbálni hanem liter tejeket pakolna bele és ez alapján akár dönt is:D:D:D
Volt az a régi mondás ami az oktatási rendszert jellemzi.. hogy miért várják el hogy a a hal fára másszon? Mert másban jó.. mégis "vajon miért" az emberek ilyen mérő számokból próbálnak információt meríteni, ami ha köze lenne a valósághoz lenne is értelme, de nincs:D:D:D
A 155 csomagtere 530 liter volt talán a 480 még sikítva elmegy, de 300 literrel lehet én is visszahőköltem volna.. De akkor is ha azt mondják nem fér bele három gyerekszék..
És pedig belefér, és elmentünk már vele nem először nyaralni és elég volt.. Aki ennél többet akar pakolni az szívinfarktusra hajt.. Az emberekkel van a baj:D:D:D
De végeredményben a széket belepróáltam jó... a csomitartót kb. lexartam jó lesz ami van..
és szerintem én vagyok az egyetlen aki annak is örül hogy nem lett SW belőle..
MIért? Mert az Stelvio árban lett volna annyiért meg nem vettem volna meg:)
És akkor nem lenne:P
Gondolom úgy van meg a 480l ha kiveszed a pótkerék nem-hely ből a hungarocel töltő lomot:D:D:D
Egy ferrari-nak mennyi literes a csomagtartója? Hány gyerekszék fér bele?:D Tud fára mászni? Hasmagasság, terepszögek? Mennyivel megy mennyit eszik?:D:D:D
Nem tom a világ mondanám hogy megéretta.. csak hát itt élünk benne mégsem kéne..
Volt az a régi mondás ami az oktatási rendszert jellemzi.. hogy miért várják el hogy a a hal fára másszon? Mert másban jó.. mégis "vajon miért" az emberek ilyen mérő számokból próbálnak információt meríteni, ami ha köze lenne a valósághoz lenne is értelme, de nincs:D:D:D
A 155 csomagtere 530 liter volt talán a 480 még sikítva elmegy, de 300 literrel lehet én is visszahőköltem volna.. De akkor is ha azt mondják nem fér bele három gyerekszék..
És pedig belefér, és elmentünk már vele nem először nyaralni és elég volt.. Aki ennél többet akar pakolni az szívinfarktusra hajt.. Az emberekkel van a baj:D:D:D
De végeredményben a széket belepróáltam jó... a csomitartót kb. lexartam jó lesz ami van..
és szerintem én vagyok az egyetlen aki annak is örül hogy nem lett SW belőle..
MIért? Mert az Stelvio árban lett volna annyiért meg nem vettem volna meg:)
És akkor nem lenne:P
Gondolom úgy van meg a 480l ha kiveszed a pótkerék nem-hely ből a hungarocel töltő lomot:D:D:D
Egy ferrari-nak mennyi literes a csomagtartója? Hány gyerekszék fér bele?:D Tud fára mászni? Hasmagasság, terepszögek? Mennyivel megy mennyit eszik?:D:D:D
Nem tom a világ mondanám hogy megéretta.. csak hát itt élünk benne mégsem kéne..
Piritu - 1.000.0002025-08-22 07:42:09 // 39954
"De igen nem a drága prémium csomagtér jellemzi." - és még az se hogy akkora lenne mint a katalógusban :-(
SD2025-08-22 06:02:55 // 39953
Itt szerintem valami varrás adta meg magát. De igen nem a drága prémium csomagtér jellemzi.
Telipakolva nekem megnyomja a kárpitot ami meg kattogva beleakad az ajtó kar bortásba és letöri a fülét:D
Nem utolsó sorban az akku fölött egy terjedelmes kis hely van kihasználatlanul, persze nehogy pakoljon oda valaki, de na.. tervezés szempontjából kettes alá:D
Nem ezért szeretjük, occó legyen ott valami feeling. Amúgy bírja..
Telipakolva nekem megnyomja a kárpitot ami meg kattogva beleakad az ajtó kar bortásba és letöri a fülét:D
Nem utolsó sorban az akku fölött egy terjedelmes kis hely van kihasználatlanul, persze nehogy pakoljon oda valaki, de na.. tervezés szempontjából kettes alá:D
Nem ezért szeretjük, occó legyen ott valami feeling. Amúgy bírja..
G-MANN🍀2025-08-21 22:54:34 // 39952
Utólag is gratula az új autóhoz! 😊
Gondolom gariban cserélik majd a csomagtér alsó részét, egy vicc, hogy ilyen.
Oldalsó elemet én egyszer "határozottan" a helyére igazízottam, utána maradt is ott sokáig.
Gondolom gariban cserélik majd a csomagtér alsó részét, egy vicc, hogy ilyen.
Oldalsó elemet én egyszer "határozottan" a helyére igazízottam, utána maradt is ott sokáig.
Peti16V2025-08-20 21:03:18 // 39951
Nálam 3 beállítás létezik, le lehet venni a hangot, vagy a villogást, vagy mindkettőt.
Piritu - 1.000.0002025-08-20 18:35:42 // 39950
Nekem nem ad hangot, akkor ez valami új huncutság….
Peti16V2025-08-20 17:19:25 // 39949
Más: segítsetek, hogyan lehet tartósan kikapcsolni a táblafelismerő hangjelzését? Idegesítő, hogy indulás után minden alkalommal ki kell lőni a menüben…
Nem zavarna, ha jól működne, de össze-vissza olvassa a táblákat, és a legnagyobb hibája, hogy mindig az utolsó sebességkorlátozást tartja érvényesnek, tehát ha kifordulok egy 30-as utcából, akkor egészen a következő tábláig 30-cal lehet menni szerinte, mivel nálunk nem divat az 50-es tábla.
De tegnap például a Pongrácz úton 130-at írt ki 😀 De hogy ezt milyen tábláról értette félre 🤔
Nem zavarna, ha jól működne, de össze-vissza olvassa a táblákat, és a legnagyobb hibája, hogy mindig az utolsó sebességkorlátozást tartja érvényesnek, tehát ha kifordulok egy 30-as utcából, akkor egészen a következő tábláig 30-cal lehet menni szerinte, mivel nálunk nem divat az 50-es tábla.
De tegnap például a Pongrácz úton 130-at írt ki 😀 De hogy ezt milyen tábláról értette félre 🤔
Peti16V2025-08-20 16:35:21 // 39948
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-20 10:14:30 // 39947
Az alu nem bírná a hőt, lágyulhat. AlMgSi1-ből sem merném, pedig az van itthon és meg is tudom munkálni.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-20 10:13:14 // 39946
Nekem a 73 Eur egy ilyenért nem tűnik soknak, ha valóban titánium ötvözet.
A bronz perselyes persze műszakilag nagyon korrekt, az a 60e plusz cseréljem a perselyt ha kopott a határeset. És csak azért mert a wg mechanika és a szoftveres része is kompletten problémás, es műszakilag inkorrekt. Egy szart félig megjavítani drágán nem biztos hogy van értelme.
A bronz perselyes persze műszakilag nagyon korrekt, az a 60e plusz cseréljem a perselyt ha kopott a határeset. És csak azért mert a wg mechanika és a szoftveres része is kompletten problémás, es műszakilag inkorrekt. Egy szart félig megjavítani drágán nem biztos hogy van értelme.
SD2025-08-20 09:07:08 // 39944
SD2025-08-20 09:02:46 // 39943
Lehet venni titániumból is, az könnyebb, de nem occó:D
Alu hőtágulása elhangolná nem jó.. duplája mint az acél.
A fő gond hogy alacsony fordulaton kiegyensúlyozatlan a motor sztem.
Alu hőtágulása elhangolná nem jó.. duplája mint az acél.
A fő gond hogy alacsony fordulaton kiegyensúlyozatlan a motor sztem.
SD2025-08-20 08:47:30 // 39942
Mennyit eszik a QV méret kerékkel országúton?
theBanyai2025-08-20 07:05:15 // 39941
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-19 20:38:01 // 39940
ChatGPT nélkül is megmondom neked, hogy 0.5mm+0.05-rel nagyobb a kar furata mint az aktuátor csapja.
A bronz persely jól hangzik de.. egy kopó alkatrészt viszel a rendszerbe, ami ezentúl biztosan egy cserélendő dolog lesz ki tudja hány km-enként.
Tehát nem vagyok meggyőződve arról hogy ez a megoldás előrelépés. Egy ilyen kart fillérekből legyárttatok, lézervágással, persely nélkül, aztán annyi..
A bronz persely jól hangzik de.. egy kopó alkatrészt viszel a rendszerbe, ami ezentúl biztosan egy cserélendő dolog lesz ki tudja hány km-enként.
Tehát nem vagyok meggyőződve arról hogy ez a megoldás előrelépés. Egy ilyen kart fillérekből legyárttatok, lézervágással, persely nélkül, aztán annyi..
SD2025-08-19 17:19:37 // 39939
🔧 Acél/öntvény furat
Olcsóbb, egyszerűbb.
Szobahőn tipikus hézag: ~0,15–0,20 mm átmérőben (≈0,08–0,10 mm radiálisan).
Hátrány: nehéz pontosan tartani öntvényben, torzulhat, és kopásnál a ház sérül.
🟤 Bronz betét
CNC-vel precízen megmunkálható → stabilabb illesztés.
Tipikus hézag: ~0,10–0,12 mm átmérőben (≈0,05–0,06 mm radiálisan).
Jobb súrlódási viszonyok, nem ragad be, a kopást a cserélhető betét veszi fel.
Plusz előny: kissé csillapítja a zörgést, rezgést.
Összefoglalva: acél furat = olcsó, de pontatlanabb és kopásérzékenyebb, míg a bronz persely = drágább, de pontosabb, tartósabb és szervizbarát.
Olcsóbb, egyszerűbb.
Szobahőn tipikus hézag: ~0,15–0,20 mm átmérőben (≈0,08–0,10 mm radiálisan).
Hátrány: nehéz pontosan tartani öntvényben, torzulhat, és kopásnál a ház sérül.
🟤 Bronz betét
CNC-vel precízen megmunkálható → stabilabb illesztés.
Tipikus hézag: ~0,10–0,12 mm átmérőben (≈0,05–0,06 mm radiálisan).
Jobb súrlódási viszonyok, nem ragad be, a kopást a cserélhető betét veszi fel.
Plusz előny: kissé csillapítja a zörgést, rezgést.
Összefoglalva: acél furat = olcsó, de pontatlanabb és kopásérzékenyebb, míg a bronz persely = drágább, de pontosabb, tartósabb és szervizbarát.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-18 11:20:31 // 39938
Szorul a frászt 😄
SD2025-08-18 10:30:39 // 39937
-50 +850 fokra?:D
Szerintem pont ezért teszik a bronz betétet az alfissimo-nál mert ha betűröd 0,2-re meg fog szorulni. Most hajtva patent, settenkedve laza:D
Szerintem pont ezért teszik a bronz betétet az alfissimo-nál mert ha betűröd 0,2-re meg fog szorulni. Most hajtva patent, settenkedve laza:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-18 06:56:37 // 39936
Szerintem érdemes volna megmérni a wg. aktuátor pöckét. Biztos azonos pl. egy 19-es és egy 21-es autón? Nálam 7.95mm és 8.5 az összekötő rúd (lemez) furata. Belül meg sem mértem.
Már ott járok, hogy lehet hogy tervezek én magamnak egy szorosabb tűrésűt. Jobb a gázreakció úgy.
Már ott járok, hogy lehet hogy tervezek én magamnak egy szorosabb tűrésűt. Jobb a gázreakció úgy.
SD2025-08-17 19:09:11 // 39935
indítsuk el a szavazást: íme már 8 a létszám csökken a szállítás/fő díj, lassan indulhat a rendelés:)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
attila_l (QV ha van)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
attila_l (QV ha van)
SD2025-08-17 19:02:18 // 39934
Ha elektronikusan nem állít azt látod, telerentyűzés belül az utastérben és mozognia kellene
szana82025-08-17 15:59:35 // 39933
A lámpában a clip-ek épek. Viszont az állító csavar az gatya. Valaki megpróbálta beállítani és lenyalta a belsejét. Így nem lehet normálisan állítani vele mivel az imbusz elfordul benne. Viszont van egy másik csavar lent amivel szintén lehet állítani. De ahhoz meg racsnis villás kell. Szóval az majd egy következő kör.
szana82025-08-16 20:33:45 // 39932
Nos megnéztem a lámpát kocsit jobban. Az a két csavar nálam semmit nem csinál. Hiába tekerem komptól koppig egy mm-t sem megy se lentebb se fentebb. Illetve a 3 szint köztül bármelyiket állítom belül a tekerővel, semmi. Se oldalra se le se fel. Olvastam a giuliaforums-on hogy a 17-19 közötti Giulia-knál ki szokott akadni a kis gömb a helyéről ami mozgatja a mechanikát. A fasza az hogy mind a két lámpa ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-15 17:50:06 // 39931
Na ma is eltöltöttem egy órát az autómmal, mert rohadtul kéne hétfőn. De ez bizony nem fog feléledni. Dokumentáció nélkül "fekete doboz" visszafejtéssel próbálkoztam, el is jutottam valameddig. Most kéne egy gyári diag, hogy lássam hol járok elvárt vs ppozíció jeladó feszültségben. De igazából szívás az egész.
A wastegate aktuátor kalibrációt ki tudtam nullázni, és rájöttem, hogy ezután minden gyújtás ráadásnál tanul. Elmegy zárási végállásba, konkrétan áramot mérhet. Amikor a zárási áram megnő,mert mechnikailag már nem megy tovább, akkor onnan elmegy a nyitásinak megfelelő feszültségig. Kb 50 gyújtás fel-le után szépen arrébb mászott a nyitási pozíciója egy olyan állásba, ahonnan már nem változott tovább. Feltételezem ez a beállt végső kalibráció. Kb 5-10 lépésenként fotóztam és néztem, hogy megy e még arrébb (plusz meg is pöttyöztem). Mikor úgy nézett ki hogy jó, járt álló helyben hiba nélkül percekig. Na ez után képes volt megint menni 1 km-t, majd visszadobta a kódot.
Az aktuátor megy, 0-100% közt gyönyörűen szabályoz, aztán gondol egyet és check engine. Egyszerűen nem tudom elcsípni, hogy mi okozza. Szóval megszívtam, hétfőn sem lesz autóm, a kedvem pedig exponenciálisan megy el az egésztől.
A konklúzióm kicsit az, hogy kibaszott egy kín lesz ez az autó ahogy öregszik, nem oltimer...:-(
A wastegate aktuátor kalibrációt ki tudtam nullázni, és rájöttem, hogy ezután minden gyújtás ráadásnál tanul. Elmegy zárási végállásba, konkrétan áramot mérhet. Amikor a zárási áram megnő,mert mechnikailag már nem megy tovább, akkor onnan elmegy a nyitásinak megfelelő feszültségig. Kb 50 gyújtás fel-le után szépen arrébb mászott a nyitási pozíciója egy olyan állásba, ahonnan már nem változott tovább. Feltételezem ez a beállt végső kalibráció. Kb 5-10 lépésenként fotóztam és néztem, hogy megy e még arrébb (plusz meg is pöttyöztem). Mikor úgy nézett ki hogy jó, járt álló helyben hiba nélkül percekig. Na ez után képes volt megint menni 1 km-t, majd visszadobta a kódot.
Az aktuátor megy, 0-100% közt gyönyörűen szabályoz, aztán gondol egyet és check engine. Egyszerűen nem tudom elcsípni, hogy mi okozza. Szóval megszívtam, hétfőn sem lesz autóm, a kedvem pedig exponenciálisan megy el az egésztől.
A konklúzióm kicsit az, hogy kibaszott egy kín lesz ez az autó ahogy öregszik, nem oltimer...:-(
quash2025-08-15 14:35:12 // 39930
Az utolsó töltésnél nem raktak bele UV festéket?
Ha igen, akkor csak meg kell lámpázni, és látszik hol ment el.
Nekem egyetlen gond volt idáig Giuval, az pont ez, elment a gáz.
Az egyik klima csonk lett cserélve.
De egy év múlva ismét gond volt, de mivel akkor már benne volt a festék, egyértelműen látszott hogy az egyik klima cső, csatlakozó mellett ment ki.
A cső cserélve lett, azóta nincsen probléma.
Ha igen, akkor csak meg kell lámpázni, és látszik hol ment el.
Nekem egyetlen gond volt idáig Giuval, az pont ez, elment a gáz.
Az egyik klima csonk lett cserélve.
De egy év múlva ismét gond volt, de mivel akkor már benne volt a festék, egyértelműen látszott hogy az egyik klima cső, csatlakozó mellett ment ki.
A cső cserélve lett, azóta nincsen probléma.
Sporter2025-08-15 12:42:51 // 39929
Sziasztok!
Klímagáz szivárgással kapcsolatban volt már valakinek gondja? Tavaly töltettem fel, mert kb. a fele mennyiségű gáz hiányzott, (akkor a nyomáspróbán nem mutatkozott gond, de nyilván valahol elszivárgott), viszont most megint nem hűt. Feltételezem, hogy valamelyik csőcsatlakozás vagy tömítés elöregedése produkálhatja.
Klímagáz szivárgással kapcsolatban volt már valakinek gondja? Tavaly töltettem fel, mert kb. a fele mennyiségű gáz hiányzott, (akkor a nyomáspróbán nem mutatkozott gond, de nyilván valahol elszivárgott), viszont most megint nem hűt. Feltételezem, hogy valamelyik csőcsatlakozás vagy tömítés elöregedése produkálhatja.
leopop32025-08-15 09:07:32 // 39928
Igen azt gondoltam mert írtad valamelyik nap hogy használod.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
1159
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Virtuális Romeo
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10