Blog >> hátsó

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-07-01

Ma Gerissimoéknak hála ( 1000x THX ), na meg a jó áron beszerzett alkatrészeknek, elhallgatásra ítéltetett a hátsó futómű.
No nyifogás, nyöszörgés, kopogás! :)
Konkrétabban: cserélve lett a 166 hátsó fertályának egyik rákfenéje, a külső G-szem, a stabilizátor szilentek és " kutyacsontok". A mesterek átvizsgálása azzal az eredménnyel zárult, hogy a többi része - lengőkarok - jó állapotúak.
Még mindig terpeszt egy kissé a vas, lehet, hogy megpróbálkozom egy futóművessel...

Mivel elég nagyot kapott a hátsó futómű is, kicseréltem az egészet, egyben.
Megkapta a restaurálás alatt álló darab hátsó futóművét, komplett. Hogy milyen futómű kerül a restaurált darab alá, az majd később kiderül, valószínűleg marad az eredeti tárcsafékes rendszer.
Egy újabb érdekes felfedezés: a sprint dobékes rendszereiből is volt több variáció. A képen valamiféle szimmeringes-csapágyas megoldású a dob tengelyéhez törénő csatlakozás, míg a másik verzióban nincs ilyen szimmering, csak a csapágy belül és kívül. A két verzió egymással totál nem kompatibilis, egyik sem megy fel a másik tengelyére.
Ha már rég elbontottam volna donor1 kaszniját, akkor fedett, meleg helyen is csinálhattam volna, így maradt az udvar, akna nélkül, szakadó esőben.:(
A végeredmény: nagyon jó! Stabil, pici elhúzás van balra egy kis összetartás miatt, ez a futómű beállítással remélem megszűnik.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-03-23

Megjött a húsvéti nyuszi, ugyanis tegnap két hét után kész lett a vasam! Elvittem egy karosszériáshoz, mert a jobb hátsó sárvédő elkezdett hírtelen elég rendesen rozsdásodni! :-( Meg ha egyszer már ott volt, akkor mondtam neki, hogy nézzen át rajta minden zeg-zúgot és ha rozsdát lát, akkor azt is javítsa ki! Az én szemszögemből nagyon siralmasan nézett ki a dolog, de a fickó azt mondta, hogy nem vészes! Személyesen még nem ismertem, az egyik munkatársam ajánlotta, hogy nagyon jól dogozik! Viszont én az előző póruljárós karosszériajavítós esetem után minden ilyen "szakemberrel" szemben bizalmatlan vagyok! Ezért is szedtem ki sajátkezüleg mindent az első ülésektől hátrafelé! Szorongással és izgalommal telt el a két hét, aztán amikor megláttam a javításokat nagyon megkönnyebbültem! Nagyon szépen megcsinálta az ember, kijavította az előző javítások hiányosságait és lekezelte azokat is! Meg vagyok elégedve!! :-))
Most következhet a sárvédő fényezése! :-)

Mivel feladtam az alvázvédő levakarását, így maradt időm kiszedni a donor alól a tárcsafékes hátsó futóművet.
Űbergázos állapotban van, de nagyon szép lesz.:)
(ehhez kelleni fog még egy szett alfetta nyereg, ha tud valaki, ne tartsa magában.:) )

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-05-23

No. Letesztelem ezt a blog dolgot. Az alapelv az lesz, hogy minden autó jelen állapota a bekerülési érték, nincs visszamenőleges adatfeltöltögetés, ami mostantól előjön az be lesz irogatva.
A május 22.-i nagy zuhé után vettem észre hogy a jobb oldali hátsó rendszámtáblavilágítás kiégett. Egy napra rá megálltam egy útbaeső benzinkúton, és 99 HUF ellenében beruháztam egy vadonat új izzóra.