Blog >> világítás

>> SzervizKolak96 // Alfa 159 2.4 Q4 Distinctive // 2020-05-16

A rádió vétel elég gyenge volt, ezért kis olvasgatás után egy Cartárs bejegyzésében megtaláltam, hogy az antenna talp okozza a hibát. Mint a képeken is látszik, nagyon durván eloxidálódott nekem is. Rendeltem is egy újat. A szerelés kicsit mókás volt mivel hely nem igazán van semmire :D A csomagtérből a tetőkárpitot megbontva, valamennyire hozzá lehet férni egy 22es kulccsal. Ha már elkezdtem megbontani a hátulját, akkor már kiszedtem az oldalsó tárolókat, hogy megkeressem mégis miért nem világít a csomagtartó lámpám. Erre sokan írták, hogy a zárban lévő mikro kapcsoló megy tönkre. Itt most szerencsémre csak egy kókány valaki műve lehet, aki szimplán nem dugta vissza a csatlakozót a lámpatestbe. Szóval mostmár az is világít :D Visszatérve az antennára, a sikeres csere után, kapott egy cápauszonyt is, csak, hogy kicsit jobban mutasson :) Szerintem nagyon jól áll neki.

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-06-01

Rendszámtábla világítás ledesítés az Aliexpress jóvoltából:

- WMMWMD 2018 4Pcs Big Promotion Canbus Error Free T10 194 501 W5W SMD COB LED High Power Car Auto Wedge Lights Parking Bulb Lamp DC12V

https://www.aliexpress.com/item/32803759625.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKS8elo

Tapasztalat: szép a fénye, de nem CANBUS-os, a fedélzeti computer hibaüzenetet dob.

>> Tuning és extraSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-01-17

Végre van értelme a szivargyújtónak (igazából a helyének). Bekerült egy 2xQC 3.0-as USB töltő voltmérővel. Ezzel pik-pak feltölt a telefon útközben, plusz észreveszem ha az akksi vagy a generátor elkezdene gyengélkedni. Amazonról kb 11ezer Ft.

A beltéri világitás halogén izzójai canbus-os LED-re cserélve a jobban látás érdekében.
Darabja kb. egy ezres a Homasitában.

Az Alfa logo-s kilépőfény van aki szerint túl gizda, szerintem még pont belefér. :) A cseréje nagyon egyszerű, csavarhúzóval régi ki, új be.
Amazonról szintén, egy pár kb. 15ezer.

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2019-11-07

November közepén aktuálissá vált a téli kerekek felkerülése és a gumi szőnyegek behelyezése.

A szőnyegekért nagy köszönet Piritunak, remélem finom volt a sör :D

Continental TS860 került fel a gyári felnikkel az autóra. Ezt kaptam hozzá, erre a szezonra még jók lesznek. Centrír + szerelés 7500 Ft

A hátsó rendszámtábla világítást kicseréltem ledesre. 3 ezer pár Ft volt, de végre eltűntek a csúnya halogének. Fényereje nem annyira brutális, mint a képen, de a színhőmérsékletet jól visszaadja. Aliról jött, meglátjuk mennyit bír.

KM: 214075

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-01-22

Nos ahogy régebben a kék bestiánál, megtörtént Skyfall ledesítése is. Elöször a két első helyzetjelző kapott két projektoros fehér ledet, májd hátulra került a rendszámtáblához két nagyobb teljesítményű heatsinkes led, így a külső ledesítés be is fejeződött, nagyon pöpecül néz ki. Ezután következett a beltér: a kilépőfény vörös ledet kapott, a csomagtér szintén fehér ledeket. A belső két egység is fehér ledet kapott, de az első fejegységet még nem sikerült leszednem, így annak a beszerelése még várat magára. Egyedül a kesztyűtartó világítását nem cseréltem még le az első fejegységen kívül, de szerintem azt is meg fogom csinálni a héten. Továbbá kapott még a tolatólámpa egy cree-ledes egységet és a hátsó ködlámpa is és meg kell hogy mondjam, brutális fényük van. De komolyan, megpróbálok majd lőni valamelyik este egy képet, de a tolatólámpa bevilágít a kocsi mögött 3 méteren belül mindent. Egyetlen baj, hogy a can-bus hibát dobál, amit nem egészen értek, mivel mindegyik can-busos led, direkt úgy vettem az S.M.Powerben. No mindegy, erre majd később keresünk megoldást. Ezen felül elgondolkodtam azon, hogy beszerzek majd egy ledes Daytime Running Lightot a ködlámpa helyére, ami persze ködlámpa is egyben, ám ezt majd később tervezem meglépni. Továbbá elvileg péntekre érkezik a 6000K xenon izzó, úgyhogy végre rendesen fogok látni este is.

Egy július eleji "telkibányi" mini-nyaralás előtt teljesen véletlenül - a garázsban matatva és a kocsiba beülve kulcs híján rutinból ezt "ellenőriztem" - kiderült, hogy nem égnek a lámpáim - legalábbis a tompított és az országúti :-P

Szemle: balos, autósbolti kerámiafoglalatból (pont ezért nem jött be nekem) kijött a vezeték, jobbos, gyári : lemezesre égve-érve. Biztosítékok közül egy kiégve, egy hiányzik. Tartalék 10A-os elfogyott, vettem egy marékkal + 2 új autósbolti műanyagfoglalatot.

Mindkettőt újrakötöttem (remélem nem kell többször - így is alig ér el a vezeték), izzót ellenőriztem, új biztik - és jó! Mivel lényegében ismeretelen okból, észrevétlenül "ment el" a világítás - mentem vele egy kört. Végig jó - de az utolsó kanyarban mintha már nem látnám a visszajelzőt...Garázs előtti leállás - nincs lámpa, már helyzetjelző sem! Hogyaza...!!!

Szerencsére "csak" a kormányburkolat hiányában szabadon és pont a bajuszkapcsolókból lefelé induló kábelt sikerült a ki-és beszállásoknál a térdemmel elszakítani tőben...Persze a csati saruja ismeretlen és beszerezhetetlen (okos eladói ötlet: "bontóból" - te barom, pont az a gond, pont azért kellene szűz új, mert a leszakadtban benne van a vezetékvég és nem biztos, hogy ki tudom úgy szedni hogy a saru újrafelhasználható legyen b+... :-S)

Nyilván az volt, hogy felszívtam magam és sok pepeccsel kiműtöttem úgy a véget, hogy a sarut sem kellett kidobni...

Egyébként - egy tavaly nyári, Ipoly hídon át való 1-2 kilóméteres szintén "szlovák" bemerészkedést leszámítva - megvolt az első külföldi út, Telkibányáról Kassára mentünk - ott viszont lakott területen is kötelező a tompított!

(pár héttel később az indexnek szintén a kormány alatt lefelé induló, ezzel szomszédos vezetékei közül a jobbosé ugyanígy leszakadt - már rutinosan vettem az akadályt - illetve nyilván rájöttem, hogy a kormányoszlop takaratlansága hosszú távon nem állhat fenn :-p)

>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-03

Sok minden lett egy hónap alatt csinálva, annyira sok hogy nem emlékszem nagyon sok apróságra, időm pedig sajnos nem volt irkálni.
A lényeges hogy Kipufog vég felhegesztve, hétfőn megy ki alóla a katalizátor és a helyére egy szépen szóló dob.
Csajomtól szülinapra jött egy rádió, nem is akármilyen. Van benne minden, RGB, BT, USB, 3 RCA csatorna, és nagyon sok más.
Horog, és ablaktörlő matt feketére lefújva, az erősítő mellé bekerült egy kondi mert nagyon stroboszkóp volt a világítás este.
Alfa city matrica fent, és készülünk rá.

>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-24

Ma bekötöttem a lábér világítást, a belső világítás körébe van belekötve. Tehát ha az ajtó nyílik világít, ha felkapcsolom kézzel az első beltér világítást akkor is. Hangulatos, látványos. 3 óra és 2500 forintból minden megvolt.

>> SzervizRoyki // Alfa 155 2.0 Finale Edizione // 2015-11-16

Nos miután sikerült megismerkedni a járművel mélyebben, kiderült egy két orvosolandó probléma.
Sötétben viszonylag kevéssé látok! Nem a szememmel van gond csupán a világítás gyatra, pedig emlékeim szerint annó igen jó volt a 155 világítása (mondjuk akkor még nem igen volt a xenon elterjedt). Gyors izzó csere (night braker on), a helyzet javult, de nem sokat. Irány Érd ahol minden kezdődik és némely gépeknek végződik. Két jó állapotú lámpatest beszerzése és rendberakása valamint az izzók installálása után ismét világos gyúlt az éjszakában! Köszönet az alkatrészekért. Ha már ott jártam, rendbe raktam a rakoncátlan első utastérvilágításom és a kesztyűtartó fényt is (igaz az továbbra is küzd némi kontakt problémával). Biztos ami biztos kicsréltem a z összes izzót a világítás rendszerben. Már csak a klima panel burkolózik sötétségbe (nem az izzók vannak kiégve benne).
Pótolva lett az ablakmosó tartályának kupakja is.
Kaptam ajándékba egy hátsó felújítandó emblémát is, mivel az enyémről teljesen hiányzik.

Továbbiakban az ablaktörlőkapcsoló kar cseréje lévén meggyógyult a hátsó ablakfütésem is, ami nem hátrány a tél közeledtével.

Közben megrendeltem az Alfák védelmezőjét is, egy vaskos kazánlemezből készült kartervédő formájában.

Az autó jön megy, fűt, világít, kanyarodik, fékez.

ui: a fényszorómagasság állító ledlámpája sem ég valami miatt. Szétszedtem, de nem jutottam a végére a miértnek.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-03

Egy ideje nem kapcsolt az első világítás, most a szabadság alatt volt időm vele bíbelődni és kimértem hol a hiba. A csatlakozóba még megvolt ugyanis a 12V, az izzó foglalatnál már nem. Az izzóhoz vezető vezetősáv egy helyen nem érintkezett az alatta tovább futó vezetősávval. Ezt kellett megforrasztanom. Konstrukciós hiba ugyanis gyárilag egy műanyag fogta össze a két sávot.

Jöhet ide is a canbus LED.