Blog >> világítás

Kivolt égve mind a 3 tekerentyü hátsó világítása. Mivel nem kaptam sehol olyan foglalatú izzókat, amien nekem kelett volna, így hasonlót vettem és átforrasztottam a gyári foglalaltba a rizsszem izzókat :) macerás egy munka, legközelebb eredetieket szerválok az tuti! De sokan így ajánlották, mert gyárikat nagyon-nagyon nehéz találni :(
Aki hasonló müveletre adná a fejét, annak egy kis segítség, ami alapján én is csináltam ezt aszerelést:
Hogyan cseréljünk izzót a 147 klímapaneljén?!

>> SzervizSztavros // Alfa 155 2.0 16V TS // 2009-01-07

Kis hibákat csinálgattam ami pénzbe nem kerül de annál bosszantóbb.
Az ablakmosó spricnim csak épp hogy pisilt, mert az Y-on elosztó szelepe megadta magát, kibeleztem most jó :-). A fűtő motorom komutátora felrakódott és ezért nagy áramot vett fel és szétégette az ellenállás híd egyik ellenállását. Motor szétszed kitakarít megolajoz mert az olaj fél műszerész :-), ellenállást cekász drótból újra tekertem, most jobb mint új korában. Szívargyújtót átkötöttem fix 12V-ra mert ki idegelt hogy csak gyújtáson van benne delej, ha meg már a középső konzolnál jártam kicseréltem az izzókat. Kis délutáni bütyizés :-)

Üdv.: Sztavros

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-23

Két havazás között ma (1123) időt és energiát szakítottam egy kis autótakarításra és ha már kimentem levettem a belső visszapillantó tükröt, hogy feltehessem a helyére az ép lebillentő-pöcökkel rendelkező, új darabot (Magneti Marelli).
A bal hátsó ajtó feletti világítás foglalata is kijárt a tetőkárpitból az eltört bepattintó fül miatt, úgyhogy azt is cseréltem egy egészséges darabra.

[Költségeim: az alkatrészek ára, ami egy előzőleg bejegyzett "apróságok" postban már szerepelt. ]

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-02-22

Egyre több izzó kezdett kiégni a műszerfalamon és a középkonzolon. Végül már csak kettő világított. Mivel amúgy is tervben volt a nyagy változtatás, eljött hát az idő, hogy itt is frissítsük a dolgokat. A piros a domináns szín az autómon, a zölden világító műszerfal valahogy nem fért a képbe. Fehér számlapokat kapott, és teljes piros ledezést.

A szétszedés pillanatai.
Az elektromos ablakok kapcsolói, a tükörmozgató, valamint a fényszórómagasság állítóval sok gond nem volt. Utóbbiban volt egy zöld fényvezető plexi, ami kirepült belőle. Középen az elakadásjelző kapcsolónál sem volt igazán nagy gond, a kapcsolók, a kvarcóra és a nyitott ajtókat jelző téma is egyszerű eset.
Az első nehézségek a középkonzolnál akadtak. A 3 tekerő gombban zöld plexi van, valamint a középkonzol hátulja valami zöld cuccal le van kenve, amit egyszerűen lehetetlen eltávolítani. A gombok még kérdésesek, hogy hogy lesznek megoldva. A középkonzolnál egy megoldás van, mégpedig ha a lehető legközelebb, minden ikonhoz led kerül. Ez van... :-(
Bajuszkapcsolóról túl sokat még nem tudok írni, egyelőre negatív tapasztalat van... :-( Teljesen még nincs szétszedve. De ahol szétszedtem, ott sajnos nem jó dologgal találkoztam... Mégpedig a zöld plexire festett ikonokkal. Ez így feledős, valószínüleg új cucc lesz ide legyártva abból az anyagból, amiből az órák is készülnek.

>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-01-13

Végre megérkeztek a LED-Technik-től rendelt led-es helyzetjelzők és beltéri világítások! Már nagyon vártam! A hagyományos izzók helyére 1 led-es helyzetjelzők kerültek, míg a az utastér izzói helyére 3 db 9 led-es világítás került! Ég és Föld a két "izzó" között a különbség a led-es javára! Hihetetlen, hogy látok sötétben is az utastérben! :-)) Nagyon tetszik! A helyzetjelző meg már végre nem sárgán világít, de még mindig nem jó az összkép, mert a tompított még mindig sárga! Nagyon kell az a Xenon! :-)) A következő projekt az lesz! ;-) Az 1 pár helyzetjelző led 600 pénzbe került, az utastér világítás pedig 3000 pízbe! Igazság szerint a beltérbe 3 "izzó" kellene, de sajna csak párban lehet őket rendelni, így marad egy tartaléknak! De nem hinném, hogy valamikor is ki kelljen cserélnem egyet is! :-) Aztán az egyik este kinyitottam a csomitartót, de valami nagyon furcsa volt! És rájöttem, hogy ott sem látok semmit, így meglett a negyedik LED-es izzó helye is! Teljes az összkép! Vagyis csak majdnem, mert van egy apró problémám, bár nem hiszem, hogy lehetne annak nevezni, de én mindig a tökéletességre törekszem! Tehát a LED-es helyzetjelzők miatt most világít a középkonzolon a kis visszajelző "lámpácska", miszerint kiégtek! Ez gondolom a kisebb ellenállásuk miatt lehet! De majd egy kis okossággal megoldjuk ezt a "problémát" is! ;-))

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2007-06-16

Két napja kiment a jobb első fényszóróm. Új H1-es izzóra volt szükség, melyet a közelben lévő autósboltban szereztem be. Tungsram-ot akartam, de csak valami no name volt. Mindegy, meglátjuk meddig bírja. Fizettem, majd kicseréltem.

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-05-23

No. Letesztelem ezt a blog dolgot. Az alapelv az lesz, hogy minden autó jelen állapota a bekerülési érték, nincs visszamenőleges adatfeltöltögetés, ami mostantól előjön az be lesz irogatva.
A május 22.-i nagy zuhé után vettem észre hogy a jobb oldali hátsó rendszámtáblavilágítás kiégett. Egy napra rá megálltam egy útbaeső benzinkúton, és 99 HUF ellenében beruháztam egy vadonat új izzóra.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2007-05-22

A ködlámpák is bekerültek, keretekért a Zsámbéki bontóba kocsikáztunk el :)
Mivel a bontott színre fújt (sötétzöld) fele annyiba került, mint a nyers új, így a bontottnál döntöttem.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-02-24

Ma a középkonzol volt soron. Tehát itt az a baj, hogy levakarhatatlan (értsd se aceton, se csiszolás) zöld valamivel be van színezve az ikonok hátulja. Úgyhogy csak az a megoldás jöhetett szóba, hogy amilyen közelről csak lehet, piros leddel meg kell világítani. Persze kérdés volt, hogy mennyi piros jön át így is? Szerencsére annyi, hogy sötétben teljesen jó, világosban kicsit rózsaszínnek tűnik, de nem vészes.
A tekerőgombokkal is volt pici bibi. Míg gyárilag plexivel van a fény elvezetve hozzájuk, most ezt a megoldást nem lehetett alkalmazni. Ráadásul a gombokban zöld a plexi. Na, az kiugrott, és fehér fényáteresztő műanyag lap lett beledolgozva. És hogy fénye is legyen, kapott minden gomb egy-egy ledet.
Végül már csak a bajuszkapcsolók maradtak. Miután Teddytől telefonos segítséget kértem a szétszereléshez (amit ezúton is köszönök!!!!), pikk-pakk szétjött az egész. Itt a buktató a pici ikonos plexik voltak. Zöld plexire ráfestve az ikon. Na, ezzel kezdjünk valamit... A hátsó ködlámpa és az ablakfűtés kapcsolójának ikonja nem ilyen megoldásos, ott acetonnal leszedhető a zöld szín. De csak óvatosan, mert sok aceton szétkapja még a feketét is, aztán lehet újrarajzolni... A zöld plexire az a megoldás született, hogy vektoros progival meglettek rajzolva az ikonok, majd kilettek vágva méretre. Eléggé jól sikerültek, erről még nem csináltam képet, de majd lesz. Viszont az ablaktörlő és a fényszóró ikonok hiába lettek tökéletesek. Azokat sajnos nem tudtam a helyére rakni, mert íveltek. És egyfolytában kirúgták magukat. Nincs túl sok hely a rögzítésre sem. Ezekből sajnos az eredetiek kerültek vissza. Így ezek nem világítanak, mert a piros nem jön át rajtuk. Ha minden igaz, akkor a '98 utáni kapcsolók, amik nem világítanak, átlátszó műanyagból vanak, nem zöldből. Gondolom kompatibilis a kettő, úgyhogy akkor olyat kell szereznem. Ha valaki tudna segíteni, az sikítson!!!!

És végül elkészült a nagy mű. Nekem tetszik... :-)))
Azóta is imádom nézegetni, szerintem iszonyat jó lett.