Blog >> ajtó

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-03-22

A határolóknak már megvételkor kattogó hangjuk volt, eddig bírtam eljött hát a csere ideje.

>> Tuning és extraSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-01-17

Végre van értelme a szivargyújtónak (igazából a helyének). Bekerült egy 2xQC 3.0-as USB töltő voltmérővel. Ezzel pik-pak feltölt a telefon útközben, plusz észreveszem ha az akksi vagy a generátor elkezdene gyengélkedni. Amazonról kb 11ezer Ft.

A beltéri világitás halogén izzójai canbus-os LED-re cserélve a jobban látás érdekében.
Darabja kb. egy ezres a Homasitában.

Az Alfa logo-s kilépőfény van aki szerint túl gizda, szerintem még pont belefér. :) A cseréje nagyon egyszerű, csavarhúzóval régi ki, új be.
Amazonról szintén, egy pár kb. 15ezer.

>> Autóápolásjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-08-04

Az ajtó behúzók gyárilag valami gumiszerű bevonattal voltak ellátva ami 15 év után már egy máló ragacsos masszává alakult át.
Denaturált szesszel könnyedén eltávolítható. Mivel én sikeresen összekaristoltam, ezért kapott egy pár réteg festéket.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-08-31

Kristyon Cartárs nem rég cserélte a sajátján az ajtóhatárolót és mivel nekem is kattogott így végül nálam is megsett a csere. Innen is köszönöm !!!

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-25

Nem rég sikerült szert tennem színhelyes kasznielemekre és bal első ajtóra is. Ma jött el a napja, hogy helyet cseréljen a már kissé avétos (eredeti) régivel. :) Kilincs, zár, üveg, határoló volt benne, de az emelő nem... így azt át kellett szerelnem, de sajna az már cserés lesz, mert eléggé bedől-akad. :(

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-08-17

Kezdett elegem lenni abból, hogy egyre hangosabban kattog a sofőr ajtó nyitáskor.
Első nekifutásra kicseréltem az első ajtóhatárolót a hátsó ajtóéval, csak a harmadik képen látható lemezt kellett átrakni az elsőről a hátsó határolóra.
Szerelés a hátsó ajtónál elég csak a hangszórót kiszerelni, ezen keresztül cserélhető a támasztó, az első ajtónál már sajnos csak a kárpit lebontásával oldható meg a dolog.
Még működött is a dolog, csak kevesebb pozícióban lehetett megállítani a sofőr ajtót, és mivel a hátsó ajtót is szoktam használni, így megmaradt az idegesítő kattogás, így jött az, hogy kell egy új. Az alkatrészboltokban nem igazán találtam, így maradt az e-bayos rendelés. Futárral küldték, három nap alatt itt is volt. Közben találtam olcsóbban, gondolom itt nem három nap alatt érkezik meg, de ugyan az az eladó: e-bay.
A csere pedig már könnyen ment, a hátsó is visszakerült az eredeti helyére...

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-08-15

tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).

Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.

Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.

Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-09-10

Belém jöttek... bontott ajtóra cserélve.

>> EgyébCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-05-24

Nem is olyan rég utolért egy tipus hiba. El kezdte megadni magát az ajtó kárpit. Előszőr az én oldalamnál vettem észre aztán jobban szemügyre véve mindenhol el kezdte, de a jobb hátsó adta meg magát a legjobban. Elvittem hát a kárpitos barátomhoz aki azt mondta hipp hopp meg lesz vele :-)
Ki is választottuk a megfelelőt. Remélem hamar rendbe jön, mert így elég csufika a drága kincsem :-(
A második képen van az új anyag, az a kis háromszög :-)

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-31

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jbl egy kicsivel még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem volt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Neki szívből gratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, totál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmilliméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatódik takarórácsob is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...blog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.
Folytatás: ma bekerült mások hátsóba is mélyközép. Szenvedés volt, zörög mindkét ajtó. Tömítettem, tömtem, hps 100 hz en, nagyon minimális zörrenések, ennél tovább nem lehet hentelés nélkül.
Kicx hangja...:
Elsőnek azt mondanám, kicsit fura, létezik, hogy míg hertzet szétveri fejegység, ezzel küzd, hogy meghajtsa?
Hangja...így magas nélkül furcsa oké. Úgy igazából annyira nem hallgattam meg, az meg nem életszerű, hogy kikapcsolt elsőkkel elöl ülve negyed órát hallgattam.
Így magas nélkül félkarú óriás, hangja...jó. Hogy is mondjam, indulatos egy hangszóró.
Rendesen rázza ajtót, ugrált csavarhúzó mikor rápróbáltam rendesen meghúztam e mindent.
Hangjában semmi bántót, tolakodót, zavarót nem találtam.
Még folytatom, mikor bekerülnek magasak.
Körömlakklemosót megvettem, lehet csutakolni, aztán befaragni magasat.