Blog >> ajtó

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-09-10

Belém jöttek... bontott ajtóra cserélve.

>> EgyébCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-05-24

Nem is olyan rég utolért egy tipus hiba. El kezdte megadni magát az ajtó kárpit. Előszőr az én oldalamnál vettem észre aztán jobban szemügyre véve mindenhol el kezdte, de a jobb hátsó adta meg magát a legjobban. Elvittem hát a kárpitos barátomhoz aki azt mondta hipp hopp meg lesz vele :-)
Ki is választottuk a megfelelőt. Remélem hamar rendbe jön, mert így elég csufika a drága kincsem :-(
A második képen van az új anyag, az a kis háromszög :-)

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-31

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jbl egy kicsivel még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem volt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Neki szívből gratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, totál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmilliméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatódik takarórácsob is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...blog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.
Folytatás: ma bekerült mások hátsóba is mélyközép. Szenvedés volt, zörög mindkét ajtó. Tömítettem, tömtem, hps 100 hz en, nagyon minimális zörrenések, ennél tovább nem lehet hentelés nélkül.
Kicx hangja...:
Elsőnek azt mondanám, kicsit fura, létezik, hogy míg hertzet szétveri fejegység, ezzel küzd, hogy meghajtsa?
Hangja...így magas nélkül furcsa oké. Úgy igazából annyira nem hallgattam meg, az meg nem életszerű, hogy kikapcsolt elsőkkel elöl ülve negyed órát hallgattam.
Így magas nélkül félkarú óriás, hangja...jó. Hogy is mondjam, indulatos egy hangszóró.
Rendesen rázza ajtót, ugrált csavarhúzó mikor rápróbáltam rendesen meghúztam e mindent.
Hangjában semmi bántót, tolakodót, zavarót nem találtam.
Még folytatom, mikor bekerülnek magasak.
Körömlakklemosót megvettem, lehet csutakolni, aztán befaragni magasat.

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-30

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jb egy kicsi el még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem bolt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Őneki szívből fratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, rotál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmiloiméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatödik kereten is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...boog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.

>> EgyébMentősAlfás // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2017-01-21

Egy benzinkúti keréknyomás ellenőrzés után úgy gondolta a vezető oldali ajtó, h nem óhajt kinyílni kívülről csak ha bentről nyitom. A központi zár hiba kilőve, mivel tökéletesen végezte a funkcióját, így mechanikai probléma adódott valószínűleg (ami a későbbiekben igazolódott) majd nekiláttam lebontani a belső panelt az ajtóról.... egyszerű kereszt fejű, és torx fejű csavarokkal volt megoldva a rögzítés, illetve pár patent.
Kb 5 perc után rájöttem mi a dolog 'nyitja'. Belül a vezető fém pálcák (nem biztos hogy ez a nevük) közül a függőleges ami a kilincs nyomógombját és magát a zárat köti össze kimozdult a helyéről. Egy kis ügyességgel simán megoldható dolog. Így az összköltségem egész pontosan 0 ft-ra rúgott... najó... egy 70 ft-os automatás kávé elfogyott... igaz, h sza..á fagytam közben, viszont megoldódott.
(utólagosan rájöttem, h fotót nem csináltam, de már mindent visszaszereltem)

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-01-19

Nem voltak túl acélosak a csomagtérajtó teleszkópok ezért cseréltem őket illetve piritu blogján láttam a hátsóajtó fellökő teleszkóp rugukat amiket ebay-on rendelt...nekem is tetszett a dolog így rendeltem én is egy párat várom ,hogy megérkezzenek...

Hátsó ajtó teleszkóp 2db: Magnetti Marelli 6500 Huf
Hátsó ajtó "fellökő rugók":ebay 23 euro

>> Eseménycsokagm // Alfa 166 2,4 JTD // 2015-04-12

Sajnos a péntek 13. engem is utolért. Hungárián megtörték az autó elejét. Így kénytelen voltam beállni a szervizbe. El is gurultam időpontot kérni. Azt egy másik jeles napra Bolondok napjára kaptam.
Amik sorra kerültek: - első lökhárító fényezés + műanyagozás
- bal első sárvédő fényezés+ egyengetés
- bal-jobb ajtó fényezés
Ha már ott jártam kuplungot is cseréltettem mivel néha csúszkált.
- Az új kuplung+ alsó kuplung munkahenger csere történt.
Szépül az autó :)

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-05-05

Felújítottam az ajtónyitó fogantyúm, már a vásárláskor elég ramaty állapotban volt. Kezdésnek Cs. Attilától rendeltem két darab ovális gumidarabot ami a kárpitcsavart fedi el. Kellett még 1 flakon akril festék egy kis polírpapír. A kárpitot nem bontottam le, csak kimaszkoltam, mivel sok időm nem volt rá. Valószínűleg szebb lett volna ha leszedem, de így is sokkal jobb mint amilyen volt.

Költség:
Ovális gumidarab: 4.000.-
1 flakon akril: 1.100.-
Polírpapír: 150.-

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-06-25

A kilépőfény javításakor sajnos sikerült úgy elröptetnem az egyik csavar takaró kupakot hogy azóta se találtam meg, a másikat meg már beszereléskor eltörtem, így rendeltem egy párat Csörtiől, AlfaCity-ben vettem át, ma kerültek a helyükre.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-06-09

A computerben turkálva mindkét ajtónál a kilépő fény szakadás volt a hibatárolóban. Nem is tudtam hogy van ilyen benne :) No mindegy ha van akkor működnie kell. Megtaláltam, kipattintottam és az izzó a helyén van de nincs csatlakozó. Szétszedtem az ajtót, és mindkét oldalon ugyanaz volt a helyzet. A kábel elvágva, leszigetelve. Hogy ki, mikor és miért tette azt nem tudom. Mivel a gyári csatlakozó nincs meg, így egy másikat szereltem rá hogy szétszedhető legyen. Számítógépes tápcsatlakozóm van itthon kilóra így azt építettem bele. Most már szépen működik.