Blog
Még tavaly mikor felrakattam a nyári gumikat, akkor mondta a szaki, hogy a 2 első felnim ráz valamennyit, majd görgőztetni kell. Most jutottam el odáig, hogy meg tudjam csináltatni, ma hoztam el őket készen, így majd a szezonra már az összes felnim 100%-os lesz :)
Szerelő : felniklinika.hu (Budapest)
Ma bekötöttem a rádiót. A gyújtás vezeték nem azon a helyen volt ahol a rádió várta ezért azt átkötöttem. Az aux bemenetet elfelejtettem de ezt majd pótolom.
Az első ajtóban van 1-1 magassugárzó és a mélyközép helyén egy blaupunkt 2x2 ohmos mélysugárzó 4 ohmra kötve. Hát nem szól jól, mert középhangok nem nagyon vannak. Majd keresek valami normális mélyközepet a helyére. A hifi ebben az autóban nem fontos, csak minimálisan szóljon valami.



Első lépésként le kell fúrni a tegnapi szerzeményről a motort. Három csap tartja.
Már van egy pár "régi" hajtóművem (7.kép)
A múltkor már két lyukat felfúrtam a javított tartómba, most felfúrtam a harmadik csavar helyét is. Az új csavarok feje pont elfér a fogasívtől. A hosszuk meg befér az ajtó domborításába úgyhogy nem kellett levágni a csavarokból.
Visszakerült a rugó és a mikrokapcsolót működtető alu idom is.
Az egész vissza az ajtóba. Külső akkuról működtetve fincsin jár le és fel.
Holnap összerakom az ajtót, akkor talán vége lesz a szeptember 20-óta tartó projektnek :-)












Ahogy tegnap este kitaláltam, ma újra levettem a szelepfedelet hogy utána nézzek a hidróknak.
Nos, egyformán "puhák" voltak. Szóval még egyik se tellett fel teljesen.
Hogy a mai napra is meglegyen a sz@pás, a negyedik képen a bal oldali (középső ujjam mutat rá) csőről leesett a bilincs. Hosszas keresés után már újra le akartam venni a fedelet - hogy nem esett-e oda - amikor megtaláltam a lambda csatlakozója alatt.
Motorindítás - kb. fél perc alatt elhallgattak a tőkék :-)))))))))
Motorburkolat, sárvédőburkolat, dobbetét visszakerült.
Már csak újra talpra kellett állítani.
Február 7-én, pont egy hónapja emeltem fel.
70,5 órát töltöttünk el egymás társaságában a garázsban.
Szeptember 27-óta nem mozdult, holnap - ha sikerül rendbe hoznom az ablakemelőt - újra gurulhat.
50-100 km-es etapot kell menni, utána olajcsere.
Utána jöhet a napi használat :-)









Eljött ez a pillanat is, 6 hét várakozás után megjött Olaszországból a Supersprint hátsó dob + középcső + szűkítő. Tipikus olasz rendelés/szállítás volt, véletlenül Race dobott küldtek a Sport helyett... :)
Miután jeleztük a tévedést, scusi, scusi után másnap elindították a megfelelő Sport dobot is. 2 nappal később már mehettem is a műhelybe, ahol a szerelés kb. 2 órát vett igénybe. Végre a teljesítményhez méltó orgánuma van az autónak.

Miután új gátlókat és rugókat kapott az autó (előző bejegyzés), érződött rajta, hogy kapott az ültetés miatt rendesen a futómű. Éppen csak hogy elhoztam az autót már vittem is vissza, hogy végre minden rendben legyen..
Amik cserélve lettek:
Alsó lengőkart, bal - MOOG
Alsó lengőkar, jobb - MOOG
féltengely gumiharang készlet - SPIDAN
Belső stabszilent - OE (gyári)
Belső stabszilent - OE (gyári)
+ az előző bejegyzésben említett, javításra váró ablaktörlő mechanika kompletten cserélve lett! Bontott gyárit kapott.
Megkapta amit kért, mostmár nem lesz több hiszti, remélhetőleg.. :D



Elérekezett a műszaki vizsga ideje, amire ráfűztem az olaj és szűrők cseréjét, meg egy átvizsgálást. A kocsi csont nélkül átment, A szerelőm viszont megküzdött a haspajzzsal, a csavarok belerozsdásodtak a menetbe. Hál isten a rozsda felületi, de lassan foglalkozni kell vele.

Karácsonyra páromtól kaptam egy Gateway bluetooth egységet. Sajnos a vas nem rendelkezett eddig telefonkihangosítási opccióval. Sikerült megamnak beépíteni a cdtár helyére csatlakozik, a kábeleket pedig szépen elvittem a műszerfal zegzugaiban. usb+sdkártyával is működik ki is hangosít, kormányról vezérelhető, teljesen szuper. Megjavítottam a csillárkapcsolót is, csak egy kis tisztgatás kellett neki. Működik a csomagtérnyitás és a parkradar ki-be.
Bekerült a másik 4 gyertya a helyére.
Miután sikerült levakarnom a gyári papírcímke nyomait felraktam az új hővédő pajzsot is a leömlőre.
Jöhet az elektromosság.
Visszakerültek a gyújtótrafók.
Felkerült a fojtószelep és az összes csatlakozót visszadugtam a helyére. Vagyis csak dugtam volna, mert a fehér és a barna csati alulról jövő vezetéke nem ért el a csatlakozási pontig. A szívósor alján rossz tartóba tettem be. Átrakni alulról lehet a kipufogó mögötti résen felnyúlva. Viszont már felraktam a cuccot úgyhogy esélyem se volt.
Szedhettem fel a katalizátortól az első csatlakozásig. Eredetileg nem itt szedtem szét mert a leömlőt a katalizátorral összekötő idom csavarjai kicsit mókásak, de most akkor is itt szedtem szét. Nem volt egyszerű.
A vezetékeket a nekik megfelelő helyre kerültek, így már elértek az ellendarabig.
Kipufogó visszakerült.
Visszaraktam a szívócsövet is a motorra.
Most jött az indítás.
Akku vissza és gyújtás, indítás. Pár másodperc után be is indult.
Szépen jár de durva hidrotőke hangja van. Olajnyomás lámpa kialudt, tehát nyomás van csak időre van szüksége a tőkéknek.
Kb egy percig járattam, kicsit emeltem a fordulatszámon. Sorra hallgattak el, de kb. kettő még mindig hallatja magát.
Majd holnap folytatom, mert le kellett állítanom. A garázs megtelt füsttel. A sok WD40, csavarlazító és társa erősen füstölt a leömlő csatlakozásánál.
u.i 2 óra múlva
Erősen gondolkodom hogy holnap lekapom a szelepfedelet és megnyomkodom kézzel a hidrotőkéket hogy melyik nem keményedett fel.











