Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

TnS2021-02-28 16:00:58 // 55131
Én őket tudom ajánlani, szerintem teljesen korrektek: Alfa Romeo Szerelem.
Ákos (dewvil)2021-02-28 14:32:48 // 55130
Sziasztok!
Sajna idő és hely híjján szerelőt kell keresnem.
Megbízható szerelőt keresnék pesten.
Csőrit sokan ajánlották, de talán pesten is akad.
Pesti viszonylatban Cz T. Nevét emlegették többen, de ha tudtok olyat aki tényleg jó és korrekt áron dolgozik és ért is hozzá irjátok meg. 159 1.9 16 v az alany.
Ciao.
killerlowmoney2021-02-25 21:27:47 // 55129
Szia:-)

Köszi, megpróbálom
killerlowmoney2021-02-25 21:23:47 // 55128
Szia!

A cső jó egészség ügyi állapotnak örvend😉
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-25 17:34:02 // 55127
A szenzor a tűzfalon van, és egy cső megy bele a kipufogótól. A légköri nyomáshoz viszonyít, szóval simán csak húzd le azt a csövet felül és néz meg mit ír úgy, változik e valami. Valószínű egyébként, hogy tele a szűrő, az elolvadt cső túlnyomást nem csinál, de érdemes ránézni azért.
pettinke2021-02-25 16:45:40 // 55126
A szenzorhoz vezető cső nincs valahol szétégve?
killerlowmoney2021-02-25 12:06:16 // 55125
Üdv Cartársak😉

Megerősítésre lenne szüllségem a tapasztalataitok alapján:

a kipufogó. nyomáskülönbség értéke mes szerint 600 mbar felett van, hibakód jelen, motor vészüzemmód:-(
szenzor cserélve, mes szerint érték ua.
Kényszerregen kb másfél perc után megállt.
Egr, Map kipucolva😁

Szűrőtisztítás a megoldás kulcsa❓
Levee156SW2021-02-25 09:53:34 // 55124
En pont a TS-nel nem tudok rola (a tankszivattyun levo durvaszuron kivul)-elvegre ott nincs 100+ baros befecskendezesi rendszer. JTS-nel jobb oldalt van a tank elott, a kocsi alatt.
De ha minden igaz,mostanra tul is vagy a nehezen. :)
jeki2021-02-22 21:10:54 // 55123
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni kormányszög jeladó kalibráció ügyben. Kormánykapcsolót kellett cserélnem és a műtét után a "VDC" hibát dobja. Az alany, 2008-as Spider.
Előre is köszönet a segítő válaszokért.
Szék-ej2021-02-22 15:06:02 // 55122
Köszi Levee. A TBI két kipufogós. Ha a szaglásom nem csal akkor mind a két oldali kerekívnél egyformán erős a szag. A 156 JTS-nek van szűrő? Nekem is az volt a 159 előtt és úgy emlékszem hogy nem volt szűrő , csak a TS-eknek.
Indítás után alapjáraton majdnem egy perc után kezd érződni a naftaszag. Sajnos az esetleges csepegést nem ellenőrizhetem mert sáros utcában lakom és mostanában nincs száraz rész ahol az autó parkol.
Nem is hajtom. Holnap óvatosan elmegy a villanyszerelőhöz és utána a végére járunk. Szerencsére nem kell nagy távokat megtenni vele.
Mégegyszer köszi a tippeket.
wwwSentinelwww2021-02-22 14:09:09 // 55121
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni 2006-os 159 2.4 jtdm féktárcsa ill. fékbetét ügyben. Ha valaki ért hozzá, megnézné nekem hogy jók lennének e ezek a kocsimba? Nagy segítésg lenne. A kopásjelző érintkezővel nem vagyok annyira tisztában, elöl sejtem hogy van, hátul nem vagyok biztos benne. Előre is köszi.

Első féktárcsa:
https://www.autodoc.hu/ridex/7999474

Első fékbetét:
https://www.autodoc.hu/ridex/7999873

Hátsó féktárcsa:
https://www.autodoc.hu/abs/7710666

Hátsó fékbetét:
https://www.autodoc.hu/ridex/7999702
Levee156SW2021-02-22 11:16:59 // 55120
Nincs konkret tipusismeretem, de rovid utakra, finoman (tehat a kipufogorendszer hatso reszenek atmelegedese nelkul) szerintem el lehet csorogni-de azt en is megneznem, hogy mar csoppen-e, vagy mi van.
Az uzemanyagrendszer nagyresze vagy muanyag, vagy nagy korrozioallosagu, szoval ha mechanikai behatas nem erte alul, esetleg meg benzinszuro hejanak a korroziojara tudok gondolni (ha megtartottak a 156 JTS-rol, hogy a tank melle teszik).
Piritu - 1.000.0002021-02-21 22:12:50 // 55119
"Szivárgó benzinnel én nem mernék közlekedni." - Főleg úgy hogy nem tudod hogy hol szökik a cucc. Ha más bevállalja lelke rajta.
Ha szaga van, akkor párolog, bármitől lobbanhat a gőz. Még emlékszem a statikus feltöltődés miatt kigyulladó Opel Astrákra, az enyém is benne volt a visszahívásban.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2021-02-21 21:05:23 // 55118
Most ezt se igennek, se nemnek ne vedd arra hogy közlekedhetsz-e ? - de a gőz sokkal veszélyesebb mint a folyékony benzin...

az csak a filmekben van, hogy két csepp benzintől meg egy elektromos vezetéktől lángba borul többszáz tonna vasbeton - ha így lenne nem létezne annyi beindulni nem akaró autó, sőt se karburátor se injektor se semmi nem kéne az autózáshoz csak gyújtás meg benzin a tankból :-p

a folyékony, csepegő benzin sokszor észrevétlenül elpárolog a motoron , nekem legalábbis a karbis 33-nál többször volt kisebb-nagyobb szivárgás komolyabb következmények nélkül ami kii tudja mióta csinálta mire észrevettem- ugyanakkor egy nálam kölcsönbe lévő 33 P4 egy szép téli reggelen begyulladt indítás után- azon van egy benzingőz-elszívó rendszer ami kilyukadt és az injektor nagyfesz része szépen megy is gyújtotta...
Kazes☻2021-02-21 11:45:23 // 55117
Alá kellene nézned, hogy van-e nyoma hol csöpög már esetleg le a tankról. Azt nem tudom ebben hogyan van elhelyezve, de a 156-146 és társainál a jobb hátsó ülés felé van elhelyezve és a bal oldalon van a kipufogó... talán az '59-ben is, így nem tud rácsöpögni, de enne én sem mászkálnék vele sokat.
Különben ilyesféle.
Szék-ej2021-02-21 09:29:00 // 55116
Köszönöm. Ez így igaz. Hétfőre van időpontom az autóvillanyoshoz bizonyos elektronikai rendellenességek miatt és csak utána tudnám átvinni a szerelőhöz. Műhelyből műhelybe. Virágról virágra mint a méhecske...
Piritu - 1.000.0002021-02-21 08:44:16 // 55115
Szivárgó benzinnel én nem mernék közlekedni.
"Vagy nem csöpöghet , csak a benzingőz érződik?" - erre a kérdésre csak te tudsz válaszolni ha megtaláltad hogy hol szivárog. Innen a gép elől senki sem tudja megmondani neked hogy mekkora a lyuk a rendszeren.
Szék-ej2021-02-21 08:23:00 // 55114
Köszönöm a segítséget. Ez mennyire veszélyes? Lehet még így használni? Valami kigyulladhat? Gondolok erre a forró kipufogó rendszer miatt. Vagy nem csöpöghet , csak a benzingőz érződik?
Kazes☻2021-02-21 00:37:48 // 55113
Korábbi típusoknál a tankszintjelző - szűrő egyben a AC pumpa is és a tank tetején kilépő csőnél szeretett elrepedni... elképzelhető, hogy itt is ez történt. Ezért érezheted és később már nem, mert elpárolog a tetejére kifolyt nafta.
Szék-ej2021-02-21 00:30:09 // 55112
Sziasztok!
Viszonylag friss 159-es tulajként kérnem a véleményeiteket. A gép Tbi sportwagon. Ma arra lettem figyelmes hogy használat után erőteljes benzinszag van az autó körül a hátsó fertályon. Szaglászni kezdtem mint a székely barnamedve a kipufogók körül de nem onnan érződik. Viszont a hátsó kerékíveknél nagyon erőteljes a szag. Friss benzinszag nem füst vagy olajos égett keverék. A beltérben nem erezhető. Leállás után egy idővel a szag enyhül csak a kerekívhez közel hajolva enyhén erezhető. Azt tudni kell hogy az autó mostanában ritkán és keveset van használatban. Hetente , 10 naponta futok vele egy kört hogy a pacik nehogy ellustuljanak...
Esetleges tippeket kérnék szépen mielőtt eljutok vele a szakihoz. Tartok tőle nehogy kigyulladás veszély legyen.
Köszi előre is...
Goodboy2021-02-17 14:50:43 // 55111
Sziasztok Urak hosszas keresgélés után meglett a hiba!

Az alfam agya fustolt el.

156 FL ELŐTTI 2.4 JTD 136 HP

Mi a teendő ilyenkor?
Dzsozy2021-02-13 11:36:38 // 55110
Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy a MITO hátsó futóművét lehet állítani? Most vettük asszonykának. Nagyot terpeszt, az előző tulajnál le is nyalta a gumi belső felét!
Goodboy2021-02-11 21:49:42 // 55109
Sziasztok Urak!

Azt esetleg tudjátok 156os 2.4.jtd fl előtti Alfinal hogy miért nem mehet a kilométer órám? Mitől kapja a jelet? Maga az óra csoport működik de senem nő a megtett kilomterem se nem tudom hogy mennyivel megyek! Köszi előre és a sok segítséget is!
Goodboy2021-02-10 15:51:30 // 55108
Persze megvan már kiszedtem azokat! Viszont semmi nincs elégve benne, csatiját nem látom hogy lenne baja 🥺.

Nagyon rendesek vagytok köszönöm szépen!
Buksi2021-02-10 08:02:54 // 55107
Szia!

Ezt nehogy szétszedd, mert ebben már csak a légterelő lapátok vannak, hogy hova fújja a levegőt a műszerfalon. Emögött már nincsenek kábelek.
A ventilátor a kesztyűtartó alatt van. De ha már ennyire szétszedted, akkor már látnod kellene. :-)
Piritu - 1.000.0002021-02-09 21:46:03 // 55106
A kipufogó cső helyén benézve ezt láttam a 4-es hengernél:

Lehet hogy meghalt a szelepszár szimering?
Ha a hengerből jönne az olaj akkor nem kellene mind a kettő szelepnek dzsuvásnak lennie?
Piritu - 1.000.0002021-02-09 21:44:11 // 55105
Személyesen nem találkoztam még vele, de nagy valószínűséggel ez lesz. Ki kell venni és megszagolni, megnézni. Ha az füstölt egyértelmű lesz rögtön :-)
Piritu - 1.000.0002021-02-09 20:48:39 // 55103
Ebben kell hogy legyen valahol a szellőzőmotor is. Az is füsttel megy..
Goodboy2021-02-09 20:36:03 // 55102
Ezen műanyag mögött is lehetnek vezetékek, vagy valamilyen alkatrészek amik megolvadhattak? Anyós oldalon van égett szag és a fehér füst is onnan jött láb alól.
Piritu - 1.000.0002021-02-09 20:13:47 // 55101
A zöld egy átkötött előtétellenállás a hűtőventilátorhoz előre. Az egyes fokozat ezen keresztül menne kisebb fordulaton. Ha tovább melegszik, akkor nélküle a második fokozat.
Nem tenném be kocsiba, mert ezzel olyankor is nagy fordulaton megy és nagyon hűt amikor nem kellene.
Kazes☻2021-02-09 20:03:51 // 55100
A szürke nagy bumszli... a klíma miatt. A csatijánál szokott megolvadni. A zöld az egy "megpatkolt" hűtőventi előtét ellenállás, ha jól látom.
Goodboy2021-02-09 19:59:47 // 55099
Rendben akkor azt mindenképpen kicserélem a másik donorból kiszedem! Erre gondoltál uram az előtét alatt? Csatolom a képeket!
Kazes☻2021-02-08 20:46:34 // 55098
Igen, szvsz elég sűrűn... a komámnak többször is javítottuk az 1,6 ts-ében és többször cseréltünk előtétet is.
Goodboy2021-02-08 19:59:05 // 55097
Sziasztok!

Fl előtti 156 2.4 JTD

A minap megállt az autóm menet közben, majd valami az anyós oldalon elkezdett füst kiszállni, gondolom valamilyen kábel össze égett, majd újra indítani már nem tudtam és a hűtőventillátor folyamat ment gyújtáson pedig jég hideg volt a motor még.

Aztán amúgy is tervben volt hogy motort kikell szedni, és a motorterben egyedül a testkabelt ami a kasztni és a motor között van volt elszakadva, majd hogy biztosra menjek kiszedtem a műszerfalat megnézni hátha találok valami kábelt, kiszedtem a ventilátort és az ellenállását is az utastérben, az ellenállásnak volt egyedül furcsa szaga. Ezen kívül mást nem találtam elégett kábelt egyenlőre. Valaki tapasztalta már ezt?

Motor ki, amúgy is tervben volt.
Piritu - 1.000.0002021-02-07 21:59:11 // 55096
nyomásszenzor és a hozzá vezető csövek is szóba jöhetnek
Rovar2021-02-07 10:17:15 // 55095
Részecskeszűrő?
killerlowmoney2021-02-07 10:03:56 // 55094
üdv Cartársak

tapasztalataitok alapján p1206 hibakód esetén merre keresgéljen az ember?
nincs turbó, kb 80 km/h max sebesség:-(
tirex2021-02-05 21:38:16 // 55093
Írtam mailt. Nem elég a kód, élő adatok kellenek
Coyote2021-02-05 18:36:25 // 55092
Lehet a nagynyomású szivattyú szarakszik. Le kéne venni kipucolni és, ha már lent van akkor a tömítéseket meg nézni vagy inkább cserélni őket.
Bubi (147)2021-02-05 14:33:06 // 55091
Erre gondolsz?! Ezt kicseréltem én is de ugyanúgy dobja a hibát
tirex2021-02-05 14:22:51 // 55090
Igen. A railcső végén lévő szenzor szart be. Hétvégén cseréltük most jó
Bubi (147)2021-02-05 13:19:13 // 55089
Sziasztok
Előjött a sárga lámpám. Letaposva a gáz pedált 3000es fordulatnál veszprogramba állt az autó. Gyújtás le utána pedig ujrainditas megoldotta a problémát. Kiolvastattam a hibakodot P0091. Esetleg valaki találkozott már ezzel a problémával?!
Demecsab2021-01-24 18:03:08 // 55088
Elírtam, nem bilincs, hanem a tömítés fordult el a helyéről.:)
Demecsab2021-01-24 17:21:44 // 55087
Na, meglett a hiba!

A turbó oldalon a turbócső és az intercooler találkozásánál a közte lévő bilincs vhogy elmozdult a helyéről szűkítette a cső keresztmetszetet és még ki is fújt itt.
Visszarakva a helyére a bilincset hibátlan lett az autó! Sztem visszajött vagy 50LE, nálam még soha nem ment ennyire :). Igaz kapott egy új légtömegmérőt és egy nyomásszenzort (Shadin bolgjában olvastam, hogy nem a gyárban nem megfelelőt rakták valamely TBi-kbe).

Szóval nagyon erős lett az TBi-m, érzékenyen reagál a gázpedálra minden fordulaton, így már nagyon kedvemre való! :D
ndavid872021-01-17 16:19:06 // 55086
Köszönöm a segítségedet további szép hétvégét.

Üdv Dávid
ndavid872021-01-14 17:39:24 // 55084
Hello ha tudnál elérhetőséget tudsz adnia azt megköszönöm.
További szép estét:)

Üdv Dávid
Welectronic2021-01-14 17:19:07 // 55083
Nos megérkezett az utolsó kábel is... kis szerencsétlenkedés után, végre sikerült mindent is olvasni.
Kiderült hogy az ABS a bal hátsó jeladóra panaszkodott, hogy nem látja. Törölve lett, azóta újra működik a fék rendesen. :)
A klíma a külső hőmérsékletre panaszkodott, hogy szakadt a vezeték. Azt majd megnézem még, ha tényleg szar az érzékelő, akkor kicserélem.
Majdnem egy fél óráig nem világított semmi, de aztán a motor hiba megint világít... Sír hogy túl gyors a keverék meg ilyesmi, nagy valószínűséggel a légtömeg mérő hamis értékkel dolgozik, ami miatt más neki nem megfelelő.
Valószínű hogy emiatt 500km csak a hatótáv egy tankkal és lomhábban gyorsul kicsit... De lehet ezt már csak én képzelem be, majd elválik.
Megpróbálok valahonnan keríteni egy bontott gyárit, hátha megoldaná a problémám, mert már kurva idegesítő.
Minden esetre Köszi a segítséget!
További szép napot! :)
Kazes☻2021-01-13 12:03:22 // 55082
Ha Tárnok nincs neked messze, akkor Ferke cartárs pl. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak