Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bandie2019-08-23 08:46:58 // 54494
Már rendben van. Üdv
Bandie2019-08-21 22:14:05 // 54493
Sziasztok! Van Esztergomból vagy a környékéről szerelő köztünk? 166-osomnak kilyukadt a fűtéscsöve a termosztát előtti hajlatnál. Ezt kellene vhogy orvosolni,ameddig szerzek új csövet. A kocsi 166-os, 2.4 jtd, 110 kW, 2004-es évi. Párkányban van a kocsi, max kb 10 km, amit be tudok vállalni így vele. Grazie!
Sityu2019-08-20 00:11:14 // 54492
Én a testkábelek pucolásával kezdeném. Drótkefe, dörzsiszivacs/acélgyapot...
tomassz2019-08-19 22:41:49 // 54491
Urak, segítségre lenne szükségem.

Alfa 156 FL 2.4 JTD.

Egy leállítás utáni indítás óta nem megy a sebességmérőm és a megtett táv számolása (plusz egyszerre kiégett a két órán összesen három háttérvilágítás izzóm). Minden visszajelző megy, a másik órán a fordulatszámmérő is üzemel. Ha a műszeregységet kiszedem, lehúzom a kábelt, majd visszadugom, a sebesség mutató felugrik 90-re, majd visszaáll nullára, de sebességet nem jelez. A kis kijelzőm mutatja az általa utoljára ismert futásteljesítményt, de nem adódik hozzá táv sem ahhoz, sem a napi számlálóhoz.

Diaggal ránéztem (MES-sel kábelen és AlfaOBD-vel BT-n keresztül), betárolt hiba nincs, az ECU látja a sebességet, kerekenként is jelzi. Eszerint az ABS-től odáig minden jó. Biztosítékokat megnéztem a kormány alatt, nem volt szakadt egyik sem.

Kipróbáltam egy másik műszeregységgel (egy FL előtti 1.9 JTD műszeregység, azzal sem mozdul a mutató.

Van valakinek tippje, hol keressem a hibát? Nem akarok másik óracsoportot venni, ha nem az a baja.
Sityu2019-08-19 21:30:44 // 54490
Segítsetek légyszi a hézagos tudásomon :)
145 Cf2 1.6 TS. hengerfej oda volt már egy ideje, veztengelyek is.. már kb 8v volt inkább..
Vettem egy felújított hf-et, (síkolva, szelepek becsiszolva, új szekepszarszimeringek) volt még itthon 2literesből veztengely új vezmóddal, vettem egy csomag tömítést, összeraktam, minden működik, mind a 4 hengerben 12,5Bar körüli kompresszió hidegen. Egy fordulatra indul, alapjárat is jó, húz is, de ha nagyon rálépek kék kondenzcsík... Alapjáraton semmi füst, se hidegen, se melegen, csak munka közben.
Az olaj még a régi benne, castrol 1040 amit már erősen kellett töltögetni... ezt lecserélem motul 1060-ra az biztos.
A PCV szokott ennyire tönkremenni ezekben?
Juve1562019-08-16 09:41:13 // 54489
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! A hiba oka egy 50A biztosíték volt ami el volt szakadva! Csere után rendben üzemel a ventilátor! Köszönöm megegyszer!
Piritu2019-08-15 17:13:08 // 54488
Mint anno írtam az előtét ellenállást át tudod kötni. Ellenben ha olyan magas a hőfokod a compnak el kellene indítani a nagyobb fokozatot, ahhoz már nincs ellenállás bekötve. Szóval nem hinném hogy ellenállás hiba.
Relé, bizosíték...
Piritu2019-08-15 17:10:44 // 54487
A relé/biztosítés is kakukk lehet. Csak direktbe kötve indul el...
VV62019-08-15 09:51:50 // 54486
...de ezt meg te írtad, szóval egyértelműnek látszik :)
VV62019-08-15 09:51:15 // 54485
Piritu írta már: meg kell kerülni és ha úgy megy a ventillátor, akkor rossz az ellenállás.
Juve1562019-08-15 09:25:58 // 54484
Köszi! És azt lehet ellenőrizni valahogy, hogy jó vagy nem?
Taki112019-08-14 21:52:19 // 54483
Sziasztok! 156 1.6 TS 2001-es az alany. Beindítás után a gázpedál nem reagál csak ha a féket egy párszor benyomom. Utánna is erőtlen a motor. Segítséget előre is köszönöm!
Levee156SW2019-08-14 21:13:14 // 54482
Hello, így a leírtak alapján szerintem már csak az előtétellenállás lehet.
Levee156SW2019-08-14 21:13:14 // 54481
Hello, így a leírtak alapján szerintem már csak az előtétellenállás lehet.
Juve1562019-08-14 17:30:49 // 54480
Köszönöm a segítséget!!!!!!! Ha megvan akkor írok hogy mi volt a....!
Piritu2019-08-14 17:27:38 // 54479
A használati utasításában benn van hogy melyik bizti mihez tartozik. Sajna nekem nincs JTS-hez.
Juve1562019-08-14 16:56:27 // 54478
Annyit kérdezhet ék meg hogy a motorterben van a bizt vagy a kormány alatti biztosítékok egyike? Az akkumulátor előtt van egy fekete biztosíték egy mágnes kapcsolós (elvileg) azt néztük hogy az kapcsol!
Piritu2019-08-14 16:29:59 // 54477
Akkor biztosíték, relé...
Juve1562019-08-14 14:13:46 // 54476
Venti indul ha direktbe kötöm!
Piritu2019-08-14 07:33:46 // 54475
MES-sel el tudtad indítani a ventilátort?
Juve1562019-08-14 07:27:33 // 54474
MES-sel néztem 117-118fokos a viz!
Piritu2019-08-13 22:16:47 // 54473
...esetleg MES-sel egy tesztindítás és ellenőrzés hogy a comp hány fokosnak látja a vizet
Piritu2019-08-13 22:15:10 // 54472
- Ventilátor maga (direktbe kötve tesztelhető)
- előtét ellenállás (átkötve tesztelhető)
- ventilátor relé
- biztosíték
Juve1562019-08-13 21:40:14 // 54471
Sziasztok! Kis segítséget kérnék! Nem akar indulni a hutoventilator! Hiába éri el a kellő hőfokot nem kapcsol! Ha klímát kapcsolok akkor sem indul, hideget nyomja a klíma! A hőfok mutató kb. 120-130fokot mutat de a viz nem forr! Termosztát jó! Szerintetek hol keressem a hibát!? Jeladó? Vagy...??? Előre is köszönöm!
Robi752019-08-09 21:15:12 // 54470


Sziasztok,

Sajnos nagyon laikus vagyok fe van egy nagy problémám. A 147-és alfámnak a klímával voltak gondjai, elvittem szerelőhöz, cserélek rajta sok mindent. Viszont most jó 1500-2000 km után egy érdekes hangot hallottam a klíma és a vezérlés felől. Főleg balra kanyarodásnál és ha a klíma is be van kapcsolva...
Ma tudtam alánézni... nos nem tudom mi a neve az alkatrésznek de három csavar rögzítené a blokkhoz talán... a csavarok nem voltak rendesen visszatekerve gondolom és elengedtek..,talán a jobb első kerék felfüggesztéshez tartozik. Jelenleg rá van nyomós a a vezérműszíjat védőburkolatára... el fogja tépni.
Mit tudnék vele itthon csinálni?

Köszi
VV62019-08-08 22:59:41 // 54469
Nekem mindig le van véve a saru két használat között, mégsem dob semmilyen hibát, és minden rendben működik, így szerintem ezt kizárhatjuk.
Talán áramkimaradás okozhatta nálad az egyszeri problémát.
Ha mindig ezt a MAF hibát írja ki, akkor azért csak ott kellene kezdeni...
NormaN2019-08-08 20:16:58 // 54468
Sziasztok,

156fl 2.5 v6 (192ló)

Egy dinamikusabb szakaszon 5-6000 fordulatnál volt egy erős torpanása, majd abs, asr, checkengine, vdc és az összes létező 3 betűs mozaik szó megjelent. Indításnál 1-2 másodpercre beröffent aztán semmi, gázadásra sem reagált közben.
Vontatás, aksi saru le-fel, olvasás: P0100 MAF hiba (légtömeg mérő) oké kitöröltük. Indult, checkengine van, de szépen jár hang alapján, talán picit ingadozik az alapjárat.
Kitakarítottam mindent, csöveket átnéztem, bilincseket újrameghúztam a szívó oldalon LMM-et óvatosan pucoltam, kábelek átnézve. Ha lehúzom az LMM csatiját pluszba kapok egy P110-et (levegő hőmérséklet probléma) De az autó változatlanul tökéletes jár.

Aksi levolt véve 1 napra, a forumokon található "újra tanítást" próbáltam de nem tudom ez menyire valós dolog. ahogy kiütöm a hibát kb 1milisec alatt vágja vissza indításnál, annyi idő alatt még matekolni sem nagyon tud a levegővel véleményem szerint. valakinek vmi tipp ? jon az LMM csere de gyanus h nem ott lesz a baj.

Köszöntem, bocsi a hosszú posztért.
Marklar1552019-07-22 16:51:08 // 54467
Vermacy2019-07-16 12:09:19 // 54466
Sziasztok! A lentiekben van szükségem segítségre, árajánlatra ill, hogy kit tudtok ajánlani! :

A jármű 289/A színkódú Alfa Romeo 159 JtdM, 16V 150 LE, 2006-os évjárat.

Kérek árajánlatot a következőkre szeptemberi elvégzéssel (szükségem van az időre is, mert amíg szervizben van az autó bérelnem kell másik járművet) :

Új, gyári alkatrészekkel!

Bal hátsó lámpatest hibájának javíttatása
Féltengely csapágy csere
Első felső lengőkar csere
Első alsó lengőkar csere
Első szilentek cseréje - poliuretán
Stabilizátor rudak cseréje
Első lengéscsillapító cseréje
Első rugók cseréje
Hátsó lengéscsillapítók cseréje
Hátsó gólyalábak cseréje
Hátsó lengőkar cseréje
Hátsó szilentek cseréje
Első-hátsó féktárcsa cseréje
Első-hátsó fékbetét cseréje
Első-hátsó fékcsövek cseréje
Nehezen indul párás időben - az ide vonatkozó alkatrészek cseréje
Olajcsere
Olajszűrő csere
Pollenszűrő csere
Levegőszűrő csere

-------

Bontott alkatrészekkel - gyári színkód 289/A

Első fényszórópár cseréje (nem baj, ha xenonos, csak működjön)
Hátsó kettő darab parkradar (színazonos) cseréje
Jobb hátsó komplett ajtó (színazonos) cseréje (belső kárpit nem számít, azt megtartjuk)
Motorháztető (színazonos) cseréje
Első lökhárító (színazonos) cseréje
Jobb első sárvédő (színazonos) cseréje
Mind a 4 ajtó ablakemelőjének felújító készlettel cseréje
Kuplungpedál alatti "rugó" cseréje

Magamnak jegyzet:
Külön alkatrészek, mintha mi vennénk számlára és külön a munkadíj! E mellé még vennék 4 db új, 17 collos Alufelnit, és egy mankókereket tehát az plusz lenne...
Ill. ha mindez meg van, akkor egy Manky tuning, hogy vissza térjen a nyomatékból húzás!
Aztán eldöntjük, hogy felújíttassuk vagy beszámíttassuk!

Köszönöm
András
Levee156SW2019-07-12 23:07:53 // 54465
Udv,egyelore csak gyujtom a tapasztalast, amiket en megneznek:
Nyomasveszteseg (es ezek utan ha kell,gyuruk,hengerfej) hajtokarcsapagyak (foleg 3. henger),olajpumpa,szimmeringek, esetleg vezeresmodosito.
gyml2019-07-11 10:28:22 // 54464
Sziasztok,

a tapasztalt szerelőket kérdezném, hogy mielőtt egy jól működőnek tűnő bontott 2,0 TS motort beépítenek mit érdemes cserélni annak érdekében hogy hosszu távon is jól működjön? :) Mik a gyenge pontjai amit érdemes kiszerelt állapotban felújítani?
Levee156SW2019-07-10 08:30:17 // 54463
Udv, a nagynyomasu elott az 5.5 bar abszolut a hivatalos adat.
Veztengely jeladoval mi a helyzet? Akksi OK?
Martika832019-07-09 11:19:38 // 54462
Sziasztok!
A GTV-m megint az út szélén hagyott legutóbb. :( Szimplán nem indul (2.0 JTS)...

1. Hibakód nincs
2. Biztik mind jók
3. Kisnyomású benzinpumpa és a relék működnek
4. Főtengely jeladó kicserélve

Meg se nyikkan indítózásnál. A magasnyomású pumpát kizárnám, mert az örökélet+1nap, viszont a multiecuscan indítózásnál csak 5.5 Bar-t ír ami ugye kevés a JTS-nek... Tehát logikus lenne egy 15 rongyos benzinnyomás jeladó csere, de hogyan lehetne kizárni (???), mert sok a jeladó ezen a szar motoron és nincs akkora keret, hogy habizti kicseréljem egyenként őket...

Valakinek 5let..?
Piritu2019-07-09 08:41:36 // 54461
Andy régi autója...
Snake2019-07-09 08:22:34 // 54460
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! 147 2.0 selespeed néha magas fordulaton kuplungol el indulásnál, és csúnyán vált! Olaj van benne, hibaüzenet nincs! Minden fokozatot kapcsol! Aztán gondol egyet és jól működik!
Levee156SW2019-07-08 23:14:26 // 54459
Udv Cartarsak,

156-on es tipustarsain a hatso keresztstabilizator kutyacsontja azert muanyag, mert le-es vissza is lehet pattintani, vagy csak a kis erohatasok miatt?

(Rugocsere kozben az alvazvedoben uszo anyat annyira sikerult lehajtani,hogy most se ki,se be.)

Koszonett:L
Levee156SW2019-07-07 11:34:58 // 54458
Vedd meg ot, es nem kell az atnezetessel bajlodni+aprankent rakolteni legalabb ugyanennyit,mire lesz belole valami ;):
Https://www.facebook.com/groups/535296389943984/permalink/1465703543569926/?sale_post_id=1465703543569926&app=fbl

(https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_3_0_v6_24v_sportronic_mo-i_zender-14594018?fbclid=IwAR0YCvGxQoxaxL1ecnBX2FaaFsoFgmVaV3DsXlIjQky4gX3YMG5xJzSvSJY)
István2019-07-06 13:10:14 // 54457
Sziasztok !

10 év után (amíg nem volt rá keret) újra egy 166-os vásárlásával kacérkodom :)
Vagyis visszatérnék :)
A XVI. kerületben van a paripa, szeretném átnézetni hozzáértővel, mielőtt megvenném.
A Fiat Kelet-Pestnél 2 hetes várólista van, azt passzolnám, ha lehet. A többi márkaszerviz messze van.

Emléxem, anno még az előző 166-ossal voltam egy srácnál a valahol nem túl messze innen, talán az Üllöi út külső részén egy mellékutcában (de rég volt) egy korrekt jó fej srácnál, aki akkor egy kisebb szervizt működtetett.
Sajnos telócsere miatt sok régi számom elveszett, így nem találom a számát.

Tudtok esetleg segíteni?
Köszi,
István
Levee156SW2019-07-01 19:01:47 // 54456
Tudtommal nem a gyuruben van az okossag,hanem a boxban.(Bar lehet,tipusfuggo?
De amugy szerintem igen - az extra szivast csak akkor vallalnam,ha nagyon nincs mas ut.
Haddel2019-06-30 16:26:46 // 54455
Ha bontott motorvezérlő elektronikát vesz az ember,mindenképp érdemes a hozzá tartozó immo gyűrűvel és chippel vásárolni?
axel2019-06-17 18:01:10 // 54454
Sziasztok! Gondolom kormánymű lesz ez a hang. Esetleg más tipp?
Tapasztalata valakinek a felújításról van esetleg? Köszi

https://youtu.be/oC3Xh_dSQwo
Levee156SW2019-06-06 15:51:47 // 54453
En kerek elnezest,megfeledkeztem Google baratomrol.

https://fuelflexeurope.com/kit-flex-fuel-e85-alfa-romeo-156-2.0-jts-ti-berline-4-portes-boite-manuelle-5-rapports-11-cv-fiscaux-annee-2004/

Akkor ugy kerdezem, hogy a fenti kittel van-e valakinek tapasztalata.
Levee156SW2019-06-06 15:32:39 // 54452
Üdv Cartarsak,
van itt olyan, aki 2.0 JTS motort sikeresen atalakitott E85 üzemre?
Haddel2019-06-02 14:41:54 // 54451
Igen,motorkód alapján renault motor. Köszi a tippet!
Bento2019-06-02 12:37:22 // 54450
Renault motoros? Első körben megnézném az elektromos gázpedál potmétert. Akár egy bontott cseredarab is megteszi, vagy kölcsön kell kérni egy jól működőből.
Haddel2019-06-02 09:41:51 // 54449
Sziasztok! Igaz nem alfa,de hátha van valakinek ötlete. Vettem egy Vivarot olcsóért, mert ezeket a hibákat dobja,és főnököm már nem akar vele foglalkozni. Nehezen indult be ,kitöröltem a kódokat ,jár szépen a motor ,veszi a fordulatot is,nem füstöl. De néha leáll,főleg amikor a gázt elveszi az ember.Leállás után visszajön a P2146 ,és P2149 kód. Tuti ,hogy porlasztócsúcs baja lehet,vagy lehet más is?
Köszi előre is ,ha van valakinek ötlete.
Mr. Z (NagyVad)2019-06-01 14:45:49 // 54448
sziasztok.

SEGÍTSETEK, elakadtam a V6-on cserélném az első injektorhidat egy felújítottra.
A problémám az hogy a hollanderes benzin csövet leszedtem ok, de a két hidat ami összeköti cső azt nem tudom leimátkozni?

Mi a trükk? Mit rontok el?
Mateus2019-05-31 14:46:44 // 54447
Sziasztok!
Adott egy 159 1.9 JTDm 16v, hidegen az alapjárat ingadozik, élő adatos kiolvasással ki lett olvasva a hengerek üzemanyag mennyiség korrekciója.
Ezek az értékek alapjáraton lettek mérve.
Az első hengernek : -1.04 mm3 és -0.66 mm3 között mozgott
A második hengernek : 0.35 mm3 és 0.6 mm3 között
A harmadik hengernek : -0.99 mm3 és -0.46 mm3 között
A negyedik hengernek pedig 0.33 mm3 és 0.72 mm3 között mozgott.
Kérdésem lenne, hogy mennyire számít ez normális korrekciónak, és okozhatja-e az ingadozó alapjáratot?
Válaszokat előre is köszönöm.
Csabo222019-05-24 21:43:41 // 54446
Szia
Belepróbálnék egy másik légtömeg mérőt, illetve végigbogarásznám van-e sérülés a szivó -és kipufogócsövön
earbash2019-05-24 19:17:39 // 54445
Sziasztok!
Adott egy 2006-os, 147-es, 1.6 eco motorral. Folyamatosan visszatérő hiba P0133. Első lambdaszonda cserélve, de így is visszajön. Van rá valakinek ötlete?
Köszönöm!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak