Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Levee156SW2020-02-20 21:39:55 // 54795
Hat, pedig a Bilsteinrol pont koztudott,h a beleposzinten csatlakoztak az altalanos nemet autoipari kurvulashoz.
(Meg mikor a komoly markak budget cuccot probalnak csinalni, az nem nagyon szokott sikerulni - ld. pl alap Brembo tarcsak)
A Monroe meg mar korabban elindult a lejton-sztem felejtos.
Borger842020-02-20 15:31:46 // 54794
Néztem a Monroe-t is! jelenleg 3 típus van amit hoz a rendszer:
Cikkszám: 376059SP --- 24,000 Ft.
Cikkszám: 45009 --- 17,000 Ft.
Cikkszám: E5091 --- ? Ft.
Kerestem Őket a Monroe honlapon. Méretüket tekintve azonosak, ezért is hozza a keresés a GT-hez. De nem találom a (tudás) alapú eltérést, ami indokolná az árkülönbséget!
Azt leszámítva, hogy a 376059SP OESpectrum "Premium" jelzést kapott, és 5 év a garancia.
A 45009 MONROE ORIGINAL (Gas Technology)
A E5091 MONROE REFLEX, de hozzá egyenlőre nincs árazásom.
Szó mint száz van különbség a három típus között, de hogy az árát leszámítva számomra a gyakorlati felhasználásban és tartósságban mi azt nem sikerült eddig kiderítenem.

Kárászy-nál a pirosat néztem 15,20% erősebbnek ígérik a gyárinál 21,000 Ft.!
A keménységgel nem lenne bajom, még az ültetés is szóba jöhet számomra nem lenne probléma. Viszont annyira hosszú a GT orra az első tengelytől, h félő a ház alá a garázsba is nehezen (vagy egyáltalán nem) tudnék leállni. Pedig szimpatikusabb mikor a madár nem ül fel a kerékre! :)
VV62020-02-20 13:16:14 // 54793
Én vettem már Monroe-t is és teljesen jó volt. Még a szuperolcsó Starline sem romlott el. Egyedül a Kárászy által felújított gátló adta fel 1 év és 3 nap múlva (1 év gari). A sárga Koni meglehetősen kemény, talán a piros lehet neked a jó - bár nem tudom, mit szeretsz.
Borger842020-02-20 09:13:24 // 54792
Jelenleg Bilstein van hátul, azt gondoltam előre is anno. De mára teljesen elbizonytalanodtam. Tisztában vagyok azzal is, h egy márka alatt elég nagy termékcsalád húzódik B4,B6,B8,.... szóval ezáltal elég nagy a szórás és a teljesítmény különbség is. Az érthetetlenül zavaró az egészben, h 6.e km alatt nem mehet ennyire tönkre. Úgy, h csak én használom a kocsit, kerülök kátyút aknafedőt, mindent! 1,5év vagy 6.e km ettől azért többet kell bírnia. Már arra is gondoltam ahol mérettem ott akarnak behúzni, lehúzni egy cserére. Hasonló sztorit, hallottam és olvastam is már. Első körben kérek időpontot egy független helyen méretek ott is és majd kiderül. Nem változtatok nyomást a gumikban sem legyenek azonosak a feltételek, lássuk mit dob a gép.
KYB jó alternatívának tűnik! Vagy a Kárászyt néztem még, Ők árunak (gyári) de keményebb KONI-t!
Levee156SW2020-02-18 18:50:30 // 54791
Szia,

szerintem összességében széria dolgokra KYB,
a tuning meg valahol a Koni/Eibach/KW szintjen kezdodik.
Borger842020-02-18 14:36:32 // 54790
Sziasztok!
2.0 JTS GT-hez vagy úgy összességében érdekelne lengéscsillapító márka! Ki mit részesít előnyben TAPASZTALATOK alapján! Sírba tesznek a műhelyi mérésekkel. Kb 1 éve, h cseréltem a hátsókat cca. 6.000km van bennük, és most azzal fogattak, h rosszabbak %-an mint az elsők kb 26% vannak. Hozzáteszem úgy, h az elsőkre már tavaly műszakin azt mondták cserések. :D
Levee156SW2020-02-14 10:12:58 // 54789
Es persze meg ott az also gombfej,meg a toronycsapagy - utobbi eleg alattomosan tud szivatni. (Ugy ertve,szetszedve, kezzel mozgatva nem mutat semmit, de megis van mar benne radialis elmozdulasokat megengedo kopas, mikozben a klasszikus "rugot kezzel fogva kormanyzaskor erezheto ricegestol" meg tok messze az allapota.)
Levee156SW2020-02-14 10:09:24 // 54788
Hat erre igy csak altalanossagokat tudok irni:
-kotmanymu elofeszitese allithato? Ha igen,be lett allitva? (Bar ha beallitatlanul ment sokat akar a bontott,akkor mar mindegy.)
-kulso-belso osszekoto gombfejek is ujak,vagy csak az egyik vege?
-kerekcsapagyak?
Juve1562020-02-13 20:00:33 // 54787
Sziasztok! Kis segítséget kérnék! Feleségemnek Fiat puntojahoz! Nagyon kopogott az autó menet közben a kormánynál! Rossz volt a kormánymű, azt kicseréltem illetve kapott új kormanyösszekötő gombfejet már nem kopog annyira de azért hallani meg! Ha megemelem az autót és a két elso kereket megfogom jobb bal oldalt akkor mozog "lötyög" a kerek! Mitől lehet? A kormánymű cseréje előtt is "lötyögot"! Köszönöm
Csontdaráló2020-02-13 17:29:24 // 54786
Nem terveztem minden nap rádugni :) Mondjuk 2-3 havonta ránéznék, de lehet ritkábban, ha nincs vele gond. Ma is tettem a kilométereket a GTV-be, gond nélkül jön és megy. Valahogy szürreálisnak tűnik, hogy megbízhatatlan legyen.
Liquid2020-02-13 13:42:49 // 54785
Azt kell eldönteni, hogy a mostani géphez veszi az elvtárs, vagy esetleg a jövőre is gondol. A KKL az újabbakhoz már nem igazán jó, a szines szett és az ELM327 viszont kb. mindenhez. Nyilván drágább is.
Az persze tény, hogy minden egyes dugászolás koptatja a csatlakozót, de nemigazán tudom elképzelni, hogy értelmes keretek között ez gondot okozzon. Nyilván ha az ember éveken keresztül naponta többször hágja meg, akkor az nyomot fog hagyni, viszont ez a tényállás a kapcsolós esetében is fennáll.
Gabor_1662020-02-13 13:16:48 // 54784
Sziasztok
Vettem egy vezérműszíj készletet(Flennor) 156 2.4 10v hez és megdöbbenve láttam, hogy a feszítőgörgö fogazása műanyagból van. Szerintetek nem fog az elkopni be merjem építeni? Valakinek van tapasztalata?
Piritu2020-02-09 17:08:50 // 54783
"mikor egy megoldasnak csak elonye van egy masikhoz kepest" - akkor azt mond, a szarrá kopás - 2x is - kicsit túlzás :-)
Levee156SW2020-02-09 10:31:04 // 54782
Nyilvan a propagalast ilyen esetekre ertem,mikor meg lehet valasztani.
Ha osszejott volna egy mukodo kombinacio a szinesekkel,valoszinuleg en is egyutt elek a dologgal,mert egy kezdeti gatyaba razas utan eleg ritkan van szukseg ra,es akkor is foleg motor, neha ABS kocka urites, szerviz intervallum nullazas...
Levee156SW2020-02-09 10:17:35 // 54781
Nem hinnem - de szeretem kihozni azt,amit lehet,abbol,amim van, es nem latom be,hogy mikor egy megoldasnak csak elonye van egy masikhoz kepest,miert ne valasszam ill. propagaljam azt.
(Nem beszelve arrol,hogy a 156 FL OBD csatija egyike azon reszleteknek,amin erezni,hogy kezdetuket vettek a 2000-es evek...kb. mint a muanyag hutoviz gyujtocso a JTS-en.:/)

Nekem is megvolt a sokszinu szett is, el is adtam jol egy 595 EsseEsse-s felcartarsnak. :)
Piritu2020-02-08 12:40:45 // 54780
ezt aromma koptatast ōnigazoláskěnt emlegeted ennyit? Attól hogy néhanapján nem egyszer csatlakzol rá hanem 3* még nem kopik el. Vagy éjjel nappal ki-be dugiszalod?
Levee156SW2020-02-08 10:43:05 // 54779
A KKL switch kabel csak 6-7000 szokott lenni, es nem koptatod romma az auto obd csatlakozojat a modulok kozti valtogatassal.
De igen,elvileg ez is ugyanazt kell tudja.
Csontdaráló2020-02-08 10:27:53 // 54778
Szóval egy Registered licensz illetve egy ilyen szett működőképes konfig lenne?

Elvileg ezeket kell tudja:

Bosch Motronic MED7.11 EOBD Injection |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM
Bosch ABS 5.3 ASR |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
TRW Airbag MY97 |INFO|DTC|PRM| KL A2 P3
Harrison climate control |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KL ELM A1 P9
Liquid2020-02-06 08:23:39 // 54777
Nem olyan vészes :) A MES 50EUR az nem kevés, a kábelek meg összesen további 5-6ft kínából.
Csontdaráló2020-02-05 18:53:12 // 54776
Oh, köszi mindenkinek! Azt hiszem, akkor még ki kell számolnom, hogy pontosan mekkora kosárba kell gyűjtenem a pénzt hozzá.
Levee156SW2020-02-05 13:02:32 // 54775
Gondolom, a 2.0 JTS -hez lesz- nekem csak a KKL switch kabellel mukodik (amihez igy adapter se kell, es nem is kopik rojtosra az obd csati) - minden mas ido- es penzkidobas.
Fun fact: az is autofuggo, hogy mit hajlando kiolvasni a free MES (ezt egy 2.5 V6 q-system folott beegve tudtam meg), de JTS-nel pont a motor az egyik.
Liquid2020-02-05 12:29:35 // 54774
A free verzióval a motorvezérlő hibakiolvasásán kívül nem sok mindent lehet csinálni. A MES oldalán van táblázat amiben megtalálod, hogy melyik típushoz / motorhoz milyen kábel kell. Javaslom, hogy vegyél a kábel mellé egy ilyesmi adapter-szettet is.
Piritu2020-02-05 11:20:16 // 54773
A free változat egy csomó szolgáltatást nem tud, csak a full. A MES oldalán ez jól le van írva. Ugyanott megtalálod a csatlakozót is. Van ELM 324 és KKL is, autófüggő hogy melyik működik.
Csontdaráló2020-02-05 11:12:11 // 54772
Had kérdezzem meg, multiecuscanhez milyen ODB kábelt vegyek? Van egy régebbi laptopom, azt befognám diagnosztizálni. Ahogy láttam, a szoftver free, csak kábel kell. OBD - USB használható? Köszi a válaszokat!
Chris322020-01-31 22:20:36 // 54771
Az egyetlen furcsaságot a mutató nagy mozgása okozza számomra. De amennyiben az a vonal tényleg 80-at jelez, nem 70-et, még akár érthető is. Mert akkor a 82-83 fok az, ahová leesik. És igen, amikor városban poroszkálok, nem is zuhan vissza ilyen mértékben. Azért az ECU adatokra majd ránézek. Köszönöm a segítséget!
Levee156SW2020-01-31 11:46:10 // 54770
Udv,

lehet, en nem ertem jol,amit irsz, de nekem ez teljesen normal mukodesnek tunik.
Nem tiszteletlensegbol, de par dolog, mivel latom, viszonylag uj tag vagy:
-a vizhofokmero teljesen analog-tehat nem szabad azt varni,mint mas autonal,hogy odaragad a mutato egy ertekre, es csak akkor mozdul,ha valami rendkivuli tortenik
-kulon jeladoja van maganak a muszernek, es az ECU/ventillator fele meno jelnek -elobbi talan epp a termosztathazas,de ebben en sem vagyok biztos. (Hogy miert nem egy...hat ahhoz tobbet kellene tudnom az olasz neplelekrol.)
-melegedeskor az elso nyitas valahol80-90 kozt tortenik,altalaban a 90-hez kozelebb. Ilyen hideg idokben ekkor meg a 80 ala is beeshet egy kicsit, de aztan felette vagy max rajta illik maradnia (80-83).
-a ventillator elso fokozata 92-93 kornyeken kapcsol, de csak 90-ig huzza le. Ez varosi tokolodes soran (20-30 km/h alatti atlagsebesseg) barmikor megeshet-nyaron meg klimazva is.

Szoval sztem a Behr termosztat azt csinalja,amit kell neki - ha indokolatlan melegedes, vagy tul nagy ingadozasok vannak, en a huto lamellait neznem meg, hogy peregnek-e mar kifele, illetve esetleg, hogy nyugodtan aludjak, az ECU altal hasznalt vizhofokjelet eloadatban.
Ja es ne legyen a hutofolyadek 2-3 evnel regebbi - bar ez alublokknal kisebb galibat tud okozni,mint vasnal.
Chris322020-01-30 18:13:43 // 54769
Üdv! Újra ötletekre lennék kíváncsi. 156 1.8 TS-ről van szó. Ingadozó vízhőfok volt a tünet. Viszonylag jól melegedett, de a 90 fok elérése után az 50-es és 90-es osztás közötti vonal fölé rendszeresen visszasétált, majd vissza 90-ig. Olvastam hogy az az osztás nem 70-et hanem 80-at jelez talán, de ezért nem is írok inkább számszerű értéket. Na most kicseréltem a termosztátot gyári Behr termosztátra és nem szűnt meg a jelenség. Annyiban változott, hogy gyorsabban elérte a 90-et. Ma kicseréltem a hőgombát egy Vernet Calorstat WS2673 cikkszámúra, amivel az óra szerint 100 fok fölé ment a hőmérséklet és nem kapcsolt a ventilátor. Biztos nem volt ilyen meleg a víz benne, mert a tartály langyos volt és amikor kivettem vissza a jeladót éppen gőzölt a kifolyt víz. Visszaraktam a régit, ezzel ugyanúgy működik, mint azelőtt. Alvázszám alapján, autósboltból rendeltem, elvileg jónak kellene lennie.
Levee156SW2020-01-30 14:10:38 // 54768
Hali!
Egy kedves ismerosom a helyzetjelzore kototte (szinten ledes kodlampa koruli gyuru), a gyari lampacsatlakozorol uj belso tukkel leagazva bal elol.

Van egy valtorele is, ami a tompitott kapcsolasara beiktat egy teljesitmenyellenallast,igy csokkentett fenyero marad, kb. dekoracios szinten.

Van egy plusz sorcsati,amit szethuzva muszakira ki lehet iktatni 2 perc alatt, amugy meg a kutyat nem zavarja.
Ha kerhetem, te se csatlakozz azokhoz,akik hatulrol nem latszanak/kulon kell azon matekolni, hogy mennyivel mennek, mert kiqrt zavaro.

Koszi!
Kazes☻2020-01-29 17:15:51 // 54767
Sima egyszerűt, más típusba... játszik?! :)
B3WiN2020-01-29 15:49:10 // 54766
Sziasztok!

Azokhoz lenne kérdésem, akik szereltek már be 156-ba drl-t. A gyújtás +12V-t honnan szedtétek le?

2004 156 fl 1.6 TS
Levee156SW2020-01-28 10:10:35 // 54765
Hat igy leiras alapjan vagy a megfelelo benzinnyomas nem epul fel, vagy fojtoszelep korul van valami huncutsag - de en is fokent egy MES-t javaslok.
(Kis szerencsevel egy BT OBD olvaso is eleg par dologra, de nem az a tuti megoldas.)
VV62020-01-27 20:56:59 // 54764
Ha FL előtti, akkor a 40-es. De nehéz ezt tudni ebben a korukban.
pettinke2020-01-27 18:34:21 // 54763
ha nem vagy annyira ügyes, hogy kiolvasd a hibakódot magad, akkor menj el a szervizbe, és olvastasd ki a kódot, mert az a lámpa kb. 100 féle hibát jelezhet.
ez az ötletem.
Bjani2020-01-27 18:07:18 // 54762
Sziasztok
Az lenne a kérdésem hogy pár napja amikor ráadom a gyujtást akkor megmarad a check engine jel, viszont miután elindult a motor utána 3-5 mp-el eltünik a jel. Tegnap tankolás után nem tünt el a jel és azóta már ma is kelett vele menni és folyamatosan ott van,
Valakinek vmi ötlet
Ja és egy 147 1,6 TS még a vezérlésmódosító nélküli
Levee156SW2020-01-27 16:44:24 // 54761
Alighanem igen, mert arra tisztan emlekszem, hogy 18.000 volt a 4 db.
Lehet probalkozni a tisztitassal-szerintem a gyari ajanlas azert a csere, mert ennyi km utan mar kopasa is lehet annyi, hogy a rugos-golyos szelep amiatt szoruljon benne.
gyml2020-01-27 16:28:23 // 54760
Szia!

Erről a fúvókáról van szó? Nem lehet tisztítani? TS motorra érvényes hogy cserélni kéne?

Csontdaráló2020-01-27 12:14:54 // 54759
Papíron a Selenia Racing 10w60 a gyári olaja. Azért menjen már el vele 8-10.000km-t...
VV62020-01-27 09:14:53 // 54758
Addig meg csak csattogjon? :)
Csontdaráló2020-01-25 23:26:10 // 54757
Eneos 0w50-nel szemezek. Lehet kipróbálom következő körben
VV62020-01-25 18:13:28 // 54756
Próbálj ki másik olajat.
Csontdaráló2020-01-25 10:32:13 // 54755
Cikkszámot tudsz mondani a fúvókához légyszi? Előre is köszi!
Levee156SW2020-01-25 10:23:22 // 54754
Koszi,az korrekt,hasznos info.
Gyari a futomu elol?
Levee156SW2020-01-25 10:22:29 // 54753
Nekem a fuvokacserevel megszunt a problema.(A katalizatorhatasfokossal egyutt.)
DZ emlitette,hogy 120.000-enkent cseres lenne (190e-nel jartunk akkor),es meg is csinaltak egy eve.
Csontdaráló2020-01-25 09:42:02 // 54752
zsír új hidrotőkék vannak az autóban.
[k i z z o]2020-01-25 07:33:15 // 54751
Hidrotőke problélma van. Nem a "hengerfejből" megy le az olaj, hanem a hidrotőke ereszt vissza. Cseréld ki őket, vagy ha ügyesebb vagy akkor szedd szét őket megtisztítani.
Csontdaráló2020-01-25 03:38:55 // 54750
Nekem is 2.0 jts motoron van, nem TS. Az olajat a hengerfejből nekem is simán leereszti egy nap alatt. Illetve olyan tünetek is van, hogy nagyobb hajtás után, alapjáraton járatva a kocsit, elkezd szép lassan hidrotőke csattogás hallatszani. Tehát vagy nincs kellő olajnyomás alapjáraton, vagy nem tudom... Max jelen van az olajszint, selenia 10w60.
deportivo2020-01-24 20:45:48 // 54749
Ma a Pilkingtonnál első szélvédő csere , korrekt módon, és jól megcsinálták. Cascóra 16.000 jó magyar forintba fájt. Carglassról mindezt a jót nem tudom elmondani.
Levee156SW2020-01-24 10:06:03 // 54748
(Bocs h 3 hozzaszolasban,de picit nehezen indulok ma-meg annyi,hogy a fuvokak hibaja azt is eredmenyezi ertelemszeruen,hogy kevesebb olajnyomas jut olyan helyekre,ahova igazan kellene -es talan ez a legnagyobb baj.)
Levee156SW2020-01-24 10:04:02 // 54747
Azt a 1 csapagycseret en is furcsalltam-ha mar sorban kapni,es ott jar valaki. Teny, hogy ugyis a 3. henger a gaz, de a tobbinel is amennyivel szukul az illesztes,annyival tobb nyomas jut a problemas helyekre.
Levee156SW2020-01-24 10:01:59 // 54746
A fuvokak altalaban nyitott allapotban ragadnak be,mikor megfaradnak, igy kontrollalatlanul fossak az olajat felfele ha kell,ha nem.

Ez a ha nem jellemzoen alapjarat-2000 kozti fordulattartomanyban, kis-kozepes terhelesnel a legkellemetlenebb. Nekem mindig ott dobalta be a katalizator-hatasfok hibakat az ego (es emiatt persze jobban is fogyo) olaj miatt.
A masik,hogy leallitas utan elengedik a hengerfej felol az olajat, igy 1-2 nap utan inditva hidrotokecsattogas van 1 masodpercig,mig fel nem er.
Ezek a jelensegek a csere ota megszuntek.

(Nyomasvesztesegeim a gyuruknel 20-30%-osak, tehat a mechanikai allapot amugy sztem OK. Telen nyaron stabilan 2 fordulatra indul a motor.
korabban 2 litert toltottem ra 12.000 km-en - mivel hk-csapagysorcsere nekem is volt, meg nem hasznaltam ugy azota,mint elotte (kb. mostanra er veget a bejaratas, de rosszabb biztos nem lett a dolog-ill. fordulattol es olajfajtatol is fugg.)
Es gyorsitani sosem szoktam 2250 alattrol, legfeljebb sebesseget tartani.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak