Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

roli1562018-09-19 20:37:15 // 54171
Köszi ! Felveszem velük a kapcsolatot .
Levee156SW2018-09-19 11:58:47 // 54170
Hello,nekem Kulcskiraly talan 23-ert csinalta ugy,hogy en vittem a nyerskulcsot. (Kb. 3 forintos Alis,de teljesen jo-a tavnyito is siman atment bele, es dombornyomott emblema jar hozza.
Meg vegul az eredeti chip is,igy a regi kulcs maradt potnak az uvegchippel.)
roli1562018-09-18 21:10:18 // 54169
Sziasztok !
Immós kulcs másolására lenne szükségem. A kedvenc másolós emberem 35.000Ft-ot irányzott elő távnyitó nélkül, azzal 50.000 körül.
Ezt kicsit azért sokallom.
Tudtok olcsóbban valahol ? Mennyiért ?
otci2018-09-18 10:46:58 // 54168
2011-es évjáratú Giulietta
otci2018-09-18 10:44:37 // 54167
Sziasztok,

Győr illetve környékén keresek megbízható szerelőt aki óra csoport javítással fogalkozik,
konkrétan a km óránál a háttér világítás a jelölt helyen kontakthibás, hol világít hol nem.
(maszek vagy magánszerelő is érdekel)
köszönöm

Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-17 12:55:34 // 54166
üdv Cartársak!

159-es tetőlámpánál ez a csalakozó mihez lenne?
riasztó gomb? parkradar gomb? tetőablak? egyéb?

Levee156SW2018-09-16 15:11:13 // 54165
Hello, a ket elso vaznyulvany, a valto, az akksi es a hengerfej koteseit bontottam-csiszoltam-pasztaztam.
Nem lelazul,hanem eloxidalodik,amitol megno a kontaktellenallas-ill.homersekletfuggove is valik.
Nekem elvileg az ECU-nal is kellene legyen egy(a motor jarasa szempontjabol lenyeges),de ott egy max a helyenek sejthetot talaltam csak.:/
Olyan 0.6 V talalt ezzel vissza a sarukig, de lenyeg az egyenetlenseg eltunese.
kontar2018-09-14 14:09:44 // 54164
Szia néztük a testkábeleket lazulást nem tapasztaltunk, ma érdekes módon az akksin és a generátornál 13.1-13.3 Voltot mértünk , hol Pasztáztál? Amúgy Opel fórumon olvastuk 3 dióda híd van abból mehet el a fesz szabályozóból 1 és akkor van ez a villogás mer elvileg váltó fesz is kijön a generátor kapcsain!
Levee156SW2018-09-14 11:13:49 // 54163
Ja es jaro motornal 14V korul kellene merni a saruknal(hivatalosan 14.4,de egy ilyen modern auton mar nincs olyan,h semmi nem fogyaszt),a fesszabalyzo tipikus tonkremeneteli modja pedig a tultoltes,avagy gazra nem vagja el a bulit 14.4-nel.
Levee156SW2018-09-14 11:09:41 // 54162
Testkotesek jok?

Nekem 156JTS-en meg szemre is vibralt minden alapjaraton,de semmi koze nem volt a fesszabalyzohoz,hanem a szenzorok bizonytalan jelei(avagy mennyi a 0?) miatti kis jarasegyenetlenseg okozta.
Takaritas-rezpasztazas ota stabil,mint a magyar forint.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-13 12:14:08 // 54161
köszönöm a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-13 10:14:17 // 54160
Nekem is az akksitól volt direktben kötve. Maga a riasztó is oda volt az akku mellé beszerelve.
Liquid2018-09-13 10:06:25 // 54159
Persze, semmi gond nem lesz vele.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-12 23:04:54 // 54158
és az akku elosztójára nyugodtan ráköthetek biztosítékkal és kis műanyag csodát?
nem nagyobb ott az áram erősség, mint valamelyik relé/biztosíték után?
kontar2018-09-12 16:39:20 // 54157
Sziasztok segítség kellene 159 SW 2,2JTS motor szívósor bilincs visszaszereléshez milyen speckó fogó kell, vagy mi a neve? mert szernék venni, nem szeretnék awab bilincsezni!( Generátor feszültség szabályzó hiba miatt pulzál a világítás és 12.6-12.8 V közötti feszt mérek az akkumulátoron járó motornál! ezt szeretnénk elhárítani! Előre is köszi üdv
Piritu2018-09-12 16:09:47 // 54156
Az akkun van már egy elosztó.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-12 14:01:35 // 54155
Üdv Cartársak,
159-be nyest riasztót tennék a motortérbe, honnan tudok állandó + -t lekötni hozzá?
Bjani2018-09-10 11:59:21 // 54154
Sziasztok!

Mosonmagyaróváron vagy környékén keresnék olyan szerelőt/szervizt aki ért az alfákhoz és megbizható.
Ha bárki tud ilyet akkor kontaktot megköszönném.

További szép napot!
Bálint [156SW]2018-09-09 14:51:51 // 54153
Meg van a hiba, nem volt rákötve az a vezeték, ráadásul jól el is volt dugva.
Bálint [156SW]2018-09-06 19:34:41 // 54152
Sajnos nem lett meg a hiba, jöhetnek a csatik. Az ABS pumpa nem romolhatott el kuplung csere közben? (üresen járatták, vagy nem tudom..)
Vissza vinni nem igen tudom, így is szidták, hogy Alfa, nem kell csodálkozni..
Bálint [156SW]2018-09-05 22:22:51 // 54151
A fekfolyadekot megnezem, azt nem neztem. Esetleg lehuzom az akkusarut, majd vissza, hatha. Utana johetnek a csatik.
Igen, igy kaptam vissza, elotte nem volt ilyen.
FES-t hasznalok kapcsolos VAG KKL csatival.
Köszönöm.
atis_166jtd2018-09-05 21:37:54 // 54150
Fékolaj szint rendben van? Gondolom valamit megmozgattak, vagy széthúztak esetleg nézd át nem e csak kontakt hiba van. De így kaptad vissza az autót? Esetleg nézd meg a feszültséget mit ír rá a gép. Mivel olvasod ki?
Bálint [156SW]2018-09-05 19:16:20 // 54149
Sziasztok
156 2.4 JTD 10V 2001, a héten volt kuplung és kettőstömegű cserén, és azóta folyton világít az ABS és kézifék visszajelző. Hibakódolvasás, 05-ös hibakód:

ABS/ESP solenoid valve relay.

Törlés, de egyből visszajön már gyújtásra.

Mi adhatta meg magát, találkozott már valaki ezzel? Google találatok nem segítettek, egész sokat kidobott, de mindenhol biztosítékot írnak, azok pedig jók. ABS jeladóm is van itthon, rákötöttem mindkét oldalra elől, nem segített (mondjuk ettől nem is reméltem sokat, mert nem azt írja rossznak).

Köszönöm előre is.
Levee156SW2018-09-02 22:26:16 // 54148
Nalam mondjuk ugy osszeert a valosaggal 8.2-nel,hogy az ua. rendszer es a gyujtas is egesz jo lesz lassan (2.0 JTS)-de ezek valoban eleg ritka pillanatok,raadasul van vmi. belso ciklus,aminek a nullazodasa utan egesz meredekeket is tud mondani.
roli1562018-08-31 21:51:51 // 54147
Köszi ! Megnyugodtam :D
Vitaprix2018-08-31 19:57:21 // 54146
Nyugi, nem csak a CW csinálja:) A 156 ilyen.
roli1562018-08-31 19:27:32 // 54145
Sziasztok !
156 Crosswagon 1.9 JTDm-nél miért csal a computer ? K következetesen 2 literrel kevesebbet számol mint a valós fogyasztás.
Ez utalhat valamilyen alkatrész konkrét hibájára, vagy csak ez van ?
Köszi !
NGéza2018-08-31 16:59:36 // 54144
Üdv mindenkinek!
Itt is megkérdezem,hátha valaki tud segíteni. Az alany egy 159-es 1.9 jtdm 150 LE.
Szokott jelezni a bal hátsó ablak becsípődésgátlóm. Van amikor egy időre abbahagyja,de aztán megint jelez. Próbálkoztam az ablak újratanításával is,de nem reagált.
Leszedtem az ajtókárpitot is, hogy ellenőrizzem a csatlakozóját is. Úgy tűnik nem azzal van a probléma. Talán még a vezeték törésére is lehet gondolni.
Azt látom,hogy a vezetékek bemennek a kédergumiba, de ki lehet egyáltalán szedni onnan vagy ha cserélni kell akkor csak kédergumival egyben van?
Hogyan működik és meg lehet egyáltalán állapítani, hogy az érzékelő rossz-e? (mármint azon kívül hogy jelez)
A neten semmilyen leírást nem találtam róla, de magát az alkatrészt sem.
Előre is köszönöm a segítséget.
Arslan2018-08-30 06:19:24 // 54143
Szia! Nehogy vegyél bodyt mindennel. Elmész egy kulcsoshoz a környékeden, ha nincs kódkártyád 5-10 ezer pézért kiolvassa a kódot és feltanítja a kulcsot. Utána jó lesz.
Levee156SW2018-08-29 22:53:07 // 54142
Pedig van ilyen-nekem pl. off autonal (Renault 5 1.1-1990) ugyanaz a Champion referencia, mint a 156 JTS-en. :P

Tovabb megyek: egyszer parkolo paraden random egymas melle alltunk 2 vagy 3 masik R5-el,es kiderult,hogy mindenkinek van mellette egy Alfája. :D
It's Magic!
kricsesz2018-08-29 21:25:24 // 54140
Próbáltam keresni volt-e már több-kevesebb sikerrel ezért megkérdezem.

Szóval van egy 2005ös FL 5ajtós 150lovas jtd alfám. A tünet az, hogy rádugtam egy maszek utánfutó csatlakozóját az alfára (ami más autóval hibátlanul működik). Az enyémmel sehogysem akart minden jó lenni. Vagy csak index volt vagy csak helyzetjelző, kb minden leállítás-indításnál változott. Azóta jobb oldara továbbra is hibátlan az indexem (mind3 izzó) balra viszont hol jó mind3 hol a hátsó nem működik. Ilyenkor a jobb hátsó lámpabúra felől sejtelmes búgás a villogással egy ütemben. A km órán az index mindig ugy jelez vissza mint mikor kivan égve egy izzó de mikor nem működik a bal hátsó olyankor is a maradék kettő normál ütemben villog nem gyorsabban mint mikor ki van égve egy izzó. Van mikor minden hibátlan a visszajelzőnél is, illetve az izzóknál is. Valakinek ötlet?

Másik kérdés, egyik napról a másikra nem nyitja-zárja a távirányító az autót. Belül a műszerfalgomb hibátlanul zár-nyit, csomagteret is. Elemet cseréltem nem javult meg. Ennek mi lehet az oka? Hol kezdjem a keresgélést?

Body computerem lenne haldokló félben? Mire figyeljek body computer vásárláskor? Klónozható vagy szettet kell vennem kulccsal, ECUval, gyújtáskapcsolóval?
Bálint [156SW]2018-08-29 15:08:14 // 54139
A légzsák csatlakozója más, ha jól tudom. 2 eres vezeték.

Azért is kérdeztem, mert 1-2 fotón olyan kicsinek tűnik az a kormány, mikor pedig beraktam a 156-ba, hajókormány feelingem volt.
Csabo222018-08-29 09:26:20 // 54138
A reszelés alatt mit kell érteni? Már én is olvastam h my2002es 156ba berakható a 147 kormány de pontosan nem írták le mit kell faragni.
Roll19832018-08-29 00:41:53 // 54137
Szerintem nincs és egy kis reszelés után cserélhetők is. Nekem 56FL-be lett 47-es kormány téve anno.
Bálint [156SW]2018-08-28 21:47:39 // 54136
Sziasztok

Olyan kérdésem lenne, hogy a 156 facelift kormányok és a 147 kormányok között (amik kinézetre ugyan olyanok), van átmérőben különbség? Egyszer volt a kezemben egy ilyen, és nagyobb volt mint a 156 pre-facelift-es fa kormányom, hülyén nézett ki benne, mert nagy hajó kormány volt. Előfordulhat, hogy az pont egy facelift 156 kormány volt?
RWCsabi2018-08-26 21:17:08 // 54135
Köszönöm!
Valószínűleg nem kerestem elég alaposan. Vagy csak türelmetlen voltam a századik kulcsház után, és nem is néztem meg az összes találatot.
Ez így már segítség. Köszi mégegyszer!
Csabo222018-08-26 20:19:36 // 54134
Az a baj, h keresel, csak nem találsz. vagy talán rosszul keresel?
tessék
Ja. ennél sokkal olcsóbban nem kapsz. szóval ne várd a csodát, a sült galambot meg pláne ne ;)
Picit többért még kulcs-body-motor ecu is van.
RWCsabi2018-08-26 12:39:26 // 54133
Nem gondolnám, hogy a wd40, vagy a kontakttisztító vitte rövidzárba, lévén hogy az elemet kiszedtem belőle, ( ráadásul lemerült addigra. ) És igen, napokig szárítottam.
...de köszönöm hogy segiteni próbálsz.
Jani552018-08-26 12:13:13 // 54132
A wd nagy hiba volt, a kontaktspré mégnagyobb... A wd tele van mindenféle rozsdaoldó, rozsdamaró akármikkel, olajban futtatva, mechanikai alkatrészekhez kiváló. A kontaktspré, mint a nevében is utalnak rá, a legjobb áramvezetést biztosító tisztító anyag, az egész panelt rövidzárba vitte... (csak, hogy ilyen esetben legközelebb ezeket véletlenül se alkalmazd) Ezek alkalmazása nélkül sikeres lett volna a gondos, türelmes szárítás, boldogan használhatnád.

Igen, a megoldás az új.
RWCsabi2018-08-26 11:53:37 // 54131
Ebay, jófogás, vatera, inkább csak üres kulcsházakat látok.

Továbbra is keresek használható 3 gombos kulcsot.

Elárvultat, vagy bármi okból valahogy megmaradtat. ( Egy felesleges kétgombosom például nekem is van, bicska, 156-oshoz. )

Köszönöm!
Csabo222018-08-26 10:38:10 // 54130
Sztem angol ebayen fogsz a legolcsóbban kapni.
Nekem van ugyan több kulcsom is, de mint body comphoz tartozik ezért butaság lenne magát a kulcsot eladni.
Szóval ebay.co.uk
RWCsabi2018-08-25 23:12:03 // 54129
Nem tudom, lehet hogy goromba voltam... de remélem nem. Egy szó, mint száz csak arra céloztam -bár részletekbe nem mentem bele- hogy 30 évnyi aktív autószerelő, és úgy 18-20 évnyi autódiagnosztikai tapasztalattal a hátam mögött (és két hétnyi gyakorlással az elázott távirányítópanelon sikertelenül) jutottam el oda, hogy ez bizony már nem fog feltámadni, ls kéne egy másik. Természetesen futottam köröket, tudom az új árát, beszéltem bontókkal is, de gondoltam itt is körülkérdezek.
RWCsabi2018-08-25 22:49:30 // 54128
Fizikailag természetesen nem semmisült meg. Kb. egy órát töltött egy medencében, és még egy óra volt, mire a kezembe kaptam, és szétszedtem. Elem 0 volt, csere, száritás, kontaktspray, wd, szárítás, megint kontakt, nagyító, keresgélés, tisztogatás, mind megvoltak. Mindhárom kapcsoló kapcsol, ha rámérek, a feszültség megérkezik a panelre, de egy század voltnyit sem változik gombnyomásra. Igazából mint írtam is mindent kipróbáltam az elmúlt két hétben. Köszönöm hogy foglalkozol az üggyel, és ne érts félre, de nem is annyira tanácsokra volna szükségem, hanem egy kulcsra, vagy egy panelre a kulcsból.
Jani552018-08-25 22:06:47 // 54127
A távirányító rész nem semmisült meg! Szétszerelés után gondosan szárítsd ki. A nyomógombok mikrokapcsolói az egyetlen hibaforrás, nehéz kiszárítani, napokig tarthat. Addig kell vacakolni vele, míg nyomkodáskor már nem jön ki víz beőle. (ha alapállásban is és benyomott állásban is vezet, ki kell cserélni, cseréltetni, én sikeresen cseréltem már) Az akksi és érintkezői legyenek tiszták, esetleg új akksi kellhet bele. Nyugalmi állapotban az egység áramot nem fogyaszt, csak akkor, ha valamelyik gombot megnyomjuk. (ha fogyasztást mérünk, esetleg zárlatot érzékelünk, tovább kell tisztítani, szárítani)

Inkább az a lényeg, hogy a "vízbe esett" mit jelent: ha csak sima csapvízbe és rögtön kivetted, nagy gond nem lehet, sokkal nagyobb a probléma, ha pl a zsebedben maradt és kimostad mosógépben, mert akkor a mosószerek jótékony hatása miatt tök zárlat minden, leszívja az akksit percek alatt... Desztvízben áztathatod, közben mókusszőrecsettel simogathatod az apró áramköri részeket, majd gondosan szárítgathatod, akkor sem garantált a siker.
RWCsabi2018-08-25 21:10:30 // 54126
Hali alfás testvéreim!
Egy kis segítségre szorulok. Vízbe esett az autóm kulcsa. Az immobilizer transzponder megúszta, a kocsi indul, de a távirányító megsemmisült. Tényleg mindent kipróbáltunk, nem jön ki belőle semmiféle jel, nem lehetséges a felprogramozás.
Ha valaki tud 3 gombos bicskakulcsot, ami használható, tanítható, illetve a kulcs nem is fontos, csak a belül található elektronika, kérem írjon ide, vagy a 30/2854091-re.
Köszönöm!
Daveee102018-08-24 16:17:18 // 54125
Sziasztok. Alfa 156 1.6TS-hez lehet valahol kapni külön nívópálca tömítést? Ha lehet, akkor tudnátok adni valami elérhetőséget?

Megtörtént a gyűrűzés, és egyéb járulékos dolgai, ez az alkatrész viszont nem található egyetlen nagykerben sem, ahonnan rendeltem a dolgokat. A felújításról szerintem holnap megírom az első blogom.
Jani552018-08-23 23:53:10 // 54124
Olajszűrőt vettem a kedvenc autókámhoz (kifejezetten 156 1.9 jtd 16v 140Le-hez) Eddig minden rendben, ez természetes: SM142, amit kaptam. Olvasom a dobozán:
Ref.: MANN Filter W7003, KNECHT OC 111, FILTRON OP 537/2.
A doboz másik oldalán: Application
DACIA (RENAULT-GROUP) Dokker, Duster II, Lodgy, Logan, ....
LADA Largus 1.6 8V, 1.6 16V

Még véletlenül sincs ráírva, utalás sincs, hogy a FIAT csoportnál és milyen más márkáknál, melyik motorokhoz használható...

A neten egyértelműen beazonosíthatóan sok típus rengeteg motorváltozatához való, de azért álmomban sem gondoltam volna, hogy Dácia-Lada oljszűrőt fogok az Alfába betenni!
Laciferi2018-08-21 08:30:17 // 54123
Koszi :) igazad lehet...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak