Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Skodra2022-11-01 08:56:03 // 55527
A turbó geometria állítás szerintem nem működik megfelelően, a motor indításakor egy kicsit megmozdul,de a fordulat növelésével nem változtat az állásán.Kézzel is csak nagyon nagy erőkifejtéssel lehet változtatni az állásán ,a vácumot is elég gyengének találom,de nem tudom milyennek kellene lennie. A mágnes szelepet ( N75) kicseréltem igaz utángyártott új került bele,de nem lett semmi javulás sajnos. Szerintem az lehet a baj ,hogy a turbógeometria nem állítódik, az autón nyitott kipufogórendszer van, nagyon szépen lehetett hallani a turbó pörgését,és amikor elengette a levegőt(lefújt) , na most ilyet abszolut nem hallani.
Skodra2022-10-30 16:36:02 // 55526
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! 156 2.4 M-JTD 20V

Hibajelenség, az autó erőtlen,gyenge 3000 fordulat felett nagyon gyakran beadja a 1235 Turbo pressure signal hibakódot,valamint minden fordulat tartományban jobban füstöl mint eddig... Lehet turbó hiba, vagy valamelyik érzékelő hibás?
Köszönettel!
URBAN2022-10-25 10:34:44 // 55525
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.
Alfa 147 1.6ts eco 5 sebességes váltókar szorul nem tér vissza középre nehezen mozog. Youtubon találtam diesel autónál videót, hogyan javítható ez a probléma, de az én váltóm nem úgy nèz ki ahogy a diesel váltó mechanika. Mit kellene megzsíroznom, hogy meg tudjam szüntetni ezt a problémát. Előre is köszönöm, ha valaki tud valami hasznosat.
someday2022-10-19 18:38:12 // 55524
Jogos. Ilyen értelemszerűen nem történt, majd ha tudom / kénytelen leszek otthagyom a közeljövőben.
pettinke2022-10-19 18:31:18 // 55523
"Rá tudják kötni diaghnosztikára, de az nem mondott semmit."
Nem hibakód olvasásra gondolok - amikor éppen vacakul jár, akkor kellene értékeket kiolvasni, hogy az elvárt és a valós dolgok mennyire fedik egymást.
someday2022-10-19 18:11:48 // 55522
Köszi a választ!
Nem misztikus neki, ha valamit nem tud azt megmondja,de a 156ossal találkoztam sokféle szerelővel, akikkel / akiknél voltak gondok.

Rá tudják kötni diaghnosztikára, de az nem mondott semmit.

Eredetileg a hátsó ajtó kábelezés miatt vittem, azt megcsinálták.
Mondtam a gondom, mondták megnézik.
Hibakód nem volt, gyertát cseréltek NGK platinumról ugyanarra, csak újra. Úgy sem tudtam mennyi volt a gyertyában.
Ezt még délelőtt csinálták, aztán félrerakták. Indították hidegen, mondták hogy szerintük a gyertyacsere nem oldotta meg, éreztek bizonytalanságot, még nyomozunk. Egyelőre elhoztam, figyelem majd.
pettinke2022-10-19 11:09:17 // 55521
- holtponti jeladó
- kábel / csatlakozó kb. bárhol
- alapjárati levegő csövek
- motor hőmérő
- ...
sok minden lehet.

ha a szerelődnek ez az autó "misztikus", akkor vidd máshová. ha nincs Alfához való szoftverje, amivel hibát / paramétereket bír olvasni, szintén vidd máshová.

ha mégis értelmesen foglalkozik vele, akkor nyilván elsőre azt fogja mondani, hogy nála nincs hiba - mert nem reggel, hidegen próbálja. tehát hagyd neki ott az autót.
someday2022-10-19 08:12:56 // 55520
Sziasztok!

A kocsi aggasztó tűneteket produkál. Hidegen mikor indul - főleg reggel első indításnál - van hogy beindul majd lefullad.
Ma reggel viszont már inkább kétségbeejtő volt.
Beindítom, vacakol a fordulat, állnék ki és teljesen begyengül nem tudja eldönteni hogy lefulladjon e és furán-hangosan kattog valami a motortérből, mint a klíma mikor kapcsol.
Leállítotom, újraindítom és jó. :(
Ez valakinek ismerős, esetleg valami típus-tipikus?
Ma viszem szerelőhöz kábelcsere miatt, de az alfák mindig misztikusak a szerelőknek, jó lenne valami támpont.
Giulietta 2010
(Bocs, hogy két topicba is beírom, de nem tudom, hogy esetleg egy nagytudású kartárs melyiket olvassa)
[k i z z o]2022-10-18 00:02:39 // 55519
Szia,

ebben minden benne van. Csak szétszedve tudod őket tisztítani.

https://www.youtube.com/watch?v=5_feG-bfSPs&ab_channel=Vadeout
[k i z z o]2022-10-18 00:02:34 // 55518
Szia,

ebben minden benne van. Csak szétszedve tudod őket tisztítani.

https://www.youtube.com/watch?v=5_feG-bfSPs&ab_channel=Vadeout
Piritu - 1.000.0002022-10-17 21:08:02 // 55517
A kemény a "jó". Az azt jelenti hogy a benne lévő szelep jól zár és nem engedi el az olajat.
berobbantam2022-10-17 17:58:21 // 55516
Szia
Bravás emlék.A jó hidrotőke kemény.Csak satuba lehet kinyomni belőle az olajat.A rossz a puha.És leállítás után kifolyik belőle az olaj.Majd indításkor csattog míg tele nem lesz megint.Én vennék egy garnitúra újat.Már ha van rá mód.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-10-16 22:06:02 // 55515
sziasztok

folyik a motorprojekt, nekem még lapkás szelepállítású az autóban lévő hengerfej (nem eredeti sajnos már, hidrotőkésnek kellene lennie annak is...) így nem nagyon konyítok a hidrotőkékhez...

most viszont van 2 szett hengerfej is donornak, ami hidrotőkés.

Alapkérdés hogy akár futásteljesítmény, akár egyéb teszt alapján lehet-e az állapotukat megítélni?

az egyik szett nagy eséllyel az óra szerinti 129 ezret ment, a másik elmondásra olyan 180-190 ezret.
Érdekes mert a többet futott tőkék rugalmasak, a kevesebbet futott szett közül több is kemény.
(azt azért tudni kell, hogy a 190ezres blokkot nemrég állították le, szépen leengedték az olajat és szép bronzszínű volt belül minden...A 129 ezresben viszont 16(!) évig benne maradt az olaj, a hajtókarok kráteresek voltak, a főtengelysonkák koromfeketék :-(

Mosni (nem motorban és olajadalékkal) mivel lehet és szabad őket?

Kösz!
Zsombor2022-10-16 11:55:54 // 55514
Sziasztok!

Lassan egy éve használom a My Alfa Connect alkalmazást a Giulia-hoz, ami múlt héten kizárt és semmilyen, általam eddig ismert, jellemzően használt jelszóval nem hajlandó belépni. A jelszóváltoztatási kérésre meg is érkezik a megfelelő levél a regisztrált címre, de az abban szereplő linkre 3 platformon (Win, Mac, IOS) sem lehet eredményesen kattintani. Egyszerűen nem ugrik fel a jelszóváltoztatást felajánló ablak. Hívtam a FIAT ügyfélszolgálatot, adtak egy címet, amire írtam, bizonyos adatokat megadva annak érdekében, hogy resetelni tudják, vagy mi... Sokadik érdeklődésre sem mozgatja a füle botját senki. Egyik böngésző sem jelzi, hogy feltörték volna a fiókot, jelszót loptak volna, stb. Aztán annyi történt, hogy kereskedésből hívtak, elvileg tudnak segíteni. Kaptam is mail-t, sms-t, hogy leválasztották az autót a nemtomhonnan, most próbáljam. Ugyanaz. Nem tudom, hogy lehet-e köze ehhez, de pár hete dobott valami, nem is igazán hibát, hogy a connect box nem elérhető, vagy valami. Egy pillanatra villant csak fel. Mivel minden ugyanúgy működött, nem foglalkoztam vele.

Járt valaki még így rajtam kívül?
alfa1562022-10-15 12:22:09 // 55513
Köszi átnézzük.
BoszaG2022-10-15 09:43:17 // 55512
Szia, legnagyobb valószínűséggel testkábel probléma, vagy halódó generátor. Elképzelhető hogy egy akksi töltés elég neki hogy mozdítható legyen rövidtávon.
alfa1562022-10-15 09:03:06 // 55511
Sziasztok, vőm 147 je 1.9 diesel az alábbi hibát produkálta. Hazafelé jött sorba minden hibajel kigyulladt neki. Motor , imob , abs, lámpa olaj , aksi stb tehát minden. Leállította várt és egy negyed óra múlva próbálta indittani. A kijelző ismét minden világít de nem indul meg se tekeri csak gyújtás van . Ötlet esetleg merre induljunk hogy egyáltalán mozditható legyen. Köszönöm előre is a segítséget.
BoszaG2022-10-11 08:19:14 // 55510
Szia, ha jól tudom a fedelet leszámítva ugyan az mint a többi 156-osé. Nekem is kellett cserélni (összerohadt a csavar a menetes betéttel) és talán egy 1.6-é került bele, stimmelt mindenhol csak a fedélből kellett a régit használni.
tgy2022-10-10 22:31:23 // 55509
Sziasztok! 156 2.5 v6-hoz levegőszűrő házat honnan tudnék szerezni?
Shadin2022-10-05 19:52:36 // 55508
Sziasztok!

GT JTS az alany. Van valami lógás a hajtásláncban, indulásnál, ill. váltásnál is ránt valami, ha nem figyelek oda a kuplungolásra. Nem tudom hogy tudnám pontosan megfogalmazni, mint egy lógós kéttömegű aminek egyik oldala elindul, majd a másik oldalát utoléri :-(

Komplett kuplung új, csere előtt is csinálta, lendkerék szabályozva, nem kagylós, tökéletesen együttműködnek.

Féltengely kihajtás, ricnis tengely nem lóg, belső csuklók cserélve, külsők még polcon, de nem hiszem, hogy azok tudnak ilyet csinálni.

Billegő bakok alul közepén és felül a jobb tornyon cserélve újakra, váltó és motortartó bakok használatra, változás nincs.

A váltó maradt, de nem tudom az okozhatja-e, rendesen csendben működik, friss az olaj, 75w-85 emlékeim szerint.

Mit hagytam ki? Van valakinek hasonlóval tapasztalata?

Köszönöm!
Shadin
Poló2022-09-17 14:02:51 // 55507
Veszel az Elaforgtól. Ők a hivatalos magyarországi importőrök, garantáltan nem kapsz tőlük hamisítványt, egy végtelenül korrekt csapat.
Ha valakik, akkor ők meg tudják mondani, hogy kapható -e még, ha pedig nem, akkor mivel helyettesíthető.

https://elaforg.hu/termek-kereses/product/selenia-20k-ar-2l-f-70562gc5
alfa1562022-09-17 10:53:11 // 55506
Sziasztok, Giulietta ajtózár gondom van. Kulccsal nem nyílik, else fordúl benne. Csak távirányítóval. Ötlet? Köszi.
Demecsab2022-09-13 19:21:26 // 55505
Szia!

Veszel innen?

Olaj24 selenia
marci912022-09-13 12:50:18 // 55504
Sziasztok!
A napokban készültem az olajcserére, de rejtélyes módon nem találtam sehol a jól bevált Selenia Alfa 10W40 olajamat. 20 éven keresztül ez került az autóba és Erhard mondta, hogy nyáron leállt a gyártása, eladták már a maradékot. Mit ajánlanátok helyette az 1.6 TS-be?
Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002022-09-12 12:46:43 // 55503
Kinyírták a Toyotát

A CF3-as TS motorokon nincs is ilyen furat...
TnS2022-08-29 15:07:33 // 55502
A D. Z. Tuning and Service-ről lehet tudni valamit? Nálam ki se csörög a telefonjuk.
Tocsa2022-08-29 13:20:13 // 55501
Ki lehet dögleni ebbe a melegbe kocsiszerelés közben. 😀

Első fék.
Tocsa2022-08-29 13:14:34 // 55500
Ha már furcsa színek. 😀
Sziasztok.
Jó móka ez a fék felújítósdi. Van mikor a készletben van extra mert másfajta dugattyús nyereghez is jó ami hátsó kézifékes pl.
Kazes☻2022-08-29 00:11:18 // 55499
Témánál... ;)
mire kipüföltem a dugattyúkat lejött a festék” - hogyhogy kiütötted?! Egy jókora ronggyal letakarva/betekerve sűrített levegővel óvatosan megnyomatod és szépen kijön. :)

2 kis tömítés aminek nem tudom a helyét” - ezt nem tudom mi lehet, így kép nélkül, de az biztos! :D

Érdekes színe van a képen... minek nevezhetjük?! :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 21:30:56 // 55498
mármint 2005-ben rakták rendbe, azóta csak polcon állt - én tavasszal hoztam el...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 21:29:46 // 55497
témánál vagyunk! .-)
ezt a fékszettet ajándékba kaptam, lefestve-felújítva és fel-nem-szerelve 2005-ben.
sajnos a fékcső és a légtelenítőcsavar nem volt benne - és a helye sem volt ledugózva, emiatt azt mondtam látnom kell belülről...
mire kipüföltem a dugattyúkat lejött a festék :-p , amúgy dugó hibátlan , a henger belsejében kis rozsdacsíkok . azt kipolíroztam rézsúrolóval.

a nagy gumiharang rendben volt - végül is a karmantyú is, csak az adományozó összefestette kicsit - vettem ilyen alapszintű felújítót amiben ez a kettő volt + légtelenítőcsavarkupak és 2 kis tömítés aminek nem tudom a helyét :-o

lefestettem


kicsit rendbetettem (inkább az is csak össze volt festve) a csúszkákat, gondoltam megtisztítom a gumikat...hááát: mind újnak tűnt de a 4ből 2 egyezett (abból az egyik szakad) - a másik 2 két különböző :-)
(gyanús volt, hogy leugráltak feszt a helyükről mikor még csak első alkalmakkor nézegettem a fékeket)

ha ezt tudom, akkor nem minimálfelújítószettet veszek, hanem rendeset...külön gumikat nem nagyon lehet - de csúszkákkal együtt meg a csavarjaival létezik, holnap rendelem meg...Még így sem lesz annyiba, mint a teljes felújító - igaz ha veszek rézzsírt kb. ugyanott leszek...szerencsére ezresekről van szó, sztem rezsicsökkentés csökkentése mellet is bele kell férjen! ;-)
Kazes☻2022-08-28 14:59:09 // 55496
Rendes fékre gondoltam, ami nem csúszkál! 😃 De bütyköltem ilyet is, ám általában a felújító szetthez kapott vörös színű zsírt használtam fel, ám előfordult, hogy simán az általad említett anyagot használtam és ahogy mondod, fontos a jól záró gumialkatrész és persze nem túltöltve a matéria, oszt nem lehet baj, minden tutterájos és kész... sok sikert! 😀
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 13:47:13 // 55495
kösz Kazes!

közben megnézem egy videót és most már vágom , úgy látom ha minden gumis meló előtt megkenem a cuccokat, abból nem lehet baj! :-)

említetted, hogy szereltél úgynevezett fékeket: a két nyereg-fél közé magára a csúszkára milyen kenőanyagot tettél? Mert a mozgás maga nem veszélyesebb egy kerékcspágyénál - de nem tudom mekkora a hő ott, illetve ugye féknél nagyon kell vigyázni hogy a kenőanyag ne juthasson a fékező felületekre..
Vagy túlaggódom és sima 2-es konzisztenciájú lítiumos zsír + jól záró gumiharang ""oszt kísz"..?
jjohn2022-08-26 06:58:03 // 55494
Igen ezekkel tisztában vagyok. De hogy néha jól működik hosszú ideig, néha meggondolja magát és nem, nem tudom összekapcsolni a meleggel hideggel.
Mert csinálta téli hidegben, meg nyári melegben is ezt a hol jó vagyok hol nem.
Ezért érthetetlen számomra.
Azért köszi!
Aztán majd kiderül később. Ha nagyon nem boldogulok, akkor mindkettő csere és ha akkor is előjön, akkor motorvezérlő maradhat szerintem.
Csak rohadtul bosszantó, mondjuk szeretnél előzni valami lassú kocsit és nem mered megtenni, mert 100-nál nem akar többet menni, ha meg tolod neki tovább rángatni kezd.
Piritu - 1.000.0002022-08-25 21:15:37 // 55493
A főtengely jeladó egy egyszerű tekercs. Nagyon vékony huzalból (valószínűleg) több száz menet. Ha itt az egymásra tekert menetek idővel a hőmozgás miatt elvágják egymást simán lehet hogy néha összeér, kicsit melegedve meg nem. Aztán hűl és újra összeér a két drótvég valahol a tekercs belsejében.
A főtengely jeladó elektronikus (valószínűleg Hall-Ic-s) az nem nagyon megy tönkre.
Ott inkább a kábelezést nézném végig.
jjohn2022-08-25 18:02:36 // 55492
Igen ezeket mind olvastam én is, ezért mértem rá a vezérműtengely jeladó feszültségére, ami rendben volt szerintem. De az is lehet, hogy nincs meg a négy impulzus köteg és nem szinkronizál a főtengely jeladóval.
Legközelebb ohmikusan kimérem a főtengelyjeladót. Lehet ott a hiba.
Illetve lehet hogy motorvezérlő hiba.
Ugye az van hogy semmi hiba a kocsi jól működik, aztán meg nehezen indul, és 100-nál többet nem megy, majd újra mintha "meggyógyulna".
Ezért kérdeztem hátha találkozott valaki ezzel a jelenséggel.
Azért köszi a sok infót ha még van valami szívesen várom!
Piritu - 1.000.0002022-08-25 16:18:46 // 55491
A spontán leállás és kis hűlés utáni indulás is a főtengely jeladó jele.
Piritu - 1.000.0002022-08-25 16:17:50 // 55490
Egy kódfejtő oldal szerint lehet a főtengely jeladó is rossz - ahhoz viszonyítja ennek a jelét.
"Az Alfa Romeo P0340 hibakódjának leggyakoribb okai

Lehet, hogy a vezérműtengely helyzetérzékelője hibás
Lehet, hogy a főtengely helyzetérzékelője hibás
A vezérműtengely helyzetérzékelő áramköri vezetékei vagy csatlakozói sérültek
Hibás PCM (teljesítményvezérlő modul)
"
Piritu - 1.000.0002022-08-25 13:26:15 // 55488
"néha hibának dobja" - mi a hibakód?
jjohn2022-08-25 12:52:03 // 55487
Még annyit kérdeznék! A a jeladóhoz bejövő és kimenő az ECU felé az 5 V meg van, de mégis néha hibának dobja, nehezen indul a kocsi, nem megy, és egyszer gondol egyet és megint hibátlan. Ilyenkor mi lehet a hiba?
Kazes☻2022-08-24 12:45:44 // 55486
Én régebben használtam, elég jó cucc volt. Több féket is javítottam egy időben és jó szolgálatot tett. A gumialkatrészeket kentem vele, karmantyúkat, gumitömítéseket pl. a féknyereg két fele között, de használtam főfékhengerhez is és mivel ugyanaz a folyadéka, a kuplunghoz is. Könnyebben és gyűrődés mentesen lehet vele összerakni az éppen aktuális alkatrészeket... főleg, hogyha jól emlékszem ez is valamiféle hidraulikafolyadék származék, tehát egyáltalán nem fog összeveszni az úgynevezett „fékolajjal”... szvsz tömíteni nem tömít... szerelést könnyítő, kvázi szerelőpaszta... fékhez :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-24 12:08:04 // 55485
sziasztok!

ATE féknyereg-pasztát vágja valaki? Bendix féket rakok össze és megvettem hozzá, de egyedül ebben tök tanácstalan vagyok...
A manualban ATE nyerget mutatnak, ott a porvédőtől a nyeregig 5-6 helyre mutatják a használatát, de semmi részletesebb.
(egy tengely-szimeringnél pld. szájbarágva megadják,amit amúgy is tudunk, hogy kenjük be olajjal a házat, a külsejét és a belsejét is)

Elolvastam a paszta leírását, ott azt írják hogy fékolajos közegben
-fémek korrózióvédelmére
-gumi -fém kapcsolatra ajánlják - utóbbival az a bajom, hogy nem mindegy, hogy kenőanyagként vagy pont tömítésként funkcionál .

Most kenjem ki a dugattyúházat belülről? A karmantyú -ház közé mehet? Dugattyú-karmantyú közé is ez kell- vagy pont nem jó...???

Kösz minden okosságot! ;-)
TUYUNGA2022-08-19 08:56:42 // 55484
Gratulálok a vételhez!
A leírtak alapján nagyon jó vételnek tűnik, iLL. valószínűleg gondos tulajdonosa volt.
Ebből adódóan a problémákat is el tudja majd kerülni.
WhiteSGM2022-08-18 19:58:06 // 55483
Kedves Cartársak! Szegeden keresek Alfa barát autószerelőt ill. szervízt akit ajánlani tudtok. A tippeket nagyon szépen köszönöm!
Piritu - 1.000.0002022-08-18 10:20:16 // 55482
Megvan a Multijet! (Doblo)
A comp szerint az elmúlt 208e km-en 16 olajcseréje volt. Nagy valószínűséggel nem tartották a 25ezres ciklust :-)
jjohn2022-08-14 08:57:41 // 55481
Köszönöm neked is.
jjohn2022-08-14 08:56:39 // 55480
Nagyon köszi, majd kiderül hanem, akkor vezérlés le.
Piritu - 1.000.0002022-08-13 21:38:40 // 55479
A TS-nél a kerék alatt van - a képeken a tartócsavarokat húzom meg éppen - nehezen tudom elképzelni hogy kijön és bemegy a tárcsa alól.

Egy próbát megér...
kertecs2022-08-13 21:03:25 // 55478
Én azt mondom nem. De lehet vannak mágusok🙂
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak