Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

alfa1562022-10-15 12:22:09 // 55513
Köszi átnézzük.
BoszaG2022-10-15 09:43:17 // 55512
Szia, legnagyobb valószínűséggel testkábel probléma, vagy halódó generátor. Elképzelhető hogy egy akksi töltés elég neki hogy mozdítható legyen rövidtávon.
alfa1562022-10-15 09:03:06 // 55511
Sziasztok, vőm 147 je 1.9 diesel az alábbi hibát produkálta. Hazafelé jött sorba minden hibajel kigyulladt neki. Motor , imob , abs, lámpa olaj , aksi stb tehát minden. Leállította várt és egy negyed óra múlva próbálta indittani. A kijelző ismét minden világít de nem indul meg se tekeri csak gyújtás van . Ötlet esetleg merre induljunk hogy egyáltalán mozditható legyen. Köszönöm előre is a segítséget.
BoszaG2022-10-11 08:19:14 // 55510
Szia, ha jól tudom a fedelet leszámítva ugyan az mint a többi 156-osé. Nekem is kellett cserélni (összerohadt a csavar a menetes betéttel) és talán egy 1.6-é került bele, stimmelt mindenhol csak a fedélből kellett a régit használni.
tgy2022-10-10 22:31:23 // 55509
Sziasztok! 156 2.5 v6-hoz levegőszűrő házat honnan tudnék szerezni?
Shadin2022-10-05 19:52:36 // 55508
Sziasztok!

GT JTS az alany. Van valami lógás a hajtásláncban, indulásnál, ill. váltásnál is ránt valami, ha nem figyelek oda a kuplungolásra. Nem tudom hogy tudnám pontosan megfogalmazni, mint egy lógós kéttömegű aminek egyik oldala elindul, majd a másik oldalát utoléri :-(

Komplett kuplung új, csere előtt is csinálta, lendkerék szabályozva, nem kagylós, tökéletesen együttműködnek.

Féltengely kihajtás, ricnis tengely nem lóg, belső csuklók cserélve, külsők még polcon, de nem hiszem, hogy azok tudnak ilyet csinálni.

Billegő bakok alul közepén és felül a jobb tornyon cserélve újakra, váltó és motortartó bakok használatra, változás nincs.

A váltó maradt, de nem tudom az okozhatja-e, rendesen csendben működik, friss az olaj, 75w-85 emlékeim szerint.

Mit hagytam ki? Van valakinek hasonlóval tapasztalata?

Köszönöm!
Shadin
Poló2022-09-17 14:02:51 // 55507
Veszel az Elaforgtól. Ők a hivatalos magyarországi importőrök, garantáltan nem kapsz tőlük hamisítványt, egy végtelenül korrekt csapat.
Ha valakik, akkor ők meg tudják mondani, hogy kapható -e még, ha pedig nem, akkor mivel helyettesíthető.

https://elaforg.hu/termek-kereses/product/selenia-20k-ar-2l-f-70562gc5
alfa1562022-09-17 10:53:11 // 55506
Sziasztok, Giulietta ajtózár gondom van. Kulccsal nem nyílik, else fordúl benne. Csak távirányítóval. Ötlet? Köszi.
Demecsab2022-09-13 19:21:26 // 55505
Szia!

Veszel innen?

Olaj24 selenia
marci912022-09-13 12:50:18 // 55504
Sziasztok!
A napokban készültem az olajcserére, de rejtélyes módon nem találtam sehol a jól bevált Selenia Alfa 10W40 olajamat. 20 éven keresztül ez került az autóba és Erhard mondta, hogy nyáron leállt a gyártása, eladták már a maradékot. Mit ajánlanátok helyette az 1.6 TS-be?
Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002022-09-12 12:46:43 // 55503
Kinyírták a Toyotát

A CF3-as TS motorokon nincs is ilyen furat...
TnS2022-08-29 15:07:33 // 55502
A D. Z. Tuning and Service-ről lehet tudni valamit? Nálam ki se csörög a telefonjuk.
Tocsa2022-08-29 13:20:13 // 55501
Ki lehet dögleni ebbe a melegbe kocsiszerelés közben. 😀

Első fék.
Tocsa2022-08-29 13:14:34 // 55500
Ha már furcsa színek. 😀
Sziasztok.
Jó móka ez a fék felújítósdi. Van mikor a készletben van extra mert másfajta dugattyús nyereghez is jó ami hátsó kézifékes pl.
Kazes☻2022-08-29 00:11:18 // 55499
Témánál... ;)
mire kipüföltem a dugattyúkat lejött a festék” - hogyhogy kiütötted?! Egy jókora ronggyal letakarva/betekerve sűrített levegővel óvatosan megnyomatod és szépen kijön. :)

2 kis tömítés aminek nem tudom a helyét” - ezt nem tudom mi lehet, így kép nélkül, de az biztos! :D

Érdekes színe van a képen... minek nevezhetjük?! :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 21:30:56 // 55498
mármint 2005-ben rakták rendbe, azóta csak polcon állt - én tavasszal hoztam el...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 21:29:46 // 55497
témánál vagyunk! .-)
ezt a fékszettet ajándékba kaptam, lefestve-felújítva és fel-nem-szerelve 2005-ben.
sajnos a fékcső és a légtelenítőcsavar nem volt benne - és a helye sem volt ledugózva, emiatt azt mondtam látnom kell belülről...
mire kipüföltem a dugattyúkat lejött a festék :-p , amúgy dugó hibátlan , a henger belsejében kis rozsdacsíkok . azt kipolíroztam rézsúrolóval.

a nagy gumiharang rendben volt - végül is a karmantyú is, csak az adományozó összefestette kicsit - vettem ilyen alapszintű felújítót amiben ez a kettő volt + légtelenítőcsavarkupak és 2 kis tömítés aminek nem tudom a helyét :-o

lefestettem


kicsit rendbetettem (inkább az is csak össze volt festve) a csúszkákat, gondoltam megtisztítom a gumikat...hááát: mind újnak tűnt de a 4ből 2 egyezett (abból az egyik szakad) - a másik 2 két különböző :-)
(gyanús volt, hogy leugráltak feszt a helyükről mikor még csak első alkalmakkor nézegettem a fékeket)

ha ezt tudom, akkor nem minimálfelújítószettet veszek, hanem rendeset...külön gumikat nem nagyon lehet - de csúszkákkal együtt meg a csavarjaival létezik, holnap rendelem meg...Még így sem lesz annyiba, mint a teljes felújító - igaz ha veszek rézzsírt kb. ugyanott leszek...szerencsére ezresekről van szó, sztem rezsicsökkentés csökkentése mellet is bele kell férjen! ;-)
Kazes☻2022-08-28 14:59:09 // 55496
Rendes fékre gondoltam, ami nem csúszkál! 😃 De bütyköltem ilyet is, ám általában a felújító szetthez kapott vörös színű zsírt használtam fel, ám előfordult, hogy simán az általad említett anyagot használtam és ahogy mondod, fontos a jól záró gumialkatrész és persze nem túltöltve a matéria, oszt nem lehet baj, minden tutterájos és kész... sok sikert! 😀
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 13:47:13 // 55495
kösz Kazes!

közben megnézem egy videót és most már vágom , úgy látom ha minden gumis meló előtt megkenem a cuccokat, abból nem lehet baj! :-)

említetted, hogy szereltél úgynevezett fékeket: a két nyereg-fél közé magára a csúszkára milyen kenőanyagot tettél? Mert a mozgás maga nem veszélyesebb egy kerékcspágyénál - de nem tudom mekkora a hő ott, illetve ugye féknél nagyon kell vigyázni hogy a kenőanyag ne juthasson a fékező felületekre..
Vagy túlaggódom és sima 2-es konzisztenciájú lítiumos zsír + jól záró gumiharang ""oszt kísz"..?
jjohn2022-08-26 06:58:03 // 55494
Igen ezekkel tisztában vagyok. De hogy néha jól működik hosszú ideig, néha meggondolja magát és nem, nem tudom összekapcsolni a meleggel hideggel.
Mert csinálta téli hidegben, meg nyári melegben is ezt a hol jó vagyok hol nem.
Ezért érthetetlen számomra.
Azért köszi!
Aztán majd kiderül később. Ha nagyon nem boldogulok, akkor mindkettő csere és ha akkor is előjön, akkor motorvezérlő maradhat szerintem.
Csak rohadtul bosszantó, mondjuk szeretnél előzni valami lassú kocsit és nem mered megtenni, mert 100-nál nem akar többet menni, ha meg tolod neki tovább rángatni kezd.
Piritu - 1.000.0002022-08-25 21:15:37 // 55493
A főtengely jeladó egy egyszerű tekercs. Nagyon vékony huzalból (valószínűleg) több száz menet. Ha itt az egymásra tekert menetek idővel a hőmozgás miatt elvágják egymást simán lehet hogy néha összeér, kicsit melegedve meg nem. Aztán hűl és újra összeér a két drótvég valahol a tekercs belsejében.
A főtengely jeladó elektronikus (valószínűleg Hall-Ic-s) az nem nagyon megy tönkre.
Ott inkább a kábelezést nézném végig.
jjohn2022-08-25 18:02:36 // 55492
Igen ezeket mind olvastam én is, ezért mértem rá a vezérműtengely jeladó feszültségére, ami rendben volt szerintem. De az is lehet, hogy nincs meg a négy impulzus köteg és nem szinkronizál a főtengely jeladóval.
Legközelebb ohmikusan kimérem a főtengelyjeladót. Lehet ott a hiba.
Illetve lehet hogy motorvezérlő hiba.
Ugye az van hogy semmi hiba a kocsi jól működik, aztán meg nehezen indul, és 100-nál többet nem megy, majd újra mintha "meggyógyulna".
Ezért kérdeztem hátha találkozott valaki ezzel a jelenséggel.
Azért köszi a sok infót ha még van valami szívesen várom!
Piritu - 1.000.0002022-08-25 16:18:46 // 55491
A spontán leállás és kis hűlés utáni indulás is a főtengely jeladó jele.
Piritu - 1.000.0002022-08-25 16:17:50 // 55490
Egy kódfejtő oldal szerint lehet a főtengely jeladó is rossz - ahhoz viszonyítja ennek a jelét.
"Az Alfa Romeo P0340 hibakódjának leggyakoribb okai

Lehet, hogy a vezérműtengely helyzetérzékelője hibás
Lehet, hogy a főtengely helyzetérzékelője hibás
A vezérműtengely helyzetérzékelő áramköri vezetékei vagy csatlakozói sérültek
Hibás PCM (teljesítményvezérlő modul)
"
Piritu - 1.000.0002022-08-25 13:26:15 // 55488
"néha hibának dobja" - mi a hibakód?
jjohn2022-08-25 12:52:03 // 55487
Még annyit kérdeznék! A a jeladóhoz bejövő és kimenő az ECU felé az 5 V meg van, de mégis néha hibának dobja, nehezen indul a kocsi, nem megy, és egyszer gondol egyet és megint hibátlan. Ilyenkor mi lehet a hiba?
Kazes☻2022-08-24 12:45:44 // 55486
Én régebben használtam, elég jó cucc volt. Több féket is javítottam egy időben és jó szolgálatot tett. A gumialkatrészeket kentem vele, karmantyúkat, gumitömítéseket pl. a féknyereg két fele között, de használtam főfékhengerhez is és mivel ugyanaz a folyadéka, a kuplunghoz is. Könnyebben és gyűrődés mentesen lehet vele összerakni az éppen aktuális alkatrészeket... főleg, hogyha jól emlékszem ez is valamiféle hidraulikafolyadék származék, tehát egyáltalán nem fog összeveszni az úgynevezett „fékolajjal”... szvsz tömíteni nem tömít... szerelést könnyítő, kvázi szerelőpaszta... fékhez :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-24 12:08:04 // 55485
sziasztok!

ATE féknyereg-pasztát vágja valaki? Bendix féket rakok össze és megvettem hozzá, de egyedül ebben tök tanácstalan vagyok...
A manualban ATE nyerget mutatnak, ott a porvédőtől a nyeregig 5-6 helyre mutatják a használatát, de semmi részletesebb.
(egy tengely-szimeringnél pld. szájbarágva megadják,amit amúgy is tudunk, hogy kenjük be olajjal a házat, a külsejét és a belsejét is)

Elolvastam a paszta leírását, ott azt írják hogy fékolajos közegben
-fémek korrózióvédelmére
-gumi -fém kapcsolatra ajánlják - utóbbival az a bajom, hogy nem mindegy, hogy kenőanyagként vagy pont tömítésként funkcionál .

Most kenjem ki a dugattyúházat belülről? A karmantyú -ház közé mehet? Dugattyú-karmantyú közé is ez kell- vagy pont nem jó...???

Kösz minden okosságot! ;-)
TUYUNGA2022-08-19 08:56:42 // 55484
Gratulálok a vételhez!
A leírtak alapján nagyon jó vételnek tűnik, iLL. valószínűleg gondos tulajdonosa volt.
Ebből adódóan a problémákat is el tudja majd kerülni.
WhiteSGM2022-08-18 19:58:06 // 55483
Kedves Cartársak! Szegeden keresek Alfa barát autószerelőt ill. szervízt akit ajánlani tudtok. A tippeket nagyon szépen köszönöm!
Piritu - 1.000.0002022-08-18 10:20:16 // 55482
Megvan a Multijet! (Doblo)
A comp szerint az elmúlt 208e km-en 16 olajcseréje volt. Nagy valószínűséggel nem tartották a 25ezres ciklust :-)
jjohn2022-08-14 08:57:41 // 55481
Köszönöm neked is.
jjohn2022-08-14 08:56:39 // 55480
Nagyon köszi, majd kiderül hanem, akkor vezérlés le.
Piritu - 1.000.0002022-08-13 21:38:40 // 55479
A TS-nél a kerék alatt van - a képeken a tartócsavarokat húzom meg éppen - nehezen tudom elképzelni hogy kijön és bemegy a tárcsa alól.

Egy próbát megér...
kertecs2022-08-13 21:03:25 // 55478
Én azt mondom nem. De lehet vannak mágusok🙂
jjohn2022-08-13 16:29:37 // 55477
Sziasztok!
Kérdés Alfa 147 TS 1,6 105 LE, a vezérműtengely jeladót ki lehet cserélni anélkül, hogy a vezérlést le kellene bontani?
Köszi!
TUYUNGA2022-08-12 11:51:12 // 55476
Kérem.
A grandémba +470.000 van (óra szerint, az igazság???), de csak ajánlani tudom!
A fogyasztása pedig 700-800 ft/l üzemanyag ár mellett nagyon kiváló.
Sok sikert!
Piritu - 1.000.0002022-08-12 11:06:12 // 55475
Köszi az infót, így már kicsit bátrabban vágok bele a projektbe :-)
Forsberg2022-08-12 07:11:28 // 55474
A volt cégemnél 2 ilyen motoros Grande dolgozott kulcsosautó szerepben. Évekig hoztuk vittük őket hosszú és pesti rövidtávon egyaránt, de a motoroknak, sőt, semminek nem volt problémája. Indulásnál olyan volt mintha vonatot húzna, de utána felvette a tempót. Jó szívvel gondolok vissza rájuk.
TUYUNGA2022-08-12 06:25:38 // 55473
A kenés hiányában minden elkopik belül. Tehát fúrás, dugattyú, köszörülés.
Befecskendező rendszert ált. nem kell felújítani.
Viszont van olyan tapasztalat (2 ismerős) is, hogy 150.000.km alatti doblot iLL. puntot vásároltak anno és (10.000.km olaj cs. periódus mellett) mind kettőbe +400.000.km van és nem kellett megbontani.
Sőt az egyiken még turbót sem kellett cserélni iLL. az olaj fogyasztás 0,5l alatt van.
Piritu - 1.000.0002022-08-11 21:27:52 // 55472
Mit takar a "felújítás"? új dugattyú hengerfúrással vagy csak gyűrűcsere? Főtengely köszörülés vagy csak csapágysor csere? Befecskendező rendszer felújítás?
TUYUNGA2022-08-11 14:03:05 // 55471
Amennyiben vásárlás előtt áll, a következőekre hívnám fel a figyelmét (remélem nem nyitott kapukat döngetek):
- a fiat ezt a motort 250.000.km tervezte 30 iLL. később 25.000.km olaj csere periódussal, az opel pedig eleinte 40.000.km cserélte le az olajat. Ebből következik hogy 250 iLL 350ezer km után nagy generál. Amennyiben nem "GERMANY" szerviz végzi a felújítást nagyon sok100.000.km-re alkalmas lesz a motor (tapasztalat bérautóként 400 plusz).
-konklúzió: motor hibásan v. motor felújítás előtt olcsón vásárolni és a felújítást ezután elvégeztetni esetleg 400.000.km-es futással vásárolni, mivel valószínűleg a felújítás nagyobb részét már elvégezték.
Piritu - 1.000.0002022-08-11 12:03:48 // 55470
Akkor igazából nem nagy lutri :-)
TUYUNGA2022-08-11 08:03:55 // 55469
Üdv! Nagyon jól bírják az 1.3-as jtd-k a rövid távokat is. Amiket a figyelmébe ajánlanék:
- a szerelők bármit is mondanak +5 fok alatt 2 perc járatás
- olaj csere 10.000km-ként (3liter)
- rövid távú használat esetén (város) nem szabad lámpától lámpáig verseny autónak használni.
- ennél a motornál a dublóban, puntokban iLL. opel combo nincs kettős tömegű lenkerék.
- turbo csere (használat függő) 300-400 ezer km után.
- 400-500 ezer km után a belső féltengelyek (kihajtás) cseréje deformáltság miatt (ráz a kormány), főként amennyiben céges autónak használták.
- hosszú távokon történő használat esetén a 120-as tempót jól tűri és a fogyasztás is kiváló.
- a vezérmű lánc első csörgését követően 1-2ezer km-belül cserélni kell, mert nagyon betud lazulni!
Piritu - 1.000.0002022-08-11 07:00:13 // 55468
Én is egy Dobloban gondolkodom, de nagy részében már 200felett van. Gondolom ott már a kettöstömegû-turbó-befecskendezörendszer szentháromság kezdi feladni a harcot….
Liquid2022-08-10 23:19:45 // 55467
Egy távolabbi ismerősömnek volt Dobloja 1.3 MJettel, újan vette bő 100e-rel adta el, 8 vagy 10 év után, úgy hogy a km-ek nagyobb része pár km-es távokból jött össze, jellemzően otthon és az állatorvosi rendelő között. Hihetetlen de bírta ezt az életmódot a kisdízel.
Piritu - 1.000.0002022-08-10 21:48:01 // 55466
Az 1,3-as kis dieselek hogy bírják a gyűrődést? (kettőstömegű, turbó, befecskendező)
Van valami amire oda kell figyelni ha az ember ilyen motoros gépet vesz?
[k i z z o]2022-08-08 21:36:15 // 55465
Sajátja a motorvezérlője? Azt ellenőrizted?

Amit nézni kellene az az előgyújtás érték.

Logolni egy motorterhelést, gázpedál állást, motor fordulatot és előgyújtás értéket.

Egy kopogásra szabályozás MES logban a csatolt képen a fekete négyzetekben kiemelve: az előgyújtást veszi vissza az ECU hirtelen pár fokot. Pl. itt 5800 RPM körül detonált ez a 3.2V6. (Már korrigálva lett, ez a kiinulási állapot volt motorépítés után.)

kertecs2022-08-08 12:40:20 // 55464
Szia! Nem tudom. Nem vagyok gyakorlott a MES-sel, ezért is vittem szerelőhöz. Szerintem nem mélyültek el a probléma megoldásában. Hibát nem tárol a comp.

Ingyenes MES verzióm van, csak hibát olvastam vele párszor. Tudsz benne segíteni, mit kéne konkrétan néznem? Emelkedőn felfelé bármikor előhozom belőle... ekkor melyik paraméteren tudnám követni?

1 biztos: nem ez az eredeti motor ebben az autóban, a régi is becsörgött ugyanígy, a jelenlegi is. A szenzor ment/jött az új motorral ami azon volt.

Az is megfigyelés, hogy csak bemelegedett motorral tapasztalható a jelenség. Ha tovább lépem a gázpedált, megszűnik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak