Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Lobot2004-11-14 21:28:59 // 177
Gomboc: Akkor majd azt csináljuk, hogy ha én megkaptam a szőnyegeimet, akkor rádcsörgök és megmutatom. Úgy is ég a pofám, hogy még mindig nem hívtalak fel.:( Neked így megfelel?
Azmo2004-11-14 15:44:45 // 176
ééértem, nagyon köszi a hasznos infót!!!!!!
kapeka (Nagyvad)2004-11-14 14:56:16 // 175
Sajnos a 10 cm-es már nem, csak a 87mm-es, ami szívás. De ha még 2 csipogót felraksz a műszerfalra, akkor aránylag normálisan tud szólni; a csipogó azért kell, mert bal oldalon a kormányoszlop kitakarja a magas hangokat,ami engem legalábbis baromira zavar.
granturismo2004-11-14 14:15:00 // 174
BFMSE Viszont esetleg a csatiját ha ki tudod tapogatni a kesztyűtartó mögött fönn a doblemez felőli oldalon.... ( Nőgyógyászati szakvizsga szükséges:-))) Egy ilyen öntapadós szivacsszerű anyaggal van betekerve, azt leszeded széthúzod a csatit. És lehúzod alulra. Ha 3 eres a kábel akkor úgy van, hogy a középső a test és az egyik vezetéken fix 12V van (gyújtás alatt) ha bekapcsolod a keringetést akkor erről a szálról eltűnik a 12V és a másik szélső szálon jelenik meg. Ha ez így működik és mégsem megy az elzárás akkor 100% az elzárómotor rossz.
Azmo2004-11-14 13:38:50 // 173
Köszi Kapeka! Figyi, Neked is ugye ott lent van az első hangszóróknak a hely, a műszerfal mögött? Az érdekelne, hogy hány cm-es hangszóró fér oda be max???
Saughassy2004-11-14 12:59:03 // 172
Be kellene vhogy allitanom a fordulatszammeromet, mert nagyon dizeles ertekeket mutat. Az alany egy 75 V6. A szereles erdekelne, a beallitani kivant ertekeket tudom. Any idea?
BFMSE2004-11-14 12:59:00 // 171
Koszi! Ez tenyleg nagy szivas... :(
kapeka (Nagyvad)2004-11-14 12:31:35 // 170
Attól függ, hány collos. 205/60R13 pont váltóméret, 185/60R14, 175/65R14, 195/50R15, 215/45R15 és 215/40R16 is. De nagyon széles guminál nem mindegy, milyen a felni, mert bele fog érni ebbe-abba.
Saughassy2004-11-14 12:29:18 // 169
Nyahh szelepallitas utan ugy dontottem hazilagosan is de finomhangolok a V6 gyujtasan. Stroboszkop es muszerek nelkul. Fulre es erzesre sikerult valami nagyon durva teljesitmenynovekedest es gazreakciot elernem, a fogyira meg varok :) De a furcsa az, hogy a moci hangja teljesen megvaltozott fordulaton. Vajon mitol lehet? Az eddigi halk, (alfas viszonylatban marmar jellegtelen) hangbol most vmi iszonytatoan brutal torokhangu uvoltes lett, nemi direktszuros hanggal, ami persze nincs. :)
Azmo2004-11-14 10:35:13 // 168
üdv! 205/60-as gumi felmegy a 33-asra???
Don Gombóc2004-11-14 09:18:08 // 167
BG!! Köszi az infót ezt látni kéne milyen anyag. A másik három szőnyeg szinte vadi új.
Robi2004-11-14 00:21:42 // 166
"a kuplung benyomásakor csillapodik a zaj" Biztos, hogy a generátor? Nem a kuplungtól jön a zaj? Mert a kinyomócsapágy szokott ilyet csinálni, de azzal nem érdemes foglalkozni, ráér akkor cserélni, ha úgyis szétszeded, pl kuplungtárcsa cserénél. Ha generátor probléma, akkor tudok egy tutijó generátorost, keress meg.
farki2004-11-13 23:24:32 // 165
Ez igaz, bár időnként javasolt a klímát bekapcsolni, különben tavaszra kiszárad (vagy elillan vagy mitcsinál) a gáz, oszt lehet drágán újratölteni. Akkor meg mégsenem eco:-((
farki2004-11-13 23:19:46 // 164
Robesz7, köszi! KiTSit elgondolkodtat a dolog, bár én V6-nál gondoltam:-)) +10%-kal keTSegtettek, bár nem vagyok biztos benne, hogy ezt ki is használnám. Zöldkártyás ismerős van, bár ő nagyon pedáns ember, nem tudom mit szólna, ha megveregetném a vállát, hogy: Tónibá, okosba kellene mostan méricskélni a kipuffnál... :-))
Tresor2004-11-13 19:13:44 // 163
Köszi. És mennyiben cserélik ki a csapágyat?
lorinnyu2004-11-13 18:36:59 // 162
én is gondoltam h kiveszem a katalizátort és odateszek egy kibelezetett, de most kicsit eltántoritottál! amugy nállad menyi az a 100 ra gyorsitás időben?
granturismo2004-11-13 17:39:34 // 161
Nagy szívás kivenni. Teljesen szét kell szedni a műszerfalat:-( null Nincs egyben a fűtőmotorral.
Bg.2004-11-13 15:00:36 // 160
Az kellemtelen:(
Ricoe1562004-11-13 13:56:21 // 159
Hello!BOCS a kései válaszért! CACHO:Köszi a tippeket. LORINNYU:Kanyarban nem nagyon érzem hogy kottyogna.Amint lesz időm tutira elmegyek egy szerelőhöz addig meg pihen.(de olyan nehéz normális szerelőt is találni:-( TtK:vezmod néhány másodpercig dieselhangot ad ki magábol inditásnál,aztán minden normális.Vezérműszíj csere 10000km-rel ezelőtt a nyáron volt. Mit lehet tenni ha a központi nem nyilik a nagy hidegbe?Zárjégoldó megoldja a problémát?
Punisher2004-11-13 12:15:28 // 158
Bocsi az elöbb nem a Tresornak akartam válaszolni, hanem az ECO-s kérdésre!
Punisher2004-11-13 12:14:16 // 157
Az ECO állásban nem megy a klíma. ECO-t télen kell megnyomni, mert akkor úgy működik az automata fűtés, mint nyáron az automata klíma. De télen tök fölösleges tekerni a klímakompresszort, mert csak többet fogyaszt a gép. Ezért hívják ECO-nak, azaz gazdaságosnak. Vagyis télen ECO gomb megnyom, hőfok beállít, mindig annyi fok lesz, amennyit akarsz.
BFMSE2004-11-13 12:04:59 // 156
Szedte mar ki valaki a keringteto motorjat 145/146-bol? Egybe van a futes motorral nem? Jo nagy szivas kiszedni :(
BFMSE2004-11-13 12:04:09 // 155
Generatort nem kell cserelni csak csapagyat ha az a baj! Nekem most lesz cserelve a csapagy, de nekem ciripel es nem kattog, plane ha vizet kap...
BFMSE2004-11-13 12:02:36 // 154
ECO allasban ki van kapcsolva a klima azert nem hut nem?
Tresor2004-11-13 11:50:21 // 153
Sziasztok! Segítségeteket kérném. Az autóm olyat csinál alapjáraton, hogy valami nagyon kattog a generátor körül. Egy ismerősöm szerint csapágyas a generátor. De az érdekes az, hogy a kuplung benyomásakor csillapodik a zaj. Érdekelne, hogy körülbelül mennyibe fájna nekem egy generátor, ha egyáltalán ez a baj, vagy ha egy jó szerelőt tudnak javasolni Pest környékéről, azt megköszönném. Köszi
BFMSE2004-11-13 11:31:25 // 152
Koszi a valaszt! Megneztem egy 145-ben nincs releje a keringteto motorjanak, tehat valoszinuleg a motor ment tonkre... A kapcsolonal egyebkent vilagit a lampa. A ventillator megy, de a keringteto se az OFF allasra se a keringteto sajat gonbjara nem reagal...
wwwSentinelwww2004-11-13 08:57:17 // 151
Hi all, hmm olvasgatva a műhelyben rájöttem hogy nekem is ilyen problémám van. A 155 ben mikor megnyomom az Eco gombot sem hallok kattanást, a check panel nem jelez hogy baja lenne a klímának, viszont nem is hűt semmit, ergo nem megy. Szerintetek mi lehet a baj?
Wickey2004-11-13 08:26:10 // 150
Kerülhet az égéstérbe is. Akkor meg picit füstölnie kéne, de kéccáznál padlógázon úgysem fogod érzékelni. Ha mázlid van, akkor csak tömítés csere. Megúszható óccsóér.
Cacho2004-11-13 01:12:35 // 149
A venti kapcsol, azzal nincs gond, csak ha menet közben meg van egy kicsit terhelve a moci, akkor melegszik, de ha light-osan megy vele az ember utána, pillanatok alatt visszahűl. És a víz szépen lassan, de biztosan fogy :((( A motorolajban mondjuk nem látszik.
Robesz72004-11-12 23:33:33 // 148
Hello! Én kiszedtem a 146 1.6 boxerből a katalisatort és nem vettem észre, hogy jobban menne. Ugyan annyi alatt gyorsult 100-ra és a végsebessége sem lett több, így visszakerült. 6e Ft-omba került ez a kis műtét. Ebbe a típusba nem javaslom. Haveromnak 156 2000 TS van, kivetette, bemérette padon a teljesítményt és kb 5-8 Le-vel kevesebb volt kati nélkül. ennyi.... Zöldkártyát amúgy lehet hozzá sunyizni, ha van ismerős.....
farki2004-11-12 23:20:59 // 147
TSátok! Katalizátor kiherélésének van a gyakorlatban értelme? Érezhetően több fő lészen a ménesben? Illetve mi lesz a ződkártyával? Tapasztalatok pro és kontra? Köcce!
granturismo2004-11-12 22:16:19 // 146
BFMSE Ha a hűtő/fűtő befúvó ventillátor motor minden fokozatban működik akkor a relék és a biztosítékok biztosan rendban vannak. Ha OFF állásba kapcsolva a forgókapcsolót beindul a keringetés a keringető külön kapcsolójának állásától függetlenül akkor a belsőkeringető elzáró motor jó és a keringetésnyomógomb lesz a hibás. Ha a belsőkeringetés sem a forgókapcsoló OFF állásában, sem a forgókapcsoló OFF állásától különböző bármely állásban és egyidejűleg a külön keringető nyomógomb bekapcsolt állásában nem működik akkor sajnos a belsőkeringető elzáró motor lesz hibás. Kérdésem: Ha bekapcsolod a kis zöld belső keringetés lámpa sem világít? granturismo
Bg.2004-11-12 21:06:37 // 145
Ajaj:(( Még1 villanypásztorral nézessétek át, hátha ventillátor (vagy annak vezérlése).
Cacho2004-11-12 17:40:32 // 144
Hűtőpuceva (kívülről) nem segített, egyre jobban hengerfejgyanús... :(
BFMSE2004-11-12 17:30:58 // 143
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy a 146-os alfaban (klimas) a belso levego keringtetonek merre van a biztositekja vagy releje? Mert nem mukodik, es nem hallom azt se hogy kattanna a rele amikor megnyomom a gombot. Lehet hogy nincs rele rajta? Akinek klimas 145/145 van az nezze mar meg ha tudja plz, hogy hall-e kattanast a keringteto gomb megnyomasakor! Es ha igen akkor kb honnan hallja :D Elore is Thx Udv
Wikicica.2004-11-12 09:48:28 // 142
Bg. Azért nem vásárolok, mivel a szerelőre bíztam a legjobb megoldás megvalósítását, ő pedig ezt javasolta...
Wikicica.2004-11-12 09:45:16 // 141
Ingegnere! Kösz a választ. A szerelő nem mondta, hogy a tárcsát ki kellene cserélni, pedig én mondtam, hogy azt a megoldást válassza, amelyik a legjobb és főleg tartós! Hát, ezt a korábban leírtakat mondta... DE A 8C A TIED!!:)
ingegnere2004-11-11 17:26:01 // 140
mike Nekem ez kicsit úgy hangzik, mint új gumit csak görgőzött felnire. :-) Nem tudom, milyen a tárcsád, mennyire rossz. Biztos fel lehet esztegálni, de így kitágítja a tárcsa mélyedését, jobban beleül a szíj, ergo hamarabb megeszi azt. És akkor a generátor meg a vízpumpa tárcsájáról nem is beszéltünk! Vagy azokat is hozzáigazítja és kapsz vastagabb szíjat? Szerintem hagyd a fenébe. Én is hiszek a szerelődnek, de szerintem többet ártasz ezzel, mint használsz. Mellesleg az ékszíj 5 forintos tétel, többe kerül a leves, mint a hús. Vagy ha nagyon kuka az a tárcsa, vadász egyet bontóból. Jöhet a 8C.;-)
Bg.2004-11-11 17:18:14 // 139
Gomboc, Több féle szőnyeg van 4000-től 8000 -ig /garn. Ha csak egyet varratsz, nem kerül negyed annyiba (kb 2/3-ért vállalják) és tuti el fog ütni a többitől.
Bg.2004-11-11 17:15:26 // 138
Miért nem vásárolsz?
Paco2004-11-11 16:13:56 // 137
Nem lehet.
Wikicica.2004-11-11 12:42:21 // 136
Jó napot mindenkinek!
Egy kis infó kellene:
A generátor ékszíját cserélik nálam, és azt mondták, hogy az ékszíjtárcsát esztergáltatni kell, mert hiába tesz rá új ékszíjt, a tárcsa el van vetemedve, így megenné a zsír új ékszíjt is. Hiszek a szerelőnek, mert már 8 éve hozzá járunk a sógorommal (ő munkakkapcsolatban van vele, szóval rendes, megbízható). Volt már valakinek hasonló problémája?
A leggyorsabb és számomra legkedvezőbb választ adók között ezt sorsolom ki:)

wwwSentinelwww2004-11-11 12:28:09 // 135
THX, amugy jó árban volt Good Year 185/65 15 ös téligumi, felnyomtuk a gépre és csoda történt , elfér :-O, Kicsit gáz mondjuk mert a jobb első műanyagom nincs felcsavarozva rendesen és ott ha nagyon kitekerem a kormányt akkor beleér. majd orvosoljuk a hibát a hétvégén. Az a szerencse hogy nincs ültetve a kocsim, igy nem gáz. Jöhet a tél !!!! Nagy barázdákkal várom.
syrus 1552004-11-11 10:29:38 // 134
Hello sziasztok nem tudja véletlen valaki, hogy sima 155-öt alá be lehet szerkeszteni a q4 futőmüvét + 2.5 v6-os motort, váltót is cserélni kell??? előre is köszönöm
Alfy2004-11-11 09:02:30 // 133
Don Gombóc2004-11-11 08:30:22 // 132
Egyébként ez a termosztát cserés idő mert én is most cseréltem de ez a másik véglet volt mert nem zárt be teljesen, nyitva maradt vagy két millimétert. B.G !!!!!!! nem ismerem a szőnyeg projektedet de megkérdem hogy nem tudsz 166-hoz plüs bézs vezető oldali szőnyeget elfogadható áron?? Ezt sajna kivírtolták belőle.
Don Gombóc2004-11-11 08:18:45 // 131
Admirális Úr! Tegnap nem tudtam már írni mert lefagyott a gép. Hát azért drága volt egy kicsit, de menni meg kell. Egyébként a legtöbb autónál, az enyémnél is úgy oldják meg a pedál erőt hogy rugókkal imitálják a kinyomási és a visszaengedési erő érzetét, mert egyébként olyan rohadt könnyű a két munkahengertől hogy nem éreznéd. Ezek a rugók a pedál melett vannak. Abban igazad van hogy jó szar érzés az ilyen puha pedál, olyan mint a túl könnyű kormányszervó (nincs fíling)
ingegnere2004-11-11 07:43:05 // 130
Körmi Sárga Konit. Kb 20 pénz darabja, szóval nem vészes. De nekünk is vannak jó telóink, bontottan.
Bobi2004-11-11 02:45:17 // 129
RICCCSÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ nekem 75 2.0 TS nél volt ez a megnőtt holtjáték meg kotyogás, de ugye a kotyogás nem menetközben van? Sorry a fogalmazásért nem vagyok egy szakszavakban zseni. naszóval amikor a kormány rúdja odailleszkedik ahoz a rúdhoz ami jobbra meg balra dzsanel( az ami a két kerék közt van kifeszítve) na ott nekem azt a fost két csavar fogta a bal első kerék felöli oldalon. na fogod magadat ráállol egy aknára arra a szerelős fajtára nem a háborúsra lemész alá és megkérsz valakit hogy tekergesse a kormányt úgy tisztességessen a holtjátékon amíg nem érzi hogy benne vagyon már az ellenállásban. na és akkor fajinul szerintem lehet látni hogy mi a dörgés. Nálam legalábbis így volt. kiderült hogy azáltal hogy kicsit meglazult ez a csavar elkezdett mozogni és a kör alakú lukból csinált iylen farnkó oválisat na ha én azon a csavaron meghúztam az anyát mint állat akkor megszűnt ez a szar de olyan 100 km után kijött újra, aztán vettem bele hosszabb csavart beleraktam és két összekontrázott anyával köztük rugós alátéttel oldottam meg a problémát és került vagy 40 Ft-ba. remélem segítettem
Cacho2004-11-10 23:37:39 // 128
A tisztítást mindenképp megpróbálom, kívül-belül. A termosztát tegnap lett cserélve.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak