Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2004-11-14 14:15:00 // 174
BFMSE Viszont esetleg a csatiját ha ki tudod tapogatni a kesztyűtartó mögött fönn a doblemez felőli oldalon.... ( Nőgyógyászati szakvizsga szükséges:-))) Egy ilyen öntapadós szivacsszerű anyaggal van betekerve, azt leszeded széthúzod a csatit. És lehúzod alulra. Ha 3 eres a kábel akkor úgy van, hogy a középső a test és az egyik vezetéken fix 12V van (gyújtás alatt) ha bekapcsolod a keringetést akkor erről a szálról eltűnik a 12V és a másik szélső szálon jelenik meg. Ha ez így működik és mégsem megy az elzárás akkor 100% az elzárómotor rossz.
Azmo2004-11-14 13:38:50 // 173
Köszi Kapeka! Figyi, Neked is ugye ott lent van az első hangszóróknak a hely, a műszerfal mögött? Az érdekelne, hogy hány cm-es hangszóró fér oda be max???
Saughassy2004-11-14 12:59:03 // 172
Be kellene vhogy allitanom a fordulatszammeromet, mert nagyon dizeles ertekeket mutat. Az alany egy 75 V6. A szereles erdekelne, a beallitani kivant ertekeket tudom. Any idea?
BFMSE2004-11-14 12:59:00 // 171
Koszi! Ez tenyleg nagy szivas... :(
kapeka (Nagyvad)2004-11-14 12:31:35 // 170
Attól függ, hány collos. 205/60R13 pont váltóméret, 185/60R14, 175/65R14, 195/50R15, 215/45R15 és 215/40R16 is. De nagyon széles guminál nem mindegy, milyen a felni, mert bele fog érni ebbe-abba.
Saughassy2004-11-14 12:29:18 // 169
Nyahh szelepallitas utan ugy dontottem hazilagosan is de finomhangolok a V6 gyujtasan. Stroboszkop es muszerek nelkul. Fulre es erzesre sikerult valami nagyon durva teljesitmenynovekedest es gazreakciot elernem, a fogyira meg varok :) De a furcsa az, hogy a moci hangja teljesen megvaltozott fordulaton. Vajon mitol lehet? Az eddigi halk, (alfas viszonylatban marmar jellegtelen) hangbol most vmi iszonytatoan brutal torokhangu uvoltes lett, nemi direktszuros hanggal, ami persze nincs. :)
Azmo2004-11-14 10:35:13 // 168
üdv! 205/60-as gumi felmegy a 33-asra???
Don Gombóc2004-11-14 09:18:08 // 167
BG!! Köszi az infót ezt látni kéne milyen anyag. A másik három szőnyeg szinte vadi új.
Robi2004-11-14 00:21:42 // 166
"a kuplung benyomásakor csillapodik a zaj" Biztos, hogy a generátor? Nem a kuplungtól jön a zaj? Mert a kinyomócsapágy szokott ilyet csinálni, de azzal nem érdemes foglalkozni, ráér akkor cserélni, ha úgyis szétszeded, pl kuplungtárcsa cserénél. Ha generátor probléma, akkor tudok egy tutijó generátorost, keress meg.
farki2004-11-13 23:24:32 // 165
Ez igaz, bár időnként javasolt a klímát bekapcsolni, különben tavaszra kiszárad (vagy elillan vagy mitcsinál) a gáz, oszt lehet drágán újratölteni. Akkor meg mégsenem eco:-((
farki2004-11-13 23:19:46 // 164
Robesz7, köszi! KiTSit elgondolkodtat a dolog, bár én V6-nál gondoltam:-)) +10%-kal keTSegtettek, bár nem vagyok biztos benne, hogy ezt ki is használnám. Zöldkártyás ismerős van, bár ő nagyon pedáns ember, nem tudom mit szólna, ha megveregetném a vállát, hogy: Tónibá, okosba kellene mostan méricskélni a kipuffnál... :-))
Tresor2004-11-13 19:13:44 // 163
Köszi. És mennyiben cserélik ki a csapágyat?
lorinnyu2004-11-13 18:36:59 // 162
én is gondoltam h kiveszem a katalizátort és odateszek egy kibelezetett, de most kicsit eltántoritottál! amugy nállad menyi az a 100 ra gyorsitás időben?
granturismo2004-11-13 17:39:34 // 161
Nagy szívás kivenni. Teljesen szét kell szedni a műszerfalat:-( null Nincs egyben a fűtőmotorral.
Bg.2004-11-13 15:00:36 // 160
Az kellemtelen:(
Ricoe1562004-11-13 13:56:21 // 159
Hello!BOCS a kései válaszért! CACHO:Köszi a tippeket. LORINNYU:Kanyarban nem nagyon érzem hogy kottyogna.Amint lesz időm tutira elmegyek egy szerelőhöz addig meg pihen.(de olyan nehéz normális szerelőt is találni:-( TtK:vezmod néhány másodpercig dieselhangot ad ki magábol inditásnál,aztán minden normális.Vezérműszíj csere 10000km-rel ezelőtt a nyáron volt. Mit lehet tenni ha a központi nem nyilik a nagy hidegbe?Zárjégoldó megoldja a problémát?
Punisher2004-11-13 12:15:28 // 158
Bocsi az elöbb nem a Tresornak akartam válaszolni, hanem az ECO-s kérdésre!
Punisher2004-11-13 12:14:16 // 157
Az ECO állásban nem megy a klíma. ECO-t télen kell megnyomni, mert akkor úgy működik az automata fűtés, mint nyáron az automata klíma. De télen tök fölösleges tekerni a klímakompresszort, mert csak többet fogyaszt a gép. Ezért hívják ECO-nak, azaz gazdaságosnak. Vagyis télen ECO gomb megnyom, hőfok beállít, mindig annyi fok lesz, amennyit akarsz.
BFMSE2004-11-13 12:04:59 // 156
Szedte mar ki valaki a keringteto motorjat 145/146-bol? Egybe van a futes motorral nem? Jo nagy szivas kiszedni :(
BFMSE2004-11-13 12:04:09 // 155
Generatort nem kell cserelni csak csapagyat ha az a baj! Nekem most lesz cserelve a csapagy, de nekem ciripel es nem kattog, plane ha vizet kap...
BFMSE2004-11-13 12:02:36 // 154
ECO allasban ki van kapcsolva a klima azert nem hut nem?
Tresor2004-11-13 11:50:21 // 153
Sziasztok! Segítségeteket kérném. Az autóm olyat csinál alapjáraton, hogy valami nagyon kattog a generátor körül. Egy ismerősöm szerint csapágyas a generátor. De az érdekes az, hogy a kuplung benyomásakor csillapodik a zaj. Érdekelne, hogy körülbelül mennyibe fájna nekem egy generátor, ha egyáltalán ez a baj, vagy ha egy jó szerelőt tudnak javasolni Pest környékéről, azt megköszönném. Köszi
BFMSE2004-11-13 11:31:25 // 152
Koszi a valaszt! Megneztem egy 145-ben nincs releje a keringteto motorjanak, tehat valoszinuleg a motor ment tonkre... A kapcsolonal egyebkent vilagit a lampa. A ventillator megy, de a keringteto se az OFF allasra se a keringteto sajat gonbjara nem reagal...
wwwSentinelwww2004-11-13 08:57:17 // 151
Hi all, hmm olvasgatva a műhelyben rájöttem hogy nekem is ilyen problémám van. A 155 ben mikor megnyomom az Eco gombot sem hallok kattanást, a check panel nem jelez hogy baja lenne a klímának, viszont nem is hűt semmit, ergo nem megy. Szerintetek mi lehet a baj?
Wickey2004-11-13 08:26:10 // 150
Kerülhet az égéstérbe is. Akkor meg picit füstölnie kéne, de kéccáznál padlógázon úgysem fogod érzékelni. Ha mázlid van, akkor csak tömítés csere. Megúszható óccsóér.
Cacho2004-11-13 01:12:35 // 149
A venti kapcsol, azzal nincs gond, csak ha menet közben meg van egy kicsit terhelve a moci, akkor melegszik, de ha light-osan megy vele az ember utána, pillanatok alatt visszahűl. És a víz szépen lassan, de biztosan fogy :((( A motorolajban mondjuk nem látszik.
Robesz72004-11-12 23:33:33 // 148
Hello! Én kiszedtem a 146 1.6 boxerből a katalisatort és nem vettem észre, hogy jobban menne. Ugyan annyi alatt gyorsult 100-ra és a végsebessége sem lett több, így visszakerült. 6e Ft-omba került ez a kis műtét. Ebbe a típusba nem javaslom. Haveromnak 156 2000 TS van, kivetette, bemérette padon a teljesítményt és kb 5-8 Le-vel kevesebb volt kati nélkül. ennyi.... Zöldkártyát amúgy lehet hozzá sunyizni, ha van ismerős.....
farki2004-11-12 23:20:59 // 147
TSátok! Katalizátor kiherélésének van a gyakorlatban értelme? Érezhetően több fő lészen a ménesben? Illetve mi lesz a ződkártyával? Tapasztalatok pro és kontra? Köcce!
granturismo2004-11-12 22:16:19 // 146
BFMSE Ha a hűtő/fűtő befúvó ventillátor motor minden fokozatban működik akkor a relék és a biztosítékok biztosan rendban vannak. Ha OFF állásba kapcsolva a forgókapcsolót beindul a keringetés a keringető külön kapcsolójának állásától függetlenül akkor a belsőkeringető elzáró motor jó és a keringetésnyomógomb lesz a hibás. Ha a belsőkeringetés sem a forgókapcsoló OFF állásában, sem a forgókapcsoló OFF állásától különböző bármely állásban és egyidejűleg a külön keringető nyomógomb bekapcsolt állásában nem működik akkor sajnos a belsőkeringető elzáró motor lesz hibás. Kérdésem: Ha bekapcsolod a kis zöld belső keringetés lámpa sem világít? granturismo
Bg.2004-11-12 21:06:37 // 145
Ajaj:(( Még1 villanypásztorral nézessétek át, hátha ventillátor (vagy annak vezérlése).
Cacho2004-11-12 17:40:32 // 144
Hűtőpuceva (kívülről) nem segített, egyre jobban hengerfejgyanús... :(
BFMSE2004-11-12 17:30:58 // 143
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy a 146-os alfaban (klimas) a belso levego keringtetonek merre van a biztositekja vagy releje? Mert nem mukodik, es nem hallom azt se hogy kattanna a rele amikor megnyomom a gombot. Lehet hogy nincs rele rajta? Akinek klimas 145/145 van az nezze mar meg ha tudja plz, hogy hall-e kattanast a keringteto gomb megnyomasakor! Es ha igen akkor kb honnan hallja :D Elore is Thx Udv
Wikicica.2004-11-12 09:48:28 // 142
Bg. Azért nem vásárolok, mivel a szerelőre bíztam a legjobb megoldás megvalósítását, ő pedig ezt javasolta...
Wikicica.2004-11-12 09:45:16 // 141
Ingegnere! Kösz a választ. A szerelő nem mondta, hogy a tárcsát ki kellene cserélni, pedig én mondtam, hogy azt a megoldást válassza, amelyik a legjobb és főleg tartós! Hát, ezt a korábban leírtakat mondta... DE A 8C A TIED!!:)
ingegnere2004-11-11 17:26:01 // 140
mike Nekem ez kicsit úgy hangzik, mint új gumit csak görgőzött felnire. :-) Nem tudom, milyen a tárcsád, mennyire rossz. Biztos fel lehet esztegálni, de így kitágítja a tárcsa mélyedését, jobban beleül a szíj, ergo hamarabb megeszi azt. És akkor a generátor meg a vízpumpa tárcsájáról nem is beszéltünk! Vagy azokat is hozzáigazítja és kapsz vastagabb szíjat? Szerintem hagyd a fenébe. Én is hiszek a szerelődnek, de szerintem többet ártasz ezzel, mint használsz. Mellesleg az ékszíj 5 forintos tétel, többe kerül a leves, mint a hús. Vagy ha nagyon kuka az a tárcsa, vadász egyet bontóból. Jöhet a 8C.;-)
Bg.2004-11-11 17:18:14 // 139
Gomboc, Több féle szőnyeg van 4000-től 8000 -ig /garn. Ha csak egyet varratsz, nem kerül negyed annyiba (kb 2/3-ért vállalják) és tuti el fog ütni a többitől.
Bg.2004-11-11 17:15:26 // 138
Miért nem vásárolsz?
Paco2004-11-11 16:13:56 // 137
Nem lehet.
Wikicica.2004-11-11 12:42:21 // 136
Jó napot mindenkinek!
Egy kis infó kellene:
A generátor ékszíját cserélik nálam, és azt mondták, hogy az ékszíjtárcsát esztergáltatni kell, mert hiába tesz rá új ékszíjt, a tárcsa el van vetemedve, így megenné a zsír új ékszíjt is. Hiszek a szerelőnek, mert már 8 éve hozzá járunk a sógorommal (ő munkakkapcsolatban van vele, szóval rendes, megbízható). Volt már valakinek hasonló problémája?
A leggyorsabb és számomra legkedvezőbb választ adók között ezt sorsolom ki:)

wwwSentinelwww2004-11-11 12:28:09 // 135
THX, amugy jó árban volt Good Year 185/65 15 ös téligumi, felnyomtuk a gépre és csoda történt , elfér :-O, Kicsit gáz mondjuk mert a jobb első műanyagom nincs felcsavarozva rendesen és ott ha nagyon kitekerem a kormányt akkor beleér. majd orvosoljuk a hibát a hétvégén. Az a szerencse hogy nincs ültetve a kocsim, igy nem gáz. Jöhet a tél !!!! Nagy barázdákkal várom.
syrus 1552004-11-11 10:29:38 // 134
Hello sziasztok nem tudja véletlen valaki, hogy sima 155-öt alá be lehet szerkeszteni a q4 futőmüvét + 2.5 v6-os motort, váltót is cserélni kell??? előre is köszönöm
Alfy2004-11-11 09:02:30 // 133
Don Gombóc2004-11-11 08:30:22 // 132
Egyébként ez a termosztát cserés idő mert én is most cseréltem de ez a másik véglet volt mert nem zárt be teljesen, nyitva maradt vagy két millimétert. B.G !!!!!!! nem ismerem a szőnyeg projektedet de megkérdem hogy nem tudsz 166-hoz plüs bézs vezető oldali szőnyeget elfogadható áron?? Ezt sajna kivírtolták belőle.
Don Gombóc2004-11-11 08:18:45 // 131
Admirális Úr! Tegnap nem tudtam már írni mert lefagyott a gép. Hát azért drága volt egy kicsit, de menni meg kell. Egyébként a legtöbb autónál, az enyémnél is úgy oldják meg a pedál erőt hogy rugókkal imitálják a kinyomási és a visszaengedési erő érzetét, mert egyébként olyan rohadt könnyű a két munkahengertől hogy nem éreznéd. Ezek a rugók a pedál melett vannak. Abban igazad van hogy jó szar érzés az ilyen puha pedál, olyan mint a túl könnyű kormányszervó (nincs fíling)
ingegnere2004-11-11 07:43:05 // 130
Körmi Sárga Konit. Kb 20 pénz darabja, szóval nem vészes. De nekünk is vannak jó telóink, bontottan.
Bobi2004-11-11 02:45:17 // 129
RICCCSÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ nekem 75 2.0 TS nél volt ez a megnőtt holtjáték meg kotyogás, de ugye a kotyogás nem menetközben van? Sorry a fogalmazásért nem vagyok egy szakszavakban zseni. naszóval amikor a kormány rúdja odailleszkedik ahoz a rúdhoz ami jobbra meg balra dzsanel( az ami a két kerék közt van kifeszítve) na ott nekem azt a fost két csavar fogta a bal első kerék felöli oldalon. na fogod magadat ráállol egy aknára arra a szerelős fajtára nem a háborúsra lemész alá és megkérsz valakit hogy tekergesse a kormányt úgy tisztességessen a holtjátékon amíg nem érzi hogy benne vagyon már az ellenállásban. na és akkor fajinul szerintem lehet látni hogy mi a dörgés. Nálam legalábbis így volt. kiderült hogy azáltal hogy kicsit meglazult ez a csavar elkezdett mozogni és a kör alakú lukból csinált iylen farnkó oválisat na ha én azon a csavaron meghúztam az anyát mint állat akkor megszűnt ez a szar de olyan 100 km után kijött újra, aztán vettem bele hosszabb csavart beleraktam és két összekontrázott anyával köztük rugós alátéttel oldottam meg a problémát és került vagy 40 Ft-ba. remélem segítettem
Cacho2004-11-10 23:37:39 // 128
A tisztítást mindenképp megpróbálom, kívül-belül. A termosztát tegnap lett cserélve.
Bg.2004-11-10 23:28:00 // 127
Egyszer még a 155-tel a hűtő ventillátorral volt gondom - mint kiderült hol ment, hol nem ment, de ezt nem az elektronika kapcsolgatta, hanem önállósította magát, és a kopott szénkefék nem érintkeztek rendesen. A kefe rugó nem nyomta rendesen a forgórészre... Ez mondjuk kimérhető egy egyszerű villanyos műhelyben...
Bg.2004-11-10 23:24:59 // 126
Lehet, hogy neki terhelésen jön elő - persze lehet, hogy a termosztát nem nyit ki rendesen, - de egy tiszítás sosem árt...
Robi2004-11-10 23:20:43 // 125
Túl alacsony a hűtő hőleadása. Ez lehet külső és belső lerakódástól is. Kívülről por, mocsok, bogarak, belülről vízkő, rozsda, vagy valami azonosíthatatlan barnás iszapszerű izé, ami nemtom', hogy mi. Én nagyjából ezeket távolítottam el, és azóta nem forr a gép.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak